Czego szukasz

Jak zadbać o energię życiową na wiosnę?

Kogo nie cieszy perspektywa nadchodzących słonecznych dni? Powoli w niepamięć odsuwamy długie zimowe wieczory i wyczekujemy pierwszych symptomów wiosny, czekamy na ciepły powiew wiatru.

Jak zadbać o energię życiową na wiosnę?

Wraz z nadejściem wiosny porządkujemy nie tylko nasze szafy, ale także nasze życie. Zastanawiamy się, jak wejść w ten okres z nową energią, co zmienić w sobie, w swoim otoczeniu czy w relacji z bliską osobą. Brzmi bardzo znajomo, prawda?

Do zmian warto dobrze się przygotować, stworzyć mini plan działania, który da nam pozytywną dawkę motywacji. Wyznaczając sobie kierunek naszych działań, odzyskujemy kontrolę nad naszym życiem.

Niewątpliwie mijający czas był dla wielu z nas bardzo trudny i stresujący. Pogoda również nas nie rozpieszczała. Pora to zmienić i nadchodzący sezon przywitać z nową energią, pomysłami, planami i marzeniami.

Mam dla Ciebie różne propozycje, które pomogą Ci dobrze przygotować się do nadchodzącej wiosny.

Krok po kroku buduj swoją aktywność fizyczną

Być może jesteś jedną z tych osób, które są aktywne przez cały rok i wraz
z nadejściem wiosny, radośnie wybiegniesz na trening na świeżym powietrzu. Natomiast jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z aktywnością fizyczną albo zastanawiasz się, jak zacząć i brakuje Ci motywacji, to wiedz, że wiosna to doskonały czas na zmiany.

Pamiętaj o metodzie małych kroków. Nie narzucaj sobie od razu intensywnego wysiłku, bo szybko się zniechęcisz i stracisz motywację. Najważniejsze jest, żebyś zaczęła, zadbała o swoje ciało, wygląd i samopoczucie. To właśnie podczas uprawia-nia sportu wytwarza się serotonina, która poprawia nasz nastrój i dodaje nam energii, której po zimie tak bardzo potrzebujemy.

Przeczytaj także: Dbanie o siebie zaczyna się w głowie

Zdrowa dieta i zdrowe nawyki

Dobrze zbilansowana dieta i dobre nawyki są fundamentem naszego zdrowia. Warto o tym pamiętać każdego dnia i świadomie komponować swoją dietę. Stosuj metodę małych kroków.

Na początek warto zacząć od ograniczenia cukru i żywności przetworzonej. Włącz do diety więcej warzyw, owoców, zdrowych pełnoziarnistych produktów, pamiętając o częstym nawadnianiu organizmu. Zamiast kolejnej kawy wypij zdrowy koktajl, a batonika zastąp orzechami. Krok po kroku i sama zobaczysz, jak zaczniesz odzyskiwać siłę, poczujesz się lżej i zdrowiej. Zadbaj też o odpowiednią suplementację witaminami oraz o oczyszczenie organizmu, pijąc codziennie rano przed śniadaniem szklankę wody z cytryną.

Czas dla siebie jest ważny

Sięgnij pamięcią wstecz i zastanów się, które obszary Twojego życia
w ostatnim czasie najbardziej zaniedbałaś. Może ułatwieniem będzie dla Ciebie zrobienie listy rzeczy, które zajmowały Ci najwięcej czasu w ciągu dnia, a które najmniej. Szybko zorientujesz się, którym czynnościom chciałbyś poświęcić więcej czasu.

Wypisz na karteczce te sprawy i każdego dnia o nich pamiętaj. Może będziesz chciała więcej czasu poświęcić na relaks, może na dobrą książkę albo kontakt z partnerem. Poczujesz, jak troska o samą siebie dodaje Ci energii do życia oraz buduje Twoje poczucie wartości.

Pielęgnuj wdzięczność

Praktykowanie wdzięczności uwrażliwia nas na piękno codzienności. Bardziej doceniamy, to co mamy i potrafimy cieszyć się z małych rzeczy.
W rezultacie poziom naszego zadowolenia z życia rośnie, a my odzyskujemy energię do podejmowania nowych wyzwań.

Wdzięczność można praktykować na wiele sposobów. Jednym z nich jest wieczorna refleksja, podczas której na kartce wypisujmy wszystkie dobre rzeczy, za które jesteśmy wdzięczni. Będziesz zaskoczona, ile dobra Cię spotyka. Jednocześnie otworzysz się na zmiany i nowe możliwości.
Mając wgląd w swoje życie, lepiej widzimy, to co chcielibyśmy jeszcze ulepszyć, nad czym popracować i co zmienić, a taką możliwość daje regularne praktykowanie wdzięczności.

Poznaj też 25 pomysłów na drobne przyjemności, które można zrobić dla siebie

Otwórz się na nowe doznania

Ilekroć odkrywamy w życiu nowe rzeczy oraz miejsca, przeżywamy silne emocje. Czujemy przypływ energii i motywacji. A gdyby tak na wiosnę podjąć wyzwanie i otworzyć się na nowe doświadczenia? Być może od dłuższego czasu marzy Ci się nauka nowego języka, szycia, makijażu albo zawsze chciałaś spróbować jazdy na rolkach. Daj sobie taką możliwość, zaplanuj swoje działania, wyznacz cel i ruszaj z miejsca w poszukiwaniu nowych wrażeń. Zobaczysz, jak pozytywne emocje będą pobudzać Cię do działania.

Poczuj się pięknie

Tego punktu nie powinno zabraknąć na Twojej liście. Jeśli jeszcze nie myślałaś o wiosennej metamorfozie, to zachęcam Cię do niej. Zmiana stylu, uzupełnienie garderoby, nowa fryzura, zabieg na twarz, a może masaż? To wszystko sprawdzone pomysły, które pomogą Ci z nową energią przywitać wiosnę. Daj sobie taką możliwość, zrób coś wyłącznie dla siebie, poczuj się pięknie, a zadowolenie ze zmiany doda Ci witalności. Odmieniona, pewniejsza siebie wejdziesz w nowy sezon wiosna-lato.

To tylko kilka propozycji, które pomogą Ci poczuć się piękniejszą, bardziej zmotywowaną i zadowoloną z życia.

Nie poddawaj się jeszcze trwającej zimowej aurze, wyjdź naprzeciw niej
i zadbaj o swoją wewnętrzną siłę, wzmocnij się na wiosnę i nadchodzące ciepłe dni.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Absolwentka filologii polskiej oraz PR-owiec. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu stylizacji. Zawodowo zajmuje się doradztwem wizerunkowym, stylizowaniem marek oraz tworzeniem treści do social mediów. Znajdziesz mnie na www.stylowa-marka.pl. Prywatnie żona oraz mama Filipa i Szymona. Fascynują ją inne kultury - szczególnie kultura Wschodu, choć od lat jest zakochana w słonecznej Italii. W „wolnych chwilach" uwielbia czytać książki psychologiczno-motywacyjne oraz uczyć się języków obcych.

Jak zadbać o dietę i przestać chorować?

O swoje zdrowe odżywianie powinniśmy dbać przez cały rok, niezależnie od zdrowia, czy samopoczucia, jednak jak to bywa w praktyce wszyscy wiemy. Życie w biegu i ciągłym pośpiechu sprzyja sięganiu po żywność przetworzoną, fast foody, słodycze i podobnym produktom. Warto jednak zadbać o swoją odporność, a właściwe odżywianie jest najlepszym ku temu sprzymierzeńcem. Jak zdrowa dieta wpływa na wzmocnienie naszej odporności?

Jesteś tym, co jesz

Przysłowie znane od dawien dawna, jednak nie wkładajmy go pomiędzy legendy, gdyż niesie za sobą dużo prawdy! Zrównoważona dieta, czyli taka, której makroskładniki są odpowiednio zbilansowane to klucz nie tylko do zdrowia, ale i szczęścia oraz energii. W końcu nic tak nie poprawia humoru, jak dobry posiłek i wypoczęty organizm.

Myśląc o zdrowym odżywianiu nie musimy mieć przed oczami wyłącznie warzyw i owoców. Są one niezmiernie istotne, ze względu na bogate ilości witamin i minerałów, jednak musimy pamiętać, by każdego dnia dawać naszemu organizmowi zarówno białka, tłuszcze, jak i węglowodany.

Nieprawidłowa wartość energetyczna diety to szybki sposób na osłabienie organizmu, co z kolei przekłada się na brak siły do walki z drobnoustrojami. A na rozwój choroby nie trzeba już długo czekać…

Dbaj o nawodnienie

Każdego dnia powinniśmy dostarczać do naszego organizmu około 2 litrów płynów. Kiedy temperatura na dworze jest niska jest to szczególnie istotne, gdyż nawet lekkie odwodnienie to prawdziwa zachęta dla wszelakich wirusów i bakterii. Do napojów warto dodać naturalny miód i imbir. Taka herbatka nie tylko ogrzeje Cię po powrocie do domu, ale przede wszystkim taka mikstura to kopalnia wartości odżywczych.

Miód działa przeciwzapalnie, chroni gardło i wzmacnia odporność, natomiast imbir to wspaniały pomocnik w obniżaniu poziomu cukru we krwi, ma także właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Po takim eliksirze mocy staniesz się nietykalny dla wirusów i bakterii.

Produkty z witaminą C

Ta witamina bierze nieoceniony udział w budowaniu naszej odporności. Warto więc wyrobić sobie codzienny nawyk, by każdego poranka zażywać jedną tabletkę tej witaminy. Oprócz tego zwracajmy uwagę, by na zakupach w naszym koszyku lądowały te produkty, które zawierają jej spore ilości. Do wyboru do koloru, najwięcej tego składnika znajdziesz w natce pietruszki, papryce, brokułach, kalafiorze, szpinaku.

Jako ciekawostkę, warto wspomnieć, że zapewne wielu z nas witamina C kojarzy się głównie z cytryną, prawda? Ku zaskoczeniu wielu osób, gdyby tak zebrać wszystkie produkty zwierające tę witaminę, cytryna byłaby dopiero na 16 miejscu pod względem jej bogactwa.

Jak zadbać o dietę?

Gdy brakuje Ci czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków oraz planowanie listy zakupów i czytanie składów, warto oddać swoje zdrowie w ręce profesjonalistów. Catering dietetyczny w Krakowie zaproponuje Ci najlepszą dietę, z którą nie będziesz musiał martwić się o niedobór składników wzmacniających odporność.

Kluczowe w dbaniu o wzmocnienie odporności jest nie tylko przykładanie uwagi do zdrowego odżywiania. Aby cieszyć się pełnią zdrowia niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz, pamiętaj o odpoczynku i dużej ilości snu, bo regeneracja to podstawa witalności.

Kolejna kwestia to aktywność fizyczna, uprawianie jej wpływa nie tylko na kondycję ciała, ale również zdrowia. Nawet 30 minutowy spacer pomoże we wzmacnianiu odporności. Oprócz witaminy C, warto również suplementować witaminę D, gdyż w pochmurne i mroźne brakuje słońca, które mogłoby nam jej dostarczać.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Fryzjer Warszawa – którego najlepiej wybrać?

Fryzura jest poniekąd wizytówką człowieka. To jak dbamy o włosy jest odzwierciedleniem tego jak dbamy o siebie. Planując wizytę u fryzjera w Warszawie, warto zapoznać się z różnymi, dostępnymi ofertami i wybrać tę, która oferuje najlepsze zabiegi pielęgnacyjne i fryzjerskie dla włosów.
kobieta w salonie fryzjerskim ma przycinane blond włosy

Kolor i długość dopasowane do twarzy

Niezależnie od tego, czy planujesz dużą zmianę wizerunkową, czy tylko drobne zmiany w długości włosów, warto udać się do profesjonalnego salonu. Fryzjer powinien podchodzić do każdego klienta indywidualnie. Najlepiej jeżeli potrafi on dobrze wytłumaczyć klientowi w jakiej fryzurze, będzie wyglądać najkorzystniej. Często zdarza się tak, że pewna wizja fryzury, która spodobała nam się u kogoś innego, nie będzie dobrze wyglądać dobrana do naszego kształtu twarzy i koloru karnacji. Wtedy dobrze jest zaufać sprawdzonemu fryzjerowi, który najlepiej będzie wiedział, jaką fryzurę dobrać. Koloryzacja i strzyżenie to podstawowe zabiegi fryzjerskie, które mogą jednak uratować zniszczone włosy. Końcówki warto podcinać co kilka miesięcy, by włosy pozostawały w dobrej kondycji.

Pielęgnacja na najwyższym poziomie

Pielęgnacja włosów jest niezwykle ważna. Każda osoba ma swoją indywidualną strukturę włosów. Dobierając kosmetyki do pielęgnacji, należy dobrze zapoznać się charakterystyką włosów, między innymi z ich porowatością oraz PEH. Raz na jakiś czas warto udać się do sprawdzonego salonu fryzjerskiego i skorzystać z zabiegu pielęgnacyjnego.

Keratyna dla wymagających

Codzienne prostowanie włosów może być prawdziwą udręką. Jeżeli chcemy, aby nasze włosy przez długi czas zachowywały równy wygląd, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zabiegu keratynowego prostowania. Keratyna sprawia, że włosy stają się nie tylko wygładzone, ale również gładkie, lśniące i sprężyste. Takie zabieg daje efekty, które mogą utrzymywać się od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy.

Odrobina szaleństwa na co dzień

Hitem ostatnich sezonów jest zdecydowanie przedłużanie włosów różnymi metodami. Jest to opcja bardzo korzystna, gdy chcemy zobaczyć jak będziemy się czuć w dłuższych niż dotychczas włosach. Profesjonalne salony fryzjerskie w Warszawie oferują takie zabiegi w różnych cenach. Należy pamiętać, że taka usługa powinna być wykonana bardzo starannie, tak by nie zniszczyć naturalnych włosów. Doczepiane włosy powinny być również materiałem wysokiej jakości, dobranym indywidualnie do klienta.

W Warszawie wszystkie te zabiegi, zrealizowane na najwyższym poziomie można wykonać w salonie Hairmate. Firma ta posiada kilka fili, położonych na terenie całego miasta, więc bardzo prosto można wybrać lokalizację dostosowaną do swoich potrzeb.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×