Czego szukasz

Dobra kawa i uśmiech dziecka – mój pomysł na biznes w Tarnowie

Mamy nie siedzą z założonymi rękami, tylko działają. Jak nie mają dokąd wyjść na kawę z przyjaciółką i dziećmi to same takie miejsce otwierają. Nowym punktem na mapie Tarnowa jest Inka Cafe, kawiarnia założona oczywiście przez mamę pełną energii i zapału do pracy! Przeczytajcie inspirującą historię!

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 20/06/2013

Monika –  kobieta, matka, teraz właścicielka kawiarni przyjaznej mamom i dzieciakom… spełniona?

Tak, w stu procentach. Zawsze dążyłam do wyznaczonego przez siebie celu i teraz mi się udało. Cieszę się, że moja pasja stała się teraz również moją pracą. Zawsze pragnęłam pracować z dziećmi, dlatego też ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, aby między innymi móc poznawać świat dzieci ich oczami. 

Mieszkasz w Tarnowie – taki biznes to realizacja marzenia czy po prostu biznes. Czy w Tarnowie potrzeba takich miejsc?

Pomysł na kawiarenkę przyjazną dla mam z dziećmi zrodził się przede wszystkim z własnego doświadczenia. Samej, będąc mamą, brakowało mi miejsc w Tarnowie, do których mogłabym pójść z synkiem by spotkać się z przyjaciółką. Miejsc bezpiecznych i przystosowanych dla najmłodszych, gdzie bezstresowo mogłabym się napić kawy, zrelaksować, zagłębić w lekturę książki. Cieszę się, że wreszcie udało mi się spełnić swoje marzenie, czyli stworzyć miejsce, z którego korzystać może niejedna mama.  

Otworzenie biznesu w mniejszym mieście jest większym wyzwaniem niż w dużym? Jest trudniej czy łatwiej niż np. w Warszawie, albo Wrocławiu?

Otworzenie biznesu w jakimkolwiek mieście, czy miejscu, nie uważam za łatwe. Wiążę się to z wieloma różnymi formalnościami, wyzwaniami, czy wyrzeczeniami, ale uważam, że sukces zależy od nas samych, od ciężkiej pracy, od naszego nastawienia i podejścia. 

Praca, dom, firma, dziecko… skąd czas? Skąd pomoc?

Nie jest łatwe, by na co dzień pogodzić moje życie rodzinne z pracą zawodową, ale dobra organizacja dnia, pomoc najbliższych mi osób- rodziny, przyjaciół- to recepta na udany dzień. Przede wszystkim systematyczność, wiara w siebie, ogromna siła i ciągła chęć dążenia do celu, nie tylko zawodowego ale również rodzinnego, pomaga mi przezwyciężać i pokonywać każdą napotkaną poprzeczkę. Największą jednak motywacją jest mój 4-letni synek, który jest całym moim życiem i przy nim nauczyłam się perfekcyjnej organizacji, a to ona jest kluczem do tego, aby wszystko się udało.

Synek to inspiracja dla inicjatyw, które chcesz wdrożyć do kawiarni? To dzięki niemu rozpościerasz skrzydła?

Sądzę, że tak. Dzięki Niemu znów poczułam się dzieckiem, nauczyłam się cieszyć z każdej wspólnej spędzonej chwil, z zabaw i szaleństw. Wiele pomysłów, które realizuję w kawiarni, zrodziły się podczas naszych wspólnych zabaw, rozmów i zaobserwowanych przeze mnie jego potrzeb. 

Czy taka kobieta, taka mama czegoś się boi?

Nie można powiedzieć, że czegoś się boję, na pewno nie wyzwań, napotkanych trudności ani ciężkiej pracy. Jedynie czego się obawiam, zapewne jak każda mama, to o losy mojego dziecka i jego przyszłość. 

Bardziej mama czy bardziej businesswoman?

Zdecydowanie mama. Ta życiowa rola daje mi najwięcej, szczęścia, uśmiechu, poczucia własnej wartości i sprawia, że wszystko wokół staje się piękniejsze. Radość jaką daje mi macierzyństwo, przekłada się także, na moje całkowite oddanie się pracy, a co za tym idzie – w osiąganiu sukcesów zawodowych. 

A za 10 lat…

Nadal będę realizować swoje marzenia i swoje pasje. Mam ich jeszcze kilka w zanadrzu, ale ich nie zdradzę dopóki ich nie zrealizuję….

Postaw inne mamy na nogi – jakbyś zmotywowała, zapewniła, że się da!?

Przede wszystkim, by cieszyły się pełnią życia, i z niego korzystały. Bycie mamą to coś najpiękniejszego, co nam kobietom mogło się przytrafić, dlatego sądzę, że to nasze dzieci powinny być największym motywatorem dla nas samych. Nie bójmy się realizować marzeń, dokształcać się i spotykać z innymi mamami, które już osiągnęły sukces zawodowy.  My kobiety możemy naprawdę wiele, wystarczy chcieć, próbować i się nie poddawać. 

Dziękuję za rozmowę i zapraszamy wszystkie mamy z Tarnowa i okolic do kawiarni Inka Cafe

Która mieści się w Tarnowie, przy ul. Wojska Polskiego 10a

Inka Cafe na FB

Rozmawiała Georgina Gryboś

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail