Czego szukasz

Wszystko z sercem i wszystko z imieniem

Beata, laureatka naszego konkursu Mamy e-sklep od 3 lat prowadzi sklep internetowy Wszystko z imieniem. W swojej pracy kieruje się sercem i intuicją. Skąd wzięła pomysł na taki biznes i jak go prowadzi, będąc mamą dwóch małych chłopców? 

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 19/09/2014

Beato, zostałaś laureatką konkursu Mamy e-sklep. Prowadzisz sklep internetowy Wszystko z imieniem – zdradź nam czym zachwyciłaś jury konkursowe? 

(śmiech) Tak prawdę mówiąc – byłam przeogromnie zaskoczona moją wygraną. O zwycięstwie poinformowała mnie koleżanka, składając mi gratulacje. Zapytałam, o co jej chodzi, a ona pytała, jak mogłam zapomnieć o konkursie na Mamo Pracuj. Czytałam uzasadnienie jury i aż mi serce urosło. Nie wiem jak to możliwe, by ktoś pisząc uzasadnienie, czytał w moich myślach (śmiech). Pan Piotr Urbaniak z jury docenił pomysł na sklep, konsekwentną drogę jego prowadzenia, idealnie wpasowującą się w trendy marketingowe. Zauważył też to moje serducho, które jest w każdym zrobionym przeze mnie produkcie.

Skąd wzięłaś pomysł na taki sklep?

Pomysł pojawił się w wyniku własnych potrzeb. Ja, kiepska kucharka, młoda mama dostawałam różne przepisy na przetwory dla dzieci i nie tylko. Wszystko w chaosie miliona karteczek. Potrzebny był mi zeszyt, by je tam powklejać i uporządkować.  Moje poprzednie doświadczenie w poligrafii i druku personalizowanym podrzuciło pomysł na Osobistą Książkę Kucharską, spersonalizowaną imieniem lub przydomkiem właścicielki. Zebrałam zamówienia od koleżanek i tak wyprodukowałam pierwsze egzemplarze. Okazały się ciekawym pomysłem na prezent. Dalej szukałam innych produktów, które można spersonalizować. I tak pojawiły się ręczniki z haftem, mydełka glicerynowe z imieniem, osobiste notesiki. I tak dalej…

Mąż troszkę odwodził mnie od tego zawężania się tylko do personalizacji, ale ja czułam że to właściwy kierunek. I przeczucie mnie nie myliło (śmiech). Obecnie to właśnie personalizacji odróżnia mnie od innych firm mających w ofercie podobne produkty. 

Czy korzystałaś z dotacji unijnych ? Ile zainwestowałaś w swój biznes?

Z dotacji nie korzystałam. Zabrakło na to czasu, energii… czasem żałuję, że nie wykorzystuję tych możliwości. 

Na sklep nie miałam żadnych extra pieniędzy, na bieżąco pokrywałam wydatki z bieżącej sprzedaży. Mąż wspomógł mnie na samym początku, inwestując w moją maszynę do haftowania, a po roku w maszynę do szycia.  Trochę zainwestowałam też na początku w pozycjonowanie (około 150 zł miesięcznie). W międzyczasie mieliśmy trochę trudny okres dla naszej rodziny, Wszystko z imieniem było niedochodowe, mąż szukał pracy, dwójka dzieci… Znów moje przeczucie mówiło, że się poukłada i tak się stało. Ja ogólnie jestem niepoprawną optymistką (śmiech).

Co sprzedajesz w swoim sklepie? 

Asortyment jest szeroki, raczej z kategorii na prezenty. Dla wszystkich i na różne okazje. Urodziny, imieniny, ślub, chrzest oraz inne jakich niemało w ciągu roku. Wszystko spersonalizowane. Ale nie „obciachowe”, raczej dobrane według klucza handmade. Dobierając lub tworząc asortyment patrzę na to, co ja chciałabym dostać i jak piękne to musi być, więc jest tu dużo subiektywizmu. Nie kieruję się do końca modą. Po prostu to musi być to coś i koniec. Nie musi się podobać wszystkim.  I jak na razie okazuje się, iż podoba się wielu – nieskromnie mówiąc (śmiech).

Sama tworzysz te wszystkie cuda? 

Większość rzeczy tworzę sama, haftując i szyjąc. Ale mam tez kilku zaufanych współpracowników: Panią Maję, artystkę po ASP – maluje kubeczki, moją kochana Marysię od najpiękniejszych decoupażowych skrzyneczek, Panią Anię do torebek podróżnych na bieliznę. 

Jakie są nowości w ofercie? Czy początek roku szkolnego to gorący okres dla Ciebie?

Nowości pojawiają się sukcesywnie, po małej selekcji i w wyniku obserwacji rynku. Częściowo ofertę dopasowuję do moich rodzinnych potrzeb (synowie). Teraz pojawił się Zestaw Przedszkolaka, czyli podusia 30×40 cm z aplikacją i haftem imiennym oraz worek na ubranie zamienne, do którego tez idealnie mieści się podusia. Wrzesień i okolice to zdecydowanie czas wytężonej pracy dla mnie (śmiech). 

Jak dzielisz swój czas między rodzinę a pracę? Jak dużo pracujesz, kto zajmuje się wtedy dziećmi?

Ohhh… czekałam na to pytanie. To temat rzeka (śmiech). Ale w skrócie, mój starszy syn Leon (6 lat) od trzech lat chodzi do przedszkola (dokładnie wtedy powstał sklep). Młodszy Julian (2,5 roku) już od pierwszych dni dosłownie wpadł w babcine ręce. Instytucja babci, jak wszyscy wiedzą, jest niezastąpiona. Ja nie chciałam zrezygnować z obranej jeszcze przed drugą ciążą drogi, więc z ogromną wdzięcznością przyjęłam pomoc mojej mamy przy Julianie. Mamusiu dziękuję ci za to bardzo! W domu pracuje cała nasza trójka, więc Julek ma mamę przy sobie, choć czasem w przelocie pomiędzy komputerem a maszyną do szycia. A Leoś nie musi długo siedzieć w przedszkolu. 

Nie powiem, że to łatwy sposób na prowadzenie biznesu w domu, to ciągła przeplatanka dom-praca-dzieci-praca-dom itd. Nieraz odczuwam ogromne zmęczenie takim systemem pracy. Mam jednak świadomość, że nie ma ideału, a to mimo wszystko spełnia moje oczekiwania i jest bardzo satysfakcjonujące. Praca zdecydowanie w nienormowanym systemie godzinowym, czasem od wczesnego ranka aż do późnego wieczora. A czasem troszkę luźniej i wtedy jest więcej czasu dla dzieci. 

Kto Cię wspiera w codzienności? 

Głównie moja mama, ale mąż też troszkę się dokłada (śmiech). Dużym zastrzykiem energii są też sami klienci. Czasem aż się czerwienię od tego chwalenia…

Jakie masz plany na przyszłość?

Dalszy rozwój sklepu, ale też zdywersyfikowanie działań w celu zabezpieczenia przyszłości. Bo zdaję sobie sprawę, że z uwagi na zdrowie, nie będę szyła przez całe życie. Prywatnie będę szykować się do zmian w przyszłym roku, bo Leon pójdzie do szkoły, a Julek do przedszkola. To będzie dopiero hajd park (śmiech).

A co powiedziałabyś mamom, które chciałyby założyć własny biznes, ale mają tysiące wątpliwości?

Działajcie, bo tylko robienie czegoś posuwa was do przodu. Nieważne czy wszystko wypali i będzie super. Najlepsza nauka jest na błędach, tylko one nas motywują, rozwijają, zmuszają do myślenia i zmian.

Wracając do pytania o konkurs Mamy e-sklep – co dał Ci udział w konkursie, jak przebiega wdrażanie nowych usług, czego nowego się uczysz? 

Powoli, bo ciągle brak mi czasu. Najważniejsza jest obsługa klienta, bo żadne nawet najlepsze działania marketingowe nie dadzą nic, jeśli klient będzie źle obsłużony. A uczę się wielu nowych rzeczy, które jeśli nie teraz to na pewno będą przydatne w przyszłości. Obecnie zgłębiam możliwości wspierania działań na fanpage z aplikacjami od firmy FanPoint – polecam. Potem obsługa newslettera, bo to moja pięta achillesowa (śmiech).

Dziękuję Ci za rozmowę i życzę wielu sukcesów!

Rozmawiała: Joanna Gotfryd 
Sklep Beaty: wszystkozimieniem.pl


UWAGA! Dla wszystkich, którzy do końca września złożą zamówienie w sklepie Beaty i podadzą hasło mamopracuj (pisane razem) – 10% zniżki.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail