Czego szukasz

16 podpowiedzi, co możesz zrobić dla swojego biznesu bez wychodzenia z domu?

Stan epidemiczny i akcja #zostań w domu z dnia na dzień zatrzymała tysiące małych biznesów. Co można zrobić dla swojego biznesu w domu, kiedy nie można normalnie pracować? Udział w szkoleniach on-line, aktualizacja strony www – jak jeszcze możemy wykorzystać ten czas na rozwój swojego biznesu? Zobacz nasze podpowiedzi!

Co możesz zrobić dla swojego biznesu kiedy nie możesz wychodzić z domu?

Biznesy stacjonarne stanęły. Zamknięcie restauracji, barów, szkół językowych, salonów fryzjerskich, kosmetycznych uziemiło właścicieli i pracowników w domu.

Biznesy on-line, choć nie musiały się zamykać, też przeżywają trudności. Klienci zajęci swoimi wyzwaniami przestali w ostatnich dniach dzwonić?

Co zatem możesz zrobić dobrego dla swojego biznesu w tym trudnym czasie? Pomyśl o tym czego będzie potrzebować Twoja firma kiedy cała ta sytuacja się skończy. Kiedy wszystko na nowo ruszy do przodu.

Przeczytaj także:

Jeśli do tej pory pracowałaś z biura, a teraz pracujesz zdalnie, na dodatek z dziećmi w pokoju obok – poznaj 7 zasad pracy zdalnej z dziećmi na pokładzie

Co możesz zrobić dla swojego biznesu w czasie koronawirusa?

1. Aktualizacja strony www

Teraz jest dobry czas by uzupełnić informacje na stronie – zrobić zakładkę z referencjami klientów, dodać zdjęcia ostatnich realizacji czy dopisać nowe kwalifikacje, jakie Ty, jako właścicielka biznesu zdobyłaś w ostatnim czasie.

Może przygotujesz lub wreszcie odpalisz angielską wersję Twojej strony, bo masz coraz więcej zagranicznych klientów?

reklama przedszkole online early stage

2. Stworzenie nowej wersji strony www

Jeśli aktualizacje nie wystarczą, a strona Twojej firmy jest przestarzała lub nie ma wersji mobilnej – koniecznie się tym zajmij. Zaprojektuj samodzielnie lub popracuj nad nią (zdalnie) z ekspertem. Idzie wiosna, a wraz z wiosną (i końcem epidemii) pokażesz światu nową wizytówkę swojej firmy.

3. Blog firmowy

Zaplanuj posty na firmowego bloga – jeśli go prowadzisz – lub zacznij go pisać, jeśli zawsze miałaś taki zamiar, ale nigdy nie wystarczało dnia, żeby to zrobić. Przygotuj plan publikacji na najbliższe miesiące i stwórz kilka pierwszych wpisów. Opublikujesz je w później – artykuły będą gotowe, gdy Ty będziesz działać na pełnych obrotach.

4. Posty w social media & grafiki

Tak jak z blogiem firmowym, zaplanuj nowe publikacje postów w social media. Spisz pomysły i inspiracje, które wykorzystasz w innym czasie. Przygotuj samodzielnie lub zleć do zrobienia grafiki, z których będziesz mogła regularnie korzystać.

Przeczytaj także:

Dzieci w domu – jak zorganizować im czas i móc pracować zdalnie

5. Nowe produkty, usługi i promocje

Popracuj nad nowymi produktami lub usługami jakie wprowadzisz w swoim biznesie (od zaraz lub po powrocie do normalności). Może już dawno planowałaś, że zajmiesz się X , ale bieżące zadania nie pozwalały na wdrożenie pomysłów w życie.

Zaplanuj nowe, sezonowe akcje promocyjne i mądrze przygotuj swój biznes na szybki start po (oby jak najkrótszym) przestoju.

6. Wsparcie on-line dla klientów

Pomyśl jak mogłabyś pomóc swoim klientom, którym brakuje dostępu do Twoich usług – może nagrasz krótki film instruktażowy i wrzucisz go na You Tube? Albo udostępnisz materiał szkoleniowy on-line? A może zaoferujesz dowóz swoich produktów kurierem?

Zastanów się jak Twoje stacjonarne usługi możesz przenieść do świata on-line? Całkiem możliwe, że odkryjesz dzięki temu nowe, długoterminowe źródło przychodów.

7. Pomoc klientom w odzyskaniu równowagi biznesowej

Pandemia zablokowała całkowicie działania Twoich klientów, którzy już z niepokojem liczą straty? Zastanów się jakie nowe usługi, produkty, konsultacje mogłabyś bardzo szybko wprowadzić, żeby pomóc Twoim klientom uporać się z tą trudną sytuacją?

8. Czytaj książki

Przeczytaj przynajmniej jedną książkę, która zmieni Twoje myślenie i działanie. Może zainteresują Cię biografie ludzi sukcesu, poradniki z zakresu zarządzania czasem, realizacji celów? Warto też sięgnąć po literaturę zawodową, która da Ci wiedzę wyróżniającą Cię wśród innych.

Założę się, że masz w domu półkę, na której jest kilka książek, kupionych i odłożonych z myślą – przeczytam to później. Zawsze też możesz skorzystać z e-booków dostępnych od ręki.

9. Ucz się on-line

Weź udział w webinarze, kup szkolenie on-line (i je zrób), lub wreszcie przerób kurs, który (tak jak książki) kupiłaś kilka miesięcy temu i nawet nie otworzyłaś. W ostatnich dniach mnóstwo przedsiębiorców i ekspertów zaplanowało darmowe szkolenia on-line. Wykorzystaj moment przestoju na naukę.

10. Szlifuj lub zacznij naukę języków obcych

Podnoś swoją znajomość angielskiego lub zacznij naukę od podstaw. Odwołane spotkania, #zostańwdomu – ucz się on-line samodzielnie lub z lektorem.

11. Podziel się wiedzą ekspercką

Opublikuj merytoryczny artykuł na swoim blogu lub napisz taki artykuł dla portalu, który czytają Twoi potencjalni klienci. Nagraj video, zrób live lub nagraj podcast. Dzieląc się wiedzą, budujesz swoją markę osobistą.

12. Zorganizuj grupę wsparcia dla przedsiębiorczych

Umów się ze znajomymi, którzy tak jak Ty przezywają trudne chwile w biznesie, na wideorozmowę. Porozmawiajcie o Waszych obawach, największych wyzwaniach, a także o tym, co każde z Was może zrobić, żeby rozwijać biznes mimo niespodziewanych trudności.

Co dwie (trzy, cztery) głowy to nie jedna. Na pewno wypracujecie ciekawe rozwiązania i spojrzycie na przyszłość w jaśniejszych barwach

13. Porządki w firmowych dokumentach

Wiem, że mało rozwojowe i takie zwyczajne, ale czy wiesz gdzie masz umowę z dostawcą X albo pismo z urzędu skarbowego, które dostałaś niedawno?

Segregatory, markery, koszulki w dłoń. Trzeba usiąść, posegregować, opisać i odłożyć na półkę. A co niepotrzebne – wyrzucić. Jeśli nie zrobisz tego w czasie kwarantanny, jestem pewna, że następna taka okazja będzie dopiero na… emeryturze 😉

14. Porządki w komputerze

Przejrzyj wszystkie pliki na pulpicie (oraz w folderze pulpit_stary, pulpit_stary_stary 😉 ) i zdecyduj gdzie powinny się znaleźć. Przeglądnij najważniejsze foldery i uporządkuj pliki, których najczęściej używasz. Pamiętaj o istnieniu kosza; nie wszystko trzeba archiwizować.

Polecam Ci stworzenie dokumentu, w którym zbierzesz dane dotyczące Twojej firmy: adres, nip, regon, numer konta bankowego – tak by w razie potrzeby nie przepisywać ich za każdym razem, tylko szybko skopiować gotowca. Do tej listy dorzuciłabym adres strony z której pobiera się KRS czy wpis CEIDG.

15. Zrób remont biura

Zrób remont w biurze, pod warunkiem, że masz wszystkie akcesoria w domu i nie wybierasz się do marketu budowlanego po farby. Malowanie, przemeblowanie, odświeżanie – wszystko, co sprawi, że zmienisz wystrój, upiększysz swoją przestrzeń do pracy i kiedy wszystko wróci do normy, Ty ze zdwojoną energią wrócisz do pracy.

16. Ustal nowe zasady pracy z pracownikami

Ten punkt jest ostatni, chociaż, jeśli zatrudniasz pracowników – powinien być na pierwszym miejscu. Jak najszybciej porozmawiaj z Twoim zespołem jak od teraz będzie wyglądać praca Was wszystkich. Ustalcie co można wykonać zdalnie, jakie zadania zostają zawieszone, a które powinny być wykonane priorytetowo. Na pewno pojawią się też nowe zadania, których wcześniej nie było w Waszych planach.

A co Ty zrobisz w tym czasie dla swojego biznesu? Jak wykorzystasz czas „w prezencie”, który wszyscy dostaliśmy z powodu koronawirusa i akcji #zostańwdomu?

Chętnie poznam Twoje sposoby, na to jak rozwijać swój biznes w czasie kiedy wszystko stanęło.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie