Czego szukasz

Jak najprościej założyć sklep internetowy?

Ileż to razy słyszałyśmy w rozmowach z Wami: „Ale ja i sklep internetowy? Nie mam pieniędzy na towar, ani miejsca na jego składowanie, nie znam się na sprawach technologicznych…”. Dzisiaj udowodnimy Wam, że aby prowadzić sklep, nie jest potrzebny magazyn, że wcale nie trzeba być ekspertką od pakowania i fotografowania, ani też mieć gigantycznego budżetu na start! Słowem kluczowym jest dropshipping. Specjalnie dla wszystkich mam, które chcą szybko i sprawnie założyć własny e-sklep!

  • Katarzyna Brdak - 16/04/2015
Załóż z nami e-sklep!

Sklep internetowy bez magazynu? Czy to możliwe?

Jak najbardziej! Pod warunkiem, że posiada się e-sklep zintegrowany z hurtownią, która spakuje paczkę z towarem i wyśle ją klientowi. Wybieramy więc hurtownię, importujemy zdjęcia i opisy produktów, a kiedy zaczynają spływać zamówienia – przekazujemy je hurtowni w celu realizacji. Na tym właśnie polega dropshipping.

„W dzisiejszych czasach,(…) kiedy na rynku jest dostępne prawie wszystko,(…) kluczowym aspektem staje się przejrzystość oferty, jakość obsługi i przede wszystkim czas dostawy. (…) Wszystkie w/w wymagania można spełnić prowadząc nawet małą jednoosobową firmę”- wyjaśnia Paweł Gułaś z hurtowni Gimmik.

Co muszę zrobić, aby zacząć sprzedawać w modelu dropshipping?

Oczywiście otworzyć działalność gospodarczą i uruchomić w pełni funkcjonalny, przyjazny dla klienta sklep internetowy. Założenie e-sklepu może być bardzo proste, zwłaszcza gdy korzysta się z gotowych rozwiązań, jakie opracowała platforma RedCart. Następnym krokiem jest stworzenie biznesplanu oraz oczywiście wyszukanie odpowiedniej hurtowni dropshippingowej.

Jak wybrać taką hurtownię? Czym się kierować?

Zanim podpiszemy umowę z hurtownią, niezbędne będzie ustalenie kilku ważnych kwestii, takich jak: cen towarów, warunków rozliczenia, ewentualnych dodatkowych opłat związanych z przygotowaniem towaru do wysyłki – wreszcie czasu potrzebnego na realizację zamówienia.

I tutaj dochodzimy do szczególnie ważnych kwestii, a mianowicie, nie ma jednej sprawdzonej recepty na dropshipping. Istnieje także wiele mitów na temat tego, że hurtownie dropshippingowe narzucają sklepom niekorzystne warunki. W praktyce, wiele z nich nie tyle, dba o dobre warunki, ile wspiera współpracujące sklepy, także pod względem marketingowym.

Jeśli chodzi o ceny, należy przy tym pamiętać, że hurtownie przejmują na siebie cały proces związany z przygotowaniem i nadaniem przesyłek, ponosząc koszty. Ale nie w każdej hurtowni ma to odzwierciedlenie w cenie produktu. Jak podkreśla Mariusz Dzieża z hurtowni Eroplace, ceny towarów zależą bardziej od całości modelu biznesowego i mogą być nawet niższe, niż w hurtowej sprzedaży. Potwierdza to również Tomasz Lisowiec z Bagexpress: „realizacja zamówień dropshippingowych nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.”

Gdy wybierzemy już hurtownię, rodzi się kwestia szybkiego i efektywnego pobrania oferty produktowej. Czyli musimy sprawić, aby w naszym e-sklepie pojawiły się towary, które de facto są własnością hurtowni. Taka funkcja gotowej integracji dla wybranych hurtowini dostępna jest np. na platformie RedCart.pl.

Jak twierdzi Paweł Gułaś z Gimmik: „Bardzo ważna jest również kwestia integracji i importu produktów w celu szybkiego zatowarowania sklepu internetowego. Integracja ta musi być automatyczna i umożliwiać bieżącą aktualizację cen i przede wszystkim dostępności towarów.”

„Każdy klient ma swój własny unikalny link do pliku, gdzie może umieścić własne nazwy kategorii, okroić asortyment lub wprowadzić własne zmiany.” – dodaje Tomasz Lisowiec z Bagexpress.

Wybraliśmy hurtownię, wiemy co chcemy sprzedawać, uzgodniliśmy warunki. Co teraz? Jakie są obowiązki sklepu działającego w modelu dropshipping?

Wreszcie możemy zatowarować sklep i skupić się na najważniejszym: promocji i zwiększaniu ruchu. Aktualizacja stanów magazynowych i cen odbywa się automatycznie; a zadaniem sprzedawcy – poza skutecznym marketingiem – staje się przekazywanie zamówień do hurtowni razem ze wszystkimi danymi potrzebnymi do sprawnej realizacji zamówienia, takimi jak adres klienta czy sposób przesyłki. Trzeba pamiętać także o tym, że to e-sklep sprzedaje towar klientowi i to na e-sklepie ciążą wynikające z tego tytułu obowiązki, takie jak: wystawienie paragonu dla klienta oraz obsługa posprzedażowa związana z realizacją prawa do zwrotu towaru w wyniku odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Niemniej jednak, są hurtownie – jak np. Bagexpress, które oferują również pełną obsługę posprzedażową: w tym zarówno zwroty jak i reklamacje towaru.

 

Jakie są korzyści dla prowadzących sklep?

Dropshipping dla sklepu internetowego oznacza przede wszystkim bardzo duże oszczędności: brak magazynu, brak konieczności zamrażania kapitału w towarze i realizacji zamówień. Zapewnia też dostęp do dużej ilości towarów, które są dostępne od ręki.

„W dropshippingu właściciel sklepu płaci za pojedyncze zamówienia i to dopiero wtedy, kiedy klient mu zapłaci. Nic nie ryzykuje.” – podkreśla Anna Zakościalna z hurtowni Centrala Zabawek

Rozliczenia są równie proste. Odbywają się zazwyczaj na podstawie faktur wystawianych przez hurtownię sklepowi na krótki termin, po realizacji zamówienia. Hurtownie w coraz większym stopniu wspierają sklepy marketingowo, czego bardzo dobrym przykładem jest Bagexpress, która dostarcza banery, grafiki, organizuje wyprzedaże lub Eroplace. Mariusz Dzieża z Eroplace podkreśla, że: „(…) Obecnie dodajemy do paczek naszych klientów: wizytówki, ulotki, kupony rabatowe, darmowe feromony i drobne upominki, takie jak np. próbki żeli. Trzeba je oczywiście dostarczyć do hurtowni na swój koszt.”

Czy klient na tym coś traci?

Większość hurtowni dropshippingowych pakuje i wysyła towar klientowi zaraz po tym, jak tylko dostanie zamówienie: czas realizacji wysyłki nie jest więc wydłużony. Zdaniem Pawła Gułasia z hurtowni Gimmik: „Główną korzyścią jest czas realizacji zamówienia. Klient końcowy nie zauważy nawet, kto nadał przesyłkę. Ważne jest, aby zamówienie przyszło kompletne, dobrze zabezpieczone i dostarczone na czas.”  Ponadto hurtownie wysyłają sklepom informacje umożliwiające monitorowanie przesyłki. Dropshipping nie oznacza także wyższej ceny dla klienta: w każdym modelu współpracy występują koszty, które mają wpływ na cenę produktów.

Co najczęściej martwi właścicieli e-sklepów w modelu dropshippingu?

Temat dropshippingu jest stosunkowo nowy. Pierwszym wyzwaniem jest sprawna integracja z daną hurtownią, a nie każda platforma do prowadzenia e-sklepu na to pozwala. Drugim jest wzajemnie zaufanie. Właściciele e-sklepów obawiają się najczęściej utraty kontroli nad realizacją zamówienia, bo to nie oni ostatecznie pakują przesyłkę. Jednak hurtownie dropshippingowe zazwyczaj dysponują szeroką paletą bezpiecznych możliwości dostawy towaru, a często wysyłają link do śledzenia przesyłki sklepom, aby właściciele mogli śledzić trasę przesyłki. Ostatecznie, klient, który kupuje w sklepie internetowym podejmuje decyzje zakupowe na podstawie zdjęć – najważniejsze jest więc, aby otrzymał to, co zamówił, w odpowiednim czasie, a nie skąd towar został do niego wysłany.


Warto spróbować

Każdy może założyć darmowy, próbny sklep na platformie RedCart, a także podpiąć i przetestować hurtownię. Hurtownię wybrać można z listy dostępnej na stronie RedCart, lub w przypadku podjęcia decyzji o założeniu sklepu zlecić wykonanie indywidualnej integracji dla samodzielnie znalezionej hurtowni.

Czyżby dropshipping był idealnym pomysłem na biznes dla mam?

Zdecydowanie tak. Przede wszystkim ze względu na niski poziom kosztów początkowych (brak magazynu, zakupu produktów), ale także znacznie ułatwia wystartowanie z własnym e-sklepem, dając mamie możliwość pracy w elastycznych godzinach czy pracy z dowolnego miejsca np. domu, lub piaskownicy.

Zdaniem Anny Zakościelnej z hurtowni Centrala Zabawek: „dzięki dropshippingowi można spróbować, czy jest się takim (dobrym) graczem czy też nie – nie ponosząc przy tym kosztów zakupu towarów, nie trzeba także spędzać tygodni, aby zrobić opisy i zdjęcia towarów, a uruchomienie sklepu lub aukcji z nami to kwestia 1-3 dni”.

Drogie mamy, zatem do dzieła! Tutaj możecie od razu wejść na platformę RedCart i założyć swój testowy e-sklep!

RedCart jest platformą sklepów internetowych specjalizującą się w integracji e-sklepów z hurtowniami. W artykule pojawiły się wypowiedzi przedstawicieli hurtowni: Eroplace, Centrala Zabawek, Gimmik oraz Bagexpress. 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Katarzyna Brdak
Specjalista ds. marketingu w RedCart.pl.
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail