Czego szukasz

Jak wysłać mailing idealny?

Testy A/B nadawcy, optymalizacja czasu wysyłki, analiza raportów, wypracowanie person… to nie jakiś obcy język a podstawowe kwestie ważne dla kogoś, kto wysyła tzw. mailingi do swoich klientów. O tym, czym jest e-merketing, kiedy i jakie mailingi wysyłać oraz czego robić  nie wolno rozmawiamy z Elą Wróbel z FreshMail. Ela podpowiada nam także jakie tricki możemy zastosować aby nasz mailing cieszył się większą otwieralnością!

  • Tekst promocyjny - 10/08/2014

Od razu zapytam przewrotnie: czy wysyłanie mailingów i newsletterów to łatwe zadanie?

Technicznie, jeśli korzysta się z dobrego systemu do email marketingu, to bardzo proste zajęcie. Systemy tworzone są po to, aby maksymalnie ułatwiać proces wysyłania mailingów. Znacznie trudniejsze bywa wymyślenie strategii komunikacji ze swoimi odbiorcami. Mailem docieramy bowiem do skrzynek mailowych osób, które oczekują wartościowych i spersonalizowanych treści. Całe wyzwanie polega więc na tym, aby tak tworzyć i dopasować ofertę, aby była ona interesująca dla wszystkich odbiorców i aby mieli oni wrażenie, że mailing został przygotowany specjalnie z myślą o nich.

Czym zatem jest FreshMail? I czy łatwo się go obsługuje? Nie łatwiej po prostu wysłać maila?

FreshMail to system do email marketingu, dzięki któremu tworzenie i wysyłanie mailingów i newsletterów to przyjemność. Jest to łatwy w użyciu program, zawierający funkcjonalności przydatne zarówno dla profesjonalistów, jak i osób które dopiero zaczynają przygodę z email marketingiem. Pozwala na zaawansowane targetowanie mailingów, zapewnia wysoką dostarczalność wiadomości a także, dzięki rozbudowanym narzędziom analitycznym, umożliwia analizę mailingów i udoskonalanie kolejnych newsletterów.



Czy nie łatwiej wysłać mailing ze skrzynki pocztowej? Zdecydowanie nie. O tym dlaczego, można by opowiadać godzinami. Przede wszystkim jednak dlatego, że skrzynki pocztowe są przygotowane do komunikacji ”one to one”, a nie “one to milion” (bo i takie bazy mailingowe się zdarzają). Pozwalają odbierać maile i doskonale komunikować się z pojedynczymi osobami. Jeśli jednak celem jest wysyłanie profesjonalnych mailingów zdecydowanie warto postawić na systemy, takie jak np. FreshMail.

A czy, to duża inwestycja dla kogoś kto dopiero zaczyna swoją przygodę z e-marketingiem?

Jest to na pewno duża inwestycja w przyszłość biznesu i jego powodzenie 🙂 Jeśli chodzi o koszty, to dla kogoś kto dopiero zaczyna, są one we FreshMailu zerowe. Oferujemy bowiem możliwość założenia darmowego konta, które pozwala na wysyłanie do 2 000 maili miesięcznie do bazy max. 500 odbiorców.

Do przygody z email marketingiem przekonać może także fakt, że jest  to jedna z najbardziej efektywnych form (jeśli nie najefektywniejsza) marketingu w Internecie. Zainwestowanie jednej złotówki w email marketing może dawać bowiem zwrot na poziomie 43 zł – to tak zwany wskaźnik ROI (Return On Investment).

Przy okazji, czy możesz nam, w kilku słowach wyjaśnić, czym jest e-marketing i kiedy się z nim spotykamy?

To temat rzeka, który doczekał się nawet swoich studiów podyplomowych na kilku wyższych uczelniach. Ciężko będzie więc w kilku słowach go opisać.

Marketing zawsze powinien być tam, gdzie jego odbiorcy. W czasach gdy dostęp do internetu jest na porządku dziennym, marketerzy z promocją swoich produktów i usług również musieli przenieść się do sieci. E-marketing więc, to sztuka bycia odnajdywanym w sieci – tak jednym zdaniem 🙂

Jak wynika z Twojego doświadczenia, co jest sekretem skutecznego mailingu czy newslettera?

W email marketingu nie ma sekretów 🙂 FreshMail w każdy możliwy sposób stara się edukować rynek i Klientów, jak tworzyć dobre i skuteczne mailingi. Najważniejszym elementem jest więc chęć uczenia się i możliwość poświecenia czasu na pracę, którą trzeba wykonać na początku, aby mailingi przynosiły odpowiednie efekty.

Starannie posegmentowana baza, przeanalizowanie potrzeb grupy docelowej, wypracowanie person, które są odzwierciedleniem Klientów to klucz do udanej personalizacji, czyli podstawy do budowania relacji z odbiorcami.


Testy A/B nadawcy, optymalizacja czasu wysyłki, analiza raportów. To czynności, które wykonane u podstaw później zwracają się z naddatkiem. I choć brzmi to może skomplikowanie, dzięki pomocy systemu do email marketngu, są to proste czynności.

A czego kategorycznie nie można robić w wysyłkach mailingowych?

Przede wszystkim, wysyłać mailingów do osób, które nie wyraziły zgody na otrzymywanie informacji handlowych i przetwarzanie ich danych osobowych. I to jest kwestia kategoryczna i niepodważalna. Cała reszta wytycznych z jakimi można się spotkać to raczej dobre rady, których stosowanie ułatwi wysyłanie mailingów i nie będzie powodować wpadania maili do spamu.

Czy dysponujecei danymi, które jasno pokazują kiedy wysyłać kampanie mailingowe? Kiedy są one najskuteczniejsze?

Nie ma niestety takich danych, wszystko bowiem zależy od branży i od celu jaki stawiamy przed email marketingiem. Dysponujemy jednak infografiką, w której zebraliśmy informacje, które udało nam się opracować na podstawie danych z systemu FreshMail.

Jedynym rozwiązaniem, aby takie dane poznać w swojej branży, są nieustanne testy A/B i optymalizacja czasu wysyłki. Kilkukrotne przetestowanie i analiza raportów, pozwala wyciągnąć wnioski, kiedy najchętniej Państwa odbiorcy otwierają maile a kiedy klikają najwięcej.

A czy możesz nam zdradzić, choćby jeden, tzw. trick, który zapewni nam wysoką otwieralność naszego mailingu?

O otwieralności decydują dwie kwestie: nazwa nadawcy i temat wiadomości. Trzeba więc, wcześniej wspomnianymi testami wypracować nazwę nadawcy, na którą odbiorcy najlepiej reagują np. “Kasia z MamoPracuj.pl”, a potem zrobić wszystko, aby odbiorcę zaciekawić tematem i zaintrygować na tyle, aby zechciał sprawdzić co jest w mailu. Informacja o rabacie, wartościowej treści czy uciekającej zniżce bywa często kluczem do sukcesu 🙂

Dziękuję za rozmowę, 

Dziękuję również 🙂

Z Elżbietą Wróbel z FreshMail rozmawiała Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, redakacja Mamo Pracuj

Dodatki

Zdjęcia i grafiki: nadesłane przez Freshmail

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Tekst promocyjny
Podyskutuj

Te przekonania hamują rozwój Twojego biznesu!

Jeśli prowadząc swój własny biznes, pracujesz więcej niż osiem godzin dziennie na etacie, zawalasz weekendy, nie robisz sobie urlopu, nie świętujesz, coraz rzadziej widujesz przyjaciół i rodzinę, to zastanów się jakie wzorce wyniosłaś z domu. Sprawdź jakie przekonania mogą hamować rozwój Twojego biznesu!
  • Monika Sowińska - 29/09/2020
kobieta w okularach z długopisem

Może całe dzieciństwo słyszałaś, że ojciec ciężko pracuje na utrzymanie rodziny, że matka musi wziąć nadgodziny, żebyście mogli pojechać na wakacje, że stryj prowadzi biznes i dlatego całe dni przesiaduje w firmie. Wtedy niezależnie od dochodów, zawsze możesz czuć niedosyt, mieć coś do zrobienia, bez czego Twoim zdaniem biznes się zawali i kierować swoje siły nawet tam, gdzie nie ma takiej potrzeby. To przekonania, które mogą skutecznie hamować rozwój Twojego biznesu.

Czasem nawet im więcej pracujesz, tym słabsze masz wyniki, bo pracujesz dużo niezależnie od efektów. Ciężka praca jest na czubku Twojego nosa i przysłania Ci rzeczywiste możliwości innego poukładania własnego życia i biznesu. Sprawdź jakie jeszcze przekonania mogą Cię ograniczać!

Przeczytaj także: 12 błędów początkującego przedsiębiorcy, których można uniknąć

Ograniczające przekonania

Ograniczające przekonania to głosy, które wybrzmiewają w Twojej głowie, które zatruwają Ci codzienność, opóźniają w podejmowaniu ważnych decyzji, hamują rozwój, zatrzymują w biegu, a przede wszystkim pochłaniają mnóstwo cennej energii, którą można wykorzystać do budowania, tworzenia, ulepszania.

Biorą się z tego, co często słyszałaś lub słyszysz w swoim środowisku w określonych sytuacjach, z typowego sposobu reagowania Twojego otoczenia – kiedyś lub teraz – na te sytuacje. Im częstszy masz kontakt z tym samym zachowaniem w tych samych okolicznościach, tym głębiej i silniej zapadają w Tobie przekonania, że tak właśnie funkcjonuje świat, taka a nie inna jesteś, taki a nie inny masz wpływ (na ogół ograniczony lub żaden).

Kiedy rozmawiam z początkującymi przedsiębiorcami, bardzo często wybrzmiewają blokujące ich w działaniu przekonania na temat biznesu. Ogrom takich przekonań da się zauważyć na biznesowych forach internetowych. Są to stwierdzenia typu:

  • w biznesie trzeba dużo i ciężko pracować,
  • biznes wymaga poświęceń,
  • w życiu i w biznesie jest coś za coś,
  • jak prowadzisz biznes, to jesteś bogata (a jak tego po tobie nie widać, tzn. że słaby ten biznes),
  • trzeba mieć znajomości/ plecy/ układy/ dojścia, bez tego nie da się prowadzić biznesu,
  • jak ci się nie wiedzie w biznesie, tzn. że jesteś słaba/ przegrana/ leniwa/ frajerka/ …
  • ci, co prowadzą biznes są nieuczciwi; zarabiają, bo robią przekręty.

Wspieranie vs konkurowanie

Takie schematy myślenia i działania częściej da się zauważyć w środowiskach mocno konkurujących, gdzie pierwsze skrzypce gra rywalizacja, a nie wzajemne wspieranie się. Bywa jednak, że i osoby bardziej uważne na potrzeby swoje i swojego otoczenia wcale, nie są wolne od tego typu podszeptów umysłu.

Na ogół zależy im na dobrostanie bliskich i to jest główne źródło motywacji do prowadzenia biznesu, ale nie zawsze jest to biznes, który stanowi przeciwieństwo tego, co wybrzmiewa z powyższych komunikatów. Zatem, nawet jeśli Twoja działalność wynika z pasji, z potrzeby ulepszania świata, to żeby spełniała ona Twoje oczekiwania, zweryfikuj, czy wszystkie Twoje przekonania na temat prowadzenia biznesu na pewno Ci w tym pomagają.

Przeczytaj także: Podstawy prowadzenia biznesu online

Dobrze czyli źle

Niestety są też przekonania pozytywnie brzmiące, które jednak mogą Cię rozleniwiać, opóźniać, bagatelizować całe przedsięwzięcie. Brzmią one mniej więcej tak:

  • jestem w czepku urodzona/ mam w życiu szczęście,
  • biznes z pasji polega na tym, że zajmuję się tylko moją pasją, a reszta jakoś się zrobi,
  • mam swój biznes, po to by mieć dużo czasu/ pieniędzy na przyjemności,
  • wystarczy, że… (założę firmę/ zbuduję stronę internetową/…) a klienci sami będą do mnie przychodzić,
  • prowadzenie biznesu, to czysta przyjemność, sam się kręci, nie wymaga żadnego wysiłku,
  • jak tylko poznam złotą zasadę prowadzenia biznesu, to odniosę sukces.

Nie możesz więc powiedzieć, że jesteś całkowicie wolna od ograniczających Cię przekonań, zwłaszcza jeśli myślisz, że w Twojej głowie gości tylko szczęście, a tymczasem Twój biznes utknął w martwym punkcie.

Co z tym zrobić?

Po pierwsze uświadom sobie, które z tych przekonań mieszkają w Tobie, od jak dawna i na ile chcesz je zmienić. Może przecież być tak, że to samo przekonanie kogoś wstrzymuje, a Ciebie motywuje. Warto więc na początek zrobić sobie taką wyliczankę za i przeciw, czyli co mi to przekonanie daje, a co odbiera.

Potem wybierz tylko jedno z nich i pracuj tylko z tym jednym. Postaraj się delikatnie zmienić jego treść, dopuścić inną możliwość, np. zamiast ” trzeba dużo i ciężko pracować „, powiedzieć sobie, że ” czasem trzeba dużo i ciężko pracować ” albo, że ” trzeba dużo i ciężko pracować ale … można robić sobie długie wakacje”, albo że ” można dużo i ciężko pracować „.

Kształt nowego przekonania zależy od Ciebie, ważne, żebyś czuła się z nim dobrze, żeby było Twoje. Kiedy to nowe przekonanie zagości w Tobie wypierając poprzednie, możesz próbować zmienić je jeszcze bardziej, aż etapami osiągniesz stan oczekiwany np. „mogę pracować mało i zarabiać dużo”. Dopiero potem zabierz się za pracę nad kolejnym przekonaniem.

Nie próbuj zmienić wszystkich na raz, bo będzie to zbyt trudne i nie osiągniesz zamierzonego rezultatu. A to rezultaty będą Twoją największą motywacją do pracy nad kolejnymi przekonaniami. Największe zmiany zajdą w Twoim sposobie podchodzenia do spraw, co przyniesie realne, pozytywne zmiany w prowadzonym przez Ciebie biznesie. Jakiś czas to potrwa, zanim je zauważysz, ale kiedy już uświadomisz je sobie, poczujesz ogromną satysfakcję.

Przeczytaj także: 16 podpowiedzi, co możesz zrobić dla swojego biznesu bez wychodzenia z domu?

Sięgnij po wsparcie

Do pracy z przekonaniami psycholodzy i coachowie mają odpowiednie techniki, wtedy zmiany postępują nieco szybciej. Jeśli więc poczujesz, że Twój przypadek jest zbyt trudny na samodzielną pracę, albo jeśli chcesz dobrze przyjrzeć się swoim przekonaniom, temu, jaki mają wpływ na Twoje działania, śmiało sięgnij po pomoc. Samo uświadomienie sobie swoich ograniczeń, zaobserwowanie ich, już bardzo dużo daje, zatem – jakkolwiek podejdziesz do tego tematu. No i warto zrobić coś dla siebie!
Powodzenia! 🙂

Zdjęcie: 123rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Monika Sowińska
Coach przedsiębiorczych, mentorka start’upów, menedżerka e-biznesów z ponad 15-letnim doświadczeniem. Uczy początkujących przedsiębiorców skutecznego działania we współczesnym – dynamicznym i cyfrowym świecie. Pomaga zmienić wizję w realny, prosperujący biznes. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek, książek i kultury francuskiej.

Wyróżnienie dla Mamo Pracuj w kategorii film wizerunkowy – EBEA 2020

Mamy to! Nasz film, który spotkał się z tak ciepłym odbiorem mam z całej Polski, zaczyna zdobywać nagrody! Brawo my! 10 września 2020 roku odbyła się Gala finałowa Employer Branding Excellence Awards 2020 (EBEA 2020), podczas której wręczone zostały nagrody za najlepsze projekty employer brandingowe. Wśród wyróżnionych znalazł się film promujący działalność Fundacji Mamo Pracuj! Serdecznie dziękujemy i gratulujemy pozostałym laureatom!
  • Klaudia Urban - 23/09/2020
Agnieszka Kaczanowska z dyplomem wyróżnienia dla Mamo Pracuj

Wyróżnienie dla Mamo Pracuj w kategorii film wizerunkowy – EBEA 2020

To już dziewiąta edycja konkursu organizowanego przez HRM Institute. Jego celem było zaprezentowanie i nagrodzenie najlepszych inicjatyw employer brandingowych, które mogą stać się inspiracją i wzorem dla innych. W tym roku do konkursu zostało zgłoszonych aż 189 projektów!
Nasz film, opowiadający o działalności Fundacji Mamo Pracuj oraz przedstawiający prawdziwe historie mam, otrzymał wyróżnienie w kategorii Film rekrutacyjny/wizerunkowy.

Możesz go obejrzeć!

Nagrody EBEA 2020 przyznane zostały w ośmiu kategoriach. Z radością prezentujemy listę tegorocznych zwycięzców i jeszcze raz serdecznie gratulujemy!

Nagrodzeni w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2020

W kategorii Strategia employer branding powyżej 100 tys.

Zwycięzca: EY Polska
Wyróżnienie: McDonald’s Polska
Wyróżnienie: Jeronimo Martins Polska (Biedronka)
Wyróżnienie: Deloitte

W kategorii Strategia employer branding do 100 tys.

Zwycięzca: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja
Wyróżnienie: RST Software Masters
Wyróżnienie: KMD Poland

W kategorii Wewnętrzna kampania wizerunkowa

Zwycięzcy: McDonald’s Polska oraz Jeronimo Martins Polska (Biedronka)
Wyróżnienie: Volvo Polska
Wyróżnienie: Netguru
Wyróżnienie: IKEA Retail
Wyróżnienie: Arvato Supply Chain Solutions w Polsce

W kategorii Kampania internetowa

Zwycięzca: PwC Polska
Wyróżnienie: Capgemini Polska
Wyróżnienie: Coca Cola HBC Polska
Wyróżnienie: Sky Distribution
Wyróżnienie: Nationale Nederlanden
Wyróżnienie: PZU

W kategorii Kampania rekrutacyjna offline

Zwycięzca: LIDL Polska
Wyróżnienie: UBS
Wyróżnienie: Atos Poland Global Services

W kategorii Innowacja EB

Zwycięzca nie został wyłoniony
Wyróżnienie: Budimex
Wyróżnienie: Żabka Polska
Wyróżnienie: PwC

W kategorii Film rekrutacyjny / wizerunkowy

Zwycięzca: Schulz brand friendly
Wyróżnienie: LIDL Polska
Wyróżnienie: Samsung Electronics Polska
Wyróżnienie: Mamo Pracuj

W kategorii Strona / Zakładka kariera / Landing page

Zwycięzca: British American Tobacco Polska
Wyróżnienia: Oknoplast
Wyróżnienie: AmRest (Starbucks)
Wyróżnienie: Transition Technologies

Tym bardziej cieszy nas, że wśród nagrodzonych jest wiele firm, z którymi mamy okazję współpracować lub mamy na koncie wspólne ciekawe projekty!

Gratulujemy!

Zapraszamy także do Bazy Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

Zdjęcia: własność Agnieszka Kaczanowska.

Grafika: HRM Institiute.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Klaudia Urban
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail