Czego szukasz

Inspiracji do pracy szukam czytając dzieciom…

Historia Kasi, która pasję i talent wykorzystała do założenia swojej firmy. Teraz prowadzi firmę spełniając marzenia małych i dużych o kolorowych snach… A inspiracji szuka spędzając cudownie czas z córeczkami! Polecamy!

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 05/02/2012

Tworzysz Kasiu piękne i unikatowe rzeczy… Ze swojego talentu i pasji, potrzeby oraz niszy rynkowej uszyłaś piękną kołderkę 😉 Gratuluję! Teraz szyjesz zarówno torby, narzuty jak i kołderki dla dzieci i pewnie nie tylko dzieci. Jak to się zaczęło? Jakie były początki Twojej pasji a później firmy?

Moja przygoda z szyciem zaczęła się już w szkole podstawowej. Uwielbiałam szyć. Najpierw były ubranka dla lalek. W szóstej klasie powstał mój pierwszy obrazek [uszyty z kolorowych materiałów – przyp. redakcja] – Brama Krakowska (zabytek lubelski), który wyblakły i niedoskonały wisi u moich rodziców do dziś;-).

A skąd pomysł na biznes?

Kiedy urodziła sie moja młodsza córka, Michasia, chciałam podarować jej coś od siebie… dostała swoją pierwszą kołderkę z wyszytym imieniem. Po reakcji znajomych szybko zorientowałam się, że jest zapotrzebowanie na tego typu produkty, szyte ręcznie, indywidualnie projektowane, unikatowe, dedykowane konkretnemu dziecku, czy osobie dorosłej ;-). Powstał także prezent ślubny dla mojej siostry, który również okazał sie strzałem w dziesiątkę… i tak się zaczęło!

No tak, dzieci są bardzo inspirujące! A co robią teraz Twoje dzieci?

Moja starsza córka-Kornelia ma prawie 8 lat i chodzi do pierwszej klasy Szkoły Podstawowej, młodsza Michasia ma prawie 3 latka i chodzi do przedszkola.

Wracając jednak do Twojej firmy. Ile czasu minęło od pomysłu do realizacji firmy Twoich marzeń?

Pomyśl powstał po urodzeniu młodszej córki, natomiast firmę założyłam dopiero w grudniu 2010 r.

Czyli gdy Michasia miała 2 latka, dobrze liczę?

Tak. Trochę czasu poświęciłam też na formalności związane ze staraniem o dofinansowanie z Urzędu Pracy. I udało się! Dostałam dofinansowanie. Kupiłam maszynę do szycia, aparat fotograficzny, trochę tkanin.

Czy miałaś wsparcie najbliższych?

Ogromne wsparcie miałam i mam ze strony męża, który dzielnie pomaga mi przy prowadzaniu firmy.

Jaką sumę musiałaś zainwestować na początek?

Moje inwestycje nie były duże. Poza otrzymanymi 18 000 zł z Urzędu Pracy, zainwestowałam pieniądze w utworzenie sklepu internetowego i wynajęłam lokal w pobliżu mieszkania.

W Twoim przypadku, pewnie gdybyś nie została mamą katemade.pl mogłoby nigdy nie powstać, prawda?

Myślę ze gdybym nie była mamą nie miałabym swojego biznesu;). Dzieci bardzo mocno zmotywowały mnie do poszukiwania pracy, która pozwoli mi na bycie przede wszystkim mamą, a dopiero potem pracownikiem. Poza tym, to co robię w dużej części skierowane jest do dzieci.

Mówisz, że dzieci Cię inspirują, jak to się dzieje?

Czytam z dziewczynkami książeczki, oglądamy bajki i często znajduję inspiracje do swoich kołderek. Widzę co się dzieciom podoba i wszystko to nakręca moją pracę. I to jest cudowne.

Co daje ci praca zawodowa?

Oj, bardzo dużo! Pozwala na realizację moich marzeń, pozwala pokazać moje emocje, wrażliwość, jednocześnie sprawia mi ogromną satysfakcję gdy widzę lub dowiaduję się, że moje prace wywołują uśmiech na twarzy dziecka lub osoby obdarowanej. Uwielbiam dostawać wiadomość od mamy, że dziecko kocha swoją kołderkę, że zabiera ją do przedszkola lub ze spełniłam czyjeś marzenie;) czy to nie piękne?

Zgadzam się z Tobą, że to najpiękniejsza zapłata! Sama wyobrażam sobie radość moich córeczek na widok kołderki z piękną sową lub kotkiem! Co chciałabyś powiedzieć innym mamom, które szukają swojej drogi zawodowej?

„Kiedy czegoś gorąco pragniesz, to cały wszechświat działa potajemnie by udało Ci się to osiągnąć.” P.Coelho

Kasiu, dziękuję ci bardzo rozmowę! Życzę abyś dostawała mnóstwo takich wspaniałych informacji, że właśnie spełniłaś czyjeś marzenie! No i aby Twoja firma się rozwijała tak jak sobie tego życzysz.

Z Katarzyną Wojciechowską, właścicielka firmy katemade.pl, spełniającą marzenia dzieci i dorosłych o wspaniałych kołderkach, narzutach i unikatowych torbach, mamą dwóch wspaniałych dziewczynek i żona swego męża 😉 rozmawiała Agnieszka Kaczanowska (redakacja serwisu Mamo Pracuj).

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail