Czego szukasz

Torebki od polskich projektantów – II edycja Przeglądu Damskich Torebek

Jaka powinna być idealna torebka? Ponadczasowa, nietuzinkowa, niepowtarzalna, na specjalną okazję i na dzień jak codzień? Trudno jest wybrać, pewnie coś o tym wiesz. Przecież potrzebna jest taka co pomieści wszystko i taka, do której niewiele włożysz, poza paroma istotnymi drobiazgami. A może jeszcze idealna na długi spacer, albo taka, której pozazdrości koleżanka. Takiej torebki nie znajdziesz w sieciówkach, ale w limitowanych kolekcjach polskich projektantów. Właśnie o nich dzisiaj Wam opowiemy.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 08/03/2019
torebki projektantów biorących udział w przeglądzie

Torebki od polskich projektantów

Na polskim rynku jest coraz więcej produktów spełniających wysokie oczekiwania kobiet. Chcąc się wyróżnić, nie ma co sięgać po najbardziej popularne marki. Lepiej poszukać młodych marek, które stawiają na jakość, unikalność, użyteczność i ponadczasowość. Torebka ma być nie tylko pięknym dodatkiem, ale ma również spełniać jakąś rolę. Zwłaszcza w życiu mamy, dla której torebka to skarbnica dóbr wszelkiego rodzaju.

Naszym rodzimym produktom niczego dzisiaj nie brakuje, dlatego warto zwrócić uwagę na torebki z polską metką. Na rynku jest coraz więcej marek, z których każda ma szansę znaleźć wiernego odbiorcę. W tym roku zaprosiłyśmy do naszej akcji 7 firm projektujących torebki. Zobaczcie kogo mamy przyjemność w tym roku gościć.

Zapraszamy Was na II odsłonę przeglądu torebek.

Huba

Anitę Bednarek, mamę dwójki dzieci, projektantkę i założycielkę marki Huba, miałyście okazję poznać w ubiegłym roku, przy okazji naszego pierwszego przeglądu torebek. Anita produkuje unikatowe torebki – nerki, do noszenia na biodrze lub jeśli ktoś woli przez ramię. W ostatnim roku Anita wprowadziła ekologiczne materiały: grubo tkaną bawełnę i coraz bardziej angażuje się w tworzenie świadomej mody. Kolejnym projektem Anity jest huba z washpapy.

Huby dostępne są w różnych kolorach. Będą pasować do każdego stroju. Zwłaszcza huby w stonowanych szarościach sprawdzą się zarówno przy eleganckiej kreacji, jak i do dżinsów.

Torebki Anity sprawdzą się w podróży, wycieczce rowerowej, czy pieszej wędrówce po górach. Będą idealne dla każdej mamy, bo nie zajmują rąk, nie ograniczają ruchów, a pozwalają na zabranie ze sobą najpotrzebniejszych rzeczy.

– Działamy rodzinnie od ponad ośmiu lat! Szyjemy saszetki przypominające kształtem leśne huby. Obecnie nasze huby wykonujemy przede wszystkim z grubo tkanej bawełny – stawiamy na ekologię i świadome wybory. Huba to prosty, a zarazem ciekawy wzór i trwałe, przyjazne dla środowiska materiały – HUBA to nasza elegancja kształtem z lasu – tak opisuje swoje produkty autorka.

IGUA handmade

IGUA ma już 3 lata. Marka Ewy Zachmyc gościła już w naszym ubiegłorocznym przeglądzie. Wtedy Ewa opowiadała jak zaczęła się jej przygoda z projektowaniem i tworzeniem torebek. W ciągu tego roku u Ewy wiele się działo. Właśnie szykuje nowe lokum na pracownię, w międzyczasie przez redakcję Głosu Wielkopolskiego została nominowana do tytułu Osobowość Roku 2018 w kategorii Biznes.

Projekty Ewy to unikatowe i niebanalne pomysły. Tu nie ma masowego szycia. Możesz trafić na model, którego nikt inny mieć nie będzie, bo nigdy nie wiadomo co powstanie ze skrawków materiałów, których Ewa używa do produkcji swoich pojemnych torebek, worko-plecaków, nerek i okrąglaków. Zatem jeśli zależy Ci na unikatowości, to trafisz pod dobry adres.

Zaletą IGUA jest również możliwość złożenia indywidualnego zamówienia, np. przeglądając profil marki na Instagramie można znaleźć zdjęcie wykonanego przez Ewę etui na laptopa, zrealizowanego na zamówienie klientki.

Ewa to osoba tworząca z pasją i zaangażowaniem, a jej produkty są tego odzwierciedleniem. Działa nieszablonowo i tym zjednuje sobie sympatię klientów. A autentyczność to dzisiaj największy atut.

LENNY LAMB

Firma Lenny Lamb już wielokrotnie u nas gościła. Marka, która miała „być tylko na chwilę”, w ubiegłym roku obchodziła swoje 10 – cio lecie. Lenny Lamb to dzisiaj duża, rodzinna firma, zatrudniająca ponad sto osób. Dotychczas opowiadałyśmy o produktach, z których ta marka jest najbardziej znana – czyli chustach do noszenia dzieci, które sami tkają i szyją. Jednak Lenny Lamb to nie tylko chusty do noszenia, to również inne piękne produkty.

Zaprosiłyśmy Lenny Lamb do naszego przeglądu ponieważ w swojej ofercie mają m. in. duże torebki, worki, nerki, czyli asortyment przydatny każdej mamie. Torba My World, reprezentująca produkty Lenny Lamb jest wykonana m.in. z tkaniny chustowej, z podszewką w środku, zapinana na suwak, z dodatkowymi wewnętrznymi kieszonkami, zaplanowanym praktycznie wnętrzem oraz miejscem na soczek dla dziecka lub Twój termokubek.

PROPS

Torby, nerki, worko-plecaki, kosmetyczki, czyli wszystkie akcesoria niezbędne w kobiecej szafie – to produkty wychodzące spod ręki Asi i zespołu, z którym Asia pracuje. Ten zespół tworzą mama Asi, mąż Asi i przyjaciele.

Jakiś czas też temu Asia napisała do nas list do redakcji, o tym jaką drogę przeszła do realizacji swoich marzeń i otwarcia własnej działalności, którym chciała zainspirować kobiety do działania. Asia po latach kryzysu postanowiła działać, założyła własną firmę i w pierwszej kolejności postawiła na wodoodporne worko-plecaki. Początki nie były łatwe, ale Asia wpadła na pomysł, żeby do każdego zamówienia dodawać ręcznie napisaną, spersonalizowaną kartkę. I tak razem z rodziną i przyjaciółmi Asia wprowadza na polski rynek nie tylko unikatowe produkty dla kobiet, ale również ideę.

– Za pomocą odręcznie wypisanych kartek z historią, dedykacją, marzeniem, spełniamy sny o sklepie idealnym. Zmieniamy świat – to u nas pewne! Za cel obraliśmy sobie nie tylko sprzedaż, ale i misje charytatywne. Dlatego na naszej stronie znajdziesz produkty, dzięki którym dochód ze sprzedaży wesprze wybrane Fundacje – przeczytasz na stronie Propos.

PRZYWARA STRZAŁKA

Monika Przywara-Strzałka zawodowo na rynku torebek działa już od 5 lat. Do wszystkiego doszła sama, zaczynając bez budżetu, idąc wytyczoną przez siebie drogą. Markę Moniki miałyśmy już przyjemność gościć w ubiegłym roku. Od tego czasu wiele się zmieniło. Działając bardzo intuicyjnie Monika stworzyła rozpoznawalną i bardzo autentyczną markę. Charakteryzuje ją prostota, niemal minimalistyczny design i niewymuszona elegancja.

W przeciągu kilku ostatnich miesięcy sesja zdjęciowa torebek Moniki trafiła na okładkę magazynu o designie, a torby dostały nominację do nagrody Dobry Wzór, zdobyły tytuł Top Avanti oraz Doskonałość Mody Twojego Stylu.

W tym roku w naszym zestawieniu bierze udział wykonana ręcznie torebka Midi Zipp z grubej, naturalnej skóry w kolorze czarnym ze srebrnymi okuciami. Jest sztywna, odporna na działanie czasu, a odpowiednio pielęgnowana, może służyć lata. Jest to szlachetnie prosta torebka, zapinana na zamek, bez podszewki i bez wewnętrznej kieszeni.

Rojkowa

Asia właścicielka marki Rojkowa szyje praktycznie od zawsze, a od 10 lat – torby. Przeczytajcie jak potoczyła się historia Asi:

– Pracowałam  w dużym urzędzie, gdzie większość zatrudnionych to były kobiety. Szyłam dla nich po godzinach, wieczorami i w nocy, powoli zaczynając wierzyć w siebie. Tak naprawdę to ciągle się uczyłam form, różnych rozwiązań, sposobów szycia. Trwało to do momentu, kiedy urodziłam drugiego synka. Urlop macierzyński, potem wychowawczy… Miałam dużo czasu na szycie, naukę. To właśnie wtedy do mnie dotarło, jak bardzo kocham to robić. To wtedy zakiełkowała myśl o własnej marce. Postawiłam wszystko na jedną kartę. Zaniosłam do pracy wypowiedzenie i założyłam Rojkową. Pewnie nie odważyłabym się na to wszystko, gdyby nie ogromne wsparcie mojego męża – opowiada Asia

– Szyję skórzane torby, głównie na zamówienie. Kiedyś szyłam z opisów klientek, to co chciały. Teraz, kiedy mam już kilkanaście swoich modeli, tylko je szyję, z możliwością wyboru koloru skóry i podszewki. Szyję głównie torby i akcesoria ze skrawkami chust do noszenia dzieci. Są to niezwykłe materiały, najczęściej mają niesamowity skład i piękne wzory. Klientka może mi przysłać swój skrawek, a ja tworzę dla niej to, co sobie z niego wymarzyła. Ilość zamówień jest ogromna. W tym momencie czas oczekiwania to 10 miesięcy. Co jakiś czas muszę zamykać listę, żeby skrócić kolejkę. Bardzo mnie cieszy takie zainteresowanie. Największą radością dla mnie i docenieniem są klientki, które wracają po kolejne torebki, które czekają kolejne kilka miesięcy. Naprawdę kocham swoją pracę i nigdy nie pożałowałam swojej decyzji, nawet w najbardziej kryzysowych momentach – mówi Asia.

W naszym przeglądzie biorą udział dwie torby: Torbo-plecaczek, który w zależności od potrzeb może być torbą lub plecaczkiem – wystarczy przepiąć paski i Kosmetyczka Duża z opcją torebki.

Zieliński BAGS

Marcin Zieliński w ubiegłym roku zaskoczył nas przede wszystkim materiałem, z których wykonuje torebki (zainspirowany ideą uprecyklingu, wykorzystuje dętki rowerowe), ich wielkością i niezwykłą dbałością o każdy najmniejszy szczegół. Torebki są dopracowane, przez co widać ogromne zaangażowanie Marcina.

W tym roku Zieliński BAGS nie przestaje zaskakiwać. Odważne, kolorowe wzory torebek. Oczywiście każdy detal przemyślany, a modele, które biorą udział w naszym przeglądzie są idealnym rozwiązaniem dla mamy.

DOUBBLE SHOPPER ROSE XL to nowość u Zielińskiego!!! Uszyty z impregnowanego poliestru dwustronny szoper pomieści wszystko co trzeba zabrać ze sobą na spacer z dzieckiem lub jednodniowy wypad z przyjaciółką.

Torbę można szybko wywinąć i kolorowy nadruk komputerowy wymienić na jednolity w szarym kolorze. Wygląd torby możemy też zmienić spinając ją dodatkowym zapięciem na klamerki. Torba ma dwie długości rączek, dzięki czemu można ją nosić w dłoni lub na ramieniu oraz regulowany pas nośny. W komplecie torba zawiera kosmetyczkę oraz pasek z karabińczykiem na klucze.

Druga torba Zielińskiego, która bierze udział w naszym przeglądzie to wykonana z impregnowanej ekoskóry kaletniczej SILVER CIRCLE . Na froncie torebki naszyta jest aplikacja z kieszenią, wykonana właśnie z upcyklingowej dętki. Upcyclingowy surowiec powoduje, że poszczególne modele są całkowicie niepowtarzalne. Układ śladów użytkowania oraz zatartych oznaczeń producenta dętki powodują, że każda torba jest inna.

Wnętrze torebki posiada kieszeń na suwak, a wykończone jest impregnowaną podszewką poliestrową w kolorze czerwonym. Pasek ma możliwość regulacji i odpięcia łańcuszka. Wysokiej jakości wykończenie oraz detale potwierdzone są dwuletnią gwarancją producenta.

Kolejność występowania marek jest alfabetyczna.

Zdjęcia: Alina Gamza

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Zastrzeganie marki. Co warto o tym wiedzieć?

Na czym polega prawna ochrona znaku towarowego? Jakie wybrać logo? Gdzie można uzyskać pomoc przy przejściu przez procedury w Urzędzie Patentowym? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.
  • Jagoda Jasińska - 07/11/2019
widok z góry na stół z laptopem, kawą, notatnikiem, okularami

Ochrona prawna znaku towarowego – na czym polega?

Rejestrując znak towarowy, za który uznawany jest nazwa oraz wszystko, co pozwala na identyfikację firmy, odbywa się w urzędzie patentowym. Aby przygotować wniosek, który zostanie zaakceptowany przez urzędników, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza z zakresu prawa autorskiego oraz procedur. Osoby, które do tej pory nie miały z nimi styczności, mogą mieć spore problemy z dopełnieniem wszystkich formalności i zapewnieniem sobie pozytywnego rozpatrzenia wniosku.

Ochrona marki firmy – samo logo czy logo z nazwą?

Jedną z najczęstszych wątpliwości dotykających przedsiębiorców rejestrujących markę jest wybór między jedną z dwóch opcji – ochroną prawną samego logo, czy też dotyczącą także jej nazwy. W większości przypadków wystarczy tylko zastrzeżenie logotypu.

Zdarza się jednak, że ten nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji niezbędne będzie też zastrzeżenie określonych słów w danym kontekście – przede wszystkim w treściach dotyczących branży, w której działa firma. Wyjątek stanowią nazwy będące słowem stworzonym na potrzeby nazwy – na przykład Budopol, Meblex i tym podobne.

Zastrzeżenie znaku towarowego – kto pomoże w tym zadaniu?

Jak już wspomnieliśmy, złożenie wniosku oraz przejście wszystkich procedur w urzędzie patentowym nie jest łatwe i wymaga specjalistycznej wiedzy. Dlatego zastrzeganie marki warto powierzyć fachowcowi. Najlepiej będzie, jeśli w tym celu wybierzemy się do kancelarii rzecznika patentowego.

Stawiając na pomoc sprawdzonego i posiadającego niezbędne certyfikaty oraz uprawnienia specjalisty, możemy być pewni, że wszystkie najważniejsze elementy wizerunku naszej firmy zyskają odpowiednią ochronę przed ich wykorzystaniem przez konkurencyjne przedsiębiorstwa.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail