Czego szukasz

Co może zrobić pracodawca, aby zatrzymać świetnych pracowników?

Odpowiedź na to pytanie pojawia się kilkakrotnie w naszym wywiadzie; bardzo wiele zależy od podejścia pracodawcy do kobiet pracujących w firmie. O tym jak wspierać kobiety i ich ścieżkę kariery rozmawiamy z Agnieszką Langer – Król, Dyrektor ds. Wsparcia Zarządu, w State Street Bank Polska.

Agnieszko, zacznę od trudnego pytania. Według raportu „Kobiety w biznesie”: tylko 1 na 3 menedżerów w Unii Europejskiej to kobieta. Co ciekawe, w Polsce kobiety stanowią 48% wszystkich menedżerów, co daje nam trzecie miejsce w UE. A jak to wygląda u Was w State Street Bank Polska?

W naszej firmie świadomie kładziemy duży nacisk na zrównoważony podział stanowisk menedżerskich pomiędzy kobietami i mężczyznami. Wynika to przede wszystkim z wartości firmy. W Polsce od 3-4 lat regularnie monitorujemy ten trend na wszystkich szczeblach pracowniczych i identyfikujemy obszary, które wymagają aktywnego wsparcia.

Na początku funkcjonowania naszej firmy w Polsce mieliśmy bardzo dużą dysproporcję płci na stanowiskach dyrektorskich. Pracowaliśmy nad tym tematem i uzgodniliśmy plan działania. Dotyczył on zarówno pozyskiwania zewnętrznych kandydatów i upewnienia się, że tak zwana „krótka lista” najmocniejszych kandydatów jest zawsze zbalansowana pod względem płci.

Wewnętrznie wprowadziliśmy programy rozwojowe, które umożliwiają rozwój ścieżki kariery zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. W rezultacie udało nam się zrównoważyć poziom zatrudnienia na stanowiskach menedżerskich. Warto dodać, że nie może to być wysiłek jednorazowy, tylko ciągła praca – tylko wtedy utrzymamy dobre wyniki.

A jakie korzyści daje promowanie i realizowanie idei równego dostępu do stanowisk kierowniczych?

Dla nas w State Street Bank Polska jest to ważny aspekt wartości firmy. Mamy głębokie przekonanie, że jest to właściwy kierunek. Jest to ważne również z punktu widzenia naszych pracowników, którzy pytają o równy dostęp do stanowisk kierowniczych. Zdarza się również, że te pytania padają na rozmowach rekrutacyjnych.

Nasi klienci często podkreślają, że uwzględnianie równego dostępu do stanowisk kierowniczych jest dla nich ważne. Chcą wiedzieć, czy i jak angażujemy się w promowanie różnorodności.

Wg badań Forbesa, zrównoważone zespoły podejmują w 87% lepsze i szybsze decyzje i potrzebują na to o 50% mniej spotkań (sic!). Wartościowych badań w temacie jest naprawdę sporo i płynie z nich jeden wniosek – zbalansowane pod kątem płci zespoły dają firmie – i sobie oczywiście – większą i realną korzyść.

W State Street Bank Polska zgadzamy się z tymi wnioskami, dlatego podejmujemy działania związane z realizacją idei równego dostępu do różnych stanowisk, w tym tych najwyższego szczebla.

Bardzo Ci dziękuję Agnieszko. A jak wyglądała Twoja droga do stanowiska kierowniczego? Ze State Street Bank Polska jesteś związana już od kilku lat.

Tak, w State Street Bank pracuję już prawie 7 lat, a jestem aktywna zawodowo od blisko 15 lat. Z wykształcenia jestem iberystką i moją pierwszą pracę jako specjalistka ds. obsługi klienta dostałam właśnie dzięki znajomości języków obcych. Firma, w której pracowałam przed State Street Bank była jedną z pierwszych, która w Krakowie otworzyła Centrum Usług Wspólnych. Po roku zaaplikowałam do nowo tworzącego się działu HR na stanowisko Specjalisty ds. Szkoleń i Rozwoju. Dużo się uczyłam i to zaowocowało. W rezultacie zostałam specjalistką i bardzo polubiłam ten obszar pracy.

Po 7 latach uznałam, że czas na zmiany. Wtedy też pojawiła się oferta, a tym samym nowe wyzwanie. Dotyczyło ono zbudowania i kierowania Działem Uczenia się i Rozwoju w State Street Bank w Polsce. Moją rolą było wspieranie rozwoju lokalnych menedżerów, czuwanie nad procesami zarządzania talentami. Prowadziłam też programy menedżerskie oraz byłam coachem. Po pewnym czasie odpowiadałam również za globalny program rozwojowy dla średniej kadry menedżerskiej w Europie. Po ponad 10 latach spędzonych w dziale HR zaczęłam się zastanawiać nad zmianą roli i przejściem do biznesu.

Czy w firmie były osoby, które wspierały Cię w tym pomyśle?

Rozmawiałam o tym z moim przełożonym, który od samego początku mnie wspierał. Pojawiła się możliwość objęcia roli Dyrektora ds. Wsparcia Zarządu, którą obecnie pełnię. To dla mnie duża zmiana, nowe i inne wyzwania. Wciąż sporo się uczę, ale na pewno nie narzekam na nudę.

Agnieszko, portal mamopracuj.pl czytają głównie mamy, więc zapytam też o nie ☺ A dokładniej o to czy są mamy, które wracają do State Street Bank Polska po urlopach macierzyńskich i wychowawczych, a po jakimś czasie awansują? Znasz takie historie? Możesz o nich opowiedzieć?

Aktualnie mamy około 300 rodziców na urlopach macierzyńskich i rodzicielskich. Zatem można powiedzieć, że mamy dużą dynamikę wśród pań, które odchodzą na ten urlop oraz mam, które z niego wracają. Zależy nam, by mamy wracały do pracy i korzystały z udogodnień, które oferujemy. Są to między innymi:

  • elastyczne godziny pracy,
  • możliwość pracy z domu,
  • zaangażowanie w grupy przeznaczone dla rodziców, np. Klub Pracujących Rodziców.

Więcej o Working Parents Club w State Street Bank Polska, czyli Klubie Pracujących rodziców przeczytaj tutaj >>

Teraz pracujemy również nad nową inicjatywą mentoringu dla mam powracających z urlopów i pań, które się na nie wybierają. Mamy naprawdę dużo przykładów mam, które po urlopie macierzyńskim awansowały dzięki swojemu zaangażowaniu w pracę i dzięki dobrym wynikom. Ja, jako mama 3 dzieci, jestem z tego faktu bardzo dumna.

Właśnie, Agnieszko, Ty jesteś świetnym przykładem tego, że kobieta – mama może zajmować wysokie stanowisko i świetnie się na nim sprawdzać. A ja mam do Ciebie być może przewrotne pytanie: Co powiedziałabyś pracodawcom, którzy ciągle obawiają się kobiet w swoich szeregach, w szczególności na kierowniczych stanowiskach?

Ja sama mam bardzo pozytywne doświadczenia związane z pracą zarówno z moim poprzednim, jak i obecnym pracodawcą. Tym pracodawcom, którzy ciągle obawiają się kobiet na stanowiskach kierowniczych przypomniałabym i pokazałabym na konkretnych przykładach, jak doskonałym menedżerem musi być każda mama z umiejętnościami planowania, organizowania, zarządzania czasem, żeby „balansować” pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym.

Myślę, że to czego obawiają się pracodawcy to potencjalnie ograniczona dostępność kobiet na stanowiskach kierowniczych spowodowana np. opieką na dzieckiem. W mojej opinii to rolą pracodawcy jest stworzenie takich warunków pracy, które dają elastyczność i umożliwiają rozwój. Szukanie rozwiązań chociażby w postaci elastycznego grafiku, pracy z domu, wsparcia rodziców w dofinansowaniu przedszkola czy żłobka, to jest kierunek dla pracodawcy.

Na koniec chcę Cię zapytać, czy masz może jakieś wskazówki dla dziewczyn, kobiet, mam, które marzą o karierze podobnej do Twojej?

Ciekawe pytanie. Myślę, że mogę podzielić się kilkoma prostymi zasadami, które do tej pory w moim przypadku zawsze się sprawdzały ☺
Po pierwsze – dbaj o wyniki swojej pracy. To podstawa, ale właśnie dzięki temu jak pracujemy wyrabiamy sobie swoją markę i budujemy zaufanie do nas jako do pracownika. Jeśli nasz przełożony wie, że jak nam powierzy nowe zadanie, to będzie ono „zaopiekowane”, że wrócimy z propozycją dotyczącą rozwiązania, po prostu przejmiemy inicjatywę i odpowiedzialność, to znak, że się angażujemy.
Po drugie – myśl krytycznie. Prawdziwa wartość pracownika płynie nie z tego, że tylko wykona zadanie, ale spojrzy na nie krytycznie, że będzie w stanie powiedzieć, iż dany proces można zrobić lepiej, inaczej. To przychodzi wraz z doświadczeniem. Natomiast często ważne jest to, żeby mieć odwagę i nie zgodzić się z przełożonym, ale jednocześnie przedstawić swoje rozwiązanie i przekonać szefa do innego rozwiązania. Może to być trudne, ale nie niemożliwe ☺
Po trzecie – ludzie. Poprzez nasze zaangażowanie w różne zadania, nowe projekty poznajemy nowych ludzi, nawiązujemy i budujemy relacje, czyli,– budujemy swój network. Jeśli sprawdzamy się w różnych działaniach, to właśnie Ci ludzie będą naszymi ambasadorami czy adwokatami. Będą mówić o naszej wartości.
Po czwarte – zauważanie i korzystanie z możliwości, które stają na naszej drodze. A to oznacza, że trzeba czasem podjąć ryzyko, ale warto!

Odwagi dziewczyny!

Poznaj bliżej State Street Bank Polska i odwiedź profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie

Logo firmy State Street
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

#WomanUpdate – wyjdź poza ramy. Poznaj 3 kobiety, które się przebranżowiły

HR managerka, właścicielka agencji reklamowej z branży mody i project managerka w firmie szkoleniowej. Co je łączy? Wszystkie zmieniły zawód na IT. Ty też możesz. Wyjdź poza ramy i zdobądź nowe kompetencje. Mimo barier i przeszkód. Tak jak Magda, Karolina i Anna. Pobierz bezpłatny przewodnik "Wyjdź poza ramy. Przejdź przemianę z Woman Update" , który jest częścią drugiej edycji kampanii społecznej Woman Update. Dowiedz się, jak Ty możesz się przebranżowić!
Woman Update - wyjdź poza ramy, zmień branżę

Woman Update – wyjdź poza ramy, zdecyduj się na zmianę

Według badań ograniczenia związane z pandemią, w większej części dotknęły kobiet, aniżeli mężczyzn. Ponieważ to głównie kobiety pracują w sektorach, które najbardziej ucierpiały w wyniku wprowadzonych obostrzeń. Ostatni rok pogłębił trudności, których doświadczają kobiety na całym świecie. Z wyliczeń ekspertów wynika, że na wyrównanie nierówności, pomiędzy kobietami i mężczyznami, potrzeba jeszcze 130 lat!

Druga edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej #WomanUpdate, zachęca kobiety do wyjścia poza swoje ramy, do zdobywania kompetencji przyszłości, pomimo barier jak wiek, niepełnosprawność czy brak wykształcenia kierunkowego.

„Technologia jest tu i teraz. KAŻDA kobieta ma szansę na zdobycie kompetencji cyfrowych – nie ma znaczenia doświadczenie czy wiek a nawet… epoka.

Kampania ma pokazać, że kluczem do bezpiecznej przyszłości, stabilnej pracy czy dobrych zarobków jest ciągły rozwój i zdobywanie nowych umiejętności” – mówią inicjatorki kampanii Beata Jarosz i Joanna Pruszyńska Witkowska z Future Collars

Historie 3 kobiet, które się przebranżowiły

Tegoroczna edycja skupia się wokół historii trzech, wyjątkowych kobiet. Pomimo różnych barier podjęły one decyzję o wyjściu z aktualnych ram i zmienieniu branży.

Magda – Scrum Masterka

Bohaterką wywiadu jest Magda, która została Scrum Masterką. Wcześniejsza praca związana była z HR, zajmowała się rozwojem i wspieraniem ludzi w organizacjach.

Magda zaczęła od chodzenia na spotkania Scrum Masterów i dostrzegła podobieństwa do swojej poprzedniej pracy. Następnie rozpoczęła kurs. Czy to była dobra decyzja? Co mówi o Woman Update? – obejrzyj film i dowiedz się więcej.

Anna – Data Scientist

Anna – po 20 latach prowadzenia agencji marketingowej w obszarze mody, czuła, że ma potencjał do robienia czegoś zupełnie innego. Zrobiła coś dla siebie i poszła na kurs programowania. Choć nie miała pojęcia , czym będzie się zajmować, w trakcie kursu czuła entuzjazm, radość i satysfakcję.

Karolina – Tester Oprogramowania

Z talentem do zapamiętywania rzeczy i wsparciem męża – po 10 latach w tej samej firmie podjęła decyzję o wyjściu poza swoją ramę.

Chociaż Karolina w filmie mówi o ciężkiej pracy, którą trzeba włożyć w cały proces przebranżowienia, jednocześnie podkreśla jak wielką szansę na zmianę życia, satysfakcję i radość daje podjęcie tego trudu. Zmiana branży daje nowy początek, a ona dziś nie zamieniła by tej pracy na żadną inną!

Zmień branżę z Woman Update

W trakcie tegorocznej edycji kampanii miała miejsce premiera drugiej części e-poradnika „Przejdź przemianę z Woman Update”. Autorką e-booka jest Magdalena Nowacka, ambasadorka kampanii. Celem poradnika jest odkrycie swoich mocnych stron i wykonanie pierwszego kroku w kierunku przebranżowienia.

Zaplanowano 7 spotkań online pod hasłem „Wyjdź poza ramy”. Podczas sesji, ambasadorki kampanii będą rozmawiać o tym, jak pokonać bariery w wejściu do branży IT.

Pojawią się również rekruterki IT, które podpowiedzą jak wykorzystać zdobyte doświadczenie na nowej ścieżce zawodowej. Zaplanowane są także warsztaty programowania z Sylwią Błach – programistką, pisarką i blogerką, ambasadorką kampanii.

#WomanUpdate – pierwszy krok do przebranżowienia

Kampania Woman Update kierowana jest do kobiet, które chciałyby zmienić dotychczasową pracę i zdobyć kompetencje przyszłości, wejść do branży IT.

Woman Update skupia się również na kobietach, które do tej pory były wykluczone cyfrowo. Natomiast w obecnej sytuacji – szybkiego rozwoju technologicznego, a także kryzysu związanego z pandemią koronawirusa – najlepszym dla nich rozwiązaniem jest otworzenie się na świat nowych technologii i zmiana ścieżki zawodowej.

Woman Update - zdobądź kompetencje przyszłości

Baza wiedzy dla każdej kobiety

Na potrzeby akcji postała specjalna strona WomanUpdate.org, na której kobiety mogą znaleźć wiele pomocnych materiałów, a także:

  • 2 poradniki dla kobiet, które chcą zdobyć kompetencje przyszłości,
  • dostęp do darmowych lekcji z kompetencji cyfrowych, w tym m.in. z zakresu: programowania, social mediów, digitalu,
  • materiały edukacyjne,
  • wywiady z kobietami, które przebranżowienie mają już za sobą oraz liderkami w świecie IT.

O Future Collars

Future Collars to szkoła online, która uczy programowania i kompetencji cyfrowych. Platforma szkoły, jako jedyna w Polsce, przystosowana jest do nauki osób z niepełnosprawnością wzrokową i ruchową. Uczestnicy bootcampów zdobywają umiejętności, dzięki którym będą mogli znaleźć zatrudnienie w branżach wykorzystujących cyfrowe technologie.

Ofertę kursów online od Future Collars, które dają nowe kompetencje znajdziecie w naszej zakładce Kursy.


1.World Economic Forum (2021) Global Gender Gap Report 2021. Dostęp: https://www.weforum.org/reports/global-gender-gap-report-2021
2. Instytut Analiz Rynku Pracy Sp. z o.o. na zlecenie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (grupa PFR), System Rad ds. Kompetencji (2020) Rynek pracy, edukacja, kompetencje Aktualne trendy i wyniki badań Grudzień 2020, s. 10. Dostęp: https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/Raport_rynek_pracy_grudzien_2020_ost.pdf

Grafika: Cyrek Digital

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Świeżo upieczona żona, absolwentka szkoły artystycznej, posiadająca wrażliwe i wnikliwe spojrzenie, dbająca o detale, ceniąca kreatywne podejście. W wolnych chwilach poświęca się fotografii, celebruje picie kawy, zachwyca się pięknem otaczającego świata.

Znasz język angielski i masz umiejętności analityczne? MicroStrategy dopasuje stanowisko do Ciebie!

Mamy doświadczenie w szkoleniu i w uczeniu (…). I dlatego szukamy osób z potencjałem, które chcą rozwinąć się w obszarze nowych technologii” – mówi Katarzyna Głowacka, General Manager w firmie MicroStrategy. Jeśli myślisz o karierze w branży technologicznej, jesteś na początku drogi, przeczytaj jak możesz zacząć swoją karierę w MicroStrategy i aplikuj na stanowisko Technical Talent aby rozwinąć skrzydła!
Kasia Głowacka MicroStrategy Polska

MicroStrategy to firma, która… ?

To firma, która jest światowym liderem w obszarze Business Intelligence, oferująca nowoczesną platformę analityczną czołowym firmom na świecie.

Pomysł na naszą rozmowę wziął się stąd, że macie bardzo ciekawą propozycję dołączenia do zespołu MicroStrategy dla osób na początku swojej drogi, czy to zawodowej, czy zawodowej ale po przebranżowieniu. Jednak są dwa warunki, proszę opowiedz nam o tym programie.

Jesteśmy otwarci na osoby, które chciałyby dopiero wejść w świat nowych technologii. Wiem, że czasami jest to trudne, bo wielu pracodawców szuka osób już z doświadczeniem w IT. My natomiast mamy doświadczenie w szkoleniu i w uczeniu, nasi trenerzy i managerowie zajmują się tym na co dzień. I dlatego szukamy talentów, czyli osób z potencjałem, które chcą rozwinąć się w obszarze nowych technologii.

Zgłaszając się do nas, nie muszą dokładnie wiedzieć czego chcą. My, znając nasze potrzeby, wymagania i specyfikę pracy w różnych działach, sami doradzimy na etapie rekrutacji, który dział będzie najlepszy na początek dla konkretnej osoby. Po dołączeniu do naszego zespołu, nowa osoba rozpoczyna kilkutygodniowe szkolenie, tzw. bootcamp, podczas którego może nauczyć się platformy MicroStrategy od podstaw. To szkolenie kończy certyfikat, uznawany na całym świecie.

Wracając do warunków aplikacji do nas, to przede wszystkim ważna jest dla nas bardzo dobra znajomość języka angielskiego, bo w tym języku pracujemy na co dzień. Drugi warunek to bardzo dobre umiejętności analityczne, bo pierwszym etapem rekrutacji są testy i jednym z nich jest właśnie test analityczny. Bez zdania tych testów na wymaganym poziomie, nie ma niestety możliwości, aby u nas pracować, bez względu na stanowisko.

Czyli to Wy proponujecie stanowisko pracy, pokazujecie możliwy kierunek rozwoju. A co może wydarzyć się potem? Można zmienić? Rozwijać się dalej?

Rozwijać można się we wszystkich kierunkach. Z założenia jesteśmy fanami przejść pomiędzy działami, bo doświadczenie zdobyte w jednym zespole tylko pomaga w pracy w kolejnym zespole. Na przykład, poznanie platformy MicroStrategy, podczas pracy w zespole wsparcia technicznego, jest oczywiście doskonałą bazą do tego. by rozwijać się w tym zespole do poziomu Principal Engineera, ale również do tego, aby po jakimś czasie przejść do zespołu technologii lub konsultingu.

Ale to tylko jeden z przykładów potencjalnych transferów wewnętrznych. Wspieramy je, bo wszyscy zyskują na takim podejściu: pracownicy ciągle się rozwijają, zdobywają nowe umiejętności, a organizacja ma wszechstronnych pracowników o złożonych umiejętnościach i doświadczeniu.

Brzmi ciekawie? Aplikuj i dołącz do zespołu MicroStrategy!

Porozmawiajmy zatem o teście analitycznym. To kluczowy moment. Jak się do niego przygotować? Kto go zdaje? Jakie kompetencje są sprawdzane? I dlaczego sporo osób go jednak oblewa?

Nasi pracownicy tworzą, kreują, ale również rozwiązują problemy. Dlatego muszą umieć myśleć, muszą umieć kombinować, muszą lubić rozwiązywać problemy. Tylko wtedy będą mieć frajdę z tej pracy. Dlatego sprawdzamy to w procesie rekrutacji.

Tak jak wspomniałam, zaczynamy od kilku testów i właśnie test z myślenia analitycznego jest tym, który najczęściej pokonuje naszych kandydatów. Szczerze mówiąc, to nie wiem dlaczego. Ci, którzy go zdają nie postrzegają go jako trudny. Wydaje mi się, że każdy kto dobrze radził sobie z zadaniami z treścią z matematyki powinien ten test zdać. Mnie on trochę przypomina zadania z matematyki, gdzieś z przełomu podstawówki i liceum. Podejrzewam, że kandydaci po prostu nie podchodzą do niego z wystarczającą uwagą. Kluczem do sukcesu jest czytanie ze zrozumieniem kolejnych zadań i ich rozwiązywanie krok, po kroku.

MicroStrategy - dołącz do zespołu!

A co jeszcze jest ważne, kiedy już otrzymamy link do testu?

Przy tego typu testach, trzeba zadbać także o spokój, o to aby móc się w pełni skupić, aby nic nas nie rozpraszało. I trzeba umieć sobie poradzić z presją czasu, bo nasze testy są ograniczone czasem, więc trzeba umieć nim gospodarować. Nie można go marnować, bo w ten sposób można po prostu nie zdążyć rozwiązać wszystkich zadań.

Osobom, które nie mają doświadczenia z takimi testami polecam poszukanie przykładowych zadań na myślenie analityczne. W Internecie można znaleźć ogólnie dostępne testy, można się tym pobawić, porozwiązywać, rozgrzać trochę komórki nerwowe.

A co, jeśli tym razem wyniki nie będą zadawalające? Ile trzeba odczekać?

Jeśli komuś nie uda się zdać testu na wystarczającym poziomie, to ponownie może do nas aplikować po sześciu miesiącach.

Czy wiek, wcześniejsze doświadczenie ma dla Was znaczenie?

Znaczenie mają dla nas umiejętności, talent i potencjał. Nie mamy żadnych ograniczeń co do wieku. W procesie rekrutacji bardzo przychylnie patrzymy na osoby, które pracowały już w obsłudze klienta lub w różnych rolach supportowych.

MicroStrategy - Rozwiązania Business Intelligence i Analytics

W trakcie naszej rozmowy przygotowującej do tego wywiadu, powiedziałaś Kasiu, że szukacie nie tylko osób po studiach technicznych, ale że wielu humanistów znajduje u Was pracę, jak to możliwe?

Z racji profilu firmy, najczęściej zatrudniamy osoby z wykształceniem technicznym, inżynieryjnym. Absolwenci Politechniki to duża grupa naszych pracowników. Nie wynika to jednak z naszych upodobań, tylko z tego, że osoby ze smykałką do rozwiązywania zagadek technicznych, najczęściej wybierają po prostu studia techniczne.

Jesteśmy jednak bardzo różnorodni, jeśli chodzi o wykształcenie. Mimo, że jesteśmy firmą technologiczną, to w zespołach mamy wielu absolwentów uczelni ekonomicznych lub humanistycznych, którzy doskonale sobie u nas radzą, a co więcej – z czasem niektórzy z nich zostają liderami dużych zespołów. Są wśród nas lingwiści, filozofowie, psychologowie, archeologowie. Oprócz umiejętności technicznych bardzo chętnie zatrudniamy osoby ze znajomością kilku języków: hiszpańskiego, niemieckiego, włoskiego, francuskiego. Oczywiście poza językiem angielskim, który jak wspomniałam, jest obowiązkowy.

A jaka atmosfera panuje w firmie, skoro tak różne osobowości u Was pracują?

Przyjazna! Cheerfulness to jedna z naszych wartości i rzeczywiście lubimy przebywać wśród takich osób. Mamy niesamowity zespół ludzi i w procesach rekrutacyjnych staramy się dobierać osoby pasujące do kultury, którą zbudowaliśmy. To co powie Ci absolutnie każdy nasz pracownik, i to zarówno obecny jak i były, to że mamy świetnych ludzi i fajną atmosferę. Ludzie są dla siebie życzliwi, wspierający. Mam nadzieję, że to się nigdy nie zmieni.

Myśli, że to właśnie dla Ciebie? Aplikuj i dołącz do zespołu MicroStrategy!

Kasiu, masz ogromne doświadczenie w zarządzaniu organizacjami, także w branży IT, jakich argumentów używasz, kiedy chcesz zachęcać kobiety do odważania się po sięganie po pracę marzeń?

Nie mam innych argumentów dla kobiet i dla mężczyzn. Trzeba po prostu wykorzystywać szansę, bo druga może się już nie pojawić. Skakać na głęboką wodę i nie bać się zaryzykować. Trzeba mieć oczywiście szeroko otwarte oczy, żeby tej szansy nie przegapić. I zawsze otaczać się ludźmi, którzy podadzą rękę, gdy będziesz potrzebowała wsparcia.

Warto też pamiętać, że wszystko ma swoją wartość i znaczenie: stanowisko, rola, zakres zadań, wynagrodzenie, plan rozwoju. To wszystko jest ważne. Ale dla mnie atmosfera i relacje jakie panują w firmie są bezcenne. Przyjemniej się żyje idąc do pracy z uśmiechem. Nawet w poniedziałek.

Bardzo dziękuję za wywiad! I zachęcam każdego, kto poczuł, że to coś ciekawego do zaaplikowania!

O firmie MicroStrategy:

MicroStrategy to największa niezależna, notowana na giełdzie firma Business Intelligence, posiadająca wiodącą platformę analityczną dla przedsiębiorstw. Firma realizuje swoją wizję, Intelligence Everywhere™, zapewniając nowoczesną analitykę na otwartej, wszechstronnej platformie korporacyjnej, zoptymalizowanej pod kątem wdrożeń w chmurze i on-premise.

Platforma używana jest przez wiele najbardziej podziwianych marek na świecie z listy Fortune Global 500. MicroStrategy posiada lokalne biura na całym świecie, a drugie pod względem wielkości znajduje się w Warszawie i zatrudnia ponad 450 pracowników.

MicroStrategy - jak dołączyć do zespołu?

Zdjęcia i grafika: własność firmy MicroStrategy

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie