Czego szukasz

Nie czekaj – promuj swój e-sklep w Social Media!

Jesteś kobietą z pasją i wizją swojego własnego biznesu. Masz sklep internetowy lub dopiero planujesz go uruchomić. Chciałabyś przyciągnąć do sklepu jak najwięcej klientów. Czy myślałaś kiedyś o tym, by poszukać ich w mediach społecznościowych? 

  • Natalia Bednarz - 26/03/2014

Social media? Tak!

Być może odpowiesz: tak. Świetnie! Bez względu jednak na to, czy jesteś wprawiona, czy dopiero rozpoczynasz przygodę z mediami społecznościowymi, na pewno nurtuje Cię kilka kwestii:

Po co sklepowi Internetowemu obecność w Social Media?

A po co komu powierzchnia reklamowa w centrum miasta? Odpowiedź jest ta sama – aby dotrzeć ze swoim przekazem do dużej grupy ludzi. Zacznij postrzegać portale społecznościowe postrzegać przez pryzmat ludzi (na Facebooku jest ich ponad miliard!) i wykorzystaj to.

Jak mam to robić, skoro nie znam się na tym?

Najlepiej, jak umiesz – to wystarczy. Dobry wizerunek marki buduje się głównie dzięki intuicyjnemu i życzliwemu podejściu do klienta, a warsztat pracy wykształcisz z czasem.

Skąd wziąć na to czas?

Początki będą bardziej pracochłonne, ale szybko dowiesz się, o co w tym wszystkim chodzi. Wystarczy średnio pół godziny dziennie, aby planować, wdrażać i analizować działania.

Skąd wziąć narzędzia do promocji, np. konkursów?

O tym opowiemy w dalszej części artykułu, ale już teraz bądź spokojna – są intuicyjne, niedrogie i na na tyle uniwersalne, że zrealizujesz przy ich pomocy praktycznie każdą koncepcję.

Skoro rozprawiłyśmy się już z urojonymi przeszkodami, nadszedł czas na konkrety, czyli: jak robić, by dobrze robić.

Po pierwsze: pomysł na promocję

Zrelaksuj się i pomyśl, kim jesteś i czym jest Twój biznes. Jak chcesz się promować? Zapisuj wszystkie pomysły, uwagi, wątpliwości. Postaw na to, w czym jesteś dobra, nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Stwórz spójny wizerunek marki niepodobnej do żadnej innej.

Media społecznościowe to ludzie i wymiana opinii – myśl przez pryzmat swoich odbiorców i dopasuj treści do nich. Pamiętaj! Klucz to ładny, oryginalny, zachęcający komunikat. Nie kopiuj treści z Internetu, puść wodze wyobraźni i stwórz swoje treści. Możesz użyć zdjęć produktowych i dodać tekst związany np. z porą roku, czy wydarzeniem. Efekt na pewno Cię zaskoczy.

Po drugie: dobry plan

Nic nie bierze się znikąd – także dobra akcja np. na fanpage’u musi mieć przysłowiowe ręce i nogi. Ponownie przyda Ci się kartka papieru i ołówek – tym razem zapisz:

  • na jakiej aktywności fanów Ci zależy? (zdjęcia z Twoim produktem? Pomysł na hasło reklamujące Twój sklep? Kartka z życzeniami oparta o Twoje zdjęcia?)
  • czym możesz za tę aktywność nagrodzić (pamiętaj: zawsze lepiej mniej drobnych nagród, niż jedna duża!)
  • kto przygotuje materiały graficzne do konkursu (potrzebujesz kogoś, kto potrafi w programie graficznym nanieść litery i logo na tło… to proste, więc może sama sobie z tym poradzisz?)
  • kiedy zorganizować konkurs? (najlepsze są okazje: Walentynki, Boże Narodzenie, Dzień Matki.. ale jeśli masz ciekawy pomysł, to uda Ci się o każdej porze; jeśli jest to np. Wielkanoc, pamiętaj, by nagrody dotarły na czas przed Świętami!)
  • jak wyłonisz zwycięzców? (głosowanie przysporzy Ci nowych fanów, ale wtedy konkursowicze zgarną nagrody sprzed nosa wiernych sympatyków marki, a to zniechęci tych ostatnich – postaw na pułap głosów, które zakwalifikują prace do drugiego etapu konkursu i wyboru jury)
  • kto stworzy regulamin? (każda akcja go potrzebuje, ale spokojnie – może być krótki, powinien jednak zawierać opis koncepcji, przebiegu konkursu,nagród, procedury reklamacji..itp.)

 

Rozpisz plan konkursu z uwzględnieniem czasu na skonfigurowanie konkursu, włączenie go, a następnie wybór zwycięzców i wysyłkę. Jeśli czegoś ci brakuje, poszukaj pomocy. Z planem wszystko jest prostsze!

Po trzecie: właściwe narzędzie

Nie bój się – nie musisz mieć wiedzy programistycznej, a nawet być biegła w tematyce internetowej, aby uruchomić własną promocję. Wystarczy pomysł i aplikacja Fanpoint, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom (np. konkurs na zdjęcie z wakacji –> aplikacja Konkurs graficzny Fanpoint).

W panelu administratorskim będziesz mogła dodać adresy profili sklepu w portalach Facebook, Instagram i Twitter i przenalizować statystyki tych profili. Ta wiedza pomoże Ci obrać kierunek i rozliczać efekty Twoich działań.

W tym samym profilu krok po kroku, robią użytek z podpowiedzi tekstowych, skonfigurujesz aplikację z uwzględnieniem wszystkich elementów Twojego planu (patrz: punkt drugi). Możesz stworzyć konkurs tylko na Twoim Facebookowym fanpage’u, lub połączyć go z konkursem z udziałem Instagrama. Sama decydujesz!


Plan → narzędzie → wdrożenie → działanie → analiza wyników. Jeśli będziesz pilnować kolejności działań, odniesiesz sukces. Pamiętaj, że w kwestiach technicznych, takich jak wymiary materiałów graficznych oraz budowa regulaminu, będziemy służyć Ci pomocą.

To co, kiedy startujesz z pierwszym konkursem?

Autorką artykułu jest Natalia Bednarz, za co dzień pracująca dla Fanpoint Sp. z o.o.  

Weź udział w bezpłatnym webinarium już 26 marca br. 


Webinarium odbywa się w ramach projektu „Mamy e-sklep” >>>

Prowadzenie: Natalia Bednarz (Specjalista PR & Social Media w firmie Fanpoint Sp. z o.o.)

Zobacz nagranie webinarium

Organizatorzy:

            

Partnerzy:

Zdjęcie: sxc.hu

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Natalia Bednarz
Firma Sedlak & Sedlak jest Patronem merytorycznym serwisu Mamo Pracuj. Firma Sedlak & Sedlak Personnel Consulting jest najstarszą w Polsce firmą w tej branży. Zainicjowała pionierskie działania wdrażając w Polsce standardy zarządzania kapitałem ludzkim.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail