Czego szukasz

Buduj, baw się i zarabiaj z Bricks4Kidz

Które dziecko nie lubi klocków LEGO®… Dlatego właśnie Bricks4Kidz, oferujące kreatywne zajęcia dla dzieci, ma ogromną szansę podbić serca wszystkich małych konstruktorów. Bricks4Kidz to pochodząca z USA franczyza, poszukująca do współpracy mam gotowych na rozwijanie własnego biznesu w branży edukacyjnej. Bądź jedną z pierwszych, zacznij działać!

  • Franczyzadlamamy.pl - 24/11/2015
Bricks4Kidz - chłopiec w trakcie zajęć

Nowa na polskim rynku marka franczyzowa Bricks4Kidz rozpoczęła poszukiwanie mam, które chcą stworzyć w swoim mieście Centrum Kreatywności i prowadzić ciekawe zajęcia dla dzieci z wykorzystaniem ubóstwianych przez dzieci klocków LEGO®.

Na nasze pytania odpowiada Jarosław Nadstazik, Dyrektor Zarządzający Bricks4Kidz Polska.

Panie Jarosławie, czym zajmuje się Bricks4Kidz?

Bricks 4 Kidz (czyli po prostu Klocki Dla Dzieci) to przywieziony z USA, ale sprawdzony już w Polsce pomysł i metodologia prowadzenia zajęć dla dzieci. Podczas zajęć budujemy i uczymy z wykorzystaniem uwielbianych przez dzieci klocków LEGO®.

Nasze programy skierowane są do dzieci w wieku 2 do 12 lat. Opierają się na wykorzystaniu zarówno prostych modeli, jak i bardziej zaawansowanych, opracowanych przez inżynierów i architektów. Specjalne zestawy klocków, czyli przemyślane tematycznie modele, kreują nie tylko doskonałą bazę do zabawy, ale stanowią ważny element rozwoju edukacyjnego dzieci. Dzieci po prostu uczą się najefektywniej poprzez aktywności, które angażują ich ciekawość i kreatywność. Świat programów Bricks 4 Kidz właśnie taki jest.

W naszej ofercie można znaleźć:

  • zajęcia pozalekcyjne w szkołach i przedszkolach,
  • imprezy urodzinowe,
  • półkolonie letnie i zimowe,
  • a także eventy dla firm i instytucji.

Najnowszym produktem, który niedawno wprowadziliśmy do oferty to tzw. dzieci mają wychodne. To połączenie zajęć, seansu kinowego i opieki nad dziećmi w piątkowe i sobotnie wieczory. To pomysł, który bardzo spodobał się rodzicom i zyskuje coraz większą popularność.

girl-boy-model

Porozmawiajmy teraz o pieniądzach. Ile kosztuje licencja B4K?

Opłaty franczyzowe i nakłady inwestycyjne uzależnione oczywiście są od modelu franczyzy oraz wielkości miejscowości. Przykładowo dla miasta powyżej 500.000 mieszkańców koszt licencji to 30 000 PLN netto, a wielkość nakładów jakie trzeba brać pod uwagę, aby uruchomić działalność to ok. 50.000 PLN netto.

Ale my szukamy chętnych do prowadzenia oddziału B4K również w mniejszych miastach, od 20 tysięcy mieszkańców – w takim przypadku, aby rozpocząć działalność wystarczy około 20.000 PLN netto (licencja + uruchomienie oddziału).

Mają Państwo 2 modele franczyzy, czym się one różnią?

Pierwszy model to własne Centrum Kreatywności B4K. Ten model jest dla partnerów, którzy chcą prowadzić działalność pod naszą marką w miastach powyżej 100.000 mieszkańców. Aby uruchomić Centrum potrzebny jest lokal o powierzchni minimum 120m2 (oczywiście dostosowany do potrzeb najmłodszych).

Drugi model jest formą franczyzy ‘mobilnej’ tzn. działalność oparta jest przede wszystkim na prowadzeniu zajęć w szkołach i przedszkolach oraz współpracy z takimi miejscami jak Domy/Ośrodki Kultury, Biblioteki Publiczne. Ten model rekomendujemy szczególnie mamom w mniejszych miejscowościach.

A jakie opłaty miesięczne należy uiścić?

Podobnie jak w przypadku opłat licencyjnych, uzależnione one są od wielkości miasta. Dla partnera z Warszawy wyniosą one 2.850 PLN netto (miesięczna opłata franczyzowa oraz miesięczny serwis marketingowy). Dla partnera z małego miasta będzie to około 1.000 PLN netto.

To teraz najważniejsze pytanie – ile można zarobić prowadząc swój oddział B4K?

Każdemu potencjalnemu partnerowi pokazujemy szczegółowe wyniki naszego Centrum Kreatywności w Poznaniu. To nie jest symulacja (którą można przygotować wielowariantowo), ale twarde dane. Z naszych doświadczeń wynika, że osoba będąca jedynie inwestorem (choć nie polecamy takiego modelu), może liczyć na pensję na poziomie 10-12 tysięcy brutto. Jeżeli właścicielka jest bezpośrednio zaangażowana w działalność i rozwój biznesu (co uważamy za najlepszą opcję), to ta wartość może być większa.

IMG_1889

Czy B4K to biznes na pełen etat, czy można go prowadzić na początku w niepełnym wymiarze godzin?

Zdecydowanie poszukujemy osób, które na danym terenie otrzymanym od nas na wyłączność, będą zajmować się rozwijaniem tego biznesu. Dlatego mogę odpowiedzieć, że to na pewno biznes wymagający pełnego etatu, a czasem, przynajmniej na początku – dwóch. Ale elastyczność jaką daje prowadzenie własnej firmy z pewnością zrekompensuje początkowy duży nakład czasu pracy.

Jakie wsparcie otrzymuje franczyzobiorca od Państwa na początku i w trakcie prowadzenia działalności?

W ramach umowy nasz partner otrzymuje pełne wsparcie edukacyjne, organizacyjne i marketingowe. Przed rozpoczęciem przeprowadzamy 5-dniowe szkolenie zarówno w zakresie prowadzenia zajęć, jak i aspektów organizacyjnych, prawnych i biznesowych. Każdy partner otrzymuje dostęp do naszego know-how na temat prowadzenia wszystkich typów zajęć, i do wszystkich materiałów dydaktycznych.

Doradzamy też w zakresie wyboru, adaptacji i wyposażenia lokalu. Pomagamy realizować działania marketingowe na poziomie lokalnym, zapewniany materiały graficzne.

Podsumowując – dlaczego warto się do Państwa przyłączyć?

Przynajmniej z kilku powodów:

  1. potencjał rynku jakim są produkty i usługi dla dzieci dynamicznie się rozwija i będzie się rozwijał nadal, takie są trendy.
  2. oferujemy unikalne know-how,
  3. a także gwarantujemy ciągły rozwój zajęć, modeli, scenariuszy i pomysłów.

Nie grozi nam sytuacja jaką obserwujemy u wielu marek o polskich korzeniach, że po fantastycznym początkowym pomyśle, po kilku latach brakuje już ‘paliwa’ i świeżych pomysłów. W USA na rzecz wszystkich partnerów pracuje cały czas sztab ludzi.

IMG_1983

W jakich miastach planują Państwo otworzyć oddziały B4K?

Status tzw. Mastera, czyli partnera odpowiedzialnego za rozwój sieci w Polsce uzyskaliśmy dopiero parę miesięcy temu i dopiero od września aktywnie zaczęliśmy poszukiwać franczyzobiorców na terenie całego kraju. Szukamy chętnych zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach, nawet kilkunastotysięcznych. Obecnie tylko 3 miasta są „zajęte”: Poznań (nasze własne Centrum), Bielsko-Biała oraz Białystok (Centrum wystartuje w styczniu 2016 roku). Prowadzimy intensywne rozmowy z kilkunastoma potencjalnymi partnerami na terenie całego kraju, ale cały czas zapraszamy wszystkie mamy, które chcą otworzyć własny oddział B4K.

Zgłoś się! Dowiedz się więcej!

Zainteresował Cię ten pomysł? Chcesz rozwijać swój biznes i kreatywność dzieci przy wykorzystaniu klocków Lego? Zgłoś się już teraz i zapewnij sobie wyłączność w danym mieście!

Na Twoje zgłoszenie czeka Jarosław Nadstazik: [email protected]

Powodzenia!

lada_lego_60x60_bez napisu-01

franczyzy-dla-mam234x120

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail