Czego szukasz

Zdobyłam pieniądze na kształcenie z Inwestuj w Rozwój – historia Lucyny

Lucyna Erezman przez kilkanaście lat była nauczycielką języka angielskiego. W szkolnictwie osiągnęła wszystko, co chciała i mogła. Brak możliwości dalszego rozwoju stał się dla niej powodem do zmian. Lucyna skorzystała z dofinansowania w ramach programu Inwestuj w Rozwój, dzięki czemu mogła zmienić zawód i zdobyć nowe kwalifikacje. Sprawdź czy Ty też chciałabyś zdobyć nowe umiejętności, finansując naukę z programu Inwestuj w Rozwój.

  • Agnieszka Kumorek - 12/06/2019
Lucyna Erezman, która skorzystała z Inwestuj w Rozwój

Lucyno, ukończyłaś kurs Wirtualnej Asystentki i WordPress&Freelancing od CodersTrust. Dlaczego zdecydowałaś się na takie kursy?

Zdecydowałam się na kurs WordPress&Freelancing od CodersTrust pod wpływem impulsu, którego autorką była moja bratanica – Paulina Szramke. Uczestniczyła w pierwszej edycji kursu i pokazała mi świat, który kryje się poza murami szkoły i pracą na etacie.

Zaczynając kurs nie miałam zielonego pojęcia, w co się pakuję 😉 Co to jest WordPress, jakie możliwości daje podstawowa znajomość tego CMS-a. Kursy otworzyły mi oczy na świat pełen nowych możliwości nie tylko rozwoju, ale także zarobkowania. Jestem świadoma, że każda inwestycja finansowa, także w naukę, niesie za sobą pewne ryzyko. Ale w moim przypadku było to ryzyko, które warto było podjąć, ponieważ efekty są spektakularne i przechodzą najśmielsze oczekiwania. Dowodem na to, że warto wziąć w nich udział, jest moje uczestnictwo w drugim kursie CodersTrust – Wirtualnej Asystentki. Nie będę wymieniała zakresu wiedzy czy umiejętności technicznych, które nabyłam, ponieważ nie skończyłybyśmy tego wywiadu 😉

Jakie są Twoje wrażenia po kursach?

Kursy mają moc odwracania życia do góry nogami, jeśli kursantka jest gotowa na zmiany, czuje potrzebę rozwoju i poddaje się procesowi zmian.

W moim życiu zaszła diametralna zmiana. Zmieniłam światopogląd, pękła skorupa, pod którą ukrywała się babka pełna energii, chęci do działania i rozwoju. Dowiedziałam się, że są obszary poza wyuczonym zawodem, w których jestem dobra, ba! okazało się, że ja uwielbiam tworzyć grafiki, infografiki, eBooki, pdf-y w Canvie, dbać o SEO strony, ustawiać wtyczki w WordPressie, administrować strony, pisać artykuły blogowe czy posty do mediów społecznościowych i wiele innych ciekawych zadań!

Zdecydowanie wzrosła moja pewność siebie, odwaga i determinacja w dążeniu do realizacji celu. Kursy nauczyły mnie, że jeśli czegoś nie wiem, to jest okej, dały mi umiejętność właściwego szukania i odwagę do zadawania pytań.

Skorzystałaś z dofinansowania kursu z nieoprocentowanej pożyczki „Inwestuj w Rozwój”. Jak dowiedziałaś się o takiej formie finansowania? Co musiałaś zrobić, żeby otrzymać pożyczkę?

Skorzystałam z dofinansowania podczas drugiego kursu, ponieważ podczas pierwszego nie byłam wystarczająco rozgarnięta.

O tej formie finansowania dowiedziałam się bezpośrednio od CodersTrust. Aby otrzymać nieoprocentowaną pożyczkę, wystarczyło wydrukować, wypełnić i wysłać nieskomplikowany formularz. Do ww. formularza jest bardzo łatwy dostęp. Wystarczy na stronie głównej CodersTrust wybrać zakładkę Finansowanie, na niej jest przekierowanie do „Inwestuj w Rozwój” a potem już tylko należy postępować zgodnie z instrukcją. Nic prostszego.

Lucyna Erezman

Czy skompletowanie wszystkich dokumentów zajęło Ci dużo czasu? Czy ktoś Ci w tym pomagał ? Jak długo czekałaś na wypłatę środków/decyzję od momentu złożenia wniosku?

Skompletowanie dokumentów to kwestia jednego dnia, oczekiwanie na pożyczkę to kilku kolejnych.

Z tego miejsca chciałabym podziękować Paulince Bródka za jej nieocenioną pomoc. Była rewelacyjnym wsparciem, doradcą i koordynatorem tego procesu, to osoba otwarta i gotowa pomóc w każdej chwili. Dla niej nie ma rzeczy niemożliwych, a uczynność to jej drugie imię.

Czy jesteś zadowolona, że skorzystałaś z dofinansowania? Umorzono Ci 25% kwoty pożyczki? Jakie dokumenty i komu musiałaś przedstawić, aby dostać ten „bonus”? 🙂

Jestem szalenie zadowolona z dofinansowania, ponieważ w przeciwnym wypadku nie mogłabym sobie pozwolić na drugi kurs. Gdybym wiedziała, że jest taka możliwość podczas pierwszego kursu, na pewno bym skorzystała, ale jak wspominałam wcześniej, wówczas byłam poprzednią wersją siebie, mniej orientującą się w możliwościach.

Nie dość, że pożyczka jest nieoprocentowana, można ją spłacić aż w 60 ratach, to jeszcze za dowód ukończenia kursu (w postaci skanu bądź zdjęcia dyplomu) mamy 25% umorzonej kwoty. Rewelacja!

Lucyna Erezman

Co mogłabyś doradzić innym mamom, które myślą o własnym rozwoju, o dokształcaniu, ale jeszcze się nie zdecydowały? Czy poleciłabyś im ubieganie się o fundusze z „Inwestuj w Rozwój”? Jak przekonałabyś mamy, które jeszcze się wahają?

Powiedziałabym:

Go for it! Spróbuj koniecznie, bo warto!

To, co otrzymujesz, wykracza daleko poza zakres umiejętności opisanych w programie kursu. Kursy wymagają nakładu pracy, ale każda kursantka pracuje we własnym tempie, dziewczyny wzajemnie się wspierają, dopingują, motywują.

CodersTrust gromadzi wokół siebie wspaniałych ludzi, a to w żaden sposób nie da się przełożyć na finanse, bo nie ma takiej kwoty, która określiłaby benefity wynikające z nowych znajomości. Mentorki, zarówno w pierwszym, jak i w drugim kursie, były rewelacyjne. Z wieloma mentorkami mam bardzo bliski, ścisły kontakt np. z Elą Wolińską, Sylwią Błach i Olą Gościniak. Nasze relacje wyszły poza granice mentorka-kursanta, jeśli tylko jest taka możliwość, łapiemy się w realu i wówczas towarzyszy mi uczucie, że znam je od lat.

Okazuje się, że kurs online zbliża ludzi lepiej niż wieloletnia znajomość w świecie rzeczywistym. Kolejna wartość dodana to wspaniałe uczestniczki kursu, z którymi nadal mam kontakt i które również dane mi było spotkać offline.

Co teraz przed Tobą?

Odchodzę z etatu, zakładam działalność gospodarczą i ruszam pełną parą z wyręczaniem przedsiębiorców w realizacji zadań, które są gotowi oddelegować, bo zdają sobie sprawę z korzyści wynikających ze współpracy. Będąc szarą eminencją ich firm przyczynię się do ich rozwoju, dzięki czemu zyski przewyższą koszty. Zapraszam do kontaktu poprzez stronę internetową projektlucy.pl, którą stworzyłam po kursie i która niedługo doczeka się przebudowy, gdyż kobieta zmienną jest i nadszedł czas na nową odsłonę.

Podsumowując: gdybym nie miała wiedzy i umiejętności, które nabyłam podczas kursów, poszłabym na nie jeszcze raz! To chyba najlepiej świadczy o ich wartości i odpowiada na pytanie, czy warto?!

Dziękuję Ci za rozmowę!

Czy Ty też chciałabyś zdobyć nowe umiejętności, finansując naukę z programu Inwestuj w Rozwój?

Sprawdź krok po kroku jak otrzymać takie dofinansowanie i działaj! >>>

A jeśli zastanawiasz się nad zostaniem Wirtualną Asystentką lub twórcą stron www tak jak Lucyna, to koniecznie zobacz, kiedy startują najbliższe edycje kursów 🙂

WordPress & Freelancing >>>

Wirtualna Asystentka >>>

Zdjęcia: własność Lucyna Erezman, autor Wiktoria Kulińska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbaty w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Jak wygląda szukanie pracy przez social media? Pamiętaj, że media społecznościowe mogą być Twoim prawdziwym sprzymierzeńcem w tym procesie. Sprawdź jak je wykorzystać i czego absolutnie nie powinnaś robić, by sobie nie zaszkodzić. Posłuchaj 3 odcinka naszego podcastu!
  • Podcast Mamo Pracuj - 12/11/2019
kobieta siedząca na łóżku z laptopem na kolanach

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

 
 
00:00 / 16:06
 
1X

Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Zapraszamy na trzeci odcinek naszego podcastu. Dzisiaj opowiemy o roli social mediów przy szukaniu pracy.

Pierwszy odcinek podcastu – Jak opisać w CV przerwę związaną z opieką nad dziećmi? – posłuchaj!

Social media – Twój sprzymierzeniec czy przeciwnik podczas szukania pracy?

Mówiąc o roli social mediów przy szukaniu pracy, nie mamy na myśli tylko LinkedIn czy Golden Line – serwisów z założenia zawodowych. Ważną rolę mogą odegrać również Twitter, Instagram czy Facebook.

Dzisiaj pracy szuka się przez internet – to jest wspaniałe źródło dotarcia do ciekawych ofert pracy.

1. W social mediach znajdziesz oferty pracy

Oferty pracy znajdziesz nie tylko na LinkedIn czy na Golden Line, ale także na Facebooku. Dzięki specjalnej funkcji Facebook Jobs możesz zapisać się na powiadomienia o interesujących Cię ofertach – dostaniesz je na maila lub przez Messengera.

Aplikując na taką ofertę – aplikujesz swoim profilem, a nie wysyłasz CV (przynajmniej na początku), potraktuj więc ten profil bardziej zawodowo.

Obserwuj posty osób prywatnych czy profile firm z branży, które Cię interesują. Dołącz do grup tematycznych – tam też pojawiają się ciekawe oferty pracy.

2. Wykorzystaj kontakty i znajomości z social mediów do szukania pracy

Obserwuj znajomych, pytaj ich o firmy i branże, które Cię interesują. Możesz napisać wprost, że szukasz pracy. Pamiętaj, że osoby z Twojej sieci kontaktów mają dostęp do zupełnie innych informacji i ofert pracy niż Ty.

Niech te osoby będą Twoimi sprzymierzeńcami podczas szukania pracy.

Na LinkediIn jest specjalna rubryka, gdzie możesz zaznaczyć, że szukasz nowych możliwości rozwoju zawodowego – dzięki temu rekruterzy szybciej Cię znajdą. A taki komunikat możesz skierować do wszystkich, oprócz Twojego obecnego pracodawcy.

3. Ucz się i bądź na bieżąco – korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach

Zdobywaj wiedzę z dziedziny, która Cię interesuje. Dołącz do grup tematycznych, branżowych na Facebooku czy LinkedIn. To świetna okazja by odświeżyć sobie niektóre informacje (np. jeśli wracasz do pracy po przerwie), lub zdobyć całkiem nową wiedzę, z branży, do której dopiero planujesz wejść.

W branżowych grupach dowiesz się o ciekawych spotkaniach, wystąpieniach i meetup’ach. Poznasz osoby, które działają w branży i które chętnie podzielą się swoją wiedzą i wsparciem. Zdobędziesz dostęp do wartościowych treści, artykułów czy oczywiście ofert pracy.

4. Niech social media będą Twoim sprzymierzeńcem

Zanim rekruter zadzwoni do Ciebie, dokładnie sprawdzi Twoje profile w social mediach. Także tych, które są uważane za prywatne – np. Facebooka. Nawet jeśli twój profil jest ustawiony jako prywatny – pamiętaj, że w sieci nic nie ginie i komentując, postując – zostawiasz po sobie ślad.

Rób to mądrze i pokaż się od pozytywnej strony. Niech Twój obraz w sieci wskazuje na sympatyczną, pomocną osobę, a nie na złośliwego hejtera, z którym nikt nie będzie chciał pracować.

Także Twoje prywatne zainteresowania – np. decoupage, gra na instrumencie czy miłość do gór – dużo o Tobie mówią i mogą mieć znaczenie przy zaproszeniu Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

5. Działaj świadomie i z pomysłem

Korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach, świadomie buduj swój wizerunek – to wszystko sprawi, że social media będą Twoim sprzymierzeńcem podczas szukania pracy.

Posłuchaj drugiego odcinka podcastu Jak przygotować dziecko na powrót mamy do pracy?

Dowiedz się więcej i przeczytaj

Czy social media mogą pomóc znaleźć pracę?

Jak skutecznie szukać pracy w sieci?

7 najczęstszych błędów, które możesz popełnić szukając pracy

zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podcast Mamo Pracuj
Z podcastu Mamo Pracuj jeśli chcesz dowiesz się: jak szukać pracy po przerwie oraz jak przygotować siebie i rodzinę na Twój powrót do pracy. Podpowiemy Ci jak prowadzić firmę oraz jak pracować i nie zwariować.

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail