Czego szukasz

Video: Jak rozwijać swoją odwagę i zaprzyjaźnić się z porażką?

Można spojrzeć wstecz i zamiast rozpamiętywać w nieskończoność swoje niepowodzenia, w kilku krokach rozprawić się z tym, co się wydarzyło. Zapraszamy Cię do obejrzenia nagrania webinaru, z którego dowiesz się jak wzmacniać swoją wewnętrzną siłę, zmieniać porażki w wartościowe lekcje oraz dlaczego bycie własnym przyjacielem to bezcenne wsparcie, które możemy dać sobie sami! To piękna rozmowa dwóch kobiet: Joanny Chmury i Agnieszki Czmyr-Kaczanowskiej. Zapraszamy!

Joanna Chmura psycholog i trener

Wewnętrzny krytyk jest w każdym z nas

Czy znasz to uczucie kiedy, pomimo obaw i niepewności, podejmujesz wyzwanie i zaczynasz działać, a w Twojej głowie jak z automatu pojawia się głos, który powtarza Ci, że nie jesteś wystarczająco dobra i że nie dasz rady? Wewnętrzny krytyk rozprasza Twoją uwagę, a Ty zamiast skupić się na zadaniu, zaczynasz z nim dyskutować. Na koniec czujesz, że nie dałaś z siebie tyle ile chciałaś, że nie tak to wszystko miało wyglądać. Jesteś rozczarowana i masz poczucie winy. Dochodzisz do wniosku, że wewnętrzny głos, który ciągle słyszałaś, miał rację. Przecież Ty się do tego nie nadajesz!

Czy wiesz, że każdy z nas ma w sobie takiego wewnętrznego krytyka? To ten głos, który na każdym etapie naszych działań próbuje skłonić nas do wycofania się i ucieczki. Z jednej strony chce ochronić nas przed rozczarowaniem i cierpieniem, z drugiej jednak blokuje rozwój i nie pozwala rozwinąć skrzydeł. Ciągle ostrzega „Nie rób tego, bo później znów będziesz cierpiała”. Bardzo trudno jest nie ulegać jego upomnieniom. Mamy jednak dobrą wiadomość. Można go ujarzmić stosując kilka skutecznych sposobów!

Koniecznie posłuchaj wywiadu Agnieszki Czmyr-Kaczanowskiej – współzałożycielki portalu mamopracuj.pl – z Joanną Chmurą – psychologiem i trenerką, która od lat zajmuje się tematem odwagi i wstydu.

Przeczytaj także: O odwadze bycia niedoskonałym – czyli czego uczy mnie Brené Brown

Dowiedz się, jak podnieść się po porażce, odzyskać poczucie własnej wartości i otworzyć się na kolejne wyzwania!

Na jakie pytania znajdziesz odpowiedź w filmie?

  • Jak rozprawiać się z własnymi porażkami i wyciągać z nich wartościowe lekcje?
  • Jak panować nad swoim wewnętrznym krytykiem i nie dać mu zawładnąć własnymi myślami?
  • Czym jest uważność (ang. mindfulness) i jak ją ćwiczyć?
  • Dlaczego warto stać się swoim własnym przyjacielem i traktować siebie z czułością?
  • Jak być wsparciem dla osób, które podnoszą się po porażce?
  • Jak wzmacniać swoją odwagę, także w kontekście poszukiwania i zmiany pracy?

Serdecznie zapraszamy!!

Joanna Chmura

Joanna Chmura: Psycholog i trener. Realizuje projekty rozwojowe w Polsce i Europie. Pracuje z klientami indywidualnymi i biznesowymi w tematyce wewnętrznego przywództwa i związanych z nim: autentyczności, poczucia własnej wartości oraz odwagi.

Jest uczennicą dr Brené Brown, która jako pierwsza w Polsce w swojej praktyce szkoleniowej zaczęła wykorzystywać modele The Daring Way™, Rising Strong™ i Dare to Lead™. Od 2017 jako jedyna osoba z Europy, w odpowiedzi na zaproszenie samej Brené Brown, należy do jej zespołu 15 facylitatorów międzynarodowego programu rozwoju przywództwa Brave Leaders™.

Chcesz dowiedzieć się więcej o Joannie Chmurze i Brené Brown?

Odwiedź stronę: Joanna Chmura :: Sztuka Możliwości oraz www.joannachmura.pl 😉

I koniecznie: www.brenebrown.com (po angielsku) lub inne materiały dostępne w sieci!

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska: Współzałożycielka portalu mamopracuj.pl i Wiceprezes Fundacji Mamo Pracuj. Od ponad ośmiu lat, wraz z zespołem, zmienia polski rynek pracy na bardziej przyjazny i otwarty dla kobiet. Wzmacnia kobiety w poszukiwaniu pracy, która pozwala pogodzić różne, ważne role życiowe. Tworzy i realizuje kampanie employer brandingowe we współpracy z pracodawcami, którzy wierzą w różnorodność zespołów. Konsultuje i doradza rozwiązania wspierające rodziców pracujących w firmach, budując pierwszą Bazę Pracodawców Przyjaznych Rodzicom. Uczestniczy w projektowaniu i realizacji programów społecznych m.in. #MamoPracujwIT, #MotherEmopower. Chętnie dzieli się swoją wiedzą w formie artykułów, warsztatów, webinarów czy kursów on-line. Prywatnie jest mamą wesołej trójki, która wypełnia jej życie po brzegi. Kiedy nie pracuje planuje kolejne dalekie podróże.

Zdjęcia: własność Joanna Chmura i portal Mamo Pracuj

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Jak zadbać o dietę i przestać chorować?

O swoje zdrowe odżywianie powinniśmy dbać przez cały rok, niezależnie od zdrowia, czy samopoczucia, jednak jak to bywa w praktyce wszyscy wiemy. Życie w biegu i ciągłym pośpiechu sprzyja sięganiu po żywność przetworzoną, fast foody, słodycze i podobnym produktom. Warto jednak zadbać o swoją odporność, a właściwe odżywianie jest najlepszym ku temu sprzymierzeńcem. Jak zdrowa dieta wpływa na wzmocnienie naszej odporności?

Jesteś tym, co jesz

Przysłowie znane od dawien dawna, jednak nie wkładajmy go pomiędzy legendy, gdyż niesie za sobą dużo prawdy! Zrównoważona dieta, czyli taka, której makroskładniki są odpowiednio zbilansowane to klucz nie tylko do zdrowia, ale i szczęścia oraz energii. W końcu nic tak nie poprawia humoru, jak dobry posiłek i wypoczęty organizm.

Myśląc o zdrowym odżywianiu nie musimy mieć przed oczami wyłącznie warzyw i owoców. Są one niezmiernie istotne, ze względu na bogate ilości witamin i minerałów, jednak musimy pamiętać, by każdego dnia dawać naszemu organizmowi zarówno białka, tłuszcze, jak i węglowodany.

Nieprawidłowa wartość energetyczna diety to szybki sposób na osłabienie organizmu, co z kolei przekłada się na brak siły do walki z drobnoustrojami. A na rozwój choroby nie trzeba już długo czekać…

Dbaj o nawodnienie

Każdego dnia powinniśmy dostarczać do naszego organizmu około 2 litrów płynów. Kiedy temperatura na dworze jest niska jest to szczególnie istotne, gdyż nawet lekkie odwodnienie to prawdziwa zachęta dla wszelakich wirusów i bakterii. Do napojów warto dodać naturalny miód i imbir. Taka herbatka nie tylko ogrzeje Cię po powrocie do domu, ale przede wszystkim taka mikstura to kopalnia wartości odżywczych.

Miód działa przeciwzapalnie, chroni gardło i wzmacnia odporność, natomiast imbir to wspaniały pomocnik w obniżaniu poziomu cukru we krwi, ma także właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Po takim eliksirze mocy staniesz się nietykalny dla wirusów i bakterii.

Produkty z witaminą C

Ta witamina bierze nieoceniony udział w budowaniu naszej odporności. Warto więc wyrobić sobie codzienny nawyk, by każdego poranka zażywać jedną tabletkę tej witaminy. Oprócz tego zwracajmy uwagę, by na zakupach w naszym koszyku lądowały te produkty, które zawierają jej spore ilości. Do wyboru do koloru, najwięcej tego składnika znajdziesz w natce pietruszki, papryce, brokułach, kalafiorze, szpinaku.

Jako ciekawostkę, warto wspomnieć, że zapewne wielu z nas witamina C kojarzy się głównie z cytryną, prawda? Ku zaskoczeniu wielu osób, gdyby tak zebrać wszystkie produkty zwierające tę witaminę, cytryna byłaby dopiero na 16 miejscu pod względem jej bogactwa.

Jak zadbać o dietę?

Gdy brakuje Ci czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków oraz planowanie listy zakupów i czytanie składów, warto oddać swoje zdrowie w ręce profesjonalistów. Catering dietetyczny w Krakowie zaproponuje Ci najlepszą dietę, z którą nie będziesz musiał martwić się o niedobór składników wzmacniających odporność.

Kluczowe w dbaniu o wzmocnienie odporności jest nie tylko przykładanie uwagi do zdrowego odżywiania. Aby cieszyć się pełnią zdrowia niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz, pamiętaj o odpoczynku i dużej ilości snu, bo regeneracja to podstawa witalności.

Kolejna kwestia to aktywność fizyczna, uprawianie jej wpływa nie tylko na kondycję ciała, ale również zdrowia. Nawet 30 minutowy spacer pomoże we wzmacnianiu odporności. Oprócz witaminy C, warto również suplementować witaminę D, gdyż w pochmurne i mroźne brakuje słońca, które mogłoby nam jej dostarczać.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Fryzjer Warszawa – którego najlepiej wybrać?

Fryzura jest poniekąd wizytówką człowieka. To jak dbamy o włosy jest odzwierciedleniem tego jak dbamy o siebie. Planując wizytę u fryzjera w Warszawie, warto zapoznać się z różnymi, dostępnymi ofertami i wybrać tę, która oferuje najlepsze zabiegi pielęgnacyjne i fryzjerskie dla włosów.
kobieta w salonie fryzjerskim ma przycinane blond włosy

Kolor i długość dopasowane do twarzy

Niezależnie od tego, czy planujesz dużą zmianę wizerunkową, czy tylko drobne zmiany w długości włosów, warto udać się do profesjonalnego salonu. Fryzjer powinien podchodzić do każdego klienta indywidualnie. Najlepiej jeżeli potrafi on dobrze wytłumaczyć klientowi w jakiej fryzurze, będzie wyglądać najkorzystniej. Często zdarza się tak, że pewna wizja fryzury, która spodobała nam się u kogoś innego, nie będzie dobrze wyglądać dobrana do naszego kształtu twarzy i koloru karnacji. Wtedy dobrze jest zaufać sprawdzonemu fryzjerowi, który najlepiej będzie wiedział, jaką fryzurę dobrać. Koloryzacja i strzyżenie to podstawowe zabiegi fryzjerskie, które mogą jednak uratować zniszczone włosy. Końcówki warto podcinać co kilka miesięcy, by włosy pozostawały w dobrej kondycji.

Pielęgnacja na najwyższym poziomie

Pielęgnacja włosów jest niezwykle ważna. Każda osoba ma swoją indywidualną strukturę włosów. Dobierając kosmetyki do pielęgnacji, należy dobrze zapoznać się charakterystyką włosów, między innymi z ich porowatością oraz PEH. Raz na jakiś czas warto udać się do sprawdzonego salonu fryzjerskiego i skorzystać z zabiegu pielęgnacyjnego.

Keratyna dla wymagających

Codzienne prostowanie włosów może być prawdziwą udręką. Jeżeli chcemy, aby nasze włosy przez długi czas zachowywały równy wygląd, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zabiegu keratynowego prostowania. Keratyna sprawia, że włosy stają się nie tylko wygładzone, ale również gładkie, lśniące i sprężyste. Takie zabieg daje efekty, które mogą utrzymywać się od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy.

Odrobina szaleństwa na co dzień

Hitem ostatnich sezonów jest zdecydowanie przedłużanie włosów różnymi metodami. Jest to opcja bardzo korzystna, gdy chcemy zobaczyć jak będziemy się czuć w dłuższych niż dotychczas włosach. Profesjonalne salony fryzjerskie w Warszawie oferują takie zabiegi w różnych cenach. Należy pamiętać, że taka usługa powinna być wykonana bardzo starannie, tak by nie zniszczyć naturalnych włosów. Doczepiane włosy powinny być również materiałem wysokiej jakości, dobranym indywidualnie do klienta.

W Warszawie wszystkie te zabiegi, zrealizowane na najwyższym poziomie można wykonać w salonie Hairmate. Firma ta posiada kilka fili, położonych na terenie całego miasta, więc bardzo prosto można wybrać lokalizację dostosowaną do swoich potrzeb.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×