Czego szukasz

Jak efektywnie budować listy odbiorców

Lista odbiorców w email marketingu jest na wagę złota – ten fakt był powtarzany tyle razy, że możnaby już go uznać za truizm. Natomiast realnym problemem dla marketerów jest kwestia budowania tej listy.

  • Piotr Krupa - 13/05/2014

Lista odbiorców  to fundament każdej kampanii email marketingowej. Bez niej nie ma co liczyć na efektywne wysyłki newsletterów, konwersję czy wzrost sprzedaży. Nawet świetnie przygotowana wiadomość nie osiągnie oczekiwanego efektu jeśli zostania wysłana do odbiorców, którzy wcale nie chcą jej otrzymywać. Jak w takim razie zbudować zaangażowaną listę odbiorców, która będzie “mocną” podstawą prowadzonych działań email marketingowych? Warto spróbować wdrożyć 10 poniższych kroków.  

Krok 1 – Umieszczaj formularz zapisu na dobrej pozycji

Czasami najprostsze metody są najbardziej skuteczne. Najczęściej wykorzystywaną metodą jest umieszczanie formularza zapisu na stronie internetowej firmy. Zazwyczaj jest on publikowany w górnej lub dolnej części strony głównej. Warto rozważyć również inne miejsca w obrębie firmowej strony. Może to być na przykład strona z danymi kontaktowymi do firmy. Jest to naturalne miejsce, odwiedza je bardzo wiele osób. Innym sposobem jest także opublikowanie formularza zapisu na blogu. W ten sposób każdy, kogo zainteresuje firmowy blog, będzie mógł zostawić adres email i pozostać w kontakcie z firmą. 

Jeśli budowa strony pozwala umieszczać formularz tylko w jej dolnej części to warto zadbać, aby wyświetlał się on na każdej podstronie. Dzieki temu odwiedzający będzie mógł w każdej chwili zapisać się do listy mailingowej, bez konieczności poszukiwania formularza lub powrotu do strony głównej. 

Ciekawym i coraz częściej wykorzystywanym sposobem jest również formularz umieszczony w formie pop–up’u, który będzie wyświetlać się w momencie, gdy osoba będzie chciała opuścić stronę.

Krok 2 – Zaangażuj Social Media 

Jeżeli firma prowadzi działania komunikacyjne na portalach społecznościowych – w szczególności na Facebooku – to jest to również dobre miejsce do budowania listy odbiorców. Można na firmowym profilu utworzyć osobną zakładkę właśnie z formularzem zapisu. Co więcej, ta zakładka może witać wszystkich nowych fanów marki, odwiedzających firmowy profil pierwszy raz. W ten sposób zaangażowani w życie marki fani mogą zostać subskrybentami jej list mailingowych. 

Do budowania listy odbiorców można również zaprząc mniej popularny w Polsce portal społecznościowy – Twitter. Co prawda, niemożliwe jest umieszczenia na firmowym koncie tego portalu formularza zapisu, ale można publikować na nim linki do archiwum wysłanych newsletterów, gdzie warto umieścić formularz zapisu. Pozwoli to użytkownikom Twittera zapoznać się z poprzednimi newsletterami i umożliwić im zapisanie się do listy mailingowej firmy. 

Krok 3 – Neutralizuj przeszkody 

Proces zapisu na listę odbiorców powinien być łatwy i szybki. Dlatego warto pamiętać o kilku elementach, które pozwolą usunąć wszystkie przeszkody w procesie zapisu. 

Na początku nie warto prosić odbiorcy o zbyt wiele informacji. Formularz zapisu może ograniczać się do tylko dwóch pól – imienia oraz adresu email. Te dwie informacje wystarczą do rozpoczęcia komunikacji. Dodatkowo, warto zaopatrzyć formularz w link do polityki prywatności. W ten sposób odbiorca będzie mógł być spokojny, że jego dane nie zostaną sprzedane lub wykorzystane w innym celu. 

Można także poinformować odbiorcę jakie informacje będzie zawierał wysyłany newsletter oraz jak często będzie dostarczany. Co więcej, warto pokazać przykładowy newsletter umieszczając link do wiadomości w formularzu zapisu. W ten sposób być może odbiorca szybciej przekona się do jego wypełniania.

Krok 4 – Zachęć bonusem!

Rabaty, promocje, prezenty – kto ich nie lubi? Nawet osoby, które stronią od podawania komukolwiek swojego adresu email potrafią zmienić zdanie na dźwięk słów “rabat”, “promocja” lub “prezent”. Dlaczego w takim razie nie dać każdej zapisującej się osobie drobnego gratisu? W zależności od rodzaju prowadzonej działalności może to być: darmowy raport, badanie, e-book, kupon rabatowy lub darmowy konsulting. 

Krok 5 – Pamiętaj o Google AdWords

Co prawda reklamy Google AdWords są rzadko wykorzystywane do budowania listy odbiorców, ale to nie znaczy, że nie mogą być skuteczne. W końcu są one dopasowywane na podstawie słów kluczowych. Jeżeli dołożymy do tego angażującą treść, to łatwo przekona ona do kliknięcia w reklamę, która może przekierować na stronę z formularzem zapisu. 

Krok 6 – Wykorzystaj opinię zadowolonych subskrybentów

Umieść obok formularza opinię jednego z zadowolonych odbiorców, który nadzwyczaj zachwycił się firmowym newsletterem. Naturalny komentarz obiektywnej osoby nie tylko przyciągnie uwagę, ale również będzie bardziej perswazyjnym komunikatem. 

Krok 7 – Odbiorcy są traktowani wyjątkowo 

Sposobem na przekonanie do pozostawienia adresu email może być informacja, że subskrybenci newsletterów to osoby, które mogą liczyć na szczególne względy. Oprócz najnowszych ofert będą oni otrzymywać dodatkowe rabaty lub brać udział w promocjach. Warto podkreślić, że będą one przeznaczone tylko dla subskrybentów newslettera!

Krok 8 – Konkurs

Spróbuj zbudować listę kontaktów w mniej oficjalny sposób – organizując konkurs. Może on dotyczyć niemal wszystkiego, od nowego hasła promocyjnego, aż po recenzję jednego z produktów lub usług firmy. Ważne jednak, aby jedną z kluczowych informacji jakie trzeba podać był adres email. Trzeba pamiętać, aby w regulaminie konkursu zawrzeć informację, że osoba biorąca udział w konkursie wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą poczty email. Można to również rozwiązać dodając przy polu do wpisywania adresu email taką samą klauzulę. 

Krok 9 – Niech skanują

Rzadko spotykanym sposobem budowania listy odbiorców są kody QR, które w dalszym ciągu są rozpatrywane w kategorii ciekawostek i nowości. Właśnie ten efekt nowości może podziałać stymulująco na przyszłych subskrybentów, którzy z ciekawości zeskanują kod i zapiszą się na listę mailingową. Z drugiej strony, kody QR mogą posłużyć do zbudowania list odbiorców offline. Można je umieszczać m.in. na koszulkach, ulotkach lub innych gadżetach reklamowych i budować listę odbiorców np. na targach lub konferencjach branżowych. 

Krok 10 – Szukaj nowych sposobów 

Jest sporo sposobów, które mimo że nie są wykorzystywane na szeroką skalę, to również mogą być skuteczne. Jednym z nich jest umieszczanie linku do formularza zapisu w mailu transakcyjnym lub checkbox na ostatnim kroku procesu sprzedaży w przypadku e-sklepów. Innymi: testy A/B formularzy lub “ludzka twarz” email marketingu – już 500 osób korzysta z porad publikowanych w naszym newsletterze. Nie są to metody wykorzystywane powszechnie, ale to nie znaczy, że nie są efektywne. Jeżeli masz pomysł w jaki sposób zbudować listę odbiorców to spróbuj wdrożyć go w swojej firmie. Czasami eksperymentowanie może przynieść nieoczekiwane efekty. Co najważniejsze, powyższe sposoby na efektywne budowanie listy odbiorców trzeba poszerzać o własne pomysły. Wszystko zależy od naszej kreatywności.

Autorem artykułu jest Piotr Krupa – Koordynator ds. PR Get Response


            

Partnerzy: 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Piotr Krupa
Koordynator ds. PR Get Response.
Podyskutuj

Video: Sprawdzony pomysł na biznes dla mamy – RoboCAMP

Szukasz pomysłu na biznes, który pogodzisz z życiem rodzinnym? Robo CAMP to zajęcia dla dzieci i młodzieży z robotyki i programowania. Na czym polega ten biznes? Jak wygląda praca na co dzień? Jak prowadzić taki biznes? Na te pytania odpowie Wojciech Syrocki.
  • Agnieszka Wadecka - 08/01/2020
dwoje dzieci z komputerami leżących na podłodze

Sprawdzony pomysł na biznes dla mamy

W maju 2019 na naszym Facebooku prowadziłyśmy serię LIVE’ów o franczyzach idealnych dla mam.

Podczas siódmej rozmowy naszym gościem był Wojciech Syrocki, który założył i rozwija RoboCAMP, współpracując z wieloma przedsiębiorczymi mamami. Rozmowę prowadziła Joanna Gotfryd.

W końcu mam czas dla dzieci – historia Ani, która rozwija własny biznes z Akademią JA

O czym rozmawiałyśmy?

Joanna z Wojciechem odpowiedzieli na pytania takie jak:

  • Na czym polega biznes franczyzowy z RoboCAMP?
  • Jak założyć własną firmę z RoboCAMP?
  • Jak organizować zajęcia z robotyki i programowania?
  • Oraz na pytania oglądających

Zobacz nagranie z rozmowy:

Prowadzę biznes, który do mnie pasuje – historia Kamili

Zainspiruj się innymi pomysłami na biznes dla mam:

Akcja Franczyza dla Mamy – dowiedz się więcej

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Wadecka
Szczęśliwa żona i mama czwórki dzieci. Macierzyństwo to jej największa pasja, motywująca do rozwoju i działania. Z przyjemnością oddaje się pisaniu. Kocha muzykę, kino i dobre jedzenie. Lubi śledzić trendy i wprowadzać je w życie. Zawodowo początkująca, ale z apetytem na sukces.

Jaki biznes warto założyć w 2020? 10 pomysłów

W Nowy Rok robimy nowe plany, również te, dotyczące kariery i własnego biznesu. Jeśli czujesz, że to jest TEN moment, by założyć własną firmę i chcesz dowiedzieć się jaki biznes warto założyć w 2020, to skorzystaj z naszych podpowiedzi. Zobacz lubiane przez mamy i sprawdzone pomysły na biznes i wybierz wymarzony biznes dla siebie!
  • Franczyzadlamamy.pl - 01/01/2020
młoda uśmiechnięta kobieta przy laptopie i przy biurku

Jaki biznes warto założyć w 2020? 10 sprawdzonych pomysłów

Nasze biznesy w dużej mierze związane są z dziećmi. Będzie naukowo i rozwojowo – mamy chętnie otwierają i prowadzą takie firmy, które mogą służyć także ich dzieciom. Tak zaczęło się wiele historii, o których piszemy – mama szukała wymarzonych zajęć pozalekcyjnych dla swoich dzieci i nie znajdując dobrej oferty w swoim mieście, decydowała się na założenie firmy.

Sprawdzony biznes – wybierz franczyzę

Pomysły, które prezentujemy to biznesy franczyzowe, czyli takie, które łączą niezależność przedsiębiorcy z doświadczeniem partnera biznesowego obecnego na rynku od wielu lat.

Nigdy wcześniej nie prowadziłaś firmy? Nie masz doświadczenia w biznesie? Pomyśl o współpracy z kimś, kto biznes prowadzi od wielu lat.

Sprawdzony pomysł i know-how, pomoc w opracowaniu biznes planu, wsparcie marketingowe i sprzedażowe, a także często – pomoc i wsparcie w wyborze lokalu pod działalność – to tylko niektóre powody, dla których warto rozważyć współpracę z rozpoznawalną marką.

Gotowa by poznać nasze pomysły? Dowiedz się jaki biznes warto założyć w 2020 roku.

Prezentujemy 10 pomysłów na biznes w kolejności alfabetycznej

1. Akademia Bystrzak

Twórcze i kreatywne zajęcia dla dzieci

Akademia Bystrzak logo

Benia z Sandomierza po wielu latach pracy na etacie, zdecydowała się na założenie oddziału Akademii Bystrzak, między innymi dlatego, żeby jej syn mógł uczęszczać na ciekawe zajęcia, jakich w ich mieście jeszcze nie było.

Zakładając oddział Akademii Twórczego Rozwoju Bystrzak będziesz mogła organizować kolonie, wakacje i ferie w mieście, podróżnicze kursy rozwoju albo twórcze urodziny. Wystartuj z Akademią Bystrzak i spełniaj marzenia o własnej firmie, która wspiera dzieci w rozwoju.

Techniki, które stosujemy na zajęciach ułatwiają dzieciom zapamiętywanie, pozwalają szybciej czytać, łatwiej się uczyć, działać w twórczy i kreatywny sposób, dostosowywać się do zmieniających warunków na rynku pracy, szybko przekwalifikowywać się. To przecież cel sam w sobie. – mówi Benia, przedsiębiorcza mama.

Dowiedz się jak założyć Akademię Bystrzak w Twoim mieście.

2. Akademia JA

Zajęcia, które wspierają rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży

Akademia JA - logo

Kamila z Krakowa zawsze chciała wspierać młodych ludzi w rozwoju i pomagać odkrywać potencjał jaki w nich drzemie. Dlatego zdecydowała się założyć taki biznes, który odpowiada jej potrzebom i charakterowi – od kilku miesięcy prowadzi własny Ośrodek Akademii JA.

Wiesz, że rozwój emocjonalny dzieci to ważny temat. Interesujesz się psychologią i chciałabyś swoją pasję połączyć z własnym biznesem? Dołącz do Akademii JA, która oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku.

Otwórz Ośrodek Akademii JA, rozwijaj siebie i wspieraj rozwój dzieci oferując im zajęcia oraz warsztaty dla rodziców. Sprawdź szczegóły!

3. Early Stage

Szkoła języka angielskiego dla dzieci

Early Stage logo

Magda, będąc w ciąży wróciła z Warszawy w rodzinne strony i zamieniła pracę lektorki na własny biznes – oddział Early Stage w Ełku. Joanna z Pomorza też zdecydowała się na wielkie zmiany w życiu, kiedy była w ciąży. Macierzyństwo dodało jej odwagi do działania – przeprowadziła się i założyła własną szkołę Early Stage.

Early Stage to szkoła języka angielskiego specjalizująca się w nauczaniu dzieci i młodzieży. Ma długą historię i sprecyzowany plan na przyszłość. W Warszawie i okolicach to właśnie w Early Stage uczy się najwięcej dzieci. Early Stage wie jak powtórzyć ten sukces w Twoim mieście!

Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera. Dołącz do pasjonatów nauczania języka angielskiego!

Jeśli lubisz pracę z dziećmi, a język angielski to Twoja pasja, to sprawdź jak możesz założyć oddział Early Stage w Twoim mieście!

4. Edukido

Zajęcia z klockami Lego dla dzieci

Edukido logo

A co powiesz na firmę, ma widok której Twoje dzieci będą piszczały z radości? Wyobraź sobie tysiące klocków LEGO w domu, scenariusze zajęć, eventy i synów uwielbiających pracę mamy – to historia Karoliny, która prowadzi własny oddział Edukido w Trójmieście i bardzo docenia równowagę między życiem rodzinnym i zawodowym.

Poznaj pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO. Zajęcia z Edukido pobudzają dziecięcą kreatywność i pozwalają dzieciom lepiej poznać otaczający nas świat.

To prawdziwa nauka przez zabawę. Nie jest najważniejsze, co zostanie zbudowane. Liczy się budowanie, rozmowa, edukacja, zainteresowanie dziecka tematem zajęć. Zaangażowane dzieci lepiej koncentrują się na temacie, dużo więcej zapamiętują i dzięki temu dużo się uczą. A na końcu opowiadają o tym, co zbudowały. Angażują się na 100% i to jest fantastyczne. – tak z pasją Karolina opowiada o zajęciach w Edukido.

Dowiedz się więcej jak założyć własny oddział Edukido.

5. Komputrilo Akademia Komputerowa

Kursy programowania dla dzieci, młodzieży i dorosłych

Komputrilo Akademia Komputerowa logo

Jeśli nie robotyka to może kursy programowania… dla dzieci! Założenie Akademii Komputerowej to świetny pomysł na biznes. Komputrilo to firma założona przez mamę, która ze swoją ofertą wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynkowym – oferując zajęcia dla dzieci, młodzieży, a także dla dorosłych i dzieci ze szczególnymi wyzwaniami.

Zostań menadżerem swojej własnej Akademii Komputerowej, tak jak Małgorzata – mama 2 dzieci i właścicielka Komputrilo w Mielcu.

Współpraca z Komputrilo umożliwia łączenie z innymi franczyzami bądź współpracy partnerskiej/licencyjnej. Dowiedz się jak założyć własny biznes z Komputrilo.

6. Leonardo School i Leader School

Nauka języków obcych i technik pamięciowych

Leader School logo

Nie musisz być anglistką ani pedagogiem by założyć szkołę języków obcych we współpracy z Leonardo School i Leader School. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem i chcesz się w pełni zaangażować w prowadzenie rodzinnego biznesu powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Dlaczego to dobry pomysł na biznes dla mamy? Bo nikt inny tak dobrze nie zrozumie potrzeb rodziców odnośnie edukacji dzieci jak inna mama – mówi Katarzyna Rojkowska, mama 3 dzieci i właścicielka sieci szkół Leonardo School i Leader School.

Dowiedz się więcej na temat biznesu z Leader School i Leonardo School.

7. MathRiders

Zajęcia z matematyki dla dzieci i młodzieży

Logo MathRiders

Czy zajęcia matematyczne mogą być pasjonujące? Tak, bo zajęcia z MathRiders to nie jest zwykły wykład teorii – MathRiders pokazuje „matematykę od kuchni”.

„Siedzimy z dziećmi na podłodze, a do każdych zajęć tak dobieramy pomoce naukowe, aby w sposób obrazowy pokazać zawiłości matematyki, a na sam koniec przełożyć je na papier.” – mówi Anna, która po urodzeniu pierwszego dziecka zamieniła dalekie dojazdy do pracy na własny biznes blisko domu i dzisiaj prowadzi Centrum MathRiders w Józefowie.

Pokaż dzieciom i młodzieży, że matematyka to wspaniała przygoda i stwórz swój własny biznes. MathRiders to międzynarodowy program edukacji matematycznej przeznaczony dla dzieci i młodzieży w wieku od 2 do 18 lat.

Współpracując z MathRiders możesz zostać niezależnym nauczycielem (nie musisz mieć lokalu) lub prowadzić własną placówkę. Zajęcia rozwijają u dzieci zdolność do logicznego myślenia i wzmacniają ich pewność siebie.

Dowiedz się jak otworzyć własną firmę z MathRiders.

8. Nutty Scientists

Warsztaty naukowe dla dzieci

Nutty Scientists logo

Nutty Scientists to nauka poprzez eksperymentowanie, a przede wszystkim – zabawę. Dzięki temu najmłodsi uczą się pojęć naukowych w sposób, który rozumieją i pamiętają.

Zabawne, praktyczne, interaktywne zajęcia prowadzone są w formie pokazów lub warsztatów przez profesjonalny zespół naukowców, a dzieci biorą aktywny udział w ekscytujących doświadczeniach.

Biznes z Nutty Scientists możesz rozwijać we własnym tempie i na własnych zasadach. Przydadzą Ci się umiejętności sprzedażowe i marketingowe, dzięki którym będziesz mogła rozwijać swoją firmę.

Nie musisz mieć własnego lokalu. Większość franczyzobiorców zatrudnia instruktorów, którzy podróżują do różnych miejsc – do szkoły, na przyjęcia urodzinowe, obozy letnie itd. i w tych miejscach realizują program Nutty Scientists. Możesz także założyć własne Laboratorium Nutty Scientists.

Na całym świecie działa już 160 oddziałów Nutty Scientists. Dowiedz się więcej jak założyć Twój własny oddział Nutty Scientists.

9. RoboCAMP

Nauka robotyki z Lego

RoboCAMP logo

Dzieci kochają zabawę klockami Lego, są też zafascynowane smartfonami, tabletami i komputerami. A jak to zgrabnie połączyć? Oferując im naukę robotyki klockami Lego.

Nie musisz mieć lokalu, bo zajęcia robotyki można organizować w szkołach, przedszkolach lub wynajętych salach, a nawet na urodzinach w domu jubilata! Żeby zacząć wystarczy wkład własny i chęci.

RoboCAMP to pomysł na biznes także w niepełnym wymiarze godzin! Oprócz ciekawego pomysłu na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci, RoboCAMP oferuje elastyczną formę współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

Zobacz rozmowę z Wojciechem Syrockim, założycielem RoboCAMP – dowiesz się jak zacząć i na czym dokładnie polegają zajęcia w RoboCAMP.

Dołącz do sieci RoboCAMP – dowiedz się więcej!

10. Socatots

Szkółka piłkarska dla najmłodszych

Socatots logo

Iwona jest mamą 3 dzieci i od kilku lat prowadzi oddział SOCATOTS w Suwałkach. Zdrowy tryb życia, elastyczna praca i mnóstwo satysfakcji – może to właśnie biznes dla Ciebie?

Jeśli chcesz założyć biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to już pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS.

SOCATOTS to wartości bliskie Mamom: czas aktywnie spędzany z dzieckiem, bezpieczne zajęcia sportowe dla najmłodszych, dobra zabawa i budowanie zaangażowanej społeczności rodziców. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, bo SOCATOTS uważa, że Mamy to i tak najlepsze trenerki na świecie!

Dowiedz się jak założyć oddział SOCATOTS w Twoim mieście!

Jaki biznes warto założyć w 2020 roku?

Niezależnie od tego jaką firmę założysz – działaj, realizuj swoje plany i spełniaj marzenia! Własny biznes to spora frajda i mnóstwo satysfakcji! Powodzenia!

Artykuł powstał w ramach akcji Franczyza dla Mamy, realizowanej od 2014 roku.

Zdjęcie: 123rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail