Czego szukasz

Jak dzielić się sobą? Program mentoringowy #MotherEmpower

Czy chciałybyście czasami spotkać kogoś, kto pomoże Wam w podjęciu trudnej decyzji? Wesprze w powrocie na rynek pracy? Poradzi, jak napisać CV? Uczestniczki programu #MotherEmpower, realizowanego przez Mamo Pracuj, wspólnie z firmą Bosch, miały taką okazję. Grupa dzielnych mam przez ostatnie, cztery miesiące, spotykała się ze swoimi Mentorkami z firmy Bosch, które były ich doradczyniami, powierniczkami, a z czasem, niektóre z nich stały się kimś więcej…

  • Natalia Gozdowska - 09/08/2020
Spotkanie mentorek i mentee programu mentoringowego #MotherEmpower

Jak się dzielić sobą? Program mentoringowy #MotherEmpower

Ideą #MotherEmpower było stworzenie przestrzeni do rozmowy, wymiany myśli i doświadczeń kobiet, które łączą życie zawodowe z wychowywaniem dzieci, z tymi kobietami, które o połączeniu tych dwóch światów dopiero marzą. Celem programu miało być wzmocnienie i wsparcie kobiet w zakresie poszukiwania swojego miejsca na rynku pracy oraz pomoc w znalezieniu pomysłu na nowy zawód.

“Przez ostatnie lata rozwijania mamopracuj.pl nauczyłam się, że aby ruszyć z miejsca, rozwijać się, poczuć “wiatr w żaglach” – my kobiety – tak bardzo potrzebujemy kogoś obok. Kogoś, kto jest gotowy mądrze nas wspierać, kto mówi: “wierzę w Ciebie, porozmawiajmy”, czasem zapyta “w czym mogę Ci pomóc?”, ale nie zawaha się zadawać trudnych pytań: “po co to robisz? dlaczego właśnie tak?” I taką rolę pełnią Mentorki w programie #MotherEmpower. Wspierają, zadają ważne pytania i dopingują, dzieląc się także swoim doświadczeniem. I wtedy obu stronom rosną skrzydła. Zespół Bosch Polska zaufał nam i wspólnie stworzyliśmy rewelacyjny program dla mam”mówi Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, współzałożycielka Fundacji Mamo Pracuj.

Jak to się zaczęło?

Być może pamiętacie webinar, w którym ekspertki z firmy Bosch podpowiadały jak szukać pracy na nowym rynku pracy, jakie są obecnie oczekiwania rekruterów, w jaki sposób czytać ogłoszenia o pracę oraz jak firma Bosch wspiera rozwój swoich pracowników (nagranie dostępne tutaj). Na koniec naszego spotkania wystartowała rekrutacja, w efekcie której zgłosiło się do nas 70 wspaniałych kobiet. Wybór był bardzo trudny! Do programu ostatecznie zaprosiłyśmy 13 Mentee.

6 marca br. w siedzibie firmy Robert Bosch Polska w Warszawie odbyło się spotkanie integracyjne i inaugurujące program, podczas którego Mentorki przeprowadziły warsztat, dotyczący rynku pracy oraz kompetencji XXI wieku. Mentee zrobiły też test na podstawie metodologii DISC, który pomógł im lepiej poznać swoje dominujące cechy osobowości.

Miałyśmy szczęście jeszcze zobaczyć się “na żywo”, bo zaledwie tydzień później cała Polska została zamknięta z powodu pandemii, a nasze Mentee i Mentorki spotykały się już potem wirtualnie. To nie przeszkadzało im jednak, intensywnie pracować nad rozwojem osobistym i zawodowym.

Zdjęcia z wydarzenia rozpoczynającego program – 6 marca 2020 r.

Dużo dobrego w cieniu pandemii

Mentee na bieżąco pisały do opiekującej się nimi Anny Łabno-Kucharskiej z Fundacji Mamo Pracuj, co u nich słychać. Poniżej cytaty z wybranych wiadomości:

Ola: „Co mnie najbardziej zaskoczyło? Nie spodziewałam się, że to będzie taka rewelacja. Czuję się przez Mentorkę zaopiekowana, wiem, że ona mnie rozumie i dobrze mi życzy. Zaskoczyły mnie jej pomysły, dotyczące ewentualnych kierunków mojej kariery. Sama nigdy bym na to nie wpadła. Jestem bardzo wdzięczna za ten program mentoringowy i za moją Mentorkę”.

Dominika: “Mam poczucie, że z każdego spotkania wynoszę bardzo dużo. Moja Mentorka jest osobą, z którą łatwo nawiązać szczery i otwarty kontakt. W moim odczuciu nasze spotkania przebiegają bardzo konstruktywnie. Jestem bardzo szczęśliwa, że trafiłam „pod skrzydła” Mentorki, która mnie wzmacnia i „odkurza” moje mocne strony :-)”.

Aneta: “Spotkania z moją Mentorką wpisały się już na stałe w mój harmonogram i jest to coś, na co czekam z niecierpliwością przez cały tydzień. Tym bardziej cieszę się, że odważyłam się wziąć udział w projekcie. Wynoszę z niego pełnymi garściami – dziękuję!”.

Dodatkowym elementem programu, był także webinar dotyczący budowania relacji z rekruterem, którego nagranie dostępne jest tutaj.

A co program dał uczestniczkom, zarówno Mentee, jak i Mentorkom?

Spotkanie kończące projekt dla Mentorek, Mentee, Fundacji Mamo Pracuj oraz zespołu koordynującego program z firmy Bosch, odbyło się, już wirtualnie, pod koniec czerwca. Podsumowałyśmy trudne miesiące pracy mentoringowej. Było dużo śmiechu, ale też łzy wzruszenia.

Porozmawiałyśmy o tym, co było wyzwaniem podczas całego programu. Niektóre uczestniczki mówiły, że proces mentoringu nauczył je myśleć w taki sposób, by się nie ograniczać, by myśli były wspierające i dawały energię do działania.

Mentoring rozwiał ich obawy, dzięki niemu mniej analizują, rzadziej myślą o konsekwencjach. Widzą, że dużo rzeczy było w zasięgu ich ręki, ale strach był dla nich bardzo paraliżujący. Inne miały w sobie lęk, że wracają na rynek pracy i konfrontują się z przebojowymi, młodymi ludźmi, ale nabrały odwagi. Wiedzą już, że mają doświadczenie i kompetencje, co jest atutem w rekrutacji.

Część mam twierdziła, że bardzo wzrosła ich wartość osobista, dużo otrzymały – ciepło, wsparcie, podniesienie na duchu. Zdarzały się głosy, że wychodzą z programu z poczuciem, że mają nową przyjaciółkę. Niektóre uczestniczki w międzyczasie znalazły pracę, inne wciąż jej szukają, ale większość stwierdziła, że ich szanse na rynku pracy po programie, zdecydowanie wzrosły.

spotkanie online MotherEmpower
Zdjęcie ze spotkania zamykającego program 25 czerwca 2020 r.

Okazało się jednak, że #MotherEmpower to nie tylko wzmocnione i wzbogacone Mentee. Mentorki również podsumowały, że program dał im możliwość rozwoju osobistego, przestrzeń do autorefleksji. Przypomniały sobie, co jest dla nich ważne w życiu. Pogłębiły empatię. Niektóre z nich postanowiły wzmacniać kompetencje coachingowe i chcą dalej wspierać osoby potrzebujące pomocy.

Według ankiety podsumowującej nasze działania, najbardziej wartościowe w relacji mentorskiej było dla Mentorek zaufanie, szczerość, zbudowanie relacji, zaangażowanie i bezpośredni kontakt z drugą osobą.

Izabela Pipka, Dyrektor HR firmy Bosch oraz Mentorka, powiedziała nam, żedzięki #MotherEmpower uświadamiła sobie kolejny raz, że dzielenie się sobą powoduje, że innym przybywa, a przy tym nikt nie traci…. To tak, jak z dzieleniem się „płomieniem świecy” z drugą osobą…

Dobrym podsumowaniem programu są słowa Joanny Wojdan-Liszewskiej, Employer Branding Expert w Robert Bosch: „Praca może sprawiać wiele satysfakcji, jednak jeśli nie zrównoważymy jej życiem osobistym, szybko przestaniemy być kreatywni, efektywni, a co za tym idzie, szczęśliwi. W Boschu pomagamy pracownikom dbać o ich work-life balance, zwracając przy tym szczególną uwagę na rodziców. Jesteśmy przekonani o tym, że pracodawcy powinni umożliwiać łączenie wychowywania dzieci i realizacji planów zawodowych. Udział w projekcie #MotherEmpower z Fundacją Mamo Pracuj był dla nas bardzo ważny. Przebieg kariery kobiet, które decydują się na macierzyństwo, często różni się od tej, którą podążają mężczyźni. W CV mam pojawiają się luki, a na szybko zmieniającym się rynku, powrót do aktywności zawodowej po kilku miesiącach, a czasem latach przerwy, jest trudny. Nasze Mentorki i Mentee połączyło podobne doświadczenie wracania do pracy po przerwie. W wyniku programu uczestniczki są lepiej przygotowane na czekające je wyzwania, a nasze pracownice zyskały cenne doświadczenia i przyjaźnie. Wierzę, że właśnie dzięki sile kobiet program mentoringowy #MotherEmpower okazał się sukcesem.

MotherEmpower spotkanie online
Zdjęcie ze spotkania zamykającego program 25 czerwca 2020 r.

Program stypendialny

Uzupełnieniem projektu były stypendia dla ośmiu Mentee, sfinansowane przez firmę Bosch, przyznane jako dofinansowanie kursu zawodowego, umożliwiającego zdobycie lub rozwój nowych kompetencji zawodowych. Stypendium wsparło nasze uczestniczki w uzyskaniu niezbędnych certyfikatów, potwierdzających ich kompetencje (zarówno w obszarze IT, jak i innych).

Dlaczego ważne jest wsparcie mentoringowe?

W ankietach od Mentee, podsumowujących program, przeczytałyśmy dużo ciepłych słów, wspierających ideę tego typu projektów. Według jednej z uczestniczek “takie programy są wręcz niezbędne dla mam, które pogrążone w zaciszu swojego domu marzą o zmianie, o lepszej perspektywie dla siebie.

Bardzo nas to cieszy i pracujemy nad kolejnymi edycjami! Trzymajcie kciuki!

Chcesz lepiej poznać firmę Bosch Polska? A może szukasz pracy i chcesz poznać najnowsze oferty pracy w firmie? Zapraszamy do profilu w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

I zapraszamy także do wywiadu z Izabelą Pipka, Dyrektor HR w Bosch Polska i mamą czwórki dzieci, o tym co jest kluczem do połączenia życia rodzinnego i zawodowego.

A jeśli właśnie szukasz pracy przeczytaj tekst pt. “Szykuj formę na 2021 – czyli jak odnaleźć się na nowym rynku pracy?” Joanny Wojdan-Liszewskiej, Employer Branding Expert w Robert Bosch!

Zdjęcia: Fundacja Mamo Pracuj. Zdjęcie główne ze spotkania otwierającego program w dniu 6 marca 2020 r.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Natalia Gozdowska
Zawodowo zajmuje się rozwojem, coachingiem, projektami HR, kulturą organizacyjną i budowaniem marki pracodawcy. Prywatnie mama dwóch wrażliwców, zakochana żona, pasjonatka reportaży, teatru tańca i psychologii. Prowadzi bloga i fun page „Studio Rzeczy Ważnych”, fotografuje i wspiera tych, którzy tego potrzebują. :)

Lead IT, Lady! Zgłoś się do programu!

Marzysz by zostać liderką w branży IT? A może już nią jesteś, ale czujesz, że chcesz się rozwijać w tej branży? W takim razie program Lead IT, Lady! jest stworzony dla Ciebie. Już wkrótce rusza pierwsza edycja. Poznaj wszystkie szczegóły!
  • Agnieszka Wadecka - 07/09/2020

Lead IT, Lady! Pierwsza edycja

Czym jest Lead, IT Lady!? To program, którego głównym założeniem jest zainspirowanie młodych kobiet i dziewczyn możliwością podjęcia ról liderskich w IT oraz rozwój liderek w tej branży, rozwój ich kompetencji i wsparcie w zdobywaniu niezbędnego doświadczenia.

Twórcami programu są Stowarzyszenie Women in Technology Poland wraz z Grand Parade.

Przeczytaj także: Kobiety w IT w 2020 roku. Dlaczego warto wybrać ten kierunek rozwoju?

Czego możesz się nauczyć

Projekt Lead IT, Lady! będzie się składać z czterech modułów:

  • I moduł: warsztaty z obszaru samoświadomości, pewności siebie, kompetencji liderskich i narzędzi do zarządzania zespołem.
  • II moduł: liderowanie zespołom realizującym projekty w społeczności Women in Technology Poland, takie jak Tech Leaders, WiT4People, Let’s Solve IT, WiT Bootcamp itp.
  • III moduł: realizacja własnych projektów, zaproponowanych i zarządzanych przez uczestniczki projektu.
  • IV moduł: współpraca z mentorkami, doświadczonymi i zaangażowanymi kobietami pełniącymi role liderskie w IT.

Zobacz: Gdzie są „Cyfrodziewczyny”?

Zgłoś się do programu i zostań liderką!

Program będzie trwać 9 miesięcy – od 17 sierpnia 2020 do 30 czerwca 2021 roku. Natomiast do uczestnictwa w programie można się zgłaszać do 12 września, jednak im wcześniej to zrobisz, tym lepiej.

Zapisz się już dziś!

Chcesz poznać więcej szczegółów? Wejdź na stronę Lead IT, Lady!

Przeczytaj też: Praca w branży IT w czasie pandemii?

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Wadecka
Szczęśliwa żona i mama czwórki dzieci. Macierzyństwo to jej największa pasja, motywująca do rozwoju i działania. Z przyjemnością oddaje się pisaniu. Kocha muzykę, kino i dobre jedzenie. Lubi śledzić trendy i wprowadzać je w życie. Zawodowo początkująca, ale z apetytem na sukces.

UX designer –przebranżowienie i pierwsza praca – wskazówki dla początkujących

UX-owiec to trochę taki szwajcarski scyzoryk i w zależności od projektu czy specyfiki pracy w danej organizacji wykorzystuje swoje przeróżne moce. W tym zawodzie liczy się umiejętność logicznego myślenia i myślenia skoncentrowanego na użytkowniku. O ścieżce przebranżowienia i szukania pierwszej pracy rozmawiamy z Agą Napłochą i Magdaleną Kurowską, ekspertkami od UX design.
  • Joanna Gotfryd - 20/08/2020
usmiechnieta brunetka w okularach - Aga Naplocha stoi na tle fioletowej sciany, trzyma w rece tablet i mowi do mikrofonu

Na rozmowę z Agą Naplochą i Magdaleną Kurowską umawiamy się z okazji konferencji Elementarz UX poświęconej wejściu w branżę User Experience. Konferencja odbyła się w czerwcu 2020 (online).
https://www.elementarzux.pl/

Dziewczyny, jakie trzeba mieć doświadczenie, aby zacząć zajmować się UX?

Aga Naplocha: Każde doświadczenie jest bardzo cenne, a to dlatego, że każdy praca UX-owca to bardzo często wiele różnych zadań, których nie da się wrzucić do jednego worka. Sam obszar UX czerpie z wielu dziedzin: ekonomii, psychologii, nauk społecznych czy projektowania graficznego.

Dlatego, osoby, które przeszły już jakąś drogę zawodową mają już w swoim zanadrzu pewne cechy UX-owe, o jakich nawet nie wiedzą. Nauczyciele – organizowanie i selekcja treści umiejętność facylitowania (to może się przydać np. na UX-owe warsztaty z klientem). Socjologowie – umiejętności badawcze, przeprowadzanie wywiadów i wyciąganie wniosków z ankiet. Inżynierowie – zrozumienie działania technologii, które bardzo pomaga przy projektowaniu systemów i interfejsów. Mogłabym tak wymieniać i wymieniać.

Przeczytaj także: Kto to jest UX designer, co robi i jak nim zostać?

Czy UX może być fajnym kierunkiem rozwoju dla dotychczasowych humanistów?

Aga: Tak! Jak również dla umysłów ścisłych 🙂 Najfajniejsza w pracy UX-owca jes interdyscyplinarność. Bardzo często osoby o różnych kompetencjach pracują przy jednym projekcie. I nawet nie chodzi tu o programistów czy projekt managerów. W samym zespole UX-owym jest dużo różnych specjalizacji: od badań i strategii, przez projektowanie interfejsów po pisanie treści, czyli UX Writing.

W UX znajdą swoje miejsce osoby, które lubią optymalizować, upraszczać, szukać pewnych połączeń i dociekać. Humaniści mogą zająć się np. tworzeniem przyjaznych treści dla użytkowników czy prowadzeniem badań i warsztatów z klientem (facylitowanie).

elementarz ux

Jakie umiejętności UX-owca można wykorzystać w innej pracy niż UX designer?

Aga: Jest ich ogrom! UX-owiec to trochę taki szwajcarski scyzoryk i w zależności od projektu czy specyfiki pracy w danej organizacji wykorzystuje swoje przeróżne moce.

Takie re-używane umiejętności to np. organizowanie pracy i zarządzanie projektami, szeroko pojęta umiejętność researchowania, projektowanie graficzne, a poza tym cały wachlarz umiejętności miękkich – mediacja, szukanie konsensusu, aktywne słuchanie.

Pierwsza praca jako UX designer. Porozmawiajmy o szukaniu pracy. Jakie trzeba mieć umiejętności, aby znaleźć pracę jako UX designer junior?

Aga: To zależy od organizacji, która takiego juniora szuka. Spotkałam się z firmami, które stawiały na ogólne nastawienie i predyspozycje takiej osoby – czy jest zorganizowana, w jaki sposób argumentuje swoje decyzje projektowe czy wie, gdzie szukać informacji. Z drugiej strony są organizacje, które szukają juniorów przede wszystkim ze znajomością konkretnego programu np. do prototypowania takiego jak Sketch czy Figma.

Moja rada dla juniorów: nie poddawajcie się – nawet jeśli, nie znacie jeszcze programów, to warto podkreślać swoje dotychczasowe umiejętności np. zorganizowałam warsztaty z szydełkowania, wypromowałam wydarzenie poprzez kanały społecznościowe albo stworzyłam stronę na WordPressie. Każde z tych doświadczeń na pewno czegoś Was nauczyło i te lekcje mogą okazać się cennym „wsadem” do Waszej przyszłej UX-owej pracy – a nawet mogą zaciekawić Waszego potencjalnego pracodawcę.

Zobacz: Praca zdalna – gdzie jej szukać?

A na co rekruterzy najbardziej zwracają uwagę podczas rozmowy?

Magdalena Kurowska: Na sposób myślenia. Znajomość narzędzi do projektowania, metodologii i heurystyk to elementy ważne, ale nie determinujące. Można się ich nauczyć. Ważniejsza jest umiejętność logicznego myślenia i myślenia skoncentrowanego na użytkowniku.

Jeśli chcesz zaprojektować np. formularz na stronie, musisz dobrze przeanalizować, kto ten formularz będzie wypełniać, czy kolejne pola formularza są jasno opisane i czy są zaserwowane użytkownikowi w odpowiedniej kolejności.

Ważne jest pokazanie rekruterowi sposobu myślenia i uargumentowanie, dlaczego takie, a nie inne decyzje podjąłeś lub podjęłaś jako projektant. Wtedy będą wiedzieć, że mają do czynienia ze specjalistą w swojej dziedzinie.

elementarz ux 2

Gdzie warto szukać pracy jako UX designer?

Aga: Często praca jest bliżej niż nam się wydaje. Można zacząć od wywiadu środowiskowego –  może ktoś z naszej rodziny lub znajomych potrzebuje audytu strony internetowej pod kątem użyteczności?

Dobre wieści są takie, że UX stał się gorącym tematem wśród pracodawców z przeróżnych branż (od nieruchomości po branżę farmaceutyczną) i coraz więcej firm chce mieć swój zespół projektowy. Warto sprawdzać oferty na Linkedinie i grupy na Facebooku.

Pamiętajmy też, że warto wychodzić z własną inicjatywą – może są jakieś instytucje lub organizacje, którym przydałaby się nasza pomoc, ale nie do końca są tego świadome? W takich sytuacjach warto skontaktować się z wybranymi osobami, zaoferować im nasze usługi.

Jak najbardziej powinniśmy zaznaczyć, że dopiero się uczymy, ale nie traktowałabym tego jako furtki do robienia pracy za darmo. W kwestii finansów – być może są jakieś granty, o które mogłyby się ubiegać takie instytucje, a tym samym pokryć nasze wynagrodzenie.

Super! Od czego Wy zaczęłybyście ścieżkę przebranżowienia?

Magdalena: Od sprawdzenia, czy projektowanie jest faktycznie tym, co daje Ci satysfakcje. Idź na weekendowy kurs, zapisz się na service jam, poczytaj, posłuchaj, pooglądaj. A najlepiej, zrób swój pierwszy projekt do szuflady. Nie poświęcaj na to pół roku. Zrób to w weekend.

Wybierz sobie jakąś stronę lub usługę i zrób jej redesign. To nie musi być od razu strona Facebooka, wybierz coś lokalnego, małego. Następnie spotkaj się z 3 znajomymi i zrób mini testy. Zobacz jak klikają, na co patrzą, jak się poruszają po stronie, czego nie rozumieją. Taki wsad na początek wystarczy.

Popraw to, co nie działa rysując proste makiety na kartce A4. Na koniec, wróć do znajomych i powtórz testy. Zostaje Ci jeszcze pół niedzieli i wiedza o tym, czy ten kierunek jest słuszny 😉

Przeczytaj: Zmiana branży na IT

Czy znacie osoby, które się totalnie przebranżowiły i pracują teraz w zawodzie UX designera?

Aga: Tak, znam osoby np. po kierunkach filologicznych czy nawet pracy w PR, które pewnego dnia, sfrustrowane lub znudzone swoją dotychczasową pracą zdecydowały się postawić swoje kroki w UX. I co najważniejsze, to historia z happy endem – obecnie pracują jako UX-owcy.

Jak sobie radzą, od czego zaczynały?

Aga: Z tego, co wiem, to zaczęły od jak najwcześniejszego wdrażania wiedzy teoretycznej w praktyce. Bez względu na to, czy te osoby brały udział w UX-owych szkoleniach czy uczyły się na własną rękę, postawiły na ćwiczenia.

W trakcie przebranżowienia czy generalnie w nauce UX uważałabym na tzw. „książkozę” – bardzo łatwo jest siedzieć na kanapie i zatapiać się w kolejną UX-ową lekturę. Niestety po takiej lekturze często się okazuje, że obraz jest coraz bardziej zamglony, a portfolio świeci pustkami, tak jak świeciło na samym początku.

Radziłabym po każdej mniejszej części teoretycznej spróbować ją przećwiczyć, przepraktykować – czy to na projektach „do szuflady” czy istniejących przypadkach np. stronach www organizacji pozarządowych lub mniejszych jednostek. Pamiętajmy – trening czyni mistrza. A w UX ten trening jest super ważny!

Jak można dalej rozwijać się w tym zawodzie? Jakie są naturalne ścieżki kariery?

Magdalena: Ścieżek jest wiele i umiejętności, a im się ich więcej ma, tym bardziej kompleksowym projektantem można się stać. Service Design (projektowanie usług), UX Writing (projektowanie treści), UI Design (projektowanie wizualne interfejsów) – to na pewno główne, ale nie wszystkie twarze projektowania, którym warto się przyjrzeć, będąc projektantem UX.

Dziękuję Wam za rozmowę!

Aga Naplocha (www.theawwwesomes.org – projektantka UX, koderka i edukatorka, aktywnie wspierająca społeczności w branży IT. Współzałożycielka inicjatywy The Awwwesomes, w ramach której prowadzi kursy z projektowania i kodowania stron www. Nagrywa kursy online dla platformy Skillshare, gdzie została wyróżniona jako Top Teacher. Prowadzi również newsletter o User Experience dla początkujących zatytułowany „UX-owa zupa instant”.

Magdalena Kurowska – Projektantka usług w Play. Od kilku miesięcy prowadzi także zespół projektantów UX. Projektuje fizyczne artefakty, produkty digitalowe, momenty na ścieżce klienta – wszystko to, co składa się na finalne doświadczenie.

Kursy
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail