Czego szukasz

Przedszkole dla dzieci pracowników. Jak przekonać zarząd i dlaczego warto?

Przedszkole i żłobek to temat, który wzbudza ogromne emocje wśród rodziców. Dlaczego? Dobra opieka nad dziećmi to marzenie, ale też warunek konieczny, aby połączyć rolę rodzica i pracownika. Franklin Templeton jest jedną z niewielu firm w Polsce, która, wsłuchując się w potrzeby swoich pracowników, stworzyła placówkę, do której rodzice ustawiają się w kolejce! Jak przekonać zarząd do takiej inwestycji i dlaczego warto?

  • Agnieszka Kaczanowska - 13/09/2020

Przedszkole dla dzieci pracowników. Jak przekonać zarząd i dlaczego warto?

Do rozmowy o przedszkolu dla dzieci pracowników poznańskiej firmy Franklin Templeton, zaprosiłam Agnieszkę Idczak–Stysiak, HR Manager we Franklin Templeton i Annę Przybylak–Bonczyk, Benefits Consultant we Franklin Templeton.

Przedszkole przy firmie, czy dofinansowanie do opieki nad dzieckiem to jedno z największych marzeń wielu pracujących rodziców. Jak ten projekt związany z przyzakładowym przedszkolem powstał w Waszej firmie? Skąd pomysł?

Agnieszka: Temat firmowego przedszkola pojawił się podczas planowania przydatnych dla pracowników udogodnień w nowym biurze. Franklin Templeton w Poznaniu do niedawna jeszcze wynajmował powierzchnię biurową w dwóch miejscach, natomiast w związku z dynamicznym rozwojem i długoterminową strategią firmy związaną z rozwojem polskiego biura, zapadła decyzja o wybudowaniu nowej siedziby dla pracowników w Poznaniu.

I tak od sierpnia 2019 jesteśmy razem w nowej lokalizacji na Nowym Rynku, w samym centrum miasta, niedaleko dworca PKP. Nasza nowa siedziba to 4-kondygnacyjny, nowoczesny i ekologiczny budynek, w którym pracuje ponad 1000 osób.

Aranżacja nowego biura była dla nas okazją, żeby zapytać pracowników, jakie są ich potrzeby w kontekście funkcjonalności biura. Z informacji zwrotnych uzyskanych od pracowników dowiedzieliśmy się, że benefity, których oczekują to kantyna, siłownia, prysznice, taras na dachu, a także żłobek i przedszkole firmowe właśnie. Zatem, mówiąc krótko, jest to odpowiedź na potrzeby zgłaszane przez naszych pracowników.

Agnieszka Idczak-Stysiak

Świetne podejście! A jak został przyjęty przez pracowników? Jakie były głosy?

Agnieszka: Otwarcie placówki spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem przez naszych pracowników, choć na początku zabawne było takie lekkie niedowierzanie, a czasem nawet zaskoczenie, że firma naprawdę zdecydowała się i otwiera firmowe przedszkole. 🙂

Wyobrażam sobie, w Polsce wciąż niewielu pracodawców decyduje się na takie rozwiązanie! To porozmawiajmy teraz o samej placówce. Zdecydowaliście się na specjalny program nauczania maluszków, dwujęzyczny, co przeważyło? I co jeszcze warto wiedzieć o Waszej placówce?

Zależało nam, aby nasza placówka charakteryzowała się możliwie najlepszą jakością opieki i nauczania. Jako firma, w której każdy z nas na co dzień posługuje się językiem angielskim, było to bardzo ważne dla nas kryterium, żeby umożliwić dzieciom takie „zanurzenie się” w języku angielskim już od najmłodszych lat, gdy proces przyswajania nowego języka zachodzi zupełnie naturalnie i bez wysiłku.

Zależało nam, żeby godziny otwarcia placówki odpowiadały jak najbardziej godzinom pracy naszych pracowników – pracujemy według różnych harmonogramów, dlatego przedszkole czynne jest od godz. 7.15 do 18.15, co oczywiście nie oznacza, że dzieci przebywają tam cały ten czas. Przedszkole jest czynne przez cały rok kalendarzowy, bez przerw wakacyjnych (temat znany jako mocno problematyczny wszystkim pracującym rodzicom). Firma, która prowadzi dla nas tę placówkę, duży nacisk kładzie też na wykształcenie odpowiednich nawyków żywieniowych od małego i stawia na jedzenie makrobiotyczne.

Anna Przybylak-Bonczyk

Wyobrażam sobie, że od pomysłu do realizacji minęło wiele miesięcy, może lat. Znam nieco przepisy 😉 i to nie jest łatwe zadanie. Jak Wy zabraliście się za opracowywanie planu działania w związku z otwarciem placówki?

Agnieszka: Od samego początku wiedzieliśmy, że będziemy chcieli powierzyć prowadzenie placówki doświadczonemu operatorowi, który specjalizuje się w tego typu przedsięwzięciach. Analizując możliwe opcje i modele takiej współpracy, po wielu rozmowach, sprawdzaniu referencji etc. zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Kids&CO., która cały czas jest naszym partnerem, a na etapie planowania otwarcia przedszkola, budowy czy podczas definiowania zasad i regulaminów, była dla nas nieocenionym wsparciem dzielącym się swoją olbrzymią wiedzą i bogatym doświadczeniem.

Co przeważyło, o powstaniu placówki? Jakie argumenty?

Agnieszka: Punktem wyjścia były potrzeby naszych pracowników. Jako organizacja zatrudniamy aktualnie ponad 1000 osób, nasza średnia wieku to ok. 30 lat, ze zdecydowaną przewagą młodych osób, w tym szczególnie kobiet. Bardzo skrupulatnie wykorzystywaliśmy te dane metryczne w rozmowach z finalnymi decydentami.

Kolejnym argumentem była ciągle jeszcze niska dostępność żłobków w Polsce – cały czas bardzo trudno jest dostać miejsce w państwowym żłobku, z kolei placówki prywatne, nawet jeśli dysponują wolnymi miejscami i oferują wysokiej jakości opiekę, są bardzo kosztowne, tak samo, jak wynajęcie opiekunki do dziecka. Zależało nam, żeby osoby po zakończeniu urlopów związanych z rodzicielstwem mogły płynnie wrócić do pracy z pełnym komfortem, wiedząc że ich maluszek jest pod dobrą opieką tuż obok. Pomocnym był również fakt, że rozwiązania dotyczące wsparcia w opiece nad dziećmi wdrożono także w innych lokalizacjach, np. w Indiach.

Czy możecie opowiedzieć, jak wygląda proces zapisywania dziecka do przedszkola? Dużo chętnych?

Ania: Oj tak. Zainteresowanie jest bardzo duże. Co ciekawe, rodzice już kilka tygodni po narodzinach dziecka dokonują zapisu do żłobka, aby mieć pewność, że do dnia ukończenia przez malucha pełnego roku (żłobek jest dostępny dla dzieci, które ukończyły 12 miesięcy) znajdzie się dla niego miejsce w grupie. Mamy też sporo zapytań od pracowników, którzy dopiero są na etapie przygotowań do rodzicielstwa.

Przedszkole otworzyliśmy w sierpniu 2019 roku, a już po 6 miesiącach funkcjonowania niemal 100% miejsc w najmłodszych grupach zostało zapełnionych. Proces zapisu wygląda podobnie jak w innych placówkach: rodzic wypełnia formularz aplikacyjny, zapoznaje się z regulaminem przedszkola i podpisuje umowę z placówką. Dla nowych dzieci odbywają się również Dni Adaptacyjne. Do grup żłobkowych prowadzimy rekrutację stałą, z kolei do grup przedszkolnych są zapisy.

A jaki feedback dostajecie od pracowników? Dla nich to rozwiązanie wspierające? A jak z opłatami, jaką część finansuje pracodawca, a jaką pracownik?

Ania: Otrzymujemy bardzo pozytywny feedback. Idealnym dowodem zadowolenia jest, jak już wspomniałam, wysokie zainteresowanie placówką. Dla niektórych mam możliwość skorzystania z przedszkola jest jednym z głównych warunków powrotu do pracy. Bliskość miejsca pracy, dobrej jakości opieka nad dziećmi, nowoczesne, ciepłe wnętrza oraz stabilny zespół „cioć”, dają rodzicom poczucie, że ich dzieci są w dobrych rękach. Poczucie bezpieczeństwa ułatwia podjęcie decyzji o powrocie do pracy.

Dofinansowanie do firmowego przedszkola w Poznaniu plasuje się na poziomie 50% miesięcznego kosztu pobytu dziecka w placówce. Oprócz biura w Poznaniu mamy również swój oddział w Warszawie. Jest to małe biuro, przy którym nie posiadamy firmowego przedszkola, ale pracujemy obecnie nad rozwiązaniami dotyczącymi wsparcia dla rodziców w zakresie żłobka i przedszkola, także i w tej lokacji.

Gdyby ktoś zapytał Was, dlaczego warto podjąć ten trud, taką wymagającą inwestycję, to co byście odpowiedziały? Jakich argumentów użyły?

Agnieszka: Wprowadzenie takiego benefitu, jak firmowy żłobek i przedszkole (w tym szczególnie żłobek, który ze względu na podleganie bardzo restrykcyjnym przepisom, jest droższym i trudniejszym do wdrożenia rozwiązaniem) jest świetnym pomysłem dla firm naprawdę dbających o swoich pracowników.

Cały czas pozostaje dużym wyróżnikiem wśród pracodawców (szczególnie żłobek – z powodów opisanych już powyżej :)), świetnie przyciąga do firmy nowe talenty, ułatwia młodym rodzicom powrót do aktywności zawodowej po przerwie związanej z urlopami rodzicielskimi, bardzo dobrze działa jako narzędzie retencyjne i jednoczy grupę pracowników z podobnymi potrzebami, oferując wsparcie w rozwiązaniu bardzo konkretnego wyzwania, jakim jest umiejętne połączenie pracy zawodowej z opieką nad małymi dziećmi. A na co dzień widok poważnego Managera, który z czułością żegna się ze swoim maluchem – bezcenne. 🙂

Ania: Żyjemy szybciej, aktywniej, ambitniej – firmowe przedszkole jest odpowiedzią na aktualne potrzeby rodziców. Wygodne godziny funkcjonowania placówki, opcja skorzystania z parkingu pod budynkiem, obecność dziecka kilka pięter niżej, to tylko kilka z pozytywów, które zdecydowanie ułatwiają organizację dnia i pomagają zaoszczędzić czas, a ten, jak wiemy, bywa na wagę złota.

Jakie muszą być spełnione warunki w firmie, aby taki projekt, pomysł spotkał się ze zrozumieniem zarządu?

Agnieszka: Ważne jest odpowiednie pokazanie realnej potrzeby, ujęcie jej z perspektywy korzyści dla organizacji, ale też dokładnie policzonych kosztów. Ważny jest też pewien poziom dojrzałości i społecznej odpowiedzialności firmy, która poprzez wprowadzenie konkretnych rozwiązań, autentycznie troszczy się o swoich pracowników i odpowiada na ich potrzeby.

Bardzo dziękuję za te słowa! Jeszcze raz gratuluję pomysłu i realizacji!

Po więcej informacji o firmie Franklin Templeton i ich najświeższych ofertach pracy, zapraszam na profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

A także do innych wywiadów, które doskonale pokazują atmosferę pracy w firmie:

Wsparcie męża i wyrozumiałość pracodawcy – bez tego nie dałabym rady pracować i opiekować się dziećmi

Jak pracodawca może wspierać powrót do pracy po urlopie macierzyńskim?

Być mamą, pracować i podróżować. Jak to można pogodzić?

Nowe zawody – krótkie historie o naszych rozmowach z dziećmi o pracy

Zdjęcia: własność Franklin Templeton i Kids&CO

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 

Jak dzielić się sobą? Program mentoringowy #MotherEmpower

Czy chciałybyście czasami spotkać kogoś, kto pomoże Wam w podjęciu trudnej decyzji? Wesprze w powrocie na rynek pracy? Poradzi, jak napisać CV? Uczestniczki programu #MotherEmpower, realizowanego przez Mamo Pracuj, wspólnie z firmą Bosch, miały taką okazję. Grupa dzielnych mam przez ostatnie, cztery miesiące, spotykała się ze swoimi Mentorkami z firmy Bosch, które były ich doradczyniami, powierniczkami, a z czasem, niektóre z nich stały się kimś więcej...
  • Natalia Gozdowska - 09/08/2020
Spotkanie mentorek i mentee programu mentoringowego #MotherEmpower

Jak się dzielić sobą? Program mentoringowy #MotherEmpower

Ideą #MotherEmpower było stworzenie przestrzeni do rozmowy, wymiany myśli i doświadczeń kobiet, które łączą życie zawodowe z wychowywaniem dzieci, z tymi kobietami, które o połączeniu tych dwóch światów dopiero marzą. Celem programu miało być wzmocnienie i wsparcie kobiet w zakresie poszukiwania swojego miejsca na rynku pracy oraz pomoc w znalezieniu pomysłu na nowy zawód.

“Przez ostatnie lata rozwijania mamopracuj.pl nauczyłam się, że aby ruszyć z miejsca, rozwijać się, poczuć “wiatr w żaglach” – my kobiety – tak bardzo potrzebujemy kogoś obok. Kogoś, kto jest gotowy mądrze nas wspierać, kto mówi: “wierzę w Ciebie, porozmawiajmy”, czasem zapyta “w czym mogę Ci pomóc?”, ale nie zawaha się zadawać trudnych pytań: “po co to robisz? dlaczego właśnie tak?” I taką rolę pełnią Mentorki w programie #MotherEmpower. Wspierają, zadają ważne pytania i dopingują, dzieląc się także swoim doświadczeniem. I wtedy obu stronom rosną skrzydła. Zespół Bosch Polska zaufał nam i wspólnie stworzyliśmy rewelacyjny program dla mam”mówi Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, współzałożycielka Fundacji Mamo Pracuj.

Jak to się zaczęło?

Być może pamiętacie webinar, w którym ekspertki z firmy Bosch podpowiadały jak szukać pracy na nowym rynku pracy, jakie są obecnie oczekiwania rekruterów, w jaki sposób czytać ogłoszenia o pracę oraz jak firma Bosch wspiera rozwój swoich pracowników (nagranie dostępne tutaj). Na koniec naszego spotkania wystartowała rekrutacja, w efekcie której zgłosiło się do nas 70 wspaniałych kobiet. Wybór był bardzo trudny! Do programu ostatecznie zaprosiłyśmy 13 Mentee.

6 marca br. w siedzibie firmy Robert Bosch Polska w Warszawie odbyło się spotkanie integracyjne i inaugurujące program, podczas którego Mentorki przeprowadziły warsztat, dotyczący rynku pracy oraz kompetencji XXI wieku. Mentee zrobiły też test na podstawie metodologii DISC, który pomógł im lepiej poznać swoje dominujące cechy osobowości.

Miałyśmy szczęście jeszcze zobaczyć się “na żywo”, bo zaledwie tydzień później cała Polska została zamknięta z powodu pandemii, a nasze Mentee i Mentorki spotykały się już potem wirtualnie. To nie przeszkadzało im jednak, intensywnie pracować nad rozwojem osobistym i zawodowym.

Zdjęcia z wydarzenia rozpoczynającego program – 6 marca 2020 r.

Dużo dobrego w cieniu pandemii

Mentee na bieżąco pisały do opiekującej się nimi Anny Łabno-Kucharskiej z Fundacji Mamo Pracuj, co u nich słychać. Poniżej cytaty z wybranych wiadomości:

Ola: „Co mnie najbardziej zaskoczyło? Nie spodziewałam się, że to będzie taka rewelacja. Czuję się przez Mentorkę zaopiekowana, wiem, że ona mnie rozumie i dobrze mi życzy. Zaskoczyły mnie jej pomysły, dotyczące ewentualnych kierunków mojej kariery. Sama nigdy bym na to nie wpadła. Jestem bardzo wdzięczna za ten program mentoringowy i za moją Mentorkę”.

Dominika: “Mam poczucie, że z każdego spotkania wynoszę bardzo dużo. Moja Mentorka jest osobą, z którą łatwo nawiązać szczery i otwarty kontakt. W moim odczuciu nasze spotkania przebiegają bardzo konstruktywnie. Jestem bardzo szczęśliwa, że trafiłam „pod skrzydła” Mentorki, która mnie wzmacnia i „odkurza” moje mocne strony :-)”.

Aneta: “Spotkania z moją Mentorką wpisały się już na stałe w mój harmonogram i jest to coś, na co czekam z niecierpliwością przez cały tydzień. Tym bardziej cieszę się, że odważyłam się wziąć udział w projekcie. Wynoszę z niego pełnymi garściami – dziękuję!”.

Dodatkowym elementem programu, był także webinar dotyczący budowania relacji z rekruterem, którego nagranie dostępne jest tutaj.

A co program dał uczestniczkom, zarówno Mentee, jak i Mentorkom?

Spotkanie kończące projekt dla Mentorek, Mentee, Fundacji Mamo Pracuj oraz zespołu koordynującego program z firmy Bosch, odbyło się, już wirtualnie, pod koniec czerwca. Podsumowałyśmy trudne miesiące pracy mentoringowej. Było dużo śmiechu, ale też łzy wzruszenia.

Porozmawiałyśmy o tym, co było wyzwaniem podczas całego programu. Niektóre uczestniczki mówiły, że proces mentoringu nauczył je myśleć w taki sposób, by się nie ograniczać, by myśli były wspierające i dawały energię do działania.

Mentoring rozwiał ich obawy, dzięki niemu mniej analizują, rzadziej myślą o konsekwencjach. Widzą, że dużo rzeczy było w zasięgu ich ręki, ale strach był dla nich bardzo paraliżujący. Inne miały w sobie lęk, że wracają na rynek pracy i konfrontują się z przebojowymi, młodymi ludźmi, ale nabrały odwagi. Wiedzą już, że mają doświadczenie i kompetencje, co jest atutem w rekrutacji.

Część mam twierdziła, że bardzo wzrosła ich wartość osobista, dużo otrzymały – ciepło, wsparcie, podniesienie na duchu. Zdarzały się głosy, że wychodzą z programu z poczuciem, że mają nową przyjaciółkę. Niektóre uczestniczki w międzyczasie znalazły pracę, inne wciąż jej szukają, ale większość stwierdziła, że ich szanse na rynku pracy po programie, zdecydowanie wzrosły.

spotkanie online MotherEmpower
Zdjęcie ze spotkania zamykającego program 25 czerwca 2020 r.

Okazało się jednak, że #MotherEmpower to nie tylko wzmocnione i wzbogacone Mentee. Mentorki również podsumowały, że program dał im możliwość rozwoju osobistego, przestrzeń do autorefleksji. Przypomniały sobie, co jest dla nich ważne w życiu. Pogłębiły empatię. Niektóre z nich postanowiły wzmacniać kompetencje coachingowe i chcą dalej wspierać osoby potrzebujące pomocy.

Według ankiety podsumowującej nasze działania, najbardziej wartościowe w relacji mentorskiej było dla Mentorek zaufanie, szczerość, zbudowanie relacji, zaangażowanie i bezpośredni kontakt z drugą osobą.

Izabela Pipka, Dyrektor HR firmy Bosch oraz Mentorka, powiedziała nam, żedzięki #MotherEmpower uświadamiła sobie kolejny raz, że dzielenie się sobą powoduje, że innym przybywa, a przy tym nikt nie traci…. To tak, jak z dzieleniem się „płomieniem świecy” z drugą osobą…

Dobrym podsumowaniem programu są słowa Joanny Wojdan-Liszewskiej, Employer Branding Expert w Robert Bosch: „Praca może sprawiać wiele satysfakcji, jednak jeśli nie zrównoważymy jej życiem osobistym, szybko przestaniemy być kreatywni, efektywni, a co za tym idzie, szczęśliwi. W Boschu pomagamy pracownikom dbać o ich work-life balance, zwracając przy tym szczególną uwagę na rodziców. Jesteśmy przekonani o tym, że pracodawcy powinni umożliwiać łączenie wychowywania dzieci i realizacji planów zawodowych. Udział w projekcie #MotherEmpower z Fundacją Mamo Pracuj był dla nas bardzo ważny. Przebieg kariery kobiet, które decydują się na macierzyństwo, często różni się od tej, którą podążają mężczyźni. W CV mam pojawiają się luki, a na szybko zmieniającym się rynku, powrót do aktywności zawodowej po kilku miesiącach, a czasem latach przerwy, jest trudny. Nasze Mentorki i Mentee połączyło podobne doświadczenie wracania do pracy po przerwie. W wyniku programu uczestniczki są lepiej przygotowane na czekające je wyzwania, a nasze pracownice zyskały cenne doświadczenia i przyjaźnie. Wierzę, że właśnie dzięki sile kobiet program mentoringowy #MotherEmpower okazał się sukcesem.

MotherEmpower spotkanie online
Zdjęcie ze spotkania zamykającego program 25 czerwca 2020 r.

Program stypendialny

Uzupełnieniem projektu były stypendia dla ośmiu Mentee, sfinansowane przez firmę Bosch, przyznane jako dofinansowanie kursu zawodowego, umożliwiającego zdobycie lub rozwój nowych kompetencji zawodowych. Stypendium wsparło nasze uczestniczki w uzyskaniu niezbędnych certyfikatów, potwierdzających ich kompetencje (zarówno w obszarze IT, jak i innych).

Dlaczego ważne jest wsparcie mentoringowe?

W ankietach od Mentee, podsumowujących program, przeczytałyśmy dużo ciepłych słów, wspierających ideę tego typu projektów. Według jednej z uczestniczek “takie programy są wręcz niezbędne dla mam, które pogrążone w zaciszu swojego domu marzą o zmianie, o lepszej perspektywie dla siebie.

Bardzo nas to cieszy i pracujemy nad kolejnymi edycjami! Trzymajcie kciuki!

Chcesz lepiej poznać firmę Bosch Polska? A może szukasz pracy i chcesz poznać najnowsze oferty pracy w firmie? Zapraszamy do profilu w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

I zapraszamy także do wywiadu z Izabelą Pipka, Dyrektor HR w Bosch Polska i mamą czwórki dzieci, o tym co jest kluczem do połączenia życia rodzinnego i zawodowego.

A jeśli właśnie szukasz pracy przeczytaj tekst pt. “Szykuj formę na 2021 – czyli jak odnaleźć się na nowym rynku pracy?” Joanny Wojdan-Liszewskiej, Employer Branding Expert w Robert Bosch!

Zdjęcia: Fundacja Mamo Pracuj. Zdjęcie główne ze spotkania otwierającego program w dniu 6 marca 2020 r.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Natalia Gozdowska
Zawodowo zajmuje się rozwojem, coachingiem, projektami HR, kulturą organizacyjną i budowaniem marki pracodawcy. Prywatnie mama dwóch wrażliwców, zakochana żona, pasjonatka reportaży, teatru tańca i psychologii. Prowadzi bloga i fun page „Studio Rzeczy Ważnych”, fotografuje i wspiera tych, którzy tego potrzebują. :)

Video: Pozytywny wizerunek podczas rekrutacji

Jak zminimalizować stres podczas rozmowy rekrutacyjnej? Jak dobrze się do niej przygotować, jak nie dać się zaskoczyć? Na te i wiele innych pytań odpowiadały nasze ekspertki z firmy Bosch w ramach programu #MotherEmpower. Zobacz nasze video!
  • Stasia Serwińska - 01/07/2020

Rozmowa kwalifikacyjna bywa jednym z najbardziej stresujących wydarzeń w naszym życiu. Na szczęście możemy zminimalizować ten stres przygotowując się do takiej rozmowy.

Co zrobić aby wypaść pozytywnie podczas rekrutacji?

Obejrzyj nagranie webinaru z ekspertkami firmy Bosch i przygotuj się najlepiej jak potrafisz!

Webinar prowadzony był w ramach programu #MotherEmpower realizowanego we współpracy z firmą Robert Bosch.

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak się przygotować do rozmowy?
  • Jak odświeżyć/stworzyć swoje CV?
  • Co warto zrobić przed spotkaniem?
  • Jakim być na rozmowie?
  • Jak sobie radzić ze stresem?
  • Jak rozmawiać o przerwie w pracy?
  • Jak przedstawić swoje kompetencje i umiejętności, aby zainteresować rekrutera?
  • Jakie umiejętności są teraz najbardziej poszukiwane?
  • Jak mówić o sukcesach, a także o porażkach?
  • Jakich błędów unikać?
  • Jak nie dać się zaskoczyć na rozmowie – czyli słownik korpomowy 😉

Chcesz zobaczyć prezentację z webinaru?

Kim są nasze ekspertki?

Katarzyna Nieroda, HR Business Partner w Robert Bosch
Sama o sobie mówi: „Psycholog, sympatyk człowieka i jego rozwoju. Kompetencje zawodowe zdobywałam na studiach magisterskich na Uniwersytecie SWPS, a także podczas studiów podyplomowych na SGH. Od 17 lat zajmuję się szeroko rozumianym obszarem HR, rekrutacjami, rozwojem, talentami i szkoleniami. Obecnie jako HR Business Partner wspieram managerów Bosch w obszarze HR. Bardzo lubię samorozwój oraz wszelkie aspekty pozwalające na poszerzanie swoich kompetencji miękkich. Prywatnie jestem żoną Przemka, mamą 4 letniego Antka i 7 letniego Franka”.


Agnieszka Goś, HR Business Partner w Robert Bosch
Absolwentka psychologii Uniwersytetu SWPS od wielu lat związana z obszarem HR. Doświadczenie zdobywała w takich firmach jak Nestle i Philips, pełniąc funkcje związane z rekrutacją, szkoleniami i rozwojem, zarządzaniem talentami. Aktualnie pracuje w Bosch jako HR Business Partner oraz Team Leader Zespołu Rekrutacji wspierając managerów Bosch z obszaru IT. Prywatnie mama dwojga prawie dorosłych nastolatków.

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie Robert Bosch? Zobacz pełny profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom i poznaj aktualne oferty o pracę!

Webinar odbył się 2.06.2020.

Zdjęcia i logotypy: własność firmy Robert Bosch.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Stasia Serwińska
W Mamo Pracuj koordynuje projekt "Odważ się mamo i wróć z nami do pracy" oraz wspiera inne działania Fundacji. Jest żoną faceta, który nie zna słów "Nie wiem, nie umiem" i mamą 3 energicznych dzieci. Pasjonatka rozwoju, miłośniczka sportu i górskich wycieczek, a książki są dla niej ważniejsze niż nowe ubrania :) Uwielbia wyzwania i ciekawe historie, pisane ludzkim doświadczeniem.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail