Czego szukasz

8 faktów na 8 urodziny Mamo Pracuj, o których nie wiedziałaś

6 grudnia Mamo Pracuj kończy 8 lat. Dla nas to moment, kiedy robimy sobie podsumowanie naszych sukcesów, działań, lekcji i wniosków. Czym Cię zaskoczymy, czego nie wiedziałaś o naszych działaniach albo o nas samych? Przeczytaj i napisz, czego życzysz nam na najbliższy rok!

  • Ewa Moskalik - Pieper - 05/12/2019
sześcioosobowy zespół Mamo Pracuj - zdjęcie z 2017 roku

1.Portal Mamo Pracuj – najszybciej rozwijający się portal dla kobiet *

Nasza wizytówka, miejsce, o które szczególnie dbamy, bo właśnie tu opowiadamy o naszych projektach, publikujemy Wasze historie i wywiady z mamami, które chcą się podzielić swoim sukcesem.

Dla tych co lubią liczby:

W 2019 roku opublikowałyśmy ponad 500 nowych artykułów i prawie 1000 ofert pracy!

Portal od początku 2019 roku odwiedziło już ponad 1 000 000 UU – unikalnych użytkowników – z czego (ciekawostka 🙂 ) 20% stanowią mężczyźni.

Ważne są też social media. W tym roku statystyki bardzo nas ucieszyły. Na FB jest Was już – obserwujących nasze działania – ponad 28 tysięcy, na LinkedIn ponad 1000 osób i firm śledzi nasze poczynania, a Instagram to ponad 8,5 tysięczna grupa, która może poznać też nasze życie “od kuchni”.

Nasz wyjątkowy urodzinowy prezent – przyłączysz się?

Zamiast kwiatów i prezentów, z okazji urodzin postanowiłyśmy zorganizować zbiórkę charytatywną, wybierając Fundację Rak’n’Roll Wybieram Życie, która działa na rzecz popraw jakości życia osób chorych na raka.

Jeśli lubisz to co robimy, jeśli kiedyś nasze działania pomogły Ci uwierzyć w siebie, dostać pracę, założyć własną firmę… przekaż dobro dalej i dołącz do zbiórki, wpłacając dowolną kwotę na wybrany przez nas cel. Z całego serca dziękujemy!

Wesprzyj Fundację Rak’n’Roll Wybieram Życie razem z nami!

2. Mamo Pracuj – firma przyjazna rodzicom

Rok 2018 zakończyłyśmy z zespołem liczącym 6 osób, a dziś jest nas 9. Z czego nasze dwie Agnieszki przebywają właśnie na urlopach macierzyńskich.

W 2019 dołączyły do nas trzy nowe osoby: Dominika Wassermann, Stasia Serwińska i Natalia Gozdowska.

Mamy 18 dzieci!

Wspólnie mamy teraz 18 dzieci 🙂 Marta (13 lat) i Rita (9 lat) to córki Asi Gotfryd. Zosia (12 lat), Helena (9,5 roku) i Krzyś (6 lat) to urocza trójka Agnieszki Czmyr-Kaczanowskiej. Borys (13 lat) i Iwo (9 lat) to synowie Ewy Moskalik-Pieper, a sześcioletnia Antonina (mówi o sobie, że jest już dorosła 😉 ), to córeczka Anny Łabno-Kucharskiej.

W naszej gromadce we wrześniu pojawił się Filip – synek Agnieszki Kumorek, która przebywa na urlopie macierzyńskim, podobnie zresztą jak Agnieszka Wadecka, mama Julki (8 lat), Konrada (6 lat), Beniamina (3 lata) i Ofelki (5 m-cy). Leoś (3 latka) i Julek (9 lat), to synowie Natalii, a Stasia dołączając w tym roku do naszego zespołu, powiększyła naszą dziecięcą drużynę o Kubę (10 lat), Maksa (5,5 roku) i Werkę (2,5 roku).

Część ekipy Mamo Pracuj

3. Praca zdalna z różnych kontynentów

Skoro na co dzień pracujemy zdalnie, każda ze swojego domu, to czemu się zamykać tylko na Polskę? Co prawda spotykamy się przynajmniej raz w tygodniu w naszym biurze coworkingowym, ale Agnieszka postanowiła przetestować, jak to jest pracować z drugiego końca świata 😉

I przez 3 miesiące na początku 2019 roku, z całą swoją rodziną mieszkała w Indiach i pracowała zdalnie. Pomimo różnicy czasu i tysięcy kilometrów odległości, wszystko zagrało!

4. Film, podcast i książka i webinary, dużo webinarów

Film

2019 rok to czas, kiedy spełniłyśmy marzenie o filmie, który opowiada o Mamo Pracuj, o sile i odwadze mam. Nasz film “Mamo Pracuj, jeśli chcesz” obejrzało już prawie 50 tysięcy osób! A informacja o filmie dotarła do ponad 186 tysięcy.

Podcast Mamo Pracuj jeśli chcesz!

Od jakiegoś czasu nagrywamy dla Was podcast i wkrótce opublikujemy 4. odcinek. Jesteśmy ciekawe, czy chciałybyście ich więcej, czy dalej je dla Was nagrywać? A może jest temat jaki Was interesuje i chętnie o tym posłuchacie?

Książka

Napisałyśmy też kilka rozdziałów wyjątkowej książki pt. “Mamy dla Mamy” – książki, która szybko stała się bestsellerem i jest efektem projektu Basi Falenty “Mamy piszą książkę”.

E-book Jak znaleźć dobrą pracę po przerwie?

Wydałyśmy także e-book “Jak znaleźć dobrą pracę po przerwie?” we współpracy z firmą Capgemini Polska, który pobrało już ponad 5000 osób! Jeśli jeszcze z niego nie korzystałaś, możesz go pobrać!

Webinary

I pokochałyśmy webinary – tak jak i Wy! W tym roku mamy za sobą łącznie 6 webinarów, na które zapisało się ok. 2500 osób!

5. Jak nasza praca zdalna wygląda w praktyce?

Ponieważ na co dzień pracujemy z różnych lokalizacji – ale mamy stałe godziny pracy – naszym bazowym narzędziem firmowej komunikacji jest Skype. Codziennie rano “odbijamy karty” na skype, witając się z resztą zespołu. Tak samo po skończonej pracy – żegnamy się z koleżankami na zespołowej grupie. Oprócz grupy wspólnej, mamy też grupy do konkretnych zadań.

Cały zespół Mamo Pracuj

W każdy poniedziałek rano “widzimy się” na skype, rozmawiając o planach i zadaniach na najbliższy tydzień.

Również raz w tygodniu, zwykle w środy, spotykamy się na żywo w biurze cowokingowym i pracujemy wspólnie razem. Wtedy mamy też czas na zespołowe burze mózgów i planowanie z ołówkiem w ręce. Nasze spotkania to także okazja do: wymiany ubranek po dzieciach, wymiany książek i innych wymianek (w duchu less waste).

6. Współpraca z Pracodawcami Przyjaznymi Rodzinie

Współpracujemy z Pracodawcami, którzy wiedzą jak cennym pracownikiem są mamy i jak mądrze wspierać pracujących rodziców.

Dbamy o to, aby w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie byli sprawdzeni pracodawcy, którzy posiadają programy dedykowane pracującym rodzicom, specjalne benefity i rozwiązania umożliwiające łączenie życia rodzinnego i zawodowego. Pokazujemy najlepsze praktyki wspierania rodziców i promujemy tych pracodawców, którzy wiedzą jak wspierać swoich pracowników w tej najważniejszej życiowej roli!

W tym roku współpracowałyśmy z 14 pracodawcami, ich profile znajdziesz w naszej Bazie, a już przygotowujemy kolejne!

Zorganizowałyśmy 7 spotkań z Pracodawcami i 2 warsztaty, w których uczestniczyło łącznie blisko 250 kobiet oraz 60 dzieci! Byłyśmy w Gdańsku, Poznaniu, kilka razy w Katowicach oraz “naszym” Krakowie!

A co ciekawe, w związku z tym iż czyta nas coraz więcej mężczyzn – zmieniamy nazwę naszej bazy na Bazę Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

Rekrutacja i baza ofert pracy

W naszej Bazie Ofert Pracy znajdziesz różne oferty pracy, w różnych lokalizacjach, aby coraz więcej mam mogło znaleźć swoją wymarzoną pracę. W tym roku opublikowałyśmy prawie 1000 ofert pracy dla mam – zawsze dostępnych.

Wysłałyśmy (do różnych grup) ponad 200 mailingów z ofertami pracy, informacjami o ważnych wydarzeniach, naszych programach i projektach. Jeśli chcesz dostawać informacje o nich wprost na swoją skrzynkę, zapisz się na nasz newsletter!

7. Projekt społeczny „Odważ się Mamo i wróć z nami do pracy”

Od sierpnia 2019 roku realizujemy projekt pn. “Odważ się mamo i wróć z nami do pracy” we współpracy ze State Street Bank Polska.

W dwóch edycjach projektu uczestniczą łącznie 44 mamy z Krakowa i okolic, które aktywnie i z zaangażowaniem przygotowują się do powrotu na rynek pracy. Biorą udział w warsztatach stacjonarnych, spotkaniach online, poznają swoje mocne strony, przygotowują się do rozmów rekrutacyjnych, realizują indywidualne konsultacje z naszymi ekspertkami a także biorą udział w mentoringu.

Już 8 mam z I edycji znalazło wymarzoną pracę lub staż, a kolejne uczestniczą jeszcze w mentoringu lub w kursach podnoszących ich kompetencje zawodowe. Mamy z II edycji projektu działają od listopada – przed nimi jeszcze dwa miesiące wsparcia w ramach działań projektowych. Dwie z nich już pracują! Projekt okazał się niesamowicie potrzebny, a dziewczyny oceniły ten projekt jako: “fantastyczną inicjatywę kobiet dla kobiet”

8. Kiedy smutno jest i źle – Grupa Dobrych Wiadomości

Czasem mamy gorsze dni, kiedy mimo tylu niesamowitych działań i wielkiej siły pozytywnego rażenia, spotykamy się z niezrozumieniem, złośliwością czy hejtem. Czasem mamy ochotę zamknąć ten biznes, ale powstrzymuje nas przed tym “grupa dobrych wiadomości”. Co to takiego?

Mamy taki specjalny dokument, do którego trafiają Wasze pozytywne maile, wiadomości i reakcje, z którymi się spotykamy.

Tak, dodajemy tam Wasze podziękowania, historie, którymi się z nami dzielicie. O tym jak Mamo Pracuj zmieniło Wasze życie na lepsze, jak pomogło uwierzyć w siebie. Jak dzięki spotkaniom, w których wzięłyście udział, uruchomiła się lawina nie do zatrzymania, i dzięki której jesteście w zupełnie innym miejscu niż dawniej. Za to z całego serca dziękujemy!

Jeśli właśnie teraz pomyślałaś “A to może ja im też coś napiszę” 😉 to napisz! Będzie nam super miło i z pewnością będziemy do tej wiadomości wracać!
([email protected])

*Źródło: www.ofeminin.pl

Zdjęcia: Magda Trebert

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Nie potrafię stać w miejscu. Historia Zuzanny – projekt Mommypreneurs

"Dzięki części praktycznej, poznałam podstawy Web Design, wystarczające do rozpoczęcia własnej przygody z Wordpressem" - opowiada Zuzanna Klajn, jedna z uczestniczek projektu Mommypreneurs, przygotowanego przez Uniwersytet Łódzki, umożliwiającego młodym kobietom zdobycie nowych kompetencji i powrót na rynek pracy. Przeczytaj co Zuzannie dał udział w projekcie!
  • Karolina Wojtaś - 23/02/2021
Zuzanna Klajn z dzieckiem

Zuzanno, skorzystałaś z projektu Mommypreneurs – Przedsiębiorcza Mama. Co Cię do tego skłoniło? Skąd ten impuls: „O, chcę wziąć w tym udział, to coś dla mnie?”

Nie potrafię stać w miejscu! Lubię pracować, uczyć się i rozwijać. Mimo nowych obowiązków i wyzwań związanych z pojawieniem się na świecie syna, nadal czułam silną potrzebę realizacji. Zaczęłam szukać w sieci miejsc, które tę potrzebę rozumieją. Tak trafiłam m.in. na portal mamopracuj.pl, a stamtąd do projektu „Mommypreneurs”.

Czym zajmowałaś się przed projektem i przed ciążą?

Zanim zdecydowałam się zostać mamą, pracowałam w branży kosmetycznej. Wspierałam kierownika perfumerii w zarządzaniu zespołem, prowadziłam szkolenia z obsługi klienta i sprzedaży, a jako ekspert doradzałam klientom w zakresie pielęgnacji i makijażu. Chętnie przyjmowałam również zlecenia towarzyszące wydarzeniom kulturalnym. Dzięki temu miałam okazję przygotowywać do występów scenicznych laureatów przeglądów muzycznych oraz gwiazdy takie jak Kasia Kowalska czy Emilia Komarnicka. Ta praca nie pozwalała na monotonię czy nudę.

Czy projekt pokrywał się z Twoimi wyobrażeniami? Co sprawiało Ci największą trudność, a co było zaskakująco łatwe?

Projekt przerósł moje oczekiwania! Początkowo obawiałam się, że nie uda mi się wygospodarować wystarczającej ilości wolnego czasu, żeby wziąć w nim udział, ale dzięki wsparciu męża mogłam całkowicie skupić się na zdobywaniu nowej wiedzy. Zajęcia odbywały się zdalnie, co znacznie ułatwiło organizację dnia i opieki nad dzieckiem. Poza tym, że szkolenie było ciekawe merytorycznie, okazało się świetną okazją do poznania kobiet, które – podobnie jak ja, zmagają się z tymczasowym wykluczeniem zawodowym.

Szczególnie wartościowy był dla mnie „Program rozwojowy FRIS®”, który wystartował w listopadzie, już po zakończeniu zasadniczej części projektu. Webinary i konsultacje z Beatą Stępniak-Furkałowską skupiały się głównie na kompetencjach miękkich oraz świadomym planowaniu rozwoju w oparciu o wiedzę na temat naszych naturalnych, indywidualnych predyspozycji. Dzięki tym spotkaniom zyskałam świeże spojrzenie na swoje mocne strony i odkryłam nowe możliwości ich wykorzystania.

W pewnym momencie projekt został zakończony, trzeba było zacząć działać na własną rękę. Jak wspominasz te początki? Czy dzięki projektowi rzeczywiście było łatwiej?

Bezpośrednio po zakończeniu projektu czułam pewnego rodzaju pustkę. Miałam ogromną chęć do działania, ale brakowało mi spotkań w gronie kobiet, z którymi tak dobrze się rozumiałam. Naturalną kontynuacją „Mommypreneurs” okazała się być grupa na Facebooku, w której wraz z kilkoma innymi uczestniczkami inspirowałyśmy się nawzajem.

Pierwszą próbą wykorzystania wysokiej motywacji i wolnego czasu był powrót do dawnego hobby – szycia na maszynie. Założyłam fanpage, na którym pokazuję rzeczy stworzone w duchu less waste. Pracownia Stay Wild, to moja odskocznia od rutyny dnia codziennego, dzięki której mogę realizować pomysły w zgodzie z ideą, z którą się identyfikuję.

A dzisiaj – po kilku miesiącach, które korzyści ze szkolenia wydają Ci się najbardziej znaczące?

Po skończonym urlopie macierzyńskim miałam nadzieję na szybki powrót do pracy etatowej. Niestety pandemia szybko zweryfikowała te plany. Nowa, nieprzewidywalna rzeczywistość wymusiła na mnie reorganizację planów zawodowych.

Z perspektywy czasu najbardziej znaczące okazały się te elementy szkolenia, które pozwoliły mi zdobyć konkretną wiedzę. Dzięki części praktycznej, którą prowadził Pan Paweł Dul, poznałam podstawy Web Design, wystarczające do rozpoczęcia własnej przygody z WordPressem. Tak narodził się pomysł stworzenia Meet Me Again (http://meetmeagain.pl). To miejsce, w którym mogę w pełni wykorzystać swój potencjał, pomagając małym przedsiębiorcom profesjonalnie budować swoją obecność w Internecie. I choć to dopiero początek, a przede mną dużo nauki, to mam poczucie, że dam radę przetrwać ten trudny czas.

Młodym mamom trudno czasem uwierzyć, że poradzą sobie z czymś nowym. Boją się wyjść z inicjatywą, zostawić dzieci pod czyjąś opieką, zadbać – dla odmiany – o siebie. Jakieś rady dla takich mam?

Moja rada: póki nie spróbujesz, nie będziesz wiedziała, czy Ci się uda.

Nie da się spędzić dwudziestu czterech godzin na pełnych obrotach, ale jeśli chcesz się rozwijać, szukaj okazji. Bądź dla siebie wyrozumiała i nie bój się prosić bliskich o pomoc, bo spełniona kobieta to szczęśliwa mama.

Dziękuję za rozmowę.

Zdjęcie: prywatne archiwum Zuzanny

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Karolina Wojtaś
Mama, żona, psycholog i redaktor. Spełniona zawodowo dzięki miłości do pisania, szczęśliwa prywatnie dzięki mężowi i dwóm cudownym synom. W krótkim czasie "tylko dla siebie” czyta, szyje… albo znowu pisze.

Branża eventowa i gastronomiczna. Jak poradzić sobie ze stratą pracy?

W sytuacji, w której przebywanie ze sobą w tej samej przestrzeni jest dla nas niebezpieczne, branża eventowa i gastronomiczna przeżywają największy kryzys. Może się więc zdarzyć, że zostałaś bez zajęcia i bez środków do życia. Co wtedy zrobić? Jakie są możliwości? Jak ich szukać?
  • Monika Sowińska - 22/02/2021
młoda kobieta stoi w drzwiach swojej restauracji


Jak poradzić sobie ze stratą pracy?

Czy na konferencji, czy w restauracji, chodzi o to, by stworzyć ludziom warunki, w których zechcą oni ze sobą przebywać, rozmawiać, wymieniać się wiedzą, historiami, przeżyciami… Obie te branże są po to, by łatwej i przyjemniej było nam nawiązywać relacje, współtworzyć, dzielić się emocjami oraz zdobywać kolejne doświadczenia. Obie łączą ze sobą ludzi, często budują społeczność.

Włącz przedsiębiorczość


Jeśli nie wiesz do końca o co chodzi, przyjrzyj się osobom, które uważasz za przedsiębiorcze. Najważniejszą ich cechą jest aktywne poszukiwanie możliwości. Aktywne, znaczy w działaniu. Nie oznacza to, że masz przestać myśleć. To zawsze jest w cenie i powinno poprzedzać działanie, a potem mu towarzyszyć. Nie możesz jednak zamknąć się w domu z pomysłami, a co gorsza z domysłami i nie zweryfikować ich na rynku. Pamiętaj o tym i działaj.

Druga ważna rzecz, to uruchomienie wszelkich swoich znajomości, rozesłanie wici, że szukasz nowej pracy, nowego zajęcia, zleceń, klientów. Ważne jednak, by mówić też o tym jakiego typu zajęcie to może być, jakiego będziesz w stanie się podjąć.

Trzecia sprawa, to patrz dalej i szerzej niż to, co robiłaś dotychczas. Od czego zacząć?

Przeczytaj także: Kiedy możesz stracić pracę będąc w ciąży lub na macierzyńskim?

Zrób rachunek swoich mocy

Zbierz swoje doświadczenie i wypisz:

  • stanowiska, na których pracowałaś
    Postaraj się o kilka wariantów: rzeczywisty, pokrewny, inaczej, np. zabawniej/ poważniej brzmiący…
  • zadania, które realizowałaś
    Tu stawiaj na ilość. Nie ograniczaj się. Dziel duże na mniejsze. Odrzuć wstyd i ocenę. Wypisuj.
  • aktywności podejmowane poza pracą
    Może działasz społecznie. Może biegasz dla siebie i wiesz wszystko na ten temat. Może ktoś z bliskich wymaga specjalnej troski i wiesz jak jej udzielać lub skąd czerpać wsparcie.
  • hobby
    Tu wymień nie tylko dziedzinę, ale także jaka to jest wiedza, umiejętności, aktywności, znajomości.
  • Twoje własne talenty
    Może chodziłaś do ogniska muzycznego i potrafisz grać na jakimś instrumencie. Może masz sposoby na szybkie i smaczne gotowanie dla dużej liczby osób. Może łatwo rymujesz, naśladujesz jakieś dźwięki, umiesz zorganizować szafę, znasz metody angażujące dzieci do nauki…

Przyłóż swoje moce do potrzeb rynku

To może przypominać dziecięcą zabawkę, która polega na wkładaniu klocków w odpowiadające im kształtem dziury pudełka. Z tym, że Ty masz w zasadzie plastelinę w ilości wynikającej z zadania powyżej. Możesz z tego, co masz ulepić właściwy kształt we właściwym rozmiarze.

Przeglądając ogłoszenia o pracy, rozmawiając ze znajomymi, dzwoniąc do agencji pośrednictwa, zastanawiając się nad własnymi usługami, szukaj:

  • zadań pokrewnych, które mogłabyś realizować w oparciu o to, co robiłaś,
  • zadań, których nie robiłaś profesjonalnie, ale ważna jest w nich wiedza lub doświadczenie, które masz z aktywności poza pracą lub hobby,
  • zawodów/stanowisk, na które możesz odpowiedzieć na podstawie wcześniej wykonanego rachunku, łącząc różne aspekty swojego doświadczenia, hobby, talentu i innych aktywności.

Przeczytaj także: Jak wspierać bliską osobę, która straciła pracę?

Przykłady

Wiele sfer życia przeniosło się do świata cyfrowego. Tam nadal odbywają się konferencje i liczne spotkania online, które trzeba organizować, prowadzić, moderować i realizować. Może więc okazać się, że łatwo znajdziesz następną pracę, zmienią się tylko narzędzia.

Osoby pracujące w branży eventowej są cennym nabytkiem w marketingu online, w agencjach PR. Potrzebne są tam kreatywne głowy do tworzenia ciekawych treści, tzw. kontentu. Składają się na niego teksty pisane, rymowane, krótkie i długie, a także oprawa graficzna oraz nagrania audio (podcasty, piosenki) i video. Jest to zajęcie zarówno dla osób odpowiedzialnych za część kreatywną, jak i techniczną, gdzie liczy się znajomość kamer, mikrofonów, ustawień i montażu.

Wiele początkujących e-biznesów z radością skorzysta z takich usług także od osób indywidualnych, nie tylko od konkretnej agencji. Może to być początek Twojego własnego biznesu, jeśli okaże się, że liczba klientów rośnie, a Ty podejdziesz do tego planowo. Możesz połączyć siły z kimś, kto świadczy usługi uzupełniające do Twoich. Nie każdy przecież wie jak zachować się przed kamerą lub jak rozpisać scenariusz spotkania online, a to wiedza bezcenna w dobie live’ów i webinarów.

Internet to także liczne fora i media społecznościowe, na obsłudze których naprawdę zna się niewiele osób, niewiele też chce się nimi regularnie zajmować, niektórzy po prostu nie są wystarczająco kreatywni i chętnie skorzystają z pomocy. Szczególnie w cenie jest umiejętność budowania społeczności.

Osoby dobrze zorganizowane, odważne w stosunku do nowych sytuacji i komunikatywne zawsze potrzebne są w sprzedaży. Sprzedaż, wbrew pozorom, opiera się na nawiązaniu relacji, okazaniu zainteresowania, wybadania potrzeb i umiejętnego przekonania do konkretnego rozwiązania. To wszystko wpisuje się w sedno branży eventowej.
Nie upieraj się jednak, jeśli nie możesz znaleźć dla siebie miejsca.

Ostatnio znana szefowa kuchni opowiadała w wywiadzie, o tym jak radzi sobie po zamknięciu swojej wymarzonej restauracji. Jak teraz organizuje sobie czas? Pomaga wypiekać chleb w zaprzyjaźnionej piekarni, układa książki na półkach w księgarni, tworzy nowe przepisy i planuje stworzenie kolejnego miejsca, gdy już wrócimy do kawiarnianych i restauracyjnych spotkań. Każde zajęcie jest lepsze niż siedzenie w domu i zamartwianie się.

Interesują Cię nasze propozycje dla rodziców?

Zapisz się do newslettera Mamo Pracuj i nie przegap żadnych nowości!

Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych na zasadach określonych w polityce prywatności. W każdej chwili zgodę możesz wycofać.


Działaj!

Nie czekaj bezczynnie. Nie przestawaj szukać. Konsekwencja popłaca.
Bądź otwarta. Także na obszary będące dotychczas poza Twoim zasięgiem.
Poszerzaj swoją wiedzę, umiejętności. To tworzy kolejne możliwości.
Próbuj nowych aktywności. Nawet jeśli są oderwane od tego, co kiedykolwiek robiłaś.

Angażuj się w wydarzenia online. Teraz tam jest Twoja branża.
Dziel się swoją wiedzą i doświadczeniem. A może własny kanał, podcast, blog? Wszystkie te aktywności zwiększają Twoje szanse na znalezienie nowego, dającego utrzymanie, zajęcia.

Powodzenia!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Monika Sowińska
Coach przedsiębiorczych, mentorka start’upów, menedżerka e-biznesów z ponad 15-letnim doświadczeniem. Uczy początkujących przedsiębiorców skutecznego działania we współczesnym – dynamicznym i cyfrowym świecie. Pomaga zmienić wizję w realny, prosperujący biznes. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek, książek i kultury francuskiej.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×