Czego szukasz

[06] Podcast: Czy franczyza to dobry sposób na biznes dla mamy?

Czy warto zakładać własny biznes w systemie franczyzowym i jak wybrać najlepszy biznes dla siebie? Jakiego kapitału będziesz potrzebować, żeby wystartować? Posłuchaj podcastu o franczyzie i poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące ffanczyzy.

Podcast Mamo Pracuj jeśli chcesz!
Podcast Mamo Pracuj jeśli chcesz!
[06] Podcast: Czy franczyza to dobry sposób na biznes dla mamy?
Loading
/

Czy franczyza to dobry sposób na biznes dla mamy?

W szóstym odcinku podcastu Mamo Pracuj jeśli chcesz poruszamy temat własnego biznesu – w modelu franczyzowym.

Odcinek powstał w ramach akcji Franczyza dla Mamy – sprawdzony pomysł na biznes dla mamy.

Franczyza to własny biznes zakładany i prowadzony we współpracy z doświadczonym partnerem. Franczyzobiorca działa pod określoną marką, dzięki czemu wykorzystuje potencjał dużej, już rozwiniętej marki i czerpie z niej zyski, dzieląc się z firmą macierzystą (franczyzodawcą) częścią zysków.

Wybierz najlepszą propozycję dla siebie – sprawdź pomysły Franczyza dla Mamy.

Gościem tego odcinka podcastu jest Agnieszka Słowik, która od wielu lat prowadzi portal Rynekfranczyzy.pl.

Z tego odcinka podcastu dowiesz się

  1. Co to jest franczyza?
  2. Jaki biznes można prowadzić w modelu franczyzowym? Jakie branże najczęściej w tym modelu pracują?
  3. Co dostajemy w zamian za opłaty licencyjne lub miesięczne, które płacimy franczyzodawcy? I od czego zależy wysokość tych opłat?
  4. Jaki budżet jest potrzebny, aby zacząć własny biznes franczyzowy?
  5. Jakie prawa i obowiązki mają franczyzobiorcy?
  6. Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy franczyzowej i co taka umowa powinna zawierać?
  7. Jak znaleźć i wybrać dla siebie najlepszą franczyzę?

Posłuchaj podcastu i dowiedz się czy franczyza to może być najlepszy sposób na biznes dla Ciebie!

Zespół MamoPracuj

Przeczytaj więcej: Umowa franczyzowa – 4 elementy, na które musisz zwrócić uwagę

Poznaj biznesy, które lubią i prowadzą mamy takie jak Ty!

Akademia Bystrzak

Akademia JA

Cool-Turalny Maluch

DepilConcept

Early Stage

Edukido

Komputrilo

MathRiders

Nutty Scientists

SOCATOTS

Podcast Mamo Pracuj jeśli chcesz – posłuchaj odcinka nr 5 – Plusy i minusy pracy zdalnej – czy znasz je wszystkie?

Interesują Cię nasze propozycje dla rodziców?

Zapisz się do newslettera Mamo Pracuj i nie przegap żadnych nowości!

Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych na zasadach określonych w polityce prywatności. W każdej chwili zgodę możesz wycofać.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Z podcastu Mamo Pracuj jeśli chcesz dowiesz się: jak szukać pracy po przerwie oraz jak przygotować siebie i rodzinę na Twój powrót do pracy. Podpowiemy Ci jak prowadzić firmę oraz jak pracować i nie zwariować.

Felieton Mamy: Czerwcowe matki przypadki

Dom zamienił się w halę przylotów i odlotów! W tym felietonie opisuję zabawne i wzruszające momenty z powrotu swoich dwóch synów z wycieczek. Młodszy syn, przywiózł maskotki Sonica, diabła i łopatę do piasku, a starszy, wrócił zmęczony po nieprzespanej nocy. Dzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat rodzicielstwa i wakacyjnych przygód. Czy Twój czerwiec również jest pełen przedwakacyjnych wyjazdów i powrotów? Przeczytaj felieton i podziel się swoimi historiami!

Przedwakacyjne preludium wyjazdów i przyjazdów

Mój dom od dwóch tygodni jest jak hala przylotów i odlotów. I nic nie zapowiada, żeby w tej kwestii coś miało ulec zmianie.

Hala przylotów

4:40 telefon. Odbieram i nic nie słyszę, poza gwarem dziecięcych głosów i szumem jadącego autobusu. Rozłączam się i proszę, żeby napisał. Dostaję wiadomość, że będą o 5:20 w Krakowie. Szybki bieg do łazienki i za 15 minut jestem już w samochodzie.

Z autobusu wysiada czwartoklasista – jeszcze tylko przez niecałe trzy tygodnie – lekko czerwony na twarzy (yyyy…. chyba zapomniałam spakować mu krem z filtrem) i wcale nie rzuca mi się na szyję (choć codziennie ze łzami w oczach meldował, że tęskni), tylko patrzy gdzieś w dal nieprzytomnym, nic nie mówiącym mi wzrokiem.

Felieton Mamy: Największym hamulcowym jestem ja sama

Szczęście matki

Zabieram swoje szczęście, które wygląda, jak połowa nieszczęścia, do domu, z mocnym postanowieniem, że nie będę przejmować się tym, że przybyły nam dwie maskotki Sonica (dotąd nie wiedziałam, kim gościu jest), paczka diabełków (chyba tak to się nazywa) i duża, plastikowa łopata do piasku (czwarta do kolekcji??). Postanawiam nie przejmować się również walizką, której zawartość zupełnie nie przypomina tego, co tak mozolnie pakowałam tydzień temu. Ogarnę po pracy, po co mam sobie psuć nastrój z samego rana.

Wypakowałam tylko kosmetyczkę, zanim jeszcze sam zainteresowany padł i zasnął snem sprawiedliwym. Odkryłam, że właściwie niepotrzebnie pakowałam mydło i szampon, bo chyba się nie przydały. Na moje pytanie: kąpałeś się kochanie codziennie? czwartoklasista odpowiedział: no tak codziennie, to nieee. Dlaczego? – zapytałam. No nie zdążałem mamo. No przecież – pomyślałam.

Zanim zasnął, zapytałam jeszcze tylko, jak to było z tym tęsknieniem, czy rzeczywiście było mu smutno wieczorami. Odpowiedział, że tak bardzo to nie, ale wszyscy dzwonili i tęsknili, więc czuł zbiorową odpowiedzialność. Okazało się również, że czapka, którą zgubił i znalazł, jak zgubił bluzę, wcale nie była zgubiona, tylko gdzieś odłożona. I okazało się również, że z kasą też nie było tak tragicznie. Nie wydał wszystkiego pierwszego dnia – ufff będą z niego ludzie – i nawet przywiózł złotówkę. Pewnie się ucieszy, jak wstanie i mu powiem, że zaoszczędził 🙂

Felieton Mamy: Co kształtuje nasze poglądy?

Powroty małe i duże

W ubiegły piątek z zielonej szkoły wrócił mój starszy syn. Szesnastolatek pojawił się znikąd. Stanął w drzwiach, bez żadnej zapowiedzi, smsa, telefonu, ledwo żywy. Nie wyglądał tak nawet po egzaminach ósmoklasisty. Ale to już historia na inny newsletter….

Edit: rozpakowałam torbę młodszego syna. Przywiózł wszystko, a nawet więcej. Znalazłam nie nasze majteczki w paseczki. 😉 Będziemy szukać właściciela.

Edit 1: Szesnastolatek był zmęczony po nieprzespanej, zielonej nocy. Podobno nie zmrużył oka. Mniemam, po krótkiej obdukcji, że nie mijał się z prawdą 🙂

A jak Twój czerwiec mija?

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Niedobór snu a zmiany hormonalne – czym może grozić bezsenność?

W dzisiejszym świecie przepracowanie i przewlekły stres oraz związana z nim bezsenność są dla wielu osób normą. Niestety zbyt krótki i słaby jakościowo sen przekłada się na wiele problemów zdrowotnych, zarówno fizycznych, jak i psychicznych, w tym również na zmiany hormonalne. To z kolei może prowadzić do długofalowych zmian w organizmie, które utrudniają codzienne funkcjonowanie.
Bezsenność - kobieta o poranku

Dlaczego brak snu wpływa na gospodarkę hormonalną?

Sen ma ogromne znaczenie dla całego organizmu. Właśnie podczas nocnego wypoczynku wydzielane są hormony regulujące wiele procesów zachodzących w ciele. Są to między innymi: insulina, która reguluje poziom cukru we krwi, grelina i leptyna odpowiadające za apetyt i uczucie sytości, serotonina, wpływająca na nastrój, a także melatonina, która reguluje rytm dobowy. Co gorsza, negatywny wpływ braku snu na powstawanie melatoniny dodatkowo pogłębia problem bezsenności. Dlatego w przypadku pojawienia się kłopotów z zasypianiem, warto jak najszybciej reagować.

Niedobór snu i zmiany hormonalne – czym grożą?

Niedobór snu i związane z nim zaburzenia hormonalne mogą prowadzić do wielu poważnych konsekwencji. Zarówno dla ciała, jak i dla psychiki. Ze względu na problemy z wydzielaniem greliny i leptyny mogą pojawić się problemy ze zwiększonym apetytem w ciągu dnia, co skutkuje niekontrolowanym przyrostem masy ciała. Kłopoty powiększają się jeszcze, gdy zaburzona jest reakcja na insulinę. Wszystko to może skutkować rozwijaniem się nie tylko otyłości, ale też cukrzycy typu 2 oraz zespołu metabolicznego, zwanego zespołem X.

Jakie jeszcze problemy mogą wynikać z niedoboru snu? Pogorszenie odporności i zwiększona podatność na infekcje, obniżenie zdolności poznawczych i koncentracji oraz zmiany w funkcjonowaniu tarczycy. Lista potencjalnych obciążeń zdrowotnych jest bardzo długa.

Kolejnym problemem związanym z zaburzeniami hormonalnymi jest obniżenie nastroju i rosnący poziom stresu. Wynika to ze zwiększonego wydzielania kortyzolu – hormonu stresu, przy jednoczesnym obniżaniu się poziomu serotoniny odpowiadającej za nasz dobry nastrój. Skutkiem długotrwałej bezsenności mogą być zatem zaburzenia lękowe czy stany depresyjne.

Jak radzić sobie z bezsennością?

Niedobór snu jest bardzo groźny dla naszego organizmu. Co zatem robić, żeby nie doprowadzić się do błędnego koła problemów z zasypianiem i wybudzaniem nad ranem? Jest wiele czynników, wpływających na długość i jakość snu. Jeżeli bezsenność trwa już bardzo długo, warto odwiedzić specjalistę, który pomoże doprowadzić organizm do równowagi. Jednak niezależnie od tego kluczowe jest wytworzenie zdrowych nawyków związanych z zasypianiem, a także zapewnienie sobie możliwie najbardziej komfortowych warunków do zasypiania.

Od czego zacząć? Najlepiej od skontrolowania łóżka, a zwłaszcza materaca. Powinien on być wykonany z solidnych, dobrych jakościowo materiałów. Odznaczać się optymalną twardością w zależności od masy ciała użytkowników. Zbyt twardy materac może utrudniać przybranie wygodnej pozycji podczas zasypiania i pogłębiać problem z bezsennością. Niektórzy mają również kłopot z wybudzaniem się z powodu uczucia nacisku na biodra czy ramiona. Z kolei zbyt miękki nie daje ciału odpowiedniego wsparcia i również może powodować ból i nocne wybudzanie.

Warto jak najszybciej zaopatrzyć się w wygodne podłoże do spania. Obecnie bez problemu można kupić dobre materace. Stalowa Wola, Kielce czy Toruń – nawet jeśli w danej miejscowości nie ma zaufanego sklepu, z łatwością można zrobić wygodne zakupy przez internet.

Jakie nawyki będą pomocne?

Oprócz wygodnego materaca duże znaczenie ma również poduszka, która dobrze podtrzymuje kark, a także ciepła zapewniająca dobrą termoregulację kołdra i pościel wykonana z naturalnych, przyjemnych dla skóry materiałów. Nie bez znaczenia są proste, ale ważne elementy higieny snu takie jak: wietrzenie sypialni tuż przed snem i utrzymywanie tam stosunkowo niskiej temperatury, zjadanie lekkiej kolacji przynajmniej 2 godziny przed snem czy unikanie silnego światła i ekranów przed zaśnięciem.

Warto wyrobić sobie dobre nawyki – chodzić spać i wstawać mniej więcej o tej samej porze, a także stworzyć przyjemne rytuały ułatwiające zaśnięcie. Może to być na przykład czytanie książki, słuchanie muzyki, ciepła kąpiel czy relaksacja.

Z bezsennością można i trzeba walczyć. Hormony kierują tak wieloma procesami w ludzkim organizmie, że zaburzenia ich wydzielania mogą mieć katastrofalne skutki. Dbając o jakość i długość snu, można w prosty sposób zapobiec wielu dolegliwościom zdrowotnym.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także: