Czego szukasz

Czas na nieklikanie

Chcemy więcej zarabiać, poświęcać czasu rodzinie i przyjaciołom, zadbać o zdrowie, i oczywiście – podróżować. To cztery najważniejsze postanowienia noworoczne Polaków i Polek. Czy także Twoje? Przełom roku sprzyja nie tylko postanowieniom, ale także rozmyślaniu o upływie czasu. Czas, czas… ciągle go za mało, ciągle nam umyka. Próbujemy go złapać, zarządzić nim, obłaskawić. A jednocześnie trwonimy go lekką ręką. Zamiast podróżować po świecie przemierzamy strony internetowe. Zamiast być z rodziną i przyjaciółmi śledzimy losy celebrytów na pudelku. Zamiast porozmawiać, wpisujemy posty na facebookowej tablicy.

młoda kobieta pracuje przed komputerem

Ważne, pilne i kuszące

Zarządzanie sobą w czasie mam w małym paluszku. Na wyeksponowanym miejscu (czyli na drzwiach lodówki) wieszam matrycę Eisenhowera. Dzielę aktywności na ważne/pilne, czerwonym flamastrem przekreślam „przeszkadzacze”. Piszę artykuł. To pilne. Zajmuję się synkiem. To ważne. Zakupy deleguję na męża. Idzie mi świetnie. Tak świetnie, że mam ochotę pochwalić się na Facebooku. I tak dopadają mnie pożeracze, ponieważ na Facebooku się oczywiście nie kończy.

Zorientowana w bieżących informacjach odkrywam, że minęła godzina, a na dodatek mój przeładowany informacjami umysł nie potrafi już skoncentrować się na pracy.

Piłowanie

Sprawdzanie poczty, portali społecznościowych oraz bieżących informacji „odpiłowuje” nasz czas. Dosłownie! Człowiek oderwany od wykonywanego zadania, nawet na krótko, potrzebuje dodatkowego czasu na ponowne wciągnięcie się do pracy. Statystycznie w ten sposób marnuje się 28% naszego czasu. To tzw. efekt piły obrazujący gwałtowne spadki wydajności, czyli czas bezpowrotnie utracony.

Nieklikanie

Utrata kontroli nad czasem boli nas podwójnie: straciliśmy czas, a na dodatek w naszych głowach uruchamiają się pełne wyrzutów wewnętrzne monologi. Niesłusznie. Coś, co wygląda na problem tkwiący w nas (lub innych), często wynika z otaczającego nas środowiska. Zmieńmy otoczenie, a zmiana będzie łatwiejsza; nie jemy czekoladek, gdy nie ma ich pod ręką.

Odłącz komputer od Internetu. Sprawdzaj pocztę nie częściej niż po godzinie pracy (czyli wówczas, gdy efektywność i tak spada). Użyj podstępu, czyli filtrów blokujących (czasowo) przeszkadzające strony, takich jak FocalFilter (aplikacja na PC) lub Self Control (działa na Mac-u).

Dlaczego klikamy?

Warto jednak zadać sobie pytanie, dlaczego klikamy? Często wirtualne przeszkadzacze zaspokajają nasze potrzeby emocjonalne. Jedną z nich jest potrzeba afiliacji.Opieka nad maluchem i praca z domu odcinają od „funkcji społecznej” pracy – biurowych znajomości, pogaduszek przy kawie, ploteczek. Portale społecznościowe stanowią niezły substytut, szczególnie gdy koledzy w biurze również ulegają pokusie przeszkadzaczy.

Jak sobie z tym poradzić? Znaleźć zajęcia lepiej zaspokajające emocjonalne potrzeby, znajdujące się w drugiej ćwiartce matrycy Eisenhowera (ważne). Nie odmawiajmy sobie kawy z przyjaciółką, bez towarzystwa malucha (albo laptopa). Zapewnijmy sobie codziennie godzinę emocjonalnego i emocjonującego odpoczynku. Aerobik z koleżanką, kurs tańca z partnerem, basen z dzieckiem. Na pewno masz własny pomysł!

Last but not least

I wreszcie: konkrety. Ustal sama ze sobą, co jest priorytetem dnia. Skup się na szczegółach: brak pewności lub zbyt wiele opcji do wyboru – paraliżuje. Bądź realistką. Będąc mamą z pewnością udało Ci się już jednocześnie bujać dziecko, gotować obiad, rozmawiać przez telefon i czytać maila.

Jednoczesne działania mają sens, o ile są to czynności wykonywane mechanicznie, aktywizujące lewą półkulę (np. sprzątanie) połączone z działaniami aktywizującymi półkulę prawą, twórczymi, kreatywnymi (np. gra z dziećmi w zagadki, rozmowa).

Metoda Napoleona łatwo może jednak przerodzić się w syndrom Napoleona, czyli zadaniowe zapętlenie, które zamiast oszczędzić nasz cenny czas powoduje chaos i popełnianie błędów. Realizm to również ustalenie konkretnego celu i jego konsekwentna realizacja. I tak właśnie powstał ten artykuł.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Psycholożka, project managerka, trenerka i coach (twoj-coaching.blogspot.com). Mama 15 - miesięcznego brzdąca, uparcie dążąca do mistrzostwa w godzeniu sfery prywatnej, rodzinnej i zawodowej. W wolnych chwilach ćwiczy jogę i ogląda Formułę 1.
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×