Czego szukasz

Własny biznes zamiast etatu pielęgniarki

Ola jest pielęgniarką, ale mając dwójkę małych dzieci nie chciała pracować w trybie 12-godzinnych dyżurów. Wymyśliła sobie pracę z domu, która da jej niezależność i satysfakcję. Ola sprzedaje kosmeceutyki Colway International i zaprasza chętne mamy do współpracy.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 14/03/2016

Olu kiedy poczułaś, że własny biznes, to jest to, co chcesz robić? Kiedy nadszedł ten moment decyzji?

Na decyzję o samozatrudnieniu wpłynęło wiele czynników, między innymi chęć samodzielnej, osobistej opieki nad młodszym dzieckiem po zakończeniu urlopu rodzicielskiego. Jednak z powodu mojego wyuczonego zawodu, który jest moją pasją – nie zamykam tej drogi – pewnie za jakiś czas znowu powrócę do takiego rodzaju zatrudnienia.

Z wykształcenia jesteś pielęgniarką i lubisz tę pracę. Dlaczego więc nie wróciłaś do pracy w szpitalu?

Teraz jestem na urlopie wychowawczym i zdecydowałam się nie wracać do szpitala do momentu pójścia  młodszego dziecka do przedszkola, czyli przynajmniej przez kolejne 2 lata. Przerobiłam pracę w systemie 12-godzinnych dyżurów, również nocnych i weekendowych przy jednym małym dziecku i nie chciałabym teraz powtarzać tego wyjątkowo stresującego okresu. A ponieważ nie potrafię usiedzieć na miejscu, to poszukałam dla siebie takiej pracy, którą mogę wykonywać głównie zdalnie – sprzedaję produkty poprzez marketing partnerski.

Praca z dzieckiem na ręku? To bardzo trudne!

Trudne, ale najczęściej pracuję w czasie drzemek córki, kiedy starszy syn jest w przedszkolu oraz wieczorami, kiedy dzieci już śpią. Wykorzystuję właściwie każdą wolną chwilę i dążę do tego, żeby moje dni były zaplanowane i dobrze zorganizowane. Jednocześnie mam wrażenie, że tego czasu mam coraz więcej 🙂 To chyba kwestia dobrego zarządzania sobą w czasie. Mam wiele organizacyjnych patentów i ciągle się w tej kwestii rozwijam i uczę.

komputer_rece

A Twoja praca zdalna – dlaczego zdecydowałaś się na współpracę z Colway International?

Jestem przekonana, że network marketing to wielka przyszłość – zobacz jak rozwija się sektor e-commerce i jak dużo zakupów robimy w sieci. To dzięki Colway mam możliwość pracy w ten sam sposób. Mój biznes uruchomiłam praktycznie bez żadnych nakładów finansowych. Sprzedaję rewelacyjne produkty, które są dostępne na całym świecie, ale zostały wymyślone w Polsce.

Produkty Colway to połączenie medycyny i biotechnologii, co z racji mojego wykształcenia ma dla mnie niesamowicie duże znaczenie. W związku z tym, że jestem pielęgniarką i jednocześnie staram się używać jak najbardziej naturalnych produktów, nie mogłabym polecać czegoś, do czego nie jestem przekonana. Wysoka jakość składników aktywnych jest dla mnie gwarantem skuteczności produktów.

Dzięki Colway International dbam o swoje zdrowie i urodę, ale przede wszystkim o niezależność – finansową i mentalną. Ciągle się rozwijam, biorąc udział w szkoleniach biznesowych, sprzedażowych i produktowych, jednocześnie mając dostęp do kosmeceutyków i suplementów o unikalnych składach i doskonałej jakości.

Ile godzin dziennie poświęcasz biznesowi?

Praca zajmuje mi przeciętnie 3-4 godziny dziennie. Jest to zmienne w zależności od chociażby stanu zdrowia moich dzieci czy wyjazdów służbowych męża, kiedy ogarnięcie domowej i rodzinnej rzeczywistości staje się nieco większym wyzwaniem.

I to wystarczy, aby być niezależną finansowo? A co z mamami, które mają mniej czasu? Czy warto zacząć np. od kilku godzin tygodniowo? Czy to przyniesie pierwsze efekty?

Takie jest właśnie założenie. Oczywiście jeśli dysponuje się kilkoma godzinami dziennie efekty są dużo szybsze, jednak zarabiać można również pracując kilka godzin tygodniowo.

Mówiłaś, że to biznes praktycznie bez inwestycji, czyli…?

Tak właśnie jest. Wystarczy się zarejestrować i złożyć pierwsze zamówienie na produkty, z których możemy same korzystać oraz prezentować podczas spotkań z klientami lub wykorzystywać do zabiegów kolagenowych. Rejestracja wiąże się z dokonaniem rocznej opłaty w wysokości 39,90 – w zamian otrzymuje się wirtualne biuro, sklep online, drukowane materiały marketingowe i stałą marżę na wszystkie produkty.

Na czym właściwie polega Twoja praca?

Aktywnie szukam klientów i spotykam się z nimi. Jednocześnie poszukuję potencjalnych partnerów biznesowych oraz rekrutuję i wspieram merytorycznie w początkowym okresie ich działalności. Zawsze szukam osób, które chciałyby dołączyć do biznesu – często są to młode mamy, studenci i osoby, które są w stanie wygospodarować kilka godzin dziennie na dodatkowe zajęcie lub kobiety, które prowadzą własny biznes – fryzjerstwo, kosmetyka, stylizacja paznokci, stylizacja rzęs.

Tak jak mówiłam, na co dzień pracuję głównie zdalnie – promuję swój sklep internetowy poprzez portale społecznościowe, tworzę bazę danych klientów i opracowuję materiały, dzięki którym szkolenie nowych współpracowników jest łatwe, skuteczne i powtarzalne.

ola

Colway International to kosmetyki dla całej rodziny. Dlaczego są takie wyjątkowe?

Colway ma w swojej ofercie unikalny polski kolagen naturalny oraz doskonałej jakości kosmeceutyki i suplementy diety. Nasze produkty są inspirowane naturą i tworzone z najlepszej jakości surowców pochodzących z całego świata. Zawierają dużą ilość elitarnych, nowoczesnych składników aktywnych, o czym najlepiej świadczy ich skuteczność. Zaawansowane technologie i wysokie standardy produkcji oraz unikalne metody pozyskiwania składników aktywnych również wpływają na doskonałą jakość produktów. Najlepiej się o tym przekonać na własnej skórze, przetestować, wypróbować.

Colway to firma działająca w marketingu sieciowym. W Polsce ten rodzaj biznesu budzi skrajne emocje. Albo się go kocha, albo nienawidzi. Dlaczego tak jest?

Marketing partnerski bardzo często jest źle rozumiany lub mylony z piramidą finansową, stąd też strach przed nieuczciwością tego systemu. Różnica jest tutaj zasadnicza – w MLM sprzedajesz i otrzymujesz produkty, często bardzo dobrej jakości. Dodatkowo, informacje o firmie można znaleźć praktycznie wszędzie, dlatego też łatwo można sprawdzić rzetelność oraz uczciwość danego biznesu. Dziś sprzedaż bezpośrednia to jeden z najefektywniejszych systemów dystrybucji…

No właśnie, znowu sprzedaż… Mamy często mają zahamowania, obawiają się, że nie umieją sprzedawać. Czy sprzedawania można się nauczyć?

rece_komputer2

Te obawy biorą się ze szkodliwych przekonań na temat sprzedaży. Bezzasadnie kojarzy im się ona z naciąganiem i wykorzystywaniem innych. Zwróćmy uwagę na to, o czym często zapominamy, że tak samo lekarz, nauczyciel języka czy fryzjer sprzedają – rozwiązują nasze problemy, sprzedając nam swoje usługi.

Sprzedawanie jest właśnie rozwiązywaniem cudzych problemów przy pomocy swojego produktu albo usługi.
Jeśli przy tym produkt jest bardzo dobrej jakości i jesteśmy przekonani co do jego skuteczności, to właściwie nie ma się czego obawiać. Wystarczy skierować się do ludzi, których problemy rozwiązują nasze produkty – otworzyć się i wysłuchać jakie mają potrzeby oraz zaproponować antidotum.

Poza tym nikt nie rodzi się z umiejętnością prowadzenia biznesu, tego musimy się nauczyć. Człowiek potrafi przecież nauczyć się wszystkiego, a jedyne bariery to te, które stawiamy sobie sami. Zacznijmy więc myśleć o sprzedaży w pozytywnych kategoriach…

Mówiłaś, że cały czas szukasz osób chętnych do współpracy, co im możesz zaoferować?

Każda osoba współpracująca z firmą otrzymuje własny sklep internetowy oraz wirtualne biuro, by móc prowadzić swój biznes zdalnie i mieć szansę wykorzystania możliwości mediów społecznościowych. Firma oferuje darmowe webinary i szkolenia oraz gotowe, wysokiej klasy materiały marketingowe.

Na zarobki składają się dwa główne komponenty – stała marża od sprzedanych produktów i  dochód pasywny. Dodatkowo, szereg różnych premii. Zarobki w Colway są niezwykle dynamiczne, a ścieżka kariery przejrzysta. Co  istotne, dostępne są zarówno wysyłki krajowe, jak i zagraniczne – do wszystkich krajów UE, można więc wykorzystać swoje międzynarodowe znajomości. Dodam, że już pierwszego dnia nowy współpracownik otrzymuje zestaw specjalnie opracowanych materiałów, na który składają się m.in. kompletna procedura codziennej pracy i szczegółowy opis działań, by móc efektywnie pracować od samego początku.

Taka pomoc jak sobie zorganizować pracę? Fajny pomysł! To jak można się z Tobą skontaktować?

Najwygodniejszy na początku jest kontakt mailowy (mój mail: [email protected]), dzięki czemu mogę od razu wysłać wszelkie niezbędne do pracy informacje szczegółowe. Moje dane można również znaleźć na stronie startowej sklepu aleksandragraca.colwayinternational.com i zapraszam też na mój profil na FB . Zapraszam Mamy, które pragną niezależności finansowej i szukają dla siebie możliwości rozwoju, a jednocześnie nie posiadają środków na inwestycje. Wystarczy odrobina czasu, energii i kreatywności. Dysponując zwykłymi talentami i niezwykłą wytrwałością – w Colway możecie osiągnąć wszystko!

Dziękuję za rozmowę. Tutaj jest oferta współpracy z Olą.

Rozmawiała Joanna Gotfryd

kosmetyki

Zdjęcia: własność Aleksandry Graca

Wywiad promocyjny

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail