Czego szukasz

Brak czasu – czyli brak czego?

Nie mam czasu – slogan wszechczasów. Czas – wszyscy mamy go dokładnie tyle samo – ani więcej, ani mniej. Jak to się jednak dzieje, że w tym samym czasie dwoje ludzi jest w stanie zrobić więcej/mniej albo w ogóle niczego nie zrobić. Często słyszę opinie, że im mniej ma się czasu, tym więcej jest się w stanie zrobić. Czy to możliwe? Wielu uważa, że w ograniczonym czasie stajemy się bardziej zorganizowani. I chyba faktycznie coś w tym jest.

  • Justyna Markusik - 18/02/2019

Zarządzanie czasem

Zarządzanie czasem to jedna z kluczowych kompetencji, która istotnie wpływa nie tylko na wykonywanie zadań w pracy, ale przede wszystkim wpływa na nasze życie prywatne, na nasze rodziny, dzieci, na nas samych. Zarządzanie czasem to nic innego jak wyznaczanie celów, ustalanie priorytetów i planowanie działań.

Niestety, ale większość frustracji (z nieosiągnięcia tego, co zamierzamy) nie wynika z braku umiejętności i faktycznego braku czasu, ale z braku zorganizowania, braku wiary w siebie, braku motywacji i w efekcie braku mobilizacji do zaczynania i kończenia wyznaczonych sobie zadań w zaplanowanym do tego czasie. Pewność siebie oraz pozytywne myślenie – od tego powinniśmy zacząć, chcąc zmienić sposób, w jaki planujemy dzień/tydzień  codzienność i naszą przyszłość.

Wyciąganie wniosków

Całe życie uczymy się na własnych błędach, uczymy też tego nasze dzieci i staramy się tych samych błędów nie popełniać. Jednak gdyby ktoś sfilmował naszą codzienność i pokazał nam jak zarządzamy naszym czasem, mogłoby się okazać, że każdy dzień to powtórka tych samych potyczek, nieporozumień i nierzadko złej organizacji.

Czas jest naszym sprzymierzeńcem, ale musimy mu na to pozwolić. Warto analizować każdy dzień, to, co się planowało i co de facto się zrobiło – a jeśli się nie planowało to warto zacząć. Szybkie i konstruktywne wyciąganie wniosków pozwala na efektywne przechodzenie do kolejnego etapu w realizacji zamierzonych celów.

Analiza błędów nie ma służyć rozpamiętywaniu – co by było gdyby, ale racjonalnej analizie tego, w jaki sposób planujemy i działamy oraz jakie popełniamy tutaj błędy. Ci, którzy świetnie organizują swój czas, to osoby pewne siebie i pewne, że im się uda – choć i one przecież nie są nieomylne.

Sprzymierzeńcem zarządzania swoim czasem jest rozwijanie w sobie takiej kompetencji jak asertywność. Warto zastanowić się, czy jestem asertywna/asertywny i jaki to ma wpływ na moją codzienność.

Delegowanie zadań

Wydaje się to być kluczowa domena menedżerów, a czy nie jesteśmy wszyscy menedżerami swojego życia? Delegowanie zadań również w życiu prywatnym pozwala na lepszą organizacje i zarządzanie czasem. Jeśli menedżer chce efektywnie zarządzać swoim czasem, powinien mieć zaufanie do swoich pracowników i podwładnych. A jeśli ja chcę odpowiednio delegować zadania z listy spraw codziennych, muszę mieć zaufanie do tych, którym to zadanie chcę powierzyć i zacząć to robić, egzekwować i iść do przodu.

Zdarza się, że wiele rzeczy wolimy już z przyzwyczajenia zrobić sami – albo z czystej wygody, albo z przekonania, że robimy to lepiej od innych, albo mamy trudności z proszeniem o pomoc. Wszystko to sprawia, że w natłoku różnych obowiązków kompletnie nie dajemy sobie rady. Nie bójmy się zatem delegować pewnych zadań innym – dzięki temu będziemy mieli możliwość innego planowania i może dzięki temu znajdziemy czas na wiele innych zapomnianych już aktywności (dla nas bardzo ważnych).

Konsekwencja i wytrwałość

Konsekwencja i wytrwałość w zarządzaniu czasem bez powyższych ani rusz. Konsekwencja daje nam pewność, że nam się uda, a wytrwałość pozwala dać sobie szansę na osiągnięcie planowanych rezultatów. Nie ma nic gorszego, jak poddać się w połowie drogi i zostać tam, gdzie się jest. Każdy ma prawo do swoich marzeń, a przede wszystkim ma prawo do ich spełnienia.

Niestety, bez konsekwencji i wytrwałości większość z naszych marzeń w tej sferze pozostanie – żółte karteczki, formatki w MS Excel, listy, kalendarze, notatki w telefonie i tysiąc innych sposobów nie pomogą, jeśli nie wykażemy się wytrwałością. Pamiętajmy, że warto być odważnym w swoich decyzjach, warto je podejmować rozsądnie, ale ze śmiałością.

Chciałabym jednak zwrócić uwagę, że tak jak świetne planowanie i organizacja są sprzymierzeńcami w zarządzaniu czasem, to jego wrogiem jest dążenie do perfekcjonizmu. Walka o bycie doskonałym we wszystkim, co się robi, może niestety stać się naszym przekleństwem – mając ograniczone zasoby czasowe, trudno wszystko zrobić idealnie. Jaka jest zatem rada? Starajmy się wykonywać rzeczy w sposób możliwie najlepszy, ale bez zgubnego perfekcjonizmu.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Justyna Markusik
Ekspert Talent Development/Trener Biznesu/Wykładowca i Coach. Od ponad 10 lat specjalizuje się w koordynowaniu kompleksowych procesów szkoleniowo - rozwojowych w organizacjach biznesowych oraz usprawnianiu procesów HRM w tym w szczególności komunikacji wewnętrznej i zarządzania talentami - https://www.linkedin.com/in/justyna-markusik-7566a1a/
Podyskutuj

#WomanOnStage – Firma Aptiv zaprasza na 6 edycję Connected.Cars

Firma Aptiv wraca do nas po wakacyjnej przerwie z ciekawym wydarzeniem. Niezależnie od tego czy interesujesz się motoryzacją i nowymi technologiami, czy może po prostu lubisz być na bieżąco z nowinkami, na tym spotkaniu nie może Cię zabraknąć! Sprawdź dlaczego i zapisz się już teraz!
  • Ewa Moskalik - Pieper - 17/09/2019

Firma Aptiv zaprasza na 6 edycję Connected.Cars: #WomanOnStage

Po wakacyjnej przerwie firma Aptiv nadal nie zwalnia tempa i już:

25 września o godzinie 18:00 w Starej Zajezdni w Krakowie odbędzie się 6 edycja Connected.Cars: #WomenOnStage.

Ta edycja jest wyjątkowa i szczególnie ważna, ponieważ w całości przygotowały ją kobiety – inżynierki z Aptiv, które pokażą Wam, że świat motoryzacji nie jest tylko domeną mężczyzn.

Oczywiście na spotkanie zapraszamy zarówno Panie, jak i Panów. 🙂

Poznaj szczegóły spotkania i zapisz się!

Możesz mieć niepowtarzalną okazję wyruszenia do krainy nowych technologii i samochodów przyszłości. Poznać tematy związane z bezpieczeństwem, inteligencją samochodów, testowania oraz budowania innowacyjnych produktów pod kątem Agile, ale nie tylko!

To będzie też doskonała okazja, żeby porozmawiać z managerami Aptiv o możliwościach zatrudnienia! Dlatego zabierz ze sobą swoje CV!

Agenda:

18:00 -18:20 – Poznajmy się!

18:20 – 18:40 – Dlaczego testowanie samochodów przyszłości jest takie ważne?

18:40 – 19:10 – Networking (pizza & drinks on us!)

19:10 – 19:30 – Wyższy poziom inteligencji w samochodach przyszłości – projekt Simusafe

19:30 – 19:50 – Agile jako narzędzie do budowania innowacyjnych produktów w branży automotive.

19:50 – 21:00 – Speed recruiting + Networking

Wydarzenie jest bezpłatne, ale rejestracja obowiązkowa. Łap bilet!

Co jeszcze Cię czeka na miejscu?

  • Mocna dawka wiedzy oraz inspiracji od najlepszych inżynierek oraz managerów!
  • Strefy inżynieryjne, w których spotkacie ekspertów Aptiv oraz porozmawiacie o aktualnych ofertach pracy.
  • Spotkanie z przedstawicielkami Fundacji Mamo Pracuj.
  • Dla pierwszych 100 osób specjalne prezenty!
  • Pizza i napoje.

Zobacz jak wygląda serce i dusza samochodów przyszłości 🙂

Nie przegap okazji i zapisz się! Do zobaczenia 25 września!

Wiemy, że takie bilety szybko się rozchodzą 🙂

aptiv logo

Zdjęcie: archiwum Aptiv

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Networking sposobem na sukces

Kobiety z reguły bardzo naturalnie nawiązują relacje, czy tą umiejętność można przełożyć na biznes? Zastanawiasz się jak rozwinąć swoją firmę i nawiązać pierwsze kontakty biznesowe? Wykorzystaj swoje zdolności komunikacyjne aby rozmawiać skutecznie o swoich interesach tworząc efektywną sieć networkingową.

  • Marta Hycnar - 17/09/2019
networking - 3 kobiety przy posiłku

Networking, czyli nawiązywać relacje biznesowe?

Biznes to ludzie, a budowanie i podtrzymywanie relacji to podstawowy czynnik sukcesu w biznesie. Przedsiębiorcy, zarówno kobiety jak i mężczyźni, coraz większą uwagę poświęcają na tworzenie i pielęgnowanie relacji biznesowych, kształtując sieć kontaktów. Zaufany partner biznesowy poleca Cię swojemu klientowi, a on kolejnemu kontrahentowi i twoja działalność nabiera rozpędu. Budując szeroką siatkę kontaktów inwestujesz w przyszłość swojego biznesu. 

Dlaczego to tak ważne?

Każdy napotkany człowiek to nowe doświadczenia i szersza wiedza, która pomoże Ci rozwinąć firmę. Wykorzystaj każdą szanse na rozmowę, nigdy nie wiesz co może ona przynieść. To dzięki ludziom, którzy nas otaczają docieramy do odbiorców naszych usług. Posiadanie znajomości jest często negatywnie kojarzone, a tu przede wszystkim chodzi o współpracę. Spotkania networkingowe są nie tylko sposobem na rozwój twojego biznesu, ale także sposobem na znalezienie pracy. Raport Banku Danych o Inżynierach wskazuje, że networking jest skuteczniejszy niż wszystkie inne metody poszukiwania pracy. Według badań ok. 65% do 85% posad udaje się znaleźć dzięki pomocy, jaka płynie z sieci kontaktów.

Networkingowe know how

„Networking oparty jest na pielęgnowaniu relacji, których fundamentem jest zaufanie w celu udzielania sobie wzajemnie wsparcia, tj. wzajemnych korzyści takich jak dostęp do informacji, udzielenie opinii lub wsparcie emocjonalne” – to najtrafniejsza definicja networkingu. Zatem ważne jest aby opierał się on na wzajemności. 

Największa światowa organizacja networkingowa BNI działająca w Polsce, stworzyła tradycję śniadań biznesowych, podczas których przedsiębiorcy mają możliwość lepiej się poznać. Spotykamy się o 7 rano aby porozmawiać o swoim biznesie, o sukcesach i pomysłach. W przyjaznej atmosferze wymieniamy się wzajemnymi kontaktami i umożliwiamy zrobienie biznesu innym. Jest to najlepszy sposób na prowadzenie firmy. Przyjemny i skuteczny, a wczesna poranna pora spotkania nie wpływa na nasze codzienne obowiązki. 

Myślisz o tym, aby założyć swój biznes, szukasz partnerów lub inwestorów? A może prowadzisz już swoją firmę i chcesz dotrzeć do nowych klientów? Jeżeli szukasz sposobów na to, żeby rozwinąć swoją karierę zawodową – wybierz się na spotkanie networkingowe.

Pamiętaj jednak, aby na co dzień wykorzystywać networking szukając wśród znajomych zaufanych partnerów, dostawców usług czy pracowników. Bądź otwarta na ludzi, a nawiązywanie kontaktów przyjdzie Ci z łatwością. Wykorzystaj networking aby rozwinąć własną firmę, wypromować siebie i swój pomysł. Szybko i przyjemnie zdobędziesz nowych klientów i wartościowe kontakty biznesowe. Przecież psychologia biznesu dowodzi, że kobiety mają naturalne predyspozycje do networkingu. Sprawdź sama!

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to zajrzyj jeszcze do innych naszych wpisów, które zostały stworzone z myślą o pierwszych krokach w biznesie:

Zdjęcie: Storybloks

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Marta Hycnar
Współzałożycielka firmy HarmoniquePR – Agencji Public Relations. Trenerka biznesu z wiedzą popartą wieloletnim doświadczeniem. Członek międzynarodowej grupy Business Network International.  Ceni sobie profesjonalne podejście do biznesu oraz umiejętności komunikacyjne. Specjalistka w budowaniu trwałych i harmonijnych relacji. Wulkan energii, zaraża optymizmem. U ludzi uwielbia szczery i promienny uśmiech.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail