Czego szukasz

Pięć zawodów przyszłości?

Raz na jakiś czas pojawiają się w mediach rankingi, z których dowiedzieć się można, które kierunki studiów są najbardziej perspektywiczne; które zawody odchodzą do lamusa, a które przeżywają swój renesans, albo – jakie nowe zawody pojawiały się na krajowym rynku pracy. Zatem jakie zawody modne będą w 2013 roku?

Pracować z pasją?

Coraz częściej zdarza się tak, że pasja, coś, co wypełniało nam kiedyś czas wolny – te kilka godzin po powrocie z pracy na etacie – staje się naszym głównym zajęciem i to zajęciem dochodowym. Początkowo nawet nie myślimy o naszej działalności jako o pracy, zawodzie wykonywanym – nie tylko nie przykładamy większej wagi do faktu, że to, co lubimy przynosi nam także dochód, ale nawet indagowani przez znajomych nie bardzo wiemy jak nazwać to, czym się  zajmujemy.

Że niby co – zawód: bloger?

Właśnie tak – zawód: bloger.

Portal pracuj.pl zamieścił artykuł, w którym wymienia pięć profesji mających szansę stać się dochodowymi zawodami przyszłości: content designer, specjalista od nowoczesnych technologii, trendsetter oraz… bloger i sex coach. Specjalista od nowoczesnych technologii brzmi jasno, pozostałe profesje mogą wydawać się nieco egzotyczne, no, może poza blogerem – wiemy już od jakiegoś czasu, że na blogu można całkiem dobrze zarabiać. Informacji o pozostałych zajęciach poszukajcie w sieci – to właśnie Internet stymuluje zapotrzebowanie na zawody, o których istnieniu jeszcze niedawno nie mieliśmy pojęcia.

Najciemniej pod latarnią

Jeśli więc wasz zawód wyuczony albo zawód wykonywany nie daje wam ani satysfakcji, ani pieniędzy, pomyślcie innymi niż dotychczas kategoriami: polski rynek pracy jest… dziwny. Trudny. Nieprzewidywalny. Ale jest także pełen możliwości: jeśli mamy sprecyzowane zainteresowania, konkretne umiejętności, dorobek w jakiejś dziedzinie/działalności – choćby nawet wydawała nam się ona najbardziej egzotyczna, dziwaczna czy niszowa – mamy też szansę na stworzenie z naszej pasji zawodu, który uprawiać będziemy z przyjemnością i za niezłe pieniądze. Tak przecież musieli zaczynać fryzjerzy psów, konsultanci ślubni czy Internetowi korepetytorzy – do głowy im nie przychodziło, że to co robią po godzinach, dla przyjemności, to praca! 

Rynek pracy jest w stanie nieustannego wrzenia. Dla jednych to katastrofa, dla innych – ocean szans. Mamy słyną z pomysłowości i umiejętności dostosowywania się do nowych warunków życia. Może pora kolejny sweter na drutach zrobić nie… charytatywnie? Może ta setna koleżanka koleżanki  umalowana do ślubu i wzbudzająca zachwyt wszystkich dookoła, to jednak powinno być także kolejne zdjęcie do naszego portfolio.

Jak zwykle – najciemniej pod latarnią…

Na postawie www.pracuj.pl

Zdjęcie: 123rf.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Nałogowa czytelniczka, która kocha pisać i pisarka, która nie umie żyć bez czytania. Autorka powieści "Oaza spokoju" i "Pustostan". Copywriterka, webwriterka, blogerka. Matka, żona i kociara z tytułem naukowym.
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×