Czego szukasz

[01] Podcast: Jak opisać przerwę w CV związaną z opieką nad dzieckiem?

Jeśli planujesz powrót do pracy, a ostatni rok, dwa, a może pięć spędziłaś opiekując się dziećmi – posłuchaj naszego podcastu i dowiedz się jak w CV opisać czas, który przeznaczyłaś dla rodziny.

przerwa w CV podcast
Podcast Mamo Pracuj jeśli chcesz!
Podcast Mamo Pracuj jeśli chcesz!
[01] Podcast: Jak opisać przerwę w CV związaną z opieką nad dzieckiem?
/

Jak opisać w CV przerwę związaną z opieką nad dzieckiem – najważniejsze zasady

Z tego podcastu dowiesz się:

  • Jak przygotować CV zgodnie ze standardami?
  • Co wpisać w CV jeśli ostatni czas spędziłaś na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym?
  • Czy i jak zakomunikować długą przerwę w pracy – np. 5-8 lat?
  • Czy wpisywać w CV przerwę, jeśli właśnie kończysz urlop macierzyński lub rodzicielski?
  • Jak przygotować się na pytania o przerwę w karierze podczas rozmowy kwalifikacyjnej?
  • Całkowite przebranżowienie się – jak to pokazać w CV?
  • Jak pokazać brak udokumentowanego doświadczenia zawodowego? – wolontariat, współpracę z zaprzyjaźnioną firmą czy pomoc w firmie współmałżonka?

Przerwa w CV. Jak ją opisać? Przydatne linki:

Luka w CV? Sprawdź jak ją dobrze opisać? 

Długa przerw a CV? Zrób z niej atut na rozmowie! 

Jak napisać dobre CV w 9 krokach?

Jak znaleźć pracę w nowej branży? Poradnik krok po kroku

Niedozwolone pytania na rozmowie kwalifikacyjnej

Posłuchaj też drugiego odcinka podcastu Jak przygotować dziecko na powrót mamy do pracy?

Zdjęcie: Pixabay\

Szukasz pracy? Skorzystaj z naszej bogatej bazy ofert pracy i nie tylko!

Zapisz się do newslettera i nie przegap żadnych nowości!

Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych na zasadach określonych w polityce prywatności. W każdej chwili zgodę możesz wycofać.

Załączniki

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Z podcastu Mamo Pracuj jeśli chcesz dowiesz się: jak szukać pracy po przerwie oraz jak przygotować siebie i rodzinę na Twój powrót do pracy. Podpowiemy Ci jak prowadzić firmę oraz jak pracować i nie zwariować.

Let’s do IT AKAdemy 2 – zapisz się do drugiej edycji bezpłatnego programu rozwojowego!

Tak jest! Ruszamy z Let’s do IT AKAdemy 2 - programem edukacyjno-rozwojowym, dzięki któremu dowiesz się, jak zaprezentować się pracodawcy, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i jak odnaleźć się w międzynarodowym środowisku w pracy. Będziesz mogła także wziąć udział w programie mentoringowym i osiągnąć swój cel zawodowy dzięki wsparciu mentorki lub mentora. Brzmi ciekawie? Startujemy już niebawem! Dowiedz się więcej. Українська версія нижче. Let's do IT AKAdemy 2 - реєструйся на безкоштовну програму навчання та розвитку!
Let's do IT AKAdemy 2

Let’s do IT AKAdemy 2 – co to za program?

Let’s do IT AKAdemy 2 to druga edycja wspólnego programu Fundacji Mamo Pracuj i Akamai Foundation, Inc. Pokażemy Ci jak przygotować się na zmiany w życiu zawodowym, jak najlepiej zaprezentować się przyszłemu pracodawcy i odnaleźć się w międzynarodowym środowisku. Na naszych webinarach poznasz wspaniałe kobiety, które chcą przybliżyć Ci i ułatwić start w branży IT.

To nie wszystko! Uczestniczki webinarów zaprosimy do udziału w programie mentoringowym z udziałem ekspertek i ekspertów z Akamai.

Co Ty na to?

Do kogo skierowany jest program?

Program skierowany jest do:

  • każdej kobiety, która chce rozwijać się zawodowo – w każdym zawodzie;
  • osób, które chcą poznać bliżej pracę w międzynarodowym środowisku, myślą o przebranżowieniu lub powrocie do pracy po przerwie;
  • osób, które chcą osiągać swoje cele zawodowe ze wsparciem profesjonalistek;
  • każdego, kto chce mądrze budować swoją karierę i personal branding, a jednocześnie dbać o równowagę między aktywnością zawodową a życiem prywatnym;
  • tych, którzy nie boją się zmian, a jeśli obawiają się zmian, to chcą spróbować!

Nie stawiamy Ci ograniczeń wiekowych, związanych z wykształceniem czy miejscem zamieszkania. Wszystkie spotkania będą odbywały się on-line, a program będzie realizowany w języku polskim. I oczywiście, udział jest bezpłatny!

Let’s do IT AKAdemy – część I – edukacyjna

Let’s do IT AKAdemy 2 składa się z dwóch części:

I Część edukacyjna – grudzień 2022 / styczeń 2023

Zaczynamy od serii 4 warsztatów (webinariów) on-line – z ekspertkami Akamai. Ta część dostępna jest dla wszystkich zainteresowanych i mamy miejsce dla każdej z Was!

WEBINAR 1.

8 grudnia 2022 (czwartek) godz. 20:30 – 22:00 – Komunikacja w biznesie. Jak budować zaufanie i wiarygodność? Wskazówki i dobre praktyki – w komunikacji pisemnej.

Gościni: Anna Czerepak

  • Ania jest wieloletnim praktykiem w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, a także wykładowczynią uniwersytecką,

Agenda:

  • E-komunikacja w języku angielskim.
  • Najlepsze praktyki: 7Cs w komunikacji
  • Struktura maili
  • Q&A

WEBINAR 2.

15 grudnia 2022 (czwartek) godz. 20:30 – 22:00 – Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej? Do’s and don’ts.

Gościni: Aleksandra Pluta

  • Ola już od 8 lat jest związana z branżą HR, obecnie, na stanowisku Senior Recruiter, poszukuje talentów w branży IT,

Agenda:

  • Proces rekrutacyjny – jak przygotować się na każdy z etapów.
  • Jak stworzyć czytelne CV?
  • Język angielski – jak wygląda weryfikacja języka podczas procesu.
  • Q&A

WEBINAR 3.

12 stycznia 2023 (czwartek) godz. 20:30 – 22:00 – Autoprezentacja – jak dobrze mówić o sobie na rozmowie rekrutacyjnej i nie tylko?

Gościni: Magdalena Bukala

  • Magda jest Managerem Zespołu Inclusion, Diversity & Engagement. Zajmuje się optymalizacja działania ERGs (Grup Pracowniczych) i pomaga Akamai być fantastycznym miejscem pracy dla swoich pracowników.

Agenda:

  • Po co w ogóle mowić o sobie?
  • „Ale ja tego nie lubię!” … Szukanie komfortu w autoprezentacji
  • Kilka słów o elevator pitch
  • Ćwiczenia praktyczne i rekomendacje
  • Q&A

WEBINAR 4.

19 stycznia 2023 (czwartek) godz. 20:30 – 22:00 – Nie udawaj Greka, czyli jak zrozumieć innych i dogadać się w międzykulturowym środowisku pracy.

Gościnie: Katarzyna Wronka i Joanna Burawa

  • Kasia od 11 lat działa w branży HR, jest również coachem i trenerem, obecnie na stanowisku HR Business Partner.
  • Asia pracuje jako Platform Operations Manager & Kraków D&I Mentor

Agenda:

  • Style pracy – co wpływa na to, jak się zachowujemy?
  • Aspekty kultury wpływające na współpracę.
  • Jak się dogadać z innymi kulturami?
  • Q&A

Jeśli tylko możesz, zachęcamy do udziału we wszystkich spotkaniach! Wystarczy, że zapiszesz się na pierwsze z nich, a my zarezerwujemy Twoje miejsce na wszystkich warsztatach.

Ale jeśli nie możesz wziąć udziału w każdym z nich, spokojnie 😉 Spotkania będą nagrywane, a osoby zapisane dostaną link do nagrania.

Let’s do IT AKAdemy – część II – program mentoringowy

Do tej części programu zaprosimy 15 osób. Spotkania w formule 1:1 (zakładamy online, ale nie wykluczamy spotkań osobistych, jeśli obie strony procesu będą chciały się spotkać na żywo) zaplanowane są na okres między lutym a majem 2023.

Więcej o programie mentoringowym opowiemy podczas webinarów, a start zapisów na mentoring ogłosimy podczas ostatniego webinaru w styczniu 2023. Idealny czas na zmiany!

Mentoring to praca w parach – mentee i mentorka/mentor. Wspólnie ustalacie cel (cele) mentoringu, a mentorka wspiera Cię w ich realizacji. Obszar merytoryczny spotkań to szeroko pojęta branża IT, wszystko zależy od tego, w którą stronę chcesz iść oraz od doświadczenia i obszaru eksperckiego Twojej mentorki.

Już niedługo będziemy przedstawiać sylwetki mentorek. Dlatego obserwuj nasze działania, aby nic Ci nie umknęło!

Zapisz się już teraz na pierwsze spotkanie on-line i nie przegap szansy na rozwój zawodowy.

Opinie uczestniczek

Jedna z uczestniczek pierwszej edycji Let’s do IT AKAdemy i programu mentoringowego tak do nas napisała po 3 miesiącach od zakończenia programu:

Właśnie dostałam moją pierwsza pracę w IT😊 Po prawie roku od podjęcia decyzji, że nie chcę wracać do starej pracy, po decyzji, że chcę iść do IT i szukanie swojej drogi do teraz. Mentoring z Akamai dodał mi sił, Pokazał mocne i słabe strony, dodał odwagi. Dziękuję, że działacie. Dobrze, że spotkałam Was na swojej drodze.

Let’s do IT AKAdemy 2 – kto za tym stoi?

Program realizujemy dzięki wsparciu, jakie otrzymaliśmy od Akamai Foundation Inc. I we współpracy z Akamai Technologies. Dziękujemy!

Biorąc udział w Let’s do IT AKAdemy 2, będziesz miała okazję poznać zaangażowane pracowniczki Akamai, które na co dzień pracują na różnych stanowiskach.

Fundacja Akamai ma na celu wspieranie globalnych inicjatyw w obszarze edukacji technologicznej. Zależy jej na rozwijaniu umiejętności różnych grup społecznych i szerzeniu równego dostępu do edukacji.

Zapisz się już teraz! Pierwsze spotkanie JUŻ 8 GRUDNIA 2022!

Dołącz do facebookowej grupy #MamoPracujwIT i bądź na bieżąco z wszystkimi inicjatywami!

Dowiedz się więcej o poprzedniej edycji programu Let’s do IT AKAdemy (2021/2022)

Let’s do IT AKAdemy 2 – реєструйся на безкоштовну програму навчання та розвитку!

Ми запускаємо Let’s do IT AKAdemy 2 – програму навчання та розвитку, завдяки якій ви дізнаєтеся, як презентувати себе роботодавцю, як підготуватися до співбесіди та як зорієнтуватися в міжнародному робочому середовищі. Ви також зможете взяти участь у програмі наставництва та досягти своєї кар’єрної мети за підтримки наставника або наставниці. 

Ми не ставимо жодних обмежень за віком, освітою чи місцем проживання. Усі зустрічі відбуватимуться в режимі он-лайн, а програма проводитиметься польською мовою. І звісно, участь у заході безкоштовна!

Let’s do it AKAdemy 2 складається з двох частин:

I частина освітня – грудень 2022 / січень 2023 р. Розпочинаємо з серії 4-х онлайн-семінарів (вебінарів) – з експертами Akamai. Ця частина відкрита для всіх бажаючих і у нас є місце для кожного з вас!

  • 8 грудня 2022 року (четвер) 20:30 – 22:00 – Комунікація в бізнесі. Як побудувати довіру і авторитет? Поради та кращі практики – у письмовій комунікації

  • 15 грудня 2022 (четвер) 20:30 – 22:00 – Як підготуватися до співбесіди? Що можна і чого не можна.

  • 12 січня 2023 року (четвер) 20:30 – 22:00 – Самопрезентація – як правильно розповісти про себе на співбесіді при прийомі на роботу і не тільки?

  • 19 січня 2023 року (четвер) 20:30 – 22:00 – Не прикидатися греком, або як розуміти інших та уживатися в міжкультурному робочому середовищі.

Просто запишіться на перший, і ми зарезервуємо за вами місце на всі семінари.

Частина ІІ – програма наставництва

На цю частину програми ми запросимо 15 осіб. Зустрічі 1:1 (онлайн) заплановані на період з лютого по травень 2023 р. Наставництво може здійснюватися польською, українською або англійською мовами.

Більше про програму наставництва ми розповімо під час вебінарів, а про початок набору на наставництво оголосимо під час останнього вебінару в січні 2023 року.

Запрошуємо Вас взяти участь у програмі Let’s do IT AKAdemy 2!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Najważniejszy atut mojej pracy? Elastyczność! – wywiad z Dominiką, z Cisco Systems

Powrót do pracy po przerwie nie zawsze musi być łatwy. Czasem wymaga przekwalifikowania się a innym razem zrewidowania swoich potrzeb i możliwości. Każda przerwa zawodowa to też czas, który jasno pokazuje, że elastyczność jest kluczowa, aby móc łączyć role pracowników i rodziców. Między innymi o flexibility workplace rozmawiamy z Dominiką Chat – Płachno, Business Operations Manager w Cisco Systems.
elastyczność

Najważniejszy atut mojej pracy? Elastyczność!

Dominiko, bardzo dziękuję za to, że znalazłaś czas na wywiad. W Cisco pracujesz od ponad 9 lat, aktualnie na stanowisku Business Operations Manager. Jak to się stało, że blisko dekadę temu zdecydowałaś się dołączyć do tej firmy?

Czułam, że jest to odpowiedni i najwyższy czas na zmiany. W poprzedniej firmie i ówczesnej roli byłam już przez dłuży czas. Niestety poprzedni pracodawca nie proponował żadnej, innej alternatywnej ścieżki rozwoju. Dlatego też postanowiłam spróbować swoich szans na zewnątrz. I tak, zaaplikowałam do Cisco. Wtedy to był nowy pracodawca w regionie, więc można powiedzieć, że zdecydowałam się podjąć ryzyko.

Powiedz proszę, czym się zajmujesz i jakie Twoje cechy czy kompetencje są kluczowe na Twoim stanowisku?

Może odpowiem na to pytanie, ale bez takiego mocnego zagłębiania się w szczegóły. Jestem Business Operations Managerką, zatem na obecnym stanowisku wspieram organizacje sprzedażowe z całego rejonu EMEAR (EMEAR: Europe, Middle East, Africa ) umożliwiając im właściwe funkcjonowanie w firmie. Cisco jest firmą, która produkuje i sprzedaje dane, konkretne rozwiązania czy produkty. Ja i mój Zespół działamy tak, żeby umożliwiać i usprawniać sprzedaż. Dbam między innymi o to, żeby sprzedawca wiedział jaki ma plan i cel sprzedażowy, że wie co i jak ma zrobić.

A jak patrzysz na swoje zasoby, to widzisz wspólne obszary bądź powiązania pomiędzy kompetencjami rodzicielskimi a tymi związanymi z Twoim obszarem zawodowym?

Zdecydowanie tak. 🙂 Ostatnimi czasy bardzo istotne stały się dla mnie zdolności negocjacyjne i umiejętności rozwiązywania rożnego rodzaju konfliktów czy nieporozumień. Podsumowując, można powiedzieć, że ważne są szeroko pojęte umiejętności komunikacyjne. Bardzo cenię w sobie również umiejętność nieulegania rożnego rodzaju presjom osób czy otoczenia. To wymaga asertywności i konsekwencji. Przyznaję, tu nie zawsze mam stuprocentową skuteczność, ale ta kompetencja sprawdza się zarówno w pracy, jak i w domu. Dodam jeszcze, szybkość podejmowania decyzji i łatwość adaptacji do zmian. To te najważniejsze umiejętności.

Zobacz profil Cisco w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom i poznaj aktualne oferty pracy!

O tak, łatwość adaptacji do zmian, czyli jak to mówimy w Fundacji „rodzicielski agile”, to ważna kompetencja. Dominiko, wiem, że Ty dwa razy wracałaś do pracy w Cisco po przerwie związanej z urlopem macierzyńskim. Jak wyglądały te powroty? Były one wyzwaniem prywatno – zawodowym czy bardziej „miękkim lądowaniem”?

Bardzo chciałabym nazwać moje powroty miękkim lądowaniem. 🙂 Jednak zarówno za pierwszym, jak i drugim razem było „trochę” wyzwań i musiałam wziąć sprawy mocno w swoje ręce.

Przy pierwszym powrocie dowiedziałam się, że będę musiała się przekwalifikować i znalazłam inną rolę dla siebie. To nie jest tak, że zostałam z tym sama. Dzięki pomocy znajomych z pracy szybko udało mi się zmienić zespół. A tym samym rozpocząć zupełnie nowy rozdział mojej kariery.

Drugi powrót trochę skomplikowałam sobie na własne życzenie. Będę tu szczera: byłam na etapie rozmyślania o całkowitej zmianie mojej roli. Gdy zobaczyłam otwartą rekrutację na tę pozycję w firmie, stwierdziłam, że jest to dla mnie. W zasadzie ta rola, w zdecydowanej większości odpowiadała moim zainteresowaniom i kompetencjom. Dodatkowo, utwierdziła mnie w tym przekonaniu osoba, która zarekomendowała mnie na to konkretne stanowisko. Do chwili obecnej jestem w tym zespole i nie żałuję podjętego ryzyka. 🙂

Pracujesz w Polsce, w Krakowie, ale w międzynarodowym środowisku. Koledzy i koleżanki z pracy, to też osoby zamieszkujące inne państwa, co za tym idzie prawo pracy i udogodnienia dla rodziców mogą się od siebie różnić. Jak to jest rozwiązywane w Twojej firmie?

Myślę, że w zespołach może to wyglądać dość różnie. Widzę tu też pole do jeszcze większych usprawnień. Zdarza się, że zagraniczni managerowie nie są w pełni świadomi polskich warunków czy zasad oraz udogodnień, w tym prawnych związanych z rodzicielstwem, które obowiązują w Polsce. Dlatego też, są organizowane spotkania, szkolenia wzmacniające kompetencje managerskie, w tym też te dotyczące zarządzania różnorodnym zespołem. Zawsze przydaje się szersze informowanie czy wzmacnianie świadomości osób zarządzających, jak również zachęcanie managerów do proaktywnego kontaktu z pracownikiem, zanim wróci do pracy po dłuższej nieobecności.

W Cisco jest też projekt: Back to Business – skierowany właśnie do osób wracających po takich nieobecnościach, i nie jest on tylko dla kobiet wracających z urlopów macierzyńskich czy wychowawczych. W ramach tego wsparcia można skorzystać ze spotkań indywidualnych i grupowych, szkoleń czy webinarów, jak również wsparcia działu HR czy prawnego, który udziela wszelkich potrzebnych informacji.

Wiele kobiet powracających na rynek pracy bardzo potrzebuje elastyczności. Wiem, że Cisco, jeszcze przed pandemią, było firmą cenioną w szczególności jako flexible workplace. W wielu Waszych Zespołach praca hybrydowa nie jest czymś nowym. A Ty Dominiko jak postrzegasz tą elastyczność? Jest ona dla Ciebie ważna?

Elastyczność w Cisco istnieje w zasadzie, odkąd firma pojawiła się na polskim, czy też krakowskim rynku pracy. Myślę, że na tamten moment mogło to być całkiem sporym szokiem. Nie będę ukrywać, że to elastyczność jest obecnie dla mnie największym i nadrzędnym atutem mojej pracy. Dzięki niej jestem w stanie mądrze zorganizować dzień – bez uszczerbku dla pracy i rodziny jednocześnie. Nie ma żadnego problemu na przykład w sytuacji, gdy potrzebuję wyjść sama czy z dzieckiem do lekarza.

Co jeszcze pomaga Ci łączyć te dwie ważne i wymagające role – mamy i menedżerki?

To na pewno umiejętność dobrego zarządzania czasem. Elastyczność pracy to duży przywilej, ale też odpowiedzialność, dlatego też dobra organizacja czasu jest tutaj na wagę złota. Do tego priorytetyzowanie zadań i obowiązków – znów ważne i prywatnie oraz pod katem zawodowym, oraz wsparcie i zrozumienie bliskich.

Dziękuję za rozmowę. 🙂

Przejdź do profilu firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom i poznaj aktualne oferty pracy!

Zdjęcie: prywatne archiwum Dominiki.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także: