Czego szukasz

9 lekcji jak osiągnąć sukces, nie tylko w biznesie

Zasługujesz na sukces – mówi Kamila Rowińska w swojej najnowszej książce pod takim właśnie tytułem. Jak osiągnąć ten sukces i co trzeba zrobić, żeby na samym zasługiwaniu się nie skończyło? Ciężka i wytrwała praca? A może przyjaźń z excelem albo miłość do sprzedaży? Zobacz 9 lekcji jakie z tej książki zabieram dla siebie. Które przekonają Ciebie?

  • Joanna Gotfryd - 13/09/2017
okładka książki Zasługujesz na sukces

„Zasługujesz na sukces” to pierwsza książka Kamili Rowińskiej skierowana głównie do przedsiębiorczych (kobiet). Mogę śmiało powiedzieć, że jeśli planujesz założenie firmy, albo już ją prowadzisz, to koniecznie powinnaś ją przeczytać.

Jeśli miałabym się na kimś wzorować, to lepiej na tych, którzy mają się czym pochwalić, a nie na kuzynce Anieli z Łodzi, która nigdy żadnej firmy nie prowadziła, ale złote rady sypie jak z rękawa. Kamila Rowińska nie ściemnia, a za jej wskazówkami stoi i duże doświadczenie i prawdziwe sukcesy.

Droga do sukcesu wg Kamili Rowińskiej w jednym zdaniu:

Nie wydarzy się cud, nic nie spadnie z nieba, samo się nie zrobi. Pracuj ciężko.

Droga do sukcesu w 9 lekcjach to:

1. Dzieciństwo

Nieważne w co wyposażył Cię los, czy wychowałaś się w zamożnej, kochającej rodzinie, czy masz za sobą trudne doświadczenia i od samego początku miałaś pod górkę w porównaniu z rówieśnikami. Możesz osiągnąć sukces. Niech dzieciństwo nie będzie Twoją wymówką.

2. Kalkulator

Przemyśl swój pomysł na biznes i nie bój się cyfr. Nawet jeśli początkowo Twoja wymarzona kawiarnia wydaje się idealnym, cudownym biznesem, może okazać się, że będziesz dziękować excelowi za to, że jej nie otworzyłaś… co oczywiście nie znaczy, że masz się wycofywać już na początku drogi.

3. Mistrzostwo

Znajdź swoją niszę i zostań mistrzem w tym co robisz. Najlepiej do mnie przemawia przykład Ewy Chodakowskiej (o którym Kamila wspomina na szkoleniu Kobieta Niezależna) – są trenerki fitness i jest Ewa Chodakowska. Każdy biznes, który rozwijasz z pasją i mądrze, możesz wynieść na mistrzowski poziom, osiągając ponadprzeciętne dochody.

4. Sprzedaż

Pokochaj sprzedawanie – i nie ma zmiłuj. Nieważne co pomyślą o Tobie inni. Nie zrażaj się niepowodzeniami i odmową. Nic nie sprzedaje się samo. A sprzedażą rządzi statystyka. Im częściej wyjdziesz z ofertą, tym częściej osiągniesz sukces. Pamiętaj, że sprzedaż to nie wciskanie, ale rozwiązywanie problemów innych lub spełnianie ich marzeń.

5. Idealny klient

Poszukaj idealnego klienta, bo chociaż nie istnieją idealne matki, ani idealni mężowie, ani nawet idealne dzieci, to istnieje ktoś taki jak Twój idealny klient. Znajdź go, zdefiniuj i swoją energię nakieruj na niego.

6. Zdrowie

Marzysz o sukcesie? Szanuj swoje zdrowie! I zdrowo się odżywiaj.

7. Aktywa

Porsche kupisz później, a cinquecento też zawiezie Cię do pracy. Kupuj aktywa, a nie pasywa. Jeśli chcesz rozpieszczać dzieci, zadbaj też o ich edukację finansową. Jak pokazuje życie, pieniądze mamy wydaje się o wiele łatwiej niż własne.

8. Zespół

Zbuduj silny zespół, dzięki któremu zajdziesz dalej. Era Zosi Samosi odeszła w niepamięć. Jasne, że Ty wiesz dobrze, czego chcesz i jak to zrobić i nikt (naprawdę nikt?) nie włoży w wykonanie zadania tyle serca ile Ty sama, ale czy to będzie Twój najlepiej zainwestowany czas? Działając w tandemie, trio czy większym zespole możesz sprawić, że Twój biznes eksploduje. Czy wyobrażasz sobie sukces na miarę Ewy Chodakowskiej, za którym stałaby ona sama?

9. Pracuj ciężko

Ale nic nie stanie się od razu. Pracuj ciężko i działaj z głową. Tylko Ty wiesz, czy pracujesz naprawdę, czy udajesz, że pracujesz. Daj z siebie wszystko kiedy pracujesz. Wykorzystaj swój czas w 200%. Mega hardcorowym przykładem dla mnie jest to, jak wyglądają dni Kamili, kiedy przylatuje do Polski na warsztaty i szkolenia. Każda minuta, dosłownie zapełniona jest po brzegi. Jak pracujesz to pracuj, ale jak masz odpoczywać, to odpocznij. Nie udawaj, że jesteś zajęta przez cały dzień, przewijając walla na FB.

Na koniec mam jedną złą wiadomość. Niestety przeczytanie książki nie wystarczy, żeby osiągnąć sukces. Trzeba pracować, działać, zmieniać swoje nawyki i nie poddawać się.

Za trudne?

Niestety nie jest to poradnik jak lekko, łatwo i przyjemnie zarobić swój pierwszy (i kolejny milion). Rady, owszem są, ale z łatwym zarobieniem miliona nie mają nic wspólnego.

Jeśli potrzebujesz więcej konkretów – druga część książki to 9 wywiadów z różnymi ciekawymi osobami, które zakładały i rozwijały firmy. Do książki dołączona jest również płyta dvd, gdzie w/w wywiady można obejrzeć (jeśli nie chcesz ich czytać, albo chcesz je sobie lepiej utrwalić).

Czy wiesz już co robić, żeby na samym zasługiwaniu na sukces się nie skończyło? Od którego punktu zaczniesz?

Zacznij już teraz!

Zacznij od lektury książki „Zasługujesz na sukces” Możesz ją kupić tutaj >>>

Dla wszystkich z Was Kamila Rowińska przygotowała bezpłatny e-book „7 kroków do osiągania ambitnych celów” do pobrania tutaj>>>

A może potrzebujesz szkolenia Kobieta Niezależna, w którym wzięły już udział tysiące kobiet? 

W listopadzie w Warszawie i w marcu 2018 w Katowicach. Zapisz się już teraz!

Zdjęcie: Ewa Moskalik Pieper

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail