Czego szukasz

Co może zrobić pracodawca, aby zatrzymać świetnych pracowników?

Odpowiedź na to pytanie pojawia się kilkakrotnie w naszym wywiadzie; bardzo wiele zależy od podejścia pracodawcy do kobiet pracujących w firmie. O tym jak wspierać kobiety i ich ścieżkę kariery rozmawiamy z Agnieszką Langer – Król, Dyrektor ds. Wsparcia Zarządu, w State Street Bank Polska.

  • Anna Łabno - Kucharska - 23/09/2019

Agnieszko, zacznę od trudnego pytania. Według raportu „Kobiety w biznesie”: tylko 1 na 3 menedżerów w Unii Europejskiej to kobieta. Co ciekawe, w Polsce kobiety stanowią 48% wszystkich menedżerów, co daje nam trzecie miejsce w UE. A jak to wygląda u Was w State Street Bank Polska?

W naszej firmie świadomie kładziemy duży nacisk na zrównoważony podział stanowisk menedżerskich pomiędzy kobietami i mężczyznami. Wynika to przede wszystkim z wartości firmy. W Polsce od 3-4 lat regularnie monitorujemy ten trend na wszystkich szczeblach pracowniczych i identyfikujemy obszary, które wymagają aktywnego wsparcia.

Na początku funkcjonowania naszej firmy w Polsce mieliśmy bardzo dużą dysproporcję płci na stanowiskach dyrektorskich. Pracowaliśmy nad tym tematem i uzgodniliśmy plan działania. Dotyczył on zarówno pozyskiwania zewnętrznych kandydatów i upewnienia się, że tak zwana „krótka lista” najmocniejszych kandydatów jest zawsze zbalansowana pod względem płci.

Wewnętrznie wprowadziliśmy programy rozwojowe, które umożliwiają rozwój ścieżki kariery zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. W rezultacie udało nam się zrównoważyć poziom zatrudnienia na stanowiskach menedżerskich. Warto dodać, że nie może to być wysiłek jednorazowy, tylko ciągła praca – tylko wtedy utrzymamy dobre wyniki.

A jakie korzyści daje promowanie i realizowanie idei równego dostępu do stanowisk kierowniczych?

Dla nas w State Street Bank Polska jest to ważny aspekt wartości firmy. Mamy głębokie przekonanie, że jest to właściwy kierunek. Jest to ważne również z punktu widzenia naszych pracowników, którzy pytają o równy dostęp do stanowisk kierowniczych. Zdarza się również, że te pytania padają na rozmowach rekrutacyjnych.

Nasi klienci często podkreślają, że uwzględnianie równego dostępu do stanowisk kierowniczych jest dla nich ważne. Chcą wiedzieć, czy i jak angażujemy się w promowanie różnorodności.

Wg badań Forbesa, zrównoważone zespoły podejmują w 87% lepsze i szybsze decyzje i potrzebują na to o 50% mniej spotkań (sic!). Wartościowych badań w temacie jest naprawdę sporo i płynie z nich jeden wniosek – zbalansowane pod kątem płci zespoły dają firmie – i sobie oczywiście – większą i realną korzyść.

W State Street Bank Polska zgadzamy się z tymi wnioskami, dlatego podejmujemy działania związane z realizacją idei równego dostępu do różnych stanowisk, w tym tych najwyższego szczebla.

Bardzo Ci dziękuję Agnieszko. A jak wyglądała Twoja droga do stanowiska kierowniczego? Ze State Street Bank Polska jesteś związana już od kilku lat.

Tak, w State Street Bank pracuję już prawie 7 lat, a jestem aktywna zawodowo od blisko 15 lat. Z wykształcenia jestem iberystką i moją pierwszą pracę jako specjalistka ds. obsługi klienta dostałam właśnie dzięki znajomości języków obcych. Firma, w której pracowałam przed State Street Bank była jedną z pierwszych, która w Krakowie otworzyła Centrum Usług Wspólnych. Po roku zaaplikowałam do nowo tworzącego się działu HR na stanowisko Specjalisty ds. Szkoleń i Rozwoju. Dużo się uczyłam i to zaowocowało. W rezultacie zostałam specjalistką i bardzo polubiłam ten obszar pracy.

Po 7 latach uznałam, że czas na zmiany. Wtedy też pojawiła się oferta, a tym samym nowe wyzwanie. Dotyczyło ono zbudowania i kierowania Działem Uczenia się i Rozwoju w State Street Bank w Polsce. Moją rolą było wspieranie rozwoju lokalnych menedżerów, czuwanie nad procesami zarządzania talentami. Prowadziłam też programy menedżerskie oraz byłam coachem. Po pewnym czasie odpowiadałam również za globalny program rozwojowy dla średniej kadry menedżerskiej w Europie. Po ponad 10 latach spędzonych w dziale HR zaczęłam się zastanawiać nad zmianą roli i przejściem do biznesu.

Czy w firmie były osoby, które wspierały Cię w tym pomyśle?

Rozmawiałam o tym z moim przełożonym, który od samego początku mnie wspierał. Pojawiła się możliwość objęcia roli Dyrektora ds. Wsparcia Zarządu, którą obecnie pełnię. To dla mnie duża zmiana, nowe i inne wyzwania. Wciąż sporo się uczę, ale na pewno nie narzekam na nudę.

Agnieszko, portal mamopracuj.pl czytają głównie mamy, więc zapytam też o nie ☺ A dokładniej o to czy są mamy, które wracają do State Street Bank Polska po urlopach macierzyńskich i wychowawczych, a po jakimś czasie awansują? Znasz takie historie? Możesz o nich opowiedzieć?

Aktualnie mamy około 300 rodziców na urlopach macierzyńskich i rodzicielskich. Zatem można powiedzieć, że mamy dużą dynamikę wśród pań, które odchodzą na ten urlop oraz mam, które z niego wracają. Zależy nam, by mamy wracały do pracy i korzystały z udogodnień, które oferujemy. Są to między innymi:

  • elastyczne godziny pracy,
  • możliwość pracy z domu,
  • zaangażowanie w grupy przeznaczone dla rodziców, np. Klub Pracujących Rodziców.

Więcej o Working Parents Club w State Street Bank Polska, czyli Klubie Pracujących rodziców przeczytaj tutaj >>

Teraz pracujemy również nad nową inicjatywą mentoringu dla mam powracających z urlopów i pań, które się na nie wybierają. Mamy naprawdę dużo przykładów mam, które po urlopie macierzyńskim awansowały dzięki swojemu zaangażowaniu w pracę i dzięki dobrym wynikom. Ja, jako mama 3 dzieci, jestem z tego faktu bardzo dumna.

Właśnie, Agnieszko, Ty jesteś świetnym przykładem tego, że kobieta – mama może zajmować wysokie stanowisko i świetnie się na nim sprawdzać. A ja mam do Ciebie być może przewrotne pytanie: Co powiedziałabyś pracodawcom, którzy ciągle obawiają się kobiet w swoich szeregach, w szczególności na kierowniczych stanowiskach?

Ja sama mam bardzo pozytywne doświadczenia związane z pracą zarówno z moim poprzednim, jak i obecnym pracodawcą. Tym pracodawcom, którzy ciągle obawiają się kobiet na stanowiskach kierowniczych przypomniałabym i pokazałabym na konkretnych przykładach, jak doskonałym menedżerem musi być każda mama z umiejętnościami planowania, organizowania, zarządzania czasem, żeby „balansować” pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym.

Myślę, że to czego obawiają się pracodawcy to potencjalnie ograniczona dostępność kobiet na stanowiskach kierowniczych spowodowana np. opieką na dzieckiem. W mojej opinii to rolą pracodawcy jest stworzenie takich warunków pracy, które dają elastyczność i umożliwiają rozwój. Szukanie rozwiązań chociażby w postaci elastycznego grafiku, pracy z domu, wsparcia rodziców w dofinansowaniu przedszkola czy żłobka, to jest kierunek dla pracodawcy.

Na koniec chcę Cię zapytać, czy masz może jakieś wskazówki dla dziewczyn, kobiet, mam, które marzą o karierze podobnej do Twojej?

Ciekawe pytanie. Myślę, że mogę podzielić się kilkoma prostymi zasadami, które do tej pory w moim przypadku zawsze się sprawdzały ☺
Po pierwsze – dbaj o wyniki swojej pracy. To podstawa, ale właśnie dzięki temu jak pracujemy wyrabiamy sobie swoją markę i budujemy zaufanie do nas jako do pracownika. Jeśli nasz przełożony wie, że jak nam powierzy nowe zadanie, to będzie ono „zaopiekowane”, że wrócimy z propozycją dotyczącą rozwiązania, po prostu przejmiemy inicjatywę i odpowiedzialność, to znak, że się angażujemy.
Po drugie – myśl krytycznie. Prawdziwa wartość pracownika płynie nie z tego, że tylko wykona zadanie, ale spojrzy na nie krytycznie, że będzie w stanie powiedzieć, iż dany proces można zrobić lepiej, inaczej. To przychodzi wraz z doświadczeniem. Natomiast często ważne jest to, żeby mieć odwagę i nie zgodzić się z przełożonym, ale jednocześnie przedstawić swoje rozwiązanie i przekonać szefa do innego rozwiązania. Może to być trudne, ale nie niemożliwe ☺
Po trzecie – ludzie. Poprzez nasze zaangażowanie w różne zadania, nowe projekty poznajemy nowych ludzi, nawiązujemy i budujemy relacje, czyli,– budujemy swój network. Jeśli sprawdzamy się w różnych działaniach, to właśnie Ci ludzie będą naszymi ambasadorami czy adwokatami. Będą mówić o naszej wartości.
Po czwarte – zauważanie i korzystanie z możliwości, które stają na naszej drodze. A to oznacza, że trzeba czasem podjąć ryzyko, ale warto!

Odwagi dziewczyny!

Poznaj bliżej State Street Bank Polska i odwiedź profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie

Logo firmy State Street
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Mommypreneurs – rozwiń swoje kompetencje cyfrowe – weź udział w projekcie

Mommypreneurs to bezpłatny projekt online dla mam, które chcą rozwinąć swoje kompetencje cyfrowe i zdobyć nowy zawód. Rekrutacja trwa do 25.06, zgłoś się! Poznasz podstawy tworzenia stron www, podstawy grafiki, UX i UI, SEO i SEM a także digital marketingu. Sprawdź szczegóły!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 15/06/2020

4 edycja – nabór czerwiec 2020

Mommypreneurs – Przedsiębiorcza Mama – projekt dla młodych kobiet wracających na rynek pracy – kolejna edycja!

Mommypreneurs to projekt przygotowany przez Uniwersytet Łódzki, który umożliwia młodym kobietom zdobycie nowych kompetencji i powrót na rynek pracy.

Chcę poznać szczegóły!

Szkolenia online – wstęp do IT & marketingu

Dzięki projektowi Mommypreneurs dowiesz się m.in.

  • jak projektować i tworzyć strony internetowe
  • poznasz podstawy UX designu i UI designu
  • poznasz podstawy projektowania graficznego
  • zbudujesz własną platformę e-commerce
  • poznasz tajniki SEO i SEM
  • nauczysz się skutecznie prowadzić marketing w social mediach i sprawdzać jego efekty
  • a także dowiesz się jak poprzez nowoczesne narzędzia internetowe szukać pracy.

Gdzie będziesz mogła pracować po projekcie?

Będziesz mogła pracować jako freelancerka – np. tworząc grafiki czy strony internetowe.

Założysz własny e-sklep.

Będziesz mogła aplikować do agencji digital marketingu, firma związanych z e-commerce i agencji social mediowych.

A także w pozostałych firmach z branży ICT (technologie informacyjno-komunikacyjne), portalach internetowych, itp.

Dowiedz się więcej i zgłoś się już dzisiaj do projektu!

Rekrutacja do projektu Mommypreneurs – najważniejsze wytyczne

Projekt skierowany jest do kobiet z całej Polski, które są nieaktywne zawodowo, tj. przebywają na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym lub są niepracujące, bezrobotne.

Projekt skierowany jest do mam i kobiet w ciąży z całej Polski, które nie ukończyły 30 roku życia.

  • Panie, które nie są mamami lub/i nie są w ciąży mogą również wziąć udział w projekcie pod warunkiem, że są nieaktywne zawodowo lub bezrobotne i nie ukończyły 30 lat.

Nabór do 4 edycji projektu kończy się 25 czerwca 2020.

Szkolenie rozpoczyna się 29 czerwca i potrwa 2 miesiące.

Tak, zgłaszam się!

Mommypreneurs to ponad 200 godzin szkoleń i konsultacji

Projekt to 200 godzin szkoleniowych – 8 tygodni intensywnej pracy on-line zarówno grupowej jak i indywidualnej, wykłady, ćwiczenia, a także zadania domowe.

Nie możesz być na wykładzie na żywo? Nic nie szkodzi! Materiały dostępne są na platformie szkoleniowej 24/7 i możesz z nich korzystać w dowolnym momencie.

Dodatkowo, możesz skorzystać z dodatkowych, indywidualnych konsultacji z mentorami.

W 9 tygodniu czekają na Ciebie konsultacje i zaliczenia.

Mommypreneurs – trenerzy i szkoleniowcy

Szkolenia prowadzą trenerzy z firmy WallJobs, specjaliści z wieloletnim stażem. Kluczową rolę mają także mentorzy, czyli osoby, które są praktykami i które mogą pomagać przy realizacji swoich e-biznesów, pomysłów na życie zawodowe.

Poza tym, uczestniczki wspierają pracownicy Uniwersytetu Łódzkiego.

Profesor Anna Rogozińska-Pawełczyk z Katedry Pracy i Polityki Społecznej; kierowniczka projektu mówi – choć nie jesteśmy tu wykładowcami, też wspieramy uczestniczki. Każda z nas ma doświadczenie zawodowe w obszarach związanych z karierą, umiejętnościami miękkimi.

Chciałabym również szczególnie zwrócić uwagę na nasze spotkania networkingowe już po szkoleniach, na których również można spotkać praktyków społecznych, przedstawicieli instytucji i organizacji, które również wspierają takie jak nasza inicjatywy – dodaje profesor Rogozińska-Pawełczyk.

Wyślij swoje zgłoszenie już dzisiaj!

Historie mam z poprzednich edycji Mommypreneurs

Koordynatorka projektu ds. promocji, dr Julita Czernecka chwali osiągnięcia uczestniczek dwóch pierwszych edycji – uczestniczki naszych szkoleń bardzo aktywnie podeszły do zadań związanych z otwarciem własnego biznesu.

Kasia stworzyła projekt easyHome – make home better.

Ewelina zaprojektowała sklep z biżuterią Jew-e-llery – Sklep z biżuterią.

Agnieszka portal Zdrowie jest w tym co jesz. Młode mamy są bardzo zmotywowane, żeby rozwijać własne e-biznesy – dodaje dr Julita Czernecka.

Zgłoś się już dzisiaj!

Projekt Mommypreneurs finansowany jest z Funduszy Norweskich.

Interesujesz się branżą IT? Skorzystaj z naszej wiedzy – poznaj #Mamo Pracuj w IT i dołącz do naszej grupy #MamoPracujwIT na Facebooku!

Zdjęcie: 123rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

#WomanUpdate – wyjdź poza ramy i zdobądź kompetencje przyszłości

Rewolucja technologiczna przyspiesza, a Mona Lisa, Dama z Łasiczką i Dziewczyna z Perłą już zaktualizowały swój obraz. Teraz pora na Ciebie. Zdobądź nowe kompetencje i stabilne zatrudnienie. Ruszyła kampania społeczna #WomanUpdate, skierowana do wszystkich kobiet, bez względu na wiek i miejsce zamieszkania, które chcą się przebranżowić i wyjść poza ramy swoich dotychczasowych doświadczeń zawodowych.
  • Joanna Gotfryd - 09/06/2020

Aktualizacja 6.07

Raport „Cyfrowy klucz do przyszłości zawodowej. Kobiety na rynku pracy w kontekście kryzysu gospodarczego” opracowany w ramach kampanii #WomanUpdate przez instytut badawczy Uniwersytetu Warszawskiego Digital Economy Lab (DELab) oraz Instytut Innowacyjna Gospodarka (INGOS) jest już dostępny! Zapraszamy do pobrania i lektury Raportu.

#WomanUpdate – wyjdź poza ramy i zaktualizuj swoje kompetencje

#WomanUpdate to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna organizowana przez Future Collars, mająca zachęcić kobiety do zdobywania kompetencji przyszłości.

Kampania skierowana jest do kobiet, które chcą się przebranżowić i zmienić swoje życie zawodowe oraz do kobiet, które pozostają dziś w sytuacji bez wyjścia – zmuszone przez sytuację na rynku pracy, post-covidowy kryzys i przyspieszony rozwój technologii – do zmiany swojej ścieżki zawodowej.

Dziewczyna z perłą ze smartfonem

Poradnik i baza wiedzy dla każdej kobiety

Dla każdej z tych kobiet kampania jest wskazówką i bazą wiedzy na temat możliwych kierunków rozwoju zawodowego. Na specjalnej stronie WomanUpdate.org kobiety znajdą:

  • bezpłatny poradnik dla osób, które chcą zdobyć kompetencje przyszłości,
  • dostęp do darmowych lekcji z kompetencji cyfrowych, w tym m.in. z zakresu: programowania, social mediów, digitalu,
  • materiały edukacyjne,
  • wywiady z kobietami, które przebranżowienie mają już za sobą oraz liderkami w świecie IT.

Dodatkową atrakcją będzie też konkurs, który daje możliwość wygrania testów osobowościowych i konsultacji z doradcami kariery.

Wywiady z kobietami, które się przebranżowiły i z ekspertkami z branży

Fundacja Mamo Pracuj jest partnerem kampanii WomanUpdate – spośród naszej społeczności #MamoPracujwIT nie brak mam, które zdecydowały się na przebranżowienie i całkowitą zmianę ścieżki kariery. Będąc partnerem kampanii przygotowałyśmy podcasty i wywiad, które znajdziecie na www.womanupdate.org

Agata – UX researcherka

Bohaterka jednego z wywiadów – Agata Wajer-Gądecka pracuje od roku jako UX researcherką. Wcześniej jej kariera była związana z grafiką i designem.

Agata opowiedziała o swojej odważnej decyzji postawienia wszystkiego na jedną kartę i szukaniu pierwszej pracy w branży IT. I czy to była dobra decyzja – przeczytaj wywiad z Agatą.

Zuzanna Mikosza – Scrum Master

Zuzanna Mikosza – po studiach humanistycznych i kilku latach pracy w dziale HR zdecydowała się zostać Scrum Masterem i w branży IT czuje się jak ryba w wodzie.

W podcaście, który nagrałyśmy na potrzeby kampanii WomanUpdate Zuza opowiedziała co skłoniło ją do przebranżowienia. Jak wyglądała jej ścieżka krok po kroku i jak szukała pierwszej pracy w zawodzie.

Marta Aserigadu – rekruterka IT

Przygotowałyśmy też wywiad (w formie podcastu) z Martą Aserigadu, rekruterką IT z prawie 20-letnim doświadczeniem, która współpracowała z takimi firmami jak Google, Facebook, IBM, HP.

Z podcastu dowiecie się jakie kompetencje są przydatne i na co rekruterzy zwracają uwagę podczas rekrutacji. Rozmawiałyśmy też o tym jakie zawody są najbardziej poszukiwane obecnie i będą poszukiwane w przyszłości. Jak zacząć pracę będąc juniorem, bez doświadczenia i jak rekruterzy patrzą na osoby po kursach, bez studiów technicznych.

Mona Lisa programistka przed komputerem i napis wyjdź poza ramy

Szybki rozwój świata cyfrowego

Kryzys gospodarczy spowodowany pandemią szczególnie odbija się na sfeminizowanych sektorach gospodarki. Kryzys uderza w branże, w których pracuje łącznie 3 mln kobiet, z czego aż 1,2 mln znajduje zatrudnienie w usługach, handlu hurtowym i detalicznym.

Kobiety reprezentują również grupę osób zatrudnionych w sektorach zagrożonych automatyzacją, szczególnie w bankowości i finansach.* A według szacunków aż 160 milionów kobiet na świecie będzie musiało zmienić zawód lub stanowisko pracy.*

Nie jesteśmy w stanie przewidzieć jakie jeszcze inne skutki przyniesie pandemia. Natomiast już dzisiaj widać bardzo szybki rozwój sfery cyfrowej, która zmienia rynek pracy i na nowo definiuje rolę człowieka w różnych procesach.

Bezpieczna przyszłość i stabilne zatrudnienie

Kompetencje przyszłości – tj. umiejętności techniczne i cyfrowe, a także zdolności społeczno-poznawcze* – są szansą na bezpieczną przyszłość, stabilne zatrudnienie i dobre zarobki. W podnoszeniu ich i podejmowaniu się nowych wyzwań związanych ze zdobywaniem tych umiejętności ma pomóc właśnie kampania #WomanUpdate, organizowana przez Future Collars i finansowana w ramach programu NESsT Empowers.

Dama z łasiczką przed laptopem.

IT to branża dla kobiet

– Kobiety mają wysoko rozwinięte kompetencje emocjonalne, które pozwalają im w fenomenalny sposób radzić sobie ze zmianami i niepewnością, ułatwiają pracę w grupie i przejmowanie odpowiedzialności. Do pełnego zestawu kompetencji przyszłości brakuje im zatem wyłącznie tych cyfrowych, do których zdobywania chcemy je zachęcić za sprawą naszej kampanii – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, współzałożycielka i wiceprezes Future Collars, inicjatorka kampanii #WomanUpdate.

– Jesteśmy przekonane, że kampania #WomanUpdate i wszystko co za nią idzie, są kobietom bardzo potrzebne […]. Ważne, żebyśmy wszyscy pamiętali, że przeciwieństwem sukcesu nie jest porażka, a brak działania – pointuje Beata Jarosz, współzałożycielka, prezes Future Collars, inicjatorka kampanii #WomanUpdate.

– Jestem przekonany, że tego rodzaju upskillig połączony z odpowiednim wsparciem, budującym wiarę we własne możliwości, jest najlepszą drogą do znalezienia dobrej i dopasowanej do potrzeb pracy przyszłości – mówi Filip Wadowski, Country Director w NESsT Polska.

Raport Cyfrowy klucz do przyszłości zawodowej

W ramach kampanii zostanie opublikowany raport pt. „Cyfrowy klucz do przyszłości zawodowej. Kobiety na rynku pracy w post-covidowej rzeczywistości” opracowany przez DELab – interdyscyplinarny instytut badawczy Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytut Innowacyjna Gospodarka INGOS.

Pojawią się w nim analizy i dane dotyczące kierunku zmian na rynku pracy wywołanych przez pandemiczny kryzys gospodarczy oraz przyspieszoną cyfryzację, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kobiet.

O Future Collars

Future Collars to szkoła online, która uczy programowania i kompetencji cyfrowych. Uczestnicy bootcampów zdobywają umiejętności, dzięki którym będą mogli znaleźć zatrudnienie w branżach wykorzystujących cyfrowe technologie. To pomysł dla osób, które chcą się przebranżowić i zdobyć nowy zawód niezależnie od wcześniejszego wykształcenia i miejsca zamieszkania.

Ofertę kursów online, które dają nowe kompetencje znajdziecie w naszej zakładce Kursy.


1.Badania DELab UW, obliczenia na podstawie danych Eurostatu (LFS) i metodologii ILO 2020.
2. McKinsey, The future of women at work. Transitions in the age of automation, McKinsey Global Institute 2019, https://www.mckinsey.com/featured-insights/gender-equality/the-future-of-women-at-work-transitions-in-the-age-of-automation.

logo woman update

Grafika: Cyrek Digital

Fundacja Mamo Pracuj jest partnerem kampanii #WomanUpdate

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail