Czego szukasz

16 podpowiedzi, co możesz zrobić dla swojego biznesu bez wychodzenia z domu?

Stan epidemiczny i akcja #zostań w domu z dnia na dzień zatrzymała tysiące małych biznesów. Co można zrobić dla swojego biznesu w domu, kiedy nie można normalnie pracować? Udział w szkoleniach on-line, aktualizacja strony www – jak jeszcze możemy wykorzystać ten czas na rozwój swojego biznesu? Zobacz nasze podpowiedzi!

  • Joanna Gotfryd - 17/03/2020

Co możesz zrobić dla swojego biznesu kiedy nie możesz wychodzić z domu?

Biznesy stacjonarne stanęły. Zamknięcie restauracji, barów, szkół językowych, salonów fryzjerskich, kosmetycznych uziemiło właścicieli i pracowników w domu.

Biznesy on-line, choć nie musiały się zamykać, też przeżywają trudności. Klienci zajęci swoimi wyzwaniami przestali w ostatnich dniach dzwonić?

Co zatem możesz zrobić dobrego dla swojego biznesu w tym trudnym czasie? Pomyśl o tym czego będzie potrzebować Twoja firma kiedy cała ta sytuacja się skończy. Kiedy wszystko na nowo ruszy do przodu.

Przeczytaj także:

Jeśli do tej pory pracowałaś z biura, a teraz pracujesz zdalnie, na dodatek z dziećmi w pokoju obok – poznaj 7 zasad pracy zdalnej z dziećmi na pokładzie

Co możesz zrobić dla swojego biznesu w czasie koronawirusa?

1. Aktualizacja strony www

Teraz jest dobry czas by uzupełnić informacje na stronie – zrobić zakładkę z referencjami klientów, dodać zdjęcia ostatnich realizacji czy dopisać nowe kwalifikacje, jakie Ty, jako właścicielka biznesu zdobyłaś w ostatnim czasie.

Może przygotujesz lub wreszcie odpalisz angielską wersję Twojej strony, bo masz coraz więcej zagranicznych klientów?

reklama przedszkole online early stage

2. Stworzenie nowej wersji strony www

Jeśli aktualizacje nie wystarczą, a strona Twojej firmy jest przestarzała lub nie ma wersji mobilnej – koniecznie się tym zajmij. Zaprojektuj samodzielnie lub popracuj nad nią (zdalnie) z ekspertem. Idzie wiosna, a wraz z wiosną (i końcem epidemii) pokażesz światu nową wizytówkę swojej firmy.

3. Blog firmowy

Zaplanuj posty na firmowego bloga – jeśli go prowadzisz – lub zacznij go pisać, jeśli zawsze miałaś taki zamiar, ale nigdy nie wystarczało dnia, żeby to zrobić. Przygotuj plan publikacji na najbliższe miesiące i stwórz kilka pierwszych wpisów. Opublikujesz je w później – artykuły będą gotowe, gdy Ty będziesz działać na pełnych obrotach.

4. Posty w social media & grafiki

Tak jak z blogiem firmowym, zaplanuj nowe publikacje postów w social media. Spisz pomysły i inspiracje, które wykorzystasz w innym czasie. Przygotuj samodzielnie lub zleć do zrobienia grafiki, z których będziesz mogła regularnie korzystać.

Przeczytaj także:

Dzieci w domu – jak zorganizować im czas i móc pracować zdalnie

5. Nowe produkty, usługi i promocje

Popracuj nad nowymi produktami lub usługami jakie wprowadzisz w swoim biznesie (od zaraz lub po powrocie do normalności). Może już dawno planowałaś, że zajmiesz się X , ale bieżące zadania nie pozwalały na wdrożenie pomysłów w życie.

Zaplanuj nowe, sezonowe akcje promocyjne i mądrze przygotuj swój biznes na szybki start po (oby jak najkrótszym) przestoju.

6. Wsparcie on-line dla klientów

Pomyśl jak mogłabyś pomóc swoim klientom, którym brakuje dostępu do Twoich usług – może nagrasz krótki film instruktażowy i wrzucisz go na You Tube? Albo udostępnisz materiał szkoleniowy on-line? A może zaoferujesz dowóz swoich produktów kurierem?

Zastanów się jak Twoje stacjonarne usługi możesz przenieść do świata on-line? Całkiem możliwe, że odkryjesz dzięki temu nowe, długoterminowe źródło przychodów.

7. Pomoc klientom w odzyskaniu równowagi biznesowej

Pandemia zablokowała całkowicie działania Twoich klientów, którzy już z niepokojem liczą straty? Zastanów się jakie nowe usługi, produkty, konsultacje mogłabyś bardzo szybko wprowadzić, żeby pomóc Twoim klientom uporać się z tą trudną sytuacją?

8. Czytaj książki

Przeczytaj przynajmniej jedną książkę, która zmieni Twoje myślenie i działanie. Może zainteresują Cię biografie ludzi sukcesu, poradniki z zakresu zarządzania czasem, realizacji celów? Warto też sięgnąć po literaturę zawodową, która da Ci wiedzę wyróżniającą Cię wśród innych.

Założę się, że masz w domu półkę, na której jest kilka książek, kupionych i odłożonych z myślą – przeczytam to później. Zawsze też możesz skorzystać z e-booków dostępnych od ręki.

9. Ucz się on-line

Weź udział w webinarze, kup szkolenie on-line (i je zrób), lub wreszcie przerób kurs, który (tak jak książki) kupiłaś kilka miesięcy temu i nawet nie otworzyłaś. W ostatnich dniach mnóstwo przedsiębiorców i ekspertów zaplanowało darmowe szkolenia on-line. Wykorzystaj moment przestoju na naukę.

10. Szlifuj lub zacznij naukę języków obcych

Podnoś swoją znajomość angielskiego lub zacznij naukę od podstaw. Odwołane spotkania, #zostańwdomu – ucz się on-line samodzielnie lub z lektorem.

11. Podziel się wiedzą ekspercką

Opublikuj merytoryczny artykuł na swoim blogu lub napisz taki artykuł dla portalu, który czytają Twoi potencjalni klienci. Nagraj video, zrób live lub nagraj podcast. Dzieląc się wiedzą, budujesz swoją markę osobistą.

12. Zorganizuj grupę wsparcia dla przedsiębiorczych

Umów się ze znajomymi, którzy tak jak Ty przezywają trudne chwile w biznesie, na wideorozmowę. Porozmawiajcie o Waszych obawach, największych wyzwaniach, a także o tym, co każde z Was może zrobić, żeby rozwijać biznes mimo niespodziewanych trudności.

Co dwie (trzy, cztery) głowy to nie jedna. Na pewno wypracujecie ciekawe rozwiązania i spojrzycie na przyszłość w jaśniejszych barwach

13. Porządki w firmowych dokumentach

Wiem, że mało rozwojowe i takie zwyczajne, ale czy wiesz gdzie masz umowę z dostawcą X albo pismo z urzędu skarbowego, które dostałaś niedawno?

Segregatory, markery, koszulki w dłoń. Trzeba usiąść, posegregować, opisać i odłożyć na półkę. A co niepotrzebne – wyrzucić. Jeśli nie zrobisz tego w czasie kwarantanny, jestem pewna, że następna taka okazja będzie dopiero na… emeryturze 😉

14. Porządki w komputerze

Przejrzyj wszystkie pliki na pulpicie (oraz w folderze pulpit_stary, pulpit_stary_stary 😉 ) i zdecyduj gdzie powinny się znaleźć. Przeglądnij najważniejsze foldery i uporządkuj pliki, których najczęściej używasz. Pamiętaj o istnieniu kosza; nie wszystko trzeba archiwizować.

Polecam Ci stworzenie dokumentu, w którym zbierzesz dane dotyczące Twojej firmy: adres, nip, regon, numer konta bankowego – tak by w razie potrzeby nie przepisywać ich za każdym razem, tylko szybko skopiować gotowca. Do tej listy dorzuciłabym adres strony z której pobiera się KRS czy wpis CEIDG.

15. Zrób remont biura

Zrób remont w biurze, pod warunkiem, że masz wszystkie akcesoria w domu i nie wybierasz się do marketu budowlanego po farby. Malowanie, przemeblowanie, odświeżanie – wszystko, co sprawi, że zmienisz wystrój, upiększysz swoją przestrzeń do pracy i kiedy wszystko wróci do normy, Ty ze zdwojoną energią wrócisz do pracy.

16. Ustal nowe zasady pracy z pracownikami

Ten punkt jest ostatni, chociaż, jeśli zatrudniasz pracowników – powinien być na pierwszym miejscu. Jak najszybciej porozmawiaj z Twoim zespołem jak od teraz będzie wyglądać praca Was wszystkich. Ustalcie co można wykonać zdalnie, jakie zadania zostają zawieszone, a które powinny być wykonane priorytetowo. Na pewno pojawią się też nowe zadania, których wcześniej nie było w Waszych planach.

A co Ty zrobisz w tym czasie dla swojego biznesu? Jak wykorzystasz czas „w prezencie”, który wszyscy dostaliśmy z powodu koronawirusa i akcji #zostańwdomu?

Chętnie poznam Twoje sposoby, na to jak rozwijać swój biznes w czasie kiedy wszystko stanęło.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Jak założyć internetowy sklep odzieżowy?

Chcesz założyć sklep internetowy, ale nie masz pojęcia jak się za to zabrać? W tym artykule dowiesz się jak wygląda proces powstawania sklepu z odzieżą.
  • Dominika Kamińska - 21/05/2020

Od czegoś trzeba zacząć

Wszystko zaczyna się od pomysłu w głowie, ale to nie wystarczy. Na początek warto zbadać rynek i sprawdzić czego jest zdecydowanie za dużo, a czego brakuje. Mała konkurencja oznacza większą swobodę między innymi w cenach produktów, ale jak szybko zauważycie nie tylko finansowo jest to pomocne. Należy dokładnie wszystko rozplanować zaczynając od tego jakie ubrania i dla kogo będziemy sprzedawać.

Wielu początkujących przedsiębiorców popełnia duży błąd zakładając sklep internetowy, w którym znajduje się wiele niepasujących do siebie produktów, np. eleganckie krawaty, damskie stroje sportowe i ubranka dla niemowląt. Jest to kolosalny błąd, ważne jest to, aby firma od początku miała swoją grupę docelową oraz marki w zbliżonym stylu, to właśnie takie sklepy zyskują w oczach klientów. A skoro wiemy dla kogo chcemy sprzedać, to wiemy też jak zaprojektować stronę i jaką nazwę sklepu wybrać, tak aby zwrócić uwagę konsumentów.

Rozpoczynamy realizację planu

Jeśli mamy plan, to należy zacząć go realizować, czeka nas wybór pomiędzy gotowymi platformami, a zatrudnieniem dobrego programisty. Pierwsza opcja wymaga od nas co najmniej kilku godzin poświęconych na znalezienie witryny odpowiadającej naszym oczekiwaniom, a następnie skorzystania z gotowych szablonów robiąc estetyczny i łatwy w obsłudze sklep internetowy. Oczywiście nie jest to opcja darmowa, poza tym wymaga naszego własnego czasu oraz dużo kreatywnego wkładu, minusem jest także ograniczona personalizacja strony. Jeśli skorzystamy z drugiej opcji, czyli programisty, koszt będzie zdecydowanie wyższy, ale w zamian dostajemy równie dobrze działającą, unikatową stronę. Nie zapominajcie o dostosowaniu witryny do urządzeń mobilnych, brak tej wersji strony może łatwo odstraszyć potencjalnego klienta.

Ważnym aspektem jest automatyzacja procesów, na które marnują czas pracownicy, niestety niewiele stron to oferuje, a taka usługa od programisty jest nieopłacalna, warto więc stworzyć naszą stronę internetową z użyciem CStore.pl, jest to zaufana i godna uwagi platforma sprzedażowa.

Promocja sklepu

Tak samo jak nazwa ważne jest logo naszej firmy, częstym błędem jest brak zaufania do grafika, zapominamy, że mają oni ogromne doświadczenie i wiedzą co robią. Należy utworzyć też firmowego maila, numer telefonu oraz konta na portalach społecznościowych, to właśnie stąd można zdobyć wielu klientów.

Nie zapomnijcie o pozycjonowaniu strony, jest to dobra inwestycja. Sklepów jest mnóstwo, a my chcemy aby po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę być na pierwszej stronie. Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania specjalistycznej firmie, można też robić to samemu, aczkolwiek wyniki są znacznie gorsze. Po otwarciu sklepu warto podjąć współpracę z blogerami, taka forma reklamy jest coraz bardziej popularna i przede wszystkim skuteczna.

Zakup asortymentu i magazynowanie bywa trudnym etapem każdego młodego właściciela sklepu internetowego. Jeśli w naszym domu znajdzie się wystarczająco duże pomieszczenia nadające się na magazyn, to warto spróbować na początku tam. Obetnie to chociaż część kosztów związanych z rozpoczęciem biznesu. Jeśli musimy wynająć lokal, to pamiętajcie o odpowiednich warunkach, nikt nie chce dostać przesyłki z odzieżą śmierdzącą wilgocią.

Gdy nasz sklep internetowy zacznie dobrze prosperować koniecznie skontaktujcie się z firmą kurierską, dla sklepów internetowych zawsze mają korzystniejszą ofertę wraz z kurierem, który codziennie zawita do drzwi magazynu po odbiór paczek do wysyłki.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Kamińska

Nie będzie już lepszej okazji, żeby zacząć działać dla siebie – Mamy kupują u Mam

"Koronawirus zamknął nas wszystkich w domach, a więc to jest ten czas, kiedy możemy posłuchać samych siebie, własnych myśli i własnego ciała. Nie będzie już lepszej okazji, żeby zacząć działać dla siebie". O swojej firmie i dość zabawnych jej początkach opowiada Sylwia Wacławek, która zgłosiła się do naszej akcji #MamyKupująUMam.
  • Listy do Redakcji - 21/05/2020
Sylwia Wacławek

Sylwia Wacławek zgłosiła się do naszej akcji Mamy kupują u Mam. Przeczytaj czym się zajmuje, jaką prowadzi działalność i jak sobie teraz radzi!

Szeroko się uśmiechnęłam widząc Waszą nową akcję Mamy kupują u Mam i wspominając jednocześnie zeszłoroczną – Stań na własnych nogach – moje pościele znalazły się w 50-tce laureatów. Pomyślałam, że i tym razem skorzystam z dobrodziejstw, które proponujecie… albo po prostu opowiem Wam swoją historię (jak dla mnie nawet trochę zabawną)

Trochę wtedy było zamieszania artykułem o mojej firmie. 😉 Najpierw czekał w kolejce na publikacje, później wkradła się błędna informacja, że produkuję naturalne kosmetyki. 🙂

Przeczytaj także: Szyję lniane pościele dla dzieci

Ha… i w momencie kiedy skończyłam czytać całość, naszła mnie pewna myśl. W sumie to dlaczego miałabym nie sprzedawać naturalnych kosmetyków? Przecież jest to bliska memu sercu idea – świetnie wpisująca w otaczanie się naturą i szycie lnianej pościeli – biodegradowalnej i niebielonej chemicznie.

Oto natura

I tak od Oto Len z konkursu, powstał sklep Oto Natura, który w swojej ofercie ma sporo naturalnych kosmetyków, środków czystości, akcesoriów itp.

Jednak, jak to często bywa, każdy kto kocha naturę i środowisko, zakochuje się również w jodze. 🙂 To jakaś dziwna zależność, ale niezwykle często spotykana. 🙂 Oczywiście też się zakochałam!

Tak więc, do mojej naturalnej oferty dołączyły również wałki do jogi i poduszki do medytacji wypełnione ekologiczną łuską gryki.

Jeśli chcesz być na bieżąco z innymi historiami kobiet, zapisz się na nasz newsletter!

Godzina zero

Oficjalnie sklep wystartował niedawno, bo sporo czasu zajęło mi znalezienie odpowiedniego dostawcy materiałów, tworzenie grafik, opisów i wszystkich formalności, które są niezbędne do prowadzenia sklepu internetowego.

Wybiła godzina zero, a ja zamiast z entuzjazmem otwierać sklep, słyszę w wiadomościach, że pandemia koronawirusa sponiewiera cały świat. Przez moment żałowałam swoich naiwnych decyzji i wyobrażeń o własnym biznesie. Byłam na siebie zła, że nie potrafię poskromić swoich marzeń i pcham się tam, gdzie widocznie nie ma dla mnie miejsca.

No nic, jednak należę do osób, które umieją skakać, więc wszystkie „kłody” pod nogami nie są mi straszne – pomyślałam. I oczywiście…

Sposób na kwarantannę

Pierwsze zamówienie jakie znalazło się w koszyku to był wałek do jogi. Drugie – poduszka do medytacji. O zgrozo, jakie było moje zdziwienie. A przecież ta kategoria miała być tylko dodatkiem w moim sklepie.

I w końcu do mnie dotarło. Koronawirus zamknął nas wszystkich w domach, a więc to jest ten czas, kiedy możemy posłuchać samych siebie, własnych myśli i własnego ciała. Nie będzie już lepszej okazji, żeby zacząć działać dla siebie.

Przecież przeważnie po prostu brakuje nam odpowiedniej motywacji, ale tym razem nikt nie szukał wymówek. Ba, wszyscy szukali sposobu na domową kwarantannę.

Naturalnie, maty poszły w ruch w nie jednym domu, a wraz z nimi w sporej części w/w wałki do jogi i poduszki do medytacji.

Przeczytaj także: Tworzymy rękodzieło użytkowe w stempelkach – Mamy kupują u Mam

Mimo moich wielu obaw, działamy

A sklep okazał się strzałem w dziesiątkę. Oprócz tego, że sprawnie działa, mam ogromną satysfakcję z tego, że mogę realnie pomóc wszystkim tym, którzy zostali w domu. Wszystkim tym, których ten czas przytłacza, wszystkim którzy już dawno próbowali zrobić coś dla siebie, ale ciągle to odkładali.

Dzięki temu, że sprawnie realizujemy swoje wysyłki, nasi klienci, którzy dziś chcieli zacząć ćwiczyć jogę, następnego dnia mieli niezbędny sprzęt u siebie.

Co więcej, odezwało się do nas mnóstwo szkół jogi, które z wiadomych przyczyn nie mogą prowadzić fizycznie zajęć w swoich siedzibach – to one wpadły na świetny pomysł i zaczęły zamawiać od nas wałki do jogi dla swoich uczniów. Dzięki temu, oni prowadzą zajęcia online, a my zaopatrzamy wszystkich potrzebujących, tak by mogli praktykować jogę w domu.

Ten czas pomimo, że dla wszystkich ciężki, a pewnie też niezrozumiały, spowodował, że sklep www.otonatura.com.pl funkcjonuje lepiej niż się spodziewałam. Dostajemy masę wiadomości e-mail z podziękowaniem za tak szybką realizacje zamówień. Ogromne szczęście daje mi również to, że moi klienci naprawdę są zadowoleni z ich jakości i wykonania. To ma dla mnie ogromne znaczenie.

Chciałabym, aby wszystkie mamy, które pragną zacząć praktykować jogę mogły zrobić to już teraz. Na hasło: mamopracuj uzyskają 5% rabat w naszym sklepie.

Przeczytaj także: Mamy kupują u Mam – wspieramy Wasze biznesy. Dołącz do akcji!

Zdjęcia: prywatne archiwum Sylwii

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Listy do Redakcji

Poglądy wyrażone w listach są wyłącznie poglądami ich autorów i nie mogą być uznane za poglądy Redakcji Mamo Pracuj.

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail