Czego szukasz

Biznes z pasją? Co potrzebne aby odnieść sukces?

Wszyscy mówią: „rób to, co kochasz, a pieniądze same przyjdą”? To nieprawda! Pasja jest ważna, ale oprócz niej potrzebujesz popytu na swoje produkty – mówi Ariadna Wiczling, założycielka darmowego radia internetowego Po Nitce Ariadny i autorka kursów on-line. Ariadna ma 3 dzieci i jest dumna z tego, że stworzyła biznes, który jest jej pasją i pozwala na całkowitą elastyczność i czas dla rodziny.

  • Agnieszka Kaczanowska - 16/03/2016
Ariadna Wiczling

Ariadno, słucham Twoich webinarów i podcastów od jakiegoś czasu i już nie pamiętam kiedy usłyszałam od Ciebie, że postanowiłaś działać on-line właśnie po to, aby więcej czasu spędzać z dziećmi. Opowiedz jakie były początki? Jak doszło do tego, że znalazłaś to COŚ?

Kiedy byłam w ciąży z moim pierwszym dzieckiem, mieszkaliśmy z mężem tymczasowo w Stanach Zjednoczonych. Abym mogła tam pracować jako farmaceutka musiałabym zdawać specjalne egzaminy. Postanowiliśmy z mężem, że będę na razie z dzieckiem w domu. Jestem mamą, która lubi mieć coś swojego i postanowiłam zająć się scrapbookingiem, aby zachować wspomnienia z tego okresu. Najpierw robiłam to hobbystycznie, później zawodowo. Uczyłam się cały czas nowych umiejętności z kursów online. Już po powrocie do Polski zaczęłam robić dla innych identyfikację wizualną i strony internetowe, cały czas ucząc się marketingu. Po kilku latach postanowiłam, że będę uczyć inne kobiety tego, co sama nauczyłam się na temat biznesu online. Uczenie siebie i innych to moja wielka pasja.

Czy Twoja wiedza farmaceutyczna przydaje Ci się w Twojej obecnej pracy? Poza podawaniem leków dzieciom (śmiech)?

Wiedza farmaceutyczna przydaje mi się właściwie tylko do leczenia dzieci, w obecnej pracy nie używam tego, czego się nauczyłam w czasie studiów. Czasami słyszę pytanie – “to czy opłacało Ci się studiować farmację?”. Tak, zdecydowanie mi się opłacało, bo na studiach poznałam mojego męża (śmiech).

No tak, to bardzo ważne (śmiech). A na czym polega dokładnie Twój biznes? Wiele kobiet zna Cię z tego, że bezpłatnie dzielisz się swoją wiedzą, ale co jest Twoim biznesem?

Dzielę się wiedzą bezpłatnie dlatego, że wierzę, że należy się dzielić tym, co się wie. Natomiast zarabiam na sprzedaży kursów online.

Na początku, gdy zaczęłam uczyć, nie miałam jeszcze dokładnie pomysłu na to, co dokładnie chcę sprzedawać. Chciałam robić kursy online, bo to jest moja pasja, natomiast nie wiedziałam dokładnie jaki temat byłby najbardziej interesujący i dobrze się sprzedający (bo ja założyłam biznes po to, aby pomagał on innym i przynosił mi zyski, w innym przypadku to nie jest biznes). Okazało się, że wiele kobiet również chce stworzyć biznes, który dopasuje się do ich planu dnia i zaczęłam uczyć je robienia e-mailowych kursów online.

AriadnaWiczling_na_tle_ksiazek_640

Z czego jesteś najbardziej dumna?

Najbardziej dumna jestem z tego, że stworzyłam biznes, który pozwala mi na pracę w takich godzinach, w jakich umożliwia to moje życie rodzinne i który pozwala mi robić to, co jest moją pasją.

Świetnie! Podoba mi się to co piszesz na swojej stronie w dziale „o mnie”:

„Wszyscy mówią: „rób to, co kochasz, a pieniądze same przyjdą”? To nieprawda! Nie będę Ci tu mydlić oczu, bo to naprawdę jeden z najbardziej szkodliwych mitów. Wyjaśnię na swoim przykładzie. Wiesz, że umiem robić na drutach? Idzie mi całkiem dobrze i lubię to robić. Ale nie sprzedaję czapeczek dla dzieci. Dlaczego? Bo robienie na drutach to coś, czym bardzo ciężko się wyróżnić na rynku i praca jest słabo płatna. Aby odnieść sukces i cieszyć się życiem potrzebujesz pasji + popytu na swoje produkty.”

Szczera prawda… Ale cały czas wiele kobiet jest przekonana, że ma genialny pomysł na biznes tylko brak im środków na jego rozkręcenie… Jak myślisz, dlaczego?

Ja wierzę, że wiele kobiet ma naprawdę genialny pomysł na biznes, ale jedna rzecz, którą pomijają, to badanie rynku. Każda z nas ma kilka pasji, które mogłaby przekształcić w biznes, natomiast nie na każdą z nich jest popyt. Cały sekret to znaleźć tę pasję, którą przekujemy na dobrze działający biznes. Do tego potrzebna jest bardzo dobra znajomość rynku i swojego klienta. Środki na rozkręcenie biznesu są zawsze potrzebne, natomiast jeżeli już jesteśmy pewne, że biznes będzie przynosił zyski, to łatwiej nam jest znaleźć środki na jego początkowe fundowanie.

AriadnaWiczling_podcast

Czy zdradzisz mi co to był za pomysł na biznes, który Ci nie wyszedł?

Mój biznes, którego nie udało mi się rozkręcić to było opracowywanie personalizowanych kartek i zaproszeń tworzonych metodą scrapbookingu komputerowego. Myślę, że nie wyszedł dlatego, że źle zbadałam rynek i nie potrafiłam dotrzeć do klientów, którzy byliby zainteresowanie takimi rzeczami. Personalizowana oferta wymaga dużo godzin pracy i trzeba dotrzeć do specyficznego klienta. Ja tego nie umiałam zrobić, ale traktuję to jako dobrą lekcję. W tym czasie dużo nauczyłam się o marketingu i całkowicie mnie to pochłonęło. Najpierw postanowiłam ruszyć w stronę grafiki w internecie, a po kilku latach zajęłam się marketingiem.

Jesteś mamą trójki dzieci, jak zatem wygląda Twój dzień pracy? Taki wolny zawód daje Ci pełną elastyczność, prawda?

Tak, taki wolny zawód daje mi pełną elastyczność. Elastyczność ta polega na tym, że dopasowuję się do planu dnia moich dzieci. Przeważnie rano zajmuję się domem, przygotowuję dzieci do wyjścia do szkoły, gotuję obiad, itd. Po południu, kiedy wraca mój mąż z pracy, ja zajmuję się biznesem. Gdyby nie wspierający mnie mąż, nie byłabym w tym miejscu, w którym jestem teraz.

Wielkim plusem jest to, że mogę sobie wziąć na przykład dzień wolnego, kiedy jest potrzebny i w moim biznesie nic się nie zawali.

Jak tłumaczysz dzieciom, czym się zajmujesz? Rozumieją? Moje dzieci nie korzystają jeszcze z internetu i nie rozumieją co znaczy prowadzić portal, nie raz próbowałam tłumaczyć…

Dzieci trochę rozumieją czym się zajmuję. Wiedzą, że prowadzę webinary, czyli wykłady, które są emitowane przez internet i inne kobiety oglądają je na swoich komputerach. Rozumieją mój zawód mniej więcej na zasadzie nauczycielki. Podobnie jest z kursami online.

Nad czym obecnie pracujesz?

Właśnie przygotowuje się do rozpoczęcia sprzedaży mojego kursu online który uczy kobiety jak zrobić swój pierwszy kurs online polegający na wysyłce treści kursu w mailach. Aby ułatwić kobietom znalezienie tematu na kurs online, który się sprzeda, opracowałam specjalną darmową serię wideo i ćwiczenia w PDF-ach, które pomogą im rozwiązać ten problem (zobacz tutaj – http://bit.ly/1QSVkao).

Seria ta jest darmowa, ale dostępna przez krótki okres czasu. Zapraszam 😉

AriadnaWiczling_Reklama_MamoPracuj

Czy na koniec chciałabyś coś jeszcze dodać, coś powiedzieć każdej czytającej nas mamie?

Chciałabym powiedzieć każdej mamie, że ma w sobie wspaniały dar, ma w sobie takie umiejętności, których nikt inny nie ma. Może podzielić się nimi ze światem poprzez swój własny biznes. Nie jest to łatwe i nie będę twierdzić, że już za 2 miesiące możesz mieć swoją prężnie działającą firmę, bo tak nie jest. Mnie zajęło to kilka lat.

Ja dobrze wiem, że największą przeszkodą jesteśmy my same i nasz brak wiary w siebie. A co nam daje coraz większą wiarę w siebie? Działanie.

Nie porównuj się od razu z osobą, która jest 5 czy 10 lat przed Tobą, ale porównuj się z tą osobą, którą ona była 5 czy 10 lat TEMU. Działaj małymi kroczkami: jedna rzecz przyniesie Ci sukces? Świętuj to! Ciesz się z tego! I zrób kolejną rzecz. Aż w końcu małymi krokami dojdziesz tam, gdzie chcesz, czyli do biznesu, który pozwala dopasować się do Twojego planu dnia i Twojego miejsca zamieszkania.

Dziękuję za rozmowę!

Rozmawiała Agnieszka Kaczanowska

Ariadna Wiczling jest autorką “Kursu Online w 30 Dni” i darmowego podcastu (radia internetowego) “Po Nitce Ariadny” dla przedsiębiorczych kobiet z biznesem online. Z wykształcenia magister farmacji, przez ostatnie 10 lat dzięki kursom online zdobyła kwalifikacje kilku zawodów.

Poprzez swoje popularne webinary pomogła już setkom kobiet rozwiązać problemy dotyczące między innymi e-mail marketingu, marki osobistej, projektowania strony internetowej i materiałów do kursu online. Jest konkretna, chętnie dzieli się wiedzą i dobrze jej to wychodzi. Pokazuje kobietom, że biznes online i technologia nie są takie trudne i że każda z nich również może mieć dobrze zarabiający biznes online. Prywatnie mama trójki dzieci pracująca ze swojego domowego biura (=sypialni!).

Zdjęcia: Andrzej Zając, własność Po nitce Ariadny

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail