Czego szukasz

Jak WordPress wspiera budowanie marki i społeczności?

Jeśli myślisz, że WordPress to tylko platforma do blogowania, bądź stworzenia prostej strony WWW, to jesteś w błędzie. Ilość jego zastosowań jest oszałamiająca! Na WordPressie możesz zrobić landing page, sklep internetowy, stronę z kursami online, platformę do webinarów i wiele innych… Warto dowiedzieć się o kilku dodatkowych zastosowaniach WordPressa, które ułatwią Ci rozwój Twojego biznesu online i zbudowanie zaangażowanej społeczności.

  • Ola Gościniak - 05/09/2018
kobieta w parku pisze coś na laptopie

Jakie możliwości daje WordPress?

WordPress to system zarządzania treścią, który można rozszerzać na wiele sposobów. Tym samym nie będzie problemem zbudowanie na nim strony wizytówkowej, portfolio, landing page – czyli krótkiej strony, na której zaprezentujesz swój produkt lub usługę, a także platformy do webinarów, czy małego sklepu.

Traktując WordPressa tylko jako blog lub stronę WWW z podstawowymi funkcjami bardzo dużo tracisz. Zdecydowanie nie warto, skoro WordPress wyposażony w dodatkowe wtyczki może stać się narzędziem do rozwoju Twojego biznesu, budowania marki osobistej, czy przekazywania eksperckiej wiedzy. To wbrew pozorom nie jest takie trudne, a pozwoli być Ci krok przed innymi i odpowiadać na potrzeby Twoich odbiorców. Zobacz, na jakie dodatkowe zastosowania WordPressa warto zwrócić szczególną uwagę!

Platforma do webinarów

Webinary to jeden z lepszych sposobów na budowanie pozycji eksperta. Za ich pośrednictwem dzielisz się swoją wiedzą, nawiązujesz relacje, a także pomagasz innym w rozwiązaniu poszczególnych problemów. Jeśli masz swój biznes, pasjonujesz się tym, co robisz i wiesz, że Twoja wiedza przydałaby się innym, to dobrym pomysłem będzie odważenie się na poprowadzenie webinaru! Co więcej, webinary mogą być także źródłem dodatkowego zarobku bezpośrednio, jak i pośrednio.

Za pomocą webinarów możesz promować i sprzedawać później swoje usługi/produkty, a także przygotować specjalistyczne płatne webinary dla osób zainteresowanych określonym tematem. Jak widzisz, możliwości rozwoju masz naprawdę wiele – a platformę z webinarami przygotujesz łatwo na WordPressie. Nawet nie jest Ci do tego potrzebna żadna wtyczka. Wystarczy konto na YT, stworzenie tam niepublicznego wydarzenia z transmisją na żywo, które następnie osadzisz na swojej stronie internetowej. Kolejny krok to podanie linka do strony osobom zapisanym na webinar. Nie jest to szczególnie czasochłonne i co najważniejsze – nie wymaga inwestycji. Tym samym o wiele łatwiej zacząć.

Sklep

Za pomocą wtyczki WooCommerce możesz stworzyć na WordPressie sklep. To wygodne rozwiązanie, które ułatwi Ci sprzedaż własnych produktów, czy usług. Co istotne – taki sklep jest niezwykle łatwy w konfiguracji i w większości wypadków nie wymaga nakładu dodatkowych środków finansowych. Możesz dzięki wielu dodatkom rozwijać ten sklep w przyszłości. Możesz dodać różne formy płatności poprzez tak zwane bramki np. Przelewy24, problemem nie jest też, aby dodać samoczynne wystawienie faktur lub możliwość łatwej wysyłki przez np. Pocztę Polską lub innego dostawcę.

Archiwum transmisji live

Jeśli prowadzisz transmisje live na Facebooku, możesz także umieścić je na swojej stronie WWW. Warto posegregować je tematycznie, jak i opisać ich tematykę. Dobrym pomysłem jest wypunktowanie omawianych zagadnień, a także zaznaczenie, w której minucie wspominasz o danej rzeczy. To maksymalnie ułatwi Twoim odbiorcom korzystanie z takiej bazy wiedzy, jak i sprawi, że nie zmarnują oni czasu na poszukiwania interesującego ich materiału.

Landing page

Na WordPressie bez problemu stworzysz także stronę landing page. Jest to statyczna strona, na której możesz zbierać zapisy na newsletter, jak i sprzedawać swoje produkty. Nie da się ukryć, że landing page niezwykle często wykorzystuje się zarówno w budowaniu społeczności, jak i rozwijaniu własnego biznesu online.

Za pomocą WordPressa stworzenie landing page jest banalnie proste, a wykorzystując page buildery, takie jak Visual Composer, czy Elementor zaprojektujesz świetny wygląd podstrony bez żadnych umiejętności kodowania. Wystarczy, że będziesz przeciągać wybrane elementy i uzupełniać swoimi treściami oraz multimediami. Efekt? Profesjonalny landing page zachęcający do zakupu, zapisania się na newsletter, czy skorzystania z Twoich usług.

Dlaczego warto?

Wykorzystanie WordPressa do dodatkowych działań sprawi, że szybciej zbudujesz społeczność i to nie byle jaką – bo zaangażowaną, a przy okazji rozwiniesz swój biznes online. Materiały video, takie jak webinary, czy transmisje live to świetny sposób na urozmaicenie, jak i nawiązanie bliższych relacji. Twoi odbiorcy mogą Cię zobaczyć, na żywo zadać Ci pytania, jak i wspólnie z Tobą spędzać czas. Ma to ogromną wartość, bo sprawia, że pokazujesz „ludzką twarz”, jak i wzbudzasz zaufanie.

Dzięki stworzeniu landing page i zbieraniu kontaktów, możesz wysyłać do osób zainteresowanych Twoją działalnością pigułki wiedzy, najważniejsze informacje, a także newsy z Twojej branży. To także sprzyja Twojej działalności w sieci – rozpoznawalności, budowaniu wizerunku eksperta, czy celom sprzedażowym związanym z Twoimi usługami bądź produktami. Warto pamiętać, że newsletter jest prawdziwym zbawieniem szczególnie teraz, gdy Facebook tak dramatycznie obcina zasięgi!

Strona na WordPressie daje ogromne możliwości rozwoju! Warto to wykorzystać do budowania społeczności, poprzez dostarczanie jej wartościowych treści oraz nawiązywanie bliższych relacji np. za pośrednictwem spotkań na transmisjach na żywo. Stworzenie platformy do transmisji na żywo, czy landing page to nic trudnego – a właśnie te możliwości pozwolą Ci błyskawicznie się rozwijać.

Jeśli potrzebujesz poprowadzenia za rękę przy planowaniu, tworzeniu, jak i promocji strony WWW, to książka „Bądź online” Oli Gościniak może być idealnym rozwiązaniem dla Ciebie. To kompendium wiedzy z ćwiczeniami, dzięki któremu wyklikasz i wypromujesz swoje miejsce w sieci. Znajdziesz w niej porady ekspertów, checlisty, lifehacki i porady, które pozwolą Ci być krok przed innymi – zarówno w blogowaniu, jak i prowadzeniu biznesu online.

Więcej informacji o książce Oli znajdziesz w naszej rozmowie >>>

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ola Gościniak
Rozwija bloga Jestem Interaktywna olagosciniak.pl oraz grupę na FB Jesteśmy Interaktywne. Pomaga kobietom w tworzeniu swojego bloga, biznesu online oraz strony WWW prowadząc kursy, webinary oraz live’y. Finalistka konkursu Sukces Pisany Szminką Businesswoman roku w kategorii Influencerka Roku 2017 oraz wyróżniona przez JasonHunt w rankingu TOP30 wpływowych blogerów.

Rebelki – liderki społeczne pokolenia Z.

Henkel Polska wraz z platformą edukacyjną Zwolnieni z Teorii zorganizował program społeczny Rebelki, dzięki któremu 20 uczestniczek mogło zrealizować pięć autorskich projektów społecznych.
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 17/09/2019
Rebelki zdjęcie grupowe dziewczyn

Program Rebelki to kolejna inicjatywa na rzecz różnorodności. – Tym razem kierujemy ją do młodych, ambitnych dziewczyn – liderek społecznych, które chcą wspólnie z nami zmieniać świat – mówi Anna Kobierska, Corporate Communications Senior Specialist w firmie Henkel, mentorka w programie Rebelki.

Pokolenie Z – a jednak zaangażowane

Ten program aktywuje do działania pokolenie Z – czyli osoby urodzone po 2000 roku – które jest ostatnio przedmiotem licznych badań. 20 uczestniczek mogło dzięki niemu stworzyć ambitne i istotne społecznie akcje, które przynoszą realne efekty i są pożyteczne dla obywateli.

Skierowany do osób mających już pierwsze doświadczenia w temacie, rozwija umiejętności liderskie oraz zachęca do prospołecznych akcji. Dzięki takim inicjatywom zaszczepia się w następnych pokoleniach postawę która może być przyczynkiem do inicjowania istotnych zmian.

20 uczestniczek podzielonych zostało na 4 osobowe zespoły, z których każdy wspierany był przez mentorki z firmy Henkel.

Społeczne inicjatywy

Zresztą o poważnym podejściu i społecznym zaangażowaniu Rebelek niech powiedzą zainicjowane przez nie akcje:

  • Akcja Menstruacja – Projekt edukacyjny ukierunkowany na walkę z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach prowadzonej dodatkowo zbiórki zapewnione zostaną środki do higieny intymnej dla kobiet, znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej.
  • Nie bądź @! – kampania społeczna poświęcona walce z patotreściami w mediach społecznościowych. Zespół projektowy do swoich działań angażuje YouTube’owych influencerów, którzy mają stanowić przykład tworzenia wartościowych treści.
  • Ups! My Boobs – skierowana do młodych kobiet kampania edukacyjna, promująca świadome dbanie o piersi. Efektem projektu jest seria merytorycznych artykułów oraz wywiadów z lekarzami i brafitterkami, przekazujących informacje na temat podstawowych zasad zdrowia piersi i odpowiedniego doboru biustonosza.
  • Yes! YOUth Can – stowarzyszenie zrzeszające aktywną społecznie młodzież, którego misją jest promowanie pozytywnego wizerunku młodych ludzi oraz wspieranie zaangażowanej społecznie młodzieży. W ramach prowadzonych akcji, w wybranych placówkach edukacyjnych organizowane są symulacje wyborów oraz panele dyskusyjne z udziałem ekspertów ze świata biznesu i polityki podczas wydarzeń lokalnych.
  • THINK. IT’S LEGAL. – projekt zachęcający do myślenia krytycznego, szczególnie ważnej umiejętności w dobie natłoku informacji i fake newsów. Osią inicjatywy jest blog Think. It’s legal oraz profil na Instagramie.

Dzięki oferowanym w ramach programu szkoleniom, mentoringowi oraz pracy zespołowej, młode liderki rozwijają kompetencje w obszarach przywództwa, pracy w zespole, zarządzania projektami i zwiększania ich skali.

Do udziału w programie zgłosiło się blisko 100 kandydatek w wieku 15-19 lat.

Rebelki_dwie_uczstniczki_programu

W dwustopniowej rekrutacji wyłoniono ostatecznie 20 uczestniczek z całej Polski. Program obejmował udział w trzech zjazdach szkoleniowych, prowadzonych przez ekspertów z firmy Henkel Polska i Fundacji Zwolnieni z Teorii. Każde spotkanie poświęcone było poszczególnym etapom tworzenia projektu społecznego: od procesu planowania do jego finalizacji.

A tak o programie wypowiadają się organizatorzy

„Dla mnie osobiście udział w programie Rebelki, był niesamowitym przeżyciem. Ta nieposkromiona energia dziewczyn, ich zapał są imponujące i na szczęście zaraźliwe. Jestem przekonana, że nowe doświadczenia, sukcesy i pokonane trudności będą dla uczestniczek świetną lekcją, która zaowocuje w przyszłości i przełoży się nie tylko naich kolejne projekty, lecz także na budowę kapitału społecznego” – Anna Kobierska, mentorka w programie Rebelki.

„Jestem pod wrażeniem projektów, które powstały w ramach programu Rebelki. Najbardziej jednak cieszę się z tego, jak w ciągu tych kilku miesięcy dziewczyny dojrzały jako menedżerki i zbudowały szczerą więź z mentorkami” – powiedziała Aleksandra Chudaś, dyrektor zarządzająca Fundacji Zwolnieni z Teorii. Jestem dumna, że mogliśmy stworzyć z Henklem program w tak ważnym temacie.

Zwolnieni z Teorii

To największa w Polsce olimpiada, w której licealiści i studenci realizują własne projekty społeczne. To sposób na zmotywowanie młodych ludzi do działania na rzecz innych oraz zdobywania niezbędnych na rynku pracy kompetencji, takich jak zarządzanie, praca w zespole, przywództwo. W działającej od 2014 roku olimpiadzie wzięło udział ponad 50 000 osób, dzięki którym powstało prawie 2 000 projektów społecznych – co roku, blisko 70% uczestników stanowią dziewczyny.

Henkel

Jest firmą globalną, o zrównoważonej i różnorodnej ofercie produktów i usług. Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym jak i dóbr konsumpcyjnych. Firma, założona w 1876, działa i odnosi sukcesy od ponad 140 lat, zatrudnia na całym świecie ponad 53 tysiące pracowników.

Zdjęcia są własnością firmy Henkel.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

#WomanOnStage – Firma Aptiv zaprasza na 6 edycję Connected.Cars

Firma Aptiv wraca do nas po wakacyjnej przerwie z ciekawym wydarzeniem. Niezależnie od tego czy interesujesz się motoryzacją i nowymi technologiami, czy może po prostu lubisz być na bieżąco z nowinkami, na tym spotkaniu nie może Cię zabraknąć! Sprawdź dlaczego i zapisz się już teraz!
  • Ewa Moskalik - Pieper - 17/09/2019

Firma Aptiv zaprasza na 6 edycję Connected.Cars: #WomanOnStage

Po wakacyjnej przerwie firma Aptiv nadal nie zwalnia tempa i już:

25 września o godzinie 18:00 w Starej Zajezdni w Krakowie odbędzie się 6 edycja Connected.Cars: #WomenOnStage.

Ta edycja jest wyjątkowa i szczególnie ważna, ponieważ w całości przygotowały ją kobiety – inżynierki z Aptiv, które pokażą Wam, że świat motoryzacji nie jest tylko domeną mężczyzn.

Oczywiście na spotkanie zapraszamy zarówno Panie, jak i Panów. 🙂

Poznaj szczegóły spotkania i zapisz się!

Możesz mieć niepowtarzalną okazję wyruszenia do krainy nowych technologii i samochodów przyszłości. Poznać tematy związane z bezpieczeństwem, inteligencją samochodów, testowania oraz budowania innowacyjnych produktów pod kątem Agile, ale nie tylko!

To będzie też doskonała okazja, żeby porozmawiać z managerami Aptiv o możliwościach zatrudnienia! Dlatego zabierz ze sobą swoje CV!

Agenda:

18:00 -18:20 – Poznajmy się!

18:20 – 18:40 – Dlaczego testowanie samochodów przyszłości jest takie ważne?

18:40 – 19:10 – Networking (pizza & drinks on us!)

19:10 – 19:30 – Wyższy poziom inteligencji w samochodach przyszłości – projekt Simusafe

19:30 – 19:50 – Agile jako narzędzie do budowania innowacyjnych produktów w branży automotive.

19:50 – 21:00 – Speed recruiting + Networking

Wydarzenie jest bezpłatne, ale rejestracja obowiązkowa. Łap bilet!

Co jeszcze Cię czeka na miejscu?

  • Mocna dawka wiedzy oraz inspiracji od najlepszych inżynierek oraz managerów!
  • Strefy inżynieryjne, w których spotkacie ekspertów Aptiv oraz porozmawiacie o aktualnych ofertach pracy.
  • Spotkanie z przedstawicielkami Fundacji Mamo Pracuj.
  • Dla pierwszych 100 osób specjalne prezenty!
  • Pizza i napoje.

Zobacz jak wygląda serce i dusza samochodów przyszłości 🙂

Nie przegap okazji i zapisz się! Do zobaczenia 25 września!

Wiemy, że takie bilety szybko się rozchodzą 🙂

aptiv logo

Zdjęcie: archiwum Aptiv

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail