Czego szukasz

Nie czekaj – promuj swój e-sklep w Social Media!

Jesteś kobietą z pasją i wizją swojego własnego biznesu. Masz sklep internetowy lub dopiero planujesz go uruchomić. Chciałabyś przyciągnąć do sklepu jak najwięcej klientów. Czy myślałaś kiedyś o tym, by poszukać ich w mediach społecznościowych? 

  • Natalia Bednarz - 26/03/2014

Social media? Tak!

Być może odpowiesz: tak. Świetnie! Bez względu jednak na to, czy jesteś wprawiona, czy dopiero rozpoczynasz przygodę z mediami społecznościowymi, na pewno nurtuje Cię kilka kwestii:

Po co sklepowi Internetowemu obecność w Social Media?

A po co komu powierzchnia reklamowa w centrum miasta? Odpowiedź jest ta sama – aby dotrzeć ze swoim przekazem do dużej grupy ludzi. Zacznij postrzegać portale społecznościowe postrzegać przez pryzmat ludzi (na Facebooku jest ich ponad miliard!) i wykorzystaj to.

Jak mam to robić, skoro nie znam się na tym?

Najlepiej, jak umiesz – to wystarczy. Dobry wizerunek marki buduje się głównie dzięki intuicyjnemu i życzliwemu podejściu do klienta, a warsztat pracy wykształcisz z czasem.

Skąd wziąć na to czas?

Początki będą bardziej pracochłonne, ale szybko dowiesz się, o co w tym wszystkim chodzi. Wystarczy średnio pół godziny dziennie, aby planować, wdrażać i analizować działania.

Skąd wziąć narzędzia do promocji, np. konkursów?

O tym opowiemy w dalszej części artykułu, ale już teraz bądź spokojna – są intuicyjne, niedrogie i na na tyle uniwersalne, że zrealizujesz przy ich pomocy praktycznie każdą koncepcję.

Skoro rozprawiłyśmy się już z urojonymi przeszkodami, nadszedł czas na konkrety, czyli: jak robić, by dobrze robić.

Po pierwsze: pomysł na promocję

Zrelaksuj się i pomyśl, kim jesteś i czym jest Twój biznes. Jak chcesz się promować? Zapisuj wszystkie pomysły, uwagi, wątpliwości. Postaw na to, w czym jesteś dobra, nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Stwórz spójny wizerunek marki niepodobnej do żadnej innej.

Media społecznościowe to ludzie i wymiana opinii – myśl przez pryzmat swoich odbiorców i dopasuj treści do nich. Pamiętaj! Klucz to ładny, oryginalny, zachęcający komunikat. Nie kopiuj treści z Internetu, puść wodze wyobraźni i stwórz swoje treści. Możesz użyć zdjęć produktowych i dodać tekst związany np. z porą roku, czy wydarzeniem. Efekt na pewno Cię zaskoczy.

Po drugie: dobry plan

Nic nie bierze się znikąd – także dobra akcja np. na fanpage’u musi mieć przysłowiowe ręce i nogi. Ponownie przyda Ci się kartka papieru i ołówek – tym razem zapisz:

  • na jakiej aktywności fanów Ci zależy? (zdjęcia z Twoim produktem? Pomysł na hasło reklamujące Twój sklep? Kartka z życzeniami oparta o Twoje zdjęcia?)
  • czym możesz za tę aktywność nagrodzić (pamiętaj: zawsze lepiej mniej drobnych nagród, niż jedna duża!)
  • kto przygotuje materiały graficzne do konkursu (potrzebujesz kogoś, kto potrafi w programie graficznym nanieść litery i logo na tło… to proste, więc może sama sobie z tym poradzisz?)
  • kiedy zorganizować konkurs? (najlepsze są okazje: Walentynki, Boże Narodzenie, Dzień Matki.. ale jeśli masz ciekawy pomysł, to uda Ci się o każdej porze; jeśli jest to np. Wielkanoc, pamiętaj, by nagrody dotarły na czas przed Świętami!)
  • jak wyłonisz zwycięzców? (głosowanie przysporzy Ci nowych fanów, ale wtedy konkursowicze zgarną nagrody sprzed nosa wiernych sympatyków marki, a to zniechęci tych ostatnich – postaw na pułap głosów, które zakwalifikują prace do drugiego etapu konkursu i wyboru jury)
  • kto stworzy regulamin? (każda akcja go potrzebuje, ale spokojnie – może być krótki, powinien jednak zawierać opis koncepcji, przebiegu konkursu,nagród, procedury reklamacji..itp.)

 

Rozpisz plan konkursu z uwzględnieniem czasu na skonfigurowanie konkursu, włączenie go, a następnie wybór zwycięzców i wysyłkę. Jeśli czegoś ci brakuje, poszukaj pomocy. Z planem wszystko jest prostsze!

Po trzecie: właściwe narzędzie

Nie bój się – nie musisz mieć wiedzy programistycznej, a nawet być biegła w tematyce internetowej, aby uruchomić własną promocję. Wystarczy pomysł i aplikacja Fanpoint, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom (np. konkurs na zdjęcie z wakacji –> aplikacja Konkurs graficzny Fanpoint).

W panelu administratorskim będziesz mogła dodać adresy profili sklepu w portalach Facebook, Instagram i Twitter i przenalizować statystyki tych profili. Ta wiedza pomoże Ci obrać kierunek i rozliczać efekty Twoich działań.

W tym samym profilu krok po kroku, robią użytek z podpowiedzi tekstowych, skonfigurujesz aplikację z uwzględnieniem wszystkich elementów Twojego planu (patrz: punkt drugi). Możesz stworzyć konkurs tylko na Twoim Facebookowym fanpage’u, lub połączyć go z konkursem z udziałem Instagrama. Sama decydujesz!


Plan → narzędzie → wdrożenie → działanie → analiza wyników. Jeśli będziesz pilnować kolejności działań, odniesiesz sukces. Pamiętaj, że w kwestiach technicznych, takich jak wymiary materiałów graficznych oraz budowa regulaminu, będziemy służyć Ci pomocą.

To co, kiedy startujesz z pierwszym konkursem?

Autorką artykułu jest Natalia Bednarz, za co dzień pracująca dla Fanpoint Sp. z o.o.  

Weź udział w bezpłatnym webinarium już 26 marca br. 


Webinarium odbywa się w ramach projektu „Mamy e-sklep” >>>

Prowadzenie: Natalia Bednarz (Specjalista PR & Social Media w firmie Fanpoint Sp. z o.o.)

Zobacz nagranie webinarium

Organizatorzy:

            

Partnerzy:

Zdjęcie: sxc.hu

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Natalia Bednarz
Firma Sedlak & Sedlak jest Patronem merytorycznym serwisu Mamo Pracuj. Firma Sedlak & Sedlak Personnel Consulting jest najstarszą w Polsce firmą w tej branży. Zainicjowała pionierskie działania wdrażając w Polsce standardy zarządzania kapitałem ludzkim.
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail