Czego szukasz

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy w 2018 roku?

Gdzie pozyskać kapitał na założenie firmy? Najbliższe miesiące przynoszą wiele możliwości zdobycia środków na realizację planów związanych z własnym biznesem. Kobiety są w naborach traktowane priorytetowo, otrzymując dodatkowe punkty, dlatego warto jak najlepiej przygotować dokumentację projektową, żeby zmaksymalizować swoje szanse. Niech dotacje na założenie firmy w 2018 roku trafią do kobiet!

  • Monika Ogórek - 18/01/2018
młoda kobieta przed laptopem na kanapie

Dotacje na założenie firmy w 2018 roku dla kobiet

Kobiety nadal są wskazane jako grupa defaworyzowana na rynku pracy, stąd są w naborach traktowane priorytetowo, otrzymując dodatkowe punkty.

Mieszkanki Dolnego Śląska już mają wybór (sprawdź listę 11 projektów, w których już ruszył nabór), a niebawem mieszkanki Małopolski też będą mogły skorzystać z szansy na unijną dotację.

Inne województwa też wkrótce będą rozdawać dotacje.

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Podstawą sukcesu jest dobry pomysł na biznes i świetnie wypełnione dokumenty rekrutacyjne. Pierwszym etapem starania się o dotację jest złożenie poprawnie wypełnionego i co ważniejsze atrakcyjnego Formularza Rekrutacyjnego, a cały proces trwa przeciętnie 3 miesiące od momentu zgłoszenia się do projektu do momentu otworzenia firmy.

Z punktu widzenia członka komisji oceniającej formularze rekrutacyjne podpowiadam, co powinny zawierać poszczególne elementy formularza rekrutacyjnego, który jest pierwszym etapem w procesie pozyskiwania dotacji unijnej. Warto go przygotować wcześniej, nawet gdy jeszcze nie został ogłoszony żaden konkurs w Twoim regionie, będzie jeszcze czas na skonsultowanie go z doradcą biznesowym.

Wskazane poniżej punkty są uniwersalnie stosowane we wszystkich naborach.

Jak wypełnić formularz rekrutacyjny?

Formularz rekrutacyjny to informacje o planowanej działalności gospodarczej

1. Opis planowanej działalności

Proszę opisać przedmiot wykonywanej działalności, główne kategorie oferowanych usług / produktów oraz podać obszar, na jakim firma będzie działać.

To najważniejszy punkt, który powinien wzbudzić zainteresowanie komisji oceniającej. Ważne jest takie przedstawienie pomysłu, by można było jasno określić na czym firma będzie zarabiać. Ważniejsze od motywacji do założenia działalności jest rzetelne określenie produktów lub usług oferowanych w firmie. Obszar działania powinien być tak dobrany, by można było ocenić szanse firmy na osiągnięcie zysków. Dotacja to inwestycja, która powinna się zwrócić i nie być obarczona zbyt dużym ryzykiem.

2. Charakterystyka klientów

Proszę scharakteryzować osoby (instytucje, przedsiębiorstwa), do których kierowana będzie oferta firmy. Dlaczego wybrano taką grupę docelową?

W tym miejscu należy opisać komu chcesz oferować swoje usługi lub produkty. Odbiorcy powinni zostać wskazani z podziałem na czytelne kryteria (wiek, status społeczny, miejsce zamieszkania) i należy wskazać szacowaną ich liczbę. Ważne jest wskazanie takich cech oferty, które uzasadnią fakt, że znajdą uznanie w oczach naszych klientów.

3. Charakterystyka konkurencji

Proszę podać, z jakich innych ofert mogą skorzystać klienci. Czym będzie się różnić oferta wnioskodawcy na tle konkurencji? Czy w miejscu planowanej działalności gospodarczej istnieje firma o identycznym/podobnym profilu działalności?

Prawidłowe rozpoznanie konkurencji świadczy o dobrze przygotowanym pomyśle. Warto wskazać konkretne firmy, które oferują taką samą lub podobną (zaspakajającą takie same potrzeby) usługę lub produkt. Jeśli otwieramy jako pierwsi w okolicy np. klub fitness nie należy wskazywać, że nie ma żadnej konkurencji, lecz pokazać gdzie i w jaki sposób nasi potencjalni klienci mogą zaspokajać potrzebę ruchu. Posiadanie własnego sprzętu sportowego też jest pewnego rodzaju konkurencją i tutaj jest miejsce na element wyróżniający.

4. Stopień przygotowania inwestycji do realizacji

Co jest niezbędne by planowane przedsiębiorstwo mogło sprawnie funkcjonować (odpowiedni lokal, sprzęt, pracownicy, uprawnienia, itp.)? Czy wnioskodawca podjął jakieś kroki by warunki te spełnić?

Z tego punktu powinno wynikać jak bardzo Ci zależy by firmę uruchomić. Im więcej czynności udało Ci się wykonać tym bardziej świadczy to o determinacji do założenia. Ważne jest wskazanie ograniczeń w prowadzeniu działalności (zezwolenia, uprawnienia i inne) i czy zostały pokonane.

5. Zakres planowanej inwestycji

Jakie zakupy wnioskodawca planuje sfinansować w ramach otrzymanej dotacji?

Ten punkt ma wskazywać na przeznaczenie dotacji. Ważne, by wskazane wydatki były kwalifikowane tzn. zgodne z Regulaminem Konkursu. Warto wskazać kwoty na poszczególne wydatki. Ten element ulega modyfikacji w trakcie pisania Biznes Planu, czyli już na ostatnim etapie starania się o dotację.

6. Posiadane doświadczenie / wykształcenie przydatne do prowadzenia działalności

Należy opisać te elementy z życiorysu, które będą stanowiły merytoryczny fundament działalności. Warto wskazać również te umiejętności, które mogą świadczyć o pożądanych wśród przedsiębiorców cechach charakteru np. opanowanie i cierpliwość (np. patent żeglarski, kurs wspinaczkowy itp.), nawet jeśli nie są pokrewne z profilem zakładanej firmy.

7. Uwagi

Jeśli chcesz coś dodać by ostatecznie przekonać komisję – tu jest na to miejsce, np. motywy zakładania firmy.

Dotacje? Działaj!

Dotacje unijne na założenie firmy wydają się łatwym sposobem na spróbowanie własnych sił w biznesie. Zazwyczaj dotacja nie sfinansuje w całości inwestycji koniecznej do pełnego uruchomienia większości pomysłów. Część budżetu należy zapewnić samej.

Natomiast, zdecydowanie unijne dofinansowania skutecznie zachęcają do aktywności i podejmowania prób, których bez tych środków pewnie nie wdrożyłabyś w życie. W efekcie może powstać to co sprawi, że Twoje życie wejdzie na inne tory i nigdy więcej nie pójdziesz do pracy, bo aby nie pracować nigdy więcej, należy robić to co się kocha. I coś w tym jest 🙂 Powodzenia!

zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Monika Ogórek
Właścicielka firmy Biznes2go. Od 2011 wspiera osoby chcące założyć własną działalność gospodarczą. Jest doradcą biznesowym oraz członkiem komisji oceniającej wnioski UE. Pomogła uruchomić działalność gospodarczą i pozyskać środki unijne dla ponad 250 osób. Wspiera przedsiębiorców w ramach Business Solution Group. Prywatnie mama gimnazjalistki.
Podyskutuj

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail