Czego szukasz

Nie czekaj – promuj swój e-sklep w Social Media!

Jesteś kobietą z pasją i wizją swojego własnego biznesu. Masz sklep internetowy lub dopiero planujesz go uruchomić. Chciałabyś przyciągnąć do sklepu jak najwięcej klientów. Czy myślałaś kiedyś o tym, by poszukać ich w mediach społecznościowych? 

  • Natalia Bednarz - 26/03/2014

Social media? Tak!

Być może odpowiesz: tak. Świetnie! Bez względu jednak na to, czy jesteś wprawiona, czy dopiero rozpoczynasz przygodę z mediami społecznościowymi, na pewno nurtuje Cię kilka kwestii:

Po co sklepowi Internetowemu obecność w Social Media?

A po co komu powierzchnia reklamowa w centrum miasta? Odpowiedź jest ta sama – aby dotrzeć ze swoim przekazem do dużej grupy ludzi. Zacznij postrzegać portale społecznościowe postrzegać przez pryzmat ludzi (na Facebooku jest ich ponad miliard!) i wykorzystaj to.

Jak mam to robić, skoro nie znam się na tym?

Najlepiej, jak umiesz – to wystarczy. Dobry wizerunek marki buduje się głównie dzięki intuicyjnemu i życzliwemu podejściu do klienta, a warsztat pracy wykształcisz z czasem.

Skąd wziąć na to czas?

Początki będą bardziej pracochłonne, ale szybko dowiesz się, o co w tym wszystkim chodzi. Wystarczy średnio pół godziny dziennie, aby planować, wdrażać i analizować działania.

Skąd wziąć narzędzia do promocji, np. konkursów?

O tym opowiemy w dalszej części artykułu, ale już teraz bądź spokojna – są intuicyjne, niedrogie i na na tyle uniwersalne, że zrealizujesz przy ich pomocy praktycznie każdą koncepcję.

Skoro rozprawiłyśmy się już z urojonymi przeszkodami, nadszedł czas na konkrety, czyli: jak robić, by dobrze robić.

Po pierwsze: pomysł na promocję

Zrelaksuj się i pomyśl, kim jesteś i czym jest Twój biznes. Jak chcesz się promować? Zapisuj wszystkie pomysły, uwagi, wątpliwości. Postaw na to, w czym jesteś dobra, nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Stwórz spójny wizerunek marki niepodobnej do żadnej innej.

Media społecznościowe to ludzie i wymiana opinii – myśl przez pryzmat swoich odbiorców i dopasuj treści do nich. Pamiętaj! Klucz to ładny, oryginalny, zachęcający komunikat. Nie kopiuj treści z Internetu, puść wodze wyobraźni i stwórz swoje treści. Możesz użyć zdjęć produktowych i dodać tekst związany np. z porą roku, czy wydarzeniem. Efekt na pewno Cię zaskoczy.

Po drugie: dobry plan

Nic nie bierze się znikąd – także dobra akcja np. na fanpage’u musi mieć przysłowiowe ręce i nogi. Ponownie przyda Ci się kartka papieru i ołówek – tym razem zapisz:

  • na jakiej aktywności fanów Ci zależy? (zdjęcia z Twoim produktem? Pomysł na hasło reklamujące Twój sklep? Kartka z życzeniami oparta o Twoje zdjęcia?)
  • czym możesz za tę aktywność nagrodzić (pamiętaj: zawsze lepiej mniej drobnych nagród, niż jedna duża!)
  • kto przygotuje materiały graficzne do konkursu (potrzebujesz kogoś, kto potrafi w programie graficznym nanieść litery i logo na tło… to proste, więc może sama sobie z tym poradzisz?)
  • kiedy zorganizować konkurs? (najlepsze są okazje: Walentynki, Boże Narodzenie, Dzień Matki.. ale jeśli masz ciekawy pomysł, to uda Ci się o każdej porze; jeśli jest to np. Wielkanoc, pamiętaj, by nagrody dotarły na czas przed Świętami!)
  • jak wyłonisz zwycięzców? (głosowanie przysporzy Ci nowych fanów, ale wtedy konkursowicze zgarną nagrody sprzed nosa wiernych sympatyków marki, a to zniechęci tych ostatnich – postaw na pułap głosów, które zakwalifikują prace do drugiego etapu konkursu i wyboru jury)
  • kto stworzy regulamin? (każda akcja go potrzebuje, ale spokojnie – może być krótki, powinien jednak zawierać opis koncepcji, przebiegu konkursu,nagród, procedury reklamacji..itp.)

 

Rozpisz plan konkursu z uwzględnieniem czasu na skonfigurowanie konkursu, włączenie go, a następnie wybór zwycięzców i wysyłkę. Jeśli czegoś ci brakuje, poszukaj pomocy. Z planem wszystko jest prostsze!

Po trzecie: właściwe narzędzie

Nie bój się – nie musisz mieć wiedzy programistycznej, a nawet być biegła w tematyce internetowej, aby uruchomić własną promocję. Wystarczy pomysł i aplikacja Fanpoint, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom (np. konkurs na zdjęcie z wakacji –> aplikacja Konkurs graficzny Fanpoint).

W panelu administratorskim będziesz mogła dodać adresy profili sklepu w portalach Facebook, Instagram i Twitter i przenalizować statystyki tych profili. Ta wiedza pomoże Ci obrać kierunek i rozliczać efekty Twoich działań.

W tym samym profilu krok po kroku, robią użytek z podpowiedzi tekstowych, skonfigurujesz aplikację z uwzględnieniem wszystkich elementów Twojego planu (patrz: punkt drugi). Możesz stworzyć konkurs tylko na Twoim Facebookowym fanpage’u, lub połączyć go z konkursem z udziałem Instagrama. Sama decydujesz!


Plan → narzędzie → wdrożenie → działanie → analiza wyników. Jeśli będziesz pilnować kolejności działań, odniesiesz sukces. Pamiętaj, że w kwestiach technicznych, takich jak wymiary materiałów graficznych oraz budowa regulaminu, będziemy służyć Ci pomocą.

To co, kiedy startujesz z pierwszym konkursem?

Autorką artykułu jest Natalia Bednarz, za co dzień pracująca dla Fanpoint Sp. z o.o.  

Weź udział w bezpłatnym webinarium już 26 marca br. 


Webinarium odbywa się w ramach projektu „Mamy e-sklep” >>>

Prowadzenie: Natalia Bednarz (Specjalista PR & Social Media w firmie Fanpoint Sp. z o.o.)

Zobacz nagranie webinarium

Organizatorzy:

            

Partnerzy:

Zdjęcie: sxc.hu

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Natalia Bednarz
Firma Sedlak & Sedlak jest Patronem merytorycznym serwisu Mamo Pracuj. Firma Sedlak & Sedlak Personnel Consulting jest najstarszą w Polsce firmą w tej branży. Zainicjowała pionierskie działania wdrażając w Polsce standardy zarządzania kapitałem ludzkim.
Podyskutuj

Kim jest NESsT? Wsparcie i edukacja w globalnej wiosce

„Równość płci i bardziej zróżnicowana siła robocza, są korzystne zarówno dla gospodarki, jak i społeczeństwa, teraz bardziej niż kiedykolwiek wcześniej” – mówi Filip Wadowski, dyrektor NESsT Polska. W dobie kryzysu związanego z pandemią i dynamicznymi zmianami gospodarczymi na całym świecie, odpowiedzialność społeczna i wspieranie grup najbardziej dotkniętych obecną sytuacją, jest ogromnie istotną kwestią.
  • Klaudia Urban - 20/11/2020
zdjęcie z eventu Kompetencje Przyszłości a CSR event February 2020

Kim jest NESsT? Misja i działalność

NESsT jest organizacją globalną, impact inwestorem, którego główną misją jest wspieranie przedsiębiorstw społecznych dających zatrudnienie i umożliwiających znalezienie pracy osobom wykluczonym lub narażonym na wykluczenie zawodowe. NESsT działa od 1997 roku, głównie w Ameryce Południowej, a także w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Działalność NESsT obejmuje zarówno wsparcie finansowe, jak i merytoryczne w postaci doradztwa, coachingu i mentoringu dla przedsiębiorców. To aktywny i dopasowany do konkretnych potrzeb model wsparcia, który ma na celu rozwój biznesów społecznych. Organizacja promuje rozwiązania „dignified employment”, czyli takie, które zapewniają godne i stabilne warunki pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. W polskich warunkach, termin ten oznacza przede wszystkim zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę, ale także dbałość o to, aby oferowane wynagrodzenie było konkurencyjne i zapewniało godne warunki życia.

Czym zajmuje się NESsT w Polsce?

W Polsce NESsT działa od 2014 roku. Głównym obszarem działalności NESsT w Polsce jest wspieranie kobiet wchodzących na rynek pracy tak, by mogły znaleźć satysfakcjonujące zatrudnienie w sektorach gospodarki cyfrowej (IT/PR/Marketing). Organizacja wspiera firmy, które pomagają kobietom ze środowisk wykluczonych zdobyć niezbędne kompetencje branżowe i podnieść ich kwalifikacje zawodowe. NESsT obejmuje swoim patronatem także działania Fundacji Mamo Pracuj wraz z firmą Future Collars, wspierające rozwój zawodowy kobiet.

Co jeszcze znajduje się w polskim portfolio NESsT? Trzy firmy z tradycyjnych sektorów gospodarki, które poprzez swoją działalność realizują misję wspierania najbardziej potrzebujących grup:

  • Spółdzielnia Socjalna Dalba, prowadząca bistro oraz browar spółdzielczy i zatrudniająca osoby z niepełnosprawnością intelektualną
  • Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem„, rozwijająca usługi gastronomiczne, stolarnię oraz pralnię z zatrudnieniem osób niepełnosprawnych i długotrwale bezrobotnych
  • Stowarzyszenie na Rzecz Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Siedlisko”, prowadzące dom opieki nad seniorami, angażujące do pracy osoby niepełnosprawne, z terenów z wysokim bezrobociem.

Każde z tych przedsiębiorstw, tworzy miejsca pracy dla najbardziej potrzebujących, ale także prowadzi szereg projektów dotyczących szkoleń zawodowych, umożliwiających znalezienie swojego miejsca na rynku pracy.

NESsT i Dzień Kariery Kobiety w IT

28 października 2020 odbyła się 2 edycja Dnia Kariery Kobiety w IT, bezpłatnego wydarzenia online, organizowanego pod patronatem NESsT Polska, przy współpracy firmy Future Collars i Fundacji Mamo Pracuj.

“To było ekscytujące zobaczyć, jak dzięki dobrze zaprojektowanej formule darmowego wydarzenia online, udało się je zdemokratyzować i udostępnić kobietom z różnych środowisk, a także z małych miasteczek i wsi. Pomimo kryzysu pandemicznego, rynek pracy w Polsce będzie potrzebował jeszcze więcej informatyków i osób wyposażonych w kompetencje cyfrowe. Dlatego planujemy wzmocnić wsparcie dla naszych szkoleniowych i stażowych przedsiębiorstw społecznych, ale także zaangażować więcej Partnerów wspierających program NESsT w Polsce, aby pokazać, że równość płci i bardziej zróżnicowana siła robocza, są korzystne zarówno dla gospodarki, jak i społeczeństwa, teraz bardziej niż kiedykolwiek wcześniej” – mówi Filip Wadowski, dyrektor NESsT Polska.

Już niedługo na naszym portalu pojawi się relacja z tego wydarzenia!

Zobacz też co działo się w trakcie poprzedniej edycji!

Zdjęcia: NESsT Polska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Klaudia Urban
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Mam dwie prace! Jak połączyć pracę w przedszkolu z pracą w ubezpieczeniach?

„Dwie prace, które wykonuję diametralnie różnią się od siebie, jednak mają ten sam cel - pomoc drugiemu człowiekowi” – mówi Anna Wilk, która pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu i równocześnie, jako doradca ubezpieczeniowy. Co dają Ani obie prace? Jak to możliwe aby je połączyć? I jak rozpocząć współpracę z MetLife Sprawdź!
  • Agnieszka Kaczanowska - 16/11/2020
Anna Wilk - doradca ubezpieczeniowy MetLife

Aniu, pracujesz w przedszkolu, z dziećmi ze spektrum autyzmu i równocześnie, choć nie w tym samym czasie oczywiście, pracujesz w ubezpieczeniach. Każda praca pełna wyzwań, jak udaje Ci się je połączyć?

Jestem dobrze zorganizowana, widzę sens w swoim działaniu, a to utwierdza mnie w przekonaniu, iż chcę się dalej rozwijać! My kobiety, mamy ogromną siłę, którą każda z nas powinna najlepiej wykorzystać.

Bycie dwuzawodowcem – dla mnie to satysfakcja i uczucie spełnienia. Dwie prace, które wykonuję diametralnie różnią się od siebie, jednak mają ten sam cel – pomoc drugiemu człowiekowi. Jako terapeuta w przedszkolu pomagam dzieciom niwelować różnorodne deficyty behawioralne oraz społeczne, natomiast jako doradca ubezpieczeniowy pomagam dorosłym zatroszczyć się o ich bezpieczną przyszłość.

Zainteresowała Cię możliwość pracy dodatkowej w firmie MetLife? Sprawdź szczegóły oferty pracy jako konsultant!

Anna Wilk

Praca w przedszkolu zajmuje Ci dzień w tygodniu, a w pozostałe dni kontaktujesz się z klientami, czy zdarza się, że jesteś potrzebna w przedszkolu w inny dzień? Masz możliwość poprzesuwania wtedy grafiku?

Dla mnie, praca doradcy MetLife daje nieograniczone możliwości w zarządzaniu czasem. Ja nie zastanawiam się, czy będę w stanie odbyć wizytę u lekarza, pojawić się na urodzinach przyjaciółki. Po prostu takie wydarzenia zapisuję w swoim kalendarzu. Nie muszę zastanawiać się czy dostanę urlop, po prostu na ten dzień nie zapisuję sobie spotkań z klientami, ten czas jest zarezerwowany dla mnie.

A odpowiadając na pytanie, to jeszcze nie było takiej okazji, ale gdyby tak się zdarzyło, to tak, mogę tak ułożyć swój grafik, by pojawić się i pomóc w przedszkolu, bez problemu.

A jak wygląda Twój dzień pracy? Czy możesz opisać taki standardowy dzień doradcy ubezpieczeniowego?

Dzień pracy zaczynam nie wcześniej niż o 9:00, standardowo sprawdzam swój kalendarz, wykonuję mnóstwo telefonów, odbywam spotkania. W ostatnich miesiącach praktycznie wyłącznie to spotkania on-line.

Przedstawiam oferty ubezpieczenia, które staram się „uszyć” na miarę potrzeb klienta, nie proponuję gotowych rozwiązań. Każdą z ofert opisuję, po czym wysyłam klientowi. Praca agenta jest niesztampowa, a dla mnie to właśnie jest najważniejsze.

Anna Wilk

A czy masz szansę pracować z innymi doradcami, spotykacie się, macie kursy, szkolenia? Skąd czerpiesz wiedzę?

Jeżeli chodzi o moją współpracę z zespołem MetLife, to jestem bardzo zadowolona. Cenię atmosferę współpracy i wzajemnego szacunku. Zawsze mogę liczyć na pomoc kolegów z biura oraz na fachowe wsparcie dyrektora. Gdy mam jakieś wątpliwości co do oferty ubezpieczenia, którą przygotowałam, bez wahania kontaktuję się z kierowniczką mojego zespołu, która zawsze mi profesjonalnie doradzi. Mam dostęp do materiałów oraz kart produktów, które ułatwiają pracę. Jako doradcy odbywamy szkolenia ogólnopolskie oraz w swoich oddziałach, min. o tym, jak rozumieć potrzeby danego klienta, jak najlepiej dopasować rozwiązanie.

Po raz pierwszy w karierze zawodowej czuję się na swoim miejscu, z pracą o takim charakterze wiążę swoją przyszłość. Niezależność ma dla mnie wielką wartość.

Zainteresowała Cię możliwość pracy dodatkowej w firmie MetLife? Sprawdź szczegóły!

Jakie plusy pracy w ubezpieczeniach jako agent dostrzegasz? Które z nich są dla Ciebie najważniejsze?

Sporo tych plusów (śmiech). Jednym z nich, o którym nie wspomniałam wcześniej, jest praca całkowicie zdalna – dla mnie świetne rozwiązanie. A dwa, to możliwość poznania ludzi z całej Polski. Często nasze zespołowe rozmowy nie dotyczą tylko ubezpieczeń i pracy, rozmawiamy o sobie, swoich troskach i radościach.

O dobrej atmosferze już wspominałam, ale ona ma jeszcze taki aspekt, że kiedy czuję, że jestem zmęczona, że potrzebuję przerwy, po prostu wstaję od biurka i idę na spacer, czy szybkie zakupy by zregenerować siły i obudzić nowe pomysły. Standardowa praca w biurze nigdy nie dawała mi takich możliwości.

Masz swoją złotą receptę na trudniejsze chwile? Co Ci dodaje siły do działania?

Praca z ludźmi to ciągłe wyzwania, każdy człowiek jest inny, ma różne oczekiwania i założenia. Staram się zawsze reagować mądrze i w zgodzie ze sobą.

A co do siły do działania, to moją są najbliżsi. Uważam się za szczęściarę, gdyż w swoim życiu osobistym odnalazłam bratnią duszę. Po ciężkim dniu pracy wracając do domu wiem, że czeka na mnie narzeczony, który w opanowany i logiczny sposób pomaga mi uporać się z trudnymi sprawami.

Zarabiaj dodatkowo

Powiedziałaś także, że do pracy w MetLife zachęciła Cię koleżanka, czym Cię przekonała?

Tak, przygodę z MetLife rozpoczęłam z polecenia mojej koleżanki. Pracę w ubezpieczeniach przedstawiała mi jako świetne rozwiązanie, swobodę w działaniu oraz codzienne wyzwania. I to właśnie mnie urzekło i przekonało, że warto spróbować! Dziś – nie żałuję 🙂 nie bez znaczenie jest także to, o czym wcześniej wspominałam: niezależność oraz elastyczny czas pracy, możliwość awansu oraz dobre zarobki.

I powiedz, jakie jest Twoje marzenie zawodowe na najbliższe miesiące, za co trzymać kciuki?

Moje marzenie zawodowe, aby być dobrym doradcą i nigdy nie odpuszczać. Ponadto trafiać na życzliwych ludzi, mieć asa w rękawie, którym zachwycę klienta. Proszę trzymaj kciuki za moje szczęście!

Trzymam mocno i serdecznie dziękuję za rozmowę!

Chcesz połączyć obecną pracę z pracą dodatkową w ubezpieczeniach? Możesz umówić się na niezobowiązującą rozmowę i o wszystko zapytać (wysyłając zgłoszenie, wybierz rolę konsultanta)!
A my trzymamy kciuki!

Poznaj inne historie, które pokazują atmosferę pracy w firmie MetLife:

Mamo, możesz wszystko! Czyli jak w zgodzie ze sobą osiągnąć zawodowy sukces?

Zdjęcie: archiwum prywatne Anny.

Grafika: własność MetLife

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×