Czego szukasz

Jak być szczęśliwym i uważnym rodzicem po całym dniu pracy? Przeczytaj tę książkę!

Przeczytałam książkę Anity Cleare „Rodzicielstwo na etacie” i choć mogę podpisać się pod prawie wszystkimi „dziurami rodzicielstwa” – jak sprytnie nazwała je autorka książki – to dowiedziałam się, co mogę robić, aby być uważnym rodzicem dla moich dzieci, nawet po całym dniu pełnym wyzwań i pracy. Polecam Ci lekturę tej książki!

książka

Rodzicielstwo jest formą nawyku, a nawyki można zmieniać

Książka Anity Cleare, jeszcze w formie PDF-u trafiła w moje ręce tuż przed Świętami Bożego Narodzenia, czyli w najgorętszym okresie dla mamy – pracownika. Kiedy to chce się złapać przysłowiowe „wszystkie sroki za ogon”, a przed oczami roztacza nam się wizja idealnego czasu z rodziną,
lśniącego czystością domu, pozamykanych spraw zawodowych i tryskającej energią Pani Domu, która roztacza wokół siebie aurę spokoju i cierpliwości.

Rodzicielstwo na etacie

Jestem typowym rodzicem (mamą), dla którego została napisana ta książka. Od kilku lat poznaję, jak to jest być rodzicem-pracownikiem oraz jak szukam rozwiązań jak z korzyścią dla całej mojej rodziny godzić obowiązki życia rodzinnego i zawodowego. Poradniki dotyczące samego wychowywania dzieci już mi nie wystarczają. Tak jak nie wystarcza przestrzeni w ciągu dnia, na nie wpisany w kalendarz bunt dziecka, czy rozlane przy śniadaniu mleko, ale wiem, że te sytuacje są częścią życia mojej rodziny.

Anita Cleare doskonale rozumie jakie wyzwania stoją przed rodzicem -pracownikiem. Już po przeczytaniu kilku pierwszych stron książki, okazuje się, że zaliczyłam prawie wszystkie – trafnie nazwane przez autorkę –  „dziury rodzicielstwa”, a w niektóre nadal wpadam. Jednak pojawiła się nadzieja, bo wraz z kolejnymi kartami tej książki otrzymałam praktyczne wskazówki, które pomagają unikać pułapek rodzicielstwa, bo cytując autorkę:

Rodzicielstwo jest formą nawyku, a nawyki można zmieniać.

Książka oddaje pełny obraz tego jak wygląda życie zapracowanych, zabieganych rodziców, chcących spełniać się na 100 % w każdej z ról. Pokazując pułapki rodzicielstwa, w które każdemu z nas zdarzyło się wpaść, nie ocenia, nie wpędza w poczucie winy. Jest napisana z wielkim dystansem i empatią dla rodziców poszukujących swojej drogi do bycie jak najlepszym rodzicem. Gromadzi natomiast sprawdzone sposoby i rozwiązania konkretnych problemów, które mogą stać się wielkim wsparciem dla rodziców.

Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy, że sama obecność rodzica w życiu dziecka jest niewystarczająca. Że traktowanie rodzicielstwa jak jednego ze swoich projektów, nie służy budowaniu relacji, a to na niej opiera się cała konstrukcja rodziny.

„Jeżeli przestaniesz traktować rodzicielstwo jak listę zadań lub projekt, a zaczniesz patrzeć na nią jak na relację, którą zbudować, to zmieni się cała dynamika życie rodzinnego. Budowanie relacji nie jest zadaniem, które można umieścić na liście do zrobienia przez weekend i następnie z radością je odznaczyć. Tu chodzi o te wszystkie codziennie dokonywane małe wybory” – napisała Anita Clear.

Przeczytaj także: 10 książek, które będą wspierać edukację naszych dzieci

Idealny rodzic nie istnieje

Im prędzej to do nas dotrze, tym lepiej. Dla dziecka, dla Ciebie. Aby podkreślić jak bardzo ważne jest uznanie swojej niedoskonałości jako rodzica i tego, że rodzicielstwo to droga, na której spotkasz zakręty, wzniesienia, górki i proste odcinki, zacytuję jeszcze fragment książki, który oddaje ogrom zrozumienia i empatii autorki dla rodziców oraz wiary w nasz rodzicielskie możliwości.

„I ja, i Ty doskonale wiemy, że nawet gdy przeczytasz tę książkę i obiecasz sobie, że odtąd będziesz spokojnym, konsekwentnym i skorym do zabawy rodzicem, to pod wpływem chwilowych emocji szybko zapomnisz o tym przyrzeczeniu.[…] W wychowaniu dziecka nie da się wszystkiego zrobić właściwie – nie da się uniknąć wszystkich potknięć i błędów. […] Aby stać się naprawdę wytrzymałym i odpornym rodzicem, musisz przestać się obwiniać (siebie, partnera, dziecko) i starać się być wystarczająco dobrym rodzicem”.

Interesują Cię nasze propozycje dla rodziców?

Zapisz się do newslettera Mamo Pracuj i nie przegap żadnych nowości!

Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych na zasadach określonych w polityce prywatności. W każdej chwili zgodę możesz wycofać.

Przeczytaj także: 10 książek, przy których odpoczniesz

Rodzicielstwo w pandemii

A to dopiero wyzwanie. Nie dość, że znana nam dotychczas codzienność mocno obrazuje słowa, że „życie to ciągła zmiana”, to pandemia dokłada swoje „pięć groszy”. I choć ta nowa, pandemiczna rzeczywistość właśnie zatoczyła koło i trwa równy rok, to pewnie wielu rodziców nadal poszukuje nowych schematów, które staną się utarte i dadzą jakąś namiastkę stabilizacji. W tym może zdecydowanie pomóc Ci ta książka. A przede wszystkim wskaże, jak odnaleźć w sobie gotowość na to, co najważniejsze w relacji z dzieckiem. Na wspólne chwile, bo to z nich – jak napisała autorka – utkane są relacje.

Zdjęcie: Ewa Moskalik Pieper

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Jak zadbać o dietę i przestać chorować?

O swoje zdrowe odżywianie powinniśmy dbać przez cały rok, niezależnie od zdrowia, czy samopoczucia, jednak jak to bywa w praktyce wszyscy wiemy. Życie w biegu i ciągłym pośpiechu sprzyja sięganiu po żywność przetworzoną, fast foody, słodycze i podobnym produktom. Warto jednak zadbać o swoją odporność, a właściwe odżywianie jest najlepszym ku temu sprzymierzeńcem. Jak zdrowa dieta wpływa na wzmocnienie naszej odporności?

Jesteś tym, co jesz

Przysłowie znane od dawien dawna, jednak nie wkładajmy go pomiędzy legendy, gdyż niesie za sobą dużo prawdy! Zrównoważona dieta, czyli taka, której makroskładniki są odpowiednio zbilansowane to klucz nie tylko do zdrowia, ale i szczęścia oraz energii. W końcu nic tak nie poprawia humoru, jak dobry posiłek i wypoczęty organizm.

Myśląc o zdrowym odżywianiu nie musimy mieć przed oczami wyłącznie warzyw i owoców. Są one niezmiernie istotne, ze względu na bogate ilości witamin i minerałów, jednak musimy pamiętać, by każdego dnia dawać naszemu organizmowi zarówno białka, tłuszcze, jak i węglowodany.

Nieprawidłowa wartość energetyczna diety to szybki sposób na osłabienie organizmu, co z kolei przekłada się na brak siły do walki z drobnoustrojami. A na rozwój choroby nie trzeba już długo czekać…

Dbaj o nawodnienie

Każdego dnia powinniśmy dostarczać do naszego organizmu około 2 litrów płynów. Kiedy temperatura na dworze jest niska jest to szczególnie istotne, gdyż nawet lekkie odwodnienie to prawdziwa zachęta dla wszelakich wirusów i bakterii. Do napojów warto dodać naturalny miód i imbir. Taka herbatka nie tylko ogrzeje Cię po powrocie do domu, ale przede wszystkim taka mikstura to kopalnia wartości odżywczych.

Miód działa przeciwzapalnie, chroni gardło i wzmacnia odporność, natomiast imbir to wspaniały pomocnik w obniżaniu poziomu cukru we krwi, ma także właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Po takim eliksirze mocy staniesz się nietykalny dla wirusów i bakterii.

Produkty z witaminą C

Ta witamina bierze nieoceniony udział w budowaniu naszej odporności. Warto więc wyrobić sobie codzienny nawyk, by każdego poranka zażywać jedną tabletkę tej witaminy. Oprócz tego zwracajmy uwagę, by na zakupach w naszym koszyku lądowały te produkty, które zawierają jej spore ilości. Do wyboru do koloru, najwięcej tego składnika znajdziesz w natce pietruszki, papryce, brokułach, kalafiorze, szpinaku.

Jako ciekawostkę, warto wspomnieć, że zapewne wielu z nas witamina C kojarzy się głównie z cytryną, prawda? Ku zaskoczeniu wielu osób, gdyby tak zebrać wszystkie produkty zwierające tę witaminę, cytryna byłaby dopiero na 16 miejscu pod względem jej bogactwa.

Jak zadbać o dietę?

Gdy brakuje Ci czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków oraz planowanie listy zakupów i czytanie składów, warto oddać swoje zdrowie w ręce profesjonalistów. Catering dietetyczny w Krakowie zaproponuje Ci najlepszą dietę, z którą nie będziesz musiał martwić się o niedobór składników wzmacniających odporność.

Kluczowe w dbaniu o wzmocnienie odporności jest nie tylko przykładanie uwagi do zdrowego odżywiania. Aby cieszyć się pełnią zdrowia niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz, pamiętaj o odpoczynku i dużej ilości snu, bo regeneracja to podstawa witalności.

Kolejna kwestia to aktywność fizyczna, uprawianie jej wpływa nie tylko na kondycję ciała, ale również zdrowia. Nawet 30 minutowy spacer pomoże we wzmacnianiu odporności. Oprócz witaminy C, warto również suplementować witaminę D, gdyż w pochmurne i mroźne brakuje słońca, które mogłoby nam jej dostarczać.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Fryzjer Warszawa – którego najlepiej wybrać?

Fryzura jest poniekąd wizytówką człowieka. To jak dbamy o włosy jest odzwierciedleniem tego jak dbamy o siebie. Planując wizytę u fryzjera w Warszawie, warto zapoznać się z różnymi, dostępnymi ofertami i wybrać tę, która oferuje najlepsze zabiegi pielęgnacyjne i fryzjerskie dla włosów.
kobieta w salonie fryzjerskim ma przycinane blond włosy

Kolor i długość dopasowane do twarzy

Niezależnie od tego, czy planujesz dużą zmianę wizerunkową, czy tylko drobne zmiany w długości włosów, warto udać się do profesjonalnego salonu. Fryzjer powinien podchodzić do każdego klienta indywidualnie. Najlepiej jeżeli potrafi on dobrze wytłumaczyć klientowi w jakiej fryzurze, będzie wyglądać najkorzystniej. Często zdarza się tak, że pewna wizja fryzury, która spodobała nam się u kogoś innego, nie będzie dobrze wyglądać dobrana do naszego kształtu twarzy i koloru karnacji. Wtedy dobrze jest zaufać sprawdzonemu fryzjerowi, który najlepiej będzie wiedział, jaką fryzurę dobrać. Koloryzacja i strzyżenie to podstawowe zabiegi fryzjerskie, które mogą jednak uratować zniszczone włosy. Końcówki warto podcinać co kilka miesięcy, by włosy pozostawały w dobrej kondycji.

Pielęgnacja na najwyższym poziomie

Pielęgnacja włosów jest niezwykle ważna. Każda osoba ma swoją indywidualną strukturę włosów. Dobierając kosmetyki do pielęgnacji, należy dobrze zapoznać się charakterystyką włosów, między innymi z ich porowatością oraz PEH. Raz na jakiś czas warto udać się do sprawdzonego salonu fryzjerskiego i skorzystać z zabiegu pielęgnacyjnego.

Keratyna dla wymagających

Codzienne prostowanie włosów może być prawdziwą udręką. Jeżeli chcemy, aby nasze włosy przez długi czas zachowywały równy wygląd, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zabiegu keratynowego prostowania. Keratyna sprawia, że włosy stają się nie tylko wygładzone, ale również gładkie, lśniące i sprężyste. Takie zabieg daje efekty, które mogą utrzymywać się od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy.

Odrobina szaleństwa na co dzień

Hitem ostatnich sezonów jest zdecydowanie przedłużanie włosów różnymi metodami. Jest to opcja bardzo korzystna, gdy chcemy zobaczyć jak będziemy się czuć w dłuższych niż dotychczas włosach. Profesjonalne salony fryzjerskie w Warszawie oferują takie zabiegi w różnych cenach. Należy pamiętać, że taka usługa powinna być wykonana bardzo starannie, tak by nie zniszczyć naturalnych włosów. Doczepiane włosy powinny być również materiałem wysokiej jakości, dobranym indywidualnie do klienta.

W Warszawie wszystkie te zabiegi, zrealizowane na najwyższym poziomie można wykonać w salonie Hairmate. Firma ta posiada kilka fili, położonych na terenie całego miasta, więc bardzo prosto można wybrać lokalizację dostosowaną do swoich potrzeb.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×