Czego szukasz

Jak wysłać mailing idealny?

Testy A/B nadawcy, optymalizacja czasu wysyłki, analiza raportów, wypracowanie person… to nie jakiś obcy język a podstawowe kwestie ważne dla kogoś, kto wysyła tzw. mailingi do swoich klientów. O tym, czym jest e-merketing, kiedy i jakie mailingi wysyłać oraz czego robić  nie wolno rozmawiamy z Elą Wróbel z FreshMail. Ela podpowiada nam także jakie tricki możemy zastosować aby nasz mailing cieszył się większą otwieralnością!

  • Tekst promocyjny - 10/08/2014

Od razu zapytam przewrotnie: czy wysyłanie mailingów i newsletterów to łatwe zadanie?

Technicznie, jeśli korzysta się z dobrego systemu do email marketingu, to bardzo proste zajęcie. Systemy tworzone są po to, aby maksymalnie ułatwiać proces wysyłania mailingów. Znacznie trudniejsze bywa wymyślenie strategii komunikacji ze swoimi odbiorcami. Mailem docieramy bowiem do skrzynek mailowych osób, które oczekują wartościowych i spersonalizowanych treści. Całe wyzwanie polega więc na tym, aby tak tworzyć i dopasować ofertę, aby była ona interesująca dla wszystkich odbiorców i aby mieli oni wrażenie, że mailing został przygotowany specjalnie z myślą o nich.

Czym zatem jest FreshMail? I czy łatwo się go obsługuje? Nie łatwiej po prostu wysłać maila?

FreshMail to system do email marketingu, dzięki któremu tworzenie i wysyłanie mailingów i newsletterów to przyjemność. Jest to łatwy w użyciu program, zawierający funkcjonalności przydatne zarówno dla profesjonalistów, jak i osób które dopiero zaczynają przygodę z email marketingiem. Pozwala na zaawansowane targetowanie mailingów, zapewnia wysoką dostarczalność wiadomości a także, dzięki rozbudowanym narzędziom analitycznym, umożliwia analizę mailingów i udoskonalanie kolejnych newsletterów.



Czy nie łatwiej wysłać mailing ze skrzynki pocztowej? Zdecydowanie nie. O tym dlaczego, można by opowiadać godzinami. Przede wszystkim jednak dlatego, że skrzynki pocztowe są przygotowane do komunikacji ”one to one”, a nie “one to milion” (bo i takie bazy mailingowe się zdarzają). Pozwalają odbierać maile i doskonale komunikować się z pojedynczymi osobami. Jeśli jednak celem jest wysyłanie profesjonalnych mailingów zdecydowanie warto postawić na systemy, takie jak np. FreshMail.

A czy, to duża inwestycja dla kogoś kto dopiero zaczyna swoją przygodę z e-marketingiem?

Jest to na pewno duża inwestycja w przyszłość biznesu i jego powodzenie 🙂 Jeśli chodzi o koszty, to dla kogoś kto dopiero zaczyna, są one we FreshMailu zerowe. Oferujemy bowiem możliwość założenia darmowego konta, które pozwala na wysyłanie do 2 000 maili miesięcznie do bazy max. 500 odbiorców.

Do przygody z email marketingiem przekonać może także fakt, że jest  to jedna z najbardziej efektywnych form (jeśli nie najefektywniejsza) marketingu w Internecie. Zainwestowanie jednej złotówki w email marketing może dawać bowiem zwrot na poziomie 43 zł – to tak zwany wskaźnik ROI (Return On Investment).

Przy okazji, czy możesz nam, w kilku słowach wyjaśnić, czym jest e-marketing i kiedy się z nim spotykamy?

To temat rzeka, który doczekał się nawet swoich studiów podyplomowych na kilku wyższych uczelniach. Ciężko będzie więc w kilku słowach go opisać.

Marketing zawsze powinien być tam, gdzie jego odbiorcy. W czasach gdy dostęp do internetu jest na porządku dziennym, marketerzy z promocją swoich produktów i usług również musieli przenieść się do sieci. E-marketing więc, to sztuka bycia odnajdywanym w sieci – tak jednym zdaniem 🙂

Jak wynika z Twojego doświadczenia, co jest sekretem skutecznego mailingu czy newslettera?

W email marketingu nie ma sekretów 🙂 FreshMail w każdy możliwy sposób stara się edukować rynek i Klientów, jak tworzyć dobre i skuteczne mailingi. Najważniejszym elementem jest więc chęć uczenia się i możliwość poświecenia czasu na pracę, którą trzeba wykonać na początku, aby mailingi przynosiły odpowiednie efekty.

Starannie posegmentowana baza, przeanalizowanie potrzeb grupy docelowej, wypracowanie person, które są odzwierciedleniem Klientów to klucz do udanej personalizacji, czyli podstawy do budowania relacji z odbiorcami.


Testy A/B nadawcy, optymalizacja czasu wysyłki, analiza raportów. To czynności, które wykonane u podstaw później zwracają się z naddatkiem. I choć brzmi to może skomplikowanie, dzięki pomocy systemu do email marketngu, są to proste czynności.

A czego kategorycznie nie można robić w wysyłkach mailingowych?

Przede wszystkim, wysyłać mailingów do osób, które nie wyraziły zgody na otrzymywanie informacji handlowych i przetwarzanie ich danych osobowych. I to jest kwestia kategoryczna i niepodważalna. Cała reszta wytycznych z jakimi można się spotkać to raczej dobre rady, których stosowanie ułatwi wysyłanie mailingów i nie będzie powodować wpadania maili do spamu.

Czy dysponujecei danymi, które jasno pokazują kiedy wysyłać kampanie mailingowe? Kiedy są one najskuteczniejsze?

Nie ma niestety takich danych, wszystko bowiem zależy od branży i od celu jaki stawiamy przed email marketingiem. Dysponujemy jednak infografiką, w której zebraliśmy informacje, które udało nam się opracować na podstawie danych z systemu FreshMail.

Jedynym rozwiązaniem, aby takie dane poznać w swojej branży, są nieustanne testy A/B i optymalizacja czasu wysyłki. Kilkukrotne przetestowanie i analiza raportów, pozwala wyciągnąć wnioski, kiedy najchętniej Państwa odbiorcy otwierają maile a kiedy klikają najwięcej.

A czy możesz nam zdradzić, choćby jeden, tzw. trick, który zapewni nam wysoką otwieralność naszego mailingu?

O otwieralności decydują dwie kwestie: nazwa nadawcy i temat wiadomości. Trzeba więc, wcześniej wspomnianymi testami wypracować nazwę nadawcy, na którą odbiorcy najlepiej reagują np. “Kasia z MamoPracuj.pl”, a potem zrobić wszystko, aby odbiorcę zaciekawić tematem i zaintrygować na tyle, aby zechciał sprawdzić co jest w mailu. Informacja o rabacie, wartościowej treści czy uciekającej zniżce bywa często kluczem do sukcesu 🙂

Dziękuję za rozmowę, 

Dziękuję również 🙂

Z Elżbietą Wróbel z FreshMail rozmawiała Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, redakacja Mamo Pracuj

Dodatki

Zdjęcia i grafiki: nadesłane przez Freshmail

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Tekst promocyjny
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail