Czego szukasz

Jak napisać dobre CV w 9 krokach?

Co powinno zawierać CV, które pomoże Ci znaleźć pracę Twoich marzeń? Czego nie musisz uwzględniać przy tworzeniu swojego CV, a co koniecznie należy w nim zawrzeć? O co rekruter może Cię zapytać, a o co nie i dlaczego? Sprawdź i jeśli czujesz, że Twoje CV nie jest jeszcze idealne weź udział w naszej akcji i skonsultuj swoje CV z naszymi ekspertkami całkowicie bezpłatnie!

  • Magdalena Białowąs i Dominika Różycka - 08/08/2017
młoda kobieta wręcza swoje CV rekruterom

Zapraszamy Cię do naszej nowej bezpłatnej akcji! 

Wypełnij ten formularz on-line i bezpłatnie skonsultuj swoje CV z ekspertami przez Skype.

Era drukowania CV i zanoszenia ich osobiście do firmy, w której staramy się o pracę minęła bezpowrotnie. Dlatego CV, które wysyłamy mailem jest jedyną szansą na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia, które może okazać się ostatnim… Wiadomo, że nasz życiorys to nie powieść obyczajowa, podczas pisania której możemy popuścić wodze fantazji i ubarwiać historię tak, aby wciągnęła każdego czytelnika.

Jednak od sposobu w jaki ujmiemy fakty z naszego doświadczenia, może zależeć czy rekruter w ogóle na CV zwróci uwagę. Pisząc swoje CV warto poświęcić na to chwilę czasu, zastanowić się gdzie staramy się o pracę, jakie są nasze mocne strony i które elementy z doświadczenia zawodowego czy edukacji wydają nam się najbardziej istotne pod kątem stanowiska, o które się staramy. Zatem należy zorganizować chwilę wolnego czasu i w ciszy i spokoju, zacząć.

1. Gotowy szablon czy samodzielnie napisane CV?

Często pojawia się pytanie „jak zacząć” i tutaj wiele osób próbuje szukać gotowych szablonów CV w Internecie. Jest to metoda na pewno szybka, ale czy dobra?

Rekruter, który widzi dany wzór po raz setny może nie wyłapać najważniejszych rzeczy, przeoczyć kilka informacji z CV, ponieważ wydaje mu się, że już je widział i zna je na pamięć. Nie jest to regułą, być może są osoby, które po latach pracy nie zauważają już niczego poza informacjami, które są istotne dla stanowiska, na które szukają pracownika.

Jednak dobrze napisane CV (zarówno pod względem treści, jak i strony wizualnej) ma dużo większe szanse być zauważonym w gąszczu innych aplikacji.

Zachęcamy zatem do samodzielnego napisania CV – być może nie będzie ono tak barwne i zaawansowane graficznie, ale jedno jest pewne, będzie ono Wasze, co jest dużo bardziej korzystne dla autentyczności Waszej kandydatury.

2. Dane osobowe

Art. 22 par. 1 Kodeksu Pracy 1 jasno opisuje jakich danych pracodawca może żądać od kandydata ubiegającego się o stanowisko. Zdjęcie nie jest jedną z tych danych. Wśród osób, z którymi rozmawiamy często pojawia się dylemat – umieszczać zdjęcie w CV czy nie? Najlepszą, naszym zdaniem, odpowiedzią na to pytanie jest: to zależy. Od tego czy kandydat chce zdjęcie umieścić czy nie. Brak zdjęcia w CV nie może dyskwalifikować kandydata jako potencjalnego pracownika.

Należy jednak pamiętać, że jeżeli już zdecydujemy się na zdjęcie, to nie może to być pierwsza lepsza fotografia znaleziona w folderze ze zdjęciami. Brak zdjęcia nie dyskwalifikuje, jednak umieszczenie takiego z wakacji w bikini albo kawałka fotografii z wesela koleżanki sprawia, że rekruter może nie potraktować takiej osoby poważnie. Podsumowując, jeśli zdjęcie, to tylko profesjonalne – wykonywane do dowodu czy innego dokumentu lub zrobione na potrzeby CV.

Jeżeli chodzi o inne dane osobowe, tak naprawdę nie są one potrzebne na wstępnym etapie selekcji. To co najważniejsze to imię i nazwisko kandydata, adres e-mail oraz telefon kontaktowy i miejsce zamieszkania. Miejsce zameldowania, stan cywilny czy miejsce urodzenia to dane, które nie mają dla pracodawcy znaczenia.

Na podstawie art. 221. § 1. pracodawca ma prawo żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie podania danych osobowych obejmujących:

  • imię (imiona) i nazwisko,
  • imiona rodziców,
  • datę urodzenia,
  • miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
  • wykształcenie,
  • przebieg dotychczasowego zatrudnienia

2. Wykształcenie

Informacje, które zamieszczamy w części wykształcenie powinny być zamieszczone chronologicznie (od najnowszego lub najwcześniejszego). Często można spotkać się z tym, że kandydaci wpisują w CV szkołę podstawową czy ukończone liceum. Te dane z perspektywy rekrutera są nie istotne. Jeżeli ktoś ukończył studia wyższe logiczne jest, że wcześniejsze etapy edukacji ma już za sobą.

Jednak jeżeli dana osoba jest dopiero na początku swojej kariery zawodowej i ukończyła jedynie szkołę zawodową lub liceum warto o tym napisać – wtedy potencjalny pracodawca otrzymuje informację o posiadanym średnim wykształceniu.

Kolejną wątpliwość mogą budzić kursy i szkolenia dodatkowe. Jeżeli posiadasz dodatkowe kwalifikacje zawsze warto o tym napisać, szczególnie jeśli są związane ze stanowiskiem, o które się ubiegasz. Miejsce umieszczenia ich w CV nie jest szczególnie istotne, jednak dla lepszej czytelności dokumentu warto umieścić je w dodatkowej sekcji np. o nazwie kursu i szkoleniach dodatkowych.

3. Doświadczenie zawodowe

Opis doświadczenia zawodowego to z punktu widzenia rekrutacji najczęściej najbardziej istotna część CV. Dobrze jest opisać dokładnie każde stanowisko, w kolejności chronologicznej, uwzględniając również główne obowiązki na każdym z nich.

Dlaczego nie wystarczy wpisać np. kierownik sklepu, sieć handlowa XYZ, w latach 1-2? Dlatego, że nazwa stanowiska w wielu firmach może być taka sama, ale już zakres obowiązków na nim niekoniecznie. Warto więc sprawdzić w ogłoszeniu jakich kompetencji czy doświadczenia wymaga pracodawca, a następnie zastanowić się, które z tych rzeczy już robiłaś.

Następnie opisując swoją historię zawodową można pod zajmowanymi stanowiskami dopisać w podpunktach główne obowiązki. Nie musi to być dużo pozycji przy każdym stanowisku. Ważne, żeby pokazać co dokładnie należało do Twoich głównych zadań i że posiadasz doświadczenie w najbardziej relewantnych kwestiach.

A co w przypadku, gdy dopiero zaczynasz swoją karierę zawodową? Zrób atut z innych części CV niż doświadczenie. Opisz dokładnie edukację, pokaż jakie kursy zrobiłaś. A może masz doświadczenie, które było jedynie pracą dorywczą, ale dało Ci potrzebne kompetencje np. wakacyjna praca kelnerki nauczyła Cię pracy w grupie, punktualności oraz odpowiedniego nawiązywania kontaktów z klientami?

Pamiętaj, że wszystko może mieć wartość dodaną, ale zależy to od tego jak ubierzesz to w słowa.

4. Dodatkowe informacje

Kandydaci często, aby zapełnić swoje CV i pokazać się z jak najlepszej strony umieszczają wiele dodatkowych informacji. Czy warto? Tak, jeżeli to co chcesz przekazać jest związane ze stanowiskiem, na które aplikujesz. Jeżeli ukończyłaś kursy, szkolenia wymagane w opisie stanowiska, jak najbardziej jest to wartość dodana. Jeżeli natomiast chcesz jedynie wypełnić puste miejsce na stronie A4 polecamy zrezygnować z tego pomysłu. Nic to nie wniesie w ogólnym rozrachunku, a jedynie spowoduje chaos, przez który te ważne i wartościowe informacje mogą być mniej czytelne.

Kolejnym istotnym punktem jest znajomość języków obcych i forma ich zapisania. Najważniejsza rzecz – pisz prawdę. Jeżeli Twój angielski nie jest biegły, ani nawet średniozaawansowany, a mówienie sprawia Ci trudność nie pisz, że masz poziom C1.

Podczas rozmowy rekrutacyjnej i tak zostaniesz poproszona o chwilę rozmowy w języku angielskim (jeżeli jest on wymagany w ogłoszeniu). Znasz dobrze inne języki? To super! Koniecznie napisz o tym w CV.

Niestety bardzo często spotykamy się w pracy z sytuacją, gdy kandydat wypisze szereg języków i dopisze znajomość na poziomie podstawowym. Po raz kolejny jest to strata czasu i miejsca w CV. Jeżeli nie potrafisz w miarę swobodnie posługiwać się danym językiem po prostu nie umieszczaj takiej informacji. Znajomość norweskiego na poziomie podstawowym nikogo niestety nie interesuje.

5. Zainteresowania

Jest to część, która w dalszym ciągu wśród polskich kandydatów jest uważana za istotną. Wychodzimy z założenia, że jeżeli nie wpiszemy hobby, którym najczęściej jest muzyka, film, książka to pracodawca pomyśli, że kandydat bez pasji jest kandydatem gorszym od tego, który się czymś interesuje w wolnym czasie. Jest to błąd już w samym założeniu.

Po pierwsze, jeżeli interesujesz się czymś, co jest związane z Twoim profilem wykształcenia, czy doświadczeniem, to jak najbardziej możesz umieścić tę informację. Jeżeli natomiast nie będziesz potrafiła odpowiedzieć na pytanie, jaką książkę ostatnio przeczytałaś, albo co interesuje Cię w najnowszych technologiach, to polecamy jednak pominąć tą część.

6. Za długie? Za krótkie?

Musimy obalić kolejny mit. CV nie musi być na jedną stronę! Ciężko będzie osobie z 20 letnim doświadczeniem opisać je na jednej stronie A4. Zmniejszenie czcionki też nie pomoże, a wywoła jedynie frustrację osoby, która będzie musiała je przeczytać. Lepiej skupić się na jakości przekazywanych informacji i nie martwić się, że mamy 2, 3 czy 4 strony. Jeżeli są to ważne informacje, to należy je umieścić.

7. Luka w zatrudnieniu – jak zrobić z niej atut?

Jak wyjaśnić luki w zatrudnieniu? Najlepiej mówiąc prawdę już na etapie pisania i wysyłania CV. Poprzedni pracodawca rozwiązał z Tobą umowę z powodu redukcji stanowisk? Napisz to w CV. Podjęłaś decyzję o półrocznej przerwie w zatrudnieniu i realizacji swoich marzeń? Napisz to w CV. Miałaś przerwę na urlop macierzyński? Jeżeli dalej jesteś zatrudniona w firmie, nie musisz umieszczać takiej informacji. Natomiast jeżeli Twoja umowa wygasła, to lepiej napisać taką informację, niż zostawiać informację o rocznej przerwie w zatrudnieniu.

Nie mniej niezależnie czy zdecydujesz się pozostawić lukę w swoim CV, czy wpiszesz powód przerwy w zatrudnieniu – pamiętaj! Pracodawca czy rekruter podczas spotkania nie ma prawa pytać Cię o Twoje prywatne plany, ilość dzieci, plany na kolejne lub czy dasz radę pogodzić pracę zawodową z wychowywaniem potomstwa. Jest to dyskryminacja i podczas rozmowy masz prawo odmówić odpowiedzi na to pytanie i jasno zaznaczyć, że jest ono dyskryminujące.

8. Zgoda na przetwarzane danych osobowych

Ostatnim już, najważniejszym pod względem formalnym, punktem w CV jest wstawienie zgodny na przetwarzanie danych osobowych. Bardzo łatwo ją znaleźć w Internecie, a brzmi ona tak:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. 2016 r. poz. 922).

Z prawnego punktu widzenia, bez tej informacji, żaden rekruter nie powinien w ogóle kontaktować się z kandydatem. Pamiętajmy więc o tej małej, ale jakże istotnej kwestii.

9. I pamiętaj, że…

Nie ma idealnego CV. Nie ma jednego szablonu, który przykuje uwagę rekrutera i spowoduje, że to właśnie Twoje CV spośród innych zostanie wybrane do dalszego etapu rekrutacji. Ważne jest jednak, aby CV było napisane czytelnie, zawierało prawdziwe informacje.

Jeśli czujesz, że Twoje CV jeszcze nie jest idealne zapraszamy Cię do naszej nowej bezpłatnej akcji! 

Wypełnij ten formularz on-line i bezpłatnie skonsultuj swoje CV z ekspertami przez Skype.

A my trzymamy kciuki za Ciebie!

Zdjęcie: 123rf

jak_znaleźć_dobrą_pracę_po_przerwie_banner

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Magdalena Białowąs i Dominika Różycka
Magdalena Białowąs​ - pasjonatka HR i Employer Brandingu. Od kilku lat zawiązana z rekrutacją głównie w przemyśle motoryzacyjnym. Praca jest jednocześnie jej pasją, a w wolnych chwilach chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.Dominika Różycka​ - socjolożka i specjalistka od rekrutacji w branży IT czego najlepszym dowodem jest jej mąż – informatyk.  Mama dwóch chłopców, którzy nieustająco pomagają jej podnosić kwalifikacje w zakresie wielozadaniowości oraz zarządzania zespołem. :)
Podyskutuj

Regulamin uczestnictwa w wielkim badaniu społeczności mamopracuj.pl

Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w naszym badaniu społeczności mamopracuj.pl! Dzięki Twoim odpowiedziom i komentarzom portal mamopracuj.pl i działania naszej Fundacji będą jeszcze lepsze!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 03/11/2020

I. Warunki ogólne

Regulamin określa zasady organizacji badania społeczności portalu mamopracuj.pl

  1. Badanie jest realizowane przez firmę HRM Institute, z siedzibą w Krakowie 30-312, ul. Twardowskiego 86j, NIP 679-171-05-10 (zwaną dalej Przeprowadzającym badanie) na zlecenie Fundacji Mamo Fundacja z siedzibą w Krakowie (30-693),ul. Adama Bochenka 18/15, NIP 679 311 87 67. (zwanej dalej Fundacją), zwanymi łącznie Organizatorem.
  2. Warunki uczestnictwa w badaniu określone są wyłącznie w niniejszym Regulaminie oraz w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa.
  3. Udział Uczestnika w badaniu oznacza akceptację zasad określonych w niniejszym Regulaminie.
  4. Badanie prowadzimy od 4.11.2020 r. do 22.11.2020 r.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo wydłużenia czasu trwania badania.

II. Uczestnictwo w badaniu

  1. W badaniu mogą uczestniczyć wyłącznie pełnoletnie osoby fizyczne, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
  2. Aby wziąć udział w badaniu należy wypełnić ankietę dostępną na stronie internetowej: www.badanie.mamopracuj.pl.
  3. Wszystkie pytania zamieszczone w ankiecie stanowią integralną część badania.
  4. Uczestnictwo w badaniu jest nieodpłatne.
  5. Każdy Uczestnik może wypełnić tylko jedną ankietę.
  6. Zgromadzone dane są poufne, a zebrane informacje posłużą tylko do opracowania raportu z badania.

III. Nagrody

  1. Uczestnicy badania mają możliwość wygrania nagród rzeczowych, pod warunkiem wypełnienia zadania konkursowego i przekazania swoich prawidłowych danych osobowych, przy czym przekazanie danych osobowych jest dobrowolne.
  2. Do wygrania są następujące nagrody:
    a) Nagroda główna: Kindle PaperWhite 3
    b) 30 e-bonów do Empiku o wartości 50 zł każdy.
  3. W przypadku nagrody głównej, której wartość przekracza 200 PLN dodatkowo zostanie przyznana nagroda pieniężna, która w całości zostanie przeznaczona na pokrycie podatku dochodowego od nagrody (nagrodzony otrzyma tylko nagrodę rzeczową).
  4. Nagrody zostaną przyznane autorom najciekawszych wypowiedzi, które zostaną ocenione i wyłonione przez jury konkursowe.
  5. Uczestnik nie jest uprawniony do wymiany nagrody na gotówkę.
  6. Prawo do uzyskania nagrody nie może zostać przeniesione na osoby trzecie.
  7. Ogłoszenie zwycięzców nagród nastąpi w terminie do 15 grudnia br., poprzez publikację tych informacji na stronie mamopracuj.pl oraz w mediach społecznościowych.
  8. Zwycięzcy zostaną dodatkowo powiadomieni o fakcie wygranej e-mailem.
  9. Warunkiem otrzymania nagrody jest wysłanie w ciągu 7 dni od otrzymania informacji o wygranej, e-maila do organizatora, w którym zostaną potwierdzone dane osobowe uczestnika, a także zostanie podany adres, na który ma zostać przesłana nagroda.
  10. W przypadku, gdy uczestnik nie wyśle w określonym terminie wskazanej powyżej wiadomości e-mail, traci on prawo do otrzymania nagrody.
  11. Nagrody zostaną przesłane przesyłką pocztową, kurierską, do Paczkomatu, wyłącznie na terenie Polski lub drogą elektroniczną.
  12. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność doręczenia nagrody, spowodowaną nieprawidłowym podaniem danych osobowych, zmianą miejsca zamieszkania zwycięzcy, o której Organizator nie został zawiadomiony przed wysłaniem nagrody do uczestnika oraz niepobraniem w terminie przesyłki od kuriera lub z urzędu pocztowego. W takim przypadku nagroda przepada na rzecz Organizatora.
  13. Organizator zastrzega sobie prawo do opublikowania nazwisk zwycięzców nagród w prasie, na antenie radia, w Internecie oraz w telewizji.
  14. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26.07.1991 r. (Dz. U. 1991, Nr 80, poz. 350 ze zm.) nagrody o wartości do 200 PLN są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych.

IV. Przetwarzanie danych osobowych

  1. Udział w badaniu nie wymaga podania żadnych danych osobowych.
  2. Jeśli uczestnik badania chce wygrać nagrodę i wypełni zadanie dodatkowe, dane osobowe będą przetwarzane w sposób wskazany w formularzu, w zależności od zaznaczonej opcji.
  3. Administratorem danych osobowych są:
    a. HRM Institute, z siedzibą w Krakowie, ul Twardowskiego 86j – w zakresie przeprowadzenia konkursu, wyłonienia zwycięzców i rozpatrzenia ewentualnych reklamacji. Kontakt Inspektorem Ochrony Danych: [email protected]
    b. Fundacja Mamo Pracuj z siedzibą w Krakowie (30-693),ul. Adama Bochenka 18/15– w zakresie przeprowadzenia konkursu, wyłonienia zwycięzców, rozpatrzenia ewentualnych reklamacji oraz wysyłki newslettera, jeśli została zaznaczona opcja chęci dołączenia do bazy newsletterowej Mamo Pracuj. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: [email protected]
  4. Podstawą do przetwarzania danych osobowych jest dobrowolna zgoda, której uczestnik udziela zaznaczając stosowne okienko w formularzu. Jeśli zgoda dotyczy tylko udziału w konkursie, będzie aktualna do czasu jego rozstrzygnięcia i upływu terminu do składania reklamacji w konkursie. W przypadku zgody na wysyłkę newslettera, obowiązuje ona do czasu jej wycofania.
  5. Uczestnikom przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które go dotyczą, w tym także prawo do ich poprawiania i usuwania z bazy, a także prawo żądania przeniesienia danych do innego podmiotu.

V. Postanowienia końcowe

  1. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie bez podania przyczyny, jeżeli nie będzie miało to wpływu na prawa nabyte przez Uczestników.
  3. Regulamin jest udostępniony na stronie internetowej www.mamopracuj.pl oraz stronie www.badanie.mamopracuj.pl.
  4. Ewentualne wątpliwości powstałe w trakcie obowiązywania niniejszego Regulaminu rozstrzyga Organizator.

Zdjęcie:

Kraków, 02.11.2020 r.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Te kobiety mają plan! Podsumowanie I edycji projektu Franklin Templeton i Mamo Pracuj

“Dałyście mi cudownego kopniaka! Bardzo dziękuję, że miałam możliwość udziału w programie!” - pisze uczestniczka I edycji projektu „Mamy Plan!”. Aż 81 kobiet z całej Polski wzięło udział w pierwszej odsłonie programu realizowanego przez Fundację Mamo Pracuj wspólnie z firmą Franklin Templeton. A to jeszcze nie koniec!
  • Klaudia Urban - 27/10/2020
specjalistki ds. rekrutacji w Franklin Templeton

Te kobiety mają plan! Podsumowanie I edycji projektu Franklin Templeton i Mamo Pracuj

Od początku projekt cieszył się ogromnym zainteresowaniem i przewidziane dla pierwszej edycji 50 miejsc zapełniło się w mgnieniu oka. W ciągu pierwszych 24 godzin od otwarcia zapisów, zapełnione zostały wszystkie miejsca oraz lista rezerwowa! Widać było, że wiele z Was czekało na taki program od dawna. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie, postanowiliśmy wspólnie z firmą Franklin Templeton, zwiększyć ilość uczestniczek. Ostatecznie, zamiast przewidzianych pierwotnie 50 konsultacji, przeprowadziliśmy ich aż 81!

Projekt skierowany był do kobiet, które wracają do pracy po przerwie związanej z urodzeniem dziecka oraz tych, które straciły zatrudnienie lub planują zmienić pracę.

Jakie konsultacje cieszyły się największym zainteresowaniem?

Każda z zakwalifikowanych uczestniczek, miała możliwość porozmawiania ze specjalistą ds. rekrutacji na interesujące je tematy. Wśród najczęściej poruszanych obszarów znalazły się:

  • Konsultacja treści zawartych w CV
  • Sposoby dotyczące efektywnego poszukiwania pracy
  • Profil na LinkedIn
  • Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej także w języku angielskim
kobieta pisząca w notatniku

Jedna rozmowa, która wiele zmienia, czyli realne działanie programu „Mamy Plan!”

Przed przystąpieniem do programu, zapytaliśmy jego uczestniczki, jak oceniają swoje szanse na rynku pracy: jedna trzecia z nich oceniła swoje szanse słabo lub bardzo słabo, a tylko 3 % pytanych, określiła je jako wysokie lub bardzo wysokie.

Po przeprowadzonej konsultacji z rekruterem, uczestniczki znów zostały poproszone o ocenę własnych możliwości na rynku pracy. Tym razem sytuacja zupełnie się odwróciła. Tylko jedna osoba określiła swoje szanse na rynku pracy jako słabe, a aż 30 % uznało, że ich możliwości na rynku pracy są wysokie lub bardzo wysokie!

Co to oznacza? Wystarczyła 45 minutowa rozmowa, aby zmienić sposób myślenia na temat swojej sytuacji na rynku pracy i poczuć „wiatr w żaglach”!

„Cała konsultacja była bardzo wartościowa i potrzebna. Cieszę się, że mogłam dowiedzieć się ważnych dla mnie informacji, głównie o podsumowaniu zawodowym umieszczanym w CV. Dostałam cenne wskazówki w interesujących mnie kwestiach.” – wypowiedź uczestniczki.

„Konsultant uważnie słuchał i podpowiedział rozwiązania dobrane do moich potrzeb, zgodne z moimi kompetencjami i dotychczasowym doświadczeniem zawodowym. Zasugerował też stanowisko, którego wcześniej nie brałam pod uwagę. Podpowiedział, jak umotywować zmianę i które doświadczenia promować podczas aplikowania na nowe stanowisko. Był komunikatywny i pomocny. To było bardzo dobre spotkanie” – wypowiedź uczestniczki.

To nie koniec!

Koniecznie obserwujcie nasz portal i śledźcie media społecznościowe, ponieważ już na wiosnę ruszamy z drugą edycją programu „Mamy Plan!”.

Serdecznie dziękujemy za współpracę firmie Franklin Templeton, naszemu wieloletniemu partnerowi i jednemu z pierwszych pracodawców w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom

laptop i kobieta z notatnikiem

O programie

“Mamy Plan!” to kolejne już działania firmy Franklin Templeton skierowane do kobiet. Firma od czterech lat aktywnie wspiera mamy w powrocie na rynek pracy organizując dni otwarte dla mam, warsztaty, punkty konsultacyjne, czy speed interview. Tegoroczne wsparcie ma jeszcze większy zasięg i indywidualny charakter.

„Ubiegłoroczne spotkania z uczestniczkami dni otwartych pokazały nam jak ważnym i czasem trudnym procesem jest powrót na rynek pracy oraz ile wątpliwości i pytań jest z nim związanych. Tematy okołorekrutacyjne były tematami dominującymi naszych rozmów. Szczególnym powodzeniem cieszyły się punkty konsultacyjne, gdzie panie mogły indywidualnie porozmawiać na temat swojego cv, zmiany ścieżki kariery czy otrzymać odpowiedź na nurtujące je pytania związane z poszukiwaniem pracy czy rozmową kwalifikacyjną. W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną nie mamy szans spotkać się po raz kolejny w biurze, a sytuacja powrotu na rynek pracy stała się jeszcze trudniejsza, stąd zrodził się pomysł, żeby przygotować nowy program. Program jest tak zaprojektowany, żeby jego uczestniczki dostały nie tylko praktyczne wskazówki jak efektywnie szukać pracy i z sukcesem przejść przez rozmowy rekrutacyjne, ale żeby miały też szansę uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania w tym temacie” – mówi Monika Pokora, Talent Acquisition Lead z firmy Franklin Templeton w wypowiedzi dla portalu Inwestuj w Poznaniu.

Akcja “MAMY plan!” i wszystkie działania jakie podejmujemy we współpracy z firmą Franklin Templeton, ale też innymi pracodawcami, dają kobietom z całej Polski szansę na poznanie rekruterów firmy, przełamanie lęków, różnych obaw, sprawdzenie się w bezpiecznych warunkach. A to pierwszy krok do skutecznego poszukiwania pracy po dłuższej przerwie lub w tak wyjątkowych czasach, z jakimi mamy do czynienia obecnie. Taka konsultacja, choć nie jest bardzo długa, dodaje wiary w siebie i energii do dalszego samodzielnego działania. A panie, które z nich korzystają to często rewelacyjne kandydatki do pracy – mówi Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, Wiceprezes i współzałożycielka Fundacji i portalu mamopracuj.pl

Po więcej informacji o firmie Franklin Templeton i do najświeższych ofert pracy, zapraszamy na profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

A także do innych wywiadów, które doskonale pokazują atmosferę pracy w firmie:

Przedszkole dla dzieci pracowników. Jak przekonać zarząd i dlaczego warto?

Wsparcie męża i wyrozumiałość pracodawcy – bez tego nie dałabym rady pracować i opiekować się dziećmi

Jak pracodawca może wspierać powrót do pracy po urlopie macierzyńskim?

Być mamą, pracować i podróżować. Jak to można pogodzić?

Nowe zawody – krótkie historie o naszych rozmowach z dziećmi o pracy

Zdjęcia i grafiki: własność Franklin Templeton

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Klaudia Urban
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×