Czego szukasz

Jak sprzedawać w Internecie? 5 najważniejszych zasad

Prowadzenie sklepu internetowego wydaje się prostym interesem. Jednak, jak w każdej działalności, możecie natknąć się na różne utrudnienia. Korzystając ze swojego kilkuletniego doświadczenia zebrałam najistotniejsze – według mnie – czynniki prowadzące do sukcesu w tego typu handlu.

Komputer i herbata na biurku

1.  Staranny dobór produktów

Czy naprawdę chciałabyś sprzedawać towar niskiej jakości? Pamiętaj, że cel długoterminowy biznesu to zbudowanie lojalności klienta, zachęcenie go do powrotu na twoją stronę. Jeden zadowolony klient może metodą marketingu szeptanego polecić sklep kilkudziesięciu osobom.

Niezadowolony nabywca będzie powiadamiał o tym innych. Niestety, dużo częściej zdarza się, że swój zakup komentuje klient rozczarowany.

Sprzedać bubla dla szybkiego zysku to wcale nie jest żaden wyczyn. Zwłaszcza, gdy kupujący ma prawo zwrócić towar.

2. Dobry opis

Im lepiej opiszesz dostępny w swoim sklepie towar, tym mniej prawdopodobne jest, że ktoś będzie chciał go oddać. Oczywiście nie unikniemy tego, natomiast można minimalizować poziom zwrotów. Zatem najlepiej zamieścić jak największą ilość zdjęć, wymiary, dane techniczne. Kluczem do sukcesu będzie też atrakcyjny opis, zamiast zbioru suchych informacji.

Zachęcaj klientów do kontaktów telefonicznych, mailowych i do zadawania pytań. Pamiętaj, że nawet jeśli coś jest napisane na stronie nie oznacza, że ktoś to przeczytał ze zrozumieniem.

3. Szybka dostawa

Niezależnie od tego, czy będziesz mieć własny magazyn czy korzystasz z modelu dropshipping musisz pamiętać, że klienci są teraz bardzo niecierpliwi i nie będą czekać na przesyłkę dłużej niż to potrzebne. I raczej nie obchodzą ich problemy z dostawcami czy kurierami – to niestety pole twojej walki.

Z powyższego nie wynika wcale, że prowadząc sklep z rękodziełem nie możesz przyjąć zamówienia na rzecz, która dopiero powstanie.

Z mojego doświadczenia wynika, że klienci będą cierpliwie czekać na wymarzony produkt nawet kilka tygodni – pod jednym warunkiem – zostaną o tym poinformowani – nie ukrywaj zatem informacji o czasie realizacji zamówienia.

4. Promocja

Jak już twój sklep działa w sposób perfekcyjny pomyśl o promocji. Nie chodzi tylko o cenę (choć ona oczywiście jest istotna). Czy jest coś, co cię wyróżnia? Dlaczego ktoś miałby się decydować na zakup akurat tutaj?

Pamiętaj, że w social mediach ważny jest oryginalny i autentyczny przekaz.

Konkurencja jest duża, ale nawet sprzedając popularne produkty masz szansę wybić się ponad propozycje innych np. oryginalnością. Uwierz, że krótki liścik od ciebie, włożony do paczki obok faktury spowoduje, że kupujący zapamięta wśród różnych przesyłek akurat twoją.

5. Nie zapominaj o kliencie

Poświęć chwilę na obsługę posprzedażową. Może to być mail z zapytaniem, czy produkt spełnił oczekiwania, może to być zachęta do ocenienia twojej transakcji na stronie.

Taki zindywidualizowany kontakt o wiele łatwiej przeprowadzić w małym sklepie, w dużym odbiorca od razu zorientuje się, że rozmawia z ….automatem.

Na koniec

Nie zrażaj się porażkami. Nie każdego klienta uda nam się zadowolić. Skup się na jak najlepszej obsłudze i słuchaniu opinii twoich odbiorców.

Zdjęcie:

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Z wykształcenia jestem pedagogiem kulturalno-oświatowym, póki co wiedzę ze studiów wykorzystuję do wychowywania dwóch synów. Skończyłam też studia podyplomowe Marketing w sieci. Kilka lat pracowałam w księgarni internetowej wydawnictwa, a ponieważ w życiu nigdy nie jest za późno na zmianę, obecnie poszukuję nowych możliwości zawodowych, dlatego postanowiłam zostać Panią do pisania - panidopisania.pl Rozrywkowo prowadzę bloga sarkazmprzykawie.blogspot.com.
Podyskutuj

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie