Czego szukasz

Brak czasu – czyli brak czego?

Nie mam czasu – slogan wszechczasów. Czas – wszyscy mamy go dokładnie tyle samo – ani więcej, ani mniej. Jak to się jednak dzieje, że w tym samym czasie dwoje ludzi jest w stanie zrobić więcej/mniej albo w ogóle niczego nie zrobić. Często słyszę opinie, że im mniej ma się czasu, tym więcej jest się w stanie zrobić. Czy to możliwe? Wielu uważa, że w ograniczonym czasie stajemy się bardziej zorganizowani. I chyba faktycznie coś w tym jest.

  • Justyna Markusik - 18/02/2019

Zarządzanie czasem

Zarządzanie czasem to jedna z kluczowych kompetencji, która istotnie wpływa nie tylko na wykonywanie zadań w pracy, ale przede wszystkim wpływa na nasze życie prywatne, na nasze rodziny, dzieci, na nas samych. Zarządzanie czasem to nic innego jak wyznaczanie celów, ustalanie priorytetów i planowanie działań.

Niestety, ale większość frustracji (z nieosiągnięcia tego, co zamierzamy) nie wynika z braku umiejętności i faktycznego braku czasu, ale z braku zorganizowania, braku wiary w siebie, braku motywacji i w efekcie braku mobilizacji do zaczynania i kończenia wyznaczonych sobie zadań w zaplanowanym do tego czasie. Pewność siebie oraz pozytywne myślenie – od tego powinniśmy zacząć, chcąc zmienić sposób, w jaki planujemy dzień/tydzień  codzienność i naszą przyszłość.

Wyciąganie wniosków

Całe życie uczymy się na własnych błędach, uczymy też tego nasze dzieci i staramy się tych samych błędów nie popełniać. Jednak gdyby ktoś sfilmował naszą codzienność i pokazał nam jak zarządzamy naszym czasem, mogłoby się okazać, że każdy dzień to powtórka tych samych potyczek, nieporozumień i nierzadko złej organizacji.

Czas jest naszym sprzymierzeńcem, ale musimy mu na to pozwolić. Warto analizować każdy dzień, to, co się planowało i co de facto się zrobiło – a jeśli się nie planowało to warto zacząć. Szybkie i konstruktywne wyciąganie wniosków pozwala na efektywne przechodzenie do kolejnego etapu w realizacji zamierzonych celów.

Analiza błędów nie ma służyć rozpamiętywaniu – co by było gdyby, ale racjonalnej analizie tego, w jaki sposób planujemy i działamy oraz jakie popełniamy tutaj błędy. Ci, którzy świetnie organizują swój czas, to osoby pewne siebie i pewne, że im się uda – choć i one przecież nie są nieomylne.

Sprzymierzeńcem zarządzania swoim czasem jest rozwijanie w sobie takiej kompetencji jak asertywność. Warto zastanowić się, czy jestem asertywna/asertywny i jaki to ma wpływ na moją codzienność.

Delegowanie zadań

Wydaje się to być kluczowa domena menedżerów, a czy nie jesteśmy wszyscy menedżerami swojego życia? Delegowanie zadań również w życiu prywatnym pozwala na lepszą organizacje i zarządzanie czasem. Jeśli menedżer chce efektywnie zarządzać swoim czasem, powinien mieć zaufanie do swoich pracowników i podwładnych. A jeśli ja chcę odpowiednio delegować zadania z listy spraw codziennych, muszę mieć zaufanie do tych, którym to zadanie chcę powierzyć i zacząć to robić, egzekwować i iść do przodu.

Zdarza się, że wiele rzeczy wolimy już z przyzwyczajenia zrobić sami – albo z czystej wygody, albo z przekonania, że robimy to lepiej od innych, albo mamy trudności z proszeniem o pomoc. Wszystko to sprawia, że w natłoku różnych obowiązków kompletnie nie dajemy sobie rady. Nie bójmy się zatem delegować pewnych zadań innym – dzięki temu będziemy mieli możliwość innego planowania i może dzięki temu znajdziemy czas na wiele innych zapomnianych już aktywności (dla nas bardzo ważnych).

Konsekwencja i wytrwałość

Konsekwencja i wytrwałość w zarządzaniu czasem bez powyższych ani rusz. Konsekwencja daje nam pewność, że nam się uda, a wytrwałość pozwala dać sobie szansę na osiągnięcie planowanych rezultatów. Nie ma nic gorszego, jak poddać się w połowie drogi i zostać tam, gdzie się jest. Każdy ma prawo do swoich marzeń, a przede wszystkim ma prawo do ich spełnienia.

Niestety, bez konsekwencji i wytrwałości większość z naszych marzeń w tej sferze pozostanie – żółte karteczki, formatki w MS Excel, listy, kalendarze, notatki w telefonie i tysiąc innych sposobów nie pomogą, jeśli nie wykażemy się wytrwałością. Pamiętajmy, że warto być odważnym w swoich decyzjach, warto je podejmować rozsądnie, ale ze śmiałością.

Chciałabym jednak zwrócić uwagę, że tak jak świetne planowanie i organizacja są sprzymierzeńcami w zarządzaniu czasem, to jego wrogiem jest dążenie do perfekcjonizmu. Walka o bycie doskonałym we wszystkim, co się robi, może niestety stać się naszym przekleństwem – mając ograniczone zasoby czasowe, trudno wszystko zrobić idealnie. Jaka jest zatem rada? Starajmy się wykonywać rzeczy w sposób możliwie najlepszy, ale bez zgubnego perfekcjonizmu.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Justyna Markusik
Ekspert Talent Development/Trener Biznesu/Wykładowca i Coach. Od ponad 10 lat specjalizuje się w koordynowaniu kompleksowych procesów szkoleniowo - rozwojowych w organizacjach biznesowych oraz usprawnianiu procesów HRM w tym w szczególności komunikacji wewnętrznej i zarządzania talentami - https://www.linkedin.com/in/justyna-markusik-7566a1a/
Podyskutuj

Video: Dlaczego praca lektorki może być idealna dla mamy?

Świetnie znasz angielski i zastanawiasz się jak sprawdziłabyś się w pracy lektorki? Jak wygląda dzień pracy w szkole językowej? Na jakie wsparcie ze strony placówki można liczyć? Z jakich metod pracy korzysta szkoła? Zapraszamy Cię do obejrzenia naszej rozmowy z Magdaleną Adaś, lektorką języka angielskiego, założycielką jednej z filii szkół Early Stage.
  • Dominika Wassermann - 02/07/2019
Pracująca mama z dzieckiem

Dlaczego praca lektorki może być idealna dla mam?

W czerwcu na naszym facebook’owym funpage’u odbył się live z Magdaleną Adaś, lektorką języka angielskiego, założycielką jednej z filii szkół Early Stage, która posiada 20-letnie doświadczenie w uczeniu języka angielskiego. Ma pod swoimi skrzydłami prawie 1 000 uczniów!

O czym rozmawiałyśmy?

Magdalena Adaś, pasjonatka nauczania, trenerka nauczycieli i metodyczka opowiedziała nam o tym, dlaczego akurat mamy tak bardzo cenią sobie pracę w Early Stage angielski dla dzieci i młodzieży. Odpowiedziała też na pytania:

  • jak może wyglądać przykładowy dzień pracy lektorki?
  • na jakie wsparcie ze strony placówki może liczyć?
  • z jakich metod pracy korzysta szkoła?
  • jak można się w Early Stage angielski dla dzieci i młodzieży rozwijać?

Rozmowę przeprowadziła Agnieszka Czmyr – Kaczanowska.

Zainteresowała Cię sama placówka? Przeczytaj nasze wywiady:

A jeśli zastanawiasz się nad pracą lektorki koniecznie sprawdź oferty pracy Early Stage w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie!

A my trzymamy kciuki!

Zdjęcie: Szkoła Językowa Early Stage

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Wassermann
Absolwentka Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, oraz Liceum Plastycznego w Nowym Wiśniczu , która po dziesięciu latach postanowiła powrócić do zajmowania się grafiką komputerową. Prywatnie "zwierzolub", opiekunka 3 kotów, miłośniczka kuchni roślinnej, spędzająca wolny czas na rowerowych wycieczkach.

Dlaczego warto pracować w State Street Bank? Relacja z Dnia Otwartego dla Mam w Krakowie

25 marca spotkaliśmy się na Dniu Otwartym dla Mam w krakowskiej siedzibie State Street Bank. Dowiedz się kogo do pracy szuka State Street w Krakowie i co najbardziej podobało się uczestniczkom spotkania?
  • Joanna Gotfryd - 24/06/2019
Uczestniczki Dnia Otwartego dla Mam w State Street w Krakowie - na sali szkoleniowej

Dlaczego warto pracować w State Street Bank?

State Street Bank to światowy lider wśród dostawców usług finansowych i jeden z największych banków powierniczych z centralą w Bostonie. Działa na 100 rynkach finansowych i zatrudnia ponad 35 000 pracowników. W Polsce jest od 2007 roku, a jego biura znajdują się między innymi w Krakowie i Gdańsku.

Firma wspiera rodziców w godzeniu ról, oferując im bogaty pakiet benefitów.

Zapoznaj się z profilem State Street w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Dzień Otwarty dla Mam w Krakowie

Spotkanie w Krakowie odbyło się 25 marca 2019 r. w biurze State Street przy ul. Podgórskiej. Mamy licznie przybyły na spotkanie, nie zabrakło również dzieci.

Dzień otwarty dla Mam w State Street w Krakowie

State Street Bank, czyli przyjazna firma

Dzień Otwarty dla Mam rozpoczął się od powitania uczestniczek przez Annę Germugę – Specjalistę ds. Relacji z Uczelniami.

Uczestniczki miały okazję dowiedzieć się, czym zajmuje się firma State Street i jaki zakres wsparcia oferuje swoim pracownikom oraz jak można dołączyć do grona pracowników State Street – prezentację prowadziła Magdalena Mardosz – Manager ds. Marketingu.

Dzień otwarty w State Street Kraków

Rozmowa panelowa i networking

Kolejnym punktem programu była rozmowa panelowa pt: „Poznaj mamy pracujące w State Street Bank”.

O swojej pracy w firmie i wsparciu, na jakie mogą liczyć od pracodawcy z Anią Łabno-Kucharską z Mamo Pracuj rozmawiały panie:

  • Renata Szostak – Dyrektor ds. Personalnych
  • Agnieszka Langer-Krol – Dyrektor ds. Wsparcia Zarządu
  • Anna Ciężadło – Starszy Menedżer Zespołu ds. Obsługi Klienta
  • Monika Lis – Trener i twórca szkoleń technicznych w firmie

Dziewczyny uczestniczące w rozmowie wspominały o różnych benefitach, które oferuje im firma a które bardzo cenią sobie jako pracujące zawodowo mamy. Są to w szczególności elastyczne godziny pracy, praca zdalna lub zatrudnienie na część etatu. Dodatkowo dofinansowanie do żłóbków i przedszkoli czy pakiet medyczny VIP z możliwością wizyt w domu oraz wsparcie innych rodziców w ramach działającego w firmie Working Parents Club, to tylko kilka przykładów z bogatej listy wsparcia.

Następnie nadeszła pora na networking – mamy chętnie pytały zatrudnione panie o możliwości pracy, o to, jak wygląda rekrutacja oraz praca na co dzień w międzynarodowej korporacji.

Zainteresowane osoby mogły również wziąć udział w krótkiej wycieczce po biurze.

State Street Kraków - Dzień otwarty dla Mam

Hit – warsztat rekrutacyjny

Ostatnim punktem programu był warsztat rekrutacyjny – czyli kilka słów o procesie rekrutacyjnym i sesja Q&A – który bardzo ciekawie poprowadziła Anna Germuga.

Praktyczne wskazówki, bardzo przydatne w procesie rekrutacji do State Street Bank bardzo spodobały się mamom. Z sali padło bardzo wiele pytań, a uczestniczące w spotkaniu mamy doceniły praktyczne porady i gotowe wskazówki.

Tutaj możesz przeczytać relację ze spotkania w Gdańsku, które odbyło się kilka dni wcześniej. >>>

Dowiedz się więcej jakie wsparcie oferuje State Street swoim pracownikom i na jakie oferty pracy w Krakowie oraz w Gdańsku możesz aplikować już teraz!

Logo firmy State Street

Zdjęcia: własność State Street Bank w Polsce

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail