Czego szukasz

7 zasad łączenia życia rodzinnego i zawodowego

Godzenie życia rodzinnego i zawodowego nie jest łatwe, to wiedzą wszyscy, którzy próbowali. Napisano w tym temacie wiele i wiele tekstów pewnie jeszcze powstanie. I dobrze. Zawsze chętnie o tym poczytam, dowiem się czegoś nowego alby przypomanę coś, o czym często zapominam… Wpadłam ostatnio na stary tekst z Newsweek’a. I okazało się, że najczęściej zapominam o …. „dbaniu o chemię”! A Ty o czym zapominasz?

  • Agnieszka Kaczanowska - 28/08/2014
Zakochana para na ławce w parku

Tygodnik Newsweek w swoim artykule pod tytułem „7 sposobów na pogodzenie kariery z życiem rodzinnym” (z dnia 10.08.2014) powołuje się na tekst amerykańskich kolegów po fachu z miesięcznika „Success”, którzy zamiast odwoływać się do wyników badań i wypowiedzi psychologów, opisali historię życia pewnego małżeństwa dziennikarzy. Dlaczego akurat ich? Bo po prostu całkiem dobrze radzą sobie łącząc wychowywanie dzieci i karierę zawodową. Jakie mają rady dla innych rodziców?

Zasada numer 1 – Opieka nad dziećmi

Dziennikarze uważają, że kluczowym jest aby rodzice mieli kogoś, kto zawsze będzie gotowy zająć się dziećmi w sytuacjach tego wymagających, czy to dodatkowej pracy, czy też spędzenia wspólnego czasu.

Podkreślają: „Jeżeli małżeństwo ma taką możliwość, powinno zainwestować w opiekę nad swoimi pociechami. Wykwalifikowana opiekunka czy ktoś z rodziny – to bez znaczenia. Roker i Roberts mówią, żeby nie mieć z tego powodów wyrzutów sumienia ani nie uważać tego za mocno niestosowne. Ten czas spędzony we dwoje albo razem z dziećmi może bowiem uratować całą rodzinę. Dlatego nie boją się doradzać nawet zabierania pomocy domowej na wakacje”. 

Przypuszczam, że ta zasada może budzić w naszym kraju wiele kontrowersji, ale sam koncept, tego aby od czasu do czasu ktoś inny przejmował opiekę i odpowiedzialność za nasze dzieci – choćby na jedną godzinę – bardzo mi odpowiada.

Zasada numer 2 – Mieć kontakt

Czy zdarza się Wam przez cały dzień nie kontaktować się z mężem/partnerem? Spotykacie się dopiero wieczorem, zmęczeni po całym dniu? Para dziennikarzy radzi, aby w ciągu dnia od czasu do czasu się kontaktować, przesyłać sms-y, choćby w drobnych sprawach, po to aby żyć tymi samymi problemami.

Zasada numer 3 – Wykorzystywanie okazji

Posiadając rodzinę, dużo pracy i wiele spraw na głowie, ważną umiejętnością okazuje się pozytywny oportunizm. Czym on się przejawia? Chodzi głównie o to, aby korzystać ze sposobności, które się pojawiają. Mogą to być całkiem banalne działania jak zabranie żony/męża czy dziecka/dzieci na obiad, do kina czy po prostu niespodziewany spacer na lody. Te małe, z pozoru niewiele znaczące gesty dają istotny i długotrwały efekt. Budujemy więź i poczucie bliskości…

Zasada numer 4 – Dbać o chemię

Bywa, że z czasem iskierka, która rozpalała nasz związek nieco słabnie, dlatego też tak ważne jest aby dbać o nią pomimo tysiąca spraw na głowie. Amerykańska para radzi, aby przynajmniej od czasu zachowywać się tak, jak na początku znajomości… Adorować, zdobywać i pozytywnie zaskakiwać!

Zasada numer 5 – Ustalić nowe priorytety

Ta zasada wydaje mi się na tyle oczywista, że pewnie zupełnie bym o niej nie pomyślała… Bo oczywiste jest, że nasze priorytety zakładając rodzinę się całkowicie zmieniają. Ale myślę jednak, że „naszym ekspertom” chodziło o coś bardzo ważnego, a mianowicie o wspólne ustalenie takich rzeczy, spraw, działań, zwyczajów, które są dla nas ważne bez względu na to, że właśnie zostaliśmy rodzicem. Dla kogoś będzie to wyjście do kina raz w tygodniu, czy fitness, sobotnie porządki, godzinna kąpiel z pianką a może piwo z kolegami. Warto o tym porozmawiać, aby wiedzieć komu na czym zależy i z czego nie chce rezygnować. Czasu na wszystko pewnie nie starczy…

Zasada numer 6 – Łączyć przyjemne z pożytecznym

„Jeśli można odwieźć dzieci do szkoły w drodze do pracy – warto tak zrobić. Jeśli można zabrać rodzinę na służbowy wyjazd albo przyjęcie – tak samo. Jeśli można odpuścić jakąś część pracy na rzecz czasu spędzonego z rodziną – podobnie” – czytamy w artykule. 

Pewnie nie jest łatwo, ale czasem się to udaje! Zdarzyło się Wam kiedyś zrobić coś takiego?

Zasada numer 7 – Dać sobie trochę luzu…

To chyba powinno być hasło przewodnie każdego rodzica! Bo, choć możemy się nie wiem jak starać, dbać, wysilać i tak czasem będzie zupełnie inaczej niż to sobie zaplanowaliśmy. Wtedy pojawiają się złość, rozgoryczenie, zwątpienie i opadamy z sił. Mając dzieci, chyba nigdy nic nie będzie perfekcyjnie… To co możemy zrobić, i to co radzą nam Al i Deborah, to „wrzucić na luz”. Zaakceptować daną sytuację i iść do przodu!

Amen 😉

Czego i Wam i sobie życzę

Źródło: Tekst powstał na podstawie artykułu pt: „7 sposobów na pogodzenie kariery z życiem rodzinnym” (z dnia 10.08.2014). Link do pełnego tekstu >>> 

Zdjęcie: freeimages.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Podyskutuj

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Jak wygląda szukanie pracy przez social media? Pamiętaj, że media społecznościowe mogą być Twoim prawdziwym sprzymierzeńcem w tym procesie. Sprawdź jak je wykorzystać i czego absolutnie nie powinnaś robić, by sobie nie zaszkodzić. Posłuchaj 3 odcinka naszego podcastu!
  • Podcast Mamo Pracuj - 12/11/2019
kobieta siedząca na łóżku z laptopem na kolanach

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

 
 
00:00 / 16:06
 
1X

Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Zapraszamy na trzeci odcinek naszego podcastu. Dzisiaj opowiemy o roli social mediów przy szukaniu pracy.

Pierwszy odcinek podcastu – Jak opisać w CV przerwę związaną z opieką nad dziećmi? – posłuchaj!

Social media – Twój sprzymierzeniec czy przeciwnik podczas szukania pracy?

Mówiąc o roli social mediów przy szukaniu pracy, nie mamy na myśli tylko LinkedIn czy Golden Line – serwisów z założenia zawodowych. Ważną rolę mogą odegrać również Twitter, Instagram czy Facebook.

Dzisiaj pracy szuka się przez internet – to jest wspaniałe źródło dotarcia do ciekawych ofert pracy.

1. W social mediach znajdziesz oferty pracy

Oferty pracy znajdziesz nie tylko na LinkedIn czy na Golden Line, ale także na Facebooku. Dzięki specjalnej funkcji Facebook Jobs możesz zapisać się na powiadomienia o interesujących Cię ofertach – dostaniesz je na maila lub przez Messengera.

Aplikując na taką ofertę – aplikujesz swoim profilem, a nie wysyłasz CV (przynajmniej na początku), potraktuj więc ten profil bardziej zawodowo.

Obserwuj posty osób prywatnych czy profile firm z branży, które Cię interesują. Dołącz do grup tematycznych – tam też pojawiają się ciekawe oferty pracy.

2. Wykorzystaj kontakty i znajomości z social mediów do szukania pracy

Obserwuj znajomych, pytaj ich o firmy i branże, które Cię interesują. Możesz napisać wprost, że szukasz pracy. Pamiętaj, że osoby z Twojej sieci kontaktów mają dostęp do zupełnie innych informacji i ofert pracy niż Ty.

Niech te osoby będą Twoimi sprzymierzeńcami podczas szukania pracy.

Na LinkediIn jest specjalna rubryka, gdzie możesz zaznaczyć, że szukasz nowych możliwości rozwoju zawodowego – dzięki temu rekruterzy szybciej Cię znajdą. A taki komunikat możesz skierować do wszystkich, oprócz Twojego obecnego pracodawcy.

3. Ucz się i bądź na bieżąco – korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach

Zdobywaj wiedzę z dziedziny, która Cię interesuje. Dołącz do grup tematycznych, branżowych na Facebooku czy LinkedIn. To świetna okazja by odświeżyć sobie niektóre informacje (np. jeśli wracasz do pracy po przerwie), lub zdobyć całkiem nową wiedzę, z branży, do której dopiero planujesz wejść.

W branżowych grupach dowiesz się o ciekawych spotkaniach, wystąpieniach i meetup’ach. Poznasz osoby, które działają w branży i które chętnie podzielą się swoją wiedzą i wsparciem. Zdobędziesz dostęp do wartościowych treści, artykułów czy oczywiście ofert pracy.

4. Niech social media będą Twoim sprzymierzeńcem

Zanim rekruter zadzwoni do Ciebie, dokładnie sprawdzi Twoje profile w social mediach. Także tych, które są uważane za prywatne – np. Facebooka. Nawet jeśli twój profil jest ustawiony jako prywatny – pamiętaj, że w sieci nic nie ginie i komentując, postując – zostawiasz po sobie ślad.

Rób to mądrze i pokaż się od pozytywnej strony. Niech Twój obraz w sieci wskazuje na sympatyczną, pomocną osobę, a nie na złośliwego hejtera, z którym nikt nie będzie chciał pracować.

Także Twoje prywatne zainteresowania – np. decoupage, gra na instrumencie czy miłość do gór – dużo o Tobie mówią i mogą mieć znaczenie przy zaproszeniu Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

5. Działaj świadomie i z pomysłem

Korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach, świadomie buduj swój wizerunek – to wszystko sprawi, że social media będą Twoim sprzymierzeńcem podczas szukania pracy.

Posłuchaj drugiego odcinka podcastu Jak przygotować dziecko na powrót mamy do pracy?

Dowiedz się więcej i przeczytaj

Czy social media mogą pomóc znaleźć pracę?

Jak skutecznie szukać pracy w sieci?

7 najczęstszych błędów, które możesz popełnić szukając pracy

Zapraszamy do wysłuchania 4 odcinka podcastu: Jak zbudować dobrą relację z rekruterem?

zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podcast Mamo Pracuj
Z podcastu Mamo Pracuj jeśli chcesz dowiesz się: jak szukać pracy po przerwie oraz jak przygotować siebie i rodzinę na Twój powrót do pracy. Podpowiemy Ci jak prowadzić firmę oraz jak pracować i nie zwariować.

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail