Czego szukasz

10 rzeczy, które warto zrobić dla siebie na wiosnę

Wraz z nadejściem wiosny, życie budzi się do życia. Mamy więcej energii, chęci i pomysłów do działania. Wiosna to jedna z piękniejszych pór roku, która skłania do zmian i zachęca do zadbania o siebie. To czas na wiosenne postanowienia. Oto 10 rzeczy, które koniecznie powinniśmy zrobić dla siebie tej wiosny.

Uśmiechnięta kobieta na zewnątrz

1. Pozwól sobie na zmiany

Być może marzysz o zmianie fryzury, zastanawiasz się nad aplikacją na nowe stanowisko w pracy lub po prostu chcesz zrobić coś, na co od dawna nie masz odwagi się zdecydować? Zacznij działać, pozbądź się lęku i strachu. Wiosna to doskonały czas na zmiany. Promienie słoneczne na pewno dodadzą ci wiary i siły we własne możliwości.

2. Zmień dietę

Zmień dietę, najlepiej na taką typowo wiosenną. Kiedy w sklepie pojawiają się nowalijki to świeże warzywa i świeże owoce powinny stanowić podstawę naszej diety. To właśnie wiosna jest najlepszym momentem na zmianę sposobu odżywiania, na zrealizowanie swoich dawnych postanowień. O ile w mroźne, wietrzne i ponure dni mamy wzmożony apetyty i częściej podjadamy między posiłkami, to wiosną warto powiedzieć sobie stop. Zmiana sposobu odżywiania wpłynie korzystnie na nasze samopoczucie. Nie zapomnij o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

3. Zacznij się ruszać

Nigdy nie jest za późno, by zacząć prowadzić bardziej aktywny tryb życia. Jeśli do tej pory aktywność fizyczna była dla ciebie czymś zupełnie obcym, nadeszła pora na zmiany Regularne ćwiczenia fizyczne – czy to zajęcia fitness, pilates czy wizyta na siłowni, pozwolą ci cieszyć się jędrnym ciałem, wymarzoną sylwetką i lepszym samopoczuciem. Równie dobrze możesz się wybrać na basen czy rozpocząć jazdę na rowerze.

4. Zrób porządek w szafie

Zawsze, kiedy otwierasz szafę masz wrażenie, że nie masz co na siebie założyć? Wiosna to idealny moment na zrobienie generalnego porządku w szafie. Czas pozbyć się za małych, zniszczonych czy kupionych pod wpływem chwili ubrań. Nie zapomnij o odpowiednim poukładaniu tego, co zostało. Uporządkowane ubrania sprawiają, że wybór staje się łatwiejszy, dzięki czemu zyskamy naprawdę sporo czasu.

5. Zadbaj o umysł

Jeśli jeszcze nie miałaś czasu, by w pełni zadbać o swój umysł, zrób to teraz! Masz ochotę na naukę nowego języka – zapisz się na kurs językowy! Chcesz pogimnastykować umysł? Zacznij rozwiązywać krzyżówki, łamigłówki, rebusy albo po prostu układaj puzzle.

6. Zadbaj o zdrowie

Kiedy jak nie teraz? Zadbanie o swoje zdrowie to najlepsza rzecz jaką możesz dla siebie zrobić. Pamiętaj, by przynajmniej raz w roku wykonać profilaktyczne badania lekarskie, dzięki którym możemy wykryć ewentualne nieprawidłowości w organizmie. Nawet najzwyklejsze, ale nieleczone ubytki zębowe, mogą zakończyć się drogim leczeniem kanałowym. Zadbania o własne zdrowie nie można odkładać na później!

Przeczytaj także: Jak zadbać o siebie na wiosnę?

7. Uśmiechnij się do siebie

Tak po prostu. Obiecaj sobie, że codziennie rano staniesz przed lustrem i szczerze uśmiechniesz się do siebie. Uśmiech nic nie kosztuje, a potrafi zmienić naprawdę wiele. Poprawi samopoczucie i sprawi, że dzień zacznie się naprawdę pozytywnie.

8. Zadbaj o urodę

Jeśli możesz, wybierz się z przyjaciółkami na weekend do SPA, a jeśli nie masz takiej możliwości, przygotuj sobie domowe SPA. Zrób peeling całego ciała, nałóż maseczkę na twarz, zapal świece i włącz ulubioną muzykę. Przyznaj, brzmi zachęcająco?

9. Kup świeże kwiaty

Spraw, by w twoim domu zagościła wiosna. Kup świeże kwiaty do wazonu, postaw na parapecie doniczki z kwiatami lub aromatycznymi ziołami. Rośliny mają pozytywny wpływ na nasze samopoczucie, a także wpływają na wilgotność powietrza.

10. Wysypiaj się

Zbyt mała ilość snu lub nieprawidłowa higiena snu mają niekorzystny wpływ na samopoczucie, zdrowie i urodę. Wraz z nadejściem wiosny zadbaj o regenerację organizmu. Śpij co najmniej 7 godzin na dobę i koniecznie kładź się spać przed 23!

Przeczytaj także: 10 wskazówek, jak zadbać o siebie mając małe dziecko

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Z wykształcenia chemiczka, z zamiłowania dziennikarka. Prywatnie szczęśliwa żona i spełniona mama.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie