Czego szukasz

Jak sprzedawać w Internecie? 5 najważniejszych zasad

Prowadzenie sklepu internetowego wydaje się prostym interesem. Jednak, jak w każdej działalności, możecie natknąć się na różne utrudnienia. Korzystając ze swojego kilkuletniego doświadczenia zebrałam najistotniejsze – według mnie – czynniki prowadzące do sukcesu w tego typu handlu.

  • Hanna Pietrzak-Trzcińska - 24/02/2016
Komputer i herbata na biurku

1.  Staranny dobór produktów

Czy naprawdę chciałabyś sprzedawać towar niskiej jakości? Pamiętaj, że cel długoterminowy biznesu to zbudowanie lojalności klienta, zachęcenie go do powrotu na twoją stronę. Jeden zadowolony klient może metodą marketingu szeptanego polecić sklep kilkudziesięciu osobom.

Niezadowolony nabywca będzie powiadamiał o tym innych. Niestety, dużo częściej zdarza się, że swój zakup komentuje klient rozczarowany.

Sprzedać bubla dla szybkiego zysku to wcale nie jest żaden wyczyn. Zwłaszcza, gdy kupujący ma prawo zwrócić towar.

2. Dobry opis

Im lepiej opiszesz dostępny w swoim sklepie towar, tym mniej prawdopodobne jest, że ktoś będzie chciał go oddać. Oczywiście nie unikniemy tego, natomiast można minimalizować poziom zwrotów. Zatem najlepiej zamieścić jak największą ilość zdjęć, wymiary, dane techniczne. Kluczem do sukcesu będzie też atrakcyjny opis, zamiast zbioru suchych informacji.

Zachęcaj klientów do kontaktów telefonicznych, mailowych i do zadawania pytań. Pamiętaj, że nawet jeśli coś jest napisane na stronie nie oznacza, że ktoś to przeczytał ze zrozumieniem.

3. Szybka dostawa

Niezależnie od tego, czy będziesz mieć własny magazyn czy korzystasz z modelu dropshipping musisz pamiętać, że klienci są teraz bardzo niecierpliwi i nie będą czekać na przesyłkę dłużej niż to potrzebne. I raczej nie obchodzą ich problemy z dostawcami czy kurierami – to niestety pole twojej walki.

Z powyższego nie wynika wcale, że prowadząc sklep z rękodziełem nie możesz przyjąć zamówienia na rzecz, która dopiero powstanie.

Z mojego doświadczenia wynika, że klienci będą cierpliwie czekać na wymarzony produkt nawet kilka tygodni – pod jednym warunkiem – zostaną o tym poinformowani – nie ukrywaj zatem informacji o czasie realizacji zamówienia.

4. Promocja

Jak już twój sklep działa w sposób perfekcyjny pomyśl o promocji. Nie chodzi tylko o cenę (choć ona oczywiście jest istotna). Czy jest coś, co cię wyróżnia? Dlaczego ktoś miałby się decydować na zakup akurat tutaj?

Pamiętaj, że w social mediach ważny jest oryginalny i autentyczny przekaz.

Konkurencja jest duża, ale nawet sprzedając popularne produkty masz szansę wybić się ponad propozycje innych np. oryginalnością. Uwierz, że krótki liścik od ciebie, włożony do paczki obok faktury spowoduje, że kupujący zapamięta wśród różnych przesyłek akurat twoją.

5. Nie zapominaj o kliencie

Poświęć chwilę na obsługę posprzedażową. Może to być mail z zapytaniem, czy produkt spełnił oczekiwania, może to być zachęta do ocenienia twojej transakcji na stronie.

Taki zindywidualizowany kontakt o wiele łatwiej przeprowadzić w małym sklepie, w dużym odbiorca od razu zorientuje się, że rozmawia z ….automatem.

Na koniec

Nie zrażaj się porażkami. Nie każdego klienta uda nam się zadowolić. Skup się na jak najlepszej obsłudze i słuchaniu opinii twoich odbiorców.

Zdjęcie:

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Hanna Pietrzak-Trzcińska
Z wykształcenia jestem pedagogiem kulturalno-oświatowym, póki co wiedzę ze studiów wykorzystuję do wychowywania dwóch synów. Skończyłam też studia podyplomowe Marketing w sieci. Kilka lat pracowałam w księgarni internetowej wydawnictwa, a ponieważ w życiu nigdy nie jest za późno na zmianę, obecnie poszukuję nowych możliwości zawodowych, dlatego postanowiłam zostać Panią do pisania - panidopisania.pl Rozrywkowo prowadzę bloga sarkazmprzykawie.blogspot.com.
Podyskutuj

Chmura Faktur – sprawdź jak bardzo ułatwi Ci życie

Prowadzisz własną, małą firmę? Jesteś równocześnie działem sprzedaży, marketingu i produkcji? Pomyśl, jak możesz ułatwić sobie codzienną pracę – na przykład korzystając z programu do wystawiania faktur. Nie ma sensu płacić za taki program, jeżeli na rynku jest dostępny darmowy. Chmura Faktur to narzędzie intuicyjne, efektywne i znacznie ułatwiające życie każdemu przedsiębiorcy. Grzechem byłoby z niego nie korzystać.
  • Agnieszka Kociarz - 29/11/2018
młoda kobieta z plikiem faktur w ręce rozmawia przez telefon

Eliminacja papierowych dokumentów widoczna jest w wielu sferach naszego życia. Coraz więcej klientów decyduje się na otrzymywanie wyłącznie elektronicznych faktur od operatorów telefonii komórkowej, od dostawców gazu i energii elektrycznej. Rezygnujemy z wyciągów bankowych wrzucanych do skrzynki na listy, faktury wystawiane przez sklepy internetowe przychodzą na naszą skrzynkę mailową w postaci pliku PDF. Ba, nawet szkoły rezygnują z papierowych dzienników na rzecz elektronicznych.

Chmura faktur

Wszystkim tym działaniom przyświecają dwie naczelne idee. Po pierwsze, chodzi o to, żeby ułatwić sobie życie, usprawnić i przyspieszyć obieg dokumentów. Po drugie, ludziom zależy na ochronie środowiska naturalnego. Marnowanie papieru na generowanie ogromnej liczby dokumentów to objaw nieodpowiedzialności.

Jest jeszcze trzeci aspekt całej sprawy. Darmowa internetowa platforma do zarządzania fakturami tj. Chmura Faktur – a to o niej, jako o doskonałym przykładzie patentu na wyeliminowanie z życia gospodarczego w Polsce papierowych dokumentów księgowych, będziemy tu pisać – po prostu znacznie ułatwia pracę osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą. A o tym, że nie mają one w naszym kraju łatwo, nie trzeba chyba nikogo przekonywać.

Liczba jednoosobowych firm powiększa się systematycznie. Szacuje się, że co miesiąc przybywa ok. 25 tysięcy nowych działalności tego typu – tyle osób rejestruje działalność gospodarczą w CEIDG. Rocznie wystawia się w Polsce ponad 1,5 miliarda faktur, a blisko 150 milionów wciąż ma formę papierową. Oznacza to, że ludzie stają przed koniecznością przechowywania ogromnej ilości papierowych dokumentów – czy to w biurze księgowym prowadzącym obsługę firmy, czy w jej siedzibie.

Od stycznia 2018 roku firmy będące czynnymi podatnikami VAT zobowiązane są do prowadzenia elektronicznej ewidencji tego podatku w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego. Od lipca z kolei od każdego przedsiębiorcy rozliczającego VAT fiskus może zażądać przekazania faktur w wersji elektronicznej.

Faktury elektroniczne

Zdarzyło Ci się kiedyś zgubić fakturę? A może przez komplikacje na poczcie faktura nie doszła na czas i odbiło się to na twoich finansach? Takie rzeczy na szczęście nie zdarzają się codziennie, ale kiedy już mają miejsce, kosztują mnóstwo nerwów. Mało osób wie, ile czasu traci przez papierowe faktury. Statystycznie firmy tracą około 4 godzin miesięcznie na poszukiwanie, sortowanie lub archiwizację dokumentów. Cyfrowe wersje faktur wykluczają takie sytuacje. Innymi słowy, oszczędzają Twój czas, nerwy i chronią finanse.

Całkowita digitalizacja obiegu faktur to tylko kwestia czasu. Chmura Faktur, system bezpłatny, bez limitów, otwarty dla wszystkich i wykorzystujący zabezpieczenia bankowych systemów transakcyjnych to projekt firmy Tax Care.

Dostęp do Chmury Faktur to m. in.:

  • Nielimitowana ilość wystawionych faktur,
  • Bezpieczny sposób przekazywania dokumentów – bez załączników,
  • Przechowywanie faktur zarówno papierowych jak i elektronicznych w jednym miejscu,
  • Szybkie przekazywanie faktur do biura rachunkowego,
  • Automatyczna weryfikacja kontrahenta na gruncie VAT,
  • Możliwość wygenerowania JPK VAT,
  • Najwyższy poziom bezpieczeństwa – standard bankowych systemów transakcyjnych,
  • Brak jakichkolwiek opłat,
  • Pobieranie danych z GUS,
  • Potwierdzenie odbioru przez kontrahenta,
  • Weryfikacja statusu płatności za fakturę, przypomnienie o konieczności zapłaty,
  • Dodawanie faktur przez www i zaufane adresy e-mail,
  • Przetwarzanie faktur papierowych na wersję elektroniczną,
  • Automatyczna weryfikacja kontrahenta na gruncie VAT,
  • Jednolity standard dla wszystkich dokumentów niezależnie od ich pierwotnej formy (papier, plik lub dokument z Chmury Faktur),
  • Przekazywanie dokumentów do księgowej jednym kliknięciem,
  • Kategoryzacja dokumentów, analiza przychodów i kosztowych,
  • Jednolity standard dla wszystkich dokumentów niezależnie od ich pierwotnej formy (papier, plik lub dokument z Chmury Faktur),
  • Przekazywanie dokumentów do księgowej jednym kliknięciem.

Chmura Faktur jest otwarta dla wszystkich użytkowników: przedsiębiorców, biur księgowych, konsumentów oraz administracji publicznej. To całkowicie bezpłatne narzędzie, którego działanie sprawdzić możesz rejestrując się online na stronie www.chmurafaktur.pl

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu firmą Tax Care.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kociarz

Jak prowadzić księgowość we własnej firmie?

Otworzenie własnej działalności gospodarczej to dla wielu z nas prawdziwe spełnienie marzeń. Niestety, czasami zapominamy o tym, że nieraz cały ten proces generuje niezwykle dużą ilość utrudnień, a jedną z nich jest, chociażby kwestia księgowości. Utarło się, że jeżeli nie jesteśmy ekspertami w tejże dziedzinie, to najbezpieczniejszym działaniem będzie oddanie tych działań profesjonalistom, na przykład biurom rachunkowym. Czy to jedyna z możliwych opcji?
  • Jagoda Jasińska - 29/11/2018
kobieta robi obliczenia księgowe

Na pomoc…

Otóż okazuje się, że nie! Dziś mamy do czynienia z prawdziwą rewolucją w zakresie rachunkowości, a dzieje się tak, dlatego że istnieją narzędzia, które znacznie ułatwią uporządkować cały ten bałagan! Co najlepsze, stanie się to za naprawdę drobną opłatą! Weźmy za przykład program Taxomatic. Już za podstawową wersję mini, która kosztuje zaledwie… pięć złotych miesięcznie, możemy spokojnie prowadzić naszą działalność na samym początku jej istnienia.

Zakładając jednak, że szybko rozwiniecie swoje firmy, być może niedługo będziecie potrzebować czegoś poważniejszego. Rozwiązanie tego problemu jest znacznie bliżej, niż mogłoby się wydawać! Wystarczy wybrać wyższy pakiet do samodzielnego księgowania – co najlepsze, najdroższy z nich kosztuje zaledwie 99 złotych! Pomyślcie tylko – ile trzeba byłoby zapłacić za usługi nawet przeciętnego biura rachunkowego…

Ręka na pulsie

Dlaczego jeszcze coraz częściej decydujemy się na korzystanie z takich programów jak Taxomatic? Otóż pozwalają nam one na trzymanie ręki na pulsie sytuacji finansowej naszej firmy. Sami szybko znajdziemy wszelkie nieścisłości i potrzebne dokumenty w historii działania naszej firmy. Ma to także inne, znacznie poważniejsze powody. Otóż wiecie, kto ponosi odpowiedzialności za wszelkie błędy w prowadzeniu Księgi Przychodów i Rozchodów? Tak jest, wina leży wyłącznie po stronie… przedsiębiorcy. Oznacza to, że nawet jeżeli Wasz najlepszy wynajęty księgowy popełni błąd – to Wy za niego srogo zapłacicie!

Podsumowanie

Nie sposób także zapomnieć o tym, co jest siłą postępującej technologii. Program, a raczej stojący za nim algorytm nie ma prawa się pomylić, natomiast księgowy już tak. Oczywiście, nigdy nie jest to celowe, jednak trzeba wziąć pod uwagę kwestie takie jak zmęczenie, które mogą wpływać na jakość pracy. To właśnie one doprowadzają do występowania błędów, które są tak bardzo kosztowne! Na szczęście, można się ich tak łatwo pozbyć!

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail