Czego szukasz

O Magdzie, która wymyśliła ”Szkołę żon”…

Właśnie dzisiaj do księgarń trafia najnowsza powieść Magdaleny Witkiewicz „Szkoła żon”. Zapraszamy Was do poznania autorki, która zaczęła swoją przygodę z pisaniem kiedy to na świecie pojawiła się jej córeczka Liliana, a życie nabrało zawrotnego – jakże znanego wszystkim mamom – tempa! Magda dzieli się także swoim doświadczeniem odpowiadając na pytanie: Czy warto pisać do szuflady? 

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 17/04/2013

W związku z premierą książki mamy dla Was jeden egzemplarz „Szkoły żon”. Sprawdzcie na naszym profilu na Facebook’u jakie jest pytanie konkursowe!

I zapraszamy do naszego wywiadu!

Pani Magdo, czyżby to magia liczb? Pani córeczka najstarsza ma sześć lat i właśnie ukazuje się Pani szósta książka? Jak Pani to robi?

Już poprzednio znajomi się śmiali, że coś jest z tą magią liczb. Po urodzeniu Lilianki ukazał się Milaczek, Panny roztropne kończyłam, bojąc się, że nie dam rady przed urodzeniem Mateusza, ale się udało. Mówiono wtedy „dwoje dzieci – dwie książki”. Gdy ukazała się Opowieść niewiernej, pytano mnie kiedy trzecie dziecko. Trzeciego dziecka nie planuję, a książki się posypały. (przy 6 książce z szóstką dzieci nie dałabym rady z pewnością) 😉

Wydaje mi się, że dzieci są niesamowitą inspiracją. Gdy kobieta zostaje matką, coś się w niej przestawia i czuje niewyobrażalne siły na działanie. Mam kilka koleżanek, które właśnie gdy urodziły dzieci, pootwierały swoje firmy – zresztą ja też tak zrobiłam. Gdy urodziła się Lilka – zaczęłam pisać. Gdy Mateusz miał rok – założyłam firmę marketingową. Dzieci inspirują do działania.

A jak to robię? Usypiam wieczorem dzieci, czytam im książki, rozmawiam z nimi, a potem, gdy już śpią, sobie robię kawę, kot się do mnie przytula, a ja przeżywam romanse… Oczywiście w moich książkach. Miałam taki ulubiony wielki kubek, który był częścią tego rytuału, ale mi się zbił…

Wracając do magii liczb dotyczącej lat mojej córki i ilości książek – chciałabym by ta tendencja się utrzymała;)

Czy wykształcenie i doświadczenie zawodowe bankowca pomaga w pisaniu kolejnych książek? Proszę nam opowiedzieć jak to się stało, że zaczęła Pani pisać?

Zapomniałam, że jestem bankowcem! 🙂  Skończyłam zarządzanie, potem faktycznie gdzieś po drodze było studium bankowości, potem, gdy Lila była mała, skończyłam MBA. Zdążyłam przed urodzeniem Mateusza (między nimi jest dwa lata różnicy). I byłam analitykiem marketingowym w banku, potem w firmie ubezpieczeniowej, czyli miałam do czynienia niemalże wyłącznie z cyferkami. Chyba wykształcenie zatem nie pomaga pisać, ale… im ma się więcej doświadczenia, tym chyba lepsze książki się pisze. Mam firmę marketingową, więc ta marketingowa intuicja na pewno również pomaga w takim pisaniu, które dociera do czytelnika.

To będzie trudne pytanie, ale je zadam… Jak napisać bestseller?

Musiałaby pani o to zapytać Stephena Kinga. Ja jeszcze nie wiem (śmiech). Ale mam nadzieję, że w końcu się dowiem!

Jak Pani szuka tego CZEGOŚ co sprawia, że książka staje się popularna?

Jestem kobietą, rozmawiam z kobietami i… czuję co one myślę, wiem o czym rozmawiają, wiem też o czym nie rozmawiają, a chciałyby… Po lekturze moich książek piszą: Ta książka była o mnie. To jest chyba dowód, że kobiety chcą czytać o zwykłym życiu, o marzeniach, pragnieniach. O sobie. Pisarz powinien być dobrym obserwatorem. Tu podejrzy, tam zaglądnie i zbiera sobie wszystko to tego swojego koszyczka, wymiesza, wymiesza, doda coś od siebie i powstaje książka. Staram się pisać o poważnych sprawach w lekki sposób. Kolejna moja powieść też będzie o sprawach które są ważne dla współczesnych Polek. Może już na jesieni?

Na naszym portalu sporo piszemy o tym, że się da, że można godzić życie zawodowe i rodzinne i zachęcamy mamy do szukania takiego zajęcia, które sprawia przyjemność. Dlatego chciałabym poprosić Panią o kilka słów od Pani, do naszych Czytelniczek. Wiele mam pisze coś do szuflady. Czasem mówią: nie wiem „czy” i co więcej „jak” opublikować książkę. Czy warto próbować?

Pogodzenie życia zawodowego i rodzinnego jest trudne. Ale da się. Czasem nawet jestem dyskryminowana dlatego, że jestem mamą. Ale cóż robić? Trzeba robić swoje, najlepiej jak się umie. A dzieci zawsze będą na pierwszym miejscu. Wszystkim mamom również polecam moją najnowszą książkę „Szkoła żon” – tam też jest młoda, zmęczona życiem mama, trochę może nawet zaniedbana, ale odkrywa siebie na nowo…

Bycie mamą to bardzo ciężka praca i największa życiowa odpowiedzialność. Ale aby to wszystko pogodzić, należy być troszeczkę egoistką. Ja na przykład, dzięki temu, że nauczyłam dzieci zasypiać między godziną 19-20, niemalże od urodzenia, mam ten wieczór dla siebie. Na pisanie. To jest egoizm w moim wykonaniu. Zawsze się śmieję, że nie ma bardziej zmotywowanego pracownika niż młoda matka, która chciałaby chociaż na pół godziny odpocząć od swojego ukochanego – bądź co bądź – potomka 😉

A tym, które piszą do szuflady powiem, że to nie ma sensu! Trzeba pisać i wysyłać wydawcom. Może się uda? Jeżeli nie spróbujesz, się nie przekonasz. Gdyby ktoś kilka lat temu powiedział mi, że będę miała na koncie 6 książek i że będę udzielała wywiadu dla –mamopracuj.pl – popatrzyłabym z niedowierzaniem. Ale da się. Należy marzyć, a potem trochę pomóc losowi te marzenia zrealizować. Trzeba pukać do każdych drzwi, nie wiemy, czy za nimi nie stoi ktoś, kto pomoże nam zrealizować swój cel. Piszesz książkę? – skończ ją. Wyślij do wydawnictw. I czekaj cierpliwie. Jeżeli nie dostaniesz odpowiedzi – zapytaj. Jeżeli nie wyślesz książki – nie zostanie wydana. No chyba, że masz przyjaciół, którzy wyślą ją za ciebie;)

Serdecznie dziękujemy za wywiad i czekając na kolejne powieści życzymy kolejnych magicznych liczba ;-)!

A my zapraszamy do lektury „Szkoły żon”, najnowszej powieści Magdaleny Witkiewicz, która właśnie ukazała się nakładem Wydawnictwa Filia. 

Poecamy także intrygującą zapowiedź książki do obejrzenia tutaj >>>

Rozmawiała: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (redakcja www.mamopracuj.pl). 

W związku z premierą książki mamy dla Was jeden egzemplarz „Szkoły żon” do rozdania w dniu 17 kwietnia 2013. Sprawdzcie na naszym profilu na Facebook’u jakie jest pytanie konkursowe!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail