Czego szukasz

Jak zadbać o energię życiową na wiosnę?

Kogo nie cieszy perspektywa nadchodzących słonecznych dni? Powoli w niepamięć odsuwamy długie zimowe wieczory i wyczekujemy pierwszych symptomów wiosny, czekamy na ciepły powiew wiatru.

Jak zadbać o energię życiową na wiosnę?

Wraz z nadejściem wiosny porządkujemy nie tylko nasze szafy, ale także nasze życie. Zastanawiamy się, jak wejść w ten okres z nową energią, co zmienić w sobie, w swoim otoczeniu czy w relacji z bliską osobą. Brzmi bardzo znajomo, prawda?

Do zmian warto dobrze się przygotować, stworzyć mini plan działania, który da nam pozytywną dawkę motywacji. Wyznaczając sobie kierunek naszych działań, odzyskujemy kontrolę nad naszym życiem.

Niewątpliwie mijający czas był dla wielu z nas bardzo trudny i stresujący. Pogoda również nas nie rozpieszczała. Pora to zmienić i nadchodzący sezon przywitać z nową energią, pomysłami, planami i marzeniami.

Mam dla Ciebie różne propozycje, które pomogą Ci dobrze przygotować się do nadchodzącej wiosny.

Krok po kroku buduj swoją aktywność fizyczną

Być może jesteś jedną z tych osób, które są aktywne przez cały rok i wraz
z nadejściem wiosny, radośnie wybiegniesz na trening na świeżym powietrzu. Natomiast jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z aktywnością fizyczną albo zastanawiasz się, jak zacząć i brakuje Ci motywacji, to wiedz, że wiosna to doskonały czas na zmiany.

Pamiętaj o metodzie małych kroków. Nie narzucaj sobie od razu intensywnego wysiłku, bo szybko się zniechęcisz i stracisz motywację. Najważniejsze jest, żebyś zaczęła, zadbała o swoje ciało, wygląd i samopoczucie. To właśnie podczas uprawia-nia sportu wytwarza się serotonina, która poprawia nasz nastrój i dodaje nam energii, której po zimie tak bardzo potrzebujemy.

Przeczytaj także: Dbanie o siebie zaczyna się w głowie

Zdrowa dieta i zdrowe nawyki

Dobrze zbilansowana dieta i dobre nawyki są fundamentem naszego zdrowia. Warto o tym pamiętać każdego dnia i świadomie komponować swoją dietę. Stosuj metodę małych kroków.

Na początek warto zacząć od ograniczenia cukru i żywności przetworzonej. Włącz do diety więcej warzyw, owoców, zdrowych pełnoziarnistych produktów, pamiętając o częstym nawadnianiu organizmu. Zamiast kolejnej kawy wypij zdrowy koktajl, a batonika zastąp orzechami. Krok po kroku i sama zobaczysz, jak zaczniesz odzyskiwać siłę, poczujesz się lżej i zdrowiej. Zadbaj też o odpowiednią suplementację witaminami oraz o oczyszczenie organizmu, pijąc codziennie rano przed śniadaniem szklankę wody z cytryną.

Czas dla siebie jest ważny

Sięgnij pamięcią wstecz i zastanów się, które obszary Twojego życia
w ostatnim czasie najbardziej zaniedbałaś. Może ułatwieniem będzie dla Ciebie zrobienie listy rzeczy, które zajmowały Ci najwięcej czasu w ciągu dnia, a które najmniej. Szybko zorientujesz się, którym czynnościom chciałbyś poświęcić więcej czasu.

Wypisz na karteczce te sprawy i każdego dnia o nich pamiętaj. Może będziesz chciała więcej czasu poświęcić na relaks, może na dobrą książkę albo kontakt z partnerem. Poczujesz, jak troska o samą siebie dodaje Ci energii do życia oraz buduje Twoje poczucie wartości.

Pielęgnuj wdzięczność

Praktykowanie wdzięczności uwrażliwia nas na piękno codzienności. Bardziej doceniamy, to co mamy i potrafimy cieszyć się z małych rzeczy.
W rezultacie poziom naszego zadowolenia z życia rośnie, a my odzyskujemy energię do podejmowania nowych wyzwań.

Wdzięczność można praktykować na wiele sposobów. Jednym z nich jest wieczorna refleksja, podczas której na kartce wypisujmy wszystkie dobre rzeczy, za które jesteśmy wdzięczni. Będziesz zaskoczona, ile dobra Cię spotyka. Jednocześnie otworzysz się na zmiany i nowe możliwości.
Mając wgląd w swoje życie, lepiej widzimy, to co chcielibyśmy jeszcze ulepszyć, nad czym popracować i co zmienić, a taką możliwość daje regularne praktykowanie wdzięczności.

Poznaj też 25 pomysłów na drobne przyjemności, które można zrobić dla siebie

Otwórz się na nowe doznania

Ilekroć odkrywamy w życiu nowe rzeczy oraz miejsca, przeżywamy silne emocje. Czujemy przypływ energii i motywacji. A gdyby tak na wiosnę podjąć wyzwanie i otworzyć się na nowe doświadczenia? Być może od dłuższego czasu marzy Ci się nauka nowego języka, szycia, makijażu albo zawsze chciałaś spróbować jazdy na rolkach. Daj sobie taką możliwość, zaplanuj swoje działania, wyznacz cel i ruszaj z miejsca w poszukiwaniu nowych wrażeń. Zobaczysz, jak pozytywne emocje będą pobudzać Cię do działania.

Poczuj się pięknie

Tego punktu nie powinno zabraknąć na Twojej liście. Jeśli jeszcze nie myślałaś o wiosennej metamorfozie, to zachęcam Cię do niej. Zmiana stylu, uzupełnienie garderoby, nowa fryzura, zabieg na twarz, a może masaż? To wszystko sprawdzone pomysły, które pomogą Ci z nową energią przywitać wiosnę. Daj sobie taką możliwość, zrób coś wyłącznie dla siebie, poczuj się pięknie, a zadowolenie ze zmiany doda Ci witalności. Odmieniona, pewniejsza siebie wejdziesz w nowy sezon wiosna-lato.

To tylko kilka propozycji, które pomogą Ci poczuć się piękniejszą, bardziej zmotywowaną i zadowoloną z życia.

Nie poddawaj się jeszcze trwającej zimowej aurze, wyjdź naprzeciw niej
i zadbaj o swoją wewnętrzną siłę, wzmocnij się na wiosnę i nadchodzące ciepłe dni.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Absolwentka filologii polskiej oraz PR-owiec. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu stylizacji. Zawodowo zajmuje się doradztwem wizerunkowym, stylizowaniem marek oraz tworzeniem treści do social mediów. Znajdziesz mnie na www.stylowa-marka.pl. Prywatnie żona oraz mama Filipa i Szymona. Fascynują ją inne kultury - szczególnie kultura Wschodu, choć od lat jest zakochana w słonecznej Italii. W „wolnych chwilach" uwielbia czytać książki psychologiczno-motywacyjne oraz uczyć się języków obcych.

Sesja coachingowa. Kiedy warto po nią sięgnąć i jak się przygotować?

Wśród wielu różnych form wspierania, coaching wyróżnia się silną koncentracją na rozwiązaniach oraz wzmocnieniu klienta. Jeśli zatem potrzebujesz wsparcia w mierzeniu się z tym, czego obecnie doświadczasz, coaching będzie dla Ciebie dużym wsparciem. Co trzeba wiedzieć i jak się do tego przygotować? Sprawdź!
Sesja coachingu - kiedy jest potrzebna?

Wśród wielu różnych form wspierania, coaching wyróżnia się silną koncentracją na rozwiązaniach oraz wzmocnieniu klienta. Dzieje się to dzięki wydobyciu w ramach procesu – umiejętności, doświadczeń i potencjału klienta. Ta forma pracy pozwala przyjrzeć się także temu, co głębiej kryje się pod naszymi zachowaniami i emocjami – myślom i przekonaniom. A te, niekoniecznie wspierają ważne dla nas zmiany.

Wtedy trwamy w układzie, którego dla siebie nie chcemy lub zatrzymujemy się w pół drogi do tego, na czym nam zależy. I często, w ramach coachingu, właśnie ta głębsza, oparta o przekonania praca, pozwala podjąć spójne z naszymi wartościami działania i osiągać ważne dla nas cele.

Kiedy warto sięgnąć po coaching?

Coaching to krótkoterminowy, składający się z cyklu spotkań proces, nastwiony na rozwiązania i wspierający w przezwyciężaniu pojawiających się trudności. Dzięki wzmacnianiu, rozwija także umiejętność samodzielnego wspierania siebie w przyszłości.

Współpraca z coachem pozwala solidnie dookreślić nawet zarysowany jedynie cel, zgromadzić wszystko, co może Cię wspierać w jego realizacji, rozpracować pojawiające się trudności i przygotować plan działania, żebyś w rezultacie osiągnęła to, na czym Ci najbardziej zależy.

Prowadzenie coacha pomaga zacząć gdy stoimy, nie przestać gdy wątpimy, a także wrócić gdy przerwaliśmy działania prowadzące nas do ważnego dla nas celu.

Przeczytaj także: 10 pomysłów na rozwój osobisty, gdy jesteś aktywną zawodowo mamą

Po coaching warto zatem sięgnąć, jeśli chcesz:

  • przeprowadzić trwałą zmianę w ważnym obszarze swojego życia;
  • podjąć ważną decyzję, wytrwać w podjętym zobowiązaniu lub zmianie;
  • lepiej radzić sobie w pełnionej przez Ciebie roli (np. pracownika, menedżera, rodzica, partnera), zadbać o równowagę pełnionych przez Ciebie ról;
  • mieć większy wpływ na przeżywane emocje i podejmowane pod ich wpływem zachowania, zmienić dotychczasowy sposób reagowania;
  • szukasz sposobów na to by coś przestać lub zacząć, zmienić dotychczasowy nawyk lub wypracować nowy;
  • żyć w zgodnie z ważnymi dla Ciebie wartościami i rozwijać umiejętności radzenia sobie w trudnych dla Ciebie sytuacjach.

Jeśli zatem potrzebujesz wsparcia w mierzeniu się z tym, czego obecnie doświadczasz; szukasz sposobów i sił na realizację ważnych dla Ciebie spraw; potrzebujesz podjąć istotną decyzję, zmienić nawyki lub wypracować nowe, coaching będzie dla Ciebie dużym wsparciem.

Przeczytaj także: Wyciągnij na wierzch pewność siebie i osiągaj swoje cele

Jak przygotować się do pierwszej sesji coachingowej?

Potrzebując zmiany zazwyczaj wiemy, czego w swoim życiu nie chcemy, co dobrze, by się zmieniło – w naszym życiu prywatnym lub zawodowym, czasem na ich styku. Chcielibyśmy, by było inaczej, czując że to, jak jest teraz, nie do końca nam odpowiada. Czasem dotyczy to dużych obszarów naszego życia, czasem mniejszych, choć równie znaczących.

W tych zmaganiach, najważniejsze pytanie, po które możemy sięgnąć związane jest z tym, jak w takim razie chcemy, żeby było? Po czym poznamy że osiągnęliśmy to, na czym nam zależy? Co będzie dla nas sygnałem, że jesteśmy na dobrej drodze?

Odpowiedzi na te pytania nierzadko zaskakują nas samych. Pokazują to, za czym tęsknimy, czego w naszym życiu za mało lub wcale. Czasem to więcej spokoju, a czasem wręcz odwrotnie – więcej działania. Niekiedy postawienie granic, a czasem zaufanie w relacji. Czasem podjęcie ważnych decyzji lub zgodna na odpoczynek.

Przeczytaj także: Empatia – kompetencją przyszłości?

Przygotowując się do swojej pierwszej sesji coachingowej pomyśl, jak chciałabyś, żeby wyglądało Twoje życie za pół roku. Zastanów się:

  • co chcesz, żeby się w nim zmieniło? Co zwłaszcza ma się zmienić?
  • gdzie chcesz wtedy być? Kogo mieć w swoim otoczeniu?
  • czym chcesz się zajmować, robić w swoim życiu prywatnym i zawodowym?
  • co chcesz umieć?
  • co, ważnego dla Ciebie, robić lub mieć? Jakie ważne dla Ciebie wartości realizować?
  • jak chcesz się czuć?
  • co chcesz myśleć – o sobie i innych?
  • jak Ty chcesz się zmienić? Kim być?

Te kilka pytań pozwala koncentrować się na tym, na czym nam zależy i czego dla siebie chcemy, zamiast błądzić w koło kierując własne siły i uwagę na nasze ograniczenia i przeszkody. Pomaga budować obraz, do osiągnięcia którego dążymy w procesie coachingowym.

Wizja tego, jak chcemy by nasze życie wyglądało w efekcie przeprowadzonej zmiany, pomaga zebrać siły do rozpoczęcia działań i wytrwać przy, często nieuchronnych, potknięciach.

Interesują Cię nasze propozycje dla rodziców?

Zapisz się do newslettera Mamo Pracuj i nie przegap żadnych nowości!

Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych na zasadach określonych w polityce prywatności. W każdej chwili zgodę możesz wycofać.

Przeczytaj także: Rozwój kariery, czyli w jakie kompetencje inwestować?

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jako psycholog, coach i trenerka w swojej pracy zajmuje się wspieraniem klientów w budowaniu realnego wpływu życie. Pomaga w osiąganiu ważnych dla klienta celów – zawodowych i prywatnych, radzeniu sobie ze stresem i emocjami oraz poprawie relacji. Prywatnie – partnerka, mama, przyjaciółka i joginka. Lubi obserwować jak rosną rośliny i wędrówki.

Sezon truskawkowy w pełni! Najlepsze przepisy z truskawkami

Lato jest porą roku uwielbianą przez wszystkich nie tylko ze względu na słoneczną pogodę, wakacje, urlopy czy długie i ciepłe wieczory, ale także ze względu na sezon owocowy. Sprawdź, jakie gadżety na grilla oferuje Kaufland gazetka i przygotuj wyśmienite koreczki, szaszłyki i nie tylko. Oczywiście z truskawkami!
Sezon na truskawki - pomysł na przepisy

Wysokie temperatury zachęcają do wybierania bardziej zdrowych, lekkich posiłków. Dlatego tak chętnie sięgamy po owoce latem. Truskawki dojrzewające w letnich promieniach słonecznych świetnie gaszą pragnienie, ale też będą dobrą przekąską.

Gotując latem (czy to z okazji grilla, czy po prostu przygotowując posiłek dla rodziny) postaraj się przemycić do niego kilka truskawek! Te owoce smakują świetlne nie tylko w wersji solo. Doskonale sprawdzą się na letnim grillu. Sprawdź, jakie gadżety na grilla oferuje Kaufland gazetka i przygotuj wyśmienite koreczki, szaszłyki i nie tylko. Oczywiście z truskawkami!

Przepisy z truskawkami idealne na lato (i nie tylko)

Prezentujemy listę przepisów, które idealnie sprawdzą się w letnim sezonie. Ale część z nich możesz z powodzeniem przygotować z mrożonych truskawek, więc możesz cieszyć się doskonałym smakiem cały rok.

Lekka sałatka z truskawkami

Do miski włóż rukolę i roszponkę. Dodaj pokrojoną na kawałki zieloną paprykę oraz truskawki. W osobnej miseczce wymieszaj fetę i ricottę z odrobiną oleju z pestek dyni. Dopraw sos solą, pieprzem i świeżymi ziołami (np. koperkiem i bazylią). Polej sałatkę sosem, całość posyp prażonymi migdałami lub pestkami słonecznika.

Owocowo-warzywny truskawkowy koktajl

Truskawki, seler naciowy i ananasa pokrój na kawałki i wrzuć do blendera. Dodaj mrożony szpinak (może być też świeży, ale szpinak brykiet świetnie się sprawdzi do ugaszenia pragnienia w gorące dni). Dolej około pół szklanki mleka roślinnego lub krowiego i wszystko razem zblenduj do uzyskania pożądanej konsystencji.

Truskawkowe mojito dla dorosłych

Jedną trzecią szklanki zapełnij kawałkami truskawek, ćwiartkami limonki i małą garścią mięty. Dolej dwie łyżki syropu cukrowego lub dosyp dwie płaskie łyżki zwykłego cukru. Wszystko ugnieć razem widelcem tak, aby limonka puściła sok. Dopełnij szklankę lodem i wlej szota białego rumu. Wymieszaj całość przed podaniem i udekoruj listkami mięty oraz plasterkami limonki.

Truskawkowe szaszłyki z piankami

Na długie wykałaczki nabijaj na zmianę truskawki, pianki i borówki. W kąpieli wodnej rozpuść tabliczkę białej lub ciemnej czekolady. Do rozpuszczonej czekolady dodaj pół opakowania śmietanki 30%. Szaszłyki maczaj w czekoladowym sosie podczas jedzenia lub polej je czekolada przed podaniem.

Powrót do dzieciństwa – makaron z truskawkami

W lekko osolonej wodzie ugotuj makaron. Truskawki z kilkoma łyżkami cukru rozgnieć widelcem lub zblenduj na najniższych obrotach tak, aby nie stworzyły całkowicie gładkiej masy. Wyłóż makaron do miseczki, polej go sosem truskawkowym i udekoruj kleksem ze śmietany. Zamiast zwykłej śmietany możesz użyć mleczka kokosowego aby nadać tradycyjnej potrawie nowego charakteru.

Lato – sezon na zdrowie

Lato jest idealna porą roku, aby wprowadzić do swojej diety więcej owoców i warzyw. Jedzenie sezonowych owoców i warzyw nie tylko jest zdrowe dla naszego organizmu, ale też wtedy wszystkie zbiory mają najlepsze walory smakowe. Skorzystaj z sezonu truskawkowego i przyrządź letnie potrawy z tymi owocami, aby w pełni zasmakować lata!

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Unsplash

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie