Czego szukasz

Chcę zmienić pracę?! 4 pytania, które ułatwią Ci podjąć decyzję.

Zmiana pracy, nie ukrywajmy, to nie lada wyzwanie. To proces, który może nam zająć kilka miesięcy. To niełatwa decyzja. Warto się do tego odpowiednio przygotować. Zadać sobie ważne pytania i przed samą sobą, szczerze i konkretnie na nie odpowiedzieć. W pracy spędzamy prawie połowę naszego życia, a z drugiej strony rynek pracy tak szybko się zmienia, a my musimy za nim podążać. Dlatego zacznij od siebie, od tego, co lubisz, co daje Ci radość i satysfakcję, od rzeczy ważnych dla Ciebie na tą drugą połowę życia, mając na myśli czas spędzony w pracy. Przygotuj się dobrze i działaj. Podpowiadamy jak.

laptop, godzina, cytat - robić coś bliskiego sercu

Zmiana pracy, czyli czego tak naprawdę szukam?

Dla wielu osób proces poszukiwania nowej pracy jest trudny i czasochłonny. Oczywiście, są branże, w których dobrzy specjaliści są non stop poszukiwani (np. branża IT), ale w bardzo wielu przypadkach znalezienie ciekawego stanowiska i dobrej firmy, z którą będziemy mogli związać się na dłużej, może potrwać nawet kilka miesięcy. Poza branżą, wiele zależy m.in. od naszych doświadczeń i umiejętności, od oczekiwań, od sytuacji na rynku, od tego jaką mamy konkurencję, oraz od tego jak systematycznie wysyłamy aplikacje na ogłoszenia. I od tego jak bardzo jesteśmy zmotywowani.

Motywacja to podstawa

Dlaczego motywacja jest tak ważna? Bo od niej zależy naprawdę dużo. Bez motywacji do zmiany nie będziemy w stanie zrobić pierwszego i kolejnych kroków. Dla wielu z nas to znana sytuacja: mówimy „muszę zmienić pracę”, ale po chwili okazuje się, że żadne z ogłoszeń nam nie odpowiada, nasze CV nie było uaktualniane od miesięcy i, co więcej, nawet nie zaczęliśmy się rozglądać za ofertami, mimo, że cały czas wmawiamy sobie, że szukamy czegoś nowego. Powodem takiej sytuacji może być brak świadomości i wiedzy o tym, co tak naprawdę chcemy zmienić i czego rzeczywiście szukamy.

Rozpoczynając poszukiwanie pracy, warto odpowiedzieć sobie na kilka bardzo ważnych pytań, dzięki którym poznamy lepiej powody poszukiwań oraz je ukierunkujemy.

Co ważne, z taką wiedzą, lepiej zaprezentujemy się podczas rozmowy o pracę – motywacja to jedna z podstawowych rzeczy, którą sprawdzają rekruterzy.

Cztery pytania

Jeśli chcemy poznać lepiej naszą motywację (poza standardowym „Chciałabym się rozwijać” lub „Szukam czegoś nowego”), powinniśmy zadać sobie kilka pytań. Sformułowanie konkretnych odpowiedzi może potwierdzić i ugruntować nasze oczekiwania lub – wręcz przeciwnie – uświadomi nam, że tak naprawdę zależy nam na czymś zupełnie innym niż nam się pierwotnie wydawało. Może się nawet okazać, że w obecnym miejscu pracy czujemy się całkiem dobrze i że być może zmiana wcale nie jest w tym momencie dobrym pomysłem.

Pytanie pierwsze: Dlaczego chcę zmienić pracę?

To podstawowe pytanie, na które warto sobie odpowiedzieć. Co więcej, warto je rozwinąć i pogłębić:

  • Czy znudziła mi się obecna praca?
  • Czy czuję, że w obecnej pracy się nie rozwijam? I co dla mnie znaczy „brak rozwoju”? A jakie zadania zapewnią mi rozwój, o którym myślę?
  • A może po prostu chcę więcej zarabiać?
  • Nie dogaduję się z szefem?
  • Szukam spokojniejszego środowiska pracy?
  • Chcę znaleźć pracę bliżej domu?
  • Ważna jest dla mnie możliwość pracy zdalnej?
  • Chcę pracować w konkretnych godzinach?

Pytań może być jeszcze więcej, gdyż każde z nich da się rozwinąć i prowadzić do kolejnego – im więcej ich zadamy, tym lepiej zrozumiemy swoje oczekiwania i, co za tym idzie, motywację.

Pytanie drugie: Co jest dla mnie ważne?

Poszukajmy teraz tych rzeczy, które w obecnym miejscu pracy, czy na obecnym stanowisku są ciekawe i istotne.

  • Dlaczego byliśmy w tym miejscu przez x lat?
  • A jeśli zmieniamy pracę co 1 – 2 lata, co jest tego powodem? Dlaczego zdarza się to tak często?

Przeanalizujmy każde z naszych doświadczeń i zapiszmy zalety i wady oraz postarajmy się je uzasadnić. Bądźmy konkretni i uczciwi przed samym sobą – to ważne. Tylko dzięki temu będziemy w stanie wyciągnąć wnioski.

Pytanie trzecie: Co lubię, a czego nie lubię robić?

  • Być może jesteś specjalistą od marketingu, ale prawdopodobnie są projekty, które sprawiają Ci więcej frajdy, w których czujesz się lepiej niż w innych? Co to za projekty?
  • Jaki wycinek Twojej pracy najbardziej Ci się podoba? Dlaczego akurat ten?
  • Czy to kwestia samego projektu, a może zespołu, z którym pracujesz?
  • Gdybyś dziś miała wybrać jedną rzecz, którą uwielbiasz robić w pracy, co by to było?
  • I z drugiej strony – które elementy chciałabyś wyeliminować?

Pytanie czwarte: W czym jestem dobra?

O tym zazwyczaj najtrudniej się mówi, ale warto zdać sobie sprawę w czym jesteśmy naprawdę ekspertami.

  • Co jest Twoją mocną stroną?

Jeśli jest to wielozadaniowość, spróbuj znaleźć konkretny przykład takiego działania. Jeśli jest to rozwiązywanie konfliktów w zespole – opisz konkretny przykład sytuacji i działania, które było skuteczne. Jeśli jest to sprzedaż – sięgnij do liczb, które pokażą Twoją skuteczność.

  • A jaki był Twój ostatni sukces?

Pochwal się sama przed sobą! Nie muszą to być wielkie dokonania, czasem wystarczy drobna rzecz, która pokaże Twój sposób myślenia. Warto nauczyć się mówić o sobie w superlatywach – to pozwoli Ci dostrzec swoje mocne strony, a w rezultacie lepiej zaprezentować się już na etapie pisania CV i później podczas rozmowy o pracę.

Cztery proste pytania, które dają masę informacji o nas samych. Odpowiedzi na nie można zapisać, można je przemyśleć, a można też wypowiedzieć na głos w rozmowie z kimś bliskim. Ważny jest cel: poznanie własnej motywacji i ukierunkowanie naszych poszukiwań. Do dzieła!

Zdjęcie tytułowe: kaboompics

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Rekruterka, coach kariery. Od 2008 roku związana z branżą rekrutacyjną. Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe z obszaru szkoleń i sprzedaży. Obecnie realizuje projekty rekrutacyjne i aktywnie wspiera osoby szukające pracy, m.in. prowadzi warsztaty dotyczące przygotowania CV oraz efektywnej prezentacji podczas rozmów o pracę. Prowadzi coaching kariery. Więcej informacji na www.hr-inspire.pl
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×