Czego szukasz

Kryzys w biznesie, to tylko przystanek na naszej drodze

Z Martą Szelejak miałam już okazję rozmawiać o poczuciu własnej wartości. Dziś zapytałam Martę o kryzys w biznesie. O to skąd się bierze i jakie są jego przyczyny? Okazuje się, że problem tkwi w nas samych, zatem powracamy do tematu wiary w siebie. Bo dbanie o swój biznes, oznacza dbanie przede wszystkim o siebie. A problemy w firmie, czy w życiu, to normalna rzecz. – To czas, aby przyjrzeć się sobie z ciekawością i łagodnością. Zebrać siły i ruszyć dalej. Jak nie tą drogą, to inną. Ale ze świadomością, że to ja tę drogę wybrałam – mówi Marta.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 12/12/2018
Marta Szelejak

Marto, robiłaś ankietę wśród kobiet, z której wynika, że kryzys w ich firmie wynika z tego, iż nie wierzą, że są wystarczająco dobre?

W przeprowadzonej ankiecie zadałam pytanie: „Co Cię najbardziej hamuje przed rozwojem swojej firmy”. Można było zaznaczyć kilka odpowiedzi. Najwięcej głosów, bo 45%, czyli prawie połowę, uzyskała odpowiedź: „Jakiś głos mówi mi, że nie jestem wystarczająco dobra”. Kolejny, z 43,6%, był „Lęk przed porażką”, a 41% dostała odpowiedź „Brakuje mi wiary w siebie”.

Na co dzień pracuję z kobietami, których firmy znalazły się w impasie. Bardzo często słyszę: „Nie jestem kompetentna”, „Nie jestem ekspertką”, „Nie podołam, nie dam rady, nie nadaję się”.

To wszystko może wynikać z niskiego poczucia własnej wartości. Kryje się za tym wiara, że czegoś mi brakuje, więc nie odniosę sukcesu.

Kto nas najbardziej hamuje i straszy, że poniesiemy porażkę? My same. Nie wierzymy, że możemy odnieść sukces. Pozwalamy przejąć ster wewnętrznemu krytykowi. Pozwalamy mu zwracać się do nas tak, jakbyśmy nie powiedziały do nikogo. A jeszcze przyznajemy mu rację.

Bardzo wierzę w to, że aby ruszyć z miejsca, trzeba się rozprawić z ograniczającymi przekonaniami na własny temat. Przekonania to sądy, opinie na temat siebie, świata, ludzi. Najczęściej bezkrytycznie przejęte od kogoś innego. W przypadku prowadzenia własnego biznesu hamuje nas to, co myślimy, często podświadomie o sobie, o byciu przedsiębiorcą czy o zarabianiu pieniędzy. Podczas sesji coachingowych to wszystko pięknie wychodzi na światło dzienne.

Jeśli w trudnych chwilach myślę: „Jestem beznadziejna”, „Nie dam rady”, „Z czym do ludzi?”, „Za kogo ja się miałam zakładając firmę?”, to faktycznie trudno wyjść z czarnej dziury.

Moje klientki mają naprawdę super pomysły na biznes. Przystępują do jego realizacji z energią i wiarą, że mogą się w ten sposób utrzymać. Często pomagają innym jako graficzki, stylistki czy fotografki. I nagle okazuje się, że to nie jest takie łatwe. Klienci nie przychodzą sami, trzeba im o sobie powiedzieć. Czasami też wydarza się coś w ich życiu osobistym i nie mogą zająć się swoją firmą tak, jak kiedyś. Pojawia się kryzys.

Skoro te biznesy są oparte na dobrych pomysłach, odpowiadają na potrzeby klientów, to z czego wynika, że kobiety znalazły się ze swoją firmą w czarnej dziurze?

U kobiet, z którymi pracuję, oprócz poczucia własnej wartości, podzieliłabym przyczyny utknięcia na 5 grup. Oczywiście nie jest to ścisły podział, bo wiele czynników wzajemnie się przeplata, jak choćby perfekcjonizm z poczuciem własnej wartości. Niemniej jednak są to problemy:

1. Organizacja

Tutaj słyszę najczęściej, jak kobiety mówią: „Nie wiem, jak to wszystko ogarnąć”, „Nie wiem, co najpierw zrobić, na czym się skupić”. Często zmieniają cele i priorytety lub nie mają ich wcale. Towarzyszy im poczucie nadmiaru i chaosu. Nie mają planu działań. Wstają rano i myślą, czym by tu się dzisiaj zająć. Tracą czas na zastanawianie się, a nie na działanie.

Dodałabym tutaj też zbyt ambitne cele. Gdy już określą, co chcą osiągnąć, nagle wydaje się to tak wielkie, że od razu tracą zapał. Nie wiedzą, jak to podzielić na mniejsze kawałki.

2. Decyzyjność

Zdarza się, że kobieta stoi „w rozkroku” pomiędzy pracą na etacie a własną firmą. Nie może się zdecydować, co wybrać. Rozdziela swoją energię między jedno i drugie, co powoduje frustrację. Ma wrażenie, że nigdzie nie jest na 100%.

Bywa i tak, że ma za dużo pomysłów we własnej firmie i nie wie, na czym się skupić. Albo ma kilka grup klientów i nie wie, jak je połączyć lub, z których zrezygnować.

Brak jasnej decyzji prowadzi do wrażenia, że drepczemy w miejscu. Utykamy w bezdecyzyjności, a czas płynie.

3. Perfekcjonizm

Wiele kobiet wychodzi z założenia, że to, co stworzyły, musi być idealne, zanim to pokażą. Siedzą i marnują czas na ciągłe udoskonalenia, upiększanie strony internetowej czy oferty.

Porównują się z osobami, które działają w ich branży, ale zaczęły dużo wcześniej lub działały bardziej prężnie. Zazwyczaj wypada to na niekorzyść, więc się dołują, jak im daleko do tamtego poziomu. Zapominają, że tamte osoby nie startowały z idealną ofertą, ogromnymi zasięgami i wspaniałą stroną internetową.
Perfekcjonizm wiąże się z lękiem przed oceną, czyli przed krytyką. A krytyka godzi w nasze poczucie własnej wartości.

4. Wytrwałość

Potrzeba naprawdę wielkiej wiary w siebie i swój produkt, żeby przejść moment utknięcia. I dobrego planu, oczywiście. To najważniejszy moment, bo pojawia się pokusa, aby zawrócić. Bardzo łatwo to zrobić. Ale wtedy nie dojdziemy do celu. W momencie utknięcia bardzo ważne jest pytanie „Po co ja to robię?” To dobry czas na przypomnienie sobie o tym, co wspiera. A wiem z własnego doświadczenia, że wtedy niestety najłatwiej myśleć o tym, co ogranicza.

Czasami utykamy, bo na etapie określania celu i działań zrobiłyśmy to zbyt optymistycznie. Nie myślałyśmy, że coś może się nie udać, nie opracowałyśmy planu B. Nie zastanowiłyśmy się, jak sobie poradzić z trudnościami. A jak coś nie idzie zgodnie z planem, tracimy zapał. Przestajemy widzieć sens naszych wysiłków i rezygnujemy.

5. Odnowa

To szalenie ważny punkt. Moje klientki oprócz tego, że prowadzą firmy, są mamami i żonami. Dbają o wszystkich, tylko nie o siebie. Biorą na siebie zbyt wiele i robią to kosztem czasu dla siebie, odpoczynku, aktywności fizycznej czy snu. Jedzą nieregularnie i byle co, piją dużo kawy, mało śpią. Często same mówią, że rozwijają firmę kosztem siebie.

I w pewnym momencie już nie mają siły prowadzić firmy. Zapominają, że są najważniejszym zasobem swojej firmy. Jeśli nie mają energii, to jak mają pociągnąć to wszystko.

Dotknął mnie kryzys w firmie. Co mogę zrobić, aby go zażegnać, od czego zacząć?

To zależy od przyczyny kryzysu. Opisałam to dokładniej w naszej poprzedniej rozmowie. Oprócz tego wszystkiego, co wymieniłam, kobiety utykają z innych powodów. Nie potrafią dotrzeć do klientów lub czasem nawet nie określiły dokładnie, kim ci klienci są i czego potrzebują.

Czasami nie znają narzędzi marketingowych i potrzebują kogoś, kto ich tego nauczy. Jest wielu świetnych specjalistów w tej kwestii. Ja nie pomagam w kwestii marketingu, ale na podstawie doświadczeń z ukończonych procesów z klientkami, opracowałam program „Ruszam z miejsca z biznesem”. Składa się on z 7 kroków:

1. „Przegląd Plecaka”, czyli rozmowa wstępna do pracy ze mną. Jej celem jest rozpisanie tego, co najbardziej nie pozwala iść dalej. To podstawa, bo bez uczciwego przyjrzenia się temu, nie ruszy się z miejsca. Będą ciągle blokować te same rzeczy.

Na tym etapie pięknie wychodzi, czy blokują nas nasze opinie na temat prowadzenia biznesu, pieniędzy, czy brak wiary w siebie. Czasami jest to brak wizji, a czasami brak jasnego modelu biznesowego. A czasami inne rzeczy wymienione wyżej.

2. Stworzenie wizji życia i biznesu. Aby gdzieś dojść, trzeba wiedzieć dokładnie, gdzie się idzie. Wizja to kompas, który później przekształcimy w cel. Ważne, aby wizja biznesu współgrała z wizją życia.

3. Określenie wartości, czyli tego, co jest najważniejsze w biznesie i w życiu. Tutaj także to musi być ze sobą spójne, bo jeśli zachodzi konflikt wartości, to trudno ruszyć z miejsca.

4. Praca nad tym, co najbardziej blokuje. Jej podstawą jest „Przegląd Plecaka”. To najobszerniejsza część procesu, ponieważ pracujemy nad tym na kilku spotkaniach.

5. Określenie celu działań biznesowych. Pomagam dobrze sformułować cel, czyli tak, aby go osiągnąć. Przy wytyczaniu celów nadal robimy dużo błędów i warto poznać sposoby, jak to zrobić skutecznie.

6. Opracowanie planu działań. Sama wizja i cel nie wystarczą. Trzeba jeszcze zaplanować konkretne kroki, a później je oczywiście realizować.

7. Działanie. Co z tego, że mamy piękną wizję, wspaniały cel i jasne kroki, jeśli dalej nie działamy? Towarzyszę klientce wcielać w życie to, co wypracowała. Daję jej wsparcie emocjonalne i poczucie, że nie jest sama.

Dla kobiet, które utknęły z własną firmą, przygotowałam bezpłatny test „Jak ruszyć z miejsca” oraz „5 pytań na wyjście z impasu”. Można je pobrać z mojej strony internetowej marta.szelejak.pl

Jak dbać na co dzień o swój biznes, żeby kryzys się nie powtórzył?

Ja bym zapytała raczej „Jak dbać o siebie, żeby kryzys się nie powtórzył?” Kryzysy w firmie to normalna rzecz. Nie słyszałam o takiej firmie, która miałaby same sukcesy. Tak samo jest też z naszym życiem osobistym – raz górka, raz dołek.

Wymyśliłam schemat, według którego działam na co dzień i zachęcam do tego inne kobiety. Jego składowe to:

  • odwaga,
  • wiara w siebie,
  • samoświadomość,
  • dbanie o siebie,
  • wytrwałość.

To wartości, według których prowadzę mój biznes, ale też stosuję w życiu prywatnym. Uczę ich moją córkę. Marzę o tym, aby wokół tych wartości skupić społeczność kobiet. Dla mnie one wzajemnie się zazębiają i uzupełniają.

Ja sama chcąc, aby jak najwięcej kobiet się o mnie dowiedziało, muszę działać i odważnie pokazywać to, co robię. A do odważnego działania potrzeba wiary w siebie i w moją ofertę oraz w to, że kobiety potrzebują tego, co im chcę przekazać. Wiara w siebie wynika z samoświadomości, czyli znajomości moich umiejętności, talentów, wiedzy, ale także tego, co mnie ogranicza. Ponieważ jestem świadoma siebie i tego, czego potrzebuję, mogę lepiej zadbać o siebie.

Te cztery wartości składają się z kolei na piątą – wytrwałość. Bardzo wierzę w ten schemat i w to, że pozwala ruszyć z miejsca i wytrwać w biznesowej podróży.
I wierzę w to, że kryzys to tylko przystanek na naszej drodze. Czas, aby przyjrzeć się sobie z ciekawością i łagodnością. Zebrać siły i ruszyć dalej. Jak nie tą drogą, to inną. Ale ze świadomością, że to ja tę drogę wybrałam.

Dziękuję Ci za rozmowę.

Rozmawiała: Ewa Moskalik-Pieper

Zdjęcie: www.sawinscy.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Video: Sprawdzony pomysł na biznes dla mamy – RoboCAMP

Szukasz pomysłu na biznes, który pogodzisz z życiem rodzinnym? Robo CAMP to zajęcia dla dzieci i młodzieży z robotyki i programowania. Na czym polega ten biznes? Jak wygląda praca na co dzień? Jak prowadzić taki biznes? Na te pytania odpowie Wojciech Syrocki.
  • Agnieszka Wadecka - 08/01/2020
dwoje dzieci z komputerami leżących na podłodze

Sprawdzony pomysł na biznes dla mamy

W maju 2019 na naszym Facebooku prowadziłyśmy serię LIVE’ów o franczyzach idealnych dla mam.

Podczas siódmej rozmowy naszym gościem był Wojciech Syrocki, który założył i rozwija RoboCAMP, współpracując z wieloma przedsiębiorczymi mamami. Rozmowę prowadziła Joanna Gotfryd.

W końcu mam czas dla dzieci – historia Ani, która rozwija własny biznes z Akademią JA

O czym rozmawiałyśmy?

Joanna z Wojciechem odpowiedzieli na pytania takie jak:

  • Na czym polega biznes franczyzowy z RoboCAMP?
  • Jak założyć własną firmę z RoboCAMP?
  • Jak organizować zajęcia z robotyki i programowania?
  • Oraz na pytania oglądających

Zobacz nagranie z rozmowy:

Prowadzę biznes, który do mnie pasuje – historia Kamili

Zainspiruj się innymi pomysłami na biznes dla mam:

Akcja Franczyza dla Mamy – dowiedz się więcej

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Wadecka
Szczęśliwa żona i mama czwórki dzieci. Macierzyństwo to jej największa pasja, motywująca do rozwoju i działania. Z przyjemnością oddaje się pisaniu. Kocha muzykę, kino i dobre jedzenie. Lubi śledzić trendy i wprowadzać je w życie. Zawodowo początkująca, ale z apetytem na sukces.

Jaki biznes warto założyć w 2020? 10 pomysłów

W Nowy Rok robimy nowe plany, również te, dotyczące kariery i własnego biznesu. Jeśli czujesz, że to jest TEN moment, by założyć własną firmę i chcesz dowiedzieć się jaki biznes warto założyć w 2020, to skorzystaj z naszych podpowiedzi. Zobacz lubiane przez mamy i sprawdzone pomysły na biznes i wybierz wymarzony biznes dla siebie!
  • Franczyzadlamamy.pl - 01/01/2020
młoda uśmiechnięta kobieta przy laptopie i przy biurku

Jaki biznes warto założyć w 2020? 10 sprawdzonych pomysłów

Nasze biznesy w dużej mierze związane są z dziećmi. Będzie naukowo i rozwojowo – mamy chętnie otwierają i prowadzą takie firmy, które mogą służyć także ich dzieciom. Tak zaczęło się wiele historii, o których piszemy – mama szukała wymarzonych zajęć pozalekcyjnych dla swoich dzieci i nie znajdując dobrej oferty w swoim mieście, decydowała się na założenie firmy.

Sprawdzony biznes – wybierz franczyzę

Pomysły, które prezentujemy to biznesy franczyzowe, czyli takie, które łączą niezależność przedsiębiorcy z doświadczeniem partnera biznesowego obecnego na rynku od wielu lat.

Nigdy wcześniej nie prowadziłaś firmy? Nie masz doświadczenia w biznesie? Pomyśl o współpracy z kimś, kto biznes prowadzi od wielu lat.

Sprawdzony pomysł i know-how, pomoc w opracowaniu biznes planu, wsparcie marketingowe i sprzedażowe, a także często – pomoc i wsparcie w wyborze lokalu pod działalność – to tylko niektóre powody, dla których warto rozważyć współpracę z rozpoznawalną marką.

Gotowa by poznać nasze pomysły? Dowiedz się jaki biznes warto założyć w 2020 roku.

Prezentujemy 10 pomysłów na biznes w kolejności alfabetycznej

1. Akademia Bystrzak

Twórcze i kreatywne zajęcia dla dzieci

Akademia Bystrzak logo

Benia z Sandomierza po wielu latach pracy na etacie, zdecydowała się na założenie oddziału Akademii Bystrzak, między innymi dlatego, żeby jej syn mógł uczęszczać na ciekawe zajęcia, jakich w ich mieście jeszcze nie było.

Zakładając oddział Akademii Twórczego Rozwoju Bystrzak będziesz mogła organizować kolonie, wakacje i ferie w mieście, podróżnicze kursy rozwoju albo twórcze urodziny. Wystartuj z Akademią Bystrzak i spełniaj marzenia o własnej firmie, która wspiera dzieci w rozwoju.

Techniki, które stosujemy na zajęciach ułatwiają dzieciom zapamiętywanie, pozwalają szybciej czytać, łatwiej się uczyć, działać w twórczy i kreatywny sposób, dostosowywać się do zmieniających warunków na rynku pracy, szybko przekwalifikowywać się. To przecież cel sam w sobie. – mówi Benia, przedsiębiorcza mama.

Dowiedz się jak założyć Akademię Bystrzak w Twoim mieście.

2. Akademia JA

Zajęcia, które wspierają rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży

Akademia JA - logo

Kamila z Krakowa zawsze chciała wspierać młodych ludzi w rozwoju i pomagać odkrywać potencjał jaki w nich drzemie. Dlatego zdecydowała się założyć taki biznes, który odpowiada jej potrzebom i charakterowi – od kilku miesięcy prowadzi własny Ośrodek Akademii JA.

Wiesz, że rozwój emocjonalny dzieci to ważny temat. Interesujesz się psychologią i chciałabyś swoją pasję połączyć z własnym biznesem? Dołącz do Akademii JA, która oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku.

Otwórz Ośrodek Akademii JA, rozwijaj siebie i wspieraj rozwój dzieci oferując im zajęcia oraz warsztaty dla rodziców. Sprawdź szczegóły!

3. Early Stage

Szkoła języka angielskiego dla dzieci

Early Stage logo

Magda, będąc w ciąży wróciła z Warszawy w rodzinne strony i zamieniła pracę lektorki na własny biznes – oddział Early Stage w Ełku. Joanna z Pomorza też zdecydowała się na wielkie zmiany w życiu, kiedy była w ciąży. Macierzyństwo dodało jej odwagi do działania – przeprowadziła się i założyła własną szkołę Early Stage.

Early Stage to szkoła języka angielskiego specjalizująca się w nauczaniu dzieci i młodzieży. Ma długą historię i sprecyzowany plan na przyszłość. W Warszawie i okolicach to właśnie w Early Stage uczy się najwięcej dzieci. Early Stage wie jak powtórzyć ten sukces w Twoim mieście!

Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera. Dołącz do pasjonatów nauczania języka angielskiego!

Jeśli lubisz pracę z dziećmi, a język angielski to Twoja pasja, to sprawdź jak możesz założyć oddział Early Stage w Twoim mieście!

4. Edukido

Zajęcia z klockami Lego dla dzieci

Edukido logo

A co powiesz na firmę, ma widok której Twoje dzieci będą piszczały z radości? Wyobraź sobie tysiące klocków LEGO w domu, scenariusze zajęć, eventy i synów uwielbiających pracę mamy – to historia Karoliny, która prowadzi własny oddział Edukido w Trójmieście i bardzo docenia równowagę między życiem rodzinnym i zawodowym.

Poznaj pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO. Zajęcia z Edukido pobudzają dziecięcą kreatywność i pozwalają dzieciom lepiej poznać otaczający nas świat.

To prawdziwa nauka przez zabawę. Nie jest najważniejsze, co zostanie zbudowane. Liczy się budowanie, rozmowa, edukacja, zainteresowanie dziecka tematem zajęć. Zaangażowane dzieci lepiej koncentrują się na temacie, dużo więcej zapamiętują i dzięki temu dużo się uczą. A na końcu opowiadają o tym, co zbudowały. Angażują się na 100% i to jest fantastyczne. – tak z pasją Karolina opowiada o zajęciach w Edukido.

Dowiedz się więcej jak założyć własny oddział Edukido.

5. Komputrilo Akademia Komputerowa

Kursy programowania dla dzieci, młodzieży i dorosłych

Komputrilo Akademia Komputerowa logo

Jeśli nie robotyka to może kursy programowania… dla dzieci! Założenie Akademii Komputerowej to świetny pomysł na biznes. Komputrilo to firma założona przez mamę, która ze swoją ofertą wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynkowym – oferując zajęcia dla dzieci, młodzieży, a także dla dorosłych i dzieci ze szczególnymi wyzwaniami.

Zostań menadżerem swojej własnej Akademii Komputerowej, tak jak Małgorzata – mama 2 dzieci i właścicielka Komputrilo w Mielcu.

Współpraca z Komputrilo umożliwia łączenie z innymi franczyzami bądź współpracy partnerskiej/licencyjnej. Dowiedz się jak założyć własny biznes z Komputrilo.

6. Leonardo School i Leader School

Nauka języków obcych i technik pamięciowych

Leader School logo

Nie musisz być anglistką ani pedagogiem by założyć szkołę języków obcych we współpracy z Leonardo School i Leader School. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem i chcesz się w pełni zaangażować w prowadzenie rodzinnego biznesu powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Dlaczego to dobry pomysł na biznes dla mamy? Bo nikt inny tak dobrze nie zrozumie potrzeb rodziców odnośnie edukacji dzieci jak inna mama – mówi Katarzyna Rojkowska, mama 3 dzieci i właścicielka sieci szkół Leonardo School i Leader School.

Dowiedz się więcej na temat biznesu z Leader School i Leonardo School.

7. MathRiders

Zajęcia z matematyki dla dzieci i młodzieży

Logo MathRiders

Czy zajęcia matematyczne mogą być pasjonujące? Tak, bo zajęcia z MathRiders to nie jest zwykły wykład teorii – MathRiders pokazuje „matematykę od kuchni”.

„Siedzimy z dziećmi na podłodze, a do każdych zajęć tak dobieramy pomoce naukowe, aby w sposób obrazowy pokazać zawiłości matematyki, a na sam koniec przełożyć je na papier.” – mówi Anna, która po urodzeniu pierwszego dziecka zamieniła dalekie dojazdy do pracy na własny biznes blisko domu i dzisiaj prowadzi Centrum MathRiders w Józefowie.

Pokaż dzieciom i młodzieży, że matematyka to wspaniała przygoda i stwórz swój własny biznes. MathRiders to międzynarodowy program edukacji matematycznej przeznaczony dla dzieci i młodzieży w wieku od 2 do 18 lat.

Współpracując z MathRiders możesz zostać niezależnym nauczycielem (nie musisz mieć lokalu) lub prowadzić własną placówkę. Zajęcia rozwijają u dzieci zdolność do logicznego myślenia i wzmacniają ich pewność siebie.

Dowiedz się jak otworzyć własną firmę z MathRiders.

8. Nutty Scientists

Warsztaty naukowe dla dzieci

Nutty Scientists logo

Nutty Scientists to nauka poprzez eksperymentowanie, a przede wszystkim – zabawę. Dzięki temu najmłodsi uczą się pojęć naukowych w sposób, który rozumieją i pamiętają.

Zabawne, praktyczne, interaktywne zajęcia prowadzone są w formie pokazów lub warsztatów przez profesjonalny zespół naukowców, a dzieci biorą aktywny udział w ekscytujących doświadczeniach.

Biznes z Nutty Scientists możesz rozwijać we własnym tempie i na własnych zasadach. Przydadzą Ci się umiejętności sprzedażowe i marketingowe, dzięki którym będziesz mogła rozwijać swoją firmę.

Nie musisz mieć własnego lokalu. Większość franczyzobiorców zatrudnia instruktorów, którzy podróżują do różnych miejsc – do szkoły, na przyjęcia urodzinowe, obozy letnie itd. i w tych miejscach realizują program Nutty Scientists. Możesz także założyć własne Laboratorium Nutty Scientists.

Na całym świecie działa już 160 oddziałów Nutty Scientists. Dowiedz się więcej jak założyć Twój własny oddział Nutty Scientists.

9. RoboCAMP

Nauka robotyki z Lego

RoboCAMP logo

Dzieci kochają zabawę klockami Lego, są też zafascynowane smartfonami, tabletami i komputerami. A jak to zgrabnie połączyć? Oferując im naukę robotyki klockami Lego.

Nie musisz mieć lokalu, bo zajęcia robotyki można organizować w szkołach, przedszkolach lub wynajętych salach, a nawet na urodzinach w domu jubilata! Żeby zacząć wystarczy wkład własny i chęci.

RoboCAMP to pomysł na biznes także w niepełnym wymiarze godzin! Oprócz ciekawego pomysłu na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci, RoboCAMP oferuje elastyczną formę współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

Zobacz rozmowę z Wojciechem Syrockim, założycielem RoboCAMP – dowiesz się jak zacząć i na czym dokładnie polegają zajęcia w RoboCAMP.

Dołącz do sieci RoboCAMP – dowiedz się więcej!

10. Socatots

Szkółka piłkarska dla najmłodszych

Socatots logo

Iwona jest mamą 3 dzieci i od kilku lat prowadzi oddział SOCATOTS w Suwałkach. Zdrowy tryb życia, elastyczna praca i mnóstwo satysfakcji – może to właśnie biznes dla Ciebie?

Jeśli chcesz założyć biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to już pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS.

SOCATOTS to wartości bliskie Mamom: czas aktywnie spędzany z dzieckiem, bezpieczne zajęcia sportowe dla najmłodszych, dobra zabawa i budowanie zaangażowanej społeczności rodziców. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, bo SOCATOTS uważa, że Mamy to i tak najlepsze trenerki na świecie!

Dowiedz się jak założyć oddział SOCATOTS w Twoim mieście!

Jaki biznes warto założyć w 2020 roku?

Niezależnie od tego jaką firmę założysz – działaj, realizuj swoje plany i spełniaj marzenia! Własny biznes to spora frajda i mnóstwo satysfakcji! Powodzenia!

Artykuł powstał w ramach akcji Franczyza dla Mamy, realizowanej od 2014 roku.

Zdjęcie: 123rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail