Czego szukasz

Pracuję z pasją i zarabiam od samego początku

Jak założyć firmę, która zarabia od samego początku? Małgorzata Bladowska-Wrzodak – kobieta z pasją, mama dwójki dzieci, coach, autorka dwóch blogów – opowiada dlaczego warto otwierać własny biznes oparty na pasji,  i jak zmotywować młode mamy, które chcą pracować jednocześnie realizując swoje marzenia. Uwaga – mamy dla Was prezent od Małgorzaty – do wygrania program coachingowy o wartości 600 zł. Możecie także zadać Małgosi pytanie dotyczące własnego biznesu, bloga, potencjału twórczego! 

  • Agnieszka Kaczanowska - 04/11/2013

Jaka była historia powstania Twojej firmy?

Wszystko zaczęło się od tego, iż w zaawansowanej ciąży zostawiłam za sobą bardzo intensywną pracę w wydawnictwie informatycznym.

Podczas spacerów z moim pierwszym dzieckiem poczułam w sobie jakiś nieznany wcześniej zastrzyk odwagi i pewności siebie. Zaczęłam poszukiwać w moim życiu pasji oraz odpowiedzi na pytanie: co dalej będę robić zawodowo, jak mogę się spełnić zawodowo? Impulsem były strony dotyczące e-biznesu, które napotkałam w Internecie. Długo jednak szukałam odpowiedzi na pytanie: co będzie przedmiotem mojego biznesu? Chciałam zaangażować się na 101% – w zajęcie na tyle inspirujące, żebym mogła dać z siebie wszystko.

I co było dalej?

Czytając o e-biznesie natrafiłam na blog kobiety coacha, od której otrzymałam najbardziej przydatne wsparcie. Z jej pomocą wypracowałam wizje i misję swojego projektu w oparciu o swoje już zdefiniowane pasje. Później, zaczęłam szukać sposobów dotarcia do takich klientów, których potrzeby chcę zaspokajać. Tak powstał mój pierwszy projekt – blog o wolności finansowej dla kobiet: Kasa Kobiety, który okazał się etapem przejściowym, chociaż niezbędnym, żeby wyklarował się kolejny blog-projekt Kobiecy Inkubator, który po kilku miesiącach intensywnej pracy i przygotowań, z projektu hobbystycznego, dzięki intensywnej akcji sprzedażowej, zmienił się w e-biznes generujący zyski. Najpierw było to szkolenie o odkrywaniu pasji, potem wzbogaciłam je wiedzą marketingową – jak budować bloga i społeczność skupioną wokół swojego autorskiego projektu , by z czasem móc zmienić go w biznes.

[view:ad_intext_superbanner_1=block]

Do Kobiecego Inkubatora zaprosiłam do tej pory kilkadziesiąt aktywnych kobiet, które dzięki coachingom i materiałom e-learingowym zbudowały własne projekty w oparciu o swoje pasje. Są to na przykład: Basia z Fabryki Prezencika, Marysia z Ostro Słodko, a także Ola – Niemiecka Sofa i wiele innych.

Dlaczego zdecydowałaś się na założenie własnej firmy?

Nie chciałam już dłużej realizować cudzych wizji. Samozatrudnienie, które daje wolność od przełożonych, to w moim przypadku pierwszy etap. Docelowo, marzy mi się firma z kilkoma pracownikami, praca zdalna, z biurem lub bez. Mogłabym wówczas korzystać z uroków mobilnej pracy i wolności z nią związanej.

Ile środków i na co potrzebowałaś, aby otworzyć firmę?

E-biznes nie wymaga, przynajmniej na początku, dużych inwestycji, jeżeli posiada się solidny kapitał społeczny. Bez wsparcia znajomych o specjalnościach: informatyka, grafika, marketing, szkolenia –  musiałabym za to wszystko płacić. Na pewno trzeba być przygotowanym na pierwsze wydatki dotyczące strony www oraz na reklamę, ale to nie są wielkie kwoty.

Jak je zdobyłaś?

W międzyczasie wydałam dwa poradniki, prowadziłam innego bloga, co pozwoliło mi na sfinansowanie pierwszych inwestycji. To ważne, by umieć znaleźć sobie zlecenia, dodatkowe źródła dochodu, które pozwolą przetrwać chudsze czasy. Nie polecam rzucać etatu na rzecz e-biznesu. Jak każdy biznes – wymaga czasu, a z czegoś żyć przecież trzeba.

Jaki był stosunek rodziny do pomysłu założenia własnej firmy?

Podejrzewam, że część dalszej rodziny oraz znajomi nie do końca wierzyli w realne efekty mojego „przeplatanego trybu życia”, pisania po nocach i wielomiesięcznego uruchamiania machiny biznesu internetowego. Myślę, że dopiero jak zobaczyli książki i usłyszeli o realnych pieniądzach, to uwierzyli. To było dla mnie ważne doświadczenie – uodpornić się na opinie innych, robić swoje i dać szansę, żeby sami mogli zweryfikować swoje oceny.

Z jakimi problemami borykałaś się przy założeniu firmy, a co utrudnia działalność teraz?

W ciągu pierwszych trzech miesięcy dostałam solidną lekcję działania w biznesie, ale każdy problem, to fenomenalna lekcja, którą warto odrobić i wykorzystać wszystkie, jakie uda nam się dostrzec, szanse na zmianę. To, co początkowo nazywamy problemem, z czasem może okazać się fenomenalną okazją do rozwoju.

Jaki jest model biznesowy Twojej firmy? Na czym konkretnie zarabia?

Kobiecy Inkubator to e-szkolenia, coachingi i publikacje internetowe. Każda aktywna kobieta może – mówiąc nieco górnolotnie – poznać powód dla jakiego znalazła się na naszej planecie – poznać siebie i cały wachlarz możliwości, który dalej może służyć innym.

Kto najczęściej jest Twoim klientem?

Moimi klientkami są kobiety świadome, dążące do samorozwoju, aktywne. Mają dostęp do materiałów przez okrągły rok kalendarzowy od daty zakupu.

Kto jest dla Ciebie bezpośrednią konkurencją?

Staram się innych firm nie traktować jako rywali. Raczej zastanawiam się, co możemy zrobić wspólnie tak, aby wszyscy skorzystali. Nadmierna rywalizacjai nieufność – nie przysporzy mi ani współpracowników ani zysków. Jednak widać, ze bacznie się obserwujemy. Widać to po kopiowaniu pewnych pomysłów, tematów, metod. Ale to jest nieuniknione.

Kiedy pojawiły się pierwsze zyski?

W trzy dni po założeniu firmy, kiedy ruszyła kampania sprzedażowa – zgodnie z planem.

Wow, gratuluję!

A na jakie wsparcie z Twojej strony mogą liczyć przedsiębiorcze panie?

W Kobiecym Inkubatorze znajdą realne wsparcie. Prowadzenie tzw. blog projektu pasjonatki, pomaga w porządkowaniu zainteresowań, nazwaniu i precyzowaniu pasji, na której w przyszłości będą chciały zarabiać. Blog-projekt to najbardziej naturalny i nowoczesny sposób skupiania społeczności – przyszłych klientów.

Co jest najtrudniejsze w prowadzeniu tego typu biznesu?

Zachowanie umiaru. Utrzymanie harmonii, równowagi dom-praca, to więcej radości i efektywności. Brak czasu na wypoczynek i rozrywkę, może spowodować wypalenie zawodowe, a więc całkowite zaprzeczenie koncepcji życia z pasją.

W czym tkwi sukces prowadzenia i rozwijania własnej firmy? Co jest najważniejsze?

Kochać to, co się robi – profil biznesu powinien pokrywać się z obszarem zainteresowań. Nie wyobrażam sobie, żebym z równą determinacją prowadziła warzywniak.

Wiele kobiet marzy o własnej firmie, ale nie do końca wiedzą jak to wygląda „w praktyce”.

Wygląda to podobnie jak praca freelancera – warto mieć to doświadczenie za sobą, zanim zdecyduje się opuścić ciepłą posadkę etatu.

Dziękuję za rozmowę

Rozmawiała Paulina Sienczyło

Redakcja Zuzanna Tecław

Wygraj coaching z Małgorzatą

Jeśli zainspirowała Was historia Małgosi i chcecie czerpać z jej wiedzy i doświadczenia, chcecie rozwijać swoje pasje i biznesy, to mamy dla Was wspaniałą propozycję.

Do wygrania jest miesięczna oferta coachingową (pełny program), składająca się z 4 sesji o wartości 600 zł.

Jak wygrać?

Napiszcie do nas o tym, co chciałybyście zrobić dla siebie w najbliższym czasie. Jakie macie plany na własny rozwój, czym chciałybyście się zająć, żeby rozwinąć skrzydła. Czy chciałybyście pracować z pasją i zarabiać?

Napiszcie nam o tym. Autorka najciekawszej wypowiedzi otrzyma program coachingowy ufundowany przez Małgorzatę Bladowską-Wrzodak. Na Wasze maile czekamy do 30.11.2013, pod adresem [email protected]. W temacie maila prosimy napisać – Coaching z Małgorzatą.

Nagrodą jest miesięczna oferta coachingową (pełny program), składająca się z 4 sesji (4×1,5 godz.), o wartości 600 zł. Sesje mogą się odbyć podczas osobistego spotkania, lub przez telefon czy Skype.

Zadaj pytanie

Jeśli chciałabyś zadać Małgosi pytanie o swój biznes, ja go stworzyć, jak rozwijać – przyślij pytania do nas!

Czekamy też na pytania dotyczące odkrywania w sobie potencjału i pasji. Pytajcie też o to jak pisać blogi i zarabiać na nich – najciekawsze z nich wybierzemy i na ich postawie Małgosia przygotuje inspirujące odpowiedzi w formie nagrania audio, które udostępnimy wszystkim czytelniczkom.

Na pytania czekamy pod adresem [email protected] – w temacie maila prosimy napisać Pytanie do Małgorzaty

Zapraszamy!

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Podyskutuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Zastrzeganie marki. Co warto o tym wiedzieć?

Na czym polega prawna ochrona znaku towarowego? Jakie wybrać logo? Gdzie można uzyskać pomoc przy przejściu przez procedury w Urzędzie Patentowym? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.
  • Jagoda Jasińska - 07/11/2019
widok z góry na stół z laptopem, kawą, notatnikiem, okularami

Ochrona prawna znaku towarowego – na czym polega?

Rejestrując znak towarowy, za który uznawany jest nazwa oraz wszystko, co pozwala na identyfikację firmy, odbywa się w urzędzie patentowym. Aby przygotować wniosek, który zostanie zaakceptowany przez urzędników, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza z zakresu prawa autorskiego oraz procedur. Osoby, które do tej pory nie miały z nimi styczności, mogą mieć spore problemy z dopełnieniem wszystkich formalności i zapewnieniem sobie pozytywnego rozpatrzenia wniosku.

Ochrona marki firmy – samo logo czy logo z nazwą?

Jedną z najczęstszych wątpliwości dotykających przedsiębiorców rejestrujących markę jest wybór między jedną z dwóch opcji – ochroną prawną samego logo, czy też dotyczącą także jej nazwy. W większości przypadków wystarczy tylko zastrzeżenie logotypu.

Zdarza się jednak, że ten nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji niezbędne będzie też zastrzeżenie określonych słów w danym kontekście – przede wszystkim w treściach dotyczących branży, w której działa firma. Wyjątek stanowią nazwy będące słowem stworzonym na potrzeby nazwy – na przykład Budopol, Meblex i tym podobne.

Zastrzeżenie znaku towarowego – kto pomoże w tym zadaniu?

Jak już wspomnieliśmy, złożenie wniosku oraz przejście wszystkich procedur w urzędzie patentowym nie jest łatwe i wymaga specjalistycznej wiedzy. Dlatego zastrzeganie marki warto powierzyć fachowcowi. Najlepiej będzie, jeśli w tym celu wybierzemy się do kancelarii rzecznika patentowego.

Stawiając na pomoc sprawdzonego i posiadającego niezbędne certyfikaty oraz uprawnienia specjalisty, możemy być pewni, że wszystkie najważniejsze elementy wizerunku naszej firmy zyskają odpowiednią ochronę przed ich wykorzystaniem przez konkurencyjne przedsiębiorstwa.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail