Czego szukasz

Dress code – jak ubrać się do pracy nie tracąc fortuny?

Jak Cię widzą, tak Ci płacą! Czy tego chcesz, czy nie, ludzie nieustannie oceniają Cię nie tylko w oparciu o prezentowane przez Ciebie umiejętności, kompetencje i doświadczenie, ale także Twój wygląd. Dziś podpowiem Ci, jak niewielkim nakładem kosztów zbudować garderobę, która będzie Cię wspierać w rozwoju, niezależnie od tego, na jakim stanowisku pracujesz. Zapraszam!

  • Justyna Kowalcze - 27/02/2020
kobieta kupuje ubrania do pracy

Dress code

Niezależnie od tego, czy pracujesz w lokalnym biurze czy w międzynarodowej korporacji, powinnaś się dobrze prezentować. Stąd tak ważne jest, szczególnie, gdy myślisz o awansie, byś przestrzegała obowiązującego w firmie dress code’u.

Co ubrać do pracy?

W kwestii wizerunku zawodowego nie zostawiaj miejsca na działanie przypadku, szczególnie gdy masz ograniczony budżet. Głęboki namysł nad tym, jaki wizerunek potrzebujesz stworzyć i w jaki sposób to zrobić, znacznie ułatwi Ci proces kompletowania garderoby oraz oszczędzi stylowych wpadek.

Ustal dress code

Na sam początek ustal, jaki rodzaj dress code’u obowiązuje Cię w miejscu pracy. Jeśli istnieją jakiekolwiek oficjalne wytyczne, dokładnie się z nimi zapoznaj. Wewnętrzne dokumenty mogą określać preferowaną kolorystykę, dozwoloną ilość biżuterii czy sposób upięcia włosów. Prawdopodobnie jednak czeka Cię niespodzianka: brak jakichkolwiek ustaleń względem wyglądu pracownika! Czy to oznacza, że możesz ubierać się, jak tylko Ci się podoba? Nic bardziej mylnego! Jeśli nikt nie określił poziomu dress code’u, przyjmij, że jest to tzw. codzienna elegancja, czyli smart casual.

Dlaczego dress code jest ważny?

Krok drugi w budowaniu funkcjonalnej garderoby do pracy, to refleksja nad wrażeniem, jakie powinnaś lub chcesz sprawiać. Istnieją trzy elementy profesjonalnego wizerunku: autorytet, przystępność i indywidualizm. W zależności od zajmowanego stanowiska rozkładaj akcenty tak, by w pierwszej kolejności podkreślić najważniejszy w Twoim zawodzie aspekt.

Jesteś radczynią prawną w dużej firmie? Skup się na uwypukleniu swojego autorytetu i noś elegancką odzież w stonowanych kolorach. Pracujesz w przedszkolu? Buduj wizerunek przystępnej osoby w oparciu o miłe dla oka kolory i miękkie materiały. Jesteś członkinią kreatywnego zespołu? Nie bój się podkreślać indywidualizmu, stawiając na odważne fasony i oryginalne połączania kolorystyczne.

Znajdź najkorzystniejsze fasony

Niezwykle pomocne będzie ustalenie, w jakich fasonach spodni, spódnic, bluzek, sukienek i żakietów najlepiej się prezentujesz. Świadomość, co działa w Twoim przypadku, a czego absolutnie powinnaś unikać, nie tylko pozwoli Ci zaoszczędzić czas oraz pieniądze, ale też ułatwi tworzenie satysfakcjonujących zestawów. Dress code dress codem, ale chodzi też przecież o to, byś czuła się i wyglądała atrakcyjnie, budując w ten sposób pewność siebie, prawda?

Stwórz spójną paletę kolorystyczną

Pomyśl, w jakich kolorach Ci do twarzy lub skorzystaj z profesjonalnego doboru. Wybierz dwa lub trzy odcienie bazowe oraz kilka towarzyszących, idealnie zgranych z bazą. Dzięki temu prostemu zabiegowi w Twojej szafie zapanuje harmonia, wszystko będzie do siebie pasowało, a Ty nie będziesz potrzebowała wielu ubrań, by zawsze dobrze wyglądać.

Zrób listę zakupów

Ustaliłaś wymagania pracodawcy oraz własne potrzeby? Czas na stworzenie listy zakupów. Gdy spiszesz, czego naprawdę potrzebujesz, łatwiej będzie Ci kontrolować wydatki w sklepie. Nie obejdzie się bez żakietu, spódnicy ołówkowej lub o linii A, spodni w kant, prostej sukienki, kilku bluzek, T-shirtów i topów, cienkich sweterków (mogą być rozpinane kardigany) oraz eleganckich butów i torebki. (link do artykułu o 5 elementach?)

Jeśli charakter Twojej pracy na to pozwala, kup też klasyczne granatowe dżinsy, marynarkę i cygaretki w ciekawym kolorze, ładne buty na płaskiej podeszwie. Nie zapominaj o dodatkach, dzięki którym codziennie stworzysz ciekawe stylizacje, bez konieczności powiększania garderoby.

Przeczytaj także: Jak działa siła dodatków!

Kupuj z głową

W czasie zakupów nie kieruj się wyłącznie ceną, lecz pilnuj także jakości. Stawiaj na dobrze skrojone i starannie uszyte ubrania, w których po prostu będziesz się lepiej prezentować. W miarę możliwości unikaj nieprzewiewnego poliestru oraz łatwo mechacącego się akrylu. Sprawdź, czy odzież, którą masz zamiar kupić, nie mnie się zbytnio.

Ekstrawagancji powiedz nie

Kompletując garderobę do pracy, nie daj się ponieść fantazji. Ekscentryczne, bogato zdobione, krzykliwe, mocno wydekoltowane czy epatujące seksapilem ubrania zostaw na sklepowych wieszakach. Szukaj raczej uniwersalnych elementów, dających się łatwo zestawiać, stosownych na każdą okazję, jaka może mieścić się w zakresie Twoich obowiązków.

Tak przygotowana, śmiało możesz ruszać do pracy! W stosownym stroju nie będziesz tracić energii na rozważanie, czy aby na pewno dobrze wyglądasz. A wrażenie, że masz wszystko pod kontrolą, może się okazać bezcenne, gdy zdecydujesz się ubiegać o awans lub podwyżkę. Powodzenia!

Zdjęcia i grafiki: Justyna Kowalcze

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Justyna Kowalcze
Kolorowa stylistka osobista. Jej misją nie jest moda, są nią kobiety. Pragnie, by akceptowały swoje ciała i czuły się pięknie każdego dnia. Dlatego pracuje nad powierzonym wizerunkiem tak długo, aż zobaczy blask radości w oczach klientki. Prywatnie mama Hani i Marysi oraz żona Michała, zakręcona na punkcie książek, gór i podróży.

Obalamy mity na temat pracy doradcy ubezpieczeniowego – bezpłatny webinar

Szukasz elastycznej pracy? Potrzebujesz niezależności? Weź udział w naszym webinarze i dowiedz się jak wygląda praca doradcy ubezpieczeniowego od kuchni! To idealna okazja aby zapytać o wszystko co jest dla Ciebie ważne! A może właśnie to będzie idealne rozwiązanie dla Ciebie? Zapisz się już dziś!
  • Agnieszka Kaczanowska - 22/03/2020
Uśmiechnięta kobieta - zapraszamy na webinar!

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze pt. „Doradca Ubezpieczeniowy. Obalamy Mity” już 31 marca br. o godzinie 20:30!

Będziemy rozmawiać o tym, dlaczego doradcy tak cenią sobie swoją pracę, jak udaje się im zachować work life balance. A także jak rozwijają swoją karierę, na jakie wynagrodzenie mogą liczyć i jak firma wspiera swoich doradców! Chcemy obalić największe mity związane z pracą w ubezpieczeniach.

Tak zapisuję się na webinar!

Wspólnie z naszymi gośćmi poszukamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

  1. Jak zdobywać klientów?
  2. Czy bycie na własnej działalności się opłaca?
  3. Czy doradcy mogą liczyć na benefity?
  4. Na jakie wynagrodzenie mogą liczyć doradcy w firmie MetLife?
  5. Jakie wsparcie otrzymuje doradca?
  6. Kto sprawdza się na stanowisku doradcy ubezpieczeniowego?
  7. Jakie cechy osobowości są kluczowe?
  8. Co jest najważniejsze w pracy doradcy? Co sprawa, że lubi swoją pracę?
  9. Jak wybrać dobrą agencję?

A także wiele innych! Specjalny czas przeznaczymy także na odpowiedzi na Wasze pytania!

Tak zapisuję się od razu!

Kogo będziemy gościć?

Webinar poprowadzą:

Magdalena Brzozowska – Tomczyk, Członek Zarządu MetLife TunŻiR S.A. Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego

Magdalena Brzozowska – Tomczyk

„Mam 18 lat doświadczenia w branży finansowej w obszarze: zarządzania sprzedażą, budowania nowego biznesu w bankowości detalicznej i w ubezpieczeniach na życie, zarządzanie P&L, rozwoju produktu, marketingu i komunikacji, tworzenia systemów motywacyjnych, tworzenia nowych struktur sprzedażowych. Pracowałam w różnych miejscach na świecie m.in. w Polsce, Rosji, Grecji, Hiszpanii, Czechach, Węgrzech, Turcji i Pakistanie. Od 5 lat związana jestem z branżą ubezpieczeniową. Jestem pasjonatką metodologii design thinking, systematic inventive thinking i NVC. A prywatnie jestem mamą 4 latka.”

 

Wojciech Kanadys – Agency Executive, MetLife TUnŻiR S.A.

Wojciech Kanadys

„Mam żonę i już prawie dorosłą córkę. Po studiach związałem się z branżą ubezpieczeniową i rozpocząłem pracę w sprzedaży, zostałem doradcą ubezpieczeniowym. Po dwóch latach powierzono mi zadanie kierowania zespołem sprzedażowym, a po kolejnych dwóch latach zostałem Dyrektorem Oddziału. Od 10 lat kieruję sprzedażą w regionie, angażując się jednocześnie w projekty sprzedażowe, współtworzę systemy wynagrodzeń i motywacyjne. Praca w ubezpieczeniach miała duży wpływ na powrót mojej żony do pracy po urodzeniu córki, mając elastyczny czas pracy byłem wstanie zajmować się naszym dzieckiem. Uwielbiam podróże, ich organizowanie i spędzanie czasu z moją rodziną w różnych zakątkach świata”.

Moderatorką webinaru będzie: Agnieszka Czmyr – Kaczanowska, czyli ja 😉

Szczegóły organizacyjne

Webinar odbędzie się 31.03.2020 (wtorek) o godzinie 20:30 i potrwa ok. 1,5 h. Webinar jest bezpłatny. Konieczna jest rejestracja.

Tak, zapisuję się!

Ważna uwaga praktyczna: W związku z RODO prosimy o wyrażenie zgody, także na przesyłanie potwierdzeń odnośnie webinaru, gdyż w przeciwnym wypadku nie mamy możliwości wysłania przypomnienia o webinarze!

A jeśli chciałabyś /chciałbyś dowiedzieć się więcej o pracy w firmie MetLife – wypełnij formularz i porozmawiaj o swojej przyszłej pracy!

Zapraszam także do dwóch świetnych wywiadów z innymi mamami, które pracują w MetLife:

Zdjęcie: własność MetLife

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 

Wiem, że moja praca ma sens. I to napędza mnie do działania!

„Myślę, że aby spełniać się zawodowo, trzeba lubić to, co się robi. Staram się zbudować relację i wzajemne zaufanie z każdym ze swoich klientów. Cieszę się, kiedy w trudnych chwilach jestem dla nich wsparciem. To pewnego rodzaju misja.” – Jak robić to, co się lubi, zarabiać i jednocześnie wychowywać małe dziecko? Na te pytania odpowiada nam Natalia Batko, doradca ubezpieczeniowy w firmie MetLife. A może chcesz porozmawiać o pracy? Wyślij zgłoszenie >>>
  • Agnieszka Kaczanowska - 18/03/2020
Natalia Batko, doradca ubezpieczeniowy w firmie MetLife

Natalio, bardzo dziękuję że znalazłaś czas na rozmowę ze mną, tym bardziej, że masz obecnie sporo obowiązków. Jestem przekonana, że Twoja historia będzie bardzo ciekawa dla naszych czytelniczek! Pracujesz na stanowisku doradcy ubezpieczeniowego od wielu lat, ale teraz o Twoim dniu decyduje jednak ktoś inny. Ile miesięcy ma Twój maluszek?

Ja również dziękuję, cieszę się, że mogę opowiedzieć o sobie Mamo Pracuj. W branży ubezpieczeniowej pracuję od prawie 10-ciu lat, a mój obecny „szef” to moja córeczka. Ma na imię Julia i ma niespełna rok.

Gratuluję! Taka szefowa to skarb! 😉 A co Cię przyciągnęło do pracy w MetLife na początku Twojej kariery?

Kiedy zaczynałam pracę w ubezpieczeniach miałam 20 lat. Już wtedy wiedziałam, że sprzedaż bezpośrednia, to coś dla mnie. Dobrze czułam się w kontakcie z ludźmi, imponowało mi to, że mogę decydować o wysokości swoich zarobków, dodatkowo sama organizowałam swój czas pracy.

W rozmowie powiedziałaś, że dzięki umowie agencyjnej, cały czas zarabiasz, choć chwilowo rodzina jest najważniejsza. Jak to wygląda? Na czym polega umowa agencyjna?

Umowa agencyjna to jeden z najważniejszych atutów, dzięki  któremu zdecydowałam się na współpracę z MetLife. Umowa jest jasno skonstruowana, przejrzysta, a co najważniejsze, stanowi zabezpieczenie dla doradcy. Pracując w MetLife  przez lata budowałam swoją bazę klientów, dzięki czemu wypracowałam stałą prowizję. Otrzymuję ją zarówno wtedy, kiedy pracuję, jak i będąc na zwolnieniu lekarskim, czy jak obecnie, na urlopie macierzyńskim.

Weź udział w naszym webinarze pt. „Obalamy mity na temat pracy doradcy ubezpieczeniowego!”

W wywiadzie z Anitą Majchrzak, Kierownik Zespołu w MetLife (do przeczytania tutaj) pojawia się temat wsparcia i zrozumienia rodziny. Miałaś takie wsparcie?

Kiedy moja rodzina dowiedziała się, że chcę zostać Doradcą Ubezpieczeniowym, komentarze były różne, od tych pozytywnych do takich pełnych obaw i wątpliwości. Jednak znając mój upór, bliscy doskonale wiedzieli, że mimo wszystko postawię na swoim.

A jak jest teraz? Masz wsparcie najbliższych?

Zarówno na początku mojej kariery, jak i teraz, moja rodzina bardzo mi pomaga. Mam wspaniałego męża i córeczkę – to oni są dla mnie największym wsparciem i motywacją. Mąż jest ze mną, w tych dobrych, jak i gorszych momentach. Mocno we mnie wierzy i trzyma kciuki za rozwój mojej kariery zawodowej.

Co jest Twoim zdaniem kluczowe w pracy doradcy?

Myślę, że aby spełniać się zawodowo, trzeba lubić to, co się robi. Staram się zbudować relację i wzajemne zaufanie z każdym ze swoich klientów. Cieszę się, kiedy w trudnych chwilach jestem (lub mogę być) dla nich wsparciem.

Kilka miesięcy temu, skontaktowała się ze mną moja wieloletnia klientka. Jej drżący głos wskazywał, że coś jest nie tak. Jak się później  okazało, zachorowała na złośliwy nowotwór piersi. Klientka otrzymała z polisy zdrowotnej dodatkowe świadczenie, które pozwoliło jej na skorzystanie z najnowszej terapii aby szybko wrócić do zdrowia. 

W takich sytuacjach wiem, że to co robię, ma sens. To pewnego rodzaju misja.

To takie sytuacje życiowe, których nie przewidzimy… Natalio, opowiedziałaś mi także, że po dwóch latach zorientowałaś się, że w Twoim przypadku najlepiej sprawdza się współpraca z klientami firmowymi. I to dodało Ci wiatru w skrzydła. Rozumiem, że to Ty sama decydujesz z kim lepiej Ci się współpracuje?

Portfel moich klientów jest bardzo zróżnicowany. Są to rodziny z dziećmi, seniorzy, ale też lekarze, prawnicy, a nawet pracownicy platform wiertniczych pracujący na morzu. Jednak znaczną część stanowią klienci biznesowi, właściciele mniejszych i większych firm. Praca z nimi wszystkimi daje mi ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia zawodowego.

Co jeszcze daje Ci ta praca, co cenisz najbardziej?

Najwięcej satysfakcji dają mi dobre relacje z moimi klientami, niezależność oraz elastyczne warunki pracy. Dzięki temu, mogę łączyć pracę zawodową z życiem rodzinnym i wychowaniem córeczki Julki.

Dziękuję! I życzę Ci wielu radości i dużo satysfakcji z bycia mamą i dalszego rozwoju kariery!

I już teraz zapraszam na wspólny webinar MetLife i Mamo Pracuj pt. „Obalamy mity na temat pracy doradcy ubezpieczeniowego!”

A jeśli chciałabyś /chciałbyś dowiedzieć się więcej o pracy w firmie MetLife – wypełnij formularz i porozmawiaj o swojej przyszłej pracy!

Zdjęcia: archiwum domowe Natalii Batko.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail