Czego szukasz

Mistrzyni organizacji, czyli Mama na etacie

W życiu bywa różnie. Dzieci zmieniają nasz świat, otwierają przed nami drzwi do nieznanego, dodają odwagi do podejmowania prób, na które kiedyś byśmy się nie zdobyli. Czasem z pracoholiczek zamieniamy się w mamy domowe. Czasem wpadamy na pomysły, o których kiedyś nawet nie marzyłyśmy. Czasem wracamy do swojego dawnego życia, choć wydaje się to trudne. Ania, mama dwóch dziewczynek – Zosi i Basi – pracuje w dużej firmie, do której niemały kawałek codziennie dojeżdża. Jak udaje jej się pogodzić wszystkie obowiązki?

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 10/04/2012

Co skłoniło Cię do powrotu do pracy?

Do pracy po obu ciążach wróciłam bezpośrednio po urlopie macierzyńskim i zaległym urlopie wypoczynkowym – gdy córki, obecnie 2 i 5 lat, miały mniej więcej po pół roku. Z jednej strony skłoniły mnie do tego względy finansowe – urlop wychowawczy nie jest płatny, a jedna pensja nie wystarcza na zabezpieczenie kredytów i normalne życie. Z drugiej strony była to chęć pozostania na rynku pracy, powrotu do świata na zewnątrz, tego poza macierzyństwem oraz do mojej konkretnej firmy (pracuję tu od ponad 12 lat).

Czy firma w jakiś sposób Ci pomagała albo przeszkadzała?

Stanowisko firmy mogę ocenić jako prorodzinne – ani ja, ani moje koleżanki nie miałyśmy problemów z powrotem do pracy. Stanowiska pracy czekały, na czas nieobecności zatrudniane były osoby zastępujące, na umowy czasowe. Myślę, że wpływ na to ma fakt, że prezesem i wiceprezesem firmy są kobiety, które same mają dzieci. Z drugiej jednak strony, gdy pracodawca dowiedział się o mojej kolejnej ciąży, obiecany awans przeszedł mi koło nosa. Za to po powrocie do pracy przez pewien czas korzystałam ze zmniejszenia etatu, a obecnie mam elastyczne godziny pracy i mogę pracować także z domu.

Kto zajmował się wtedy dzieciakami?

W sytuacji, gdy oboje rodzice pracują, temat tego, kto zajmie się dziećmi, staje się bardzo ważny. My nigdy nie korzystaliśmy z wynajmowanych opiekunek, dziećmi zajęły się moja  teściowa i mama. Młodszą córką, która jeszcze nie chodzi do przedszkola, moja mama opiekuje się nadal. Z jednej strony jest to sytuacja niezwykle komfortowa, bo dzieckiem zajmuje się osoba, która kocha je bezgranicznie i do której mam zaufanie, z drugiej jednak strony zaburzeniu może ulec relacja matki z córką i obserwuję to niestety także u nas. Moja mama, z którą zawsze byłam blisko, zamiast być po prostu moją mamą, teraz spełnia funkcję babci, ja pracodawcy, ona pracownika. Obie staramy się te schematy przezwyciężać, ale nie jest łatwo.

Jak to organizowaliście? 

Starszą córkę, Zosię, woziliśmy codziennie rano w drodze do pracy do Podkowy Leśnej, do domu rodzinnego mojego męża, a zabieraliśmy, wracając z pracy. Teściowa zajmowała się Zosią do momentu, gdy ta poszła do przedszkola. Młodszą córką, Basią, zajmuje się u nas w domu moja mama – nie ma więc porannego budzenia dziecka, bo mama przychodzi do nas do domu, często Basia jeszcze wtedy śpi. Obie mamy między sobą ustaliły, że jeden dzień w tygodniu – przy obu dziewczynkach – należy do tej „drugiej” babci. Dzięki temu opiekująca się na stałe babcia ma chwilę wytchnienia, a dziewczynki mają stały kontakt z dwiema babciami, które bezgranicznie uwielbiają. 

Co dokładnie robisz, czym się zajmujesz?

Pracuję w biurze, w międzynarodowej firmie medycznej, na stanowisku starszego koordynatora. Zajmuję się analityką sprzedaży, systemem raportowania aktywności przedstawicieli, wspieram procesy zarządzania kontraktami, organizuję konferencje, współuczestniczę w procesach ochrony danych osobowych w firmie. Bezpośrednio do mnie raportuje trzech pracowników. Na moją prośbę godziny pracy są elastyczne – codziennie pracuję dużo i długo, zawsze z pełnym zaangażowaniem, ale nie zawsze z biura, mniej więcej jeden dzień w tygodniu pracuję z domu. Dodatkowo pracodawca zgodził się, aby część czasu, który poświęcam na dojazdy, była zaliczana do mojego czasu pracy – codzienny dojazd do biura to godzina pociągiem w jedna stronę. Zawsze w pociągu pracuję, przemieszczam się z laptopem, mobilnym Internetem i zdalnym dostępem do firmowych zasobów. Do pociągu wsiadam chwilę przed 7 rano, pracuję w pociągu i w biurze, o godzinie 15 wychodzę z biura, w powrotnej drodze w pociągu także pracuję, często także wieczorami, gdy zasną dzieci. Pomimo tego, że liczba godzin, które spędzam przed komputerem, jest zwykle większa niż etatowe 8 godzin dziennie, myślę, że zasada wzajemności jest tu spełniona. Obie strony, i ja i pracodawca, dajemy coś i coś zyskujemy. W domu jestem chwilę po godzinie 16, przy takim układzie nie mam poczucia, że widzę moje dzieci tylko wtedy, gdy śpią.

Jak Ci pomaga albo nie pomaga Twój mąż?

Mój mąż jest świetnym tatą, w związku z tym ciężko stwierdzić, kto pomaga komu. Oboje jesteśmy pełnoetatowymi rodzicami naszych dzieci, nasza wzajemna relacja i relacja do dzieci, są takie, jak być powinny. Dzielimy się obowiązkami, nie zastanawiając się, kto ma ich więcej. Starszą córkę, Zosię, do przedszkola rano odprowadza mąż, ja ją odbieram. I tak dalej, i tak dalej…

Czy w tym wszystkim masz czas na przyjemności i zainteresowania?

Jak najbardziej – wszystko zależy od organizacji i dobrego planowania. Teraz, gdy dzieci nie są już zupełnie małe, mam poczucie, że odzyskałam część siebie. Regularnie chodzę dwa razy w tygodniu na zajęcia fitness i taneczne, na zumbę i salsę. Kiedyś funkcjonował u nas schemat „wychodne piątki” – w każdy piątek razem z mężem szliśmy do kina, na imprezę, do znajomych, a z dziećmi zostawała moja mama. Teraz, gdy to ona zajmuje się dziećmi w czasie, gdy my pracujemy, jest to trudniejsze, i część wyjść imprezowo-kulturalno-towarzyskich realizujemy osobno. Na maj zaplanowaliśmy wyprawę we dwoje do Wietnamu – włóczęgę z plecakiem. Nie możemy się doczekać. Wieczorami planujemy trasy, sprawdzamy noclegi, lokalne przejazdy. Ale już teraz, gdy z radością myślę o tym czasie, zaczynam tęsknić do dziewczynek.

Dziękuję za rozmowę!

Rozmawiała: Beata Ostrowska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Jak wygląda szukanie pracy przez social media? Pamiętaj, że media społecznościowe mogą być Twoim prawdziwym sprzymierzeńcem w tym procesie. Sprawdź jak je wykorzystać i czego absolutnie nie powinnaś robić, by sobie nie zaszkodzić. Posłuchaj 3 odcinka naszego podcastu!
  • Podcast Mamo Pracuj - 12/11/2019
kobieta siedząca na łóżku z laptopem na kolanach

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

 
 
00:00 / 16:06
 
1X

Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Zapraszamy na trzeci odcinek naszego podcastu. Dzisiaj opowiemy o roli social mediów przy szukaniu pracy.

Pierwszy odcinek podcastu – Jak opisać w CV przerwę związaną z opieką nad dziećmi? – posłuchaj!

Social media – Twój sprzymierzeniec czy przeciwnik podczas szukania pracy?

Mówiąc o roli social mediów przy szukaniu pracy, nie mamy na myśli tylko LinkedIn czy Golden Line – serwisów z założenia zawodowych. Ważną rolę mogą odegrać również Twitter, Instagram czy Facebook.

Dzisiaj pracy szuka się przez internet – to jest wspaniałe źródło dotarcia do ciekawych ofert pracy.

1. W social mediach znajdziesz oferty pracy

Oferty pracy znajdziesz nie tylko na LinkedIn czy na Golden Line, ale także na Facebooku. Dzięki specjalnej funkcji Facebook Jobs możesz zapisać się na powiadomienia o interesujących Cię ofertach – dostaniesz je na maila lub przez Messengera.

Aplikując na taką ofertę – aplikujesz swoim profilem, a nie wysyłasz CV (przynajmniej na początku), potraktuj więc ten profil bardziej zawodowo.

Obserwuj posty osób prywatnych czy profile firm z branży, które Cię interesują. Dołącz do grup tematycznych – tam też pojawiają się ciekawe oferty pracy.

2. Wykorzystaj kontakty i znajomości z social mediów do szukania pracy

Obserwuj znajomych, pytaj ich o firmy i branże, które Cię interesują. Możesz napisać wprost, że szukasz pracy. Pamiętaj, że osoby z Twojej sieci kontaktów mają dostęp do zupełnie innych informacji i ofert pracy niż Ty.

Niech te osoby będą Twoimi sprzymierzeńcami podczas szukania pracy.

Na LinkediIn jest specjalna rubryka, gdzie możesz zaznaczyć, że szukasz nowych możliwości rozwoju zawodowego – dzięki temu rekruterzy szybciej Cię znajdą. A taki komunikat możesz skierować do wszystkich, oprócz Twojego obecnego pracodawcy.

3. Ucz się i bądź na bieżąco – korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach

Zdobywaj wiedzę z dziedziny, która Cię interesuje. Dołącz do grup tematycznych, branżowych na Facebooku czy LinkedIn. To świetna okazja by odświeżyć sobie niektóre informacje (np. jeśli wracasz do pracy po przerwie), lub zdobyć całkiem nową wiedzę, z branży, do której dopiero planujesz wejść.

W branżowych grupach dowiesz się o ciekawych spotkaniach, wystąpieniach i meetup’ach. Poznasz osoby, które działają w branży i które chętnie podzielą się swoją wiedzą i wsparciem. Zdobędziesz dostęp do wartościowych treści, artykułów czy oczywiście ofert pracy.

4. Niech social media będą Twoim sprzymierzeńcem

Zanim rekruter zadzwoni do Ciebie, dokładnie sprawdzi Twoje profile w social mediach. Także tych, które są uważane za prywatne – np. Facebooka. Nawet jeśli twój profil jest ustawiony jako prywatny – pamiętaj, że w sieci nic nie ginie i komentując, postując – zostawiasz po sobie ślad.

Rób to mądrze i pokaż się od pozytywnej strony. Niech Twój obraz w sieci wskazuje na sympatyczną, pomocną osobę, a nie na złośliwego hejtera, z którym nikt nie będzie chciał pracować.

Także Twoje prywatne zainteresowania – np. decoupage, gra na instrumencie czy miłość do gór – dużo o Tobie mówią i mogą mieć znaczenie przy zaproszeniu Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

5. Działaj świadomie i z pomysłem

Korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach, świadomie buduj swój wizerunek – to wszystko sprawi, że social media będą Twoim sprzymierzeńcem podczas szukania pracy.

Posłuchaj drugiego odcinka podcastu Jak przygotować dziecko na powrót mamy do pracy?

Dowiedz się więcej i przeczytaj

Czy social media mogą pomóc znaleźć pracę?

Jak skutecznie szukać pracy w sieci?

7 najczęstszych błędów, które możesz popełnić szukając pracy

zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podcast Mamo Pracuj
Z podcastu Mamo Pracuj jeśli chcesz dowiesz się: jak szukać pracy po przerwie oraz jak przygotować siebie i rodzinę na Twój powrót do pracy. Podpowiemy Ci jak prowadzić firmę oraz jak pracować i nie zwariować.

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail