Czego szukasz

Czas na dotacje unijne na żłobki i przedszkola

Nadchodzi idealny czas na zakładanie żłobków i przedszkoli z dotacji unijnych w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych. Dotacje mają zwiększyć liczbę miejsc w przedszkolach, punktach przedszkolnych, żłobkach i klubach dziecięcych. Ma to ułatwić mamom powrót na rynek pracy po urodzeniu dziecka.

  • Magda Smoląg - 12/10/2015
Małe dziecko na podwórku

Dwa rodzaje dotacji

Oddzielne dla placówek przedszkolnych i żłobków przeznaczone zostały po dwa działania w ramach RPO.

Pierwsze, stricte infrastrukturalne, dzięki któremu można przeprowadzić gruntowny remont pomieszczeń i dostosować je do wymogów prawnych, zakupić środki trwałe a nawet w niektórych przypadkach wybudować budynek przedszkola czy żłobka od podstaw.

Drugi rodzaj działań nastawiony jest przede wszystkim na wsparcie funkcjonowania placówki. Można tu sfinansować doposażenie i remont placówki oraz przez 12 miesięcy opłacać wszystkie koszty jej funkcjonowania m.in. materiały do pracy, pensje nauczycieli, opiekunów i pozostałego personelu, wyżywienie dzieci i czynsz i inne koszty utrzymania lokalu.

Kto i kiedy może składać wnioski?

Wnioski składać mogą zarówno gminy, organizacje pozarządowe jak i prywatni przedsiębiorcy.
Dla każdego z województw warunki naboru są nieco odmienne. Niektóre z nich wymagają od Wnioskodawcy doświadczenia w prowadzeniu podobnej placówki lub udokumentowania odpowiednich dochodów z dotychczasowej działalności na odpowiednim poziomie, dlatego przed podjęciem decyzji o napisaniu wniosku warto dokładnie zapoznać się z regulaminem konkursu oraz dokumentami z nim powiązanymi. I tak, dla przykładu w województwie mazowieckim do 29.10.2015 trwa nabór wniosków w ramach działania 10.1.4 Edukacja przedszkolna RPO Województwa Mazowieckiego. Poziom dofinansowania, o które można się starać to aż 80%. Minimalna wartość projektu wynosi 100 tys. PLN a wartość maksymalną ogranicza jedynie budżet przeznaczony na nabór tj. ponad 9 mln PLN.

Finansowane działania to nie tylko tworzenie nowych miejsc przedszkolnych i bieżące funkcjonowanie placówki ale też dostosowanie przedszkola do potrzeb dzieci niepełnosprawnych, wzbogacenie oferty przedszkola o zajęcia dodatkowe, wydłużenie godzin pracy i doskonalenie zawodowe nauczycieli. Wymagania, jakie stawiane są Wnioskodawcy to między innymi odpowiednie doświadczenie w prowadzeniu tego typu placówki i w działalności na terenie, na którym planujemy ją otworzyć. Problem braku doświadczenia zawsze jednak można rozwiązać angażując w projekt Partnera który je posiada np. przedszkole funkcjonujące w okolicy, które będzie nas wspierać swoją wiedzą i doświadczeniem.

Pieniądze na otwarcie przedszkola

Fundusze europejskie są bardzo dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą założyć lub rozwinąć swoją działalność i warto po nie sięgać, jeśli tylko mamy taką możliwość. Jeśli obawiamy się, czy podołamy napisaniu wniosku, przygotowaniu dokumentacji oraz rozliczeniu projektu, warto skontaktować się ze specjalistą w zakresie starania się o fundusze, który przeprowadzi nas przez cały proces, pomoże uniknąć pomyłek i błędów oraz pomorze załatwić wszystkie niezbędne formalności.

Zdjęcie: Pixabay / eve_bourrat

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Magda Smoląg
Pracuje w firmie Ascend Consulting, która od lat zajmuje się wspieraniem polskich przedsiębiorców w procesie zarządzania oraz pozyskiwaniem funduszy na rozpoczęcie i rozwój działalności. Firma koncentruje się na potrzebach mikro, małych i średnich przedsiębiorców.
Podyskutuj

Plusy posiadania własnej domeny

Jeśli zakładasz swoją stronę WWW, to możesz skorzystać z własnej domeny, zdecydować się na subdomenę w adresie firmy hostingowej albo postawić na darmowy alias. Co oznaczają poszczególne rozwiązania? Dlaczego tym najlepszym jest posiadanie własnej domeny? Na co powinieneś zwrócić uwagę, wybierając adres?
  • Alicja Zielińska - 20/05/2020
dłonie na klawiaturze

Adres strony www

Kiedy już kupiłeś hosting, musisz zdecydować, z jakiego adresu będziesz korzystać. To on będzie pojawiać się w wyszukiwarkach internetowych, to z niego będą korzystać użytkownicy, wchodząc na stronę. Do wyboru masz kilka rozwiązań. Oto plusy i minusy każdego z nich:

Subdomena

Załóżmy, że wybrałeś hosting w AZ.pl. Firma daje Ci możliwość korzystania z darmowej subdomeny w tym adresie. Co to oznacza? Że do Twojej dyspozycji może być np. adres nazwa_serwera.nazwa_domeny_twojego_operatora. Możesz go używać całkowicie za darmo. Jeśli usługi nie przedłużysz, to wtedy z tego adresu może zacząć korzystać dowolny inny użytkownik. I to jest największy minus tej propozycji.

Subdomena jest do Twojej dyspozycji do momentu, kiedy jesteś klientem danej firmy hostingowej. Jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, to wybierz hosting w sprawdzonej marce. Dlaczego? Jeżeli firma upadnie, to stracisz adres.

Alias

Pojęcie to dotyczy nie tylko adresów stron WWW, ale również e-maili. Alias to alternatywny adres. Co to oznacza? Załóżmy, że zdecydowałeś się na skorzystanie z darmowego hostingu i adres Twojej strony jest nieatrakcyjny.

Często w takich przypadkach użytkownicy decydują się na używanie aliasu. Jak to działa? Firma, która jest abonentem atrakcyjnego adresu, daje Ci możliwość skorzystania z niego. Ale uwaga: w przypadku standardowego aliasu w wyszukiwarce będzie zaindeksowana w dalszym ciągu strona z długim adresem. Może to być dobry wybór, jeśli dopiero uczysz się tworzenia i prowadzenia stron WWW, ale na pewno nie w przypadku strony firmowej czy jakiegokolwiek serwisu, który budujesz dla użytkowników

Domena

W przypadku domeny jesteś abonentem i płacisz za możliwość korzystania z niej przez rok lub dłuższy okres. Jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie. Dlaczego? Przede wszystkim pracujesz na swoją markę – do kiedy będziesz przedłużać adres, będzie on pozostawać do Twojej dyspozycji – nie jesteś uzależniony od tego, że ktoś Ci kiedyś odbierze możliwość korzystania z darmowej subdomeny.

Domeny są bardzo tanie – możliwe, że adres z rozszerzeniem .pl zarezerwujesz za kilka złotych, a czasami nawet za darmo. Jakie jeszcze korzyści daje własna domena? Poczta e-mail, z której dotąd korzystałeś, może mieć takie rozszerzenie. Np. Twoim adresem będzie: [email protected] Jeśli używałeś innych adresów, to wtedy pocztę możesz przekierować na nowy albo wszystkie wiadomości odbierać w jednym programie pocztowym. Pamiętaj, żeby zdecydować się na taki adres, który będzie łatwy do zapamiętania dla zainteresowanych, którzy mogą stać się twoimi klientami lub po prostu użytkownikami strony.

Ponadto własna domena nie wiąże Cię z żadną firmą hostingową na stałe. Domenę rejestrujesz u wybranego operatora i nie ma znaczenia, z jakiego hostingu będziesz korzystać. Nawet jeśli wybrałeś usługę serwerową w tej samej firmie, gdzie zarejestrowałeś domenę, to adres możesz przekierować na zewnętrzny hosting. Natomiast, żeby przenieść obsługę domeny do innej firmy, wystarczy że skorzystasz z opcji transferu. Wybór własnej nazwy jest najlepszą opcją, jeśli chodzi o adres strony www.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska

Tworzymy rękodzieło użytkowe w stempelkach – Mamy kupują u Mam

"Sella" to spółka dwóch kreatywnych mam" - opowiadają właścicielki - Alina Leszczyńska i Elżbieta J. Dacewicz. które produkują wysokiej jakości rękodzieło użytkowe, wykorzystujące motyw słynnego bolesławieckiego "stempelka". Poznaj kolejną mamową firmę, która zgłosiła się do naszej akcji #MamyKupująUMam.
  • Listy do Redakcji - 18/05/2020
Alina Leszczyńska Elżbieta J.Dacewicz właścicielki firmy Sella

Mamy kupują u Mam

Alina Leszczyńska i Elżbieta J. Dacewiecz zgłosiły się do naszej akcji Mamy kupują u Mam. Przeczytaj czym się zajmują, jaką prowadzą działalność i jak sobie teraz radzą!

„Sella” S.C. to spółka dwóch kreatywnych mam, które do jej założenia przygotowywały się przez cały rok, badając rynek, budując bazę firmy, inwestując własny czas i pieniądze.

Przeczytaj także: Otworzyłam kwiaciarnię w dniu ogłoszenia kwarantanny – historia Oli – Mamy kupują u Mam

Po tym okresie intensywnych przygotowań powstała firma, oferująca wysokiej jakości rękodzieło użytkowe nawiązujące w zastosowanej aplikacji, jak i kolorystyce, do najlepszych tradycji ceramicznych Bolesławca (dolnośląskie) – słynnego „stempelka”. W swojej pracy stawiamy na wysoką jakość tkanin, profesjonalizm wykonania i kreatywność.

Jesteśmy na rynku od niedawna, ale nasze produkty znalazły już nabywców w Polsce i za granicą. Niemniej zaistniała sytuacja wymusiła na nas położenie większego nacisku na sprzedaż on-line i reklamowanie naszych towarów w szeroko rozumianej sieci.

Przeczytaj także: Mamy kupują u Mam – wspieramy Wasze biznesy. Dołącz do akcji!

Co będzie dalej?

Nasi klienci, to szczególna grupa odbiorców zakochanych w ceramice i stempelkach. Pandemia zastopowała niestety rozwój firmy. Staramy się przetrwać, inwestujemy w reklamę, wymyślamy nowy asortyment, nie poddajemy się tym bardziej, że gamę produktów mamy bardzo szeroką – skierowaną zarówno do dorosłych, jak i małych klientów (artykuły dziecięce).

Oczywiście, jak każdego prowadzącego mikrobiznes, dotykają nas obawy „co będzie dalej”, a jako świadome kobiety i matki małych i dorastających dzieci dopadają nas wątpliwości, jak dzielić czas między sprawy domowe i firmowe. Niemniej staramy się patrzeć z optymizmem w przyszłość, nie poddawać się i działać, planować następne posunięcia.

Będzie dobrze i tego się trzymamy!

Jeśli chcesz być na bieżąco z innymi historiami kobiet, zapisz się na nasz newsletter!

Przeczytaj także: Mama bliźniaków pracuje zdalnie – historia Agnieszki, wirtualnej asystentki

Zdjęcia: archiwum firmy Sella

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Listy do Redakcji

Poglądy wyrażone w listach są wyłącznie poglądami ich autorów i nie mogą być uznane za poglądy Redakcji Mamo Pracuj.

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail