Czego szukasz

Teraz jest mój czas!

Pełna pozytywnej energii Magda, fotografka gwiazd i zwykłych ludzi, mama dwuletniego Aleksa. Spełnia marzenia, realizuje plany i… robi przepiękne zdjęcia. Też byłam zagubiona […] Wstałam rano, wzięłam maszynkę i zgoliłam długie włosy – na zero. Wiedziałam, że będzie wszystko łatwiejsze i było, a może nie było tylko ja już wtedy wiedziałam, że mam siłę – mówi Magda.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 03/10/2014

Magdo, jesteś mamą dwuletniego Aleksa i fotografką – między innymi fotografujesz gwiazdy i celebrytów. Czy fotografia to twoja pasja od najmłodszych lat?

Mhhh, najpierw chciałam być projektantką mody, potem psychologiem (którym zresztą jestem) i potem fotografem (śmiech). Fotografuję lustrzanką od czasów liceum. Mój dziadek i Tata też pasjonowali się fotografią, ale nie robili tego zawodowo. Ja na studia fotograficzne zdecydowałam się podczas studiów psychologicznych, także w tym czasie wyjechałam na 3 miesięczny staż do Nowego Jorku.
Teraz będę wracać do pierwszego marzenia – bycia projektantką mody ale bez ciśnienia – dla siebie.

Jakie sesje lubisz najbardziej? Czy zajmujesz się również fotografowaniem dzieci?

Najbardziej lubię sesję, w której możliwy jest kontakt 1 na 1. Lub niewielka grupa osób – bliskich sobie, rodzina, rodzeństwo, przyjaciółki. Wtedy możliwa jest interakcja i wydobycie czegoś głębszego.

Lubię sesje, w których jest czas na poznanie się. Teraz pracuję tak, że przed sesją właściwą umawiam się z fotografowaną osobą – byśmy się poznały, oswoiły, powiedziały o sobie i oczekiwaniach klienta co do zdjęć. To bardzo ważne dla mnie! Bo poza tym, że każdy może zobaczyć moje portfolio na mojej stronie: www.trebert.pl i na fanpage na fejsbuku, to każda sesja jest naprawdę inna! I chyba to lubię najbardziej…

Fotografuję też dzieci – zaczęłam tak naprawdę odkąd mam Aleksika, potrafię je lepiej zrozumieć i znam „triki każdej mamy” (śmiech).

No właśnie, masz małe dziecko, a praca fotografa wiąże się z dużą dyspozycyjnością – musisz podróżować, albo być na planie zdjęciowym przez 12 godzin. Co wtedy? Jak godzisz role mamy i fotografa?

Tak, to prawda… organizacja (śmiech) Wy też o tym wiecie (śmiech). Po pierwsze, od samego początku Tata Aleksika był bardzo włączony w opiekę i nie jest dla niego czymś niemożliwym, by być z Alim sam na sam przez tydzień. Wiadomo, staram się by często takich długich wyjazdów nie było, ale się zdarzają. I tu potrzebna jest sieć wsparcia: Babcia, Niania, Dziadek…

Muszę jednak przyznać, że raz nie udało nam się pociągnąć za wszystkie sznurki i musiałam odwołać sesję: sesja całodniowa… Babcia się rozchorowała, Dziadek nagle wylądował w szpitalu i Tata Aleksika był potrzebny przy nim… Niania nie mogła zostać cały dzień… Mój Partner poprosił mnie bym odwołała sesję… nie było to dla mnie łatwe…oj nie…,  ale odwołałam i dobrze się stało – bo nie było pogody tego dnia, mimo świetnych zapowiedzi…

[view:ad_intext_superbanner_1=block]

Czy to że jesteś mamą wpływa np. na Twoją kreatywność w pracy?

Na kreatywność myślę że nie, ale wpływa na spokój w czasie sesji i stawianie swoich granic – jako wykonawcy. Wcześniej byłam mało asertywna – klient chciał 60 zdjęć zamiast 40 (tyle było w umowie) i siedziałam po nocach „za bezdurno”. Teraz nie mogę sobie pozwolić na to: 1. Bym była nieopłacana zgodnie z wkładem czasu 2. Czas który spędzę na obróbce dodatkowych 20 zdjęć wolę spędzić inaczej… Ale to może kwestia już większego wkręcenia w biznesie niż bycia mamą? hmm…

Jesteś fotografką freelancerką. Jak szukasz klientów, jak ich znajdujesz?

Klientów nie szukam – na szczęście znajdują mnie sami. Jest to ogromna frajda, gdy piszą do mnie ludzie, mówiąc, że widzieli u kogoś moje zdjęcia i chcieliby też takie mieć. Ważne są też kontakty, ale to nie chodzi o to, by chodzić w różne miejsca – by spotkać potencjalnych klientów… chyba zrobiłam tak raz czy dwa, ale nie czuję się w takich sytuacjach dobrze. Lubię ludzi, więc jestem w różnych miejscach – które lubię, interesuję się wieloma rzeczami i tam spotykam ludzi, którzy „odbierają podobnie jak ja” i naturalnie stają się moimi klientami…

Jaki masz triki ułatwiające codzienne funkcjonowanie (pracę, dziecko i dom)? Podzielisz się czymś z nami?

Czy ja mam takie triki? TAAAK, to reklama ale może przejdzie – Google Calendar lub inny kalendarz online, który umożliwia wgląd w komórce, kalendarz możesz udostępnić partnerowi, tak byście widzieli nawzajem kto kiedy ma zajęte. Poza tym odbiór maili w telefonie. Nawet gdy jestem z dzieckiem na placu zabaw lub w terenie, widzę ważne maile i mogę natychmiast na nie reagować. Wiadomo, że zazwyczaj wszystko jest na wczoraj (śmiech).

Chyba trik nr dwa, jeśli czegoś nie lubisz i nie możesz się do tego przekonać – odbiera Ci to energię i w tym czasie mogłabyś robić coś innego i lepiej płatnego – zleć to!! Wcześniej byłam „zosią samosią” – wszystko sama, no bo przecież się nauczę! Logo zrobię, ścianę pomaluję, posprzątam od biedy. Ale ile to zajmuje czasu, gdy nie ma się w tym wprawy? BAAARDZO DUŻO! Dlatego nowy logotyp zrobiła mi wspaniała graficzka Asia Krawczyk, a ja dla niej zdjęcia, projekt salonu zrobił nam wspaniały duet architektów Maria Rauch i Tomek Żemojcin, a ja im zdjęcia… jest to efektywniejsze i każdy ma z tego korzyści. No i sama nie sprzątam – nigdy tego nie lubiłam i tyle (śmiech)

W wolnym czasie robię dla siebie… ?

Taniec kuduro i booty dance!!! Jestem zakochana od pół roku w zajęciach Dúni Pacheco, dużo pływam, chodzę na saunę, spotykam się ze znajomymi, maluję obrazy no i właśnie jest przemalowywany nowo powstały „pokój twórczy” gdzie stanie sztaluga, farby i dwa stoły z maszynami do szycia… tylko wchodzić i tworzyć! Gdyby ktoś miał ochotę skorzystać z przestrzeni, będzie to przestrzeń udostępniana fajnym ludziom!

Brzmi fantastycznie. Chyba do Ciebie przyjadę tworzyć (śmiech). A gdybyś spotkała na swojej drodze taką zagubioną mamę, która boi się spełniać swoje marzenia i żyć z pasją (bo się nie uda, bo się boję, bo mam kredyt, bo z czego będziemy żyli….), to co byś jej powiedziała?

Też byłam zagubiona… jak Ali miał jakiś rok to miała deprechę po całości.. niezadbana… niewyspana… nie odbierałam telefonów, jeszcze ta jesień…. Oczywiście w związku też do dupy.

I wtedy zmierzyłam się z samą sobą – taki manifest przełamywania własnych granic, własnych lęków… Wstałam rano, wzięłam maszynkę i zgoliłam długie włosy – na zero. Wiedziałam, że będzie wszystko łatwiejsze i było, a może nie było tylko ja już wtedy wiedziałam, że mam siłę. To pociągnęło dalsze zmiany, o których nie chcę teraz pisać, ale z grubsza – odnalazłam swoją kobiecość, swój styl, swoje pragnienia i spełniam je do dziś.

Ależ fajnie się Ciebie słucha! Jakaś pozytywna energia z Ciebie płynie, wiesz?

Magda się śmieje

Powiesz nam jakie masz plany na najbliższy rok?

Prywatnie? Może w końcu zorganizujemy ślub z partnerem, niedawno po rozstaniach i powrotach się zaręczyliśmy. Fajnie by było (śmiech). Przełamanie lęku przed cięciem materiału i uszycie wspaniałej kolekcji! (dla siebie)

A zawodowo? Praktycznie zaraz będę miała swoją wystawę w Hotelu Bristol w Warszawie ( od 13 października do  9 listopada), zobaczymy co ta wystawa przyniesie… poza tym chciałabym zbudować  wspólnie z Agatą Dutkowską swoją nową stronę – skierowaną do kobiet, które miałyby ochotę mieć ładne zdjęcia u mnie.  Mam feedback od ludzi, że boją się do mnie pisać, bo przecież biorę grube tysiące za sesje!! A tak nie jest i chciałabym by „zwykłe niezwykłe” kobiety nie bały się do mnie pisać – by widziały, że właśnie takie zdjęcia lubię najbardziej i robię najczęściej! Gdzie jest przestrzeń, czas, bliskość, czasami nowe przyjaźnie…taka strona o fotografii „ w kontakcie”, czyli o pięknych i mądrych kobietach. Bo piękno jest w oczach.

Dziękuję za rozmowę!

Dziękuję za zaproszenie!!!

Rozmawiała Joanna Gotfryd

Zdjęcie: Jan Czyż

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail