Czego szukasz

Mentoring dla Odważnych Mam! – czyli jak działamy ze State Street Bank

Czy jeden z największych banków powierniczych może kojarzyć się z mentoringiem? Jak to możliwe, że nawet pandemia nie przeszkadza pracownikom State Street Bank w dzieleniu się wiedzą? Czy to kwestia kultury organizacyjnej firmy, czy oddolna inicjatywa pracowników? Koniecznie przeczytaj!

Firma State Street Bank i związana z nią Fundacja już od 3 lat wspiera nasze działania skierowane do mam, które wracają na rynek pracy po przerwie, lub chcą zainwestować czas w swój rozwój zawodowy. W ramach pierwszego wspólnego projektu „Odważ się mamo i wróć z nami do pracy!” zrealizowane zostały trzy edycje mentoringu. Spontaniczny pomysł ewaluował w regularne, profesjonale wsparcie z którego korzystają obie strony – zarówno podopieczne, jak i mentorki.

Przeczytaj, co może zyskać firma stawiając na mentoring!

Kolejne działania, kolejne sukcesy!

W ramach innego projektu – „Odważ się mamo – program mentoringowy” powstał poniższy film, który pokazuje, jak taka relacja mentorska może wyglądać. Jak ważne są wsparcie kobiet i ich energia.

A co teraz?

Trzeci, kolejny projekt, który realizujemy wspólnie, czyli „Odważ się mamo i działaj” był świetną okazją do tego, aby ponownie połączyć pracowniczki State Street Bank z kobietami, które stawiają na swój rozwój zawodowy. I tak, do współpracy zgłosiło się 14 (!) niesamowitych mam, które z dużą otwartością chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Poniżej przedstawiamy pracowniczki State Street Bank w Polsce, które zdecydowały się wesprzeć inne kobiety, mamy w powrocie na rynek pracy oraz w rozwoju zawodowym:

Ewa Czerwień – menadżerka ds. funduszy w dziale kont zarządzanych indywidualnie dla włoskich klientów. Brała udział w migracji procesu z oddziału włoskiego do biura w Krakowie. Jest Chief Administration Officer dla obszaru swojej jednostki organizacyjnej. Jest też mamą zafascynowaną jogą.

Aneta Borkowska- Góral – jak sama mówi – pracuje na dwóch etatach: w godzinach 8–16 jako menadżer 3 zespołów w dziale Client Service Operation, natomiast między 17 a 23 jako mama dwójki ukochanych dzieci. Energiczna, uśmiechnięta, dobrze zorganizowana. Dużo czasu spędza w gronie najbliższych.

Urszula Hejmo – w State Street od 13 lat. Przez ten czas zdobywała wiedzę umiejętności i doświadczenie w różnych zespołach – od administracji funduszy inwestycyjnych, przez zarządzanie projektami po zarządzanie wdrożeniami IT do biznesu. Obecnie zarządza w zespole produktów globalnych. Prywatnie mama ukochanych, rozbrykanych dzieci.

Karolina Jażdżyk – karierę zaczynała jako księgowa, po powrocie z urlopu macierzyńskiego postanowiła zmienić swoje życie i rozpoczęła pracę w State Street. Od 7 lat zarządza ludźmi. Prywatnie jest szczęśliwą mamą dwójki wspaniałych dzieci. Codziennie stara się połączyć te dwa obszary i realizować się zarówno zawodowo, jak i prywatnie.

Beata Kania – w State Street od 12 lat, obecnie na stanowisku trenera umiejętności technicznych. Po pracy wykorzystuje swoje zdolności pedagogiczne wychowując dzieci. Z wyksztalcenia i zamiłowania – menadżerka turystki. Czas wolny spędza na planowaniu i realizacji rodzinnych wycieczek.

Joanna Korczok – w State Street od 11 lat, od początku związana z zespołem francuskim, obecnie starszy menadżer ds. funduszy. Przewodniczyła Komitetowi Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w krakowskim i gdańskim oddziale firmy. Jest doktorantką na Wydziale Zarządzania AGH w Krakowie Od 2019 roku w roli mamy.

Monika Lis – trenerka biznesu, facylitatorka oraz twórczyni programów rozwojowych. Pasjonuje się zarządzaniem różnorodnością, ze szczególnym uwzględnieniem rodzicielstwa i wspierania mam, jak i ich partnerów w powrocie do pracy po urlopie rodzicielskim.

Izabela Matejska – z wykształcenia inżynier produkcji metali nieżelaznych. 9 lat temu zaryzykowała skok na głęboką wodę do świata finansów. Obecnie jest starszym specjalistą w dziale transformacji księgowości funduszy. Mama dwójki wspaniałych młodych ludzi, dla których każdego dnia stara się być najlepszą mamą na świecie.

Jadwiga Mstowska – analityczka biznesowa w obszarze IT. Odpowiada za analizę danych IT oraz raporty dotyczące jakości tych usług w regionie EMEA. Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie Prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania projektami (PRINCE2) oraz MS Office. Mama trójki dorosłych synów.

Justyna Prostak – absolwentka Wydziału Stosunków Międzynarodowych, od 5 lat związana ze State Street. Umiejętnie łączy drogę zawodową z wychowywaniem dwójki wspaniałych synów.

Monika Urbańska – starsza ekspertka ds. obsługi klienta, pracuje w State Street od 12 lat, a od ponad trzech lat prowadzi Klub Pracujących Rodziców w oddziale w Gdańsku. Oprócz bycia mamą i pracy zawodowej na pełen etat, prowadzi też własną działalność gospodarczą.

Joanna Wojciechowska – absolwentka ekonomii i filologii angielskiej. Związaną ze State Street od 13 lat. Zaczynała jako księgowa, od 10 lat pracuje jako trenerka i twórczyni szkoleń dotyczących głównie kompetencji twardych. Jest menadżerką zespołu trenerów. Prywatnie mama dwójki dzieci.

Liliana Wojciechowska – w State Street od 2007 roku. Rozpoczęła pracę w dziale księgowości funduszy inwestycyjnych dla Luxemburga, a później Wielkiej Brytanii. Przez wiele lat aktywny członek klubu Toastmasters, który wzmocnił świadomość w obszarze komunikacji. Aktualnie w roli dyrektor w dziale ds. zarzadzania zsługami. Mama wspaniałego synka.

Katarzyna Wojciechowska-Banach – w State Street od 6 lat. Zaczynała jako księgowa ds. funduszy inwestycyjnych w dziale francuskim, obecnie pełni rolę menadżera. Prywatnie – mama siedmioletniej Kaliny. W pracy stawia na profesjonalizm, w życiu prywatnym ceni spontaniczność.


Dziękujemy za wsparcie!

Dowiedz się więcej o State Street Bank Polska i o tym jak wspiera swoich pracowników!

Poznaj najnowsze oferty pracy!

Logo firmy State Street
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Video: Rekrutacja w bankowości oddziałowej. Zobacz webinar przygotowany wspólnie z Santander Bank Polska!

Zakończyłyśmy serię trzech webinarów z cyklu #Mamopracujwfinansach. Podczas naszych spotkań ekspertki Santander Bank Polska opowiedziały, jak w praktyce wygląda praca w bankowości. Tym razem publikujemy trzeci z nich, który dotyczy rekrutacji w bankowości oddziałowej. Zastanawiasz się czy masz szansę dostać pracę w banku? Koniecznie zobacz nagranie!
print screen z nagrania webinaru

Rekrutacja w bankowości oddziałowej. Zobacz webinar!

Bardzo dziękujemy za obecność podczas wspólnych spotkań na temat pracy w bankowości i serdecznie zapraszamy do obejrzenia nagrań!

Jeśli chcesz wiedzieć jak przygotować się do pracy w finansach i działać skutecznie jako sprzedawca w branży bankowej – koniecznie zobacz poprzednie webinary:

Webinar I: Praca w bankowości. Szanse i wyzwania pracy z klientem

Webinar II: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?

Dzisiaj publikujemy trzeci, ostatni z serii webinar „Rekrutacja w bankowości oddziałowej, czyli zapytaj o to, co dla Ciebie ważne!”

To było spotkanie pełne praktycznej wiedzy i wskazówek dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad wejściem do branży bankowej. Zapraszamy!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak wygląda proces rekrutacji w sieci oddziałów i jakie są etapy tego procesu?
  • Model Kompetencji Doradcy – jakie są oczekiwania wobec kandydatów?
  • Z jakich narzędzi korzysta się w trakcie rekrutacji?
  • Co powinno się znaleźć w aplikacji?
  • Jak może wyglądać Twój rozwój w sieci oddziału?
  • Jakie benefity oferuje Santander Bank Polska?
  • Jak i gdzie złożyć aplikację?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Kinga Czyż
Specjalistka ds. zasobów ludzkich w Santander Bank Polska

W Santander Bank Polska pracuje od lutego 2016, zaczynając od stanowiska specjalisty ds. rekrutacji, aktualnie specjalistka ds. zasobów ludzkich. Zajmuje się wsparciem menadżerów i pracowników Sieci Oddziału w zakresie HR. Uwielbia podróże i dobre jedzenie. Jej pasją jest piłka nożna – od lat sędziuje mecze piłkarskie.

Kinga Wodyńska
Specjalistka ds. zasobów ludzkich w Santander Bank Polska

W Santander Bank Polska pracuje od sierpnia 2015, na początku jako specjalistka ds. rekrutacji, a następnie specjalistka ds. zasobów ludzkich. Współpracuje z różnymi jednostkami banku (m.in. IT, czy Obszar Operacji Bankowych), a obecnie wspiera Sieć Oddziałów. Praca w HR jest jej pasją, uwielbia ludzi. Prywatnie mama 4-letniego wulkanu energii. Relaksuje się przy filmie lub książce z gatunku sci-fi i fantasy.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Bank Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Czas na pierwszy krok – wywiad z Jadzią, uczestniczką programu mentoringowego!

Jak wrócić po przerwie związanej z macierzyństwem do zawodowej gry? Co może dać siłę i motywację do działania? Koniecznie przeczytajcie wywiad z Jadwigą Winiarską - absolwentką programu Odważ się mamo! Zdobyła ona nowe kwalifikacje i umiejętności oraz pracę!
Jadzia Winiarska

Jadzia była uczestniczką projektu Odważ się mamo – program mentoringowy. To projekt, w którym realizowała wybrany przez siebie kurs, ale także uczestniczyła w procesie mentoringowym. Razem ze swoją Mentorką przez pół roku działała nad własnym rozwojem zawodowym i osobistym.

Przeczytaj też: Determinacja i działanie kluczem do zmian – podsumowanie projektu Odważ się mamo – program mentoringowy!

Jadziu bardzo Ci dziękuję, że zgodziłaś się na rozmowę! Wzięłaś udział w projekcie Odważ się mamo! Twoja historia jest niezwykle ciekawa, a Twój pierwszy krok okazał się najlepszym jaki mogłaś w tamtym momencie zrobić! Dlaczego zdecydowałaś się wysłać swoje zgłoszenie? Co Cię przekonało?

Portal Mamopracuj.pl zagościł na stałe w zakładkach mojej przeglądarki od czasu urodzenia pierwszego dziecka, więc już 5 lat temu. Od początku portal był dla mnie źródłem ciekawych artykułów zarówno dotyczących rodziny, dzieci, jak i biznesu, pracy, rozwoju.

Chętnie czytałam inspirujące historie kobiet, które z powodzeniem łączyły bycie mamą z własnym rozwojem, pracą zawodową czy prowadzeniem swojego biznesu. Od tamtego czasu w Mamo Pracuj zadziało się też wiele projektów, których efekty obserwowałam. Często pojawiały się w mojej głowie myśli: “Ja też tak chcę!”. Aż w końcu w pewien kwietniowy wieczór zdecydowałam się wysłać swoje zgłoszenie do jednego z projektów mentoringowych – “Odważ się mamo!”.

Podkreślam, że zrobiłam to w ostatni dzień zgłoszeń, ale była to jedna z najlepszych decyzji jakie ostatnio podjęłam. Zrobiłam pierwszy krok i rozpoczęłam wspaniałą przygodę. Jak się okazało to była lawina zdarzeń, dzięki którym poznałam niezwykłych ludzi, zdobyłam nowe kompetencje, dostałam nową pracę i… dzisiaj rozmawiamy!

Wow! To brzmi jak z filmu, albo książki! Ale zacznijmy od początku! Jak długą masz przerwę od pracy?

Mam ponad pięcioletnią przerwę w pracy, która nie była wcześniej planowana czy zamierzona. Urodziłam niesłyszącą córeczkę i cały swój czas zdecydowałam się poświęcić opiece nad nią i jej intensywnej rehabilitacji. Obecnie Zosia umie już mówić, ma dwa implanty ślimakowe, chodzi do przedszkola.

Nasza rehabilitacja trwa nadal, jednak jest już mniej intensywna, bo córeczka dobrze sobie radzi. Przyszedł więc moment, kiedy ze spokojem mogłam zacząć myśleć o powrocie na rynek pracy. Pierwsze kroki w tym kierunku podjęłam już rok temu robiąc kursy i kształcąc się samodzielnie, a później odważyłam się i wziąłem udział w projekcie Odważ się mamo!

Czym zajmowałaś się wcześniej i jak to się stało, że poszłaś w kierunku branży IT?

Od początku jestem związana z branżą kreatywną. Studiowałam malarstwo na krakowskiej ASP, zajmowałam się grafiką, projektowaniem. Naturalną koleją rzeczy było rozszerzenie swoich zainteresowań projektowych w stronę UX i UI designu, szerszego kontekstu projektowania, także w IT. W moim wyborze utwierdził mnie także mój mąż, który na co dzień jest związany z branżą IT i bardzo kibicuje moim poczynaniom.

W projekcie zdecydowałaś się właśnie na kurs UX Designer. To było takie przypieczętowanie tego czym chciałabyś się zajmować zawodowo?

Kurs „UX Designer’’ był jedną z cegiełek potrzebnych do zbudowania mojego zamku marzeń – to jest ścieżki zawodowej! Jest to od dawna obszar moich zainteresowań i poszukiwań. Bardzo chciałam usystematyzować sobie zdobytą już wcześniej wiedzę oraz zaprojektować aplikację mobilną do swojego UX-owego portfolio. Kurs dawał takie możliwości.

Wspaniale! Wiem, że w trakcie kursu zaczęłaś współpracę z innymi uczestnikami i razem tworzycie również Twoje marzenie – aplikację. Opowiesz co to za innowacyjny pomysł?

Na kursie UX Designera moja grupa liczyła pięć osób. Z trzema dziewczynami zżyłyśmy się bardzo mocno. Świetnie nam się razem pracowało na kursie, po jego zakończeniu postanowiłyśmy się regularnie spotykać online. Założyłyśmy wspólną grupę projektową. Jako projektantki UX wyznajemy podobne wartości. Bardzo ważne są dla nas bieżące problemy społeczne, wpływ na wzrost świadomości ekologicznej ludzi oraz na szeroko pojęty styl życia w trosce o naszą planetę.

Obecnie w ramach naszych działań realizujemy projekt aplikacji mobilnej pomagającej edukować użytkowników w temacie slow fashion- począwszy od naturalnych materiałów, poprzez zrównoważoną produkcję, aż po odpowiedzialne zakupy i modę w stylu slow. Aplikacja oprócz szerokiego aspektu edukacyjnego pomaga także zmapować swoją szafę oraz poznać i uświadomić sobie własne potrzeby w tym zakresie. Myślę, że w dzisiejszym konsumpcyjnym stylu życia jest to naprawdę potrzebna aplikacja.

Brzmi niesamowicie! Trzymamy kciuki, żeby wszystko poszło według planu! Jadziu, jeszcze jedna rzecz – zaraz po projekcie otrzymałaś propozycję pracy. Jak to się stało?

Zgadza się, pracę otrzymałam praktycznie zaraz po zakończeniu naszego projektu. Kiedy byłam jeszcze jego uczestniczką rozpowiadałam na prawo i lewo swoim znajomym, że biorę w czymś takim udział. Pewnego ranka otrzymałam wiadomość od koleżanki o ciekawym stanowisku wiążącym się z moimi zainteresowaniami. Pomimo, że rekrutacja była wewnętrzna, za namową znajomej wysłałam swoją aplikację i zostałam zaproszona na rozmowę, której finałem jest właśnie moja nowa praca.

Gratuluję niesamowitego zaangażowania i odwagi! A powiedz: co Cię motywuje do ciągłego rozwoju i zmian?

Jestem osobą, która lubi być w ciągłym ruchu, mieć wiele rzeczy na głowie, robić wiele na raz. Kiedy angażuję się w parę projektów czuję się szczęśliwa i – paradoksalnie – im więcej mam na głowie, tym lepiej jestem zorganizowana. Bardzo lubię poszerzać i podnosić swoje kompetencje, wyznaję zasadę lifelong learning’u. To pomaga mi być na czasie w stale rozwijającym się obszarze nowych technologii i projektowania UX.

Na koniec naszej rozmowy chcę Cię poprosić o podzielenie się dawką motywacji dla innych mam. Co Ty powiedziałabyś dzisiaj innym mamom, które chcą wrócić na rynek pracy?

Mamy nie bójcie się zmian! Pojawienie się Waszego dziecka na świecie to też była ogromna zmiana i… dałyście radę 🙂 Żeby z wielkiej śnieżnej góry spadła lawina potrzebna jest najpierw mała kulka. Czas na pierwszy krok jest właśnie dziś! Żeby uruchomić lawinę zdarzeń trzeba go zrobić i nie martwić się na zapas, co będzie potem.

Jadziu, bardzo dziękuję za tak inspirującą rozmowę!

Projekt „Odważ się mamo – program mentoringowy” był realizowany dzięki ogromnemu wsparciu ze strony Mentorek i Mentorów oraz pomocy Fundacji State Street Bank. To organizacja założona w 1977 roku przez globalną korporację State Street Bank. Fundacja już kolejny raz wspiera nasze działania. Dziękujemy!

Zdjęcie: Prywatne archiwum Jadzi

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
W Mamo Pracuj koordynuje projekt "Odważ się mamo i wróć z nami do pracy" oraz wspiera inne działania Fundacji. Jest żoną faceta, który nie zna słów "Nie wiem, nie umiem" i mamą 3 energicznych dzieci. Pasjonatka rozwoju, miłośniczka sportu i górskich wycieczek, a książki są dla niej ważniejsze niż nowe ubrania :) Uwielbia wyzwania i ciekawe historie, pisane ludzkim doświadczeniem.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×