Czego szukasz

Chcesz znaleźć dobrą pracę? Zaprzyjaźnij się z LinkedIn!

Masz już swój profil na LinkedIn? Czy jest Ci potrzebny? LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy skupiający całą rzeszę specjalistów, z którego korzysta prawie 500 mln osób na świecie. Jeśli jeszcze nie masz swojego konta na LinkedIn, dowiedz się już teraz, jak sprawnie je założyć.

uśmiechnięta, młoda kobieta zapisuje coś na tablecie

Po co tworzyć profil?

Aby dostać nową pracę nie trzeba mieć profilu na LinkedIn, ale na pewno warto. Dlaczego? LinkedIn to największy na świecie portal skupiający przeróżnych specjalistów. Obecnie korzysta z niego ponad 467 milionów użytkowników w 200 krajach i terytoriach na całym świecie.

Jednak samo stworzenie profilu nie spowoduje, że zaczniesz dostawać kilka ofert pracy tygodniowo/miesięcznie. Portal ten służy bowiem m.in. do budowania własnej marki jako eksperta w swojej dziedzinie.

Za jego pomocą można także nawiązywać ciekawe, branżowe znajomości i dzielić się doświadczeniem, wiedzą, spostrzeżeniami, obserwować interesujące firmy oraz prowadzić działalność komercyjną i pozyskiwać klientów.

Jak wygląda idealny profil na LinkedIn?

Najlepiej jest wypełnić swój profil w 100%. LinkedIn podpowiada, w jakim stopniu uzupełniłaś informacje na swój temat. Zwiększają się wówczas Twoje szanse na znalezienie Cię przez potencjalnego, przyszłego pracodawcę. Rekruter powinien też móc łatwo odszukać interesujące go informacje.

LinkedIn jest portalem międzynarodowym, dlatego myślę, że lepiej wypełniać go w języku angielskim. Jedną z najważniejszych zasad prowadzenia profilu na LinkedIn jest jego bieżąca aktualizacja! W końcu to takie Twoje „internetowe CV”. Aktualne ma być dosłownie wszystko.

Jeśli wpisujesz nowe informacje do swojego CV, zaznacz je również na swoim profilu. Drugą bardzo ważną zasadą jest pisanie prawdy. Kłamstwo ma krótkie nogi i w dzisiejszych czasach łatwo sprawdzić informacje, którymi się chwalimy.

Słowa kluczowe

Są to słowa, z którymi chcesz, aby Cię kojarzono. Dobrze jest jeśli są to słowa określające Twoje obszary zawodowe, kompetencje czy też zainteresowania. Należy pamiętać o nich tworząc zwłaszcza nagłówek, podsumowanie, nazwy i opisy zajmowanych stanowisk oraz opisując doświadczenie/projekty. Zwracając uwagę na te szczególne słowa, zwiększysz swoje szanse na znalezienie Cię przez przyszłego pracodawcę.

Zdjęcie

Posiadanie zdjęcia profilowego podnosi Twoją wiarygodność. Zadbaj o to, aby zdjęcie było aktualne, wyraźne, dobrze skadrowane. Wszelkie selfie, zdjęcia z wakacji, logo firmy możesz sobie tutaj darować 🙂 Na LinkedIn obowiązuje pełna profeska. Fajnie jak zdjęcie jest wykadrowane od ramion w górę, a 50% obszaru zajmuje Twoja uśmiechnięta twarz.
Jeśli chcesz, za swoim zdjęciem możesz zamieścić również tło – background photo.

Kto Cię odwiedził?

Zawsze możesz sprawdzić, kto oglądał Twój profil, liczbę wyświetleń Twoich wpisów oraz Twojego profilu w wynikach wyszukiwania w danym czasie:

Osoby, które posiadają płatny, rozszerzony profil na LinkedIn mogą anonimowo zaglądać na inne profile, a także mają dostęp do wszystkich gości odwiedzających ich profil, a nie tylko do tych ostatnich. Warto zaglądać w to miejsce, ponieważ może to być pierwszy krok do pozyskania wartościowego kontaktu – taką osobę możesz zaprosić do swojej sieci znajomych.

Jeśli chcesz zaprosić kogoś do swojej sieci znajomych, warto napisać coś więcej niż automatyczne zaproszenie o treści: „Chciałbym Cię dodać do swojej sieci profesjonalnych kontaktów na LinkedIn”.

Poświęć chwilę na spersonalizowanie zaproszenia. Nie rozsyłaj spamu 😉

Informacje o aktualnościach

Wszelkie informacje o zaproszeniach do kontaktów, nowych postach i wiadomościach, rocznicach zatrudnienia znajomych itd. Będą pojawiały się tutaj:

Vanity URL

Jest to unikalny link, po którym będzie łatwo Cię znaleźć. Można go również wykorzystać np. w stopce maila czy na własnej stronie www lub blogu. URL powinien być prosty, czyli najlepiej składający się z Twojego imienia i nazwiska: https://www.linkedin.com/in/imie-nazwisko. Taki link ma znaczenie z punktu widzenia SEO – Twój profil wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania Google i znacznie ułatwi znalezienie Ciebie wśród licznych kandydatów.

Nagłówek

To pierwsza rzecz, jaką widzą ludzie odwiedzający Twój profil. Pojawia się on w wynikach wyszukiwania zaraz obok Twojego imienia i nazwiska. To właśnie po nim i po nazwie Twojego stanowiska rekruterzy najczęściej wyszukują kandydatów. Możesz tu wpisać słowa kluczowe, po których chcesz zostać znaleziona, np. zarządzanie strategiczne. Jeśli sama nie wybierzesz tych słów, wówczas LinkedIn domyślnie wstawi tam najświeższe informacje dotyczące Twojego doświadczenia – nazwę stanowiska i firmy, w której pracujesz. Oprócz tych informacji w nagłówku pojawiają się dane dotyczące Twojego wykształcenia (nazwa uczelni), miejsca zatrudnienia (miasto i kraj) oraz ilość kontaktów.

Podsumowanie profilu

W jednym lub kilku zdaniach opisz siebie i swoje osiągnięcia. Zawrzyj tu naprawdę najważniejsze informacje i słowa kluczowe, po których chciałabyś zostać wyszukana. Idealne podsumowanie opowiada pewną historię o Tobie. Jeśli nie wiesz co napisać, sprawdź, jaką propozycję stworzył dla Ciebie LinkedIn, klikając przycisk: See summary.

Doświadczenie

Opisz je dokładnie tj. wpisz nazwę stanowiska, nazwę firmy, zakres obowiązków i okres zatrudnienia. Najlepiej przenieś informacje ze swojego CV, aby nie powstały żadne rozbieżności między Twoim profilem, a Twoją aplikacją.

Wykształcenie

Dodając informacje o ścieżce edukacji, Twój profil ma szansę zostać wyświetlony 11 razy częściej.

Rekomendacje

Możesz poprosić swoich byłych przełożonych, współpracowników, podwładnych, klientów itd. o rekomendacje:

Obok każdej wypowiedzi na Twój temat pojawi się miniaturka zdjęcia oraz imię i nazwisko danej osoby. Pozytywnie odbierane są referencje od osób znanych w danej branży.

Języki

Wypisz znane Ci języki i określ stopień ich znajomości (masz do wyboru 4 poziomy):

Publikacje

Możesz zyskać 7 razy więcej odsłon, jeśli dodasz do profilu informacje o swoich publikacjach. Zaznacz tu przede wszystkim tytuł artykułu, miejsce publikacji i załącz link.

Umiejętności

Warto w swoim profilu odnotować posiadane umiejętności, które później mogą być potwierdzane przez osoby z Twojej sieci kontaktów. Im więcej masz poparcia dla określonej zdolności od swoich znajomych, tym większe prawdopodobieństwo, że trafisz w wynikach wyszukiwania, gdy ktoś szuka właśnie tej umiejętności, np.: 79 osób potwierdziło, że znasz metodykę Scrum. Kiedy rekruter poszukuje kandydatów ze znajomością Scrum, to jest bardziej prawdopodobne, że Twój profil wyświetli się gdzieś na jednej z pierwszych stron z wynikami wyszukiwania. Potwierdzanie umiejętności jest też pewnego rodzaju rekomendacją udzieloną w inny sposób niż opisowy.

Posty/Aktywność

Na LinkedIn masz opcję zamieszczania własnych postów lub udostępniania wpisów innych osób, możesz także je polubić. W każdym z tych przypadków Twoi znajomi zobaczą Twoją aktywność. Zwiększasz wówczas zasięg danego wpisu, a także liczbę odwiedzin Twojego profilu.

Pamiętaj, posty powinny mieć charakter merytoryczny. LinkedIn nie jest drugim Facebookiem.

Wolontariat / organizacje

W tej sekcji możesz pokazać swoje zaangażowanie w ważne dla Ciebie inicjatywy i społeczności. Obecnie CSR (społeczna Odpowiedzialność Biznesu) jest praktykowana przez wiele firm, dlatego Twoje doświadczenie wolontaryjne będzie odebrane na pewno bardzo pozytywnie.

Okazuje się, że dla wielu pracodawców Twoje doświadczenia pozazawodowe są równie istotne co te komercyjne. W ten sposób budujesz pozytywny obraz własnej osoby.

Dane kontaktowe

Jeśli chcesz, aby rekruter mógł się z Tobą skontaktować, zamieść te dane w swoim profilu. Jeśli tego nie zrobisz, to kontakt może być utrudniony. Dotyczy to sytuacji, kiedy potencjalny pracodawca nie ma konta rekruterskiego / rozszerzonego (konto Premium), nie ma Cię również w swojej sieci kontaktów. Wówczas możliwe jest wysłanie zaproszenia do kontaktów wraz z naprawdę bardzo krótką wiadomością, która może zostać przez Ciebie przeoczona.

Kursy, szkolenia, certyfikaty, nagrody

Profile osób, które zamieściły informacje np. o swoich certyfikatach, są odwiedzane 5 razy częściej. Warto na bieżąco wpisywać ukończone szkolenia, kursy, webinary, itd.

Projekty

Zachęcam do stworzenia oddzielnej sekcji dotyczącej projektów na swoim profilu, zwłaszcza jeśli jesteś konsultantką lub freelancerem. Dodając tę sekcję, możesz wprowadzić nazwę i adres URL projektu, zapraszając tym samym osobę odwiedzającą Twój profil do szczegółowego przyjrzenia się temu, co zrobiłaś.

Grupy

Znajdź grupy, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom zawodowym i dołącz do nich. Warto zapisać się do tych, które mają jak najwyższą ilość uczestników. Dlaczego? Otóż będąc w tej samej grupie co rekruter, wówczas jest większe prawdopodobieństwo, że Twój profil zostanie wyświetlony wyżej w jego wynikach wyszukiwania. Dodatkowo do członków grupy można pisać bezpłatnie długie wiadomości bez zapraszania ich do sieci kontaktów. W takich grupach możesz aktywnie uczestniczyć poprzez dzielenie się swoją wiedzą. Jeśli jej nie posiadasz, a temat Cię interesuje – zadaj pytanie! Świadczyć ono będzie o Twojej chęci uczenia się.

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka LinkedIn to całkiem fajne narzędzie. Możesz wyszukiwać ludzi, posty, firmy itd. Ludzi możesz filtrować za pomocą kryteriów (stopień kontaktu, słowa kluczowe – lista rozwijalna, zainteresowania non profit) oferowanych przez portal (po prawej stronie):

Posiadając konto Premium, LinkedIn udostępni Ci różne ciekawe filtry wyszukiwania, np. po ilości lat doświadczenia, zainteresowaniach itd.

Nie czekaj! Stwórz swój profil na LinkedIn już teraz  i wykorzystaj w pełni potencjał komunikacyjny tej międzynarodowej platformy.

Grafika: LinkedIn

Zdjęcie: Pixabay.com

jak_znaleźć_dobrą_pracę_po_przerwie_banner

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Zawodowo od 2009 roku związana z branżą HR – głównie w branży IT, obecnie jako HR Expert / HR Business Partner w firmie Objectivity, wcześniej jako Specjalista ds. rekrutacji w agencji rekrutacyjnej i firmie outsourcingowej. W jej pracy najbardziej fascynują ją ludzie i ich talenty, na ich rozwoju się skupia, aby mogli mądrze pracować. Mama dwóch wspaniałych chłopaków. Co ją cieszy? Podróże z jej megamężem i nowa książka na półce. Chciałaby być najlepsza w projekcie „dziecko”, ale do jej potomków nie dodali instrukcji obsługi.
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×