Czego szukasz

Idziemy pod prąd sezonowej modzie – Mamy kupują u Mam

„Dzisiejszy świat nieubłaganie pędzi do przodu, przeładowany informacjami, obrazami, krzykliwymi kolorami nie daje nam wytchnienia i czasu na refleksję. Ten przesyt dotyka każdej sfery życia, szczególnie jeżeli chodzi o dzieci, dzisiejsza moda dziecięca jest krzykliwa, kolorowa, napastliwa. Dlatego chcielibyśmy Was zaprosić do świata BOBOLE, aby na chwile przystanąć i nabrać dystansu do otaczającej rzeczywistości” – takimi słowami opisuje swoją markę Joanna, która zgłosiła się do akcji #MamyKupująUMam.

  • Listy do Redakcji - 15/09/2020
mała dziewczynka w brązowej sukience z naturalnego materiału

Joanna Krzanik zgłosiła się do naszej akcji Mamy kupują u Mam. Przeczytaj czym się zajmuje, jaką prowadzi działalność i jak sobie teraz radzi!

Nazywam się Joanna Krzanik i jestem mamą dwójki urwisów – Jasia (7 lat dumny pierwszoklasista i Hani 5 lat). Od dwóch lat prowadzę markę BOBOLE oraz sklep internetowy bobole.pl z odzieżą i akcesoriami z lnu i materiałów organicznych. Wszystkie produkty powstają w Polsce z materiałów najwyższej jakości w małych lokalnych zakładach krawieckich, a wszelkie inskrypcje są wykonywane ręcznie. Do tej pory pracowałam z biura/showroomu w Krakowie, ale pandemia spowodowała dużą zmianę. 🙂 Musiałam łączyć prowadzenie firmy z domu z odrabianiem lekcji z Jasiem i rozwijaniem zainteresowań Hani.

Nowa sytuacja wymusiła także rozwój mojego biznesu. Każdy teraz woli robić zakupy w internecie, więc zamówień jest coraz więcej. Jeżeli połączymy to z koniecznością organizacji życia i uczenia się dwójki urwisów to może być ciężko. 😉 Na szczęście pomaga mi mąż i dzięki odpowiedniej organizacji pracy jesteśmy w stanie ogarnąć zarówno dzieciaki, jak i BOBOLE. I choć niemal każdy dzień kończyliśmy około 24:00 pakując i nadając paczki na następny dzień (całe szczęście dzieciaki chodzą wcześnie spać ;)), to nie zamieniłabym mojej pracy na żadną inną. 😉

Przeczytaj także: Prowadzę szkołę językową w Polsce, a mieszkam w Zurichu – Mamy kupują u Mam

Poznajcie Bobole

Dzisiejszy świat nieubłaganie pędzi do przodu, przeładowany informacjami, obrazami, krzykliwymi kolorami nie daje nam wytchnienia i czasu na refleksję. Ten przesyt dotyka każdej sfery życia, szczególnie jeżeli chodzi o dzieci, dzisiejsza moda dziecięca jest krzykliwa, kolorowa, napastliwa. Dlatego chcielibyśmy Was zaprosić do świata BOBOLE, aby na chwile przystanąć i nabrać dystansu do otaczającej rzeczywistości, wrócić do korzeni, do natury, do miejsca, w którym czas płynie niespiesznie, a proste przyjemności jak dmuchanie latawców czy leżenie i wpatrywanie się w płynące po niebie obłoki nabierają nowego wymiaru.

BOBOLE to polska marka dla dzieci i rodziców, która na pierwszym miejscu stawia na naturalność. Produkty BOBOLE sprawiają, że dziecko jest ubrane, a nie “przebrane”. BOBOLE używają naturalnych materiałów jak len, bawełna czy kokosowe guziczki dbając, aby każdy element produktu był dopracowany do perfekcji. Proste, ponadczasowe wzornictwo, naturalne kolory, wygoda i najwyższa jakość wykonania to główne cechy ich kolekcji.

Jeśli chcesz być na bieżąco z innymi historiami kobiet, zapisz się na nasz newsletter!

Idziemy pod prąd sezonowej modzie

Wszystkie produkty są wykonywanie ręcznie w lokalnych szwalniach na południu Polski, a cały proces powstawania od pomysłu do gotowego produktu jest nadzorowany osobiście przez założycielkę marki – Joannę Krzanik. Inskrypcje na personalizowanych produktach to w 100% ręczna praca przy użyciu tradycyjnych technik haftu ręcznego.

BOBOLE idzie pod prąd sezonowej modzie, w której wielkie koncerny wypuszczają nowe kolekcje co 3 miesiące, produkty marki powstają powoli, niespiesznie, w zgodzie z naturalnym rytmem, nie wyznaczają sobie deadlinów, blisko ideologii slow fashion BOBOLE stawiają na świadomych klientów którzy stają się najlepszymi ambasadorami marki.

BOBOLE wymyka się standardowej kategoryzacji, nie jest to wyłącznie moda dziecięca, w ofercie marki znajdują się także dodatki, dekorację, wyprawki niemowlęce, pościele, baldachimy, czy cieszące się ostatnio dużym powodzeniem kostiumy kąpielowe. jedno jest pewne – produkty BOBOLE to ponadczasowy styl i najwyższa jakość wykonania.

Przeczytaj także: Spełniam prezentowe marzenia moich klientów – Mamy kupują u Mam

Zdjęcia: własność Joanny

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Listy do Redakcji

Poglądy wyrażone w listach są wyłącznie poglądami ich autorów i nie mogą być uznane za poglądy Redakcji Mamo Pracuj.

Prowadzę szkołę językową w Polsce, a mieszkam w Zurichu – Mamy kupują u Mam

Chcemy dziś opowiedzieć historię kolejnej wyjątkowej mamy, Iwony Braun – Nowak, która jest właścicielką szkoły językowej Eklektika – Language Means Business. Iwona wspiera działania Mamo Pracuj od kilku lat. Od dłuższego czasu namawiałyśmy ją, żeby opowiedziała nam nie tylko historię swojej firmy w ramach akcji #MamyKupująUMam, ale żeby przede wszystkim podzieliła się z nami opowieścią o inspirującej zmianie w swoim życiu i biznesie, która zdarzyła się kilka miesięcy przed pandemią.
  • Listy do Redakcji - 09/09/2020
Iwona Braun-Nowak, właścicielka Eklektiki

Iwona Braun-Nowak zgłosiła się do naszej akcji Mamy kupują u Mam. Przeczytaj czym się zajmuje, jaką prowadzi działalność i jak sobie teraz radzi!

Mama i przedsiębiorczyni

Nazywam się Iwona. Mam 39 lat. Jestem mamą 11- letniej Zosi i 8 – letniego Mirona oraz przedsiębiorczynią – prowadzę szkołę językową Eklektika – Language Means Business, która specjalizuje się w kursach angielskiego
z zakresu IT, Digital oraz e-commerce.

Stworzyliśmy jedyną na świecie, autorską platformę języka angielskiego English for IT & eCommerce, z której dzisiaj korzystają pracownicy naszych globalnych Klientów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Od prawie roku mieszkam w Zurichu, gdzie przeniosłam się wraz z rodziną po tym, jak mój mąż Paweł przyjął tam propozycję pracy, w globalnej, amerykańskiej firmie IT z czterokolorowym logo. 🙂

Decyzję o wyjeździe do Szwajcarii podjęliśmy dość szybko. Nie była ona oczywiście spontaniczna, bo trudno jest mówić o spontaniczności przy dwójce dzieci uczęszczających do szkoły i własnym biznesie z główną siedzibą w Polsce, ale w zasadzie po trzech miesiącach od momentu propozycji pracy dla męża, już byliśmy spakowani.

Przyznam, że byłam w takim momencie pracy zawodowej, gdzie potrzebowałam z jednej strony odpoczynku, a z drugiej nowych wyzwań, zarówno zawodowych, jak i prywatnych. Uważałam też, że to jest dobry moment na to, żeby dzieci nauczyły się nowego języka.

Przeczytaj także: Współtworzę przestrzeń, w której … Mamy kupują u Mam

Gotowi na zmianę

Wydaje mi się, że ta propozycja pracy przyszła w momencie, kiedy byliśmy na nią mentalnie gotowi, także w październiku 2019 wylądowaliśmy
na lotnisku w Zurichu.

Na początku zorganizowaliśmy najpotrzebniejsze rzeczy – szkołę, opiekę medyczną najbliżej domu, zajęcia dla dzieci. Chciałam też solidnie odświeżyć swój niemiecki, dlatego zapisałam się na intensywny kurs, dzieci naturalnie uczyły się niemieckiego w szkole. Na kursie poznałam koleżanki, które były w podobnej zawodowej i życiowej sytuacji do mojej, co sprawiło, ze szybko się polubiłyśmy i zaczęłyśmy wspierać.

To bardzo ważne, żeby mieć w nowym miejscu zaufane osoby, które w razie potrzeby pomogą, doradzą nawet w tak prozaicznych sprawach jak chociażby to, gdzie warto robić zakupy, a gdzie pojechać na weekend
w okolicy. Z czasem przyszedł moment na organizację życia towarzyskiego. 🙂

Jeśli chcesz być na bieżąco z innymi historiami kobiet, zapisz się na nasz newsletter!

Muszę przyznać, że Szwajcaria sprzyja spędzaniu czasu na łonie natury. Z miejscowości, w której mieszkamy, mamy niespełna dziesięć minut nad piękne jezioro z kąpieliskiem, a pół godziny samochodem w góry. Jeździmy na wycieczki, kiedy tylko pozwala na to pogoda. Krajobrazy zapierają dech w piersiach – są lepsze niż na reklamach czekolady Milka. 😉

Bardzo podoba mi się fakt, że szkoły dbają o aktywność fizyczną dzieci. Przez cały rok, również zimą, dzieci mogą bez ograniczeń wychodzić na przerwie na szkolne podwórko. Przy każdej szwajcarskiej szkole jest co najmniej plac zabaw czy tor przeszkód po to, żeby dzieci mogły się wybiegać. Wielokrotnie widziałam dzieci, które na przerwie odbijały piłkę od szkolnej ściany rakietą do tenisa, wspinały się po ściance czy „wisiały” na szkolnym pająku.

Dużą wagę przywiązuje się w Szwajcarii do kształtowania samodzielności dzieci. Od najmłodszych lat dzieci same mogą chodzić ze do szkoły i ze szkoły. Noszą specjalne oznaczenia (neonowe szelki), które świadczą o tym, że dziecko maszeruje samo. Trochę mi to przypomina wioskę plemienną – tych dzieci właściwie pilnuje cała okoliczna społeczność. Co ciekawe, dzieje się tak zarówno w małych miejscowościach, jak i w samym Zurichu. Zobaczyć w polskim dużym mieście sześciolatka idącego bez opieki? Niemożliwe, wręcz z tego co wiem, karalne.

Podjęłam się też dodatkowych wyzwań zawodowych w Zurychu. 🙂 W czerwcu tego roku zostałam wybrana na 2-letnią kadencję audytora finansowego w fundacji Zharity, która istnieje od 2015 r. i koncentruje swoje działania na pomocy uchodźcom (pomoc humanitarna w miejscach ogarniętych kryzysem uchodźczym), pomocy lokalnym mikrofirmom (doradztwo, consulting) przy partnerstwie z firmami międzynarodowymi, z siedzibą w Zurychu oraz wspieraniu działań związanych z ekologią, zdrowym stylem życia, zero waste.

Moja córka Zosia też już się powoli angażuje w działalność non profit co mnie bardzo cieszy. Jest pomysłodawczynią sekcji młodzieżowej Zharity Youth.

Przeczytaj także: Spełniam prezentowe marzenia moich klientów – Mamy kupują u Mam

Jak radziliśmy sobie podczas pandemii?

Nie bałam się podjąć decyzji o zostawieniu biznesu w Polsce i zdalnej pracy. Mam dobrze przeszkolony zespół, zaufane osoby, które dbają o firmę jak o swoją, chętnie angażują się w przeróżne inicjatywy, wychodzą z pomysłami dla naszych partnerów biznesowych. Podstawą dobrej organizacji pracy jest planowanie – na kluczowe spotkania przylatywałam do Polski, niektóre spotkania mogłam odbywać online. W czasie pandemii naturalnie odbywaliśmy już wyłącznie spotkania online, które przebiegały sprawnie.

Zespół jedynie wzmocnił moje poczucie, że mogę na nich liczyć w każdej, nawet tak trudnej jak lockdown sytuacji. Przestawienie się na pracę zdalną w związku z pandemią nie było dla mnie żadną przeszkodą, bo nasza szkoła od kilku lat już w ten sposób funkcjonuje w zakresie kursów języka angielskiego online. Byliśmy przygotowani zarówno jeśli chodzi o same kursy, jak i o przeszkolenie zespołu. Nasi Klienci z kolei od razu przeszli w 100% na zdalne kursy angielskiego. Są to w dużej mierze firmy związane z branżą IT, dlatego pewnie ta transformacja przebiegła sprawnie, ale muszę powiedzieć, że i mniejsze przedsiębiorstwa poradziły sobie z tym nowym trybem nauczania bardzo prężnie.

Już na samym początku kryzysu zadaliśmy Klientom pytanie jakich narzędzi do nauki i jakiego typu wsparcia językowego potrzebują. Przeprowadziliśmy ankietę, w której oprócz narzędzi służących do bieżącego wsparcia biznesu, takich jak np. webinary, pojawiły się również tematy z zakresu wellness czy redukcji stresu – to na takie rozwojowe tematy, ale też inne niż sama pandemia, kursanci chcieli rozmawiać.

W przypadku osób indywidualnych odnotowaliśmy znaczny wzrost zapytań o doradztwo z zakresu pisania CV po angielsku czy też wsparcia językowego w procesach rekrutacyjnych. Przygotowaliśmy e-poradniki, dodatkowe, otwarte kursy Angielskiego w eCommerce dla Klientów.

A jak jest dzisiaj?

Kilka miesięcy po wybuchu pandemii, pokusiliśmy się o pierwsze popandemiczne analizy biznesowe. Widzimy na przykład to, że zapisy kobiet na nasze regularne kursy Angielskiego dla IT, w podziale na kobiety
i mężczyzn, wynoszą ok. 50%, co można czytać dość optymistycznie. Oznacza to, że kształci się znacznie więcej kobiet niż mężczyzn (biorąc pod uwagę fakt, że branża IT jest raczej zdominowana przez mężczyzn).

Podczas pandemii odnotowaliśmy aż 47% wzrost zapytań o kursy online, a także 200% wzrost zamówień na kursy na naszej autorskiej platformie www.english4ecommerce.com. To zdecydowanie największy hit ostatnich miesięcy. Widać, że pracodawcy i pracownicy poszukują nowych kompetencji i w tej chwili kompetencje z dziedziny online i e-commerce stały się wręcz kluczowe.

W trakcie pandemii okazało się, jak ważne są kompetencje cyfrowe. Ze względu na naszą specjalizację IT oraz eCommerce nie mogło zabraknąć naszego wsparcia dla akcji niesienia pomocy kobietom, które chciałyby podnieść kwalifikacje i wejść do sektora IT. W tym roku wspieramy akcję #WomanUpdate prowadzoną przez Future Collars, która pomaga kobietom się przebranżowić i uzyskać kwalifikacje w dziedzinie IT! Oferujemy tam w ramach współpracy nie tylko bieżące doradztwo językowe, wszelkiego rodzaju poradniki na „nowe czasy”, ale przede wszystkim innowacyjne kursy programowania i kompetencji cyfrowych.

Z przyjemnością wspieramy też Mamo Pracuj oferując wsparcie językowe.
Wspólnie organizowaliśmy naukę języka angielskiego w Grupie #MamoPracujwIT, w ramach akcji #AGILE ENGLISH, gdzie mamy mogły uczyć się kluczowych słówek w IT. 🙂

Przeczytaj także: Stworzyłam miękką gondolę dla dzieci – Mamy kupują u Mam

Zapraszamy do śledzenia naszego profilu firmowego na Facebooku oraz LinkedIn, gdzie na bieżąco informujemy o naszych akcjach partnerskich i naszych kursach!

Zdjęcia: prywatne archiwum Iwony

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Listy do Redakcji

Poglądy wyrażone w listach są wyłącznie poglądami ich autorów i nie mogą być uznane za poglądy Redakcji Mamo Pracuj.

12 błędów początkującego przedsiębiorcy, których można uniknąć

W pracy z osobami stawiającymi pierwsze kroki w biznesie można wyróżnić powtarzające się problemy. Sprawdź, czy któreś z nich nie dotyczą Ciebie. Może kilka słów podpowiedzi pomoże Ci ustrzec się ich lub poradzić sobie z nimi, jeśli już się pojawiły.
  • Monika Sowińska - 08/09/2020
młoda kobieta rozmawia przez telefon

Wizja

1.Nieprecyzyjna wizja

Biznes jest dobrze funkcjonującym systemem, w którym znajdują się takie elementy, jak wiedza o Twoim kliencie, miejsca i sposób komunikacji z nim, odpowiadająca na potrzeby oferta, kanały sprzedażowe, jakość obsługi, logistyka, sieć współpracy, dochodowość, a także Twoja wewnętrzna motywacja do prowadzenia biznesu. Rola, w jakiej siebie w nim stawiasz, misja, którą poprzez niego realizujesz, czas, który mu poświęcasz i wiele, wiele więcej. Nie możesz więc, planując biznes, myśleć wyłącznie o logo i funpage’u. Zastanów się, na ile precyzyjnie masz określone kwestie wymienione powyżej.

2. Koncentracja na wizerunku

Nie bez kozery wspominam o logo i funpage’u, bo od tego wszyscy zaczynają. To są składowe wizerunku i w dobie mediów społecznościowych bezwładnie wpadamy w jego sidła. Co jednak z ładnego logo i ciekawej strony, skoro nie przynoszą klientów, zatem biznes nie jest dochodowy? Skup się na rzeczach istotnych z punktu widzenia rentowności Twojego przedsięwzięcia. W końcu biznes to nie tylko swoboda działania i fun, to także/przede wszystkim (wybierz, co dla Ciebie ważniejsze) źródło dochodu.

Przeczytaj także: Jeśli nie własna firma, to co? 4 pomysły dla aktywnej mamy

Cel

3. Nieumiejętność stawiania celu

Zanim przejdziesz do jakiegokolwiek działania zadaj sobie pytanie: po co to chcesz zrobić? Jaką korzyść z tego wyniesiesz? To powinno Ci pomóc w podejmowaniu decyzji czemu poświecić energię, w ustalaniu priorytetów.

4. Brak koncentracji na celu, zadaniu

Jeśli potrafisz stawiać sobie cele, układać je w zadania i ustalać ich kolejność, to planuj wykonanie zadań w czasie i nie zmieniaj tych planów z błahych powodów. Nie ulegaj rozpraszaczom. Wracaj do pytań: po co? i co mi to da? Zaplanuj czas, zjedz wcześniej coś lekkiego, postaw sobie szklankę ulubionego napoju, zostaw w spokoju media społecznościowe, odłóż kursy z tworzenia podcastu, wycisz telefon, przełącz mózg na tryb pracy, skoncentruj się na jednym zadaniu. I tak zadanie po zadaniu, małymi krokami osiągniesz swój cel.

5. Brak konsekwencji w dążeniu do celu

Być konsekwentnym znaczy być zmotywowanym, zdyscyplinowanym, zorganizowanym i regularnym w działaniach. Jeśli jest wtorek a we wtorki zajmujesz się sprzedażą, to nie ma wymówek i zastanawiania się, nie ma potrzeby zajmować się innymi sprawami – zajmujesz się sprzedażą. Jeśli masz problem z motywacją, to wróć do początku, pomyśl po co masz własny biznes? Szukaj też narzędzi do utrzymywania dyscypliny, do regularności, pomagaj sobie szukając rozwiązań, nie poddawaj się.

Przeczytaj także: Jak ruszyć z firmą i zostać freelancerem? Radzi Kasia Aleszczyk

Zasoby

6. Brak zaufania do własnych umiejętności i wiedzy

Kiedy stawiasz pierwsze kroki w biznesie, chwiejesz się niemal za każdym razem. Nawet jeśli znaki na ziemi i niebie mówią, że robisz wszystko dobrze – nadal brakuje Ci pewności. To normalne, bo robisz to pierwszy raz i nie wiesz jakie będą efekty. Dobrze jest rozwijać się, uczyć, poznawać. Źle, kiedy zamiast służyć Twojemu biznesowi, ciągłe szkolenie się ze wszystkiego, stopuje realizację Twoich celów biznesowych. W którymś momencie musisz mieć pewność, że wiesz już wystarczająco dużo, by działać. Z mojego doświadczenia wynika, że początkujący w biznesie widzą dużo jeszcze przed tym, kiedy sięgną po szkolenie, doradcę, eksperta. Zanim impulsywnie zapiszesz się na kolejny webinar, zastanów się ile sama już wiesz na ten temat, jakie masz doświadczenia, jak możesz je wykorzystać do nowych zadań. Działaj mimo strachu, nabieraj pewności w akcji, stawaj się coraz lepsza, a z czasem niepewność Cię opuści.

7. Nieumiejętność szukania wsparcia

Pamiętaj, by nie robić wszystkiego w pojedynkę, bo to wyczerpuje a ostatecznie zabija motywację. Rozważ dobrze kogo masz w otoczeniu i czy nie łatwiej/ szybciej/ prościej będzie oddać część pracy w ręce kogoś, kto zrobi to dobrze i bezboleśnie. Wsparciem mogą okazać nie tylko osoby mające konkretne umiejętności czy wiedzę, ale także ktoś, kto doda Ci otuchy, podniesie nastrój w trudniejszych momentach, poklepie po ramieniu w chwilach zwątpienia.

Plan

8. Brak planu działania

Nie wiem nawet czy to wymaga komentarza. Bez wiedzy dokąd i po co zmierzasz, trudno będzie Ci ustalić kolejne kroki, a bez takiej rozpiski będziesz gubić się i błądzić, natomiast Twój biznes zacznie się rozpadać zanim jeszcze zdąży się zmaterializować. Wspieraj się planerami, kalendarzami, czasomierzami, aplikacjami ułatwiającymi planowanie i organizowanie.

9. Brak wskaźników

Jeśli chcesz wiedzieć dokąd zmierzasz, musisz określić swoje cele nie tylko zadaniowo, ale także liczbowo. Chcesz zdobyć nowych klientów – świetnie! A ilu? W jakim czasie? Na jaką łączną kwotę przychodu? Który z Twoich kanałów jest najefektywniejszy? Jak to liczysz? Bierzesz pod uwagę koszty? Jaki to procent? Czego? …

Przeczytaj także: Jak wypracować pewność siebie w biznesie?

Działanie

10. Nieumiejętność łączenia kreatywności z miernikami.

Lubisz o sobie mówić „ja nie jestem kreatywna” albo „ja nie jestem dobra z matematyki”? Skąd ta pewność w Tobie? Kiedy budujesz biznes obie te umiejętności są w cenie. Rozwijaj więc tę której Ci brakuje albo poszukaj kogoś, kto wypełni niedostatki.

11. Niezgoda na błędy

Jest takie powiedzenie „nie myli się ten, kto nic nie robi”. A Ty chcesz od razu mieć super biznes, taki idealny z Twoich marzeń. Może nawet boisz się podejmować jakieś działania ze strachu przed porażką. Wróć do początku: po co tworzysz swój biznes? Ryzyko jest wpisane w każdy biznes, tak jak w życie. Bez popełniania błędów nie uczymy się, nie stajemy lepsi. Błędy to Twoi sprzymierzeńcy – dzięki nim stajesz się mistrzynią. Pomyślałaś kiedyś w ten sposób?

12. Niedostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych

Nie brnij w działania, które nie przynoszą rezultatów tylko dlatego, że wydaje Ci się, że tak trzeba albo, że tak mówią guru na webinarach. Badaj, mierz i wyciągaj wnioski a potem wcielaj zmiany. Następnie znowu badaj, mierz , wyciągaj wnioski i wprowadzaj zmiany. I tak w kółko. 🙂

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Monika Sowińska
Coach przedsiębiorczych, mentorka start’upów, menedżerka e-biznesów z ponad 15-letnim doświadczeniem. Uczy początkujących przedsiębiorców skutecznego działania we współczesnym – dynamicznym i cyfrowym świecie. Pomaga zmienić wizję w realny, prosperujący biznes. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek, książek i kultury francuskiej.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail