Czego szukasz

Jak napisać dobre CV w 9 krokach?

Co powinno zawierać CV, które pomoże Ci znaleźć pracę Twoich marzeń? Czego nie musisz uwzględniać przy tworzeniu swojego CV, a co koniecznie należy w nim zawrzeć? O co rekruter może Cię zapytać, a o co nie i dlaczego? Sprawdź i jeśli czujesz, że Twoje CV nie jest jeszcze idealne weź udział w naszej akcji i skonsultuj swoje CV z naszymi ekspertkami całkowicie bezpłatnie!

młoda kobieta wręcza swoje CV rekruterom

Zapraszamy Cię do naszej nowej bezpłatnej akcji! 

Wypełnij ten formularz on-line i bezpłatnie skonsultuj swoje CV z ekspertami przez Skype.

Era drukowania CV i zanoszenia ich osobiście do firmy, w której staramy się o pracę minęła bezpowrotnie. Dlatego CV, które wysyłamy mailem jest jedyną szansą na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia, które może okazać się ostatnim… Wiadomo, że nasz życiorys to nie powieść obyczajowa, podczas pisania której możemy popuścić wodze fantazji i ubarwiać historię tak, aby wciągnęła każdego czytelnika.

Jednak od sposobu w jaki ujmiemy fakty z naszego doświadczenia, może zależeć czy rekruter w ogóle na CV zwróci uwagę. Pisząc swoje CV warto poświęcić na to chwilę czasu, zastanowić się gdzie staramy się o pracę, jakie są nasze mocne strony i które elementy z doświadczenia zawodowego czy edukacji wydają nam się najbardziej istotne pod kątem stanowiska, o które się staramy. Zatem należy zorganizować chwilę wolnego czasu i w ciszy i spokoju, zacząć.

1. Gotowy szablon czy samodzielnie napisane CV?

Często pojawia się pytanie „jak zacząć” i tutaj wiele osób próbuje szukać gotowych szablonów CV w Internecie. Jest to metoda na pewno szybka, ale czy dobra?

Rekruter, który widzi dany wzór po raz setny może nie wyłapać najważniejszych rzeczy, przeoczyć kilka informacji z CV, ponieważ wydaje mu się, że już je widział i zna je na pamięć. Nie jest to regułą, być może są osoby, które po latach pracy nie zauważają już niczego poza informacjami, które są istotne dla stanowiska, na które szukają pracownika.

Jednak dobrze napisane CV (zarówno pod względem treści, jak i strony wizualnej) ma dużo większe szanse być zauważonym w gąszczu innych aplikacji.

Zachęcamy zatem do samodzielnego napisania CV – być może nie będzie ono tak barwne i zaawansowane graficznie, ale jedno jest pewne, będzie ono Wasze, co jest dużo bardziej korzystne dla autentyczności Waszej kandydatury.

2. Dane osobowe

Art. 22 par. 1 Kodeksu Pracy 1 jasno opisuje jakich danych pracodawca może żądać od kandydata ubiegającego się o stanowisko. Zdjęcie nie jest jedną z tych danych. Wśród osób, z którymi rozmawiamy często pojawia się dylemat – umieszczać zdjęcie w CV czy nie? Najlepszą, naszym zdaniem, odpowiedzią na to pytanie jest: to zależy. Od tego czy kandydat chce zdjęcie umieścić czy nie. Brak zdjęcia w CV nie może dyskwalifikować kandydata jako potencjalnego pracownika.

Należy jednak pamiętać, że jeżeli już zdecydujemy się na zdjęcie, to nie może to być pierwsza lepsza fotografia znaleziona w folderze ze zdjęciami. Brak zdjęcia nie dyskwalifikuje, jednak umieszczenie takiego z wakacji w bikini albo kawałka fotografii z wesela koleżanki sprawia, że rekruter może nie potraktować takiej osoby poważnie. Podsumowując, jeśli zdjęcie, to tylko profesjonalne – wykonywane do dowodu czy innego dokumentu lub zrobione na potrzeby CV.

Jeżeli chodzi o inne dane osobowe, tak naprawdę nie są one potrzebne na wstępnym etapie selekcji. To co najważniejsze to imię i nazwisko kandydata, adres e-mail oraz telefon kontaktowy i miejsce zamieszkania. Miejsce zameldowania, stan cywilny czy miejsce urodzenia to dane, które nie mają dla pracodawcy znaczenia.

Na podstawie art. 221. § 1. pracodawca ma prawo żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie podania danych osobowych obejmujących:

  • imię (imiona) i nazwisko,
  • imiona rodziców,
  • datę urodzenia,
  • miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
  • wykształcenie,
  • przebieg dotychczasowego zatrudnienia

2. Wykształcenie

Informacje, które zamieszczamy w części wykształcenie powinny być zamieszczone chronologicznie (od najnowszego lub najwcześniejszego). Często można spotkać się z tym, że kandydaci wpisują w CV szkołę podstawową czy ukończone liceum. Te dane z perspektywy rekrutera są nie istotne. Jeżeli ktoś ukończył studia wyższe logiczne jest, że wcześniejsze etapy edukacji ma już za sobą.

Jednak jeżeli dana osoba jest dopiero na początku swojej kariery zawodowej i ukończyła jedynie szkołę zawodową lub liceum warto o tym napisać – wtedy potencjalny pracodawca otrzymuje informację o posiadanym średnim wykształceniu.

Kolejną wątpliwość mogą budzić kursy i szkolenia dodatkowe. Jeżeli posiadasz dodatkowe kwalifikacje zawsze warto o tym napisać, szczególnie jeśli są związane ze stanowiskiem, o które się ubiegasz. Miejsce umieszczenia ich w CV nie jest szczególnie istotne, jednak dla lepszej czytelności dokumentu warto umieścić je w dodatkowej sekcji np. o nazwie kursu i szkoleniach dodatkowych.

3. Doświadczenie zawodowe

Opis doświadczenia zawodowego to z punktu widzenia rekrutacji najczęściej najbardziej istotna część CV. Dobrze jest opisać dokładnie każde stanowisko, w kolejności chronologicznej, uwzględniając również główne obowiązki na każdym z nich.

Dlaczego nie wystarczy wpisać np. kierownik sklepu, sieć handlowa XYZ, w latach 1-2? Dlatego, że nazwa stanowiska w wielu firmach może być taka sama, ale już zakres obowiązków na nim niekoniecznie. Warto więc sprawdzić w ogłoszeniu jakich kompetencji czy doświadczenia wymaga pracodawca, a następnie zastanowić się, które z tych rzeczy już robiłaś.

Następnie opisując swoją historię zawodową można pod zajmowanymi stanowiskami dopisać w podpunktach główne obowiązki. Nie musi to być dużo pozycji przy każdym stanowisku. Ważne, żeby pokazać co dokładnie należało do Twoich głównych zadań i że posiadasz doświadczenie w najbardziej relewantnych kwestiach.

A co w przypadku, gdy dopiero zaczynasz swoją karierę zawodową? Zrób atut z innych części CV niż doświadczenie. Opisz dokładnie edukację, pokaż jakie kursy zrobiłaś. A może masz doświadczenie, które było jedynie pracą dorywczą, ale dało Ci potrzebne kompetencje np. wakacyjna praca kelnerki nauczyła Cię pracy w grupie, punktualności oraz odpowiedniego nawiązywania kontaktów z klientami?

Pamiętaj, że wszystko może mieć wartość dodaną, ale zależy to od tego jak ubierzesz to w słowa.

4. Dodatkowe informacje

Kandydaci często, aby zapełnić swoje CV i pokazać się z jak najlepszej strony umieszczają wiele dodatkowych informacji. Czy warto? Tak, jeżeli to co chcesz przekazać jest związane ze stanowiskiem, na które aplikujesz. Jeżeli ukończyłaś kursy, szkolenia wymagane w opisie stanowiska, jak najbardziej jest to wartość dodana. Jeżeli natomiast chcesz jedynie wypełnić puste miejsce na stronie A4 polecamy zrezygnować z tego pomysłu. Nic to nie wniesie w ogólnym rozrachunku, a jedynie spowoduje chaos, przez który te ważne i wartościowe informacje mogą być mniej czytelne.

Kolejnym istotnym punktem jest znajomość języków obcych i forma ich zapisania. Najważniejsza rzecz – pisz prawdę. Jeżeli Twój angielski nie jest biegły, ani nawet średniozaawansowany, a mówienie sprawia Ci trudność nie pisz, że masz poziom C1.

Podczas rozmowy rekrutacyjnej i tak zostaniesz poproszona o chwilę rozmowy w języku angielskim (jeżeli jest on wymagany w ogłoszeniu). Znasz dobrze inne języki? To super! Koniecznie napisz o tym w CV.

Niestety bardzo często spotykamy się w pracy z sytuacją, gdy kandydat wypisze szereg języków i dopisze znajomość na poziomie podstawowym. Po raz kolejny jest to strata czasu i miejsca w CV. Jeżeli nie potrafisz w miarę swobodnie posługiwać się danym językiem po prostu nie umieszczaj takiej informacji. Znajomość norweskiego na poziomie podstawowym nikogo niestety nie interesuje.

5. Zainteresowania

Jest to część, która w dalszym ciągu wśród polskich kandydatów jest uważana za istotną. Wychodzimy z założenia, że jeżeli nie wpiszemy hobby, którym najczęściej jest muzyka, film, książka to pracodawca pomyśli, że kandydat bez pasji jest kandydatem gorszym od tego, który się czymś interesuje w wolnym czasie. Jest to błąd już w samym założeniu.

Po pierwsze, jeżeli interesujesz się czymś, co jest związane z Twoim profilem wykształcenia, czy doświadczeniem, to jak najbardziej możesz umieścić tę informację. Jeżeli natomiast nie będziesz potrafiła odpowiedzieć na pytanie, jaką książkę ostatnio przeczytałaś, albo co interesuje Cię w najnowszych technologiach, to polecamy jednak pominąć tą część.

6. Za długie? Za krótkie?

Musimy obalić kolejny mit. CV nie musi być na jedną stronę! Ciężko będzie osobie z 20 letnim doświadczeniem opisać je na jednej stronie A4. Zmniejszenie czcionki też nie pomoże, a wywoła jedynie frustrację osoby, która będzie musiała je przeczytać. Lepiej skupić się na jakości przekazywanych informacji i nie martwić się, że mamy 2, 3 czy 4 strony. Jeżeli są to ważne informacje, to należy je umieścić.

7. Luka w zatrudnieniu – jak zrobić z niej atut?

Jak wyjaśnić luki w zatrudnieniu? Najlepiej mówiąc prawdę już na etapie pisania i wysyłania CV. Poprzedni pracodawca rozwiązał z Tobą umowę z powodu redukcji stanowisk? Napisz to w CV. Podjęłaś decyzję o półrocznej przerwie w zatrudnieniu i realizacji swoich marzeń? Napisz to w CV. Miałaś przerwę na urlop macierzyński? Jeżeli dalej jesteś zatrudniona w firmie, nie musisz umieszczać takiej informacji. Natomiast jeżeli Twoja umowa wygasła, to lepiej napisać taką informację, niż zostawiać informację o rocznej przerwie w zatrudnieniu.

Nie mniej niezależnie czy zdecydujesz się pozostawić lukę w swoim CV, czy wpiszesz powód przerwy w zatrudnieniu – pamiętaj! Pracodawca czy rekruter podczas spotkania nie ma prawa pytać Cię o Twoje prywatne plany, ilość dzieci, plany na kolejne lub czy dasz radę pogodzić pracę zawodową z wychowywaniem potomstwa. Jest to dyskryminacja i podczas rozmowy masz prawo odmówić odpowiedzi na to pytanie i jasno zaznaczyć, że jest ono dyskryminujące.

8. Zgoda na przetwarzane danych osobowych

Ostatnim już, najważniejszym pod względem formalnym, punktem w CV jest wstawienie zgodny na przetwarzanie danych osobowych. Bardzo łatwo ją znaleźć w Internecie, a brzmi ona tak:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. 2016 r. poz. 922).

Z prawnego punktu widzenia, bez tej informacji, żaden rekruter nie powinien w ogóle kontaktować się z kandydatem. Pamiętajmy więc o tej małej, ale jakże istotnej kwestii.

9. I pamiętaj, że…

Nie ma idealnego CV. Nie ma jednego szablonu, który przykuje uwagę rekrutera i spowoduje, że to właśnie Twoje CV spośród innych zostanie wybrane do dalszego etapu rekrutacji. Ważne jest jednak, aby CV było napisane czytelnie, zawierało prawdziwe informacje.

Jeśli czujesz, że Twoje CV jeszcze nie jest idealne zapraszamy Cię do naszej nowej bezpłatnej akcji! 

Wypełnij ten formularz on-line i bezpłatnie skonsultuj swoje CV z ekspertami przez Skype.

A my trzymamy kciuki za Ciebie!

Zdjęcie: 123rf

jak_znaleźć_dobrą_pracę_po_przerwie_banner

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Magdalena Białowąs​ - pasjonatka HR i Employer Brandingu. Od kilku lat zawiązana z rekrutacją głównie w przemyśle motoryzacyjnym. Praca jest jednocześnie jej pasją, a w wolnych chwilach chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.Dominika Różycka​ - socjolożka i specjalistka od rekrutacji w branży IT czego najlepszym dowodem jest jej mąż – informatyk.  Mama dwóch chłopców, którzy nieustająco pomagają jej podnosić kwalifikacje w zakresie wielozadaniowości oraz zarządzania zespołem. :)
Podyskutuj

Druga edycja programu „MAMY Plan!”: Bezpłatne spotkania ze specjalistami ds. rekrutacji!

Kilka miesięcy temu obiecaliśmy, że program „Mamy Plan” wróci i dotrzymujemy słowa! Mamo, jeśli czujesz, że chcesz wrócić do pracy i potrzebujesz wsparcia profesjonalnego rekrutera – zgłoś się do nas! Wspólnie z firmą Franklin Templeton zapowiadamy, że Dziś o 9:00 ruszą zapisy do drugiej edycji „Mamy Plan”. Nie przegap!

Druga edycja programu „MAMY Plan!”: Bezpłatne spotkania ze specjalistami ds. rekrutacji!

Myślisz o powrocie do pracy, ale nie wiesz od czego zacząć?

Nie wiesz jak opisać w CV przerwę związaną z opieką nad dziećmi?

Podczas pandemii straciłaś pracę i szukasz dla siebie nowej drogi?

Chciałabyś, aby ktoś profesjonalnym okiem spojrzał na Twoje CV?

A przede wszystkim jesteś zmotywowana i chcesz działać?

Ten program powstał z myślą o Tobie!

Wspólnie z firmą Franklin Templeton, kolejny raz zapraszamy do udziału w wyjątkowym programie, który pozwoli Ci nabrać pewności i pozbyć się obaw przed rozpoczęciem nowego zawodowego rozdziału. Podczas 45 minutowych, indywidualnych konsultacji ze specjalistą ds. rekrutacji, będziesz mogła zapytać o wszystko, czego potrzebujesz by ruszyć w kierunku wymarzonej pracy.

Czego może dotyczyć Twoja konsultacja z rekruterem?

  • Twojego CV,
  • profilu na LinkedIn,
  • porad gdzie i jak aktywnie poszukiwać pracy,
  • przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej,
  • trendów na rynku pracy oraz poszukiwanych przez pracodawców kompetencji,
  • weryfikacji znajomości języka angielskiego.

Podczas rekrutacji do tego programu liczy się kolejność zgłoszeń, ale pamiętaj, że w pierwszej edycji miejsca wypełniły się już w pierwszym dniu (po kilku godzinach), dlatego tym razem skracamy czas zbierania zapisów i zachęcamy to szybkiego zgłaszania się!

Zapisy ruszają!

Wsparcie dla mam powracających na rynek pracy

„Mama chcąca wrócić na rynek pracy po urodzeniu dziecka, bez problemu znajdzie w sieci wiele informacji na temat tego, jak szukać pracy, czy jak się przygotować do rekrutacji. Często jednak zdarza się, że boryka się z pytaniami, na które trudno jej znaleźć odpowiedź w internecie. Wiemy to na podstawie „dni otwartych” dla mam, które od kilku lat organizujemy w naszym biurze wspólnie z Mamo Pracuj oraz licznych rozmów, jakie miały miejsce przy tej okazji.

Nowa sytuacja na rynku rekrutacyjnym związana z pandemią, nie ułatwia sprawy. Dlatego stworzyliśmy program, który zaoferuje takie wsparcie chętnym mamom z całej Polski.

Mamy będą mogły porozmawiać ze specjalistami ds. rekrutacji, zadać im nurtujące je pytania dotyczące sposobów poszukiwania pracy, trendów na rynku, przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej czy skonsultować wątpliwości dotyczące swojej ścieżki zawodowej. A wszystko to w nieformalnej atmosferze i bez wychodzenia z domu” – podkreśla Monika Pokora, Talent Acquisition Lead – Global Employer Branding we Franklin Templeton i współtwórczyni programu “Mamy Plan!”.

Zapisy ruszają! Zobacz!

Co działo się podczas poprzedniej edycji programu?

Uff, podczas ostatniej edycji programu działo się naprawdę dużo! Po ogłoszeniu zapisów, miejsca w programie zapełniły się dosłownie w ciągu kilku godzin. Widać było, że takie działanie jest bardzo potrzebne i oczekiwane przez nasze czytelniczki. Obiecałyśmy wtedy, że na wiosnę wrócimy z kolejną edycją i ogromnie się cieszymy, że realizujemy ten plan! Dzięki monitorowaniu przebiegu i efektów pierwszej odsłony „MAMY Plan!” wiemy z całą pewnością, że program jest naprawdę skuteczny!

Więcej o efektach programu przeczytasz w artykule podsumowującym pierwszą edycję!

A co mówią uczestniczki pierwszej edycji?

Uczestniczki, które wzięły udział w programie oceniły go bardzo wysoko. Po zakończeniu spotkania, poprosiłyśmy je o podzielenie się swoimi wrażeniami:

Cała konsultacja była bardzo wartościowa i potrzebna. Cieszę się, że mogłam dowiedzieć się ważnych dla mnie informacji, głównie o podsumowaniu zawodowym umieszczanym w CV. Dostałam cenne wskazówki w interesujących mnie kwestiach.

Konsultant uważnie słuchał i podpowiedział rozwiązania dobrane do moich potrzeb, zgodne z moimi kompetencjami i dotychczasowym doświadczeniem zawodowym. Zasugerował też stanowisko, którego wcześniej nie brałam pod uwagę. Podpowiedział, jak umotywować zmianę i które doświadczenia promować podczas aplikowania na nowe stanowisko. Był komunikatywny i pomocny. To było bardzo dobre spotkanie.

O programie Mamy Plan!

To już druga edycja programu “Mamy Plan!”. Pierwsza odsłona akcji, miała miejsce na przełomie sierpnia i września 2020 roku. Firma Franklin Templeton od pięciu lat aktywnie wspiera mamy w powrocie na rynek pracy, organizując dni otwarte dla mam, warsztaty, punkty konsultacyjne, czy speed interview. Wsparcie w postaci akcji „Mamy Plan” ma ogólnopolski zasięg i indywidualny charakter.

„Akcja “Mamy plan!” i wszystkie działania jakie podejmujemy we współpracy z firmą Franklin Templeton, ale też innymi pracodawcami, dają kobietom z całej Polski szansę na poznanie rekruterów firmy, przełamanie lęków, różnych obaw, sprawdzenie się w bezpiecznych warunkach. A to pierwszy krok do skutecznego poszukiwania pracy po dłuższej przerwie lub w tak wyjątkowych czasach, z jakimi mamy do czynienia obecnie. Taka konsultacja, choć nie jest bardzo długa, dodaje wiary w siebie i energii do dalszego samodzielnego działania. A panie, które z nich korzystają to często rewelacyjne kandydatki do pracy” – mówi Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, Wiceprezes i współzałożycielka Fundacji i portalu mamopracuj.pl

Ważne zasady udziału w programie:

  • Przed zgłoszeniem do programu zapoznaj się z Regulaminem.
  • Pamiętaj – wysyłając zgłoszenie akceptujesz jego postanowienia.
  • Program jest bezpłatny.
  • O udziale w projekcie decyduje kolejność zgłoszeń.
  • W tej edycji programu może wziąć udział 50 mam.
  • Po zamknięciu listy, utworzymy listę rezerwową i będziemy w kontakcie ze zgłoszonymi.
  • Po zakwalifikowaniu do programu dostaniesz od nas wiadomość email z informacjami niezbędnymi do umówienia konsultacji ze specjalistami ds. rekrutacji firmy Franklin Templeton.
  • Po umówieniu terminu konsultacji (dogodnego dla obu stron) nie przewidujemy możliwości jego zmiany, ze względu na dużą liczbę konsultacji do przeprowadzenia.
  • Z konsultacji możesz skorzystać jeden raz (45 min).
  • Jesteś gotowa? Kliknij i zgłoś się!

Franklin Templeton – pracodawca przyjazny rodzicom

Franklin Templeton to globalna firma finansowa z ponad 70-letnią tradycją, świadcząca usługi i rozwiązania inwestycyjne w ponad 150 krajach na całym świecie. Nasza siedziba znajduje się w San Mateo (Kalifornia). Na polskim rynku jesteśmy obecni od ponad 20 lat. Aktualnie w Polsce mamy oddziały w dwóch miastach: Warszawie i Poznaniu. Poznańskie biuro jest największym w Europie i liczy około 1000 pracowników, którzy od lipca 2019 r. pracują w nowoczesnym i ekologicznym biurze na Nowym Rynku.

Naszym najważniejszym zasobem są ludzie. Zatrudniamy ponad dziewięć tysięcy pracowników w 34 krajach, na potrzeby obsługi ponad 240 produktów finansowych. Pozwala nam to oferować wyjątkowo szeroką gamę możliwości rozwoju zawodowego. Kilka rozbudowanych linii biznesowych, kilkadziesiąt działów i różnorodność pełnionych funkcji sprawia, że zatrudniamy osoby z różnym stażem zawodowym i wykształceniem.

Po więcej informacji o firmie Franklin Templeton i do najświeższych ofert pracy, zapraszamy na profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

Chcesz dowiedzieć się jak wygląda praca w firmie Franklin Templeton? Przeczytaj nasze rozmowy z pracownikami firmy, którzy opowiadają o wyjątkowej atmosferze, kulturze organizacyjnej i niezwykłych benefitach, na które mogą liczyć zatrudnieni rodzice:

Przedszkole dla dzieci pracowników. Jak przekonać zarząd i dlaczego warto?

Wsparcie męża i wyrozumiałość pracodawcy – bez tego nie dałabym rady pracować i opiekować się dziećmi

Jak pracodawca może wspierać powrót do pracy po urlopie macierzyńskim?

Być mamą, pracować i podróżować. Jak to można pogodzić?

Nowe zawody – krótkie historie o naszych rozmowach z dziećmi o pracy

Zdjęcia i grafika: własność Franklin Templeton

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w programie „Mamy plan!”

Program „Mamy plan!” to program wsparcia dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci oraz tych, które straciły zatrudnienie lub chcą zmienić pracę poprzez bezpłatne konsultacje ze specjalistą ds. rekrutacji. Partnerem Programu jest firma Franklin Templeton Investments Sp. z o.o.
grafika programu Mam Plan!

Słowniczek

Dla potrzeb Regulaminu przyjmuje się, że określone poniżej pojęcia oznaczają:

Organizator – Fundacja Mamo Pracuj, z siedzibą przy ul. Bochenka 18/15, 30-693 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000585984, NIP 6793118767, REGON 363001768;

Partner – firma Franklin Templeton, z siedzibą przy ul. Przemysłowa 3, 61-579 Poznań;

Program – „Mamy plan!” program wsparcia konsultacyjnego realizowanego online dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci, szukających nowej pracy;”Mamy Plan!” to program wsparcia dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci oraz tych, które straciły zatrudnienie lub chcą zmienić pracę, poprzez bezpłatne konsultacje ze specjalistą ds. rekrutacji. Partnerem programu jest firma Franklin Templeton.

Uczestniczka – osoba zakwalifikowana do programu;
Specjalista ds. rekrutacji – osoba udzielająca konsultacji online Uczestniczce programu, zatrudniona u Partnera;

Czas trwania Programu – realizacja Programu przez Organizatora rozpoczyna się z dniem rozpoczęcia rekrutacji, jednakże celem uniknięcia wszelkich wątpliwości przyjmuje się, że czas trwania Programu dla Uczestniczek, to czas od dnia poinformowania Uczestniczki przez Organizatora o zakwalifikowaniu się do Programu do dnia spotkania konsultacyjnego.

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa szczegółowe zasady przeprowadzania procesu rekrutacji oraz uczestnictwa w programie Uczestniczek, które zamierzają powrócić na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci, zmienić lub znaleźć nową pracę.
  2. Nabór kandydatek do udziału w programie prowadzi Fundacja Mamo Pracuj, z siedzibą ul. Bochenka 18/15, 30-693 Kraków.
  3. Program zakłada realizację online około 50 konsultacji eksperckich ze specjalistami ds. rekrutacji, które odbędą się 12 – 28.04.2021 roku
  4. Jedna Uczestniczka programu może wziąć udział w jednej konsultacji online.
  5. Każda z konsultacji będzie trwała około 45 minut i będzie dotyczyła minimum jednego z poniższych obszarów:
  • skonsultowanie CV omówienie i lub pomocy w zakładaniu profilu na LinkedIn poradnictwa gdzie i jak aktywnie poszukiwać pracy
  • przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej trendów na rynku pracy oraz poszukiwanych przez pracodawców kompetencji
  • weryfikacji znajomości języka angielskiego

§ 2 Uczestniczki programu

  1. Program skierowany jest do kobiet z całej Polski pozostających bez zatrudnienia, które planują powrót po urodzeniu dziecka, a także do kobiet poszukujących pracy lub pracujących, chcących zmienić ścieżkę zawodową.
  2. W projekcie mogą uczestniczyć kobiety, które:
  • chcą powrócić na rynek pracy lub zmienić pracę
  • są otwarte na zmiany
  • posiadają silną motywację i samodyscyplinę

§ 3 Proces rekrutacji

  1. Nabór uczestniczek programu odbywa się przed planowanym etapem realizacji konsultacji.
  2. Zgłoszenia do programu należy dokonać drogą elektroniczną, wypełniając formularz rekrutacyjny: załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  3. Rekrutacja prowadzona będzie w terminie 24.03.2021 roku do 26.03.2021 roku lub do wyczerpania limitu miejsc.
  4. Powyższe daty w uzasadnionych przypadkach mogą ulec zmianie.
  5. Formularze rekrutacyjne złożone po okresie rekrutacji nie są brane pod uwagę.
  6. Informację o terminie realizacji konsultacji Uczestniczka otrzyma drogą mailową i/lub telefoniczną w terminie od 29.03 – 30.03.2021 roku.
  7. Miejsce w projekcie przepada, jeśli Uczestniczka nie odpowie na żadną z 2 prób kontaktu.

§ 4 Zobowiązania Uczestniczek

  1. Uczestniczki zobowiązują się do aktywnego uczestnictwa w konsultacjach oraz w krótkim badaniu ewaluacyjnym.
  2. W przypadku nieobecności na konsultacjach Uczestniczka traci prawo do wyboru kolejnego terminu konsultacji.

§ 5 Zobowiązania Organizatora

  1. Organizator zapewnia Uczestniczkom bezpłatny udział w konsultacjach.
  2. Organizator oraz Partner zapewniają dodatkowe, bezpłatne materiały edukacyjne w formie elektronicznej dotyczące powrotu na rynek pracy.
  3. Organizator zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań do organizacji programu na jak najwyższym poziomie merytorycznym i logistycznym.
  4. Organizator programu zobowiązany jest informować uczestniczki programu o wszelkich zmianach organizacyjnych wpływających na przebieg programu.

§ 6 Miejsce i termin odbywania się konsultacji

  1. Konsultacje będą odbywać się online, za pomocą narzędzia wybranego przez Partnera programu.
  2. Konsultacje będą realizowane od 12.04 – 28.04.2021 r., w dni powszednie w godzinach pracy ekspertów ds. rekrutacji Partnera.

§7 Przetwarzanie danych osobowych

  1. Złożenie formularza rekrutacyjnego jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych osoby aplikującej do programu. Udzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do uczestniczenia w Projekcie.
  2. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych zostały zawarte w klauzuli informacyjnej RODO. Klauzula informacyjna RODO jest częścią formularza rekrutacyjnego, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i jest jego integralną częścią.
  3. Uczestniczki przyjmują do wiadomości i godzą się z faktem, iż trakcie trwania Programu zostanie wykonana dokumentacja fotograficzna Uczestniczek biorących udział w spotkaniach online. Osoba przystępująca do Programu zgadza się na upublicznienie swojego wizerunku.
  4. Wyrażenie zgody jest jednoznaczne z tym, że fotografie, filmy lub nagrania wykonywane podczas spotkań mogą zostać umieszczone na stronach internetowych, materiałach prasowych, promocyjnych i w mediach społecznościowych Organizatora i współpracujących z nim podmiotów w kontekście wydarzenia (Programu). Niniejsza zgoda udzielana jest nieodwołalnie i nieodpłatnie.
  5. Wyrażenie zgody jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do udziału w Programie.

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. Złożenie formularza rekrutacyjnego oznacza potwierdzenie zapoznania się z Regulaminem oraz akceptację jego zapisów.
  2. Fundacja Mamo Pracuj zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie.
  3. O ewentualnych zmianach Uczestniczki zostaną powiadomione drogą mailową. Zmiany będą obowiązywać od dnia wysłania wiadomości e-mail na wskazany przez Uczestniczkę adres poczty elektronicznej.
  4. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 22 marca 2021 roku.
  5. Regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji Programu.
  6. Załączniki stanowią integralną część regulaminu.
  7. W przypadku pojawienia się kwestii nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego.

Załączniki do Regulaminu:

Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy wraz z klauzulą informacyjna RODO oraz oświadczeniem osoby aplikującej o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na opisanych w klauzuli informacyjnej zasadach.

Zdjęcie: własność Franklin Templeton

Kraków, 17.03.2021 r.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×