Czego szukasz

7 najczęstszych błędów, które możesz popełnić szukając pracy

A może wręcz 7 wskazówek jak nie dostać pracy? Zanim zabierzesz się za szukanie wymarzonego zatrudnienia, albo kiedy martwisz się, że rekruter nie dzwoni, sprawdź jakie błędy najczęściej zdarzają się przy szukaniu pracy. Będziesz wiedziała czego unikać i co może być przyczyną dotychczasowych niepowodzeń.

  • Anna Łabno - Kucharska - 12/07/2018

Rynek pracownika i co z tego? Błędy przy szukaniu pracy.

Spotkałaś się ze stwierdzeniem, że mamy rynek pracownika? Że praca leży na ulicy, ale mało osób chce pracować? Że wystarczy chcieć i praca sama się znajdzie?
To wszystko prawda. Przynajmniej po części. Ale… no właśnie. Znów to „ale”.

Szukanie pracy nie zawsze jest szybkie i łatwe. Może też nie być przyjemne. Dużo zależy od tego, czy odpowiednio przygotujesz się do tego działania. Tak, tak – należy się do szukania pracy przygotować. I już to wymaga wysiłku. Jak to mówi moja mama: bez pracy nie ma kołaczy 😉

Jeśli nie chcesz się odpowiednio przygotować, ponieważ nie masz czasu, nie chce Ci się, nie zawracasz sobie głowy głupotami itp. to przynajmniej pamiętaj o złotych zasadach, dzięki którym pracy na pewno nie dostaniesz.

1. Wysyłaj dziesiątki, setki takich samych CV.

Wszędzie, gdzie tylko się da. Pisz to samo, obojętnie na jakie stanowisko i do jakiej branży aplikujesz. Dodatkowo, nie wypełniaj formularza rekrutacyjnego, który jest dostępny dla osób zainteresowanych współpracą. A, i jak pracodawca wymaga listu motywacyjnego, to w żadnym wypadku nie dołączaj go do aplikacji. Przecież listy motywacyjne to przeżytek…

2. Zapomnij do jakiej firmy wysłałaś aplikację

Nie zanotuj sobie i na pewno zapomnij do jakiej firmy wysyłałaś dokumenty aplikacyjne. Nie zapisuj sobie na dysku ogłoszeń, na które odpowiadasz. A jeśli dzwoni rekruter powitaj go pełnym oburzenia głosem: „Ja na pewno do TAKIEJ firmy nie wysyłałam CV!”

3. Szukaj pobieżnie i szybko

Trać dużo czasu na przeszukiwanie wszystkich możliwych stron z ogłoszeniami o pracę. Przeszukuj je od 1 do ostatniej strony i z powrotem. Codziennie. I tylko wyłącznie w ten sposób szukaj pracy.

4. Przyjdź nieprzygotowana na rozmowę

Jeśli mimo to ktoś zaprosi Cię za rozmowę, przyjdź na nią nieprzygotowana. Ot tak z marszu, bez zastanowienia co warto powiedzieć i jak się zachować. Oczywiście nie bierz ze sobą dokumentów aplikacyjnych, referencji czy dyplomów. I nie przygotuj sobie listy pytań do rekrutera.

5. Spóźnij się

Spóźnij się, zapomnij do jakiej firmy masz jechać. Zapomnij jak dana firma się nazywa i z kim jesteś umówiona na spotkanie.
Albo w ogóle zapomnij o spotkaniu i nie informuj rekrutera, że nie przyjdziesz. To jest niezwykle skuteczny sposób.

6. Przyjdź na rozmowę niestosownie ubrana.

Może to być dres, strój plażowy, suknia z trenem, minispódniczka i szpilki, w których nie umiesz się poruszać. Do wyboru, do koloru – o tak! Dużo kolorów, najlepiej mocnych i odblaskowych.

7. Nie dbaj o markę osobistą i social media

Neguj rolę mediów społecznościowych i marki osobistej w procesie poszukiwania zatrudnienia. Broń swojej opinii i nie słuchaj, że warto dbać o swój wizerunek w sieci, być na branżowych portalach oraz pojawiać się na spotkaniach networkingowych, żeby budować relacje z pracodawcami czy szukać potencjalnych klientów.

Czy popełniłaś choć jeden z tych błędów przy szukaniu pracy? To teraz wiesz, co powinnaś w najbliższym czasie wyeliminować.

A co jeśli działasz dokładnie odwrotnie, a ciągle nie możesz otrzymać odpowiedniej dla Ciebie pracy? Zapraszam Cię na portal. Artykuły pisane przez nas, rekruterów czy doradców zawodowych to skarbnica wiedzy.

A jeśli chcesz, żebyśmy osobiście podzieliły się z Tobą naszą wiedzą i doświadczeniem, już jesienią zapraszam Cię na kolejną edycję Kursu online Mamo Pracuj.

Zdjęcie: Storyblocks

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Praca w dziale obsługi klienta daje mi elastyczność, której potrzebuję

Myślisz o powrocie do pracy po urodzeniu dziecka? Potrzebujesz elastyczności aby pogodzić życie rodzinne i zawodowe? Zależy Ci na dobrej atmosferze w pracy? Świetnie! Przeczytaj historię Basi Pietrzak, mamy dwuletniego Pawełka, dla której elastyczność jest tak ważna i dowiedz się, jak Nationale-Nederlanden wspiera mamy na rynku pracy.
  • Anna Łabno - Kucharska - 27/06/2018
Basia Pietrzak, mama Pawełka, pracuje w Nationale-Nederlanden

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam już 4 lipca w Warszawie. Mamy jeszcze kilka miejsc >>>

Basiu, zdecydowałaś się aplikować do Nationale-Nederlanden jako młoda mama. Możesz opowiedzieć co zadecydowało, że postanowiłaś wysłać swoje dokumenty rekrutacyjne akurat do tej firmy?

Moje poszukiwania pracy rozpoczęły się w sierpniu 2017. Przed zajściem w ciążę miałam stabilne zatrudnienie i odchodząc nic nie zapowiadało, że umowa nie będzie kontynuowana. Niestety z przyczyn mi nieznanych pracodawca nie przedłużył ze mną umowy i nie mogłam kontynuować pracy w poprzedniej firmie. Szukanie nowej pracy rozpoczęłam w sierpniu, chciałam odczekać aż synek, będzie gotowy na pójście do żłobka.

Bardzo lubię kontakt z ludźmi, więc szukałam pracy w obsłudze klienta. Oferta pracy Nationale-Nederlanden mnie zainteresowała i wysłałam CV. Po rozmowie rekrutacyjnej przeprowadzonej z moim przełożonym (wspominam ją bardzo miło) i porównaniu z innymi ofertami wiedziałam, że to będzie ta praca. Wiedziałam, że zdobędę nowe doświadczenie i umiejętności oraz będę mogła w przyszłości rozwijać się dalej w firmie.

Kiedy otrzymałaś informację, że zostałaś przyjęta?

Ku mojej radości bardzo szybko dostałam informację o tym, że mogę dołączyć do zespołu. I tak od połowy września 2017 zasilam zespół Obsługi Klienta Nationale-Nederlanden.

A jakie Twoje cechy i kompetencje pomagają Ci w codziennej pracy?

Moja praca to obsługa infolinii przychodzącej, czyli klientów posiadających ubezpieczenia indywidualne oraz Otwarty Fundusz Emerytalny.

Myślę, że w mojej pracy najbardziej pomaga to, że lubię ludzi. Lubię z nimi rozmawiać i pomagać, więc w każdej rozmowie staram się rozwiązać problemy klienta najlepiej jak potrafię. Niejednokrotnie z pomocą innych działów. Jestem również typową „gadułą” co bardzo pomaga w rozmowie i nawiązaniu przyjaznej relacji z klientem tak, żeby klient chciał ponownie skontaktować się z infolinią.

Moje poprzednie prace również były związane z obsługą klienta. Wcześniej pracowałam w sklepie, później na infolinii – również w obsłudze klienta i myślę, że umiejętności, które tam nabyłam, jak opanowanie podczas rozmowy, przekazywanie informacji, ton wypowiedzi, po prostu ułatwiają mi pracę.

Mówiłaś, że miałaś doświadczenie w obsłudze klienta, ale nie branży związanej z ubezpieczeniami. Jak przygotowałaś się do pracy w tym obszarze? Czy to może pracodawca zadbał o Twoje przygotowanie?

Rzeczywiście, podejmując pracę w Nationale-Nederlanden nie miałam żadnego doświadczenia i wiedzy o ubezpieczeniach. Natomiast to pracodawca zapewnił szkolenia merytoryczne, gdzie mogłam zdobyć potrzebną wiedzę. Również osoby, z którymi współpracuję, gdy zaczęłam pracę, były bardzo pomocne i cierpliwe w uzupełnianiu mojej wiedzy merytorycznej oraz praktycznej. Zawsze chętne do pomocy i z uśmiechem pomagały przejść przez pierwsze tygodnie na infolinii. Dodam, że mój koordynator też wspierał i pomagał, jeśli tylko pozwoliły mu obowiązki. Te pierwsze dni w pracy wspominam bardzo fajnie. Teraz ja pomagam naszym „świeżynkom” ☺.

Jesteś częścią większego zespołu, ale rozmowy prowadzisz samodzielnie. Opowiesz jak wygląda współpraca między Wami?

Nasza współpraca to głównie konsultacje w sprawach związanych z polisami. Niekiedy zaangażowanych jest kilka osób, również z innych działów np. finansowego, reklamacyjnego.

Z moich doświadczeń wynika, że możemy na siebie liczyć, a to też ma przełożenie na klienta. Atmosfera w pracy przekłada się również na naszą pracę. U nas jest wesoło ☺. Zawsze możemy też liczyć na wsparcie naszego koordynatora.

Twój synek, Pawełek, ma teraz 2 lata. Co najbardziej cenisz sobie w pracy, co umożliwia łączenie życia zawodowego i prywatnego?

Najbardziej cenię sobie elastyczny czas pracy, który pozwala mi na opiekę nad synem, jak również na obowiązki domowe. Gdy idę na godzinę „8” mogę odebrać syna ze żłobka i spędzić z nim popołudnie, a gdy idę na godzinę „12” mogę spokojnie zająć się obowiązkami domowymi, których nie jestem w stanie wykonać, gdy Pawełek jest w domu. Pawełek jest bardzo ruchliwym i ciekawym świata dzieckiem, za którym czasami ciężko nadążyć ☺. Bardzo fajne jest też to, że pracuję od poniedziałku do piątku i weekend jest wolny. Mogę wtedy spędzić czas z synkiem i mężem.

Jeśli chodzi o kierownictwo, zawsze spotykam się ze zrozumieniem, jeśli chodzi o sytuacje związane np. ze zwolnieniem na dziecko albo nieoczekiwanym wyjściem z pracy, gdy dostanę telefon ze żłobka. Zawsze mogę iść do swojego koordynatora i powiedzieć jaka jest sytuacja. Nasz koordynator jest bardzo otwarty na nasze prośby, problemy, sugestie i możemy się do niego ze wszystkim zwrócić. Nie stresuję się ani nie boję podejść i powiedzieć, że czegoś potrzebuję – zawsze stara się pomóc.

Wszyscy w zespole możemy liczyć na zrozumienie ze strony przełożonych, jeśli dzieje się coś nieprzewidzianego.

Dziękuję Ci za rozmowę.

Chciałabyś porozmawiać osobiście z Basią i zapytać o ważne dla Ciebie kwestie? Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w Nationale-Nederlanden już 4 lipca w Warszawie. Zapisy trwają jeszcze tylko kilka dni >>>

Zdjęcia: archiwum domowe Basi.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Branża finansowa czeka na Mamy! Relacja z Dnia Otwartego w ProService Finteco

Dlaczego spotkania w siedzibie firm cieszą się tak dużym zainteresowaniem? Odpowiadają same uczestniczki! "(...) taka bezpośrednia rozmowa z pracownikami HR jest bardzo pomocna, bo aplikując, wiele spraw jest w sferze domysłów, tu można już zobaczyć firmę, spotkać ludzi tu pracujących i zadać pytania, zanim złożysz swoje CV, to bardzo cenne!". Zobacz podsumowanie Dnia Otwartego dla Mam w ProService Finteco!
  • Anna Łabno - Kucharska - 27/06/2018
dzień otwarty dla mam w proservice finteco

Branża finansowa czeka na Mamy!

Dzień Otwarty dla Mam w firmie ProService Finteco odbył się 12 czerwca. Mamy wraz z pociechami 🙂 pojawiły się punktualnie, aby poznać firmę i jej działania, porozmawiać z rekruterami i dowiedzieć się jakie kompetencje będą niezbędne w przyszłości.

Spotkanie rozpoczęła Angelika Zujko, która opowiedziała mamom, czym zajmuje się firma, jakie proponuje wsparcie dla rodziców oraz możliwości rozwoju. Mamy dowiedziały się, że praca w finansach, a dokładnie w firmie, w której goszczą, wiąże się także z dbaniem o ciało i ducha 🙂
Pracownicy mogą rozwijać swoje pasje w ramach np. Sekcji Biegowej, Piłki Nożnej, Gier Planszowych, Programowania, Siatkówki oraz Pływackiej oraz uczestniczą w spotkaniach firmowych (Dzień Pozytywnego Myślenia oraz Dzień ProSernika).

dzień otwarty dla mam w proservice finteco

Kompetencje przyszłości?

Kolejna prelegentka, Edyta Kruszewska, porwała uczestniczki wystąpieniem na temat kompetencji przyszłości. Mamy z ochotą włączały się w dyskusje i wspólnie zastanawiały się nad tym, jak będzie wyglądała praca jutra, które kompetencje pielęgnować i rozwijać, aby być cennym pracownikiem na rynku pracy. Uczestniczki wzajemnie inspirowały się i dzieliły kreatywnym podejściem do tematu kompetencji.

Bardzo interesujące były Informacje o kompetencjach przyszłości oraz jak te kompetencje wpisują się w misję i potrzeby firmy ProService Finteco.

Po tej części, pracowniczki ProService Finteco i prywatnie mamy, bohaterki naszych wywiadów – Marina, Agnieszka i Olga – opowiedziały o tym jak łączą życie zawodowe z prywatnym. Dodatkowo dzieliły się wrażeniami, dotyczącymi powrotu do pracy zawodowej po przerwie związanej z urodzeniem dzieci oraz informacjami o tym, jak pracodawca wspiera ich w tym zakresie.

dzień otwarty dla mam w proservice finteco

Kto pyta nie błądzi!

Kolejnym ważnym punktem była możliwość spotkania się z rekruterami, którzy konsultowali CV, opowiadali o prowadzonych i planowanych procesach rekrutacyjnych oraz odpowiadali na wszelkie pytania, które zadawały uczestniczki.

Spotkałam się z bardzo przyjazną atmosferą w firmie. Dla mnie ważne jest, że niektóre działy w firmie oferują pracę dla osób, które nie mają doświadczenia, szczególnie dla tych, które chcą się przebranżowić, jak ja 🙂

W czasie całego spotkania o dobre samopoczucie dzieci oraz atrakcje dbała animatorka. Dzięki jej obecności większość kobiet mogło swobodnie uczestniczyć w Dniu Otwartym dla Mam, korzystać z wiedzy oraz dzielić się swoim doświadczeniem.

Sala opieki nad najmłodszymi uczestnikami była świetnie zorganizowana i dzieciaki bezpiecznie spędziły ten wspólny czas.

Na koniec każda z uczestniczek otrzymała słonecznik wraz z dedykacją „Dla Agentki do zadań specjalnych”, aby pamiętały jak są ważne i jak wiele wspaniałych rzeczy robią każdego dnia!

Dziękujemy!

A na koniec jeszcze niespodzianka,  krótka opowieść o przygodach pewnej zagubionej w trakcie spotkania laleczki, którą w ProService Finteco zostawiła mała Lilka, a tymczasem lala miała niezłą zabawę…

Poznaj historię lalki małej Lilki >>>

Zdjęcia: własność ProService Finteco

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail