Czego szukasz

Jak zostać bizneswoman?

„A może założę własną firmę?” Ta myśl pojawia się w głowach wielu kobiet. Tym, które chcą wcielić swoje marzenia w życie i zrobić pierwszy krok w biznesie, polecam książkę Anny Konarzewskiej- Żuczek „Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę”.

Na założenie działalności gospodarczej decyduje się coraz więcej kobiet w naszym kraju. Szczególnie matek, które po urodzeniu, szukają sposobu na połączenie opieki nad dzieckiem z pracą zawodową. Dla wielu z nich własna firma jest nie tylko receptą na wyjście z trudnej sytuacji na rynku pracy (m.in. wysokie bezrobocie i trudności ze znalezieniem pracy dla matki z małym dzieckiem), ale również możliwością realizowania swoich marzeń i pasji.

Jak założyć firmę?

Otwarcie i rozkręcenie firmy to poważne przedsięwzięcie i  nie każda  kobieta od razu decyduje się na ten krok. Przyszłe bizneswoman przed podjęciem pracy „na własną rękę” zazwyczaj zderzają się z szarą rzeczywistością natury formalnoprawnej. O czym powinna pamiętać kobieta przy zakładaniu firmy? Jaką firmę otworzyć?  Jakie wymagania trzeba spełniać, by założyć określone typu działalności?  Jaka powinna być forma prawna firmy? Na szczęście z tym problemami nie zostają pozostawione same sobie. Pomoże im Anna Konarzewska- Żuczek w poradniku „Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę”.

Książka „Zostań swoją szefową…” to doskonałe kompendium wiedzy dla początkujących bizneswoman. Autorka, specjalistka od prawa podatkowego,  w pierwszej części poradnika przeprowadza nas przez etapy zakładania działalności gospodarczej. Z poradnika, oprócz podstawowych zagadnień związanych z rejestracją i wyborem form działalności,  możemy dowiedzieć się również, jak napisać własny biznesplan  i  w jaki sposób  starać się o dotację na założenie firmy. Autorka podaje nam na tacy kompetentne i wyczerpujące wskazówki, dzięki którym bez kłopotu zaczniemy sprawnie poruszać się w gąszczu przepisów prawnych związanych z zakładaniem działalności. Znakomitym uzupełnieniem tej  części poradnika jest praktyczny dodatek, który zawiera wzory umów, formularzy i przydatne wyciągi z ustaw  niezbędne w pierwszych krokach przedsiębiorcy.

Jaki biznes prowadzić?

To pytanie zadaje sobie zapewne wiele kobiet, które myślą o prowadzeniu  firmy. Odpowiedzi na nie  daje  druga,  znacznie obszerniejsza  część poradnika „Zostań swoją szefową…”. W nim autorka podaje nam propozycje i szczegółowe opisy różnych typów działalności – od apteki poprzez ciucholand, na szkole tańca kończąc. Konarzewska-Żuczek podsuwa nam aż 22 pomysły na biznes, a każdy z „biznesów” zostaje szczegółowo omówiony pod kątem formalnoprawnym oraz marketingowym.  Z tej części dowiadujemy się, jak założyć biuro turystyczne; jakie zezwolenia trzeba uzyskać do prowadzenia domu seniora, apteki czy kawiarni; co wymagane jest do założenia przedszkola, a nawet na jakie kursy florystyczne warto się zapisać przed otwarciem  kwiaciarni! Poszczególne  rozdziały stanowią solidne kompendium wiedzy na temat danego biznesu i stanowić będą pomoc dla kobiet, które jeszcze nie zdecydowały się  na konkretny typ działalności.

Jest jednak małe, ale…

Z lekkim zaskoczeniem stwierdziłam, że w tym katalogu pomysłów na firmę zabrakło działalności związanych e-biznesem. Myślę tutaj głównie o wszelkiego typu e-sklepach i innych formach działalności usługowej, opartych na sprzedaży usług i produktów przez Internet.  To dość  poważna luka  w poradniku, biorąc pod uwagę fakt, że  w ostatnich latach rynek sprzedaży internetowej zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Internet jako medium  ogólnodostępne  jest idealnym miejscem działalności dla kobiet, matek, które z domu chcą kierować swoim biznesem. Szkoda, że rynkowi e-commerce nie poświęcono uwagi w kontekście firm prowadzonych przez kobiety.

Kto powinien sięgnąć po książkę?

Nie jest to pozycja dla wszystkich.  Zdecydowanie odradzam zakup tym z was, które są już zdecydowane na konkretny typ działalności lub prowadzą  własną  firmę. Wbrew tytułowi  książka nie daje nam konkretnych wskazówek dotyczących samego prowadzenia firmy i ten temat traktuje dość marginalnie. Takie zagadnienia jak promocja firmy  czy tworzenie  strony WWW potraktowane są w poradniku pobieżnie. 

„Zostań swoją szefową…” to znakomity przewodnik dla kobiet, które jeszcze nie mają firmy i właśnie zastanawiają się nad otwarciem własnej działalności gospodarczej. Po książkę powinny sięgnąć, szczególnie te z Was, które jeszcze nie są pewne,  w którą stronę podążyć i chcą uzyskać wskazówki i podpowiedzi: co, gdzie i jak zacząć?

Zapraszamy na nasz profil na Facebook’u gdzie rozdajemy egzemplarz książki! 

Tytuł: Zostań swoją szefową czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę

Autor: Anna Konarzewska – Żuczek

Wydawnictwo One Press, Helion

Rok wydania: 2012

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Specjalizuje się przygotowywaniu strategii promocji dla małych firm w Internecie, zwłaszcza tych zakładanych przez kobiety (imediasolutions.pl). Aktualnie specjalista ds. promocji i koordynator szkoleniowy w Akademii Fotografii Dziecięcej (www.akademia-fotografii-dzieciecej.pl). Certyfikowany trener ECCC "Grafiki dla fotografów" oraz "e-Marketingu". Założycielka Akademii e-Marketingu (www.akademiaemarketingu.pl).
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie