Czego szukasz

Wszystkie miejsca zapełniły się w trzy godziny! Druga edycja programu Mamy Plan! już za nami! Zobacz podsumowanie!

Już po raz drugi miałyśmy ogromną przyjemność realizować wspólnie z firmą Franklin Templeton program, który ma niezwykłą moc! Ile mam skorzystało z programu Mamy Plan!? Jak dużo może zmienić jedna konsultacja z rekruterem? Zobacz nasze podsumowanie!

Druga edycja programu Mamy Plan! - podsumowanie

Wszystkie miejsca zapełniły się w trzy godziny! Druga edycja programu Mamy Plan! już za nami!

Program Mamy Plan! we współpracy z Franklin Templeton, to bez wątpienia wyjątkowy projekt, który po raz kolejny okazał się doskonałą odpowiedzią na potrzeby powracających na rynek pracy mam.

Przed udziałem w programie 76% uczestniczek oceniło negatywnie lub średnio swoje szanse na rynku pracy. A już po godzinnej konsultacji z rekruterem Franklin Templeton, aż 70% z nich ocenia swoje szanse pozytywnie i jest gotowa działać dalej!

Pierwsza edycja programu, która odbyła się na przełomie sierpnia i września 2020, podbiła Wasze serca. Ilość i tempo zgłoszeń przeszły nasze oczekiwania – musiałyśmy zamknąć rekrutację już po 24 godzinach!

Wiedziałyśmy, że czekacie na druga edycję z niecierpliwością.
24 marca, punktualnie o 9, otworzyłyśmy zapisy do drugiej edycji Mamy Plan! i wtedy Wy ruszyłyście do akcji. W rezultacie, po trzech godzinach zapełnione zostały wszystkie miejsca oraz lista rezerwowa!

Na czym polega program Mamy Plan! ?

Program Mamy Plan! skierowany jest do kobiet, które wracają do pracy po przerwie, związanej z urodzeniem dziecka. Również do tych, które straciły zatrudnienie lub planują zmienić pracę.

Każda z zakwalifikowanych uczestniczek, miała możliwość wzięcia udziału w 45-minutowej, darmowej konsultacji ze specjalistą ds. rekrutacji z firmy Franklin Templeton. Podczas rozmowy, mamy miały okazję zapytać rekrutera o wszystkie nurtujące sprawy związane z rekrutacją. Skonsultować swoje CV, w związku z tym wspólnie zastanowić się nad najlepszymi rozwiązaniami dla rozwoju ich ścieżki zawodowej.

Ogromnie się cieszymy, że po raz kolejny projekt Mamy Plan! pomógł mamom wracającym na rynek pracy. Tym razem w projekcie udział wzięło 49 kobiet.

Konsultacja z rekruterem, to nie tylko wsparcie merytoryczne, wskazówki dotyczące CV i aktywnego poszukiwania pracy. To także idealna okazja by zrozumieć perspektywę rekrutera, pokonać obawy, nabrać pewności siebie i uwierzyć w swoją moc!

Przeczytaj także nasze podsumowanie I edycji projektu Franklin Templeton i Mamo Pracuj

W czym program pomógł uczestniczkom?

Osoby, które wzięły udział w programie zaznaczają, że otrzymały bardzo dużo wskazówek i wiedzy, które będą mogły wykorzystać podczas poszukiwania pracy. Podkreślają, że bezpośredni kontakt z rekrutrem podczas wspierającej rozmowy był bardzo cennym doświadczeniem.
Zdecydowanie najwięcej konsultacji dotyczyło CV. Uczestniczki wspólnie z rekruterami analizowały teść i formę ich CV, skupiały się podkreśleniu najmocniejszych stron oraz wyeliminowaniu błędów.

Wiele rozmów dotyczyło także serwisu LinkedIn oraz sposobów aktywnego poszukiwania pracy.

„Mogłam swobodnie i atmosferze życzliwości zadać dużo pytań, na które tylko osoba z doświadczeniem w tej branży byłaby w stanie udzielić mi informacji. Dowiedziałam się np. z jakich darmowych źródeł w Internecie mogę poszerzyć swoją wiedzę zawodową. Ponad to, jak ulepszyć swój profil na LinkedIn, w jakich obszarach jest większa szansa na znalezienie pracy.” – pisze uczestniczka programu Mamy Plan!

„Spotkanie było bardzo konkretne. Otrzymałam dużo spersonalizowanych porad i przećwiczyłam nie jedno, a wszystkie powyższe zagadnienia i to w ciągu 1 godziny!” – dodaje kolejna uczestniczka programu.

Skuteczność tego projektu jest widoczna gołym okiem!

Podobnie jak w pierwszej edycji Mamy Plan!, przed konsultacją zapytałyśmy zakwalifikowane uczestniczki o ocenę własnych szans rynku pracy. Przed spotkaniem 76% uczestniczek oceniło negatywnie lub średnio swoje szanse na rynku pracy. Podczas gdy po godzinnej konsultacji z rekruterem Franklin Templeton, aż 70% z nich ocenia swoje szanse pozytywnie! Ta zmiana robi wielkie wrażenie i pokazuje jaką wartość i realne działanie ma program Mamy Plan! .

Program Mamy Plan! został doceniony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Franklin Templeton wspiera mamy!

Firma Franklin Templeton od lat pomaga mamom w powrocie na rynek pracy. Organizuje dni otwarte dla mam, warsztaty, punkty konsultacyjne, czy speed interview. Program “Mamy Plan!” to kolejne działanie firmy skierowane do kobiet. Wsparcie w postaci konsultacji ze specjalistami ds. rekrutacji ma charakter ogólnopolski i jest nastawione na indywidualne potrzeby uczestniczek.

„Spotkania z uczestniczkami dni otwartych pokazały nam jak ważnym i czasem trudnym procesem jest powrót na rynek pracy. Jak i ile wątpliwości i pytań jest z nim związanych. Tematy okołorekrutacyjne były tematami dominującymi naszych rozmów. Szczególnym powodzeniem cieszyły się punkty konsultacyjne. Panie mogły indywidualnie porozmawiać na temat swojego cv, zmiany ścieżki kariery. Otrzymać odpowiedź na nurtujące je pytania związane z poszukiwaniem pracy czy rozmową kwalifikacyjną.

W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną nie mamy szans spotkać się po raz kolejny w biurze. Sytuacja powrotu na rynek pracy stała się jeszcze trudniejsza, dlatego zrodził się pomysł, żeby przygotować nowy program. Program jest tak zaprojektowany, żeby jego uczestniczki dostały nie tylko praktyczne wskazówki jak efektywnie szukać pracy i z sukcesem przejść przez rozmowy rekrutacyjne, ale żeby miały też szansę uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania w tym temacie” – mówi Monika Pokora, Talent Acquisition Lead z firmy Franklin Templeton w wypowiedzi dla portalu Inwestuj w Poznaniu.

Przeczytaj także naszą rozmowę o byciu ojcem i menedżerem z Pawłem i Radkiem, menedżerami we Franklin Templeton!

Akcja “Mamy Plan!” i wszystkie działania jakie podejmujemy we współpracy z firmą Franklin Templeton, ale też innymi pracodawcami, dają kobietom z całej Polski szansę na poznanie rekruterów firmy. Na przełamanie lęków, różnych obaw, sprawdzenie się w bezpiecznych warunkach. Z pewnością to pierwszy krok do skutecznego poszukiwania pracy po dłuższej przerwie lub w tak wyjątkowych czasach, z jakimi mamy do czynienia obecnie. Taka konsultacja, choć nie jest bardzo długa, dodaje wiary w siebie i energii do dalszego samodzielnego działania. A panie, które z nich korzystają to często rewelacyjne kandydatki do pracy – mówi Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, Wiceprezes i współzałożycielka Fundacji i portalu mamopracuj.pl

Serdecznie dziękujemy za współpracę firmie Franklin Templeton, naszemu wieloletniemu partnerowi i jednemu z pierwszych pracodawców w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom

Zdjęcia: Franklin Templeton

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Video: Rekrutacja w bankowości oddziałowej. Zobacz webinar przygotowany wspólnie z Santander Bank Polska!

Zakończyłyśmy serię trzech webinarów z cyklu #Mamopracujwfinansach. Podczas naszych spotkań ekspertki Santander Bank Polska opowiedziały, jak w praktyce wygląda praca w bankowości. Tym razem publikujemy trzeci z nich, który dotyczy rekrutacji w bankowości oddziałowej. Zastanawiasz się czy masz szansę dostać pracę w banku? Koniecznie zobacz nagranie!
print screen z nagrania webinaru

Rekrutacja w bankowości oddziałowej. Zobacz webinar!

Bardzo dziękujemy za obecność podczas wspólnych spotkań na temat pracy w bankowości i serdecznie zapraszamy do obejrzenia nagrań!

Jeśli chcesz wiedzieć jak przygotować się do pracy w finansach i działać skutecznie jako sprzedawca w branży bankowej – koniecznie zobacz poprzednie webinary:

Webinar I: Praca w bankowości. Szanse i wyzwania pracy z klientem

Webinar II: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?

Dzisiaj publikujemy trzeci, ostatni z serii webinar „Rekrutacja w bankowości oddziałowej, czyli zapytaj o to, co dla Ciebie ważne!”

To było spotkanie pełne praktycznej wiedzy i wskazówek dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad wejściem do branży bankowej. Zapraszamy!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak wygląda proces rekrutacji w sieci oddziałów i jakie są etapy tego procesu?
  • Model Kompetencji Doradcy – jakie są oczekiwania wobec kandydatów?
  • Z jakich narzędzi korzysta się w trakcie rekrutacji?
  • Co powinno się znaleźć w aplikacji?
  • Jak może wyglądać Twój rozwój w sieci oddziału?
  • Jakie benefity oferuje Santander Bank Polska?
  • Jak i gdzie złożyć aplikację?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Kinga Czyż
Specjalistka ds. zasobów ludzkich w Santander Bank Polska

W Santander Bank Polska pracuje od lutego 2016, zaczynając od stanowiska specjalisty ds. rekrutacji, aktualnie specjalistka ds. zasobów ludzkich. Zajmuje się wsparciem menadżerów i pracowników Sieci Oddziału w zakresie HR. Uwielbia podróże i dobre jedzenie. Jej pasją jest piłka nożna – od lat sędziuje mecze piłkarskie.

Kinga Wodyńska
Specjalistka ds. zasobów ludzkich w Santander Bank Polska

W Santander Bank Polska pracuje od sierpnia 2015, na początku jako specjalistka ds. rekrutacji, a następnie specjalistka ds. zasobów ludzkich. Współpracuje z różnymi jednostkami banku (m.in. IT, czy Obszar Operacji Bankowych), a obecnie wspiera Sieć Oddziałów. Praca w HR jest jej pasją, uwielbia ludzi. Prywatnie mama 4-letniego wulkanu energii. Relaksuje się przy filmie lub książce z gatunku sci-fi i fantasy.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Bank Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Czas na pierwszy krok – wywiad z Jadzią, uczestniczką programu mentoringowego!

Jak wrócić po przerwie związanej z macierzyństwem do zawodowej gry? Co może dać siłę i motywację do działania? Koniecznie przeczytajcie wywiad z Jadwigą Winiarską - absolwentką programu Odważ się mamo! Zdobyła ona nowe kwalifikacje i umiejętności oraz pracę!
Jadzia Winiarska

Jadzia była uczestniczką projektu Odważ się mamo – program mentoringowy. To projekt, w którym realizowała wybrany przez siebie kurs, ale także uczestniczyła w procesie mentoringowym. Razem ze swoją Mentorką przez pół roku działała nad własnym rozwojem zawodowym i osobistym.

Przeczytaj też: Determinacja i działanie kluczem do zmian – podsumowanie projektu Odważ się mamo – program mentoringowy!

Jadziu bardzo Ci dziękuję, że zgodziłaś się na rozmowę! Wzięłaś udział w projekcie Odważ się mamo! Twoja historia jest niezwykle ciekawa, a Twój pierwszy krok okazał się najlepszym jaki mogłaś w tamtym momencie zrobić! Dlaczego zdecydowałaś się wysłać swoje zgłoszenie? Co Cię przekonało?

Portal Mamopracuj.pl zagościł na stałe w zakładkach mojej przeglądarki od czasu urodzenia pierwszego dziecka, więc już 5 lat temu. Od początku portal był dla mnie źródłem ciekawych artykułów zarówno dotyczących rodziny, dzieci, jak i biznesu, pracy, rozwoju.

Chętnie czytałam inspirujące historie kobiet, które z powodzeniem łączyły bycie mamą z własnym rozwojem, pracą zawodową czy prowadzeniem swojego biznesu. Od tamtego czasu w Mamo Pracuj zadziało się też wiele projektów, których efekty obserwowałam. Często pojawiały się w mojej głowie myśli: “Ja też tak chcę!”. Aż w końcu w pewien kwietniowy wieczór zdecydowałam się wysłać swoje zgłoszenie do jednego z projektów mentoringowych – “Odważ się mamo!”.

Podkreślam, że zrobiłam to w ostatni dzień zgłoszeń, ale była to jedna z najlepszych decyzji jakie ostatnio podjęłam. Zrobiłam pierwszy krok i rozpoczęłam wspaniałą przygodę. Jak się okazało to była lawina zdarzeń, dzięki którym poznałam niezwykłych ludzi, zdobyłam nowe kompetencje, dostałam nową pracę i… dzisiaj rozmawiamy!

Wow! To brzmi jak z filmu, albo książki! Ale zacznijmy od początku! Jak długą masz przerwę od pracy?

Mam ponad pięcioletnią przerwę w pracy, która nie była wcześniej planowana czy zamierzona. Urodziłam niesłyszącą córeczkę i cały swój czas zdecydowałam się poświęcić opiece nad nią i jej intensywnej rehabilitacji. Obecnie Zosia umie już mówić, ma dwa implanty ślimakowe, chodzi do przedszkola.

Nasza rehabilitacja trwa nadal, jednak jest już mniej intensywna, bo córeczka dobrze sobie radzi. Przyszedł więc moment, kiedy ze spokojem mogłam zacząć myśleć o powrocie na rynek pracy. Pierwsze kroki w tym kierunku podjęłam już rok temu robiąc kursy i kształcąc się samodzielnie, a później odważyłam się i wziąłem udział w projekcie Odważ się mamo!

Czym zajmowałaś się wcześniej i jak to się stało, że poszłaś w kierunku branży IT?

Od początku jestem związana z branżą kreatywną. Studiowałam malarstwo na krakowskiej ASP, zajmowałam się grafiką, projektowaniem. Naturalną koleją rzeczy było rozszerzenie swoich zainteresowań projektowych w stronę UX i UI designu, szerszego kontekstu projektowania, także w IT. W moim wyborze utwierdził mnie także mój mąż, który na co dzień jest związany z branżą IT i bardzo kibicuje moim poczynaniom.

W projekcie zdecydowałaś się właśnie na kurs UX Designer. To było takie przypieczętowanie tego czym chciałabyś się zajmować zawodowo?

Kurs „UX Designer’’ był jedną z cegiełek potrzebnych do zbudowania mojego zamku marzeń – to jest ścieżki zawodowej! Jest to od dawna obszar moich zainteresowań i poszukiwań. Bardzo chciałam usystematyzować sobie zdobytą już wcześniej wiedzę oraz zaprojektować aplikację mobilną do swojego UX-owego portfolio. Kurs dawał takie możliwości.

Wspaniale! Wiem, że w trakcie kursu zaczęłaś współpracę z innymi uczestnikami i razem tworzycie również Twoje marzenie – aplikację. Opowiesz co to za innowacyjny pomysł?

Na kursie UX Designera moja grupa liczyła pięć osób. Z trzema dziewczynami zżyłyśmy się bardzo mocno. Świetnie nam się razem pracowało na kursie, po jego zakończeniu postanowiłyśmy się regularnie spotykać online. Założyłyśmy wspólną grupę projektową. Jako projektantki UX wyznajemy podobne wartości. Bardzo ważne są dla nas bieżące problemy społeczne, wpływ na wzrost świadomości ekologicznej ludzi oraz na szeroko pojęty styl życia w trosce o naszą planetę.

Obecnie w ramach naszych działań realizujemy projekt aplikacji mobilnej pomagającej edukować użytkowników w temacie slow fashion- począwszy od naturalnych materiałów, poprzez zrównoważoną produkcję, aż po odpowiedzialne zakupy i modę w stylu slow. Aplikacja oprócz szerokiego aspektu edukacyjnego pomaga także zmapować swoją szafę oraz poznać i uświadomić sobie własne potrzeby w tym zakresie. Myślę, że w dzisiejszym konsumpcyjnym stylu życia jest to naprawdę potrzebna aplikacja.

Brzmi niesamowicie! Trzymamy kciuki, żeby wszystko poszło według planu! Jadziu, jeszcze jedna rzecz – zaraz po projekcie otrzymałaś propozycję pracy. Jak to się stało?

Zgadza się, pracę otrzymałam praktycznie zaraz po zakończeniu naszego projektu. Kiedy byłam jeszcze jego uczestniczką rozpowiadałam na prawo i lewo swoim znajomym, że biorę w czymś takim udział. Pewnego ranka otrzymałam wiadomość od koleżanki o ciekawym stanowisku wiążącym się z moimi zainteresowaniami. Pomimo, że rekrutacja była wewnętrzna, za namową znajomej wysłałam swoją aplikację i zostałam zaproszona na rozmowę, której finałem jest właśnie moja nowa praca.

Gratuluję niesamowitego zaangażowania i odwagi! A powiedz: co Cię motywuje do ciągłego rozwoju i zmian?

Jestem osobą, która lubi być w ciągłym ruchu, mieć wiele rzeczy na głowie, robić wiele na raz. Kiedy angażuję się w parę projektów czuję się szczęśliwa i – paradoksalnie – im więcej mam na głowie, tym lepiej jestem zorganizowana. Bardzo lubię poszerzać i podnosić swoje kompetencje, wyznaję zasadę lifelong learning’u. To pomaga mi być na czasie w stale rozwijającym się obszarze nowych technologii i projektowania UX.

Na koniec naszej rozmowy chcę Cię poprosić o podzielenie się dawką motywacji dla innych mam. Co Ty powiedziałabyś dzisiaj innym mamom, które chcą wrócić na rynek pracy?

Mamy nie bójcie się zmian! Pojawienie się Waszego dziecka na świecie to też była ogromna zmiana i… dałyście radę 🙂 Żeby z wielkiej śnieżnej góry spadła lawina potrzebna jest najpierw mała kulka. Czas na pierwszy krok jest właśnie dziś! Żeby uruchomić lawinę zdarzeń trzeba go zrobić i nie martwić się na zapas, co będzie potem.

Jadziu, bardzo dziękuję za tak inspirującą rozmowę!

Projekt „Odważ się mamo – program mentoringowy” był realizowany dzięki ogromnemu wsparciu ze strony Mentorek i Mentorów oraz pomocy Fundacji State Street Bank. To organizacja założona w 1977 roku przez globalną korporację State Street Bank. Fundacja już kolejny raz wspiera nasze działania. Dziękujemy!

Zdjęcie: Prywatne archiwum Jadzi

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
W Mamo Pracuj koordynuje projekt "Odważ się mamo i wróć z nami do pracy" oraz wspiera inne działania Fundacji. Jest żoną faceta, który nie zna słów "Nie wiem, nie umiem" i mamą 3 energicznych dzieci. Pasjonatka rozwoju, miłośniczka sportu i górskich wycieczek, a książki są dla niej ważniejsze niż nowe ubrania :) Uwielbia wyzwania i ciekawe historie, pisane ludzkim doświadczeniem.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×