Czego szukasz

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Rozważasz założenie sklepu internetowego? Działalność w branży e-commerce to obecnie jeden z najpopularniejszych pomysłów na biznes. Jeśli ma przynosić spodziewane efekty, należy mądrze w nią inwestować.

ręce kobiety, klawiatura laptopa i kubek z kawą

Co na początek?

Nierzadko można się zetknąć ze stwierdzeniem, że założenie i prowadzenie sklepu internetowego jest bardzo kosztowne i wymaga od nas specjalistycznej wiedzy technicznej. Nie jest to prawdą, ponieważ możemy założyć sklep internetowy posiadając nawet 100 zł. Warto zapoznać się z tym poradnikiem, ponieważ pozwoli nam on oszczędzić czas i pieniądze przy zakładaniu pierwszego sklepu internetowego. Ostateczne koszty są uzależnione od wielu czynników, niemniej na początek trzeba wyłożyć pieniądze na:

  • wynajem oprogramowania (już od 50-100 zł) lub zakup oprogramowania sklepu – najtańszy wariant to kilkaset złotych. Możemy też zlecić firmie zewnętrznej zaprojektowanie i stworzenie sklepu – tutaj musimy wydać już kilka tysięcy złotych,
  • zakup domeny i hostingu,
  • wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej – musisz zarejestrować firmę, a to oznacza odprowadzanie składek ZUS, opłacanie księgowości itp.,
  • wydatki związane z marketingiem i reklamą sklepu internetowego.

Ile kosztuje sklep internetowy?

Wystarczy nam już kilkaset złotych na założenie własnego sklepu internetowego, dodanie produktów i rozpoczęcie sprzedaży. Jeżeli już mamy gotowy sklep musimy przejść do kolejnego etapu i zainwestować pieniądze na marketing i reklamę.

Jak rozwijać sklep internetowy i pozyskać pierwszych Klientów?

Prowadząc działalność e-commerce, nie możesz zapomnieć o kilku ważnych kwestiach:

1. Marketing i reklama sklepu internetowego.

Celem działań marketingowych jest przyciągnięcie na stronę sklepu, jak największej liczby potencjalnych klientów i zwiększenie rozpoznawalności marki. W tym zakresie wymienia się m.in.:

  • e-mail marketing,
  • pozycjonowanie w wyszukiwarkach,
  • reklamy Google AdWords,
  • content marketing,
  • kampanie na Facebooku, np. przy zastosowaniu Facebook Ads, a także w innych mediach społecznościowych,
  • marketing wirusowy.

2. Zwiększanie funkcjonalności sklepu.

Pozyskiwanie nowych klientów nieodłącznie wiąże się z rozbudową zaplecza sklepu, dzięki czemu proces składania i realizacji zamówień przebiega szybciej i sprawniej. Jeśli ułatwisz klientom robienie zakupów i utwierdzisz ich w przekonaniu, że dokonali właściwego wyboru, będą chętnie wracać do Twojego sklepu i polecać go znajomym.

3. Zwiększanie zaangażowania klientów.

Dobrym pomysłem na zwiększenie zaangażowania i rozpoznawalności marki jest współpraca z blogerami lub konkursy stanowiące istotny element promocji. Właściwie opracowany i zorganizowany konkurs pozwoli zwiększyć ruch na stronie i rozpoznawalność marki.

4. Poszerzanie oferty sklepu.

Duży wybór produktów zawsze jest w cenie. Zwłaszcza jeśli w Twoim sklepie klienci kupią coś, czego nie ma nigdzie indziej. Należy pamiętać, aby oferta sklepu internetowego była czytelna i przejrzysta, a sam proces zakupowy skrócony do minimum.

Samo prowadzenie sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem, jednak nie wymaga od nas wielkich pieniędzy na start. W porównaniu do sklepów stacjonarnych koszty i ryzyko jest dużo mniejsze. Należy jednak poświęcić sporo czasu na marketing i promocje sklepu, aby trafić do grupy docelowej potencjalnych klientów.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie