Czego szukasz

Jak wysłać mailing idealny?

Testy A/B nadawcy, optymalizacja czasu wysyłki, analiza raportów, wypracowanie person… to nie jakiś obcy język a podstawowe kwestie ważne dla kogoś, kto wysyła tzw. mailingi do swoich klientów. O tym, czym jest e-merketing, kiedy i jakie mailingi wysyłać oraz czego robić  nie wolno rozmawiamy z Elą Wróbel z FreshMail. Ela podpowiada nam także jakie tricki możemy zastosować aby nasz mailing cieszył się większą otwieralnością!

  • Tekst promocyjny - 10/08/2014

Od razu zapytam przewrotnie: czy wysyłanie mailingów i newsletterów to łatwe zadanie?

Technicznie, jeśli korzysta się z dobrego systemu do email marketingu, to bardzo proste zajęcie. Systemy tworzone są po to, aby maksymalnie ułatwiać proces wysyłania mailingów. Znacznie trudniejsze bywa wymyślenie strategii komunikacji ze swoimi odbiorcami. Mailem docieramy bowiem do skrzynek mailowych osób, które oczekują wartościowych i spersonalizowanych treści. Całe wyzwanie polega więc na tym, aby tak tworzyć i dopasować ofertę, aby była ona interesująca dla wszystkich odbiorców i aby mieli oni wrażenie, że mailing został przygotowany specjalnie z myślą o nich.

Czym zatem jest FreshMail? I czy łatwo się go obsługuje? Nie łatwiej po prostu wysłać maila?

FreshMail to system do email marketingu, dzięki któremu tworzenie i wysyłanie mailingów i newsletterów to przyjemność. Jest to łatwy w użyciu program, zawierający funkcjonalności przydatne zarówno dla profesjonalistów, jak i osób które dopiero zaczynają przygodę z email marketingiem. Pozwala na zaawansowane targetowanie mailingów, zapewnia wysoką dostarczalność wiadomości a także, dzięki rozbudowanym narzędziom analitycznym, umożliwia analizę mailingów i udoskonalanie kolejnych newsletterów.



Czy nie łatwiej wysłać mailing ze skrzynki pocztowej? Zdecydowanie nie. O tym dlaczego, można by opowiadać godzinami. Przede wszystkim jednak dlatego, że skrzynki pocztowe są przygotowane do komunikacji ”one to one”, a nie “one to milion” (bo i takie bazy mailingowe się zdarzają). Pozwalają odbierać maile i doskonale komunikować się z pojedynczymi osobami. Jeśli jednak celem jest wysyłanie profesjonalnych mailingów zdecydowanie warto postawić na systemy, takie jak np. FreshMail.

A czy, to duża inwestycja dla kogoś kto dopiero zaczyna swoją przygodę z e-marketingiem?

Jest to na pewno duża inwestycja w przyszłość biznesu i jego powodzenie 🙂 Jeśli chodzi o koszty, to dla kogoś kto dopiero zaczyna, są one we FreshMailu zerowe. Oferujemy bowiem możliwość założenia darmowego konta, które pozwala na wysyłanie do 2 000 maili miesięcznie do bazy max. 500 odbiorców.

Do przygody z email marketingiem przekonać może także fakt, że jest  to jedna z najbardziej efektywnych form (jeśli nie najefektywniejsza) marketingu w Internecie. Zainwestowanie jednej złotówki w email marketing może dawać bowiem zwrot na poziomie 43 zł – to tak zwany wskaźnik ROI (Return On Investment).

Przy okazji, czy możesz nam, w kilku słowach wyjaśnić, czym jest e-marketing i kiedy się z nim spotykamy?

To temat rzeka, który doczekał się nawet swoich studiów podyplomowych na kilku wyższych uczelniach. Ciężko będzie więc w kilku słowach go opisać.

Marketing zawsze powinien być tam, gdzie jego odbiorcy. W czasach gdy dostęp do internetu jest na porządku dziennym, marketerzy z promocją swoich produktów i usług również musieli przenieść się do sieci. E-marketing więc, to sztuka bycia odnajdywanym w sieci – tak jednym zdaniem 🙂

Jak wynika z Twojego doświadczenia, co jest sekretem skutecznego mailingu czy newslettera?

W email marketingu nie ma sekretów 🙂 FreshMail w każdy możliwy sposób stara się edukować rynek i Klientów, jak tworzyć dobre i skuteczne mailingi. Najważniejszym elementem jest więc chęć uczenia się i możliwość poświecenia czasu na pracę, którą trzeba wykonać na początku, aby mailingi przynosiły odpowiednie efekty.

Starannie posegmentowana baza, przeanalizowanie potrzeb grupy docelowej, wypracowanie person, które są odzwierciedleniem Klientów to klucz do udanej personalizacji, czyli podstawy do budowania relacji z odbiorcami.


Testy A/B nadawcy, optymalizacja czasu wysyłki, analiza raportów. To czynności, które wykonane u podstaw później zwracają się z naddatkiem. I choć brzmi to może skomplikowanie, dzięki pomocy systemu do email marketngu, są to proste czynności.

A czego kategorycznie nie można robić w wysyłkach mailingowych?

Przede wszystkim, wysyłać mailingów do osób, które nie wyraziły zgody na otrzymywanie informacji handlowych i przetwarzanie ich danych osobowych. I to jest kwestia kategoryczna i niepodważalna. Cała reszta wytycznych z jakimi można się spotkać to raczej dobre rady, których stosowanie ułatwi wysyłanie mailingów i nie będzie powodować wpadania maili do spamu.

Czy dysponujecei danymi, które jasno pokazują kiedy wysyłać kampanie mailingowe? Kiedy są one najskuteczniejsze?

Nie ma niestety takich danych, wszystko bowiem zależy od branży i od celu jaki stawiamy przed email marketingiem. Dysponujemy jednak infografiką, w której zebraliśmy informacje, które udało nam się opracować na podstawie danych z systemu FreshMail.

Jedynym rozwiązaniem, aby takie dane poznać w swojej branży, są nieustanne testy A/B i optymalizacja czasu wysyłki. Kilkukrotne przetestowanie i analiza raportów, pozwala wyciągnąć wnioski, kiedy najchętniej Państwa odbiorcy otwierają maile a kiedy klikają najwięcej.

A czy możesz nam zdradzić, choćby jeden, tzw. trick, który zapewni nam wysoką otwieralność naszego mailingu?

O otwieralności decydują dwie kwestie: nazwa nadawcy i temat wiadomości. Trzeba więc, wcześniej wspomnianymi testami wypracować nazwę nadawcy, na którą odbiorcy najlepiej reagują np. “Kasia z MamoPracuj.pl”, a potem zrobić wszystko, aby odbiorcę zaciekawić tematem i zaintrygować na tyle, aby zechciał sprawdzić co jest w mailu. Informacja o rabacie, wartościowej treści czy uciekającej zniżce bywa często kluczem do sukcesu 🙂

Dziękuję za rozmowę, 

Dziękuję również 🙂

Z Elżbietą Wróbel z FreshMail rozmawiała Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, redakacja Mamo Pracuj

Dodatki

Zdjęcia i grafiki: nadesłane przez Freshmail

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Tekst promocyjny
Podyskutuj

Kto może dostać dotację w 2019 i 2020 roku?

Dotacje na własny biznes to temat, o który często pytacie. Z jakich programów można skorzystać w 2019 i 2020 roku i jakie będą możliwości uzyskania dotacji od 2021 roku? Sprawdź!
  • Agnieszka Pierzak - 02/10/2019
trzy_stosy_monet_z_ktorych_wyrastaja_rosliny

Dotacje 2021-2027 – nowa perspektywa finansowa UE

Prace w sprawie nowej perspektywy budżetowej UE (tj. 2021-2027) rozpoczęły się już w 2018 roku. W maju 2019 Komisja Europejska przedstawiła propozycję podziału środków. Do Polski mają trafić około 64 mld euro – to 20 proc. mniej niż w obecnej perspektywie (2014-2020).

Tak znaczne cięcia nie będą jednak dotyczyć obszaru związanego z rynkiem pracy i wyłączaniem społecznym. Zdaniem Komisji Europejskiej obywatele są najważniejszym kapitałem Unii i to wokół nich powinien rozwijać się proces integracji.

Zgodnie z przedstawionymi przez Komisję dokumentami – na wspieranie mobilności, podnoszenie kompetencji i poprawę zatrudnienia, ale także na włączenie społeczne i rozwijanie postaw aktywnego obywatelstwa i partycypacji w życiu UE przewidziano nawet 8% wzrost środków.

O tym jakie konkretnie działania aktywizacyjne będą finansowane dowiemy się dopiero najwcześniej w 2020 roku, kiedy powstaną dokumenty szczegółowe na szczeblu krajowym.

Dotacje 2014-2020 – kto może dostać dotację?

Obecnie obowiązuje perspektywa finansowa 2014-2020. O tym jakie działania były finansowane obecnie pisaliśmy już szczegółowo w artykułach

Dotacje na opiekę nad dziećmi do lat 3

Dotacje na tworzenie nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat trzech

Kobiety posiadające dzieci do 3 roku życia oprócz działań aktywizacyjnych (tj. kursy szkolenia podnoszące kwalifikacje, staże, pośrednictwo pracy czy dotacje na rozpoczęcie działalności) mogły liczyć na zapewnienie opieki nad dziećmi w czasie kursów/szkoleń/staży.

Ze środków unijnych zostały również dofinansowane żłobki, w których ceny za opiekę nad dzieckiem (z racji częściowego dofinansowania z UE) kształtowały się na poziomie cen w żłobkach samorządowych.

Wiele z tych projektów realizowanych jest nadal, gdyż do końca tej perspektywy finansowej mamy jeszcze cały rok.

Aktualne projekty unijne 2019 i 2020

Informację o realizowanych projektach w danym województwie można uzyskać w punktach informacyjnych funduszy europejskich.

Wiele instytucji prowadzi nawet swoje kanały na You Tube oraz kampanie informacyjne na temat funduszy w mediach społecznościowych. Przykładem tego jest WUP w Krakowie, który do promocji działań aktywizacyjnych dla osób do 29 roku życia prowadzi kampanię #jestespowerful

Program POWER

Działania w ramach programu POWER są realizowane nie tylko w Małopolsce, ale w każdym województwie, zatem osoby młode z innych województw również mogą korzystać z programu POWER.

Dowiedz się więcej: Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER

Dotacje dla osób bez pracy – czy na macierzyńskim i wychowawczym dostanę dotację?

Projekty aktywizacyjne, a zwłaszcza te nastawione na dotacje przeznaczone są dla osób bez pracy (nie muszą być one zarejestrowane w urzędzie pracy). Kobiety przebywające na urlopach macierzyńskich, które myślą o swojej działalności niestety nie mogą skorzystać z tych funduszy, gdyż w okresie urlopu macierzyńskiego/rodzicielskiego de facto pozostają związane z pracodawcą, a wiec nie są osobą bezrobotną.

Dowiedz się więcej: Czy na macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Pierzak
Z funduszami europejskimi związana jestem od 2006 r. Najpierw jako pracownik instytucji odpowiedzialnej za wdrażanie środków europejskich, a od momentu kiedy zostałam mamą prowadzę wspólnie z mężem firmę pomagającą pozyskiwać fundusze unijne i rozliczać projekty finansowane ze środków UE. Taki model pracy bardzo mi odpowiada i pozwala łączyć miłość do dzieci i rodziny z pasją pracy - www.pierzak.pl

Prowadzę biznes, który do mnie pasuje – historia Kamili

Chciałam wspierać młodych ludzi w rozwoju i pomagać odkrywać potencjał jaki w nich drzemie - mówi Kamila, która zdecydowała się założyć biznes - taki, który odpowiada jej potrzebom i charakterowi. Kamila od pół roku prowadzi własny ośrodek Akademii JA w Krakowie. Poznaj jej historię i sprawdź, czy to także może być biznes dla Ciebie!
  • Kamila Kucwaj - 25/09/2019
Kamila_Kucwaj

Marzenia o pracy z pasją

Pamiętam, gdy jako licealistka obejrzałam film „Stowarzyszenie Umarłych Poetów”. Film zrobił na mnie ogromne wrażenie! Dotykał moich głębokich pragnień. Chciałam tak jak główny bohater – nauczyciel języka angielskiego – wspierać młodych ludzi w rozwoju, budzić w nich pasję do życia i pomagać odkrywać potencjał jaki w nich drzemie.

Chcę wspierać i pomagać innym – moje pierwsze doświadczenia zawodowe

Chęć wspierania innych w rozwoju doprowadziła mnie do tego, że zostałam trenerem w dużej firmie. Bardzo interesowałam się rozwojem osobistym, ukończyłam mnóstwo szkoleń, zafascynowała mnie idea porozumienia bez przemocy (NVC). A temat emocji był mi szczególnie bliski.

Jako osoba wysoko wrażliwa przeżywam je silniej, intensywniej niż przeciętna osoba. Doświadczyłam tego jak praca z własnymi emocjami zmienia radykalnie jakość życia i relacje z innymi ludźmi. Chciałam się tą wiedzą dzielić. Nie do końca jednak wiedziałam jak.

Trzej chłopcy

Akademia JA – od pomysłu do realizacji marzenia

O Akademii JA dowiedziałam się przez przypadek, właśnie z portalu Mamo Pracuj. Pomyślałam – to jest to! Może to właśnie sposób na spełnienie mojego marzenia o pracy, która daje poczucie satysfakcji, sensu oraz większą elastyczność w łączeniu życia zawodowego i rodzinnego? Powróciło też pragnienie by wspierać w rozwoju dzieci i młodzież.

Wspieraj rozwój kompetencji miękkich u dzieci i młodzieży – załóż własny biznes z Akademią JA – dowiedz się więcej o tym pomyśle na biznes!

Zakładam własny biznes na urlopie macierzyńskim

Byłam wtedy na początku mojego urlopu macierzyńskiego, w pełni zaangażowana w opiekę nad córeczką. Zaczęłam jednak obserwować działalność Akademii JA.

Gdy po kilku miesiącach dowiedziałam się, że Agnieszka i Iwona (założycielki Akademii JA), poszukują kogoś do współpracy w Krakowie, nie wahałam się i z całą rodziną przyjechałam na spotkanie informacyjne do Gdyni.

Dziewczyny zaraziły mnie swoją pasją, wiarą w to, że program który stworzyły, naprawdę pomaga dzieciom w rozwoju emocjonalnym i społecznym. Co do tego, że takie programy są potrzebne nie miałam najmniejszych wątpliwości.

W końcu mam czas dla dzieci – historia Ani, mamy trójki dzieci, która rozwija własny biznes z Akademią JA

Zdecydowałam się założyć własny ośrodek Akademii JA

Bardzo spodobała mi się forma zajęć oraz autorskie materiały (unikatowa maskotka, pacynki, podręczniki, emonakładki, karty pracy grupowej, indywidualnej). Jako trener z wieloletnią praktyką i uczestnik szkoleń miękkich, wiedziałam jak istotna w procesie nauki jest forma zajęć: atrakcyjna i angażująca uczestników.

Widziałam jakość, na której szczególnie mi zależy. Przy tym doświadczyłam od Iwony i Agnieszki elastyczności, gotowości na dialog z drugim człowiekiem, co sprawiło, że im zaufałam i zdecydowałam się na założenie Ośrodka Akademii JA w Krakowie – Simulteo.

Jak założyć firmę z małym dzieckiem u boku?

Wsparcie męża i mamy

Po podjęciu decyzji o współpracy przyszedł czas na intensywne szkolenia w Gdyni. Było to dla mnie pewne wyzwanie, ponieważ chciałam by niespełna roczna córeczka przebywała blisko mnie. Udało się to dzięki mojemu mężowi oraz mamie, którzy również uczestniczyli w wyjazdach opiekując się Łucją. 

Jak prowadzić własny biznes?

Poza merytorycznym przygotowaniem do prowadzenia programów rozwojowych otrzymałam też wsparcie w prowadzeniu biznesu. Agnieszka i Iwona dzieliły się z właścicielami ośrodków wiedzą związaną z marketingiem, social mediami, aspektami prawnymi jak RODO, funduszami unijnymi itp. Stworzyły też grupę, na której właściciele ośrodków dzielą się doświadczeniami i dobrymi praktykami.

Najważniejsze jest jednak to, że wierzą w to co robią i w ludzi, z którymi współpracują, dając im zaufanie i elastyczność we współpracy.

Poszerzanie strefy komfortu

Oczywiście otwieranie swojego biznesu po raz pierwszy wiązało się dla mnie z poszerzaniem strefy komfortu. Obawiałam się braku doświadczenia i wiedzy w kwestiach związanych z marketingiem i organizacją biznesu. Okazało się jednak, że niepotrzebnie.

Na mojej drodze napotkałam wiele wspierających osób, którym jestem bardzo wdzięczna za pomoc i zaangażowanie.

Zapraszam na Dni Otwarte

1 października w naszym Ośrodku Akademii JA w Krakowie – Simulteo zaplanowaliśmy Dni Otwarte z bezpłatnymi warsztatami pokazowymi dla dzieci.

Zapraszam do zapoznania się z programem Dni Otwartych Simulteo i ofertą zajęć dla dzieci i młodzieży.

Akademia_ja_gadzety
Akademia JA

W październiku natomiast ruszają już regularne, cotygodniowe zajęcia wspierające rozwój emocjonalny i społeczny dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym.  

W planach mamy poszerzenie oferty o półkolonie, programy dla licealistów oraz zajęcia matematyczno – eksperymentalne dla przedszkolaków. Zależy mi na tym by wspierać w rozwoju także rodziców, gdyż to oni odgrywają decydującą rolę w wychowaniu dzieci. We współpracy z certyfikowanym trenerem porozumienia bez przemocy proponujemy cykliczne szkolenia, wspierające ich w rodzicielskiej roli.

Jak zajęcia dodatkowe mogą rozwijać nasze dzieci? – rozmowa z Agnieszką Zielonką i Iwoną Żbikowską, założycielkami Akademii JA

Kamila

Zdjęcie główne: własność Kamili

Zdjęcia w środku: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Kamila Kucwaj
Założycielka i właścicielka Ośrodka Akademii JA w Krakowie – SIMULTEO,  certyfikowany trener programów „Oto JA” oraz „JA czyli kto”. Praca w której może pomagać rozwijać się innym jest jej pasją.Szczęśliwa żona oraz mama trójki wspaniałych dzieci. Uwielbia aktywne spędzanie czasu, podróże i wycieczki górskie. Zdobyła uprawnienia Przewodnika Tatrzańskiego.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail