Czego szukasz

Jedna kobieta, dwa biznesy, trzy branże…

Poznajcie Joannę, która ma tysiąc pomysłów na minutę, a z domu nie rusza się bez notatnika i długopisu, gdzie zapisuje te najciekawsze z nich. Na szczęście znajduje też czas na ich realizację 😉 Zobaczcie jak ona to robi!

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 08/11/2013

Joanno, prowadzisz firmę, w której zajmujesz się dwiema, ba nawet trzema, różnymi branżami, masz mnóstwo nowych pomysłów. Jak Ty to robisz?

Mogę powiedzieć, że po prostu – robię i już :). Lubię, a nawet uwielbiam robić rzeczy, związane z moimi zainteresowaniami i pasjami.  Przy prowadzeniu firmy połączyłam to, co kocham robić, to, czego się nauczyłam, i to, co chcę pokazywać oraz propagować.

A pomysły przychodzą same. Jest dzień, że mam taki natłok myśli, że nie mogę skupić się na konkretach, biorę wtedy mój „notes dobrych pomysłów” i zapisuję wszystko, co chodzi mi po głowie. Nauczyłam się nie wychodzić bez długopisu i notatnika w dłoni, ponieważ myśli bywają bardzo ulotne.

Oczywiście są też dni, kiedy panuje cisza. Wtedy na spokojnie zaglądam do notatnika i analizuję oraz przygotowuję plan do realizacji wcześniejszych pomysłów.

No i oczywiście jesteś mamą. W jakim wieku są Twoje dzieci?

Tak, jestem pełnoetatową mamą dwóch dziewczyn: jedenasto- i trzylatki. Bycie mamą to duże wyzwanie, chyba nawet większe niż prowadzenie własnego biznesu.

Kiedy rozpoczęła się Twoja przygoda z własnym biznesem?

Zaczęłam w 2008 roku po wielkiej burzy, która sporo mnie kosztowała, ale też bardzo dużo nauczyła. Moja pierwsza branża, z jaką wystartowałam pod własnym szyldem, to niewielki portal turystyczny. Potem dołączyłam do tego prowadzenie warsztatów, do których wróciłam po kilku latach przerwy, a w tym roku doszło jeszcze otwarcie w moim mieście biura coworkingowego, dzięki któremu mam swoje biurko do pracy. [Biuro coworkingowe Joanny bierze udział w akcji „Biurko dla mamy” – przyp.  Red.]

Dodatkowo dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniami związanymi z przedsiębiorczością na blogu, który jest właśnie w trakcie wielkich zmian. Można by powiedzieć, że jedna osoba nie jest w stanie prowadzić tylu rzeczy na raz. Ja nigdy nie miałam z tym większego problemu. Nawet teraz, gdy zajmuję się portalem, biurem coworkingowym i jeżdżę po kraju jako trener, myśli krążą wokół nowych idei :). Na szczęście wszystkie obracają się w tematach, którymi się zajmuję.

Co daje ci praca właśnie w takiej formie? I czy to dobre rozwiązanie dla mamy?

Własny biznes daje mi swobodę, elastyczność, możliwość sprawnego łączenia pracy z domem i dziećmi. Mogę wyrażać siebie, wdrażać pomysły, realizować pasje, rozwijać się w tych dziedzinach, które mnie interesują, a także pomagać innym. Najważniejsze jednak jest to, że mam możliwość patrzeć, jak rosną moje dziewczyny, spędzać z nimi popołudnia, pomagać w lekcjach, chodzić na zakupy. Po prostu być z nimi wtedy, kiedy mnie potrzebują.

Osobiście mogę powiedzieć, że jest to idealne rozwiązanie dla mamy chcącej pracować, rozwijać się i nie utracić kontaktu z dziećmi. Jeśli tylko nauczymy się dobrej organizacji i będziemy mieć  w sobie determinację i chęci do działania, to „wybuchowe” połączenie prowadzenia własnego biznesu i wychowywania dzieci jest do ogarnięcia.

Jakie plusy, jakie minusy?

Minusy, hmmm… chyba ich nie ma :). Może czasami brak możliwości rozciągnięcia doby.

Za to jest ogrom plusów: robię to, co kocham, uczestniczę w domowym życiu (nieczęsto miewałam taką okazję na etacie), poznaję nowych fantastycznych ludzi, uczę się na własnych błędach, za które odpowiadam sama… Wymieniałabym bez końca.

A w kim znajdujesz wsparcie i na czyją pomoc możesz liczyć?

To mój mąż wciąż powtarzał, że powinnam otworzyć swoją firmę. To w nim znajduję wsparcie. Pomaga, doradza, podtrzyma na duchu, gdy coś się nie uda, jak potrzeba to nawet ochrzani.

I nie mogę zapomnieć o mojej najukochańszej mamie, która wspiera nas zawsze swoim ramieniem i zajmuje się dziewczynami, gdy tylko potrzeba.

Twoim zdaniem, czy dzieci są „przeszkodą” czy wręcz odwrotnie motywacją do bycia aktywną?

Chyba nigdy nie mogłabym powiedzieć, że dzieci były kiedykolwiek przeszkodą dla mnie w realizacji planów. Wręcz odwrotnie. Moje dziewczyny dają mi energię do działania, są pierwszymi osobami, które albo krytykują, albo popierają moje czasami szalone pomysły.

Pamiętam, jak tuż po urlopie macierzyńskim dostałam zlecenie przeprowadzenia miesięcznych warsztatów. Miałam ogromny dylemat, ponieważ nie miałam z kim zostawić córki na tak długi okres. Wpadłam na dość nietypowy pomysł. Dogadałam się z firmą zlecającą (trafiłam na fantastycznych ludzi, którzy przystali na mój szalony plan).  Następnie w pierwszy dzień szkolenia porozmawiałam z uczestniczkami i zrobiłam dzień próbny z dzieckiem na sali. Na szczęście moja córa jeszcze wtedy była śpiącym aniołkiem i udało mi się przeprowadzić całe szkolenie bezawaryjnie. Moje kursantki chyba do tej pory pamiętają trenerkę, która przychodziła z dzieckiem, wózkiem, torbą pełną mleka, butelek, pieluch i zabawek. Ja też nie zapomnę tych warsztatów i najcudowniejszych dziewczyn, które w przerwach bawiły półroczne dziecko. Samo życie :).

A jak wygląda Twój przykładowy dzień pracy?

Zaczynam z samego rana, gdy wszyscy są już w szkole, pracy, przedszkolu. Otwieram biuro coworkingowe i siadam przy jednym z biurek w otwartej przestrzeni wśród coworkerów :).  Z nosem przed komputerem oraz stertą notatników i kalendarzy na biurku pracuję mniej więcej do godziny 14. Potem przestawiam się na życie domowe, czyli obiad, pranie sprzątanie, lekcje, zajęcia dodatkowe, zabawa. Do pracy wracam wieczorem, kiedy mąż przejmie obowiązki domowe.

Przez ostatnie 4 lata pracowałam w domu. Nie mówię, że nie jest to dobre rozwiązanie. Wiem na pewno, że nie na dłuższą metę. Biurko w przestrzeni coworkingu i praca wśród ludzi, którzy mają zupełnie inne podejście do działania, którzy robią coś innego niż ja, którzy podzielą się wrażeniami, doradzą lub też poproszą o pomoc to najlepszy styl pracy, z jakiego może skorzystać freelancerka bądź mały przedsiębiorca.

A co najbardziej cenisz w swojej pracy?

Niezależność  – to jest chyba najfajniejsze. I próba realizowania czasami bardzo nietypowych, wręcz „nierealnych” pomysłów, które mogą nawet nie ujrzeć światła dziennego, ponieważ już na etapie wstępnego rozeznania przekonuję się, że nie będzie miało to racji bytu. Choć niekiedy niewielka cząstka z jakiegoś pomysłu trafia do innego.  Jeden nieudany uzupełnia drugi albo nawet kilka i w ten sposób jakaś myśl, projekt nie umiera.

A czy jest jeszcze coś, czym chciałabyś podzielić się z naszymi Czytelniczkami?

Oczywiście :). Bycie mamą nie przekreśla możliwości prowadzenia własnej firmy, wręcz przeciwnie. Pracująca mama to dobrze zorganizowana bizneswoman, kobieta pełna inspiracji, dobra organizatorka i logistyk, to zadowolona i zmęczona (pozytywnie) mama, a także wzór do naśladowania dla swoich dzieci.

Jeśli masz pomysł na własny biznes, to najważniejsze jest znaleźć w sobie siłę na realizację. Reszta się po prostu będzie toczyć. Własna firma + dom + dzieci + znalezienie choć odrobiny czasu dla siebie to ciężka orka, ale dająca mnóstwo satysfakcji i poczucia spełnienia :)))))).

Dziękuję za rozmowę! Powodzenia!

Bohaterką wywiadu jest Joanna Kurzawa właścicielka portalu turystycznego, biura coworkingowego, trener i szkoleniowiec oraz Mama!

Rozmawiała: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

 


Zdjęcie: Archiwum bohaterki wywiadu. 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail