Czego szukasz

#MamoPracujwIT relacja ze spotkania w Warszawie

22 lutego br. odbyło się kolejne już spotkanie w ramach projektu #MamoPracujwIT. Tym razem spotkaliśmy się z mamami z Warszawy, w siedzibie Nationale-Nederlanden. Co działo się na spotkaniu? O czym opowiadały mamy – pracowniczki firmy? Dlaczego warto było przyjść na nasze spotkanie? Zobaczcie relację zdjęciową i poczytajcie!

  • Anna Łabno - Kucharska - 05/03/2018

Często otrzymywałyśmy od Was pytania: kiedy #MamoPracujwIT zawita do stolicy?

I stało się! A oto nasza relacja ze spotkania: #MamoPracujwIT w Warszawie

Dzięki współpracy i gościnności Nationale-Nederlanden zorganizowałyśmy, dość ekskluzywne spotkanie, w niedużym gronie nieco ponad 30 mam z możliwością rozmowy ze wszystkimi pracownikami zespołu IT.

Dlaczego właśnie Nationale-Nederlanden?

Nationale-Nederlanden to międzynarodowa firma, zajmująca czołowe miejsce w rankingach firm ubezpieczeniowych. Stanowi część Grupy NN obecnej w ponad 18 krajach w Europie i Azji. Specjalizuje się w ubezpieczeniach, emeryturach i inwestycjach. W swoje codziennej pracy stawia na kreatywność i daje przestrzeń na rozwój. W biurze centralnym zatrudnia ponad 700 pracowników, z tego 65 proc. to kobiety.

Pełny opis znajdziecie w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie wraz z linkami do aktualnych ofert pracy >>> 

Jak przebiegało spotkanie?

Uczestniczki spotkania tłumnie i punktualnie stawiły się w siedzibie Nationale-Nederlanden, tuż przed godziną 10:00.

Spotkanie rozpoczęła Aleksandra Stasiak – Specjalista ds. Budowania Wizerunku Pracodawcy, która przedstawiła gospodarza jako firmę odpowiedzialną społecznie i wspierającą swoich pracowników, w tym mamy, które powracają na rynek pracy.

Następnie, Agnieszka Czmyr – Kaczanowska, współzałożycielka portalu mamopracuj.pl opowiedziała o działaniach mających na celu przybliżyć kobietom branżę IT, w tym o trwającym już 2 lata projekcie #MamoPracujwIT. Krótko podsumowała osiągnięcia i opowiedziała o najbliższych planach. Oczywiście zapraszając mamy do śledzenia poczynań społeczności #MPwIT na grupie.

Panel pt. „Być kobietą, być mamą w IT”

Po tym krótkim wprowadzeniu przeszliśmy do części budzącej zawsze najwięcej emocji i będącej zarazem najciekawszą częścią spotkania – panelu z udziałem kobiet w IT.

Do udziału w panelu zaprosiliśmy aż 6 niesamowitych kobiet, mających wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowiskach IT. Swoją historią i doświadczeniem zgodziły podzielić się:

  • Jolanta Dudziuk – testerka
  • Ewa Mezglewska –  Koordynator IT Service Desk (wywiad z Ewą pt. „Humanista w branży IT„)
  • Honorata Stuczka – Kucharska – Agile Functional Analysis & Quality Assurance Manager (w specjalnym wywiadzie opowiedziała o agentkach do zadań specjalnych ;-))
  • Joanna Wojciechowska – Quality Assurance tester
  • Sylwia Wiśniewska – Release Manager (wywiad już wkróce)
  • Małgorzata Zabłocka – programistka

Każda z naszych bohaterek podzieliła się swoją historią. Opowiadały o swoich początkach w firmie, przekwalifikowaniu się i rozwoju zawodowym, zdobywaniu doświadczenia;  godzeniu pracy zawodowej z życiem rodzinnym oraz rozwijaniu swoich pasji.

Jasno i konkretnie wskazywały, jakie rozwiązania wdrożone w firmie pomagają im zachować work-life-balance, m.in. elastyczne godziny pracy, możliwość pracy zdalnej, zrozumienie dla potrzeb wynikających z faktu bycia rodzicem np. występy w przedszkolu, nagłe choroby. I co ważne, każda mama powracająca do pracy zawodowej po urlopie macierzyńskim lub wychowawczym ma zapewnione stanowisko, co daje poczucie bezpieczeństwa w tym szalenie trudnym czasie.

Uczestniczki spotkania ochoczo korzystały z możliwości zadawania pytań, pytając między innymi i szczegóły związane z przekwalifikowaniem się i stawianiem pierwszych kroków w branży IT.

Po krótkiej przerwie na smakołyki, nastąpiła niemniej ważna część spotkania a mianowicie czas na poznanie firmy od środka. Uczestniczki zostały podzielone na 2 grupy i zwiedzały całe jedno piętro firmy, które zajmuje dział IT.

Managerowie poszczególnych zespołów z pasją opowiadali o swojej pracy oraz odpowiadali na liczne pytania. Mamy biorące udział w spotkaniu mogły na własne oczy zobaczyć jak dużo kobiet pracuje w dziale IT oraz dopytać, jakie zajmują stanowiska i na czym polega praca w danym zespole.

Ostatnim etapem spotkania była rozmowa z przedstawicielką działu HR, która podzieliła się informacjami na temat aktualnych procesów rekrutacyjnych, przyjęła również pierwsze CV od uczestniczek spotkania.

Co mówią uczestniczki?

Wiemy, że spotkanie było bardzo ciekawe dla uczestniczek. Wyraziły to w kilku słowach podziękowania:

Chciałabym bardzo podziękować za organizację spotkania. Było niezwykle rzeczowo a jednocześnie panowała przesympatyczna atmosfera. Było super!” – Ania

„Spotkanie było naprawdę super, bardzo wartościowe właśnie przez możliwość faktycznej rozmowy, zadawania konkretnych pytań zarówno kobietom/mamom pracującym w IT na różnych szczeblach i w różnych działach, jak i pracownikom czy szefom tych działów. Myślę, że taka gratka zajrzenia w głąb realnej firmy, nawiązania pierwszych kontaktów, nie zdarza się często! Dlatego kiedy okazało się, że jednak jest wolne miejsce poczułam jakbym złapała Pana Boga za nogi, z samego rana przyszła teściowa, mąż się wcześniej urwał z pracy i daliśmy radę 🙂” – Ola

Dziękujemy!

Zdjęcia: Krystian Szydłowski, własnosć nn.pl, strona autora: beoriginal.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Podyskutuj

Zabezpieczony: Jak branża IT może pomagać milionom pacjentów? Relacja ze spotkania w Roche Global IT Solution Centre

Brak zajawki, ponieważ wpis jest zabezpieczony hasłem.
  • Anna Łabno - Kucharska - 15/01/2019
Uczestnicy spotkania #MamoPracujwIT w Warszawie w Roche Global IT Solution Centre

Spotkanie #MamoPracujwIT w Warszawie, przygotowane we współpracy z Roche Global IT Solution Centre, było nieco inne od pozostałych realizowanych w ramach tego programu. Pierwszy raz, spotkanie prowadzone było po angielsku, a wśród uczestników było wielu Panów – bardzo miło!

Po części przeznaczonej na prezentacje, dyskusję, wszyscy uczestnicy chętnie dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem w trakcie części networkingowej, a spotkanie przeciągnęło się znacznie poza zaplanowany czas 😉

Moc wiedzy i doświadczenia

Wydarzenie otworzyła Agnieszka Czmyr-Kaczanowska z Fundacji Mamo Pracuj i przekazała głos przedstawicielom gospodarza spotkania. W trakcie spotkania swoje prezentacje prowadzili:

  • Aleksandra Ossowska-Owczarczyk – HR Head, która zaprezentowała firmę podczas wystąpienia pt.  „Poznaj Roche Global IT Solution Centre”
  • Mariusz Mulas, Global Head – Application Development, opowiadał o rozwiązaniach, którymi się zajmuje podczas wystąpienia „Gdzie IT spotyka się z nauką”
  • Marta Pilarczyk, Team manager fullstack i Strategic Outsourcing, odpowiadała na pytania, dotyczące obszarów związanych z Kobietami w IT. Jak wygląda dzisiejsza praca kobiet w IT? Ile kobiet jest w IT? Czy sytuacja w Solution Centre jest podobna do globalnych trendów?
  • Sabrina Staniewska, Senior IT Proffesional, miała wystąpienie na temat „IT RnD w erze niepewności, złożoności nowych technologii i innowacji”
  • Jakub Bieniek, Senior Team Manager – DIA IT i Anna Casquet-Lawrynowicz, Senior Team Manager, dzielili się swoimi doświadczeniami z perspektywy pracujących rodziców, podczas panelu „Słowo o codziennym życiu w IT”

Networking, czyli o co pytały mamy

Po tej części mamy chętnie korzystały z networkingu oraz swobodnych rozmów z pracownikami Roche Global IT Solution Centre. Dopytywały o możliwości związane z zatrudnieniem oraz o to, jak wygląda proces rekrutacyjny. Śmiało zadawały pytania, dotyczące początków pracy w firmie oraz jak wyglądał rozwój zawodowy poszczególnych osób.

Przy okazji korzystały z pysznego i zdrowego poczęstunku, a dzieci z świetnie przygotowanej sali zabaw i obecności animatorek.

Opinie z pierwszej ręki

Uczestnicy spotkania bardzo wysoko ocenili jego przygotowanie i przebieg.

Spotkanie było szalenie interesujące. Ciekawy dobór tematów. Świetnym pomysłem była dyskusja pomiędzy dwoma pracownikami, którzy podzielili się z nami swoimi historiami, związanymi z przerwą w pracy i powrotem. Cenna była także możliwość indywidualnego porozmawiania z rekruterami.

Bardzo podoba mi się idea #MamoPracujwIT, takie meet-upy są bardzo potrzebne.

Dziękujemy za uczestnictwo i do zobaczenia!

O Roche Global IT Solution Centre

„W Roche Global IT Solution Centre wykorzystujemy najnowsze technologie by pokonywać bariery w medycynie. Stabilne zatrudnienie, poczucie misji i doskonałe warunki pracy stanowią solidne fundamenty, pomagając nam jasno określić ścieżkę swojej kariery”.

Zobacz kogo poszukuje Roche Global IT Solution Centre >>

 

Zdjęcia: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Jak ruszyć z firmą i zostać freelancerem? Radzi Kasia Aleszczyk

Nie dowiesz się czy podołasz, dopóki nie rozpoczniesz - mówi Kasia Aleszczyk, kobieta przedsiębiorcza i ekspert od tworzenia stron internetowych. Czy można wyeliminować ryzyko związane z założeniem firmy i gdzie szukać pierwszych zleceń? Dowiedz się już teraz i zacznij działać! A tworzenie stron internetowych to świetny pomysł na pracę zdalną dla mam!
  • Joanna Gotfryd - 09/01/2019
Kasia Aleszczyk

Chciałabyś pracować z domu? Zostać freelancerką i dopasować swoją pracę do rodziny?

Spełnij swoje marzenia!

Startuje kolejne edycje kursu WordPress & Freelancing oraz Wirtualna Asystentka & Social Media Ninja, które są intensywnymi kursami on-line, przygotowanymi specjalnie z myślą o mamach.

Możesz całkowicie zmienić swoje życie zawodowe, nie przegap tej szansy!

Poznaj szczegóły kursu WordPress & Freelancing>>

Poznaj szczegóły kursu Wirtualna Asystentka>> 

Kasiu, często słyszę od mam, że chciałyby pracować na swoim, ale obawiają się zakładania własnej firmy, bycia freelancerem. Czy naprawdę jest się czego bać?

Teoretycznie zawsze jest się czego bać. Bo przecież wszystko, co nowe, wprowadza zarówno ekscytację, jak i strach. Natomiast ja często spotkam kobiety, które nie tyle obawiają się samego założenie firmy, ale zwlekają, bo boją się, co będzie jeśli im się nie powiedzie. I takim kobietom odpowiadam zawsze: nie, nie masz się czego bać.

Tak naprawdę rzadko kto rozpoczyna swój pierwszy biznes i osiąga sukces. Często sukces poprzedzony jest niejedną porażką. W samym prowadzeniu firmy oczywiście trzeba się będzie wiele nauczyć. Jest to sytuacja, która w ogóle nie przypomina i której nawet nie można porównywać do pracy na etacie.

Sporo wiedzy trzeba przy własnej działalności przyswoić, wiele rzeczy testować, a czasem i po roku, dwóch zmienić kierunek, czy zakres wykonywanych usług.

Jednak nikt z nas nie dowie się, czy podoła, dopóki nie rozpocznie.

A co się stanie, jeśli nie wyjdzie? Prawdopodobnie nic takiego. Na etat zawsze można wrócić.

A jak wyeliminować ryzyko takiej porażki? Wiem, że nie da się przewidzieć wszystkiego, ale jakie są najważniejsze działania, o które należy zadbać?

Fakt, nie da się, ponieważ prowadzenie i powodzenie firmy nie do końca zależy tylko od naszych działań. Jest mnóstwo czynników, które codziennie mają wpływ na nasz biznes. Istnieją firmy, które zostały zamknięte, ponieważ np. zmieniło się polskie prawo.

Ale jeśli chodzi o przygotowania. Warto sobie biznes zaplanować. Przemyśleć, co będzie się w nim sprzedawać, skąd będą w nim Klienci, za co będzie się otrzymywać pieniądze, ile tych pieniędzy będzie, jak będzie się z nimi komunikować i ich obsługiwać. Warto również rozejrzeć się dokoła, określić swoją konkurencję i przyjrzeć się ich działaniom.

I na koniec – najlepiej zaczyna się własny biznes ze zgromadzoną wcześniej poduszką finansową, by móc działać kilka pierwszych miesięcy (niektórzy piszą – rok) bez zysków w firmie.

Jak jest firma, to muszą być też i zamówienia. Od czego zaczęłabyś szukanie pierwszych zleceń?

Jeszcze kilka lat temu był to nie raz proces skomplikowany. Dziś najczęściej dzieje się to na Facebooku. Każdy z nas ma znajomych. Oni mają swoich znajomych, a tamci – kolejnych znajomych. Zaczynając warto swoim znajomym to ogłosić. Krótko i na temat. Że rozpoczyna się biznes, jakie usługi będzie się świadczyć i pozostawić jakiś namiar do kontaktu. Spotkałam już kilkunastu przedsiębiorców, którzy właśnie od sieci własnych kontaktów zaczynali.

Kasiu, jesteś ekspertem od WordPressa i biznesu. Wspierasz kobiety, które uczestniczą w kursie WordPress&Freelancing właśnie wiedzą biznesową. Czego dokładnie będzie się można od Ciebie nauczyć?

W kursie rzeczywiście jestem odpowiedzialna za tę część, która dotyczy freelancingu i biznesu. Podczas pięciu spotkań mentorskich poruszamy tematy związane z wiedzą ogólną o biznesie, z pozyskiwaniem zleceń, z pisaniem własnej oferty, z obowiązującymi przepisami, dotyczącymi prowadzenia własnej firmy.

Mam jednak również ponad czteroletnie doświadczenie w tworzeniu stron na WordPressie dla klientów. Dzielę się więc i tym, co się wiąże konkretnie z takim biznesem, czyli opowiadam o zleceniach WordPressowych od kuchni. To właśnie jest temat, który wzbudza największe zainteresowanie.

Dziękuję Ci za rozmowę!

Kasia Aleszczyk – na co dzień pomaga innym oswajać WordPressa. Blogerka na www.KasiaAleszczyk.pl  i podcasterka na www.JakZycwNecia.pl. W swojej autorskiej akademii na www.AkademiaWP.pl , w kursach online, uczy różnych rzeczy z WordPressem związanych. Głęboko wierzy, że gdy zamykają się przed nią drzwi – trzeba poszukać otwartego okna!

A jeśli Ty chciałabyś spróbować swoich sił jako freelancerka, to teraz masz na to naprawdę świetną okazję!

Startuje kolejna edycja kursu on-line WordPress & Freelancing. Przygotowany specjalnie z myślą o mamach, w 8 tygodni pomoże Ci całkowicie zmienić Twoje życie zawodowe – nie przegap tej szansy! Naucz się robić strony internetowe i zarabiaj na zleceniach z całego świata!

Już dzisiaj dowiedz się więcej szczegółów >>

Zdjęcie: archiwum Kasi Aleszczyk

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail