Czego szukasz

Stwórz biznes oparty na Twoim potencjale – w 5 krokach

Pomysł na własną firmę klarował się bardzo powoli, urlop macierzyński był okazją do wielu wspólnych przemyśleń, rozmów, burzy mózgów, inspirowania się kreatywnymi ćwiczeniami, w wyniku których znalazłyśmy pomysł na nasze usługi. To, co nam zajęło kilka miesięcy, Tobie może pójść dużo szybciej, jeśli skorzystasz z naszych wskazówek.

  • Kasia Krupa & Agata Szydłowska  - 09/02/2017
Kasia i Agata z I like my Mondays

Kiedy zostałyśmy mamami zrozumiałyśmy, że jeśli mamy być szczęśliwe i spełnione zawodowo to potrzebujemy pracy, która da nam elastyczność, pozwoli czerpać radość z tego, co robimy, a także rozwijać się bazując na naszych mocnych stronach. Podjęłyśmy decyzję, że prowadzenie własnej działalności będzie dla nas najlepszą formą pracy.

Pozostało pytanie, na czym konkretnie nasz biznes miałby polegać? Od zawsze wiedziałyśmy, że szkolenia i coaching to dziedziny, które nas pasjonują, jednak nie było dla nas jasne komu i w czym naszym biznesem będziemy pomagać.

Jak stworzyć pomysł na biznes oparty na Twoim potencjale?

Oto kilka prostych kroków, które możesz wykonać, aby odkryć swój unikalny pomysł na biznes, który będzie bazował na tym, co w Tobie wyjątkowe i niepowtarzalne. Nasza doświadczenie w prowadzeniu I LIKE MY MONDAYS, a także doświadczenia i historie naszych klientów pokazują, że jest to możliwe!

Krok 1: Odkryj swój potencjał

Na początek zarezerwuj chwilę czasu, aby szczerze odpowiedzieć sobie na poniższe pytania. Pozwolą Ci one zdefiniować Twoje kluczowe umiejętności, mocne strony i obszary zainteresowań:

  • Spójrz wstecz na swoje życie i pomyśl o swoich największych sukcesach zawodowych, a następnie wypisz jakich 3 kompetencji* użyłaś by je osiągnąć ?
  • Jakie umiejętności** zdobyłaś do tej pory w swoim życiu zawodowym i prywatnym?
  • Z jakich zadań w pracy czerpiesz największą satysfakcję / przyjemność?
  • Jakie obszary wiedzy najbardziej Cię interesują?

* kompetencje to twoje indywidualne cechy związane ze sposobem myślenia i działania, bazujące na twoim naturalnym talencie, które możesz rozwijać i udoskonalać np: aktywne słuchanie, umiejętności planowania, rozwiązywanie konfliktów, wychodzenie z inicjatywą, praca zespołowa, troska o jakość

**umiejętności nabywamy przez naukę, praktykę i poznawanie nowych rzeczy w firmie, szkole, jako mama np: zarządzanie projektem, zarządzanie ludźmi, analizowanie danych, tworzenie raportów, tworzenie efektywnych prezentacji, kreatywne pisanie, szycie, szydełkowanie itd.

Krok 2: Wykorzystaj swój potencjał do rozwiązania problemu innych

Następnie do każdej umiejętności, kompetencji i obszaru wiedzy, jakie zdefiniowałaś powyżej wypisz po 3 problemy ludzi, które możesz rozwiązać. Pamiętaj, że ludzie nie kupują umiejętności, ale rozwiązanie dla swoich problemów. Świadomość tego, jakie problemy innych osób, jesteś w stanie rozwiązać jest kluczem do rentownego biznesu.

  • Umiejętność 1 – Problem 1, Problem 2, Problem 3
    itd
  • Kompetencja 1 – Problem 1, Problem 2, Problem 3
    itd
  • Obszar wiedzy 1 – Problem 1, Problem 2, Problem 3
    itd

Krok 3: Zdefiniuj swojego klienta

W tym kroku stwórz obraz swojego klienta. Wypisz imię każdego, kto z Twojego najbliższego otoczenia może mieć opisane przez Ciebie problemy (w rodzinie, wśród znajomych, kolegów w pracy, itd). Zastanów się też, z którą z tych grup najchętniej chciałabyś współpracować.

Krok 4: Zbadaj rynek!

Jak już wiesz komu i w czym chciałabyś pomagać, skontaktuj się ze swoimi potencjalnymi klientami i sprawdź, czy rzeczywiście mają opisany przez Ciebie problem.

Najprostszym sposobem jest telefoniczne skontaktowanie się ze wszystkimi osobami z Twojej listy i prośba o możliwość poświęcenia 10 minut na rozmowę. Podczas rozmowy zaznacz, że nie chcesz im niczego sprzedawać, tylko sprawdzić czy Twój pomysł na biznes ma sens.

Weryfikując nasz pomysł na biznes posługiwałyśmy się dodatkowo ankietą, którą wysłałyśmy do znajomych mam. Ankiety są szybsze do rozesłania i dają więcej odpowiedzi, aczkolwiek czas oczekiwania na odpowiedź jest dłuższy i nie ma możliwości dopytania o szczegóły odpowiedzi. Na początkowym etapie rozmowa osobista z grupą 20 potencjalnych klientów wniesie więcej cennych informacji i pomysłów.

Oto kilka przydatnych pytań, które możesz zadać podczas rozmowy:

  • Czy doświadczasz tego problemu?
  • Czy moje umiejętności rozwiązałyby Twój problem?
  • Ile byłbyś/byłabyś skłonna zapłacić za rozwiązanie problemu, dzięki moim umiejętnościom?
  • Jeśli nie jesteś w stanie zapłacić to dlaczego? Co musiał by mieć mój produkt, żebyś był(a) w stanie zapłacić?

Krok 5: Stwórz prototyp swojej usługi

Ostatni krok jest kluczowy w całym procesie. Za każdym razem właśnie na tym etapie uczyłyśmy się najwięcej. Oto na czym polega:

1.Wybierz najczęściej pojawiający się problem przebadanych osób i najchętniej wybierane przez nich rozwiązanie problemu.

2. Przy nakładzie minimalnych środków finansowych i czasu stwórz prototyp produktu i dodatkowe 2-­3 darmowe materiały niosące wartość dla klienta ( e-book, webinar, darmowe konsultacje, darmowa próbka produktu itd).

3. Spróbuj sprzedać prototyp produktu/usługi wraz z darmowymi treściami.

W naszej działalności zwykle polegało to na stworzeniu oferty szkolenia i próbie zebrania grupy chętnych, zanim jeszcze napisałyśmy jego szczegółową treść i zarezerwowałyśmy salę szkoleniową. Dodatkowo wcześniejszej publikowałyśmy darmowe materiały: video i e-booki na temat przekazywanych na warsztatach treści.

Własna działalność to droga prób i błędów, ale konsekwencja w działaniu i wytrwałość w końcu przyniosą efekty. Wiemy o tym z własnego doświadczenia, a także z doświadczeń mam, które uczestniczą w naszych warsztatach i regularnie znajdują pomysły na biznes, otwierając firmy oparte na ich zainteresowaniach i mocnych stronach.

Zdjęcia: Kasia&Agata I LIKE MY MONDAYS

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Kasia Krupa & Agata Szydłowska 
Spełnione zawodowo mamy, które odważyły się opuścić korporację i założyć własną firmę, w ramach której prowadzą warsztaty na temat otwartej i efektywnej komunikacji oraz technik kreatywnego rozwiązywania problemów. Chcą zmieniać środowiska pracy, wprowadzając w nie więcej zaufania, otwartości, zaangażowania i kreatywności. Współpracują z korporacjami za granicą, aby poprzez szkolenia i coaching wspierać zatrudnione tam mamy w efektywnym powrocie do pracy po urodzeniu dziecka.
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail